TV műsorUtazásHorvátország

Milanovački slapovi - Plitvicei-tavak

Milanovački slapovi, tehát a Milanovac vízesés. :-) Ez az első szemetgyönyörködtető vízesés, amivel sétánk során szembesülhetünk. A Kozjak-tó amúgy 535 méter magasan fekszik és 47 méter mély, mielőtt ezen a gyönyörű vízesésen keresztül a Milanovac-tóba ömlene. # 495.

Rovinj - Kikötő

A Rómaiak egy szigetre építették a kikötőt, de a Rovinjt a szárazföldtől elválasztó csatornát 1763-ban feltöltötték. Kezdetben a bizánciak és a frankok uralták, 1283 és 1797 között pedig Velence birtoka volt. A középkori városfal maradványai még ma is láthatók. A vízpart mellett található a XIX. század végén alapított Tengerbiológiai Intézet, benne akváriumot is láthatunk…

Spomenik Josipu Joviću - Plitvicei-tavak

Muszáj, hogy pár szóban kitérjünk a Plitvicei-tavak Nemzeti Park történelmére is. 1979 óta, tehát a Nemzeti Park alapítása után 30 évvel a park felkerült az UNESCO Világörökségének listájára is, ahová szinte az elsők között került fel, már ami a parkokat illeti. 10 évvel később, az éves látogatók száma már elérte a 800 ezer főt és csaknem 2000 embernek…

Rovinj, Villas Rubin Resort

Napsütés minden mennyiségben... tengerben, uszómedencében lubickolás... fagyizás, esti séták, fincsi kaják és egy szép hotelszoba tengerre néző erkéllyel. Ez minden Rovinj-ba, a Horvát-tengerparton. Öten mentünk, mi ketten a férjemmel, a barátnőm a párjával és a sógornőm. Közvetlenül a tengerparton voltunk, pár lépésre a strandtól, csúszdáktól és uszómedencéktöl…

Pula - Katedrala

A Szűz Máriának szentelt katedrálist a VI. században alapították, miután Pula püspöki székhely lett. A X. században megnagyobbították, jelenlegi formáját pedig a XVII. században nyerte el. A falak egy része, némelyik oszlopfő és az ablakok az eredeti épületből valók. A jobb oldali ajtó 1456-ban készült. A csiszolt kövekből álló, az ég felé törő, ám…

Rovinj - Balbi diadalíve

A móló előtti téren áll Balbi diadalíve (1680), ami nem más, mint egy ókori városkapu, valamint egy késő reneszánsz óratorony. Az 1680-ban épült loggia ma a Városi Múzeum (Zavicajni Muzej Grada Rovinja) otthona,melyben a velencei stílusban készült XVIII. századi műtárgyakat, valamint modern horvát művészek alkotásait láthatjuk. A térről nyíló utcákban…

Pula - Kikötő

Pula fantasztikus, római kori műemlékeiről híres. Ekkor a kolónia neve Pietas Julia volt. 425-ben püspöki székhely lett, ma is láthatók az V.században épült egyházi épületek alapjai. Az osztrogótok rombolták le, majd a VI. és VII. században a bizánci flotta fő bázisa lett. Ebben az időszakban ismét felvirágzott a település, ekkoriban épült a katedrális…

P1 kikötő - Plitvicei-tavak

Az 1949-ben alapított Plitvicei-tavak Nemzeti Park, hivatalos nevén: Nacionalni Park Plitvička Jezera, területe közel 300 km², ebből az itt található 16 tó 2 km²-t tesz ki. A vízbőségtől függően 190-200 vízesést lehet összeszámolni, az északi Proscensko-tó (Prošćansko Jezero) és a déli Sastavci-tó (Sastavći Jezero) között. E két tó között kb. 8 km…

Mokalo

Szállásunk és támaszpontunk Orebic mellett.

P3 kikötő - Plitvicei-tavak

Miután megérkeztünk a P3 kikötőbe, kicsit elvesztettük a fonalat, már ami az útirányt illeti. Arra alapoztunk, hogy majd követjük a tömeget, de mivel a nép minden irányba igyekezett, így nem tudtuk, hogy merre is menjünk tovább. Így betértünk az első Souvenir -be és vettünk egy térképet potom 20 kunáért. :-S Na szóval... Van itt sok büfé ismét, játszótér, zöld rét, foci-pálya, stb…

P2 kikötő - Plitvicei-tavak

Ha sikeresen átértünk a kishajóval a P2 kikötőbe, akkor itt kétfelé is mehetünk. Ha van időnk bőven, akkor a P2 kikötőből menjünk busszal az ST3 állomásra, majd sétáljunk vissza a tóparton a P2 kikötőbe. Ha nincs időnk, akkor a P2 kikötőből egyenesen hajózzunk át nagyhajóval a P3 kikötőbe. Mi az utóbbit választottuk, mivel arra gondoltunk, hogy majd…

Pula - Fort Monvidal

A XIX. század második felében a város körül kiépített védelmi rendszer egy tornya. Ha jól kinagyítjátok a műholdas képet, több ilyen, vagy ehhez hasonló tornyot fogtok látni a város körül. Félkör alakban helyezkednek el, lényegüket tekintve a város és a kikötő, valamint az itt állomásozó haditengerészeti flotta védelmét szolgálták. Jogosan kérdezhetné…

Lovrecica, Umag, Isztria

„Micsoda alvó porfészek... - gondoltam magamban korán reggel, mikor felfedeztük a rövid nyaralásunk helyszínét. Templomtorony, kőházak, ugató kutyák, kukorékoló kakasok... ennyi... de ott volt a tengerpart és az a fontos! Mikor lementünk megnézni a strandot sajnos csalódtunk egy kicsit, mert a nagy köveken bebukdácsolni a vízbe nem valami vidám dolog…

Ston, Mali Ston

Mokaloból egynapos kirándulásra mentünk a félsziget tövénél található Stonba és kistestvéréhez Mali stonba. A peljesacra és Korculára tartó turisták érdemtelenül hanyagolják ezt a valaha nagyon szép települést. Sólepárlással foglalkoztak mindig - és ez az ásvány nagy kincsnek számított - állandó fenyegetettségnek voltak kitéve, ezért különleges formájú…

Slap Milke Trnine - Plitvicei-tavak

Az úton tovább haladva érjük el a Slap Milke Trnine nevezetű vízesést, amely a Milanovac-tó és a Gavanovac-tó között található. A hely festői környezetben van, leírhatatlan, megfogalmazhatatlan, ezt látni kell, nincs mese. ,-) # 496.

Hum, a világ legkisebb városa

A Guinness Rekordok Könyve szerint ez a világ legkisebb városa. Mindössze 17 (más források szerint 6) állandó lakossal rendelkezik a Belső-isztriai település. Legalább egy tucat hegytetőre épült kis városka található a félszigeten, de Hum eldugott volta miatt ide még viszonylag kevés turista érkezik. Buzet felől jövet már az ide vezető út is érdekes…

Veliki slap (Nagy Vízesés) - Plitvicei-tavak

Az itt található táblán olvasható: Ön Horvátország legmagasabb vízesése előtt van. A Nagy Vízesés magassága 78 méter. Magasságán kívül ez a vízesés a többitől keletkezésével is különbözik. Tudniillik, míg a többi plitvicei vízesést a tavak alakítják, a Nagy Vízesés a Plitvice patak a meredek mészkő sziklafalról való zuhanása folytán keletkezett. A…

Orebic (Peljesac f.sziget)

Nem túl látványos hely, ismertsége abból fakad,hogy innen indulnak a kompok Korcula szigetére.Persze a mediterrán hangulat megvan, a környéken jókat lehet kirándulni, hegyre mászni (részemről kocsival). A panoráma a magasból gyönyörű, Szemben Korcula városa, alant a korculai csatorna, ami a szörfösöknek fogalom.

Naklice, Omis, Rafting, Vadvizi evezés

Még soha nem voltunk úgy, hogy minél délebbre megyünk, annál hidegebb lett volna. Ahányszor megálltunk pihenni, egyre rosszabb lett az idő... először szélvihar lökdösött bennünket, majd a hideg esőt is a nyakunkba csapta. Mire Omis-ba értünk, szerencsére már csak szemerkélt. Mikor kikászálódtam az autóból egyből az jutott eszembe, hogy ezentúl is…

Korcula

Mokalo-Orebicből többször áthajóztunk Korcula városába. Az első benyomásom, hogy egy kis Dubrovnikot látok, amiről később kiderült, csak a kicsi igaz, a hangulata másabb köszönhetően a kisebb nyüzsgésnek, méreteknek, viszont nagyon szép és elvarázsolja a látogatót. Az Óvárost rövid idő alatt be lehet járni, de nem árt az ismétlés, ezért is mentünk át többször…

Split

A 221 000 lakosú Split Horvátország második legfontosabb városa, a horvát tengerpart legnagyobb városa, valamint közép-Dalmácia szíve, igazgatási és gazdasági központja. Split egyike Horvátország legnagyobb demográfiai növekedési arányt produkáló városainak. A Split-öböl partjait is magába foglaló félszigeten és az azt övező dombokon elterülő várost…

Velike kaskade - Plitvicei-tavak

Sokan a nagy vízesést tartják a Plitvicei-tavak Nemzeti Park legfőbb látványosságának, de szerintünk ez a hely érdemli ki ezt a címet. A Gavanovac-tó itt ömlik bele számtalan vízesésen keresztül a Kaluderovac-tóba, amely már csak 503 méteren fekszik. Emlékeztetőül: 636 méterről indultunk. ,-) A számtalan vízesés mellett megcsodálhatunk még egy barlangot…

Hvar sziget

Hvar a 80 kilométerével a második leghosszabb sziget az Adrián. Az egész szigetet levendulák és rozmaringok borítják. Konkrétan a levendula sövényre van vágva! A sziget keleti feléből Sucurajból autóztunk végig a szigeten Sveta Nedjeljáig, ahol a szállásunk volt. Az út végig olyan keskeny volt, hogy két autó alig fért el egymás mellett. Ráadásul…

Plitvice

A Plitvicei tavakat hazafelé jövet a Krk szigeti nyaralásból ejtettük útba. Felejthetetlen látvány volt, vízesés lépten nyomon.

Split

Ismét szemerkélt az eső és május közepe ellenére 16°-ot mutatott a hőmérő. Brrrr... Meg is kérdeztük a kikötőben, hogy melyik Jadrolinija komp megy melegebb éghajlatú irányba és mennyibe kerülne az út? Aztán úgy döntöttünk, hogy az a plusz 3°, vagy 4° pl. Görögországban nem ér meg annyit! Ezekután kóvályogtunk egyet az óvárosban és a piacon, de nem…

Rovinj - Szt. Euphemia-katedrális

A Szent Euphemia-katedrális (Sv. Eufemije) meghatározó eleme a városképnek, mondhatni ez az épület uralja a városképet, tornya pedig már messziről látszik. A kora kereszténység időszakában épült, majd 1736-ban átépítették. A háromhajós templom jobb oldali szentélyében, egy római szarkofágban őrzik a szent földi maradványait. A római szarkofág egyébként…

Pula - Augustus-templom

A Krisztus előtti I. században épült templom az egykori római fórum helyén lévő téren áll. Egyszerű vonalaival remek példája a római építészetnek. 17 méter hosszú és 6 méter széles, 6 egyszerű oszlopának feje viszont szépen faragott. Múzeumként működik, bent egy kiállítás látható. Az utolsó képen maga a Forum látható, a sárga kereszt pedig a pulai információs központ…

Pula - Sergius diadalíve

A diadalívet a Krisztus előtti I. században, 29 és 27 között emelték Salvia Postuma Sergia rendeletére, tisztelegve a család három fivére előtt, akik fontos pozíciókat töltöttek be a Római Birodalomban. A bordázott oszlopos diadalív kicsi, rajta a győzelem istennője látható, az oszlopfők korinthosziak. A diadalív frízének domborművén lóvontatta harci szekér látható…

Pula - Amfiteatar

A pulai ellipszis alakú amfiteátrum a ma is létező 6 (!) legnagyobb római amfiteátrumok közé tartozik. Eredetileg Claudius császár építtetett ide egy kis arénát, majd ezt Vespasianus császár, Krisztus után 79-ben megnagyobbíttatta, hogy gladiátorjátékokat is lehessen benne rendezni. Amikor felépítették, az amfiteátrum széles üléssorain 23.000 fős nézősereg…

Pula - Zerostrasse

A Zerostrasse nem más, mint a pulai erőd alatt húzódó alagútrendszer, ami mind a mai napig óvóhelyként is szolgál, amellett persze, hogy nyitva áll a turista-nagyközönség előtt is. Külön már nem térünk ki rá, de, hogy ne menjünk el szó nélkül az erőd, az Isztriai Történeti Múzeum valamint a Régészeti Múzeum mellett, pár szó ezekről is, amiknek mind itt van a bejárata, egy helyen…
Oszd meg ezt az oldalt: Horvátország