»Utazás»Spanyolország

Spanyolország

Spanyolország, Oviedo

Aztán nem elengedett kutya, nem is munkagép vagy tüntetés állja egy kanyarban az utamat, hanem egy bika! Falu közepe, hirtelen úgy meglepődtem, hogy a kamerát sem tudtam elővenni. Nincs sok tapasztalatom a szabadon mozgó bikákkal kapcsolatban, a Toldit olvastam, képes feldolgozását láttam a Daliás időkben (Gémes Józseftől), úgyhogy maradtam egy helyben…

Spanyolország, Algeciras

Üdvözlet Algeciras-ból! Európa ennyi volt! Hétfőn megyünk Afrikába, pontosabban Tanger-be (Marokkó), már ma mentünk volna, de haza kell postázni egy DVD-nyi képet és egy csomó áfás számlát. Voltunk Gibraltárban, megmásztuk a gibraltári Upper Rock-ot, és nem a laza úton, hanem a tökös harmadfokozatú (dangerous !) túraúton. Klausgraben után ez a másik…

Spanyolország, Barcelona

Barcelona, 1,6 milliós lakosságával Spanyolország második legnagyobb városa, és Katalónia fővárosa. Ezen felül a világ egyik leghíresebb, és legizgalmasabb metropolisza, a legtöbben szerepeltetik az ide szeretnék eljutni kívánságlistájukon e katalán várost. Ez azonban, például Rómától, vagy a horvát városoktól eltérően nem ősrégi épületeinek, és többezer…

Spanyolország, Zenarruza (Bolívar)

A szakaszon erdei utak és beton váltotta egymást, Olatz után van egy betonos emelkedő, embertelen. Ott találkozom az immár doyenné előlépett német úriemberrel, nagyon fáradtnak fest, kínálom vízzel, csokival. Van mindene, de a monostorba nem ért föl, remélem útközben talált magának szállást, és ki tudta pihenni magát. Ahogy az ember kilép egy erdei…

Spanyolország, Castellón de la Plana

Üdvözlet Castello-ból! Már kezdtük megkedvelni a szakállunkat, amikor éheztünk találtunk benne még egy kis maradékot, alváskor felszívta az elcsurranó nyálunkat, rágcsálhattuk amikor idegesek voltunk stb, de mivel a kutyák megugattak minket, az emberek nem köszöntek vissza, sőt kitértek vagy két métert elölünk és a rendőrök is sandán néztek ránk, úgy…

Spanyolország, Santander

Tiszta felüdülés, kaszálókon, földutakon gyalogolni a tengertől 10 méterre, 15-tel felette. Strandok, madárvilág, jelzetlen utak, de nem lehet eltévedni. És a végjáték a legjobb, Somo strandja. Semmi beton, aszfalt az utolsó 10 kilométeren. Az első 10 is úgy elrepült, hogy észre sem vettem. Aztán 5 perces hajóút következik, 5 perc séta, és meg is érkezünk…

Spanyolország, Puerto de la Crus, Apartementos Casablanca****

Az IBÈRIA légitársasággal utaztunk egy fura gépen, ami hosszúra volt nyújtva és a farkára volt hegesztve a hajtóműve. Nem tudtam elképzelni hogyan fog majd a levegőbe emelkedni, sőt orra bukás nélkül leszállni. Ráadásul a belsejében súrolta majdnem a fejem teteje a mennyezetet, olyan alacsony volt. Szerencsére sikerült felszállnunk és landolni is. Bár…

Spanyolország, Kanári sziget, Tenerife, Icod de los Vinos, Lepkeház, Sárkányfa

Megreggeliztünk a hotel éttermében, aztán bedobtuk a fürdőcuccot a bérelt !törtfehér! Citroën C3-asba és elindultunk délnyugat felé felfedezni a szigetet. Autónk horpadt és nyúzott volt több helyen is, nem volt benne klímaberendezés és a hegyi utakra alkalmatlannak tűnt, mert majdnem tolni kellett az emelkedőknél. Már otthon összeírogattam, hogy mi…

Spanyolország, Llanes

Hiába énekeltek ma reggel is a madarak, elég volt kinézni az ablakon, hogy tudjuk, ez ma nem rövidnadrágos nap lesz. Ráadásul a szálláson a rossz hírek áttörnek mindenféle nyelvi akadályokat, estére már mindenki tudta, hogy a következő két napon esni fog. Hogy honnan tudtuk, az mindegy volt. Elhittük. - A tengerparti ösvények mindenesetre esőben is tökéletesen járhatók…

Spanyolország, La Isla

Hihetetlen, hogy amikor az ember este úgy érzi, hogy na, holnap most már tényleg nem lesz képes egy lépést sem megtenni, és éjszaka fölébredve a lábai helyén valami meghatározhatatlan formájú fájó izét talál, akkor reggel fölkel, és... Egy fél óra múlva úgy érzi, hogy tulajdonképpen ma sem rosszabb semmivel, mint tegnap volt. Későn keltem, későn (10…

Spanyolország, Barcelona

Üdv Barcelonából. A Gaudi tervezte templomot megnéztük, tényleg király, és beteg. Sajna senki nem tudott segíteni alvás, tusolás és mosás ügyben, úgyhogy a Gaudi féle templomon kívül nem sok mindenre marad idő. Sötétedés előtt el kell hagynunk ezt a várost. Nagyon komoly regenerációra van szükségünk, külsőleg (és szagra is) kezdünk hajléktalanszerűek lenni…

Spanyolország, Cádabo-Baleira

Szép erdei utakon, közel a műúthoz haladok, és észreveszek egy újdonságot. Galíciában a jelzéseket szinte csak az elágazásokba teszik ki. És bizony, néha elég sokat gyalogol az ember nyílegyenesen vagy kacskaringózva két elágazás között. Ha bizonytalanok vagytok, szerintem a legjobb elmenni a következő elágazásig. Persze, ha van térképetek, jobb érzés…

Spanyolország, Valencia

Üdvözlet Valencia városból! Végtelen nagy narancs és mandarin ültetvényeken gyalogolunk keresztül, olyanok mint valami narancsosokban futó labirintusok. A mandarin errefelé akkora, mint a narancs. Ennyi mandarint egész életemben nem ettem. Állandóan azt hajtogatom, hogy elég volt, nem bírom tovább, de a napsütésben narancssárgán csillogó szaftos gyümölcsöknek nagyon nehéz ellenállni…

Spanyolország, Olveiroa

A galíciai részeken változatos technikákkal próbálják sármentesíteni a camino útjait. Felszórják az utat egészen apró kaviccsal, esetleg zúzott kővel (ez már egy kicsit kellemetlen lehet), vagy egyszerűen hagyják, hogy a föld lemosódjon a köves talajról (főleg lejtőkön). Erdőkben teljes elszáradt, lombos ágakat halmoznak az útra (itt érhetnek meglepetések…

Spanyolország, Padrón

Újabb híres-neves hágón kelek át, aztán le-föl-le-föl. És egyszer csak átérek Galíciába. Ahol kedves fogadóüzenetben tudatják velem, amit tudnom kell, például külön kiemelik, hogy itt, Galíciában szinte csak földutakon, erdei ösvényeken vezet az út. Azt nem írják, hogy figyeljünk oda még egy nagyon fontos dologra, de az útikönyv meg az útitársak időben…

Spanyolország, Güell park

Ezután a Güell parkba indultunk, ahova belépve mintha egy mesekönyv lapjai elevenedtek volna meg a szemünk előtt, a színes, mozaikos tereknek, a hatalmas pavilonoknak, a két mézeskalács házikónak és a rengeteg különféle növénynek köszönhetően. Megcsodálhattuk a két házat Gaudí jellegzetes díszes kéményeivel, valamint a saját házát is, és különleges építészetét…

Spanyolország, Laredo

Aztán Liendóba már elcsüggedve érkezünk, kávé, ebéd. Furcsa, mekkora különbségek vannak bár és bár között. Az egyikben azt válaszolják, semmi melegkajájuk nincs, nem is lesz (biztos a szomszéd csetresét pakolták éppen a mosogatógépbe, a főnök meg a boltból hozta magának a tortillát). 200 méterre, a másik helyen pedig pillanatnyi gondolkodás után…

Spanyolország, El Pontarrón de Guriezo

Aztán irány a strand, piknik, napozás, én fürödtem is, más még nem merészkedett a vízbe. Ha jobban süt a nap, egész kellemes lett volna. Aztán az „hay sardinas” tábla vonzásának engedve betértünk egy helyi kis bárba, friss szardíniát enni. Amilyen nyugodtak a spanyol emberek, annyira pörög a pult, hatalmas a forgalom. A legjobb tanácsadó, amikor helyet…

Spanyolország, Carrer del Rosselló, 394, 08025 Barcelona

Az Ayre Hotel Rosellon-ban szálltam meg nemrég, remek szállás, barátságos, kitűnő szolgáltatásokkal. A szobák tiszták és a nyolcadik emeletről tökéletesen rálátni a Sagrada Familiara. E mellett a tető terasz mindent visz, a helyi klímának köszönhetően, decemberben is ki lehet élvezni a 20 fokos napsütésben. A reggeli pazar és bőséges. nincs panaszom…

Spanyolország, Meakaur (Morga)

Esővel indult a nap, olyannal, amit itt zirimirinek hívnak, valahol a ködszitáláson túl, de még messze nem az eső kategóriában. Az ember azt gondolja, hogy el sem fog ázni. Aztán, mire észreveszi, a mikroszkopikus méretű esőcseppek teljesen átitatják mindenét. Föl is vettem az esőcuccot, kb. fél órával azután, hogy eláztam, és tíz perccel azelőtt, hogy elállt az eső…
Oszd meg ezt az oldalt: Spanyolország