érkezés

Kriszti utazási blogjaÉrkezés a barcelonai reptérre (Aeroport de Barcelona - El Prat)

Leszállás után egyből átszálltunk egy aranyos kis lapos buszra, ami bevitt minket a reptérre a kifutópályáról. Miután megszereztük a csomagjainkat, elmentünk a drága automatákhoz sorba állni a még drágább vízért, mert a szállodában csak…

JeDee utazási blogjaBécsújhely (Österreich, Wiener Neustadt) Pink Floyd koncert

Még belegondolni is szörnyű, hogy ez is már majdnem 20 éve volt!) Azt gondolom, kimondottan szerencsésnek mondhatom magam, mert a mindenkori társadalmi helyzetemhez képest valóban sokat utazhattam, eleinte a ”külföldre szakadt” rokonság, később…

Tündüs & zo- utazási blogjaBudapest, Fővárosi Állat- és Növénykert

Az első állattartó kerteket az ókori kelet államaiban hozták létre. Feljegyezték például, hogy Sulgi, az ókori Mezopotámia egyik jeles uralkodója már népes állatseregletet mondhatott…

Giuseppe utazási blogjaSpanyolország közepén

Körutazásunk, számunkra alapvető hiányokat pótolt. A legtöbb turista Andalúziát, a tengerpartokat, Santiago de Compostelát vagy a Pireneusokat látogatják a legsűrűbben. Pedig Spanyolország „európai lelke”…

szalay2 utazási blogjaLednice 2., SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A mostani cseh utunknak az elsődleges célja az volt, hogy az unokámat megismertessük azokkal a szép látnivalókkal, amiket már korábban mi meglátogattunk, de azért némi újdonságot azért ebbe az útba is belecsempésztünk. A két korábban meglátogatott…

szalay2 utazási blogjaNové Město nad Metují, SzG3

Hazafelé itt éjszakáztunk a 7. éjszaka. Talán ez volt a leggyengébb szállás, de ezt előre tudtam a kommentekből, de úgy döntöttem, hogy mégis megkockáztatjuk, mivel a környéken nagyon kevés az elfogadható szállás, és csak igen drágán tudtam…

Tündüs & zo- utazási blogjaA sümegi vár

A Sümegi Vár az ország egyik legszebb, viszonylag épen megmaradt középkori erődje, amely a környezetéből magasan kiemelkedő kopár hegytetőre épült. A vár területileg három nagyobb egységből, a külső-, a belső és a fellegvárból áll…

JeDee utazási blogjaEger

Eger (latinul: Agria, németül Erlau, szlovákul Jáger, szerbül Jegar, szlovénül Jagar) Heves megye székhelye, Észak-Magyarország második legnépesebb, és egyik legszebb történelmi városa. Jelentős oktatási és kulturális központ számos világhírű múzeummal és műemlékkel…

MC BUBU utazási blogjaOswiecim, Auschwitz 1

Meglátogattuk Auschwitz területét.... Ez az a hely, amelyet mindenkinek - legalább egyszer látni kellene, és vannak olyan kiállítások, ahol - kegyeleti okok miatt - tilos fényképezni, ezeken a helyeken én sem tettem, de a fénykép úgyis kevés a hely bemutatásához…

szalay2 utazási blogjaKócs hegyi túra (2016. 04.), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most szombaton ismét egy szurdok túrán voltam Szlovákiában. Szervezett úttal mentem, pedig a Szlovák Paradicsom-i túra után megfogadtam, hogy majd egyénileg szervezem az ilyen túrákat. Nem a helyszíni szervezéssel volt…

szalay2 utazási blogjaFriedrichshafen (2022), SzG3

Friedrichshafen a Bodeni-tó partján fekvő kikötőváros. Az egyik legkevésbé látványos város, de azért beiktattam a programba (jót tett a vasúti fényképezésemnek). Annak is meg van az oka, hogy ez miért alakult így. Konstanzban (erről később) született Ferdinand…

Tündüs & zo- utazási blogjaGolden Coast Hotel & Spa - Çolakli

Ez a 2002-ben épült szálloda 55 km-re fekszik az antalyai repülőtértől, úgyhogy leszállás és a reptéri procedúra után kb. 2 órával már el is foglalhatjuk a szobánkat. Çolakli központja kb. 4 km-re…

MC BUBU utazási blogjaEltűnt Árpád-kori falu 4 - Dabos, Dobos falu

Nyirád felől a romváros mellett elhaladva viszonylag jól járható úton el lehet érni a templomromot. A templomrommal szemben, a hegyoldalban látható a Hertelendi kastélyrom. Mindkettőt meglátogattuk és körbejártuk. A történetük valamelyest összefügg…

Tündüs & zo- utazási blogjaHulhule Island

Maldív-szigetek - Kaafu Atoll, avagy Észak-Malé Atoll - Hulhule-sziget. Malé International Airport. Malé felé repülve, már a levegőből látni lehet a várost, mely csak egy folt az óceánban, ahol nincs hely felszállópályára. Amint a repülőgép…

MC BUBU utazási blogjaEltűnt Árpád-kori falu 37 - Kustány

A jelenlegi Kehidakustány települést a keleti Kustány, a nyugati Kehida, valamint Barátsziget települések együttese alkotja. Kustány ősi magyar név. A Zala folyó szigetén álló templomrom az egykori Alsókustány, vagy Egyházaskustány település temploma volt…

Tádé utazási blogjaOradour sur Glane

A mártír falu.. Oradour-sur-Glane neve összeforrt a II. világháború rémségeivel, és a náci barbárság szimbóluma lett. A II. világháború után épített jelenlegi kisváros távolabb helyezkedik el a régebbi falu romjaitól, ahol 1944. június 10-én…

JeDee utazási blogjaPrága, Botel Vodnik (Česká Republika, Praha, Botel Vodnik)

A prágai utunk egy kicsit kalandosan kezdődött. Mivel még Prágába érkezés előtt meg akartunk nézni két, többé-kevésbé útba eső kastélyt, várat, ezért meglehetősen korán indultunk. Csakhogy Murphy-nek megint igaza volt, a szolgálati jármű…

Kriszti utazási blogjaLeysdown lakókocsipark

A következő szállásunk egy lakókocsiparkban volt, kisebb lakás méretű kocsikba költöztünk be. A fűtés ugyan nem működött tökéletesen, ám a közös épületben kárpótoltak minket finom ételekkel. Érkezésünk után megnéztük a szállás közelében lévő tengerpartot…

Tündüs & zo- utazási blogjaLimerick

Shannon vidéke. Limerick megye. Az ország 3. legnagyobb városát a vikingek alapították. A stratégiailag jó helyre, a Shannon folyó partjára épült Limerick virágzott a normannok alatt, de később az angol elnyomás céltáblája lett. A boyne-i csata után Jakab csonka serege itt keresett menedéket…

szalay2 utazási blogjaAltötting, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Nem azért nem jelentkeztem, mert lusta voltam, hanem elég sok anyagot gyűjtöttem a közelmúltban, és most érkeztem el oda, hogy elkezdjem a beszámolókat megírni (nem ígérem, hogy minden napra jut egy belőle). Linz…

Tündüs & zo- utazási blogjaAkirri Bar & Reception- Kuredu

Ez az épületkomplexum lesz az első, amit komolyabban tanulmányozhatunk érkezésünk után. Mint azt már korábban is említettük, érkezésünkkor a maldívkák dobolással fogadnak minket, majd az Akirri bárba terelnek mindenkit, ahol jegesteával…

bbonyar utazási blogjaOsijek/Eszék

Már a római korban is fontos település. Az ókor óta jelentős kereskedelmi és hadiút mentén fekszik. A törökök több kilométer hosszú fahidat építettek a folyón és az árterén át. A Hódoltság nyugati felébe innen érkezett szinte az összes utánpótlás. Ezt a hidat 1664-ben Zrínyi Miklós felégette…

Oszd meg ezt a keresést: érkezés