norma

PK utazási blogjaPécs-Orfű-Abaliget Félmaraton

Úgy alakult, hogy ebben az augusztusban elég keveset futottam, értékelhető távú /idejű kategóriában meg aztán pláne. Verseny előtti vasárnap még edzettünk egyet Abaligeten a #utaziskolaba csapattal, azelőtt /után viszont többet voltam ágyban mint futócipőben, hogy…

Tündüs & zo- utazási blogjaDublin - Christ Church Cathedral

Délnyugat - Dublin. A katedrálist Dublin ír-viking királya, Selyemszakállú Sitric és Dublin első püspöke, Dunan alapította. John Cumin angol-normann érsek átépítette 1186-ban. Ma az anglikán ír egyház dublini és…

szalay2 utazási blogjaSalzburg, Állatkert, SzG3

2. nap, 1. állomás: Az unokám miatt rögtön egy állatkerttel kezdtük az igazi kirándulást. Az az igazság, hogy Salzburgban már többször voltunk (bár még délután azért bementünk oda), elsősorban a környéki látványosságok érdekeltek. Erre Hellbrunn különösen alkalmas…

Giuseppe utazási blogjaSpanyolország közepén

Körutazásunk, számunkra alapvető hiányokat pótolt. A legtöbb turista Andalúziát, a tengerpartokat, Santiago de Compostelát vagy a Pireneusokat látogatják a legsűrűbben. Pedig Spanyolország „európai lelke”…

bbonyar utazási blogjaDebreceni virágkarnevál

Idén volt szerencsém megtekinteni a 40. virágkarnevált vagy félmillió emberrel együtt. Mi még időben érkeztünk meg a városba, mert utánunk pár perccel már a város jó része be volt dugulva, és persze üres parkolóhelyeket csak mérföldekre lehetett találni…

István utazási blogjaPárizs

Párizs (franciául Paris) francia település, Franciaország fővárosa. Az ország északi részén a Szajna folyó partján terül el, az Île-de-France régió (vagy Région Parisienne) szívében. Párizs Európa egyik legnépesebb városa. Becsült népessége…

PK utazási blogjaBalatonmáriafürdőről futás Fonyódra

Este bementünk Máriafürdőre kocsival, Peti kirakott én meg futhattam vissza 12 km-t a kempingbe. Az eleje még jól ment, csak a táj volt kissé unalmas, sokáig csak az volt, hogy egyik oldalt nyaralók, másikon fal, ami mögött megy a vonat. Aztán kezdtek fáradni a lábaim…

szalay2 utazási blogjaFót, a Károlyi kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ha eddig csak fanyalogtam a budapesti és környéki kastélyok miatt, akkor a fóti Károlyi kastély esetében ki kell jelentenem, ez lenne az ideális Budapest (környéki) kastély. Persze soha sem lesz az (soha se mond…

szalay2 utazási blogjaKassel, a Fulda partján, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Lassan végére érünk a kasseli beszámolóknak. A végén még sétáljunk végig a Fulda partján. Budapesttel kapcsolatban mindig is az egyik hiányérzetem az volt, hogy hiába folyik a Duna keresztül a városon, nem igazán…

szalay2 utazási blogjaSzombathely, Kámoni arborétum, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Amilyen kellemes meglepetés volt Ausztriában Fürstenfeld (lásd OTT), olyan volt Szombathely is Magyarországon. Ilyennek kellene lennie a többi magyar városnak is, akkor (legalábbis ilyen tekintetben) nem látnám túl sötétnek a jövőt…

szalay2 utazási blogjaWernstein am Inn, SzG3

Alapvetően egy ok miatt jöttünk ide és pedig a gyalogos híd, ami átível a folyó felett és egyben a határon is. Amúgy is ezen az oldalon voltunk, mivel Schärdingban tankoltunk (meg megnéztük a várost is), korábbi tapasztalataim alapján ott a legolcsóbb a benzin (tulajdonképpen…

Tündüs & zo- utazási blogjaFontana di Trevi - Roma

Trevi-szökőkút - Róma Róma legnagyobb és leghíresebb szökőkútja Nicola Salvi színpadias tervei alapján 1762-re készült el. A kút központi alakja Neptunus, akit két tritón fog közre. Egyikük egy háborgó tengeri csikót próbál megzabolázni…

magdinurse utazási blogjaWinchester

Winchester Anglia déli részén fekvő történelmi város. Lakossága 40 000 fő, akik a város középpontjától mérve egy 5 km-es sugarú körön belül laknak. Ez a City of Winchester helyi önkormányzati kerület része, mely sokkal nagyobb területet foglal…

Tündüs & zo- utazási blogjaDublin - Dublin Castle

Dublin - a főváros. Hét évszázadon át Dublin vára az angol uralom szimbóluma volt. Az angol-normann erődöt a 13.században építették. Az eredeti szerkezetből csak a Record torony (1258), valamint a Lőportorony bütüje maradt meg. Egy 1684-es tűzvész…

szalay2 utazási blogjaPoroszló, a Tisza-tavi Ökocentrum, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Nálam általában azok az utak sikerülnek a legjobban, amit nem tervezek túl, sőt sokszor na keljünk fel és induljunk el valahová kategóriába tartoznak (persze van kivétel, a svájci utamat pld. kb. 4 hónapig szerveztem…

Tündüs & zo- utazási blogjaPeschici

Peschici a Gargano-félsziget tengerparti települései közül talán a legnépszerűbb. Tengerpartját nem veszi körül meredek sziklafal, mint az előző bejelölésünkön látott Rodi Garganico partjait…

jose utazási blogjaSzilvásvárad, Szalajka völgy, erdei vasút

Egerszalóki nyaralás alkalmával látogattunk el ismételten a Szalajka völgybe. Megérkeztünk a völgy bejáratához, majd onnan elsétáltunk az erdei vasút Szalajka völgy-Fatelep állomáshoz. Megvettük a vonatjegyeket és beélesített kamerával vártuk, hogy induljon a vonat…

szalay utazási blogjaSzilvásvárad, Szalajka völgy, SzG3

A Szalajka völgy az egyik kedvenc kiránduló helyem, még a gimnáziumi őszi kirándulásokkor ismertem meg. Sajnos az utóbbi időben ritkán jutottam el ide, de most nyáron kifejezetten ide terveztem egy egynapos túrát. Mivel Újpesten lakunk, még Budapesten sem kellett…

Tündüs & zo- utazási blogjaGalway

Galway élénk egyetemi város és egyben az ír nyelvű régiók nyugati központja. Az angol-normann időkben fontos kereskedelmi állomás volt. 1396-ban kiváltságlevelet kapott, és a következő két évszázadban…

szalay2 utazási blogjaInterlaken, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A tulajdonképpeni támaszpontunkról még nem írtam semmit. Az egész Jungfraupassoláshoz először is keresni kellett egy nem túl drága, de jó helyen lévő szállást (lehetőleg reggelivel és fürdőszobával). A legkézenfekvőbbnek…

szalay2 utazási blogjaSopron, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most Sopront látogatjuk meg, ami azért is érdekes (számomra), mert itt jártam egyetemre 5 évig (1972-1977), tehát a nyári szünetet leszámítva 5 évig éltem itt. Akkor alaposan más volt a helyzet, mivel a város a határzáron…

szalay2 utazási blogjaJungfrau Region, Wilderswil, Schynige Platte, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A Jungfraupass által egy igen szép helyre megyünk el. Interlakenből egy megálló a Wilderswil-i vasútállomás. Ha valaki Mattenben, vagy Interlaken külső peremén lakik, esetleg érdemes gyalog idáig eljönni (vagy visszafelé…

László67 utazási blogjaFenyőfői Ősfenyves TT

A védett terület nagysága: 449 hektár, ebből szigorúan védett 322 hektár. Elhelyezkedés: A védett terület Fenyőfő falutól északra, Bakonyszentlászló irányában található. Kezelő: Balaton-felvidéki…

szalay2 utazási blogjaSzeged, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Szeged néhány nevezetességéről már írtam, de Szegedről magáról még nem. Igazából nem is fogok, mert hiába Magyarország harmadik legnagyobb városa, bennem csalódást keltett. Az első (és erről már újságokban is cikkeztek…

szalay2 utazási blogjaGrác, Schloß St. Martin, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ezen a hétvégén csak úgy bementem Grácba sétálgatni, nagyon jó volt. Igazából ezt a kastélyt akartam megkeresni, mert ez még hiányzott a kollekciómból, pedig tudtam, ez sem múzeum kastély. Viszont rendkívül látványos…

István utazási blogjaEsztergom

Esztergom fejlett iparú iskolaváros Komárom-Esztergom megyében, az Esztergomi kistérségben. Kikötőváros a Duna folyam partján. Kedvelt idegenforgalmi célpont. Az Árpád-korban Magyarország fővárosa, Esztergom vármegye, később Komárom-Esztergom megye székhelye 1950-ig…

pandoukht utazási blogjaFinisterre

A folyó rémisztő. Én persze határozott és vakmerő vagyok, de egy kis erőt azért gyűjtenem kell. Rövid gatyára vetkőzve, mezítláb elmajszolom a kolbászos rántottás baguettem, közben figyelem, ahogy a túlparton egy kutya alig tud kievickélni…

MC BUBU utazási blogjaJÁK, Szent György templom

A Fertőről visszafelé látogattuk meg. Az egyik oldala még be volt állványozva. Nagyon szép, viharos történelmű látnivaló. Kulcsot és belépőt a templommal szemben lévő kis ajándékboltban lehet kapni. Az egykori jáki bencés apátság bazilikája…

szalay2 utazási blogjaPotsdam, Sanssouci kastélyegyüttes, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Talán az eddigi legnehezebb feladatom előtt állok, amikor erről a helyről kell beszámolót írnom. Aki nem látta még ezt, az el sem tudja képzelni, hogy mi minden van itt és mekkora területen. Valószínűleg egy inkább…

szalay2 utazási blogjaNowa Ruda, Turystyczna Kopalnia Węgla w Nowej Rudzie, SzG3

Nowa Rudán nem sok látnivaló van, támaszpontnak jó, ám ez a bánya viszont elsőrangú látnivalónak bizonyult. Az unokám szerint (aki 9 éves kislány) ez tetszett neki a legjobban az összes látnivaló közül. A földalatti világ nem idegen a számára, számtalan barlangban…

Oszd meg ezt a keresést: norma