»Utazás»Budapest

Budapest

Magyarország, Merzse-mocsár

Budapest XVII. kerületében található a 27 hektáron elterülő Merzse-mocsár, mely Budapest közigazgatási határain belül az egyik legháborítatlanabb vizes élőhely, négy harasztfaj, százharmincegy kétszikű és ötvenegy egyszikű növényfaj, valamint tizenegy madárfaj, köztük a Magyarországon védett szürke gém és vörös vércse otthona, természetvédelmi terület…

Magyarország, Budapest, a Kossuth tér, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Úgy látszik, most azon van a sor, hogy a sok választás előtti avatás helyével foglalkozzak. Most a Kossuth térre kerül a sor (a Parlamentről majd később és külön, most még gyűlik az anyag). Ezekkel a létesítményekkel az a bajom, hogy bár a cél helyes, mert mint a Kossuth tér is, nagyon le volt pukkadva, ráfért egy kis ráncfelvarrás…

Magyarország, Budapest, a Jókai kert, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Budapest egyik kevésbé ismert helyét mutatom be. Én is csak úgy bukkantam rá, hogy a Duna-Ipoly Nemzeti Park honlapját böngésztem a Sas-hegyi természetvédelmi terület miatt és ott láttam meg, hogy van egy ilyen terület is, ami az Ő kezelésükben van. Talán önmagában nem érdemes meglátogatni (erre később kitérek), de ha valaki…

Magyarország, Budapest, a 4-es metró Kálvin téri megállója, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ahogy haladunk a Belváros felé, egyre látványosabbak a megállók. Itt a térfelszínen szinte semmi nem látszik, így ott nem is fényképeztem. Az új metró az aluljáró szinten keresztül érhető el, ill. itt csatlakozik a 3-as metróhoz. Itt érzek egy kis problémát, mert a 3-as metrónál eléggé kicsi táblák mutatják az átszállási lehetőséget…

Magyarország, Budapest, a Rókahegyi kőbánya, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A Róka-hegyi kőbánya Budapest III. kerületében található, közvetlenül Csillaghegy fölött. Könnyen megközelíthető a Csillaghegyi HÉV megállójából vagy gépkocsival. Ha a gyaloglást választjuk a HÉV-től, akkor jókora kaptatóra kell számítanunk, autóval mindez levágható. Azonban ennek ellenére úgy gondolom, hogy érdemes legalább…

Magyarország, Budapest, az Eötvös Lóránd Tudományegyetem Füvészkertje, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Nemrég ezen a környéken jártam és mivel némileg napos volt az idő, gondoltam megnézem a Füvészkertet, mert igen régen jártam erre. Viszonylag könnyen el lehet érni, főleg a 3-as metró Klinikák állomása van közel, így mindenkinek ajánlom a helyet. Igen pici a Füvészkert, így javaslom, ne sokat várjunk tőle. Így télen elsősorban…

Magyarország, Budapest, a Zichy kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most az ellenpélda jön a Baldacci kastélyhoz képest. Budapest viszonylag gyengén áll kastélyok ügyében, bár mostanában kettőt azért meglátogattam: 1. a Száraz-Rudnyánszky kastély, ezzel olyan nagy probléma nincs, csak tőlünk 32 km-re esik. Amúgy tényleg messze van a belvárostól (a turisták miatt). 2. A budai Várban van…

Magyarország, Budapest, a Citadella, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Folytatom Budapest nevezetességeinek bemutatását. Most a Citadellára látogatunk el. Már most mondom, ez számomra egy nagyon nemszeretem hely, talán ha kétszer voltam itt korábban. Ennek igazából egyetlen oka van, nagyon nem szerettem azt a bazári hangulatot, amit itt meg lehetett találni. Nekem úgy tűnt, hogy az egyetlen cél…

Magyarország, Budapest - Red Bull Air Race Világfutam 2007

Új helyszínek, új pilóták, új versenyformátum. A Red Bull Air Race Világfutam 2007-ben magasabb fokozatra kapcsol. A korábbi nyolc futam helyett tizenkettőt rendeznek, az új helyszínek között szerepel Rio, San Diego és a svájci Intarlaken is. Ebben az évben három új pilóta száll versenybe, vagyis immár 14 nemzetközileg elismert pilóta küzd az Air Race világbajnoki címéért…

Magyarország, Budapest, a Várkert Bazár átadása 2.0, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A 4 napos önfeledt működés után a Várkert Bazár bezárt és most, augusztus utolsó hétvégéjén nyitotta meg a kapuit (látszólag) véglegesen. A nagy tömegre való tekintettel a Vár Tabán felőli oldaláról közelítettük meg a helyszínt (ez más okból kifolyólag utóbb még jobb megoldás lett, mint először gondoltuk). A lift mellett…

Magyarország, Budapest, az Operaház, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Valljuk be, az Operaház önmagában nem túl kiemelkedő turisztikai látványosság, mivel a legnagyobb értékeit: az opera és balett előadásokat, valamint a gyönyörű belső terét csak úgy nem lehet megnézni az utcáról beesve. Mivel azonban építészetileg is kiemelkedő alkotás, néhány szóval azért bemutatom az épületet. Már csak azért…

Magyarország, Budapest, a 4-es metró szent Gellért téri megállója, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Elérkeztünk az új metró vonal szerintem legszebb megállójához. A felszíni kialakítás itt nem túl jelentős, viszont annál szebb a mélyállomás. A Fővám téri megállónál már említettem, hogy ezt a két megálló össze lehetett volna vonni, erre még a meglévő stílusjegyek is utalnak, ugyanis itt is megtalálható a vasbeton gerendákból…

Magyarország, Budapest, a 4-es metró II. János Pál pápa téri megállója, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Folytassuk a 4-es metró bejárását, a következő megálló a II. János Pál pápa téri. Ez az egyik legkisebb megálló, teljesen dísztelen. Egy kijárata van. Ezzel az a baj, hogy szinte egy hangszóróként sugározza a mozgólépcsők zaját a házak felé. Szerintem tervezési hiba az egész. A kijárat mögött van egy kis tavas rész, a parkot is szépen rendbe hozták…

Magyarország, Budapest, a Fővárosi Állat- és Növénykert, a sárkányok éjszakája, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Tegnap este (az egyéb híresztelések ellenére, mely szerint km-es sorok állnak a jegyekért), szokás szerint a hónom alá kaptam az unokámat és magam mellé a feleségemet és elmentünk megnézni a sárkányok éjszakáját az állatkertben. Az idő is kitűnő volt, sort sem találtunk. Igaz, este 9-re mentünk oda, de a zárásig meglévő 1 óra…

Magyarország, Aquincum Polgárváros

Budapest területe, főleg a III. kerület bővelkedik római romokban. Aquincum polgárvárosa, a Katonavárosi és a Polgárvárosi Amfiteátrum valamint fürdő jelentős Aquincumi együttest alkot. Érdemes mindet végigjárni. A Gellért-hegyi oppidumból leköltöző eraviszkuszok és római telepesek alapították. Az Aquincum-canabae-tól északra, a hadsereg felügyelete…

Magyarország, Indulás a Liszt Ferenc Repülőtérről

Tudjátok milyen az, amikor valaki biztosra megy? Én már tudom. Olyan, hogy az esti fél tízes repülő indulásra már délután öt előtt a reptéren van. És a légitársaság is szeret biztosra menni, így késett még ötven percet a felszállásunk. De legalább meg volt az első sikerélmény, nem késtük le a gépet, nagyon úgy nézett, ki hogy eljutunk már Spanyolországba…

Magyarország, Aquincum, Aréna, Katonavárosi Amfiteátrum

Budapest római romjainak egy jelentős része. Aquincum katonai (katonavárosi) amfiteátruma a település két arénája közül a nagyobbik. A másik a polgárvárosi amfiteátrum. A katonai amfiteátrum a mai Budapesten a katonai tábortól délre, a III. kerületi Nagyszombat utca-Pacsirtamező utca-Viador utca-Szőlő utca által határolt területen található. Egy építési…

Magyarország, Budakeszi Nagy-Hárs-hegy Kaán Károly kilátó

A kilátóból olyan szép kilátás tárul a látogatók számára, amilyen az Erzsébet kilátóból, mivel mind a kettő (a Kaán-Károly kilátó illetve az Erzsébet kilátó) körpanoráma jellegű, tehát minél magasabb szintekre haladva egyre nagyobb kilátás nyílik a városra, a hegyekre, bár az Erzsébet kilátó közel 70 méterrel magasabban van, de a Kaán-Károly kilátóból…

Magyarország, Vasúttörténeti emlékpark

Akit a mozdony füstje megcsapott!!! Kihagyhatatlan élmény kicsiknek-nagyoknak. A vasút múltját-jelenét felelevenítő kiállítás.

Magyarország, Budapest, a Cinkotai Tájház, SzG3

Nemrég a feleségem a XVI. kerületben járt fejtágításon. Megnéztem, hogy mit lehet addig megnézni (mivel elvittem autóval), és gyakorlatilag csak erre bukkantam. Igazából ezt sem lehetett megnézni, mivel gyakorlatilag állandóan zárva van (esetleg valami jeles napon van nyitva, ill. telefonon történő előzetes egyeztetéssel látogatható). Budapest XVI…
Hargittai István
Moszkvai séták a tudomány körül