Csehország, A prágai Vár

Prága tulajdonképpeni története itt, a Moldva folyó fölé magasodó várral kezdődött, még a IX. században. A vár falai által körbezárt épületek között volt három templom és egy rendház is. 1320 körül alapították a Hradzsin nevű negyedet a vár egy külső részén. A vár épületkomplexuma számos átépítésen esett át, valamint az ismétlődő tűzvészek és inváziók…

Magyarország, Budapest, a Kopaszi gát, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most gyorsan egy budapesti téma. Miután ez a hely viszonylag kiesik Újpest felől, eddig nem jutottunk el ide. Az előző hétvégén az Iparművészeti Múzeumban voltunk az Albert és Viktória Múzeum kiállítását megnézni (igen érdekes volt), úgy gondoltuk, hogy onnan már nincs messze a Kopaszi gát, valamint az ígérkezett az utolsó…

Magyarország, Aquincum, Aréna, Katonavárosi Amfiteátrum

Budapest római romjainak egy jelentős része. Aquincum katonai (katonavárosi) amfiteátruma a település két arénája közül a nagyobbik. A másik a polgárvárosi amfiteátrum. A katonai amfiteátrum a mai Budapesten a katonai tábortól délre, a III. kerületi Nagyszombat utca-Pacsirtamező utca-Viador utca-Szőlő utca által határolt területen található. Egy építési…

Olaszország, Firenzei dóm (Florence Cathedral)

A firenzei dóm vagy Cattedrale di Santa Maria del Fiore Firenze székesegyháza, a Piazza del Duomo épülete. A város történelmi központjában áll, mely 1982 óta az UNESCO Világörökség részét képezi. Olaszország milliónyi gyönyörű helyszínéből ez csupán egy, bár számomra nagyon kedves és emlékezetes! A székesegyházat 1294-ben néphatározat alapította. Az…

Magyarország, Tata, Fényes forrás tanösvény, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Végre egy hely (Mo-n), amely esetben bátran kijelenthetem, ezt mindenkinek látnia kell. Most hétvégén a hónom alá csaptam Lilit és a lányommal hármasban elmentünk ide. A légi képek alapján nem igazán tudtam, hogy mit is fogunk kapni, de reménykedtem és nem csalódtam. El kell menni a strandig és ott letenni a kocsit. A strand bejáratánál balra kell elmenni, kb…

Magyarország, Indulás a Domus parkolóból

Szombaton délután négy óra körül indultunk el a hatalmas, csodaszép lila buszunkkal, és egészen másnap délig meg sem álltunk Belgiumig. Azért persze nem kevés benzinkutat látogattunk meg útközben, és bár a legtöbbnél kellett fizetni a WC-ért, a boltjukban mindig levásárolhattuk az árát.

Magyarország, Pilisszentkereszt, a Dera patak szurdokja, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Mostanában elég sokszor jártam erre (a családdal), mivel közel van Bp-hez, így akár egy rövidebb, délelőtti sétára is jó. Sokan inkább a Holdvilág árokba mennek, mivel azt ismerik, pedig ez nincs messze tőle (kb. 7 km). Akár mind a kettőt be lehet iktatni egy napra. Pilisszentkereszt felé menet egy jobb kanyarnál kell lemenni…

Franciaország, Cote d'Azur, Antibes

Antibes (Antibol vagy Antibo) város Délkelet-Franciaországban, Alpes-Maritimes megyében, a francia riviera-n (Cote d’Azur), Cannes és Nice között. Az Antibes-Juan-les-Pins agglomeráció a megye második legnagyobb városa Nizza után. Területén gyakorlatilag két külön város fejlődött ki, az óváros (Vieille Ville) és az azt körbevevő új város. Bár a város…

Magyarország, Eltűnt Árpád-kori falu 12 - Alag falu

A templom a középkorban Pest vármegyében található Alag falu plébániatemploma volt. A falu már a XII. században is létezett. A XII. sz. végén, XIII. században épülhetett körtemploma. Alag a török időkig önálló település volt az Árpád-kori Keszi falu keleti szomszédságában. A falu birtokosa a köznemesi származású Alagi család volt, akikre az első adatunk…

Olaszország, Vesuvio (A Vezúv vulkán)

Az 1277 méteres magasságával a Vezúv, mint vulkán, nem is olyan magas. Páratlan szépségével csak azért nyűgözi le az embert, mert önálló hegyként emelkedik ki a síkságból, nem pedig egy hegylánc részeként. Kocsival majdnem teljesen a vulkán tetejéig fel lehet menni, a parkolóért 2,50.- et kérnek, a belépő pedig 6,50.- fejenként, felnőttek részére…

Spanyolország, A zenélő szökőkút: Font Mágica

Este kilencre értünk a Sagrada Famíliától a belvárosba, így volt még fél óránk valami vacsorát szerezni a szökőkút zenés műsoráig. Viszont ez nem ment a legkönnyebben, 20 percig sétáltunk, amíg találtunk egy bevásárlóközpontot, így sok esély már nem maradt, hogy a fél tízes kezdésre visszaérünk a szökőkúthoz. Főleg, hogy akkora tömeg volt, hogy az úttesten…

Spanyolország, San Sebastián

A mai ajánlott penzum 26-28 kilométer volt. Én mentem 36-ot. Tegnap a szállásgazda szépen elmagyarázta mit ajánl, meg nekem is voltak emlékeim Hondarribia (Fuenterrabía) szépségéről, tettem arra egy kerülőt. Mivel nem tudtam pontosan, merre kell továbbmennem, tényleg kerülő lett. Mindenesetre nem kihagyhatatlan. A faluban éppen általános iskolások szaladgáltak…

Magyarország, Salgótarján Spartan

A salgótarjáni Spartan Sprint futamának már a rajtja előtt várt minket egy akadály, egy palánkon átjutva lehetett csak beállni a rajtzónába. Majd a színes füst, a hangos zene és az aroo kiabálások közepette elrajtolt a 11:10-es futam is, amiben indultunk a tesómmal a 8 kilométernyi és 21 akadállyal teletűzdelt távon. Egy kilométer után meg is érkeztünk…

Németország, Kassel, Bergpark Wilhelmshöhe, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Eléggé érdekes lesz, hogy ezen a bejegyzésen hogyan esek túl, mivel eléggé nagy falatnak tűnik, ahogy a hely is az. Európában egyedülálló létesítménnyel állunk szemben. Ez a legnagyobb barokk park Európában, amely azonban gondosan követi az angol tájépítészet elképzeléseit. Ráadásul egy hegyoldalban, holott az ilyen jellegű…

Lengyelország, Kudowa-Zdrój, Błędne Skały, SzG3

Ez volt az egyik elsődleges úti célunk, ami miatt Lengyelországba jöttünk. A homokkő képződmények egyébként egészen a cseh-német határtól (Szász-Svájc - Cseh Svájc) egészen eddig terjed, kisebb megszakításokkal. Ezen a részen is vannak olyan szabadon látogatható helyek, ahol akár egy hetet is el lehet tölteni anélkül, hogy ugyanazt még egyszer megnéztük volna (pld…

Magyarország, Szombathely, Saághy István Erdészeti Információs Központ, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Szombathelyről nagyon nehéz új témát találni, de most sikerült. Ez az Erdészeti Információs Központ. Igazából ez egy egyveleg, mivel az erdészetnek is vannak itt hivatalos helyiségei, de végül is egy nyitott hely, amely látogatható. Az arborétum DK-i csücskéhez csatlakozik, de soha sem volt annak része. Ha jól tudom a terület eredeti neve Méheskert volt…

Csehország, Prága, Vencel tér (Česká Republika, Praha, Václavské náměsti)

A Vencel tér (Václavské náměstí) Prága új városrészében (Nové Město) található. Névadója Szent Vencel Csehország patrónus szentje. Középkori neve Lóvásár tér volt, Szent Vencelről 1848-ban nevezték el A Vencel tér formája inkább egy széles sugárútra hasonlít, mint egy hagyományos térre. Téglalap alakú, hosszabbik oldala 750 méter, a rövidebbik 60 méter…

Csehország, Lednice 2., SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A mostani cseh utunknak az elsődleges célja az volt, hogy az unokámat megismertessük azokkal a szép látnivalókkal, amiket már korábban mi meglátogattunk, de azért némi újdonságot azért ebbe az útba is belecsempésztünk. A két korábban meglátogatott helyek közül az egyik ez, a másik a Zlín/Lesná-i állatkert (erről majd később)…

Magyarország, Brutálfutás 9.0

Egy évvel ezelőtt volt az első versenyem, a 2019-es Brutálfutás, azután pedig nem volt kérdés, hogy a 2020-ason is ott kell lennem. Sok minden másképp történt előtte, úgy alakult végül, hogy Pestről érkeztem a helyszínre. Az óvintézkedések miatt a beléptetés lázméréssel kezdődött, az én hőfokomra csak annyit mondtak, hogy lassan kihűlök... Hát úgy…

Olaszország, Palazzo dei Conservatori, Musei Capitolini - Róma

A Palazzo dei Conservatori a városi magisztrátus székhelye volt a késő középkorban. Freskódíszes termeiben még ma is rendeznek politikai összejöveteleket, a földszinten pedig a városi anyakönyvi hivatal működik. A múzeum nagy részében szobrokat állítottak ki, köztük Constantinus óriási szobrának töredékét. A második emeleti képtárban olyan nagy művészek…