»Utazás»Spanyolország

Spanyolország

Spanyolország, Oliva

Üdvözlet Oliva-ból! A mai téma: a Narancs. Nem most írok először, és szerintem nem is utoljára, a narancsról. Mivel anyagiaink erősen szűkülnek, egyelőre nincs más választásunk mint hogy elkezdjük a kéregetést, illetve abból táplálkozunk amit a természet (termesztés) ad. Narancsból van elég, Amazonast lehetne vele rekeszteni. Úgy gondoltuk kipróbáljuk…

Spanyolország, Mugía

Mire elindulunk, már kicsit szemerkél az eső. A kacskaringós öt kilométeren az elágazásig befogunk pár nagyobb csoportot, meglepetésemre Carlossal is összefutunk, akit Santiagóban láttam utoljára. Így négyen: Roberto, Jaime, Carlos mendegélünk beszélgetve a Hospital utáni búcsúig. Ketten erre, ketten arra. Carlossal megbeszéljük, mi is történt az elmúlt…

Spanyolország, Kanári szigetek, Tenerife, La Orotava

Autót váltottunk, igaz 10 Eurót rá kellett fizetni, de annyit megért a több lóerő, klímaberendezés és a vizálló burkolat. Kicsit szerencsétlenkedtünk vele, mert a rádiót nem tudtuk bekapcsolni, álandóan valamilyen kódot kért, plusz az utastéri ajtókat se sikerült kinyitnunk, de végül mikor visszaadtuk, akkor elmagyarázták mit kellett volna tennünk. Ezen…

Spanyolország, Palafrugell

Üdvözlet Palafrugell-ből! Sikerült találnunk egy kicsi, nyugodt, szélvédett tengerpartot, Aiguafreda volt a neve. Itt Újéveztünk, ittunk bort és sangriát, játszottunk ki nevet a végén-t, majd úgy tíz óra körül elmentünk aludni. Sajnos, ha az ember megszokja a 9 óra körüli rendszeres bealvást, nehezen tud éjfélig fennmaradni. Kb. hajnali négykor ébredtünk…

Spanyolország, Finisterre

A folyó rémisztő. Én persze határozott és vakmerő vagyok, de egy kis erőt azért gyűjtenem kell. Rövid gatyára vetkőzve, mezítláb elmajszolom a kolbászos rántottás baguettem, közben figyelem, ahogy a túlparton egy kutya alig tud kievickélni az erős sodrás miatt a vízből, és meditálok. Egy szűk fél órácskát. Aztán cucc nélkül, egy jókora bottal felszerelkezve…

Spanyolország, Spanyolország közepén

Körutazásunk, számunkra alapvető hiányokat pótolt. A legtöbb turista Andalúziát, a tengerpartokat, Santiago de Compostelát vagy a Pireneusokat látogatják a legsűrűbben. Pedig Spanyolország „európai lelke” azokban a városokban a legerősebb, amelyek kivétel nélkül a világörökség részeit képezik. Itt az ideje annak, hogy a „spanyolok” földjét mélyebben is megismerjük…

Spanyolország, Tenerife Las Americas

Egy szabadnapomat kihasználva, elhatároztam, hogy megmászom a tengerpartról hívogatóan csábító 1200 méteres magaslatot. Természetesen amatőr túrázó vagyok, így csak a hivatalos turista utakra gondoltam. Térképet sehol nem lehet kapni, ezért a google alapos tanulmányozása, fényképezése után indultam útnak. Las Americas legutolsó utcájáig, Calle Andorra…

Spanyolország, Tossa de Mar

Tossa de Mar Barcelonától 80 km-re északra és a francia határtól 120 km-re délre helyezkedik el a Costa Braván. Egy 1 km átmérőjű, 6000 állandó lakosú település, ahol minden a turistáért van. A spanyol St. Tropez természeti adottságai miatt méltán vonz évről évre megannyi turistát. A patkó alakú öböl, a XII. századi vár - mely többször is megvédte a várost a XIV…

Spanyolország, Elx (Elche)

Ferenc és István elhagyták Elche-t, a legszebb helyet, ahol eddig jártak. Ez egy nagyon régi város, sok régi műemlékkel, és rengeteg datolyapálmával. Ferencék 300.000-re tippelték, a wikipedia-n azt írják, hogy fénykorában, a 18. században 200.000 volt. Mindenesetre sikerült a fákról is datolyát szedni, igaz a tavalyit, tehát helyből aszalt datolya, de finom…

Spanyolország, Sevilla

A mór építészet csodája és a kalifák gazdagságának jelképe, 1988 óta a világörökség része. Az építést folytatták a keresztény királyok is. Egy hatalmas palotanegyedet képzeljünk el belső udvarokkal, kertekkel, intrikákra alkalmas pavilonokkal és zugokkal, amelyeket széles sétányok kötnek össze. Először az Igazságügyi palota mór termei nyűgöznek le, mellette kertek szökőkutakkal…

Spanyolország, Deba

Minden nap jól indul. Kis reggeli után még alig sajgó lábakkal végigvágtázod az első 4-5 kilométert, aztán jönnek a meglepetések. A mai téma az eltévedés. Háromszor vesztettem el a jelzést, és ennek megfelelően igazán jó tanácsot nem tudok adni, csak egyet: ne tévedjetek el! Mivel a többiektől nem hallok hasonlókat, valószínű velem lehet a baj. Amikor…

Spanyolország, Cádabo-Baleira

Szép erdei utakon, közel a műúthoz haladok, és észreveszek egy újdonságot. Galíciában a jelzéseket szinte csak az elágazásokba teszik ki. És bizony, néha elég sokat gyalogol az ember nyílegyenesen vagy kacskaringózva két elágazás között. Ha bizonytalanok vagytok, szerintem a legjobb elmenni a következő elágazásig. Persze, ha van térképetek, jobb érzés…

Spanyolország, Cornellana

Szóval esik, eláll, esik, eláll, de végül inkább csak esik. Néha az utakon gyalogolva, egy-egy tanya környékén az ember nem is tudja, hogy sár és víz-e az, amiben gyalogol, de inkább nem is akarja tudni. Az útikönyvet néha elővéve kezdek rájönni, hogy a jelölt út egészen máshol megy, mint a leírt. Megint terveztem egy hosszabb szakaszt, 35 kilométer…

Spanyolország, A Szent Jakab út - Santiago de Compostela székesegyház

Santiago de Compostela városa Spanyolországban, Galícia tartományban helyezkedik el, annak fővárosa. Híres katolikus zarándokhelyként ismert. A mai város már a római korban létezett. A Gallíciai provincia legfontosabb kikötője volt. A legenda szerint Compostela Idősebb Szent Jakab (spanyolul Santiago) apostol temetkezési helye. A legismertebb katolikus zarándokhelyek egyike a világon…

Spanyolország, Valencia

Üdvözlet Valencia városból! Végtelen nagy narancs és mandarin ültetvényeken gyalogolunk keresztül, olyanok mint valami narancsosokban futó labirintusok. A mandarin errefelé akkora, mint a narancs. Ennyi mandarint egész életemben nem ettem. Állandóan azt hajtogatom, hogy elég volt, nem bírom tovább, de a napsütésben narancssárgán csillogó szaftos gyümölcsöknek nagyon nehéz ellenállni…

Spanyolország, Padrón

Újabb híres-neves hágón kelek át, aztán le-föl-le-föl. És egyszer csak átérek Galíciába. Ahol kedves fogadóüzenetben tudatják velem, amit tudnom kell, például külön kiemelik, hogy itt, Galíciában szinte csak földutakon, erdei ösvényeken vezet az út. Azt nem írják, hogy figyeljünk oda még egy nagyon fontos dologra, de az útikönyv meg az útitársak időben…

Spanyolország, Érkezés a barcelonai reptérre (Aeroport de Barcelona - El Prat)

Leszállás után egyből átszálltunk egy aranyos kis lapos buszra, ami bevitt minket a reptérre a kifutópályáról. Miután megszereztük a csomagjainkat, elmentünk a drága automatákhoz sorba állni a még drágább vízért, mert a szállodában csak reggel kaptunk volna inni, a csapvíz pedig nem tűnt a legszerencsésebb választásnak. Aztán megjött értünk a drága…

Spanyolország, A szállodánk: Hotel Bon Repós

A különbuszunkon amivel mentünk a szállásra, már elég nagy volt a csend, lévén hogy olyan hajnali 2-3 óra környékén járhattunk, egészen addig, amíg egy őzike gondolt egyet, és átrohant a kb. 90-el haladó buszunk előtt. Így miután mindenki homloka megismerkedett az előtte lévő ülés háttámlájával, tanácsolták, hogy kössük be magunkat, ami már csak azért…

Spanyolország, Calella tengerpart

Calella egy hangulatos, igazi spanyol tengerparti városka. A strandjának aranyló homokos partja, lassan mélyülő, (jó időben) kellemes hőmérsékletű vize kiváló fürdőzési élményt nyújt. Végig a tengerpart mentén található a helyi külvárosi vasútvonal, amivel egy órán belül olcsón bejuthatunk Barcelona központjába is.

Spanyolország, Picasso Múzeum

Most vonattal utaztunk be Barcelonába, és amikor odaértünk a gyönyörű gótikus építésű Barcelonai Katedrálishoz, az előtte lévő téren épp táncolt egy csoport hagyományos katalán táncot. Aztán Barcelona történelmi negyedében, szűk kis hangulatos utcácskákon elsétáltunk a Picasso Múzeumba, ahova pár óra várakozás után jutottunk csak be, fotózni bent viszont nem is lehetett…
Oszd meg ezt az oldalt: Spanyolország