mink

Tündüs & zo- utazási blogjaA prágai Vár

Prága tulajdonképpeni története itt, a Moldva folyó fölé magasodó várral kezdődött, még a IX. században. A vár falai által körbezárt épületek között volt három templom és egy rendház is. 1320 körül alapították a Hradzsin nevű negyedet a vár egy külső részén. A vár…

Kriszti utazási blogjaÉrkezés a barcelonai reptérre (Aeroport de Barcelona - El Prat)

Leszállás után egyből átszálltunk egy aranyos kis lapos buszra, ami bevitt minket a reptérre a kifutópályáról. Miután megszereztük a csomagjainkat, elmentünk a drága automatákhoz sorba állni a még drágább vízért, mert a szállodában csak…

szalay2 utazási blogjaKrakkó, a Wawel, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Krakkó legnagyobb látványossága kétségkívül a Wawel. A királyi vár és a hozzá tartozó egyéb létesítmények egy szerves egészet alkotnak a Visztula partján. A parkolási díjak elkerülése miatt célszerű az autót a folyó…

JeDee utazási blogjaPostojna, a cseppkőbarlang (Slovenija, Postojna, Postojnska jama)

A Postojnai cseppkőbarlang már több mint 200 éve vonzza a látogatókat a világ minden részéről. A barlang eddig felderített járatainak hossza összesen 21 km, ami azt jelenti, hogy a Postojnai cseppkőbarlang Európa legnagyobb és leglátogatottabb…

szalay2 utazási blogjaKudowa-Zdrój, Błędne Skały, SzG3

Ez volt az egyik elsődleges úti célunk, ami miatt Lengyelországba jöttünk. A homokkő képződmények egyébként egészen a cseh-német határtól (Szász-Svájc - Cseh Svájc) egészen eddig terjed, kisebb megszakításokkal. Ezen a részen is vannak olyan szabadon látogatható…

Ildikó Kiss Einzinger utazási blogjaKanári sziget, Tenerife, Puerto de la Cruz, Botanikus kert

Volt bőven néznivaló Puerto de la Cruz-ban és környékén. Többször lelépcsőztünk a partra a papagájos utcai fotós embert kikerülve, aki már tudta, hogy minket nem kell kérdeznie fényképezkedés végett. A szoborember is biccentett egyet ha elmentünk…

szalay2 utazási blogjaPlanina pod Šumikom, Lobnica patak szurdoka, SzG3

2018. 06. 02-án ismét elutaztam az Alfatours-sal egy egynapos túrára. Ismét meg kellett állapítanom, hogy ezeket az egynapos túrákat nem szabad egyedileg megszervezni (nem azért mert nem tudnám!), mivel ebből az összegből (kb. 10.000.-Ft/fő) nem lehet megjárni a helyeket…

Tündüs & zo- utazási blogjaReprezentációs ház és a Lőportorony - Prága

Prága legkiemelkedőbb szecessziós épületét 1905-1911 között építették az egykori királyi palota helyén. A város első számú hangversenyterme található benne, név szerint a Smetana-terem, mely 1500 fő befogadására képes…

Ildikó Kiss Einzinger utazási blogjaK!SS* Firenze

Firenze mindenképp a listán volt mindannyiunk fejében, tehát elindultunk megnézni. Az autópályán hamar oda is értünk. Leálltunk egy árnyékos helyen a vasút mellett és váltottunk parkolójegyet pár órára. Itt ismét a kreatív behajtani tilos táblák…

PK utazási blogjaSalgótarján Spartan

A salgótarjáni Spartan Sprint futamának már a rajtja előtt várt minket egy akadály, egy palánkon átjutva lehetett csak beállni a rajtzónába. Majd a színes füst, a hangos zene és az aroo kiabálások közepette elrajtolt a 11:10-es…

Kriszti utazási blogjaBrüsszel

Vasárnap délelőtt érkeztünk meg az első úti célunkhoz a Grand Place-hez. Miután megtekintettük az aprócska pisilő kisfiút, sétálgathattunk egy kicsit a belvárosban. Megkóstoltuk a helyi ételkülönlegességet, a „waffel”-t, majd benéztünk néhány belga csokoládéboltba…

PK utazási blogjaBrutálfutás 9.0

Egy évvel ezelőtt volt az első versenyem, a 2019-es Brutálfutás, azután pedig nem volt kérdés, hogy a 2020-ason is ott kell lennem. Sok minden másképp történt előtte, úgy alakult végül, hogy Pestről érkeztem a helyszínre. Az óvintézkedések miatt a beléptetés lázméréssel…

barchen utazási blogjaRangun - Yangon

Végre idén tavaszal eljutottam ide is. Ha minden igaz a 140. ország ahol jártam. Pár éve terveztük, hogy ide jövünk, de a lázadó szerzetesek meghiúsitották tervünket. Nagyon szegény ország de hatalmas. Amikor itt voltunk márciusban nagy földrengés…

Kriszti utazási blogjaCalais to Dover

Éjjel Franciaországban egy tranzitszálláson aludtunk egészen a hajnali három órai ébresztőig, amikor is elindultunk a kompra, amivel átjutottunk Calais-ból Dover-be. A hajnali sötétségben nem sokat láttunk a francia tengerpartból, viszont magát a kompot volt időnk alaposan megnézni…

PK utazási blogjaOrfű Spartan

A Spartanról már akkor hallottam és érdekelt, amikor még olyan kicsi voltam, hogy csak a Kids-re mehettem volna.. Három hónapja nem voltam versenyen. Sorban mondták le, halasztották el a tavaszi, nyár eleji versenyeket. A Spartan kivárt, kereste a megoldásokat, figyelte a kormány bejelentéseit…

PK utazási blogjaBrutálfutás 8.0

Reggel indultunk Nyáregyházára a Brutálfutásra. Vagyis az első akadály-futóversenyemre, amióta rendszeresebben járok futni. Voltam már életemben pár Táltos futáson, ami szintén ilyen típusú verseny, úgyhogy némi elképzelésem azért volt, hogy mi várhat rám, de közben…

szalay2 utazási blogjaBerchtesgaden, Salzbergwerk, SzG3

4. nap, 1. helyszín: Miután az előző nap megállapítottuk a menetidőt a lakásunktól, pontosan érkeztünk a sóbányához. A parkoló az út másik oldalán van, onnan egy jól jelzett úton kb. 5-6 perc alatt el lehet sétálni a bejárathoz. Miután a jegyeket megvettük elővételben…

Jaszkari utazási blogjaThesshaloniki

Thesszalonikiben általában a sétáját mindenki a Fehértoronynál kezdi. Érdemes a toronyba felmenni és a magasból meglesni először is a várost. A torony kicsivel magasabb a házaknál, ne ijesszen meg minket az antenna erdő hisz a kilátás kárpótol…

WorldWalk utazási blogjaMontgat

Üdvözlet Barcelona széléből! Azon fáradozunk, hogy hogyan legyünk még egy éjszakát Barcelonában. Próbáltuk a Magyar konzult, de ők csak a helyi hajléktalan szállókat tudták megadni. Nagyvárosok hajléktalan szállóiba nem megyünk. Soha többé…

Tündüs & zo- utazási blogjaSanta Maria in Aracoeli - Roma

A Capitoliumi-domb északi magaslatára épült Juno-templom helyén emelkedik a 6. század óta a Santa Maria in Aracoeli. A templomhoz a Cordonata lépcső melletti másik, márvány (!) lépcsősoron juthatunk fel…

Tündüs & zo- utazási blogjaPerugia

Perugia - Reggio Umbria Perugia régi városközpontja a gépkocsiforgalom elől elzárt Corso Vannucci körül terül el. Pietro di Cristoforo Vannucci Perugino (kb.1450-1523) itt kezdett festeni és élete utolsó éveiben itt telepedett le. Fontana…

WorldWalk utazási blogjaCastellón de la Plana

Üdvözlet Castello-ból! Már kezdtük megkedvelni a szakállunkat, amikor éheztünk találtunk benne még egy kis maradékot, alváskor felszívta az elcsurranó nyálunkat, rágcsálhattuk amikor idegesek voltunk stb, de mivel a kutyák megugattak minket…

WorldWalk utazási blogjaAlmería

Üdvözlet Castell de Ferro-ból! Almeriat már elhagytuk, szép város, érdekes hely, főleg a Puccso! Mi is az a Puccso? Közeledett az éjszaka és helyet kerestünk az alváshoz, gondoltuk Almeria külvárosa körül jó lesz, láttunk is arrafelé egy…

WorldWalk utazási blogjaBenidorm

Üdvözlet Benidorm-ból! Most legyen szó a hétköznapi eseményekről: Új rekordok születnek, kettő liter vízzel ki tudunk mosni 4 pár zoknit (vastagot és ultra szutykosat) vagy egy hosszú nadrágot (vékony és piszkosul piszkos) 3 liter vízzel tökéletesen tisztára…

Tündüs & zo- utazási blogjaTevegelés Sidi Ameur-ban

Már legalábbis nekünk embereknek, a tevéknek már nem biztos, hogy olyan jó. De legalább úgymond emberközelbe kerülhetünk egy olyan állattal, amit eddigi életünk során max. az állatkertben láthattunk…

szalay2 utazási blogjaJarków, Ogród japoński (Japán-kert), SzG3

Ez az a hely (az egyik), amely szerintem nem igazán létezhetne Magyarországon. Gondoljunk bele: zsákfalu, a határ mentén van, az erdő mögött már egy másik ország található, az ilyen helyzet itthon gyakorlatilag a falu halálát jelenti. Itt viszont a falvak tiszták, élettel telik, stb…

zsu902 utazási blogjaKöln

Köln Németország negyedik legnagyobb városa. Vonattal érkeztünk és mikor kiléptünk a pályaudvarról, a kölni Dóm látványa fogadott minket. A kölni dóm, hivatalos nevén Szent Péter és Mária Dóm 157 méteres magasságával Németország második…

Tündüs & zo- utazási blogjaKuredu Island

Maldív-szigetek - Lhaviyani Atoll. Avagy Faadhippolhu Atoll - Kuredhoo. Kuredu-sziget. A Kuredu Island Resort, idei nyaralásunk egyik fő helyszíne, a már korábban bemutatott Hulhule-tól légvonalban 148 km-re fekszik, a Lhaviyani Atoll északi peremén…

WorldWalk utazási blogjaMiami

Az USA határon kicsit kikérdeztek minket (a német turistákat nem). Asszem a helyes válaszokat adtuk, úgyhogy beléphettünk. Miami nagy, méghozza nagyon. A repülőutat délben kezdtük meg és délután fél háromra értünk oda, úgyhogy kb. 9 órát repültünk…

szalay2 utazási blogjaBad Reichenhall, SzG3

Bad Reichenhall. Eddig nem sok szó esett róla, pedig több alkalommal is bejöttünk ide. A város és a határ között helyezkedik el Bayerisch Gmain, ott volt a szállásunk. Most először próbáltuk ki az ún. ferienwohnung -ot, ami nagyjából nyaraló lakást jelent. Arra…

Oszd meg ezt a keresést: mink