jövünk!

PK utazási blogjaPécs-Orfű-Abaliget Félmaraton

Úgy alakult, hogy ebben az augusztusban elég keveset futottam, értékelhető távú /idejű kategóriában meg aztán pláne. Verseny előtti vasárnap még edzettünk egyet Abaligeten a #utaziskolaba csapattal, azelőtt /után viszont többet voltam ágyban mint futócipőben, hogy…

szalay2 utazási blogjaKrakkó, Collegium Maius Uniwersytetu Jagiellońskiego, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ezt a helyet ugyanúgy kerülgettük eddig, mint Szlovákiában Vlkolinecet (lásd OTT). Soha nem volt rá idő valamiért, ezzel kapcsolatban most már kijelenthetem, nagy kár volt érte. Ha valamit ki kellene emelnem az idei…

barchen utazási blogjaRangun - Yangon

Végre idén tavaszal eljutottam ide is. Ha minden igaz a 140. ország ahol jártam. Pár éve terveztük, hogy ide jövünk, de a lázadó szerzetesek meghiúsitották tervünket. Nagyon szegény ország de hatalmas. Amikor itt voltunk márciusban nagy földrengés…

Tündüs & zo- utazási blogjaVeliki slap (Nagy Vízesés) - Plitvicei-tavak

Az itt található táblán olvasható: Ön Horvátország legmagasabb vízesése előtt van. A Nagy Vízesés magassága 78 méter. Magasságán kívül ez a vízesés a többitől keletkezésével is különbözik. Tudniillik…

szalay2 utazási blogjaSzentendre, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Budapest mellett ide hozzák el a legtöbb külföldit, nagyon sok magyar is meglátogatja. A város területén található múzeumok számával, ill. minőségével nincs problémám, a templomok száma is lényegesen meghaladja az országos…

szalay2 utazási blogjaRózsahegy - Vlkolínec, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Vlkolínec Rózsahegyhez tartozik közigazgatásilag, de senki ne próbáljon onnan eljutni ide, pedig érdemes (csak nem lehet, legalábbis autóval). A falu az 5 szlovák UNESCO világörökségi hely egyike. A térképeken mindig…

szalay2 utazási blogjaSümeg, a vár, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Hazafelé jövet ugrottam be Sümegre, én úgy emlékszem, hogy talán még sohasem jártam itt (az általunk is gyakran használt 8-as út is egy kicsit kiesik innen, pedig talán nincs is messze, kb. 15 km). A várat célszerű…

szalay2 utazási blogjaTata/Agostyán, az Agostyáni arborétum, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Néha milyen kincsekre bukkan az ember. Éppen Tatáról tartottam Bajnára, mikor az út mellett megláttam, hogy Agostyánban van egy arborétum. Ez pld. egy olyan hely, amiről még én sem tudtam, ráadásul azért Budapesthez sincs túl messze…

szalay2 utazási blogjaWörth an der Donau, a kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Goslarból hazafelé jövet volt annyi időm, hogy ahogy esik úgy puffan alapon néhány helyet megnézzek. Miután az autópályáról több kastély jól látszott, így ez a hely is ilyen véletlen alapon került be abba a körbe, amit meg tudtam nézni…

szalay2 utazási blogjaGödöllő, a Szent István Egyetem botanikus kertje, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Gödöllőn azért a kastélyon túl is van egy-két látnivaló, ezek közül az egyik ez a kis botanikus kert. Ide teljesen véletlenül kerültünk, mivel mi végig a gödöllői arborétumot kerestük (rossz helyen, mert nem néztem…

szalay2 utazási blogjaŠternberk, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Elérkeztünk a cseh túra utolsó állomásához, ez Šternberk vára. Erről a helyről nem fogok sokat írni. Maga a kastély a város főterétől nem messze található. Nagyon ősi, az első említés a XIII. századból való. Szokás…

szalay2 utazási blogjaDeutchlandsberg, a Klauze (szurdok), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Akkor most vegyük sorba Deutschlandsberg látványosságait (nem abban a sorrendben, ahogy megnéztem). Végre egy kellemes szurdok, még ha nem akkora, mint egy magas alpi sziklás szurdok. Két helyről is megközelíthető: vagy…

szalay2 utazási blogjaMoschendorf, Borskanzen és múzeum, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most egy olyan helyről fogok írni, amely (legalábbis a község) pont ellentettje Sopronnak. Moschendorf-ban (magyar nevein: Nagysároslak, vagy Német Sároslak, mert kettő is van), ugyanúgy mint Sopronban népszavazást írtak…

Tündüs & zo- utazási blogjaPolitin Naturist Camping - Krk

A nem túl hosszú, ám az óriási forgalom miatt annál inkább fárasztó út után, végre megérkeztünk következő állomásunkra, a Politin kempingbe, Krk városa mellett. Kivettük az egyetlen helyet, ami szabad volt. Óriási mázlink volt, ha 5 perccel később jövünk, már…

szalay2 utazási blogjaLockenhaus (Léka), Burg Lockenhaus, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ha rápillantunk a térképre, akkor ilyenkor bosszankodhatunk csak igazán, mert ez a vár a határtól csak kb. 2 km-re esik légvonalban az osztrák oldalra (a határállomástól persze több, kb. 6-7 km). Ha a mi oldalunkon maradt volna, akkor jelenleg Mo…

szalay2 utazási blogjaGrein an der Donau, Sankt Nikola an der Donau, Stillensteinklamm, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Grein mellett (Persenbeug felé menet) található egy egészen korrekt szurdok, ez a Stillensteinklamm. A nevét onnan kapta, hogy a patak a szurdok egy részén eltűnik a föld alatt és itt a kövek csendesek. Ez a rész…

szalay2 utazási blogjaAistersheim, a vízi vár, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most néhány, kevésbé jelentős hely fog következni, néhány esetben kizárólag azért, mert ott voltam. Ennek ellenére néhányuk, mint a mostani beszámoló tárgya is, az aistersheimi vizi vár azért megtekinthető, ha éppen arra járunk…

szalay2 utazási blogjaSzalafő, Pityerszer, Őrségi Népi Műemlékegyüttes, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Az Őrség egyik leglátogatottabb helye a pityerszeri skanzen. A szerek az Őrség tipikus településformája, ami annyit tesz, hogy nincs egy határozott központ, hanem a terep adottságait kihasználva az egyes dombok adta…

szalay2 utazási blogjaGoslar, a Kaiserpfalz, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A német munka miatt igazából ide jöttünk, most elkezdem Goslart bemutatni. Miután egy igen érdekes és látványos hely (emiatt kb. 300 fotót készítettem itt) valószínűleg több beszámolóra fogom feldarabolni az egészet…

szalay2 utazási blogjaMacocha - Morva karszt, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most a Morva karszt közlekedési rendszerével fogunk foglalkozni. A négy barlang közül kettőt közúton lehet elérni: ezek a Balcarka barlang és a Sloupi-Sosuvszki barlangok. A másik kettő egy, a forgalomtól szerencsére…

szalay2 utazási blogjaVeszprém, a Kittenberger Kálmán Növény- és Vadaspark, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Szentgotthárd felé menet, mintegy pihenőként beiktatva, megálltunk a veszprémi állatkertnél. Lili egyébként is szereti az állatokat, így nem volt nehéz rávenni annak megtekintésére. Viszonylag könnyű megtalálni, a város nyugati szélén terül el…

Oszd meg ezt a keresést: jövünk!