»Utazás»Budapest

Budapest

Magyarország, Budapest, a Lajta (Leitha) Monitor Múzeumhajó a Parlament előtt, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Idén ismét kikötött a Lajta Múzeumhajó a Parlament előtt. Ma délelőtt 9-kor volt az átadása, elég nagy készülődés volt mindenfelé, sok készenléti rendőrrel, katonával. A Dunán is katonai hajók cirkáltak. Sajnos pont 9-kor nem tudtam ott lenni, így a ceremóniát nem láthattam. Remélem a későbbiekben a belsejét is meg tudom tekinteni…

Magyarország, Budapest, a Gozsdu udvar, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Nemrég hivatalos ügyben a Belvárosban voltam, és megnéztem néhány helyet hogy mostanában miként néznek ki? Ezek egyike a Gozsdu udvar. Egy időben elég sokat szerepelt a médiákban, mivel valami jogi vita volt, ha jól tudom, Gozsdu Manó örököseivel. Ugyanis ez a háztömbsor (nevezzük így) az Ő alapítványa révén jött létre az 1900-as évek elején…

Magyarország, Budapest, a Barabás villa, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ismét találtam egy olyan helyet Budapesten, amivel kapcsolatban korábban előítéleteim voltak, azt hittem, hogy egy gazdagoknak való étteremről van szó. A múlt héten erre jártam és gondoltam, megnézem milyen árak vannak itt (mármint az étteremben). Ekkor derült ki, hogy ez egy kulturális és rendezvényközpont, szép parkkal. A…

Magyarország, Budapest, az Erzsébet tér és az Akvárium, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ezzel a beszámolóval megvártam a tegnapi napot, mivel akkor volt a John Mayall koncert a nagy teremben és szerettem volna vele dedikáltatni a DVD és CD borítóimat. Sikerült és az együttes valamennyi tagjával is!! 81 éves és még nyomja az ipart! Na de vissza a térhez! Sajnos itt is megjelenik az a sematikus modernizmus, amit már számon kértem máshol…

Magyarország, Budapest, a 4-es metró Kálvin téri megállója, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ahogy haladunk a Belváros felé, egyre látványosabbak a megállók. Itt a térfelszínen szinte semmi nem látszik, így ott nem is fényképeztem. Az új metró az aluljáró szinten keresztül érhető el, ill. itt csatlakozik a 3-as metróhoz. Itt érzek egy kis problémát, mert a 3-as metrónál eléggé kicsi táblák mutatják az átszállási lehetőséget…

Magyarország, Budapest, a Táncsics börtön, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Miután az amerikaiak visszaadták a volt Táncsics börtön épületét, október 6. alkalmából 2 napig meg lehetett tekinteni. Ezt az alkalmat én is megragadtam és hétfőn meglátogattam a helyet. Nagy tömeg volt, ami igen jelentős érdeklődést jelentett. Én szokás szerint kritikusan viszonyulok minden meglátogatott helyhez és több szempontból…

Magyarország, Budapest, a Hősök tere, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Aki Budapestre ellátogat, az nagy valószínűséggel megnézi a Hősök terét (a térburkolat minőségét leszámítva úgy rendben van az egész). A Hősök tere Budapest legtágasabb, legnagyobb hatású tere a XIV. kerületben, szűkebb értelemben véve a Millenniumi emlékművet jelöli. A Hősök tere az előtte fekvő Andrássy úttal együtt a Világörökség része…

Magyarország, Budapest, az Eötvös Lóránd Tudományegyetem Füvészkertje, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Nemrég ezen a környéken jártam és mivel némileg napos volt az idő, gondoltam megnézem a Füvészkertet, mert igen régen jártam erre. Viszonylag könnyen el lehet érni, főleg a 3-as metró Klinikák állomása van közel, így mindenkinek ajánlom a helyet. Igen pici a Füvészkert, így javaslom, ne sokat várjunk tőle. Így télen elsősorban…

Magyarország, Budapest, a Budai Várnegyed, Budavári Palota, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most Budapest (ezzel együtt az ország) talán legjelentősebb történelmi emlékének, a budai Vár-negyednek az egyik felét mutatom be, ez a Budavári palota (a történelmi lakónegyeddel együtt szerintem sok lenne egyben). Úgy látom, hogy előbb utóbb itt rendeződni fognak a dolgok, viszont a leállított mélygarázs hely most egy nagy…

Magyarország, Budapest - Red Bull Air Race Világfutam 2007

Új helyszínek, új pilóták, új versenyformátum. A Red Bull Air Race Világfutam 2007-ben magasabb fokozatra kapcsol. A korábbi nyolc futam helyett tizenkettőt rendeznek, az új helyszínek között szerepel Rio, San Diego és a svájci Intarlaken is. Ebben az évben három új pilóta száll versenybe, vagyis immár 14 nemzetközileg elismert pilóta küzd az Air Race világbajnoki címéért…

Magyarország, Budapest, Margit-sziget, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most Budapest egyik tüdejét mutatom be. A Margit-szigeten volt a Domonkos-rendi apácák kolostora, északi végén az esztergomi érsek vára, középen a premontreiek és a ferences rendi minoriták temploma és kolostora, déli végén pedig a Szent János-lovagrend vára és ispotálya állt. 1790-ben a bécsi udvar a főherceg kezdeményezésére…

Magyarország, Budapest, Vajdahunyad vára (Történelmi épületcsoport), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most a Városligetbe látogatunk el, ott is a Vajdahunyad várát nézzük meg, hivatalos nevén Történelmi Épületcsoportot. Alpár Ignác alkotása. Az 1896-os millenniumi ünnepségek tiszteletére olyan épületegyüttest kívántak létrehozni a magyar fővárosban, amely „három dimenzióban” ábrázolja a magyar építészet ezeréves történetét…

Magyarország, Budapest, FCSM - Dél-Pesti Szennyvíztisztító Telep, nyílt nap, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most egy olyan helyet mutatok be, ami első látásra nem igen szokta felkelteni az emberek érdeklődését. Ez egy szennyvíztisztító telep. Lássuk be, ez azért eléggé hátul szokott szerepelni egy bakancslistán. Engem viszont nagyon is érdekelnek azok a nyílt napok, amikor olyan helyre is el lehet jutni, ahová egyébként nem. Több…

Magyarország, Budapest, a 4-es metró Móricz Zsigmond téri megállója, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Lassan-lassan eljutottunk a kifelé menő szakaszhoz, innen már gyorsabban mennek majd a dolgok, mert már nem olyan látványosak, vagy szépek a megállók, mint a Belvárosban. Itt már megint megjelenik az aluljáró (jogosan), szép, de az egy kaptafa stílusban készült. A felszíni létesítménye pedig kifejezetten sablonos. Maga…

Magyarország, Budapest, a Rumbach Sebestyén utcai zsinagóga, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A Dohány utcai zsinagógától elsétáltam a Rumbach Sebestén utcai zsinagógáig, alig pár száz méter van közöttük. Amint azt már említettem, a Dohány utcait nevezik nagy zsinagógának, míg ezt a kis zsinagógának. A zsinagóga 1869 és 1872 között épült közadakozásból, a mór építészet stílusjegyeit felhasználva. Az épület a II…

Magyarország, Budapest, a 4-es metró szent Gellért téri megállója, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Elérkeztünk az új metró vonal szerintem legszebb megállójához. A felszíni kialakítás itt nem túl jelentős, viszont annál szebb a mélyállomás. A Fővám téri megállónál már említettem, hogy ezt a két megálló össze lehetett volna vonni, erre még a meglévő stílusjegyek is utalnak, ugyanis itt is megtalálható a vasbeton gerendákból…

Magyarország, Budapest, Széchenyi-hegy

A 427 m magasan fekvő fennsík gróf Széchenyi István 1860-ban bekövetkezett halála után kapta a nevét. A hegy Budapest megalakulása (1873) után fokozatosan egyre népszerűbb lett a gazdagabbak körében, számos villa épült a környéken, ezt a jellegét máig is őrzi a terület. 1890-ben átadták a Budapesti Fogaskerekű Vasút új, Svábhegytől meghosszabbított…

Magyarország, Indulás a Liszt Ferenc Repülőtérről

Tudjátok milyen az, amikor valaki biztosra megy? Én már tudom. Olyan, hogy az esti fél tízes repülő indulásra már délután öt előtt a reptéren van. És a légitársaság is szeret biztosra menni, így késett még ötven percet a felszállásunk. De legalább meg volt az első sikerélmény, nem késtük le a gépet, nagyon úgy nézett, ki hogy eljutunk már Spanyolországba…

Magyarország, Budapest Karácsonyi vásár

Nem volt igazán karácsonyos hangulatunk, talán a hó hiánya miatt. Gondoltunk egy nagyot és tartottunk a legkisebb felnőtt lányommal egy anya-lánya napot Budapesten a karácsonyi vásárok forgatagában. Nosztalgiából utaztunk a Fogaskerekűn (már 30 éve nem jártam arra) és másnap ki is siklott. Szerencsénk volt. A Vörösmarty téren nagy volt a sokadalom…

Magyarország, Budakeszi Nagy-Hárs-hegy Kaán Károly kilátó

A kilátóból olyan szép kilátás tárul a látogatók számára, amilyen az Erzsébet kilátóból, mivel mind a kettő (a Kaán-Károly kilátó illetve az Erzsébet kilátó) körpanoráma jellegű, tehát minél magasabb szintekre haladva egyre nagyobb kilátás nyílik a városra, a hegyekre, bár az Erzsébet kilátó közel 70 méterrel magasabban van, de a Kaán-Károly kilátóból…