»Utazás»Kriszti utazási blogja»Spanyolországi utazás
Útvonal

Kriszti utazási blogja

Spanyolországi utazás

Pécsi spanyol kéttannyelvű iskolába járunk, az első év után tanulmányi kiránduláson vehettünk részt Spanyolországban, ami nagy részben inkább nyaralás volt.

Magyarország, Indulás a Liszt Ferenc Repülőtérről

Tudjátok milyen az, amikor valaki biztosra megy? Én már tudom. Olyan, hogy az esti fél tízes repülő indulásra már délután öt előtt a reptéren van. És a légitársaság is szeret biztosra menni, így késett még ötven percet a felszállásunk. De legalább meg volt az első sikerélmény, nem késtük le a gépet, nagyon úgy nézett, ki hogy eljutunk már Spanyolországba…

Spanyolország, Érkezés a barcelonai reptérre (Aeroport de Barcelona - El Prat)

Leszállás után egyből átszálltunk egy aranyos kis lapos buszra, ami bevitt minket a reptérre a kifutópályáról. Miután megszereztük a csomagjainkat, elmentünk a drága automatákhoz sorba állni a még drágább vízért, mert a szállodában csak reggel kaptunk volna inni, a csapvíz pedig nem tűnt a legszerencsésebb választásnak. Aztán megjött értünk a drága…

Spanyolország, A szállodánk: Hotel Bon Repós

A különbuszunkon amivel mentünk a szállásra, már elég nagy volt a csend, lévén hogy olyan hajnali 2-3 óra környékén járhattunk, egészen addig, amíg egy őzike gondolt egyet, és átrohant a kb. 90-el haladó buszunk előtt. Így miután mindenki homloka megismerkedett az előtte lévő ülés háttámlájával, tanácsolták, hogy kössük be magunkat, ami már csak azért…

Spanyolország, Calella tengerpart

Calella egy hangulatos, igazi spanyol tengerparti városka. A strandjának aranyló homokos partja, lassan mélyülő, (jó időben) kellemes hőmérsékletű vize kiváló fürdőzési élményt nyújt. Végig a tengerpart mentén található a helyi külvárosi vasútvonal, amivel egy órán belül olcsón bejuthatunk Barcelona központjába is.

Spanyolország, Camp Nou

A délelőttöt még Calella-ban töltöttük, bemerészkedtünk a tengerbe is kicsit, a hatalmas hullámok és a nem túl meleg víz ellenére is. Ebéd után pedig bebuszoztunk Barcelonába. Az első megállónk a Camp Nou stadion volt, ahova az elvetemült fociimádók be is fizették a belépőt, hogy közelről is megcsodálhassák az öltözőket, a pályát meg az egyéb érdekességeket…

Spanyolország, Güell park

Ezután a Güell parkba indultunk, ahova belépve mintha egy mesekönyv lapjai elevenedtek volna meg a szemünk előtt, a színes, mozaikos tereknek, a hatalmas pavilonoknak, a két mézeskalács házikónak és a rengeteg különféle növénynek köszönhetően. Megcsodálhattuk a két házat Gaudí jellegzetes díszes kéményeivel, valamint a saját házát is, és különleges építészetét…

Spanyolország, Sagrada Familia

Mielőtt bementünk a Sagrada Familia-ba, kaptunk egy kis nyakba akasztós szerkentyűt fülhallgatóval, ami elmesélte mikor mit csodálhatunk a templomban. A mára Barcelona jelképének számító templom Antoni Gaudí építész mesterműve. a templomot élete főművének tekintette, miután megkapta a templom elkészítésének feladatát, életének további részében nagyon…

Spanyolország, A zenélő szökőkút: Font Mágica

Este kilencre értünk a Sagrada Famíliától a belvárosba, így volt még fél óránk valami vacsorát szerezni a szökőkút zenés műsoráig. Viszont ez nem ment a legkönnyebben, 20 percig sétáltunk, amíg találtunk egy bevásárlóközpontot, így sok esély már nem maradt, hogy a fél tízes kezdésre visszaérünk a szökőkúthoz. Főleg, hogy akkora tömeg volt, hogy az úttesten…

Spanyolország, Picasso Múzeum

Most vonattal utaztunk be Barcelonába, és amikor odaértünk a gyönyörű gótikus építésű Barcelonai Katedrálishoz, az előtte lévő téren épp táncolt egy csoport hagyományos katalán táncot. Aztán Barcelona történelmi negyedében, szűk kis hangulatos utcácskákon elsétáltunk a Picasso Múzeumba, ahova pár óra várakozás után jutottunk csak be, fotózni bent viszont nem is lehetett…

Spanyolország, La Rambla

A La Rambla-n végigsétálva a szuvenír árusok, mutatványosok, utcazenészek, portrérajzolók és a nézelődők kavalkádja miatt mi is bele kóstolhattunk egy kicsit az igazi spanyol pezsgő életbe, és megtapasztalhattuk, miért is mondják Barcelona ütőerének a La Rambla sétálóutcát. Este a szálláson pedig igazi spanyol ételeket is megkóstolhattunk, mint például a paellat…

Spanyolország, Port Aventura élménypark

A reggeli után egyből el is indultunk a Port Aventura élményparkba. Útközben kifogtunk egy alaposnál is alaposabb busz átvizsgálást, ráadásul mi voltunk nekik az elsők aznap, úgyhogy még a sofőr alsógatyáját is megnézték, hogy az idegenvezetőnk szavait idézzem. Szóval a tervezettnél egy órával később érkeztünk meg, az amúgy is csak több nap alatt végigjárható parkba…
Oszd meg ezt az útvonalat: Spanyolországi utazás