Hollandia, Haarlem (Nederland, Haarlem)

Haarlem holland város és közigazgatási egység a Spaarne folyó mentén, Észak-Holland tartomány fővárosa, közel 200 000 lakosával az ország egyik legjelentősebb városa. ((A Haarlem név valószínűleg a „Harloheim” név eltorzulásából alakult ki. A régi holland nyelvben a „heim” szó lakóhelyet, otthon jelentett (mai formája hollandul „heem”). Az eredeti…

Olaszország, Róma, Colosseum

Amíg a Colosseum áll, állni fog Róma, ha elpusztul, elpusztul Róma és a világ is.-írta az óriási építményről Beda Venerabilis angolszász egyházi író. Az amfiteátrum római találmány. Lényege az elliptikus alaprajzú aréna, amelyet több emelet magasságban ülőhelysorok öveztek, ahonnan a nézők biztonságosan szemlélhették a látványosságokat. Az amphitheatrum…

Olaszország, Capri - Fraglione sziklák

Nos kérem, aki azt hiszi tudja milyen a kék szín, annak rá kell döbbennie, hogy téved! Ehhez persze el kell utazni Caprira. Ott aztán bárki könnyedén beláthatja, hogy a tenger kék színe olyan varázslatos, olyan csodálatos, hogy azt sem szavak, sem fénykép nem adhatja vissza! Ezt csak személyesen lehet megtapasztalni. Amíg nem jártam ott, addig én is azt hittem, hogy ismerem a kék színt…

Németország, Kassel, parkok a városban, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Szerintem most érkeztünk el Kassel legjobb részéhez, a parkokhoz! Mint említettem, Kassel Németország legzöldebb városa. Ennek sajnos az az egyik előzménye, hogy a II. világháborúban szinte porrá égették az egész várost, így az újjáépítésekor nagy figyelmet tudtak fordítani a parkok kialakítására. Ezek egy része már adott volt, így a Fulda partján elterülő 1…

Magyarország, Szolnok, SzG3

Szolnok nem igazán turisztikai célpont (legalábbis szerintem, bár amióta átadták a Rep-tár-at, ugrásszerűen megnőtt a népszerűsége, erről majd később). Ide elsősorban azért jöttem, hogy megnézzem a Rózsakertet, mivel a feleségem kedvenc virága, de azért fölöslegesen nem akartam vele idejönni. Most kivételesen vonattal érkeztem (mivel örök bérletem van mindenhová, így ingyen volt)…

Vatikán, Sixtus-kápolna, Capella Sistina

Vatikánváros - Sixtus-kápolna, Cittá del Vaticano - Capella Sistina. Ebben a kápolnában gyűlnek össze a bíborosok, amikor új pápát választanak. A kápolna mennyezetfreskóit II. Gyula pápa megbízásából Michelangelo készítette 1508 és 1512 között egy speciálisan erre a célra épített állványról. A központi mezőket, amelyeken a Teremtés és a Bűnbeesés…

Spanyolország, Kanári sziget, Tenerife, Puerto de la Cruz, Botanikus kert

Volt bőven néznivaló Puerto de la Cruz-ban és környékén. Többször lelépcsőztünk a partra a papagájos utcai fotós embert kikerülve, aki már tudta, hogy minket nem kell kérdeznie fényképezkedés végett. A szoborember is biccentett egyet ha elmentünk mellette, aztán ismét megmerevedett. Lent a parton óriási hullámok ostromolták a nagyméretü fekete kockatömbökkel…

Csehország, Adršpach-i sziklák 2. , SzG3

Ha rangsorolni kellene az idei (2018) betervezett látnivalókat, akkor ez benne van az első háromban. Már jó régen jártunk erre (kb. 25 éve) és most kihasználtuk, hogy Nowa Rudától csak 25 km-re volt ez a hely. Így meg tudtuk mutatni az unokámnak is ezt a pompás helyet. Rögtön le kell szögezni, hogy itt mindig sokan vannak (legalábbis nyáron), ennek…

Magyarország, Kapolcs (Vigántpetend, Nagyvázsony), Művészetek Völgye

A rendszerváltás idején Márta István zeneszerző ötlete alapján - aki egyben a rendezvény fesztiváligazgatója is – Kapolcs volt a kiindulópontja a ma már több településen zajló és mára már kultusz eseménnyé érett Művészetek Völgye fesztiválnak. (A kulturális rendezvény mostanra olyannyira összeforrott a település nevével, hogy például a falunak nincs…

Franciaország, Eiffel-torony

Az Eiffel-torony Párizs egyik jelképe, ami a tervezőcég tulajdonosáról, Gustave Eiffel mérnökről kapta a nevét. A torony összmagassága 324 m, ebből maga a torony 300 m, rászerelve 24 m-re magasodik egy tévé-adóantenna. Első emelete ahonnan kinézhetünk 58, második emelete 116, a harmadik 276 m magasban van. Négyzetalapú, 1,6 ha alapterületű, 10 100…

Magyarország, Szombathely, az Iseum és közvetlen környéke, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ahogy közeledik a Szombathelyről szóló beszámoló megírásának ideje, újabb és újabb régi (meg új) hely kerül elő, amit célszerűnek tartok külön bemutatni, egyszerűen azért, mert e nélkül a szombathelyi beszámoló túl hosszú lenne, másrészről célszerűbb egy egy jelentősebb úti célt egyedileg bemutatni, hogy a látogató könnyebben tudjon közöttük eligazodni…

Magyarország, Tata, Fényes forrás tanösvény, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Végre egy hely (Mo-n), amely esetben bátran kijelenthetem, ezt mindenkinek látnia kell. Most hétvégén a hónom alá csaptam Lilit és a lányommal hármasban elmentünk ide. A légi képek alapján nem igazán tudtam, hogy mit is fogunk kapni, de reménykedtem és nem csalódtam. El kell menni a strandig és ott letenni a kocsit. A strand bejáratánál balra kell elmenni, kb…

Vatikán, Basilica di San Pietro

Cittá del Vaticano - Basilica di San Pietro. Vatikánváros - Szent Péter-bazilika Szent Pétert Krisztus után 64-ben temették el egy nekropoliszban, közel ahhoz a helyhez, ahol Néró cirkuszában fejjel lefelé keresztre feszítették. Krisztus után 324-ben Constantinus emeltetett templomot a sír fölé. A régi bazilika újjáépítését a 15.században kezdték el, majd folytatták a 16…

Svájc, Nyon

A Genfi tó északi partján álló csöpp városka, kastélyparkjából gyönyörű kilátás nyílik a Mont Blancra. Innen hajózunk tovább, ismét a francia oldalra.

Ausztria, Bécs - Parlament (Österreich, Wien - Parlament)

Bécs (németül Wien, bajor nyelvjárásban Wean, angolul és olaszul Vienna, latinul Vindobona) Ausztria fővárosa és egyik szövetségi tartománya. A város ősi, rómaiak kora óta (Vindobona) jelentős település, Ausztria fővárosa, politikai, gazdasági, kulturális és szellemi központja, nemzetközi rangú kongresszusi és vásárváros, az ENSZ harmadik székhelye (New York és Genf mellett)…

Spanyolország, Camp Nou

A délelőttöt még Calella-ban töltöttük, bemerészkedtünk a tengerbe is kicsit, a hatalmas hullámok és a nem túl meleg víz ellenére is. Ebéd után pedig bebuszoztunk Barcelonába. Az első megállónk a Camp Nou stadion volt, ahova az elvetemült fociimádók be is fizették a belépőt, hogy közelről is megcsodálhassák az öltözőket, a pályát meg az egyéb érdekességeket…

Németország, Freising, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Nemrég megint Németországban voltam, Münchenben, és ebben a kisvárosban szálltunk meg (Münchenben éppen valamilyen vásár volt, így ott szállást találni lehetetlen volt). Freising egy szép német (bajor) kisváros, erről nem írok sokat, meg kell nézni, ha valaki erre jár (Münchentől kb 40 km északra, az Isar mentén - ami München folyója is egyben)…

Németország, München, Westpark, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most először egy kis értetlenséget érzek, legalább is ezzel a hellyel kapcsolatban. Az általam látott egyik legszebb (ha nem a legszebb) parkban jártam. Előzetesen a fotó albumot feltettem a Facebookra is valamint itt is bemutattam. Különösen azzal összefüggésben, hogy mi folyik a Városligetben, gyakorlatilag senki nem reagált a helyre…

Lengyelország, Kraków, Oskar Schindler gyára és gettó

Auschwitz után meglátogattuk Schindler gyárát, a Krakkói Gettót és a Plaszóvi munkatábor mai területét. A Plaszóvi tábor területén ma már a város valamint sűrű erdő áll, emlékművekkel és táblákkal, valamint Amon Göth akkori villáját sem sikerült megtalálni. Vagy átalakították, vagy nem jó helyen kerestük. Egy 92-es fényképen még az eredeti állapotban látható…

Olaszország, Casa delle Vestali, Foro Romano - Roma

A Vesta templom mögött állt a Vesta-szüzek háza. Itt éltek a papnők akik a szent lángokat őrizték. Az 50 szobából álló hatalmas épületegyüttes valamikor összeköttetésben volt a templommal. A belső udvarra néző szobák maradtak fenn a legjobb állapotban. A négyszög alaprajzú ház nagy kertet fogott körbe. A Vesta-papnők szobraival szegélyezett udvar kis…