»Utazás»Spanyolország

Spanyolország

Spanyolország, Kanári szigetek, Tenerife, Santa Cruz, Playa de las Teresitas strand

Bár a férjemnek már semmi kedve nem volt az autókázáshoz, mégis rábeszéltem, hogy nézzük meg a Szahara- homokos strandot Santa Cruz-nál. Teneriffa fövárosáról az elsö benyomás az, hogy büdös. Sokszor kibírhatatlan a köolajfinomító gázolaj szaga, ha szembe fúj vele a szél. Mire odaértünk Playa de las Teresitas strandra már késő délután lett, de…

Spanyolország, Bolonia Beach

Tarifától a Cadiz felé vezető út letér az Óceán mellől, csak bekötőúton lehet letérni Bolonia falu mellett elterülő homokos parthoz. A településen hamar átjutni, talán 50 házból áll, és eztán elénk tárul egy 3,7 km hosszúságú, 70-100 méter szélességű aranysárga homokos tengerpart. Bár sivatagot még nem láttam, érzésem szerint ilyen homok lehet ott is…

Spanyolország, Oliva

Üdvözlet Oliva-ból! A mai téma: a Narancs. Nem most írok először, és szerintem nem is utoljára, a narancsról. Mivel anyagiaink erősen szűkülnek, egyelőre nincs más választásunk mint hogy elkezdjük a kéregetést, illetve abból táplálkozunk amit a természet (termesztés) ad. Narancsból van elég, Amazonast lehetne vele rekeszteni. Úgy gondoltuk kipróbáljuk…

Spanyolország, Oviedo

Aztán nem elengedett kutya, nem is munkagép vagy tüntetés állja egy kanyarban az utamat, hanem egy bika! Falu közepe, hirtelen úgy meglepődtem, hogy a kamerát sem tudtam elővenni. Nincs sok tapasztalatom a szabadon mozgó bikákkal kapcsolatban, a Toldit olvastam, képes feldolgozását láttam a Daliás időkben (Gémes Józseftől), úgyhogy maradtam egy helyben…

Spanyolország, Zenarruza (Bolívar)

A szakaszon erdei utak és beton váltotta egymást, Olatz után van egy betonos emelkedő, embertelen. Ott találkozom az immár doyenné előlépett német úriemberrel, nagyon fáradtnak fest, kínálom vízzel, csokival. Van mindene, de a monostorba nem ért föl, remélem útközben talált magának szállást, és ki tudta pihenni magát. Ahogy az ember kilép egy erdei…

Spanyolország, Benidorm

Üdvözlet Benidorm-ból! Most legyen szó a hétköznapi eseményekről: Új rekordok születnek, kettő liter vízzel ki tudunk mosni 4 pár zoknit (vastagot és ultra szutykosat) vagy egy hosszú nadrágot (vékony és piszkosul piszkos) 3 liter vízzel tökéletesen tisztára. Régi jó barátaink, a hegyek, visszatértek. Vörösek és meredekek, kises emlékeztetnek a western…

Spanyolország, Tenerife Las Americas

Egy szabadnapomat kihasználva, elhatároztam, hogy megmászom a tengerpartról hívogatóan csábító 1200 méteres magaslatot. Természetesen amatőr túrázó vagyok, így csak a hivatalos turista utakra gondoltam. Térképet sehol nem lehet kapni, ezért a google alapos tanulmányozása, fényképezése után indultam útnak. Las Americas legutolsó utcájáig, Calle Andorra…

Spanyolország, Sevilla

A mór építészet csodája és a kalifák gazdagságának jelképe, 1988 óta a világörökség része. Az építést folytatták a keresztény királyok is. Egy hatalmas palotanegyedet képzeljünk el belső udvarokkal, kertekkel, intrikákra alkalmas pavilonokkal és zugokkal, amelyeket széles sétányok kötnek össze. Először az Igazságügyi palota mór termei nyűgöznek le, mellette kertek szökőkutakkal…

Spanyolország, Montgat

Üdvözlet Barcelona széléből! Azon fáradozunk, hogy hogyan legyünk még egy éjszakát Barcelonában. Próbáltuk a Magyar konzult, de ők csak a helyi hajléktalan szállókat tudták megadni. Nagyvárosok hajléktalan szállóiba nem megyünk. Soha többé. Felejtsék el. Most a Magyar-Katalán baráti társasággal próbálkozunk. Reméljük hogy tudnak segíteni, ha nem, akkor…

Spanyolország, Cádabo-Baleira

Szép erdei utakon, közel a műúthoz haladok, és észreveszek egy újdonságot. Galíciában a jelzéseket szinte csak az elágazásokba teszik ki. És bizony, néha elég sokat gyalogol az ember nyílegyenesen vagy kacskaringózva két elágazás között. Ha bizonytalanok vagytok, szerintem a legjobb elmenni a következő elágazásig. Persze, ha van térképetek, jobb érzés…

Spanyolország, Sevilla

A páromnak és nekem ez a kedvenc spanyol városunk. Amikor először voltunk itt, volt egy vallási fesztivál és hát az egész város ki volt nyalva az emberek szépen felöltözve és a fanatikusok ku-klux-klános szerkóban szaladgáltak és ostorral verték a hátukat. Volt mindenféle színű csuklya és egy emelvényen a vállukon valami ezüst szent szobrot vittek. A…

Spanyolország, Castro Urdiales

Igen kevés kedvvel indultam neki a napnak, reggel a lábaim helyett mintha két disznósajttal ébredtem volna. Korán lelépett Jon, a bőbeszédű holland kerékpáros, aki 2780 kilométernél járt, leugrott egy ibér körre otthonról. A Nervión jobb partján, mert azt ajánlották, elindultam Getxóig, és addig nem is történt semmi érdekes. Amikor itt éltem, többször…

Spanyolország, Bilbao

Én már a repteret meglátva magyarázok bőszen, a kamera is előkerül (végül nem filmezek). Meguzsonnázunk a piknik-övezetben, aztán meglátom Bilbaót. Ösztönösen keresem az ismerős pontokat, és nyolc hónapnyi itt élés után van is néhány. - Etxebarría park, 250 lépcső, Zazpi kaleak, az atxuri nagypiac. Idegenvezetek, közben meg bámulom a házakat, amik nem voltak ott négy éve…

Spanyolország, Santiago de Compostela

Lavacollánál aztán az út szinte keresztezi a leszállópályát, rögtön ledobom a cuccot, és bő háromnegyed órán keresztül táncolok a szemerkélő esőben, egy leszálló repülőt várva. Közben nagyjából mindenki elmegy mellettem, akit korábban megelőztem. Ha negyed órával korábban érek oda, éppen elcsípek egyet, így viszont, bár hallok közben három felszállást…

Spanyolország, Málaga

Kicsit lassan, de sikerült felfognom, hogy Ferencék lejöttek a hegyről, így végre van térerő, tehát fel is hívhatom őket. Ma estére elérik Malaga-t, ott eltöltenek két napot beszerzéssel, majd nagyjából 150 km és irány Afrika, sz'al nagyjából egy hét. Az EU-n kívülről történő tájékoztatás, kapcsolattartás érdekes lesz, bár Marokkó még talán nem a világ vége…

Spanyolország, Calella tengerpart

Calella egy hangulatos, igazi spanyol tengerparti városka. A strandjának aranyló homokos partja, lassan mélyülő, (jó időben) kellemes hőmérsékletű vize kiváló fürdőzési élményt nyújt. Végig a tengerpart mentén található a helyi külvárosi vasútvonal, amivel egy órán belül olcsón bejuthatunk Barcelona központjába is.

Spanyolország, Burgos, Szűz Mária-katedrális

Sziasztok! Tavaly nyáron a barátnőmmel vettem részt egy spanyolországi körutazáson, melynek egyik csodás állomása volt Burgos és ezen belül burgosi katedrális vagy másnéven Szűz Mária-katedrális (Santa María-székesegyház), amit spanyolul Catedral de Burgos vagy Catedral de Santa María de Burgos-nak hívnak. Kasztília egykori fővárosában, Burgosban…

Spanyolország, Marbella

Üdvözlet Marbella-ból! Ma van az öcsém születésnapja (26), ennek köszönhetően az elkövetkező 3 napban kicsit több időt szentelünk a helyi borok és sörök tanulmányozásával. Nagyon lakott ez a vidék, Adios.

Spanyolország, Mallorca

Mallorca a Baleár-szigetek legnagyobb szigete. Fővárosa Palma de Mallorca. A sziget nagysága 3684 km², a tengerpart hossza 554 km.

Spanyolország, Picasso Múzeum

Most vonattal utaztunk be Barcelonába, és amikor odaértünk a gyönyörű gótikus építésű Barcelonai Katedrálishoz, az előtte lévő téren épp táncolt egy csoport hagyományos katalán táncot. Aztán Barcelona történelmi negyedében, szűk kis hangulatos utcácskákon elsétáltunk a Picasso Múzeumba, ahova pár óra várakozás után jutottunk csak be, fotózni bent viszont nem is lehetett…
Oszd meg ezt az oldalt: Spanyolország