»Utazás»Croatia

Croatia

Horvátország, Camping Borje

Ha a műholdas képet nézitek, jogosan tehetitek fel ezt a kérdést, hogy: - Mi a fenét kerestek ők itt, a mező közepén!? Nos a válasz egyszerű: a Plitvicei-tavak mindössze 15 km-re vannak innen és ami a legfőbb, hogy aki a kempingben tartózkodik, azt a kemping autóbusza ingyen viszi a park bejáratához. A busz reggel 8-kor, vissza pedig 16:30-kor indul…

Horvátország, Novigrad

Olaszul: Cittanova A Mirna-folyó torkolatánál álló Novigrad eredetileg görög kolónia volt, majd római település lett Aemonia néven. A bizánci időkben (VI. század) megnagyobbították, s ekkor kapta az Újváros, azaz a Neopolis nevet. A középkor elejétől 1831-ig püspöki székhely volt. 1277-ben került ez a város is velencei kézbe, innét szállították…

Horvátország, Trogir - Ciovó

Sziasztok! Néhányszor már meglátogattuk ezt a gyönyörű várost, de három éve egy hetet töltöttünk itt. Néhány szűkszavú bejegyzést már találtam itt róla, képeket viszont alig. Gondoltam, kiegészítem az előzőeket ,főleg fotókkal. A város maga egy ékszerdoboz, sok száz éve épült házakkal, mintha egy szabadtéri múzeumba csöppent volna a látogató. Valamikor…

Horvátország, Bakar-dio (Sveti Kuzam)

Az Oštećen most Antenal nevű bejelölésünkkor már írtuk, hogy közzé fogunk tenni még egy útépítészeti-csodát , hát ez az. Már akkor elmosolyodtunk, amikor a Bakar-dio táblát megláttuk, mondván: -Na ezt jól elírták, Bacardi helyett. :-) De aztán odaértünk a kereszteződéshez, a leágazáshoz Krk felé és csak kapkodtuk a fejünket. Van itt minden: aluljáró…

Horvátország, Veliki slap (Nagy Vízesés) - Plitvicei-tavak

Az itt található táblán olvasható: Ön Horvátország legmagasabb vízesése előtt van. A Nagy Vízesés magassága 78 méter. Magasságán kívül ez a vízesés a többitől keletkezésével is különbözik. Tudniillik, míg a többi plitvicei vízesést a tavak alakítják, a Nagy Vízesés a Plitvice patak a meredek mészkő sziklafalról való zuhanása folytán keletkezett. A…

Horvátország, Politin Naturist Camping - Krk

A nem túl hosszú, ám az óriási forgalom miatt annál inkább fárasztó út után, végre megérkeztünk következő állomásunkra, a Politin kempingbe, Krk városa mellett. Kivettük az egyetlen helyet, ami szabad volt. Óriási mázlink volt, ha 5 perccel később jövünk, már az sincs meg, de legalább nem kellett másik kemping után néznünk, nem úgy, mint annak a német…

Horvátország, Koversada FKK Camping (Naturist Park) - Vrsar

Idei nyaralásunk egyik fő helyszíne, kiindulópontja. Hogy miért választottuk ezt? Egyrészt azért, mert a CCU (Croatian Camping Union) 2011 legjobb kempingje címét nyerte el, valamint azért, mert ez a kemping maga a naturista kempingtörténelem. 1961 óta része történelmünknek, tehát idén ünnepelte 50 éves fennállását. A legismertebb és egyben a legrégebbi…

Horvátország, Spomenik Josipu Joviću - Plitvicei-tavak

Muszáj, hogy pár szóban kitérjünk a Plitvicei-tavak Nemzeti Park történelmére is. 1979 óta, tehát a Nemzeti Park alapítása után 30 évvel a park felkerült az UNESCO Világörökségének listájára is, ahová szinte az elsők között került fel, már ami a parkokat illeti. 10 évvel később, az éves látogatók száma már elérte a 800 ezer főt és csaknem 2000 embernek…

Horvátország, Vrsar

Olaszul: Orsera A középkori latin dokumentumokban különböző változatokban találhatjuk meg: Ursaria, Ursarium, Vrsarium, Orsaria… Az Ursaria nevet a teljes partvonalra használták Funtana falva és a Lim-fjord között. Néhány nyelvész szerint az öreg mediterrán ''ur'' szó – jelentése ''forrásvíz'' – maradt meg az Ursaria név elején. Miközben az ókori…

Horvátország, Kutyafürdető - Krk

Első olvasásra talán kicsit furcsának hangozhat, sőt mi több, nincs is kutyánk, meg mi a fenének kell ilyet bejelölni, de ha megnézitek majd a képeket, akkor magatok is rá fogtok jönni, hogy ilyen gyönyörű tengerparti öblöt ritkán lehet látni. Mint azt már korábban említettük, fürdőruhát mindig vigyünk magunkkal, hát most is jól jött. Kutyafürdető…

Horvátország, Milanovački slapovi - Plitvicei-tavak

Milanovački slapovi, tehát a Milanovac vízesés. :-) Ez az első szemetgyönyörködtető vízesés, amivel sétánk során szembesülhetünk. A Kozjak-tó amúgy 535 méter magasan fekszik és 47 méter mély, mielőtt ezen a gyönyörű vízesésen keresztül a Milanovac-tóba ömlene. # 495.

Horvátország, Velike kaskade - Plitvicei-tavak

Sokan a nagy vízesést tartják a Plitvicei-tavak Nemzeti Park legfőbb látványosságának, de szerintünk ez a hely érdemli ki ezt a címet. A Gavanovac-tó itt ömlik bele számtalan vízesésen keresztül a Kaluderovac-tóba, amely már csak 503 méteren fekszik. Emlékeztetőül: 636 méterről indultunk. ,-) A számtalan vízesés mellett megcsodálhatunk még egy barlangot…

Horvátország, Pula - Augustus-templom

A Krisztus előtti I. században épült templom az egykori római fórum helyén lévő téren áll. Egyszerű vonalaival remek példája a római építészetnek. 17 méter hosszú és 6 méter széles, 6 egyszerű oszlopának feje viszont szépen faragott. Múzeumként működik, bent egy kiállítás látható. Az utolsó képen maga a Forum látható, a sárga kereszt pedig a pulai információs központ…

Horvátország, Rovinj - Kikötő

A Rómaiak egy szigetre építették a kikötőt, de a Rovinjt a szárazföldtől elválasztó csatornát 1763-ban feltöltötték. Kezdetben a bizánciak és a frankok uralták, 1283 és 1797 között pedig Velence birtoka volt. A középkori városfal maradványai még ma is láthatók. A vízpart mellett található a XIX. század végén alapított Tengerbiológiai Intézet, benne akváriumot is láthatunk…

Horvátország, Rovinj - Szt. Euphemia-katedrális

A Szent Euphemia-katedrális (Sv. Eufemije) meghatározó eleme a városképnek, mondhatni ez az épület uralja a városképet, tornya pedig már messziről látszik. A kora kereszténység időszakában épült, majd 1736-ban átépítették. A háromhajós templom jobb oldali szentélyében, egy római szarkofágban őrzik a szent földi maradványait. A római szarkofág egyébként…

Horvátország, Poreč - Trg Slobode

Olaszul: Parenzo. Poreč római város volt (Colonia Julia Parentium) amely évszázadokig virágzott, de miután kirabolták a gótok, hanyatlásnak indult. 539-ben a bizánciak foglalták el, majd 800 körül püspökséget alapítottak itt. Ekkor a város a Frank Királyság része lett, de később az Aquileai Patriarkátushoz került. 1267-ben Poreč volt az első isztriai…

Horvátország, Poreč - Északi kikötő

A szörnyű rózsaszínű templomot elhagyva, ha a Pina Budicina utcán jobbra fordulunk, elérünk az északi kikötőbe. Érdekes név, nemde!? ,-) # 468.

Horvátország, Poreč - Trg Jurja Dobrile (Euphrasius-bazilika)

Az Eufrazijeva (Euphrasius) - bazilika nem egészen ott van, ahol a műholdas képen látszik, hanem itt, a Jurja Dobrile tér észak-keleti sarkánál. A jelölőtől picit jobbra lehet felfedezni a tornyot. Az Euphrasius-bazilika. A bizánci stílusú templomok eme VI.századi remekét arany hátterű, gyönyörű mozaikok díszítik. A bazilikát 539 és 553 között Euphrasius…

Horvátország, Poreč - Kikötő

Poreč fő hajókikötője a félsziget déli részén fekszik. A műholdas képpel ellentétben, ottjártunkkor a kikötő zsúfolásig tele volt luxus hajókkal, yachtokkal. Az első képen, Tündüs mögött a Szent Miklós-sziget (Sv. Nikola) látható. Ebből a kikötőből indulnak a hajók Velencébe. # 472.

Horvátország, Poreč - Obala Matka Laginje

A kikötőből nyugat felé indultunk tovább az Obala marsala Tita-n és így értünk el az Obala Matka Laginje-re. :-))) De hamar rá kellett jönnünk, hogy itt nincs semmi, csak fürdőzők, sziklák a tengerben és egy kis világítótorony egy piciny szigeten, ami a műholdas képen is jól látszik, a jelölőtől észak-nyugati irányban. Így készítettünk pár képet és…
Oszd meg ezt az oldalt: Croatia