»Utazás»Görögország

Görögország

Görögország, Amphipoli

2007. augusztusában töltöttem itt egy hetet. A falu nevezetessége a régészeti múzeum, de a falu feletti domboldalakon és az alatta elterülő völgyben is sok látnivaló van, ha valaki nem lusta sétálni egy kicsit. Fent bizánci bazilikák romjai találhatók, egy görög lakóház és a gymnasion romjai. A leletek a múzeumban láthatók kiállítva, többek között freskók…

Görögország, Kréta sziget, Vai

Barátném adott telefonon keresztül egy tippet, hogy nézzük meg a pálmastrandot Vai-ban. Hát kicsit messze volt az... a sziget legkeletibb csücskében... már azt hittem soha nem érünk oda. Végül is megérte, mert szinte egy más világba cseppentünk. Hatalmas datolyapálmák koszorúzták az aprókavicsos-homokos partot, gyorsan be is ugrottunk a vízbe pancsolni…

Görögország, Kréta, Agios Nikolaos

Első nap a keleti autópályának vettük az irányt... de így is sokat láttunk a tengerből. Türkizkék-zöld hullámok fehér tajtékkal csapkodták a parti sziklákat... Néha felbukkant egy egy elhagyatott strand is, de sajnos tele szeméttel, úgyhogy meg se álltunk a következő városig. Agios Nikolaos a keleti part egyik jelentős városa. Velencei kikötője nem…

Görögország, Akheron folyó

Az Akherón (Achelóos) a Görögország észak-nyugati részén elterülő Epirusz régió folyója. Nevének jelentése ”bánatot hozó”, „örömtelen”. A görög mitológiában a Sztüx (gyűlölt), a Phlegethón (égő) és a Kókütosz (jajgatás) mellett az Akherón (örömtelen) egyike a poklot átszelő, Hadészba merülő alvilági folyóknak. Homérosznál, az Odüsszeia tizedik énekében…

Görögország, Lindos, Rodosz sziget

Egynapos buszkirándulás keretében megnéztük az egész szigetet. Na ja, körbebuszoztuk, mert a pillangók völgyébe nem vittek bennünket, ugyanis ebben az időszakban már nem lehet medvelepke-rajzást látni. Voltunk Lindos-ban (3500 éves falucska, fehér kocka alakú házakkal, egy kisebb, de érdekes templommal, fehér és fekete kavicsokból kirakott járdamozaikokkal…

Görögország, K!SS* Sissi kastélya (Achilleon palota), Kerkyra város/Korfu

Délután béreltünk egy Hyundai i10-est, amivel útnak indultunk felfedezni a szigetet. Útközben letértünk a Sissy- kastélyhoz (Achilleion palota). A hét Eurós belépőt sajnálták a többiek, de én mindenképp be akartam menni ha már ott vagyok és megvettem a jegyet. Erzsébet császárné és magyar királyné nyári rezidenciáját érdemes megnézni, mert szerintem…

Görögország, K!SS* Korfu, Messonghi, Apollo Palace

Szerencsésen megérkeztünk Korfu (Kerkyra) szigetre ahol 22:30-kor még 26 fokot mutatott a hőmérő. A bőröndöm először nem ismertem meg, mert elveszett róla az új öv. A késő éjszaka ellenére is vadul dudáló buszsofőrrel egymás után álltunk meg halványan kivilágított Hotelek előtt, ahol pár ember kiszállt és eltűnt a sötétségben. Végre mi is célhoz értünk…

Görögország, K!SS* Hajókirándulás Korfun

Ezen a napon már 8:30-kor megreggeliztünk kivételesen közösen, mert hajókirándulás volt a programon. „Homer kisebb halászhajója már várt ránk a kijáratnál a folyón ringatózva. Huszonöten voltunk a kapitánnyal és feleségével együtt, akik aztán egész úton Ouso+lemon-al, savanyú fehérborral és iható vörösborral kínálgattak bennünket. Húsz Eurót fizettünk fejenként…

Görögország, Kréta sziget, Chersonisos,The Village Heights Golf Resort*****

Pénteken reggel hatkor már a FlyNiki egyik repülőgépéről néztem le az ébredező Gráz-ra. Miután megreggeliztünk Athén felett, nemsokára már landoltunk is Kréta fővárosában, Heraklion-ban. A nyári időszámítás miatt csak egy órát ugrottunk az időzónában, így már fél tízkor lekapkodhattuk a futószalagról a bőröndöket. A taxisok szép sorban álltak a repülőtér…

Görögország, Athén

Görögország fővárosa Athén, görögül Athina. Rengeteg görög ókori műemlék és látnivaló van a városban, talán a legkiemelkedőbb az Akropolisz. Számos embertől megkérdezve, mi jut eszébe Athénról vagy Görögországról, akkor az Akropolisz lesz az. A legjelentősebb építményeket (ókori romokat) a görög kultúra klasszikus korából, az időszámításunk előtti V…

Görögország, Olympia (Olimpia)

Az ókori olümpiai játékok az ókori Görögországban pánhellén játékok legfontosabbika, atlétikai és vallási ünnep volt Zeusz tiszteletére az éliszi Olümpiában. A történeti források szerint a játékokat i. e. 776 és 393 között négyévente tartották, összesen 292-t. Az olümpiai játékok a pánhellén játékok részét képezték, amelyek 2-4 évente megrendezett 4…

Görögország, Zakinthos

Fedezze fel az elbűvölő Zakynthos szigetét. Magyarországról közvetlen charterjárat indul az Ión-tenger legdélibb szigetére. Alig kétórás repülőút után egy másik dimenzióba kerülhetünk, ami rabul ejti az idelátogatót. Zakynthos a jón-szigetek közül a legrégebbi. Területe 404 km, melynek egy részét hegyek foglalják el, a legmagasabb pontja: a Mount Vrachionas…

Görögország, Meteorák

A Meteorák a legnevezetesebb látnivalók egyike Görögországban. A vidék és a hegység elnevezése: sajátságos környék, tele gigantikus torony- és csipkealakú sziklákkal. Maguk a sziklák egyenként 100-150 m magasak. A Meteorákon huszonnégy bizánci kolostor található, melyek egyenként 600 évnél idősebbek, de ma már csak ötöt használnak a szerzetesek. Az…

A Meteorák a legnevezetesebb látnivalók egyike Görögországban van. A vidék és a hegység elnevezése: sajátságos környék tele gigantikus torony- és csipke alakú sziklákkal. Maguk a sziklák egyenként 100-150 m magasak. A Meteora (görög szó) levegőben lebegőt jelent. A sziklák elnevezése nem véletlen, valóban az égbolt közelében keresendők a csúcsok…

Görögország, Knossos/ Knosszosz, Kréta sziget

Délelőtt beültünk a Golf-ba és nyugatnak vettük az irányt. Útközben megálltunk egy Mc-Donad´s-nál, ahol megreggeliztünk. A férjem még rendelt egy halasszendvicset elvitelre, de a csaj másnak pakolta véletlenül be, így várni kellett egy keveset, de vigaszdíjként kaptunk egy fagyit nyalogatni. Knossos-ba hamar eljutottunk... ott jó hosszú sorba kellett beállni a jegyekért…

Görögország, Thesshaloniki

Thesszalonikiben általában a sétáját mindenki a Fehértoronynál kezdi. Érdemes a toronyba felmenni és a magasból meglesni először is a várost. A torony kicsivel magasabb a házaknál, ne ijesszen meg minket az antenna erdő hisz a kilátás kárpótol. A torony mellett egy forgalmas út halad el. Több sugárút vezet innen a város szívébe. A tengerpart közelében…

Görögország, Vikos Gorge Canyon

A Pindus hegység része. 20 km hosszú, mélysége 450 métertől 1600 méterig, szélessége 400 métertől néhány méter a legkeskenyebb részén. Vikos a legmélyebb szurdok a világon a Guinness Rekordok Könyve szerint.

Görögország, Zakynthosz

Nyáron jártunk itt. Csodaszép hely. Kristálytiszta a tenger. 8 méter mélyre is le lehet látni. :) Görögök nagyon vendégszeretőek csak kicsit drága hely és helyenként koszos.

Görögország, Lassi

Hangulatos kis városka közvetlenül Argostoli mellett. Mi szerettük. :)

Görögország, Ouranoupoli

Egy Athosi hajókirándulás alkalmával kötöttünk itt ki.
Oszd meg ezt az oldalt: Görögország