»Utazás»Svájc

Svájc

Svájc, Jungfrau Region, Grindelwald, First - Bachalpsee túraútvonal, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most egy új túráról számolok be: ez a First-Bachalpsee túra. Ide azért szoktak jönni az emberek (a szokásos szép hely mivoltán túl), mert ez az a hely, ahol azt a képet szokták csinálni, amin a tóban, tükörsima vízfelületen tükröződik a Jungfrau csoport. Ez a kép csokoládék borítóján keresztül számtalan emléktárgyon át a szokásos…

Svájc, Jungfrau Region, Wengen, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Megint találtam egy helyet, amit még nem tettem fel! Wengen, hasonlóan Mürrenhez, egy napteraszon található nyaraló falu. Majdnem egymással szemben helyezkednek el a Lauterbrunnen-i fővölgy két oldalán. Ide a Lauterbrunnenből induló zöld-sárga fogaskerekűvel lehet feljutni. Ez is egy alapvetően autómentes város, bár erdészeti…

Svájc, Meiringen - Aareschlucht, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Meiringennél (lásd OTT) említettem, hogy a környéken a városkán kívül még két fontos látnivaló van, a Reichenbachfall (lásd OTT) és az Aareschlucht, Most ez utóbbit nézzük meg. A leágazás pontosan szemben van Reichenbachfall-i leágazással, könnyű megtalálni. Van, aki itt leteszi a kocsit és innen megy át a vízeséshez. Tényleg…

Svájc, Jungfrau Region, TOP OF EUROPE (Jungfraujoch), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Eddig tudtam visszatartani magamat (ezt a helyet utoljára akartam feltenni, de annyi). Ez a non plus ultra Európában, itt lehet a legmagasabbra felmenni egy közönséges turistának. Konkrétan: a legmagasabb pont: 3571 m, a Szfynx kilátóterasz szintje (általában 3454 m-t szoktak írni, de ez a vasútállomás szintje). Most először az idejutásról…

Svájc, Jungfrau Region, Wilderswil, Schynige Platte, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A Jungfraupass által egy igen szép helyre megyünk el. Interlakenből egy megálló a Wilderswil-i vasútállomás. Ha valaki Mattenben, vagy Interlaken külső peremén lakik, esetleg érdemes gyalog idáig eljönni (vagy visszafelé hazamenni), mert nem sokkal hosszabb az út, mint az Interlaken-i vasútállomásra begyalogolni és ott várni a vonatra egy megállóért…

Svájc, Interlaken, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A tulajdonképpeni támaszpontunkról még nem írtam semmit. Az egész Jungfraupassoláshoz először is keresni kellett egy nem túl drága, de jó helyen lévő szállást (lehetőleg reggelivel és fürdőszobával). A legkézenfekvőbbnek Interlaken tűnt, mivel innen indult az a vasút, amely bevitt minket a Régióba. Végül is az Interlakennel…

Svájc, Jungfrau Region, Grindelwald, First - Grosse Scheidegg túraútvonal, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ma egy olyan helyet mutatok be, amiért igazából ide jöttünk. Azok, akik ebbe a régióba jönnek, zömük egy-két napra jön, általában felrohannak a Jungfraujoch-ra (Top of Europe), esetleg megnéznek még egy helyet és rohannak tovább. Mi azért jöttünk ide 8 napra, hogy a részletekkel is törődhessünk. A részletek közül az egyik, hogy kirándulhassunk kb…

Svájc, Jungfrau-Region, közlekedési rendszer, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Idén volt szerencsém Svájcban túrázni, 8 napot voltunk Interlakenben, a Jungfra-Region központjában. A részletekkel majd később jövök, most a zseniálisan kidolgozott közlekedési rendszerrel fogok foglalkozni. Ha valaki több napot van itt, akkor érdemes megvenni a Jungfrau-Pass-t (ez most 200 CHF/fő). Ára első látásra elrémisztő…

Svájc, Grindelwald, Oberer Gletscher Treppenaufsteig, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ez a hely eddig nem véletlenül maradt ki, mivel valójában nem nagyon láttam (pedig meg akartam nézni). Ez úgy történt, hogy beterveztük a gleccser megnézést és a Grosse Scheideggről lefelé jövet meg is álltunk itt. A buszról leszállva kb 1 km-t kell sétálni egy nagyon szép fenyvesben, amikor odaérünk a bejárathoz. Már a buszmegállóban…

Svájc, Spiez, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A sok hegy után az egyik késő délután átugrottunk ide egy kicsit a tóparton sétálni. Spiezben van egy vár, jelenleg alapítványi tulajdonban. Maga a városka a Thuni tó partján fekszik, semmi különös, a levegő finom, szúnyog semmi, alkonyi idő, ideális volt egy kora esti sétához. Ennyi, de néha ez is elég.

Svájc, Leysin

Szállodánk 1370 méter magasan, hajtűkanyarokkal tarkított út végén áll, gyönyörű kilátással a Matterhorn felé.

Svájc, Nyon

A Genfi tó északi partján álló csöpp városka, kastélyparkjából gyönyörű kilátás nyílik a Mont Blancra. Innen hajózunk tovább, ismét a francia oldalra.

Svájc, Genf

Nemzetközi intézmények, közel 20 ezer külföldi dolgozó, igy a város sem tartja magát svájcinak.

Svájc, Lausanne

Bűbájos városka a tó északii partján. Notre Dame székesegyházzal, püspöki palotával, kedves ó-várossal.

Svájc, Gornergrat 3100m

A Matterhorn megközelitését Tasch-től fogaskerekű vasúttal kezdtük, majd Zermattban átszálltunk egy panoráma ablakos vonatra. A fenti teraszon -2 fok, szemerkélő hó, felhők, a Gorner gleccser és 18 db 4000bm feletti csúcs várt. A Matterhorn nem a legmagasabb, de a legkarakteresebb. Sajnos csak részeit láthattuk.

Svájc, Bern

Az Aare folyó kanyarulatában fekszik a főváros. Az óváros nagyon egységes, un. parasztbarokk épületeivel a világörökség része.

Svájc, Lauterbrunnental

A Mönch, Eiger, Jungfrau fenséges magaslatai alatt, a hegy gyomrában zuhog a Trümmelbach patak.

Svájc, Schaffhausen (2022), SzG3

Most Schaffhausenben vagyunk, a kanton főváros -ában. Kissé csalódott voltam, nem ilyenre emlékeztem (1973). Mostanában kissé kikerültük és arra jutottam, hogy ez nem is volt olyan nagy baj. Azok a szép házak, amelyek Stein am Rein-ben megvoltak, itt csak nyomokban voltak fellelhetőek. Ezért nem is igen írok a városról, nagyjából látható a képekről (főleg a fotóalbumban)…

Svájc, Neuhausen am Rheinfall (2022), SzG3

Neuhausen am Rheinfallban található Európa legnagyobb víztömegű vízesése (és nem Schaffhausenben, ahogy sokan gondolják), de ha pontosak akarunk lenni, akkor csak az északi fele, a déli fele viszont már Zürich kantonhoz tartozik, Dachsen községhez. Ráadásul akik megnézik a vízesést, azok főleg ezen az oldalon teszik ezt, mivel ott vannak a nagy autóparkolók…

Svájc, Zürich (2022), SzG3

Zürich Svájc legnagyobb városa, de nem a fővárosa. A nagyvárosok minden rossz tulajdonságát hordozza, ezt némileg enyhíti a fekvése: több kisebb-nagyobb folyó szeli át, valamint a Zürichi tóra is nyitott. Az nagyon szimpatikus, hogy szinte mindenhol lehet a vizekhez közel jutni, ha kell, akkor stégszerű gyalogos járdán a folyó felett, vagy árkádos gyalogút, stb…
Oszd meg ezt az oldalt: Svájc