»Utazás»Horvátország

Horvátország

Horvátország, Savudrija

A Savudrija világítótorony 1818-ban épült és a legrégibb világítótorony az Adrián, emellett ez Horvátország területén a legészakibb világítótorony, közvetlenül a horvát-szlovén határ mellett és csak 56 km-re délre van Trieszt városától. A legközelebbi turisztikai központ, egyben a teniszről ismert város – Umag, mindössze 9 km-re van Savudrijától, s…

Horvátország, Rab sziget

A 90 km2 területû és 9500 lakosú Rab az Adria kilencedik legnagyobb szigete. Rab északkeleti oldalán hatalmas kopár sziklafalak emelkednek a magasba. Ezek a sziklafalak fogják fel a Velebit-hegység felõl érkező hideg lezúduló légáramlatokat és hagyják a mediterrán napfényben sütkérezni Rab délnyugati lankás oldalát. Ahogy a komppal Rab szigetre utazunk…

Horvátország, Hvar sziget fővárosa Hvar

Üdvözlök Mindenkit! A Spliti bejegyzésemnél már említettem,hogy egynapos látogatást tettünk Hvar szigetén. Autóval rohantunk szállásunkról Primostenből Splitbe - nagyon korán indult a hajó - és még így is délelőtt értünk a szigetre. A kocsit Splitben, a kikötőben hagytuk, egy napra felesleges lett volna horror árért bekompolni. A komp Stari Gradban…

Horvátország, Split

Ismét szemerkélt az eső és május közepe ellenére 16°-ot mutatott a hőmérő. Brrrr... Meg is kérdeztük a kikötőben, hogy melyik Jadrolinija komp megy melegebb éghajlatú irányba és mennyibe kerülne az út? Aztán úgy döntöttünk, hogy az a plusz 3°, vagy 4° pl. Görögországban nem ér meg annyit! Ezekután kóvályogtunk egyet az óvárosban és a piacon, de nem…

Split jó nagyra nőtt kikötő- és iparváros. Bármerről a városba érve fél-egy órás is lehet az út a centrumig, lámpás nagy kereszteződések hátráltatják a turistát. Aztán a kikötőbe érve már igazi mediterrán hangulat fogadja az érkezőt. Sétányok, pálmafák, a kikötőben hatalmas hajók, hullámzó tömeg, presszók, fagylaltozók teremtik a hangulatot. A fő látnivaló…

Horvátország, Politin Naturist Camping - Krk

A nem túl hosszú, ám az óriási forgalom miatt annál inkább fárasztó út után, végre megérkeztünk következő állomásunkra, a Politin kempingbe, Krk városa mellett. Kivettük az egyetlen helyet, ami szabad volt. Óriási mázlink volt, ha 5 perccel később jövünk, már az sincs meg, de legalább nem kellett másik kemping után néznünk, nem úgy, mint annak a német…

Horvátország, Biograd no Moru

A város Zadartól mintegy 30 km-re délre fekszik, Pašman szigettel szemben. A 11. században királyi székhely volt. Régészeti leleteket és egyéb történelmi tárgyakat a helyi Történészeti Múzeumban láthatunk. A turistákat főleg a mesébe illő partszakaszok vonzzák, valamint a pihenésre csábító borókaligetek. A halászok és ínyencek számára ajánlott felkeresni…

Horvátország, Zmajevac/Vörösmart

A közel ezer fős falu több mint 70%-a magyarnak vallja magát. (60 éve még több mint kétszer ennyien laktak itt.) A település a drávaszögi borászat egyik központja. Ottjártunkkor évek óta ide visszatérő szarvasiakkal is találkoztunk. Az elmúlt években két utcájában szép pincesort alakítottak ki. Ennek és a horvát ünnepnapok ellenére csak 2-3 pince volt kinyitva…

Horvátország, Kutyafürdető - Krk

Első olvasásra talán kicsit furcsának hangozhat, sőt mi több, nincs is kutyánk, meg mi a fenének kell ilyet bejelölni, de ha megnézitek majd a képeket, akkor magatok is rá fogtok jönni, hogy ilyen gyönyörű tengerparti öblöt ritkán lehet látni. Mint azt már korábban említettük, fürdőruhát mindig vigyünk magunkkal, hát most is jól jött. Kutyafürdető…

Horvátország, Bol

Brac sziget déli részén fekszik. Ide Hvar szigetről hajóztunk át strandolni. A szigetből kinyúló földnyelv (Zlatni Raz-Aranyszarv) a tengeri áramlatoktól függően 20 fokokkal változik a vége, valamint minden évben 3 cm-rel lesz hosszabb. A fák árnyékában rengeteg étterem, büfé, fagyizó és kávézó várja a vendégeket. Ebben az évben sem hagytuk ki a fánkozást…

Horvátország, Porecs

Idén itt nyaraltunk egy hétig. Szívet melengető helye Horvátországnak! Porecs virágos, hangulatos, barátságos, magunkba lehet szívni a történelmét! A tenger csodás itt is. A horvátok nagyon kedvesek, kiegyensúlyozottak, derűsek. Jó kis nyaralás volt, feltöltődtünk mint egy akkumulátor!

Horvátország, Pula - Augustus-templom

A Krisztus előtti I. században épült templom az egykori római fórum helyén lévő téren áll. Egyszerű vonalaival remek példája a római építészetnek. 17 méter hosszú és 6 méter széles, 6 egyszerű oszlopának feje viszont szépen faragott. Múzeumként működik, bent egy kiállítás látható. Az utolsó képen maga a Forum látható, a sárga kereszt pedig a pulai információs központ…

Horvátország, Poreč - Trg Slobode

Olaszul: Parenzo. Poreč római város volt (Colonia Julia Parentium) amely évszázadokig virágzott, de miután kirabolták a gótok, hanyatlásnak indult. 539-ben a bizánciak foglalták el, majd 800 körül püspökséget alapítottak itt. Ekkor a város a Frank Királyság része lett, de később az Aquileai Patriarkátushoz került. 1267-ben Poreč volt az első isztriai…

Horvátország, Poreč - Obala Matka Laginje

A kikötőből nyugat felé indultunk tovább az Obala marsala Tita-n és így értünk el az Obala Matka Laginje-re. :-))) De hamar rá kellett jönnünk, hogy itt nincs semmi, csak fürdőzők, sziklák a tengerben és egy kis világítótorony egy piciny szigeten, ami a műholdas képen is jól látszik, a jelölőtől észak-nyugati irányban. Így készítettünk pár képet és…

Horvátország, Zavratnica fjord

KRK szigeten nyaraltunk és egy fakultatív hajókirándulás során jutottunk erre a festői helyre. A hajónk kikötött és egy hídon kisegítettek minket a partra. Egy keskeny ösvényen lehetett besétálni az öböl végéig, ahol egy gyönyörű sekély és tiszta vizű strand található. A fjordban több helyen is alkalom van 3-4 méteres sziklaugrásokra, illetve egy II…

Horvátország, Bakar

Rijekába kirándulva láttuk messziről ezt a csodaszép öblöt, ezzel a szép kis falucskával. Messziről is meghitt, nyugodt csendes helynek tűnt. Legközelebb talán meg is tudunk állni és tovább csodálni a látványt, most azonban be kell érnetek a távoli képekkel. Bakar fölött halad az autópálya, ahol is egy furcsa kanyarral oldották meg a haladást Rijeka felé…

Horvátország, Rijeka

Rijeka Horvátország 3. legnagyobb városa. Igazi gyárváros, teherkikötő, hajókikötő. A város főutcája a Korzó, üzletek, boltok sokaságával. A város legmagasabb pontján található a Trsat erőd.

Horvátország, Opatija

Nyaralóhely az Isztrián. Régi szép és híres szállodák sora, kicsit francia riviéra fillinggel. Nagyon kellemes hely!

Horvátország, Dubrovnik

Tengerparti nyaralásunk egyik tervezett egésznapos kirándulásán Dubrovnikba mentünk.

Horvátország, Split

Split Horvátország második legnagyobb városa. Bárhol is nyaraljunk a Split régióban, legalább egyszer biztosan áthaladunk majd Spliten, hiszen minden út ide fut be és minden út, busz, kompjárat innen indul tovább. Érdemes egy napot arra szánni, hogy megnézzük Split látnivalóit, a Diocletianus palotát, illetve a tengerparti sétányon sétálgassunk egyet…
Velence - Nyitott Szemmel városkalauz23% kedvezmény!5800 Ft helyett: 4466 Ft
A horvát tengerpart - Isztria és a Kvarner-öböl - Marco Polo - Új tartalommal23% kedvezmény!2490 Ft helyett: 1917 Ft