jean

szikrisz utazási blogjaSaint Jean de Luz

Franciország délnyugati csücskében található ez a kis település, mely arról híres, hogy itt nősült meg XIV. Lajos. 1660-ban vette el Mária Teréziát, és amint átlépte az ifjú pár a templom kapuját, azon nyomban be is falazták, hogy többé soha…

szalay2 utazási blogjaBécs, a Schönbrunn-i kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Nem tudom, hogy mennyire emlékeztek arra, hogy tavaly a karácsonyi szünetben milyen rossz idő volt (végig esett 2 nap kivételével), mi azt a 2 napot alaposan kihasználtuk, mert az egyik nap megnéztük Pozsonyt (lásd…

JeDee utazási blogjaKöln

Köln - Berlin, Hamburg és München után - Németország negyedik legnagyobb, egyben Észak-Rajna-Vesztfália szövetségi tartomány legnagyobb városa. A mai Köln helyén az első települést a germánok alapították, majd 50-ben lett római város Colonia…

Giuseppe utazási blogjaBaltikum, Finnország, Szentpétervár

Utazásunkat a Baltikum felé, sok éves érdeklődésünk előzte meg. Ifjúkori emlékeinkből felsejlett, hogy már a Szovjetunió fennállása idején is a három kis balti „állam” más volt, mint a birodalom többi tagországa. Már…

JeDee utazási blogjaBécs - a Schönbrunni kastély (Österreich, Wien - Schloss Schönbrunn)

A schönbrunni kastély barokk stílusú császári rezidencia Bécs Hietzing nevű kerületében. Ez Ausztria egyik legismertebb műemléke és turisztikai látványossága: magát a kastélyt évente másfél millió, a parkot további 5,2 millió látogató keresi fel…

szalay2 utazási blogjaPrága, a Troja kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Prága ezen kerületét - Prága/Troja - valamiért kifelejtettem, pedig legalább egy egynapos programra alkalmas, ha már a Hradzsinnal és a belvárossal végeztünk (meg a sok egyéb mással). Itt három dolog található:…

szikrisz utazási blogjaVillefranche-sur-Mer

2007. augusztus 11-én itt töltöttem el a délutánt. Nizzából érkeztünk, és megkapó látványt nyújtott a roppant színes kikötővároska. A fedett Titkok utcája középkori hangulatot áraszt. A főút melletti kis kápolnát Jean Coctaeu freskói díszítik…

Zigeri Ferenc utazási blogjaA Szent Jakab út - Santiago de Compostela székesegyház

Santiago de Compostela városa Spanyolországban, Galícia tartományban helyezkedik el, annak fővárosa. Híres katolikus zarándokhelyként ismert. A mai város már a római korban létezett. A Gallíciai provincia legfontosabb kikötője volt. A legenda…

JeDee utazási blogjaPrága, Táncoló ház(ak) (Česká Republika, Praha, Tančící dům)

A prágai Táncoló ház az amerikai sztárépítész Frank O. Gehry jellegzetes munkája, szabálytalan forma és elegánsan szép (forma)tervezés. Építészetileg a modern épület úgy ugrik ki a szomszédos, szabályos vonalú házak közül, mint egy lelkesen feltartott hüvelykujj…

MC BUBU utazási blogjaGYULAKESZI, Csobánc vára

Mint ahogy említettem, a templomromtól kissé húzósabb a túra felfele, viszonylag meredek és kanyargós. Maga a hegytető gyönyörű, a kilátás pazar. A várnál pihenőhely van kialakítva padokkal, tábortüzes lehetőséggel. Korabeli oklevél szerint…

WorldWalk utazási blogjaPont-Saint-Esprit

Üdvözlet Point St. Esprit-ból! Délután öt óra körül értünk Bourg St. Andeol-ba, gondoltuk keresünk egy jó helyet az alváshoz (pl. buszmegálló). Ahogy gyalogoltunk befele, elkerültünk néhány embert, az egyik megszólított minket és valamiféle alvás dologról kérdezősködött…

Oszd meg ezt a keresést: jean