térkép

Tündüs & zo- utazási blogjaPompeii (Pompeji)

Pompeii házainak nagy része Krisztus után 62-ben egy földrengés következtében összedőlt. De ez csak előjátéka volt annak a tragikus napnak, amikor 79-ben a Vezúv 6 méter vastag hamuréteggel borította be a várost…

szalay utazási blogjaBécs, Kurpark Oberlaa, SzG3

Miután már többször voltunk Bécsben, olyan helyeket is felvehettünk a látnivalók listájára, melyeket korábban vagy nem ismertünk, vagy nem tartottunk érdemesnek meglátogatni a nagyobb látnivalók előtt. Ez a park abba a listába esett bele, amelyeket korábban nem is ismertem…

szalay2 utazási blogjaKassel, Bergpark Wilhelmshöhe, Löwenburg, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A löwenburgi beszámolót azért vettem külön, mert bár a Bergpark része, igen látványos, ezért sok képet készítettem róla, kár lett volna hozzátenni a többihez. 1793 és 1801 között épült, alapvetően középkori mintára…

szalay2 utazási blogjaTátra, Kőpataki tó - Tarpataki vízesések túra, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Alapvetően ezért jöttünk ide, de ez a nap alapvetően meg is változtatta a hozzáállásunkat a Tátra szlovákiai szakaszához. Az előző nap felmentünk a tátralomnici kabinos felvonó alsó állomásához, az árakról tájékozódni…

szalay2 utazási blogjaKassel, Staatspark Karlsaue, Insel Siebenbergen - Blumeninsel, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ez a hely az egyik legszebb, ahol Kasselben jártam. Amúgy a Staatspark Karlsaue része, de annyira egyedi, hogy külön fogok foglalkozni vele. A parknak az Orangerie-vel szembeni végében található. Nem tudom, hogy…

Tündüs & zo- utazási blogjaMusei Vaticani

Cittá del Vaticano - Musei Vaticani, Vatikánváros - Vatikáni Múzeum A világ egyik legjelentősebb műkincsgyűjteményét, a Sixtus-kápolnát és Raffaelo stanzáit befogadó épületek egykor olyan reneszánsz pápák számára épült paloták voltak, mint IV. Sixtus, VIII. Ince és II…

szalay2 utazási blogjaKassel, parkok a városban, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Szerintem most érkeztünk el Kassel legjobb részéhez, a parkokhoz! Mint említettem, Kassel Németország legzöldebb városa. Ennek sajnos az az egyik előzménye, hogy a II. világháborúban szinte porrá égették az egész várost, így az újjáépítésekor…

szalay2 utazási blogjaKudowa-Zdrój, Błędne Skały, SzG3

Ez volt az egyik elsődleges úti célunk, ami miatt Lengyelországba jöttünk. A homokkő képződmények egyébként egészen a cseh-német határtól (Szász-Svájc - Cseh Svájc) egészen eddig terjed, kisebb megszakításokkal. Ezen a részen is vannak olyan szabadon látogatható…

JeDee utazási blogjaAmszterdam (Nederland, Amsterdam)

Hollandia a világ azon ritka országai közé tartozik, amelyeknek két fővárosuk van. Hágában székel a kormány, a parlament, de Királyi palotát találunk Hágában is, Amszterdamban is. Az ország politikai, még inkább pedig gazdasági és kulturális…

JeDee utazási blogjaLuxemburg

Luxemburg, hivatalosan a Luxemburgi Nagyhercegség (luxemburgi: Groussherzogtum Lëtzebuerg, francia: Grand-Duché de Luxembourg, német: Großherzogtum Luxemburg) Belgium, Franciaország és Németország által határolt terület 2586 négyzetkilométeren…

MC BUBU utazási blogjaTihanyi félsziget barátlakások

A Tihanyi fsz - Lóczy tanösvény egyik állomása. Tihany kapcsán mindenképp megérdemel egy külön oldalt. Ezen a tájon többször is jártunk, a tanösvényen végighaladva számos, geológiailag fontos képződmény látható, és a kilátás egyszerűen csodálatos…

MC BUBU utazási blogjaBalatonederics, Szellemkastély - Fekete kastély

Mi is meglátogattuk a balatonedericsi szellemkastélyt, eredeti nevén Fekete kastélyt. A kastélyról már sokan, sokat írtak. Én sem maradok ki belőle. A kastélyt Nedeczky Jenő emeltette, s a hagyomány szerint ő maga is tervezte 1880-1881 körül. Falait…

szalay2 utazási blogjaPlanina pod Šumikom, Lobnica patak szurdoka, SzG3

2018. 06. 02-án ismét elutaztam az Alfatours-sal egy egynapos túrára. Ismét meg kellett állapítanom, hogy ezeket az egynapos túrákat nem szabad egyedileg megszervezni (nem azért mert nem tudnám!), mivel ebből az összegből (kb. 10.000.-Ft/fő) nem lehet megjárni a helyeket…

szalay2 utazási blogjaFreising, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Nemrég megint Németországban voltam, Münchenben, és ebben a kisvárosban szálltunk meg (Münchenben éppen valamilyen vásár volt, így ott szállást találni lehetetlen volt). Freising egy szép német (bajor) kisváros…

szalay2 utazási blogjaMünchen, Westpark, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most először egy kis értetlenséget érzek, legalább is ezzel a hellyel kapcsolatban. Az általam látott egyik legszebb (ha nem a legszebb) parkban jártam. Előzetesen a fotó albumot feltettem a Facebookra is valamint itt is bemutattam…

JeDee utazási blogjaVintgar szurdok (Slovenija, Vintgar-gorge)

A szurdok, amelyet a Radovna folyó vájt ki, Gorje közvetlen szomszédságában fekszik, körülbelül 5 km-re észak-nyugatra Bledtől. 1891-ben fedezte fel Jakob Žumer, Gorje polgármestere és Benedikt Lergetporer térképész és fotós. Természetes formájában…

PK utazási blogjaCsopakról futás Tihanyba

A mezítlábas sétány után átmentünk Akaliba kocsival, ott kempingeztünk. Az iszap itt is ugyanolyan volt mint az előző helyen, de a víz tisztább volt, viszont a lépcsőfokok befelé úgy a combom magasságában elfogytak, én meg még bőven vártam…

bbonyar utazási blogjaTara kanyon

Vad, tiszta és fenséges a Tara folyó, melyet „Európa könnyeként” is emlegetnek. A hegy gyomrából tör elő északon és 140 kilométeren keresztül folyik. A Piva folyóval egyesül, és így a Drina keletkezik belőlük, mely a Balkán egyik leghosszabb…

PK utazási blogjaBalatonvilágosról futás Balatonkenesére

Kenesére útközben jött vissza szembe velem a Peti kocsival, mert egy sorompó volt az út közepén és onnan csak gyalogosan lehetett tovább menni. Amikor odaértem kiderült, hogy a sorompó után valami kemping féleség volt, aminek a végén viszont már csak elhagyatott…

PK utazási blogjaBalatonrendesről futás Zánkáig

A kempingből elindultunk kocsival visszafelé, és úgy rakott ki a Peti, hogy 10 km legyen Zánkáig futva. (Amiből majdnem 12 lett, mert a térkép megint szórakozott velünk..) Ezen a futáson éreztem először, hogy már azért fáradnak a lábaim, sokszor vettem észre, hogy…

szalay2 utazási blogjaBudapest, a Várkert Bazár átadása 2.0, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A 4 napos önfeledt működés után a Várkert Bazár bezárt és most, augusztus utolsó hétvégéjén nyitotta meg a kapuit (látszólag) véglegesen. A nagy tömegre való tekintettel a Vár Tabán felőli oldaláról közelítettük…

szalay2 utazási blogjaSalzburg, Schloss Hellbrunn, SzG3

2. nap. 2. helyszín: Salzburgról azt lehet tudni, hogy alapvetően érseki város. 1612-ben az akkori salzburgi érsek megbízást adott egy új érseki székhely kialakítására. Ez lett a hellbrunn-i kastély a kastélyparkjával. Alapvetően nyári rezidenciának szánták, de…

szalay2 utazási blogjaKassel, a Botanikus kert és a Schönfeld kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most kivételesen két dolgot kapcsolok össze, egyrészt mert egymás mellett vannak, másrészt pedig talán nem olyan jelentőségteljes helyek, hogy esetleg egy-egy külön beszámolót írjak róluk. 1. a Botanikus kert: azt…

szalay2 utazási blogjaHirschtetten kertek, SzG3

Utolsó nap, utolsó helyszín: Már sokszor voltunk Bécsben, így egy kicsit kutakodtam, van-e a túlparton is valami érdekes, mivel Bécs eléggé a budai oldalra települt. Sok érdekeset nem találtam, viszont nem lehetett nem megtalálni ezt a hatalmas virágos parkot…

MC BUBU utazási blogjaLOVAS, Őskori vörös festékbánya

A környéken jelenleg - hébe-hóba megfordulok. A környező erdőkben, völgyekben gyönyörű túrák tehetők a zöld és sárga turistautakon. Felsőörs felől a zöld, Lovas felől a piros majd sárga túrán megközelíthető. Érdemes bejárni a Malom-völgy…

szalay2 utazási blogjaKrakkó, Ogród Botaniczny Uniwersytetu Jagiellońskiego (Krakkói Jagelló Egyetem Botanikus Kertje)

Sziasztok, Gábor vagyok! Aki végigkövette a beszámolóimat, az látta, hogy ahol egy botanikus kert a látóterünkbe került, azt igyekeztünk megtekinteni, itt sem volt másképp. A nevét azért írtam ki ilyen hosszan lengyelül, mivel ez a neve, így lehet a térképen megtalálni…

szalay2 utazási blogjaBécs (Wien), a Botanikus kert, SzG3

A Belvedere kastély és annak parkja mellett található a Bécsi Egyetem Botanikus Kertje. Miután a kastély sokak célpontja, így könnyen be lehet iktatni a Botanikus Kert megtekintését. A belépés díjtalan. Úgy láttam, hogy nem mindenhonnan közelíthető meg, pld. a Főpályaudvar…

Tündüs & zo- utazási blogjaForo di Cesare - Roma

Az első császári fórumot Julius Caesar építtette, amikor a Forum Romanum túl szűknek bizonyult már Róma megszaporodott polgárai számára. Egy vagyont - a gall háborúkban szerzett zsákmányt - költött arra, hogy felvásárolja…

Tündüs & zo- utazási blogjaKuredu Island

Maldív-szigetek - Lhaviyani Atoll. Avagy Faadhippolhu Atoll - Kuredhoo. Kuredu-sziget. A Kuredu Island Resort, idei nyaralásunk egyik fő helyszíne, a már korábban bemutatott Hulhule-tól légvonalban 148 km-re fekszik, a Lhaviyani Atoll északi peremén…

szalay2 utazási blogjaMarktschellenberg, Almbachklamm (2022), SzG3

A legutolsó megálló ez a szurdok volt, amely végre igazi szurdok volt, legalább is az én fogalmaim szerint. Már korábban nyaraltunk erre felé, de valahogy nem fért bele az időnkbe (meg láttunk másik három szurdokot). Itt jól ki van táblázva a lehajtás az útról…

Oszd meg ezt a keresést: térkép