Útvonal

Tündüs & zo- utazási blogja

Séta Poreč-ben

Poreč egy olyan város, amire több időt kell szánni, mint amit előre elterveztünk.

Mi háromszor mentünk vissza a parkolóórához, de ez sem volt elég! ,-)

Tartsatok velünk...

Horvátország, Poreč - Trg Slobode

Olaszul: Parenzo. Poreč római város volt (Colonia Julia Parentium) amely évszázadokig virágzott, de miután kirabolták a gótok, hanyatlásnak indult. 539-ben a bizánciak foglalták el, majd 800 körül püspökséget alapítottak itt. Ekkor a város a Frank Királyság része lett, de később az Aquileai Patriarkátushoz került. 1267-ben Poreč volt az első isztriai…

Horvátország, Poreč - Északi kikötő

A szörnyű rózsaszínű templomot elhagyva, ha a Pina Budicina utcán jobbra fordulunk, elérünk az északi kikötőbe. Érdekes név, nemde!? ,-) # 468.

Horvátország, Poreč - Decumanus utca

A rövid kis kikötői kitérő után, a főutca felé vettük az irányt. A város alaprajza még mindig a római úthálózatot követi, a főutca a Decumanus, erre merőleges a Cardo Maximus. A város legfontosabb műemlékei e két út mentén sorakoznak. Rengeteg, szebbnél szebb gótikus házak sorakoznak egymás mellett, az ember nem győzi kapkodni a fejét, nomeg a lábát…

Horvátország, Poreč - Trg Jurja Dobrile (Euphrasius-bazilika)

Az Eufrazijeva (Euphrasius) - bazilika nem egészen ott van, ahol a műholdas képen látszik, hanem itt, a Jurja Dobrile tér észak-keleti sarkánál. A jelölőtől picit jobbra lehet felfedezni a tornyot. Az Euphrasius-bazilika. A bizánci stílusú templomok eme VI.századi remekét arany hátterű, gyönyörű mozaikok díszítik. A bazilikát 539 és 553 között Euphrasius…

Horvátország, Poreč - Trg Matije Gupca

Ha a Dobrile térről dél felé haladunk, a már korábban említett másik főutcán, a Cardo Maximus-on, akkor érünk el erre a kis térre. Ha eddig nem vettetek semmit, itt megtehetitek. Zsibvásár, ajándéktárgyak turistáknak, eszem-iszom, dínom-dánom. ,-) # 471.

Horvátország, Poreč - Kikötő

Poreč fő hajókikötője a félsziget déli részén fekszik. A műholdas képpel ellentétben, ottjártunkkor a kikötő zsúfolásig tele volt luxus hajókkal, yachtokkal. Az első képen, Tündüs mögött a Szent Miklós-sziget (Sv. Nikola) látható. Ebből a kikötőből indulnak a hajók Velencébe. # 472.

Horvátország, Poreč - Obala Matka Laginje

A kikötőből nyugat felé indultunk tovább az Obala marsala Tita-n és így értünk el az Obala Matka Laginje-re. :-))) De hamar rá kellett jönnünk, hogy itt nincs semmi, csak fürdőzők, sziklák a tengerben és egy kis világítótorony egy piciny szigeten, ami a műholdas képen is jól látszik, a jelölőtől észak-nyugati irányban. Így készítettünk pár képet és…

Horvátország, Poreč - Körbástya

Visszaérkezve a kikötőbe, utunkat tovább folytattuk a Tito sétányon kelet felé, a tengerparton. Az út végén, a bal oldalon áll a XV.század második felében épült kör alakú torony, mely igen jó állapotban maradt fenn. Csodák csodájára, ennek a tetején is egy étterem van. ,-) A bástya után egy kis körforgalomhoz érünk (ld.műholdas kép) ahol egy csodálatos ház áll…

Horvátország, Poreč - B. Parentina

B. Parentina téren találhatjuk Horvátország egyik legnagyobb nemzeti hősének, Joakim Rakovacnak a sírját és a fölé emelt szobrot. 1914.10.14-én született, a Poreč-től 10 km-re lévő, Rakovci (Roden) faluban. 1943. nyarán vezetett először egy nagyobb csoportot Gorski Kotarba, hogy csatlakozzon a partizánokhoz. Az olaszok 1943.09.08-i kapitulációja után…