»Utazás»Lengyelország

Lengyelország

Lengyelország, Ladek Zdroj, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most egy tipikus lengyel fürdőhelyre látogatunk el. A lengyeleknél a zdroj gyakorlatilag megegyezik a cseheknél található lázné-val (bár Karlovy Vary nevében nem szerepel, mégis az az egyik legnagyobb fürdőhely). Ladek Zdroj Lengyelország egyik legrégebbi fürdőhelye, mint ilyen már a XV. században is ismert volt. Mivel német…

Lengyelország, Kalwaria Zebrzydowska, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ez a hely már csak a neve miatt is érdekes. A település névadója Mikolaj Zebrzidowski, Krakkó akkori kormányzója volt, aki 1602. december 2-án alapította meg ezt a vallási komplexumot (kálvária). Érdekes, hogy a kálváriához csatlakozó várost csak 1617-ben alapították a nagyszámú zarándokok ellátása céljából. A kálvária központja…

Lengyelország, Krakkó Főtér

Krakkó jó hely. Ha jól akarod érezni magad, jókat akarsz sétálni, érdekel a történelem, a kultúra, de emellett szeretnél jókat enni és inni-és mindezért ne kelljen sokat fizetni, akkor menj Krakkóba. Mi Karácsony és szilveszter között töltöttünk itt 3 napot, és mindenki élvezte, 9 éves kisfiúnk, 3 huszonéves fiúnk, sőt, még a barátnőik is. Ez tényleg ritkaság…

Lengyelország, Morskie Oko, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most térjünk át a legkeletibb völgyre a lengyel Tátrában - ez a Dolina Bialki (később ebből ágazik ki a Rybi Potok - ahol az út felmegy a Morkie Oko-hoz). Ide szinte mindenki eljön, mivel itt lehet a legkönnyebben eljutni egy tengerszemhez (jelen esetben a Morski Oko-hoz). Na itt már több dolog van, amit át kell gondolni. A…

Lengyelország, Krakkó óvárosa, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Krakkó óvárosának néhány kiemelt részét már bemutattam, de azért ha az egész óvárost nézzük, azért még van igen sok és érdekes látnivaló. Amit eddig bemutattam: - a Posztócsarnok (Sukiennice) - a Főtér (Rynek Główny) - a Jagelló Egyetem, Campus Maius Ezekről most nem fog szó esni, de azért mint említettem van még bemutatni való…

Lengyelország, Zloty Stok, az aranybánya, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Eredetileg nem a bánya miatt jöttünk erre, más látnivalókat szerettünk volna megnézni, de bizonyos okok miatt arra nem volt időnk, így a bányát választottuk úti célunknak. Azt már korábban is írtam, hogy a lengyelek irigylésre méltó életszínvonalon élnek (legalább is amit mi láttunk), kb 2/3-os! árszinten, mint mi. Az aranybánya…

Lengyelország, Krakkó, Collegium Maius Uniwersytetu Jagiellońskiego, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ezt a helyet ugyanúgy kerülgettük eddig, mint Szlovákiában Vlkolinecet (lásd OTT). Soha nem volt rá idő valamiért, ezzel kapcsolatban most már kijelenthetem, nagy kár volt érte. Ha valamit ki kellene emelnem az idei utamból, az Ojców-i Pieskowej Skála-i kastély mellett a Collegium Maius voltak a legszebb látnivalók! A Collegium…

Lengyelország, Babiogórski Park Narodowy (Babia Gora Nemzeti Park), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A Babia Gora nemzeti park Lengyelország egyik legkisebb parkja. Jablonkánál kell elfordulni balra és kb. 20 km után egy parkolónál le kell tenni a kocsit (parkolási díj!). Elérve a fogadó épülethez, akárcsak a lengyel Tátrában, itt is belépődíjat kell fizetni (2012-ben 5 PLZ). Eredetileg nem az első napon szerettünk volna ide…

Lengyelország, Zakopane, SzG3

Zakopanéban az a jó , hogy annyira kevés a látnivaló benne, hogy igazából nem vonja el a figyelmet a Tátrától. Esténként jó benne sétálni, parkok, sok fa, nem üvölt a zene, kitűnő éttermek (jó árakkal), jó közbiztonság, mi kell még? A Gubalowkáról nézve egy kertvárosnak tűnik az egész. Zakopane a Magas-Tátra lengyel részének legfontosabb városa. Lengyelország…

Lengyelország, Ojcowski Park Narodowy (Ojców-i Nemzeti Park), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most ismerkedjünk meg az egyik kisebb nemzeti parkkal Lengyelországban: ez az Ojców-i Nemzeti Park. Akinek régebbi autós térképe van (mint nekünk) azzal a ténnyel fog szembesülni, hogy a korábban használt utakon nem tud bejutni a nemzeti parkba, ugyanis azokat lezárták (nagyon helyesen). Itt most nem árulom el, hogy hogyan…

Lengyelország, Warsawa

A Novotel szállóban laktam 2012. augusztusban.

Lengyelország, Lengyelország, Kudowa-Zdrój, Błędne Skały, SzG3

Ez volt az egyik elsődleges úti célunk, ami miatt Lengyelországba jöttünk. A homokkő képződmények egyébként egészen a cseh-német határtól (Szász-Svájc - Cseh Svájc) egészen eddig terjed, kisebb megszakításokkal. Ezen a részen is vannak olyan szabadon látogatható helyek, ahol akár egy hetet is el lehet tölteni anélkül, hogy ugyanazt még egyszer megnéztük volna (pld…

Lengyelország, Jarków, Ogród japoński (Japán-kert), SzG3

Ez az a hely (az egyik), amely szerintem nem igazán létezhetne Magyarországon. Gondoljunk bele: zsákfalu, a határ mentén van, az erdő mögött már egy másik ország található, az ilyen helyzet itthon gyakorlatilag a falu halálát jelenti. Itt viszont a falvak tiszták, élettel telik, stb. (nem vagyok olyan elvakult, hogy azt higgyem, ez mindenhol így van…

Lengyelország, Walim, Sztolnie Walimskie RIESE, SzG3

Most egy érdekes programot fogunk áttanulmányozni: az a terület, ahol most Lengyelországban kirándultunk, az 1945-ig Németország szerves része volt, ezen belül Poroszország Alsó-Szilézia tartománya. Ez azért lényeges, mivel ezek a területek nem elfoglalt területek voltak, a tevékenységeiket a saját területeiken végezték. A lengyelek is a honlapjaikon…

Lengyelország, Ludwikowice Kłodzkie Muzeum Mölke, SzG3

Lengyelország, Duszniki-Zdrój, SzG3

Ez volt a másik Zdroj, amit meglátogattunk, elsősorban azért, mert egy jót akartunk sétálni a zöldben, erre pedig egy fürdőhely fürdői parkja nagyon alkalmas Lengyelországban. Kisebb, mint Kudowa-Zdroj, de ettől még annál is nyugodtabb. Igazából nem sokat lehet írni róla, az egyetlen különlegessége, hogy itt található a Chopin ház. A 16 éves Chopin az édesanyjával ill…

Lengyelország, Nowa Ruda, Turystyczna Kopalnia Węgla w Nowej Rudzie, SzG3

Nowa Rudán nem sok látnivaló van, támaszpontnak jó, ám ez a bánya viszont elsőrangú látnivalónak bizonyult. Az unokám szerint (aki 9 éves kislány) ez tetszett neki a legjobban az összes látnivaló közül. A földalatti világ nem idegen a számára, számtalan barlangban volt már, valamint 2 évvel ezelőtt volt már (arany)bányában is. Már az is pozitívum volt…

Lengyelország, Kudowa-Zdrój

A lengyeleknél található Zdroj-ok nagy valószínűséggel analógok a fürdő-vel, ill. spa-val, a Bad-al, Lázné-val, stb. Van belőlük vagy ezer. Ezen a környéken is található legalább három, ebből kettőben jártunk. Az a jó bennük, hogy a felépítésük szinte azonos, van a régi falu, város és azon kívül a fürdőhely (ami általában gyógyfürdő, vagy gyógyvízforrás)…

Lengyelország, Wambierzyce

Bár látszólag a templom a legnagyobb látványosság itt, mi azért találtunk más, érdekes dolgot is (erről később). A helyet hívják még Sziléziai Jeruzsálem-nek is, talán nem véletlenül. A templom körüli területen van Olajfák hegye , Sinai hegye, stb. tiszta bibliai, jeruzsálemi terület-nevek. Azonban a templom (ill. a környéke) elsősorban az itt található…

Lengyelország, Srebrna Góra, Twierdza Srebrna Góra, Fort Wysoka Skała

A túránk 6. napjának végén egy, az eddigiektől teljesen eltérő helyet látogattunk meg, hogy szélesebb témakörben merítsünk a látnivalók között. Ez a Twierdza Srebrna Góra, Fort Wysoka Skała. Azért ilyen hosszú a neve, mivel a Srebrna Góra-i erődrendszer Fort Wysoka Skała erődjéről van szó. Az egészre a hely történelme ad magyarázatot. Mint már korábban…
Lázár Imre
Egyiptomi kolostorok
23% kedvezmény!5200 Ft helyett: 4004 Ft
A horvát tengerpart - Isztria és a Kvarner-öböl - Marco Polo - Új tartalommal23% kedvezmény!2490 Ft helyett: 1917 Ft