alpok-duna-adria

DunaPiazza Navona - Roma

Róma legszebb barokk tere az ókori stadion körvonalát követi. A stadiont Domitianus császár építtette Kr. u. az 1. században és atlétikai viadalok (agones), kocsiversenyek és más sportesemények helyszíne volt…

DunanDublin - Christ Church Cathedral

Délnyugat - Dublin. A katedrálist Dublin ír-viking királya, Selyemszakállú Sitric és Dublin első püspöke, Dunan alapította. John Cumin angol-normann érsek átépítette 1186-ban. Ma az anglikán ír egyház dublini és…

DunaPozsony, a Belváros - 2021

Egy hónapig be volt zárva a Nyugati pu (2021 július) és Újpesten is megálltak a nemzetközi expresszek, ezt kihasználva elmentem 2 napra Pozsonyba. Azt eddig is tudtam (és láttam is), hogy a szlovákok alaposan elhúztak mellettünk, de az alábbit még én sem tudtam:…

DunakesziEltűnt Árpád-kori falu 12 - Alag falu

A templom a középkorban Pest vármegyében található Alag falu plébániatemploma volt. A falu már a XII. században is létezett. A XII. sz. végén, XIII. században épülhetett körtemploma. Alag a török időkig önálló település volt az Árpád-kori Keszi falu keleti szomszédságában…

DunaBudapest, a Kopaszi gát, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most gyorsan egy budapesti téma. Miután ez a hely viszonylag kiesik Újpest felől, eddig nem jutottunk el ide. Az előző hétvégén az Iparművészeti Múzeumban voltunk az Albert és Viktória Múzeum kiállítását megnézni (igen…

DunajecTutajozás a Dunajecen - II., SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Miután az idő nagyon jó volt (kissé borult és kb. 28-30 fok az itthoni 40 helyett), úgy döntöttünk, hogy ekkor megyünk tutajozni a Dunajecre az út alatt, egyébként végig sütötte volna a fejünket a nap (ami azért…

AdriaTrogir - Ciovó

Sziasztok! Néhányszor már meglátogattuk ezt a gyönyörű várost, de három éve egy hetet töltöttünk itt. Néhány szűkszavú bejegyzést már találtam itt róla, képeket viszont alig. Gondoltam, kiegészítem az előzőeket ,főleg fotókkal. A város maga…

JeDee utazási blogjaBled (Slovenija, Bled)

Szlovénia Olaszországgal, Ausztriával, Magyarországgal, Horvátországgal és az Adriai-tengerrel határos ország Közép Európában, fővárosa a bő negyedmillió lakosú Ljubljana. Feltételezések szerint a mai szlovén nép szláv ősei a 6. században telepedtek le először…

AdriaPadova

Persze ide már autóval mentünk, meglepően könnyen találtunk parkolóhelyet, elég közel a centrumhoz. Igazi nagyváros, Giotto és Donatello városa. Sok a park, nagy zöldterületek, szellős a város. Egyik fő nevezetessége a San Antonio templom…

AlpokBerchtesgaden, Salzbergwerk, SzG3

4. nap, 1. helyszín: Miután az előző nap megállapítottuk a menetidőt a lakásunktól, pontosan érkeztünk a sóbányához. A parkoló az út másik oldalán van, onnan egy jól jelzett úton kb. 5-6 perc alatt el lehet sétálni a bejárathoz. Miután a jegyeket megvettük elővételben…

AlpokGmunden, Schloss Ort, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Erre a helyre már rég óta fájt a fogam, az egyik leglátványosabb kastély Ausztriában. Két kastélyból áll, az egyik a szárazföldi (Landschloß), a másik a vízi (Seeschloß) kastély. Egy szempontból azonban csalódás…

DunaGyőr, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Nemrég ellátogattam Győrbe és ismét azt tapasztaltam, hogy a vidéki nagyvárosok sokkal jobb állapotban vannak, mint pld. Budapest (jelenleg Szombathely áll az első helyen nálam, de Győr előkelő helyezést érhetne el…

DunaBudapest, a Lajta (Leitha) Monitor Múzeumhajó a Parlament előtt, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Idén ismét kikötött a Lajta Múzeumhajó a Parlament előtt. Ma délelőtt 9-kor volt az átadása, elég nagy készülődés volt mindenfelé, sok készenléti rendőrrel, katonával. A Dunán is katonai hajók cirkáltak. Sajnos pont…

AdriaBurano

Aranyos kis szigettelepülés, Igazából halászfalu és egyben a velencei csipkekészítés központja. Mivel nem kapott korábban elég figyelmet, lakói kitalálták: színesre festik házaikat - amelyek valójában egyszerű halászok kisméretű otthonai…

DunaA gödi Duna-part, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ez most csak egy kis szösszenet - életkép lesz (talán). Gödön található a Huzella kert nevű hely, amelyről kiderült, hogy a budapesti Füvészkert filiáléja. Nemrég erre jártam és megpróbáltam bejutni. A kapu zárva…

DunaGrein, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Az osztrák Dunakanyar három részből áll: Wachau (ez a legismertebb), Nibelungengau és a Strudengau. Grein a Strudengau nyugati bejáratát őrzi, szó szerint, mivel az alkalmas hely miatt egy vámszedő hely alakult…

AdriaMurano

Először jutottam el Muranoba, Mindig kíváncsi voltam, hol készítik a világhírű muranoi üveg dísztárgyakat. És most azt is láthattam,miként készülnek ezek a szépséges remekművek. A város amolyan szerényebb, iparias Velence, de azért nagyon sok…

AdriaZadar

Zadar az Adria északi részén fekszik…

AlpokSchönau am Königssee, SzG3

4. nap 2. helyszín: A túra 4. napja augusztus 1-re esett, ami nem volt azért teljesen véletlen (mármint hogy mit terveztem erre a napra). Minden nyári nyaralást úgy időzítünk, hogy augusztus elseje kb. a közepére essen, mivel akkor van a házassági évfordulónk…

DunaVaskapu-szoros

A Vaskapu a Duna egyik gyönyörű szurdokvölgye a Déli-Kárpátok és a Szerb-érchegység között, Románia és Szerbia határán. A 134 km hosszú szoros a Kárpát-medence legnagyobb kifolyása a világtenger felé. A szurdokvölgy régebben olyannyira elválasztotta…

AdriaBibinje

Sukosan mellett Zadartól nem messze található ez a már az antik időkben is lakott, napjainkban mintegy 3500 lakosú Bibinje. Elsősorban a nyugodt, csendes nyári pihenést kereső utazóknak ajánlom. A közeli Sukošan település kishajókikötője miatt Bibinje nagy népszerűségre…

AdriaSton, Mali Ston

Mokaloból egynapos kirándulásra mentünk a félsziget tövénél található Stonba és kistestvéréhez Mali Stonba. A peljesacra és Korculára tartó turisták érdemtelenül hanyagolják ezt a valaha nagyon szép települést. Sólepárlással foglalkoztak mindig…

AlpokMarktschellenberg, Almbachklamm (2022), SzG3

A legutolsó megálló ez a szurdok volt, amely végre igazi szurdok volt, legalább is az én fogalmaim szerint. Már korábban nyaraltunk erre felé, de valahogy nem fért bele az időnkbe (meg láttunk másik három szurdokot). Itt jól ki van táblázva a lehajtás az útról…

DunaVisegrád, a királyi palota, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Egy szép áprilisi hétvégén megint a hónom alá kaptam az unokámat és eljöttünk megnézni a visegrádi királyi palotát. Ezt már több okból kifolyólag is meg akartam tenni, ezek közül az egyik, hogy a Visegrád nagy beszámolóhoz…

AlpokEttal, Linderhof (2022), SzG3

Ez egy olyan bakancslistás hely volt, amivel kapcsolatban csak titokban reméltem, hogy egyszer meglátogathatom, de most minden összejött. Jó idő is volt és kevesen is voltak. Ez a kastély a legkisebb a II. Lajos bajor király által építtetettek közül és ez az egyetlen, amely életében elkészült…

AlpokGrossglockner és útja

Régi vágyam volt, hogy ide eljussak, bár ezért több mint száz km-t kellett autózni, hogy Bruckba eljussunk, a hegyi út kezdetéhez. Használata fizetős, jól megkérik az árát. Mindenesetre kedves gesztus tőlük, hogy rossz idő esetén néhány euróért…

DunaDonaustauf, a Walhalla, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Igen érdekes hely, korábban azt hittem, hogy valamilyen hitleri megalomániás építményről van szó, de tévedtem. Igaz, némi megalománia van benne, de nem innen ered. Korábban a német területek igen szét voltak töredezve, grófságok, őrgrófságok, stb…

Duna-ipoly nemzeti parkDINNYÉS, Madárdal tanösvény

Egész egyszerűen érdemes ide látogatni - annak, aki szereti a természetet és a madarakat. Persze, a madarak megfigyelésének idejét ki kell fogni, és nem szabad és nem is érdemes zavarni őket. Gyönyörű táj, kellemes séták tehetők a nádasok között, tóparton és a mezőn…

AlpokSchneizlreuth, Gletschergarten, Wasserfälle Weißbach (2022), SzG3

Ez volt az utolsó nap, haza felé csak az Almbachklammot akartam megnézni, de mivel itt vezetett az út, így ezt a két kisebb látványosságot is megtekintettem. Ráadásul pont szemben voltak egymással, így parkolással meg lehetett oldani. Először a Gleccser kertet néztem meg…

Oszd meg ezt a keresést: alpok-duna-adria