kerékpár

MC BUBU utazási blogjaZALAVÁR - BALATONHÍDVÉG kerékpárút

Közel öt kilométer hosszú új kerékpárutat avattak 2008. májusában a Kis-Balaton nyugati részén, a Hidvégi-tóként ismert 1-es tárolójának észak-keleti partja mellett. A bicikliút mellett Kis-Balaton Kerékpáros Ház kerékpárkölcsönző, Madárvárta…

JeDee utazási blogjaBrüsszel, (Belgique, Bruxelles) Manneken Pis

Ha valakit megkérdezünk (a belgákat kivéve persze), hogy mi Brüsszel jelképe, nagy valószínűséggel azt a választ kapjuk: az Atomium. Pedig Brüsszel igazi jelképes alakja - ezernyi souvenir-ötlet szülője - egy pisilő kisfiú… ami valójában egy…

szalay2 utazási blogjaTátra, Kőpataki tó - Tarpataki vízesések túra, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Alapvetően ezért jöttünk ide, de ez a nap alapvetően meg is változtatta a hozzáállásunkat a Tátra szlovákiai szakaszához. Az előző nap felmentünk a tátralomnici kabinos felvonó alsó állomásához, az árakról tájékozódni…

bbonyar utazási blogjaDebreceni virágkarnevál

Idén volt szerencsém megtekinteni a 40. virágkarnevált vagy félmillió emberrel együtt. Mi még időben érkeztünk meg a városba, mert utánunk pár perccel már a város jó része be volt dugulva, és persze üres parkolóhelyeket csak mérföldekre lehetett találni…

szalay2 utazási blogjaDolní Morava, Stezka v oblacích (Sky Walk), SzG3

A második nap legnagyobb slágere ez volt (ismét meg kell jegyeznem, hogy erre a helyre csak a Google Maps igen gondos áttanulmányozása után leltem rá, Mo-n semmi információ erről nincs (most már van!!!), és ismét megemlítem: rajtunk kívül…

szalay2 utazási blogjaTátra Nemzeti Park, Dolina Chochołowska, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most végre belecsapunk abba, amiért a lengyel Tátrába jöttünk! Ezek a Tátrába benyúló völgyek, amelyekről immár kijelenthetem, hogy sokkal korábban meg kellet volna csinálni ezeket a túrákat. De végül is összejött…

szalay2 utazási blogjaBudapest, a Kopaszi gát, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most gyorsan egy budapesti téma. Miután ez a hely viszonylag kiesik Újpest felől, eddig nem jutottunk el ide. Az előző hétvégén az Iparművészeti Múzeumban voltunk az Albert és Viktória Múzeum kiállítását megnézni (igen…

szalay2 utazási blogjaTutajozás a Dunajecen - II., SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Miután az idő nagyon jó volt (kissé borult és kb. 28-30 fok az itthoni 40 helyett), úgy döntöttünk, hogy ekkor megyünk tutajozni a Dunajecre az út alatt, egyébként végig sütötte volna a fejünket a nap (ami azért…

szalay2 utazási blogjaMünchen, Westpark, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most először egy kis értetlenséget érzek, legalább is ezzel a hellyel kapcsolatban. Az általam látott egyik legszebb (ha nem a legszebb) parkban jártam. Előzetesen a fotó albumot feltettem a Facebookra is valamint itt is bemutattam…

szalay2 utazási blogjaSzolnok, SzG3

Szolnok nem igazán turisztikai célpont (legalábbis szerintem, bár amióta átadták a Rep-tár-at, ugrásszerűen megnőtt a népszerűsége, erről majd később). Ide elsősorban azért jöttem, hogy megnézzem a Rózsakertet, mivel a feleségem kedvenc virága, de azért fölöslegesen nem akartam vele idejönni…

Tündüs & zo- utazási blogjaÓvárosi tér - Prága

A forgalomtól elzárt és történelmi épületekkel körülvett Óvárosi tér a világ egyik legszebb köztere! A közeli utcák, többek között a korábban már említett Celetná utca is, a gyalogosok számára vannak fenntartva, nomeg a kerékpárosok számára és jópár kölcsönözhető…

szalay2 utazási blogjaKassel, a Fulda partján, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Lassan végére érünk a kasseli beszámolóknak. A végén még sétáljunk végig a Fulda partján. Budapesttel kapcsolatban mindig is az egyik hiányérzetem az volt, hogy hiába folyik a Duna keresztül a városon, nem igazán…

szalay2 utazási blogjaWernstein am Inn, SzG3

Alapvetően egy ok miatt jöttünk ide és pedig a gyalogos híd, ami átível a folyó felett és egyben a határon is. Amúgy is ezen az oldalon voltunk, mivel Schärdingban tankoltunk (meg megnéztük a várost is), korábbi tapasztalataim alapján ott a legolcsóbb a benzin (tulajdonképpen…

szalay2 utazási blogjaA gödi Duna-part, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ez most csak egy kis szösszenet - életkép lesz (talán). Gödön található a Huzella kert nevű hely, amelyről kiderült, hogy a budapesti Füvészkert filiáléja. Nemrég erre jártam és megpróbáltam bejutni. A kapu zárva…

KerékpárSzántód-rév

Története szorosan összefonódott a rév történetével. A települést a tihanyi apátság 1055-ben kelt alapítólevelében már említik. A rév első mólóját és kikötőjét 1802-ben építették meg, 1928-tól közlekedett az első motoros gőzhajó, 1958-tól teherautókat, autóbuszokat is szállít…

KerékpárBalatonalmádi

Csak vásárolni voltam itt legutóbb, de 2006. aug. 16-án a kerékpártúrám is érintette. Nagyon-nagyon szép hely... Rövid története: A környék a természet által nyújtott előnyök és a Balaton közelsége révén már a római időkben lakott hely volt…

Tündüs & zo- utazási blogjaGolden Coast Hotel & Spa - Çolakli

Ez a 2002-ben épült szálloda 55 km-re fekszik az antalyai repülőtértől, úgyhogy leszállás és a reptéri procedúra után kb. 2 órával már el is foglalhatjuk a szobánkat. Çolakli központja kb. 4 km-re…

szalay2 utazási blogjaA Szlovák Paradicsom, a Tamásfalvi kilátó, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Egy újabb bakancslistás hely! A Szlovák Paradicsomba már eljutottam nemrég, igen jó túra volt!, de az egész táj jelképének ez a kilátóhely tekinthető, szinte mindig ezzel a képpel mutatják be ezt a helyet. Ha kifejezetten…

MC BUBU utazási blogjaPURBACH AM NEUSIEDLER SEE (Feketeváros), tópart

Ismét egy kisváros a Fertő-tó partján. A városban parkoltunk, és egy kellemes sétát tettünk a tópartra a nádasok között haladó kerékpár és gyalogúton. Madarakat ugyan nem igazán láttunk, mint máshol, de ehhez szerencse és jó időpont is kell. A táj és a nádas gyönyörű…

szalay2 utazási blogjaValtice, SzG3

Utolsó nap, utolsó hely. Mindig nagyon kellemes emlékek törnek rám, ha erre járok. Ez a hely, amit én úgy nevezek: Lednice - Valtice - Mikulov háromszög. Létezik a Lednice - Valtice Kultúr-táj terület is, de annak úgy néz ki, Mikulov nem a tagja. Ezzel kapcsolatban…

MC BUBU utazási blogjaFERTŐRÁKOS, Mithras-szentély, Pellengér

Fertőrákosnak több érdekes látnivalója is van, a térképen a Mithras-szentélyt jelöltem meg, hiszen a pellengért egyszerű megtalálni, az Önkormányzat előtt, a központban áll, valamint a kőfejtőt is egyszerű megtalálni, de sajnos az zárva…

KerékpárFonyód (part, hegy)

2006. 08. 12. Fonyódi hegy a már említett kerékpártúrám alkalmával. Nagyon esős idő volt, hatalmas záporokkal. Kerékpározni ezen a napon ugyan nem sokat tudtunk, de tökéletes kirándulás volt ennek ellenére is. A táj lenyűgöző, a víz csodálatos…

szalay2 utazási blogjaRužomberok-Malinô Brdo (Rózsahegy), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Rózsahegy Vlkolinecen túl egy másik kellemes hellyel is szolgálhat, ez Malinô Brdo. Ez tulajdonképpen egy sípálya rendszer, ahová kabinos felvonóval lehet eljutni. A felvonó alsó állomása a Vág mentén haladó útról közelíthető…

szalay2 utazási blogjaStubenberg am See, Stubenbergersee, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Amikor legutóbb erre jártam, vastagon tél volt és csak a várat (Schloß Stubenberg) látogattam meg, ami jelenleg igen magas színvonalú szállodaként működik. A tavat nem volt érdemes, mert be volt fagyva, teljesen kihalt…

szalay2 utazási blogjaValtice, Rendez-Vous, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Kezdő cseh turistáknak mindig a Lednice, Valtice, Mikulov háromszöget ajánlom, egyrészt nagyon közel van Mo-hoz, másrészt nagyon sok látnivaló is koncentrálódik igen kis helyen. Maga a terület nagyrészt a Lednice-Valtice…

KerékpárBadacsony

2006. 08. 15. Kerékpártúrám Szigliget után ide érkezett. Gyalogtúra a hegyen a Kisfaludy kilátóhoz körbe, majd vissza. A hegyen nagyszerű túrák tehetők, inkább gyalog, mint bicóval. A kilátás elképesztően gyönyörű. BALATON oldalam: http://mc-bubu…

WorldWalk utazási blogjaTürnitz

Folyó völgyben haladunk fölfelé az Alpok felé. Finoman és lassan, de állandóan fölfelé, más izmok kezdenek fáradni. Nagyon izgalmas dolog, hogy csak egy hegyvonulatnyit látunk előre, és kíváncsian lessük…

KerékpártúraElőszállás - Gulyamajor tavak

2007. 11. 02-án, kerékpárral (mi mással). Nagyon szép, csendes környék, szép vízzel. A kisebbik tó mellett végigtekertünk, hát nem volt egyszerű mutatvány…

MC BUBU utazási blogjaSZIGLIGET, Vár

2006. 08. 15. Tópart, körbe a hegyen és a vár. Kerékpártúrám egyik kiemelkedő része, már visszafele úton. Semmiképpen sem akartam kihagyni (mert volt, amit ki kellett, gondoskodott róla az időjárás). Minden kirándulónak és túrázónak csak javasolni tudom…

László67 utazási blogjaMagyarpolány (Bakony)

A falu nemzetközi hírű nevezetessége a Petőfi utca. Az itt álló szép bakonyi házak bemutatják a régi faluszerkezetet. A terület 1990 óta a Nemzeti Örökség része. A települést 1171-ben említik először, később, a török kor háborúi során elnéptelenedett…

szalay2 utazási blogjaDunajeci tutajozás, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most azt szeretném bemutatni, hogy nem túl messzire is milyen szép helyek találhatóak. Több alkalommal voltunk már itt és soha sem csalódtunk a tájban. A Dunajec ezen a helyen határfolyó Szlovákia és Lengyelország között…

MC BUBU utazási blogjaREZI - Rezi-vár

2006. 08. 13. Kerékpártúrám alkalmával, Keszthely felől érkeztünk Rezi-be, majd fel a Rezi-várba. Igaz, csak a vár romjai vannak meg, de a Keszthelyi-hegységben, a csúcson lévő várból gyönyörű kilátás nyílik a környező hegyekre, völgyekre…

szalay2 utazási blogjaKomárom, az erődrendszer, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most a komáromi erődrendszert fogom bemutatni. Jelenleg két országban találhatóak az elemei, de miután a legnagyobb erődje Magyarországon látogatható, hát ide tettem fel. A legelején le kell szögezni, hogy nem egy időben készült a rendszer…

szalay2 utazási blogjaSzombathely belvárosa, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Szombathely belvárosával még nem foglalkoztam (meg néhány hellyel, ami a többi beszámolóból kimaradt), pedig szépen rendbe tették, ezt most pótolom. Kezdjük a sétánkat a belváros kellős közepén, a Főtéren: ez egy hosszan…

szalay2 utazási blogjaFürstenfeld, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Egy olyan gyöngyszemet találtam, nem messze a határtól, amelyről még én sem gondoltam, hogy ilyen van ezen a környéken. Ez Fürstenfeld, a stájer termálfürdő vidék központja. Ha valaha úgy döntenék (és ennek lenne anyagi…

Oszd meg ezt a keresést: kerékpár