»Utazás»Ildikó Kiss Einzinger utazási blogja
Utazási blog

Ildikó Kiss Einzinger utazási blogja

Spanyolország, Kanári sziget, Tenerife, Puerto de la Cruz, Loro Park, Állatkert

Felültünk a főterén a gumikerekű kisvonatra, ami ingyen elszállított bennünket a Loro-Parkba. Ez egy papagájparknak indult, ami mára eléggé kinőtte magát csodálatos környezetet teremtve. Igaz még most is foglalkoznak a madarak tenyésztésével, de ezenkívül látható még orka-show, delfin-show, fóka,- és papagáj műsor. Egymásután néztük meg az állatidomárok…

Görögország, K!SS* Sissi kastélya (Achilleon palota), Kerkyra város/Korfu

Délután béreltünk egy Hyundai i10-est, amivel útnak indultunk felfedezni a szigetet. Útközben letértünk a Sissy- kastélyhoz (Achilleion palota). A hét Eurós belépőt sajnálták a többiek, de én mindenképp be akartam menni ha már ott vagyok és megvettem a jegyet. Erzsébet császárné és magyar királyné nyári rezidenciáját érdemes megnézni, mert szerintem…

Spanyolország, Kanári sziget, Tenerife, Guía de Isora, Abama Hotel Golf & Spa*****

Autóba ülve bekapcsoltuk az iPhone navigálóját, ami szűk utcákba és valami járhatatlan erdei útra vitt bennünket... ezért inkább magunktól próbáltunk eligazodni. Követtük a többi autót a szerpentinen, ami aztán hosszan kanyargott, mint valami veszett, részeg kígyó. Letértünk a Masca hasadék felé, de sokáig nem jutottunk, mert vastag ködbe keveredtünk…

Ausztria, Reißeck-Seenplateau Mühldorfer- See sikló és kisvasút

Kétszeri átszállással kb. félórán át vitt fel bennünket 2.236 m magasba a három Sikló (Reisseckbahn) 82%-os kaptatón. Ott még volt egy kis időnk a környező hegyeket és a kilátást a Möllthal-ra ( Möllvölgyre) fényképezni, míg megérkezett a kisvasút. Ez állítólag Európa legmagasabban közlekedő kisvasútja, ami kb. két kilométeren át egy alagútban zakatol…

Ausztria, K!SS* Szalamander-kisvasút, Schneeberg

Szép napos vasárnap lévén, úgy döntöttünk nem fekszünk el ebéd után a tévé előtt, hanem elindulunk a hegyekbe. Délután kettőre már meg is volt a jegyünk a Schneeberg-i Szalamander kisvasútra. Ez egy zöld-sárga foltos fogaskerekű, amivel könnyedén feljuthatunk Alsó- Ausztria legmagasabb hegyére. Aki nem akar két személyre 70 Eurót kiadni, az gyalogosan is megteheti a hegyre vezető utat…

Olaszország, K!SS* Lido di Camaiore

Tengerpaaart???!!! Kérdezték sokan csodálkozva, mikor mondtam, hogy hol lesz a toszkánai szálláshelyünk. Ott van tenger? Hát igen, először én is a szőlőlugasos mediterrán házakat nézegettem az interneten, de aztán úgy gondoltam, hogy kössük össze a kellemeset a hasznossal és egy strand közeli hotelt választottam kiindulópontnak a kirándulásainkhoz.…

Németország, Grünwald, Bavaria Filmstúdiók

Első állomás a Bavaria filmstúdió, ahol először a Bulllyversum-ot néztük meg, ahol Bully Herbig filmjeibe kaptunk betekintést. (pl. „A Manitu bocskora , „A zűrhajó , „Lizi & Yeti , „Asterix az olimpián , „Wickie ,....stb.). Játszani is lehetett... pl. versenyeztünk, hogy ki tudja gyorsabban hajtani a sínjárgányt, ki tud több üveget lelőni a bárban…

Egyiptom, Beduinfalu/ Jeep-szafari

Ezen a napon sivatagot akartunk nézni: dűnéket, homokot, koszt akartunk lábunk alá, testünkön, fogunk között. A jeep-be éppen elterpeszkedtünk mire kiderült, hogy még hat embert akarnak mellénk begyömöszölni. Szerencsére velünk utazott az idegenvezető, ami jó jel arra is, hogy a legjobb autóvezetőt kaptuk... egy vicces arab bácsit, aki állandóan csapkodta…

Olaszország, K!SS* Pisai ferde torony

Ezen a napon meg akartuk nézni a világ leghíresebb ferde tornyát. Písában leparkoltunk az egyik Szupermarket parkolójában, ahonnan elsétáltunk a Csodák teréhez (Campo dei Miracoli), ahol a Dóm és a Keresztelőkápolna épülete is van. A kapun beérve pazar látvány tárult elénk: élénkzöld ápolt gyeppel körülvéve három fehér márványépületben is gyönyörködhettünk egyszerre…

Spanyolország, Kanári sziget, Tenerife, Pico del Teide vulkán

Tenerife, vagyis ahogy a németek mondják Teneriffa (ezentúl így is írom, mert jobban tetszik) egy nagyon érdekes vulkanikus eredetű sziget egzotikus növényekkel, bizarr tájjal és alvó vulkánokkal. Ezért csendben, lábujjhegyen közlekedtünk a két hétben, nehogy felébresszük valamelyiket is. ,) Amúgy simán nyaralhatsz heteket úgy, hogy a legnagyobbat…

Németország, K!SS* Amedia Hotel, Berlin

Berlinben felkerestük a szállóhelyünket, ami a főváros előkelő negyedében volt, direkt a sétálóutcában (Kurfürstendamm). Az Amédia**** hotel szinte beleolvadt az üzleti kirakatok és vendéglátó egységek közé, sokszor simán elsétáltunk mellette, mielőtt észrevettük volna. Egyszerre ritkán jöhet 40 vendég, mert a recepción láthatólag túl voltak terhelve a feladattal…

Görögország, K!SS* Korfu, Messonghi, Apollo Palace

Szerencsésen megérkeztünk Korfu (Kerkyra) szigetre ahol 22:30-kor még 26 fokot mutatott a hőmérő. A bőröndöm először nem ismertem meg, mert elveszett róla az új öv. A késő éjszaka ellenére is vadul dudáló buszsofőrrel egymás után álltunk meg halványan kivilágított Hotelek előtt, ahol pár ember kiszállt és eltűnt a sötétségben. Végre mi is célhoz értünk…

Ausztria, Rachau, Wipfelwanderweg, Sétaösvény a fák tetején

Sétálgattunk Rachau-ban, Európa eddig legmagasabbra épített fából készült sétaútján a fakoronák közt. Érdekes kirándulóhely szép kilátással, ami olyan érzést kelt mintha egyik magaslesről a másikra mennél. Aki nem szeret lépcsőzni, az jobb ha kihagyja, mert 28 tornyot és több mint 700 lépcsőfokot lehet megmászni. Vannak persze pihenő padok asztallal…

Görögország, Kréta, Agios Nikolaos

Első nap a keleti autópályának vettük az irányt... de így is sokat láttunk a tengerből. Türkizkék-zöld hullámok fehér tajtékkal csapkodták a parti sziklákat... Néha felbukkant egy egy elhagyatott strand is, de sajnos tele szeméttel, úgyhogy meg se álltunk a következő városig. Agios Nikolaos a keleti part egyik jelentős városa. Velencei kikötője nem…

Spanyolország, Kanári szigetek, Tenerife, Santa Cruz, Playa de las Teresitas strand

Bár a férjemnek már semmi kedve nem volt az autókázáshoz, mégis rábeszéltem, hogy nézzük meg a Szahara- homokos strandot Santa Cruz-nál. Teneriffa fövárosáról az elsö benyomás az, hogy büdös. Sokszor kibírhatatlan a köolajfinomító gázolaj szaga, ha szembe fúj vele a szél. Mire odaértünk Playa de las Teresitas strandra már késő délután lett, de…

Spanyolország, Kanári sziget, Tenerife, Puerto de la Cruz, Botanikus kert

Volt bőven néznivaló Puerto de la Cruz-ban és környékén. Többször lelépcsőztünk a partra a papagájos utcai fotós embert kikerülve, aki már tudta, hogy minket nem kell kérdeznie fényképezkedés végett. A szoborember is biccentett egyet ha elmentünk mellette, aztán ismét megmerevedett. Lent a parton óriási hullámok ostromolták a nagyméretü fekete kockatömbökkel…

Görögország, K!SS* Hajókirándulás Korfun

Ezen a napon már 8:30-kor megreggeliztünk kivételesen közösen, mert hajókirándulás volt a programon. „Homer kisebb halászhajója már várt ránk a kijáratnál a folyón ringatózva. Huszonöten voltunk a kapitánnyal és feleségével együtt, akik aztán egész úton Ouso+lemon-al, savanyú fehérborral és iható vörösborral kínálgattak bennünket. Húsz Eurót fizettünk fejenként …

Horvátország, Split

Ismét szemerkélt az eső és május közepe ellenére 16°-ot mutatott a hőmérő. Brrrr... Meg is kérdeztük a kikötőben, hogy melyik Jadrolinija komp megy melegebb éghajlatú irányba és mennyibe kerülne az út? Aztán úgy döntöttünk, hogy az a plusz 3°, vagy 4° pl. Görögországban nem ér meg annyit! Ezekután kóvályogtunk egyet az óvárosban és a piacon, de nem…

Ausztria, Keutschach am See, Pyramidenkogel kilátó

A Pyramidenkogel tornyába természetesen lifttel mentünk fel... bár a sportosabbak lépcsőzhettek is. Onnan aztán gyönyörűen beláttuk a wörthi-tó panorámáját. Le is fotóztam a körbeölelő hegyeket, szigeteket, félszigeteket... szóval az egész tavat és környékét. Sőt a keutschacheri tóra is jó volt a rálátás a csodálatos őszi napsütésben. A Pyramidenkogel…

Németország, Rust, Európapark

Hajnali fél háromkor kelés... fél négykor indulás. Kilenc órán át 800 km ingerszegény autópálya, egy német McDonaldsban elfogyasztott reggeli és háromszor tízperces pisiszünet után végre megláttuk a hullámvasút sziluettjét. Megérkeztünk Rust-ba. Itt található Németország Disneyland-je az Európapark. Miután elfoglaltuk a tágas és barátságos szobánkat…

Itt voltam!

Bakancslista

Az utazási blog készítője még nem hozott létre egyetlen nyilvános bakancslistát sem!

Útvonal

Az utazási blog készítője még nem hozott létre egyetlen nyilvános útvonalat sem!