»Utazás»WorldWalk utazási blogja
Utazási blog

WorldWalk utazási blogja

Marokkó, Safi

Üdvözlet Safi-ból! Gyönyörű helyeken járunk, ez itt a NyiNyi-k, SziSzi-k, TikTik-ek es ZumZum-ok birodalma (szótár: NyiNyi: pók, SziSzi: kígyó, TikTik: skorpió, ZumZum: minden ami repül és csíp). Néha-néha le kell térnünk az aszfaltozott útról, ilyenkor ezer szemmel nézünk a lábunk elé, amikor sátrazunk, a nagy köveket és gyanús lyukakat átellenőrizzük…

Németország, Ulm

A fiúk 20 km-rel Ulm előtt járnak, egy gyönyörű erdőben ismerkednek Dél-Németország flórájával és faunájával. Túl vannak az eddigi leghidegebb éjszakájukon, mely reményeik szerint a túra végéig megőrzi első helyét. Nulla fok körüli hőmérsékletet tippeltek, majdnem belefagytak a sátorba. A fényképezőgépük sem bírta ki a viszontagságokat, így egy ideig…

Magyarország, Budapest, Hősök tere

A fiúkat tegnap a Hősök terén kisebb tömeg fogadta. A hangsúly most a kisebben van, konkrétan ketten voltak: a Napi Ász riportere és a HTMIK képviselője, akinél végül szállást kaptak. Most pár napig ügyeket intéznek.

Marokkó, Dakhla

Már három perce töprengem, hogyan is adjam elő a Bozsdur-Dakhla sétát. Megpróbálom egyszerűen, aztán hátha belemelegedek. A sivatag már nagyon sivatag, alig vannak növények, sőt, a képekről látni fogjátok, van ahol az élet nincs jelen. Nekünk több mint 300 kilót kellett ebben a pokolban megtennünk. A próba keményebb volt, mint vártam. Talán kezdem azzal…

Spanyolország, Murcia

Üdvözlet Murcia-ból! Bocsi, hogy egy kicsit késve jelentkezünk, de eléggé kemény ügy netet találni. Pénzünk már nincs, mert vagy rajtunk van vagy megettük, ételt egyelőre még találunk, hála a nagy narancsos mezőknek és az adakozó spanyoloknak. Az úgynevezett Locutoriok (Internetezők és telefonfülkék egyben) a legolcsóbb netezők és mindenhol van belőlük…

Spanyolország, Castellón de la Plana

Üdvözlet Castello-ból! Már kezdtük megkedvelni a szakállunkat, amikor éheztünk találtunk benne még egy kis maradékot, alváskor felszívta az elcsurranó nyálunkat, rágcsálhattuk amikor idegesek voltunk stb, de mivel a kutyák megugattak minket, az emberek nem köszöntek vissza, sőt kitértek vagy két métert elölünk és a rendőrök is sandán néztek ránk, úgy…

Spanyolország, Valencia

Üdvözlet Valencia városból! Végtelen nagy narancs és mandarin ültetvényeken gyalogolunk keresztül, olyanok mint valami narancsosokban futó labirintusok. A mandarin errefelé akkora, mint a narancs. Ennyi mandarint egész életemben nem ettem. Állandóan azt hajtogatom, hogy elég volt, nem bírom tovább, de a napsütésben narancssárgán csillogó szaftos gyümölcsöknek nagyon nehéz ellenállni…

Marokkó, Asilah

Tegnap beszéltem Ferenccel. Afrika abszolút kulturális váltás. Tiszta, fehér pólóikban, nyakvédős sivatagi fejfedőikben, hatalmas hátizsákjaikkal a helyiek nem szegény vándoroknak, hanem gazdag európai turistáknak vélik őket. Így most fordult a kocka, nem ők próbálnak forrásokat szerezni, hanem azzá váltak. Marokkó kedves állampolgárai több különböző…

Franciaország, Taizé

Tegnap beszéltem Ferenccel, sikeresen megérkeztek Taize-be (vagy Taize-ba, nem igazán beszélek franciául 8-)). Fél hat körül egy német csoporttal együtt mentek be, így szerencsésen olyan vezető fogadta őket, aki jól beszél németül és angolul is. Egész addig minden rendben is ment, amíg a csoportot fogadó fiatalember nem jelezte, hogy ideje befizetni a részvételi hozzájárulást…

Spanyolország, Montgat

Üdvözlet Barcelona széléből! Azon fáradozunk, hogy hogyan legyünk még egy éjszakát Barcelonában. Próbáltuk a Magyar konzult, de ők csak a helyi hajléktalan szállókat tudták megadni. Nagyvárosok hajléktalan szállóiba nem megyünk. Soha többé. Felejtsék el. Most a Magyar-Katalán baráti társasággal próbálkozunk. Reméljük hogy tudnak segíteni, ha nem, akkor…

Németország, Rottweil

Ulm-ból szerdán indultunk el, hogy a sváb Alpokon keresztül végre elérhessünk szülővárosomba Rottweilbe. Az Osztrák Alpok nehezen überelhetők, ennek ellenére volt egy-két komoly szakaszunk. Az útvonalat (Ulm-Rottweil) öcsém tervezte meg, mivel a főútvonalak nagy kerülőkkel jártak volna (kb. 180-190 km), gondoltuk a hegyi utak, faluról-falura lesznek a gyorsabb megoldás (140 km)…

Franciaország, Cerbère

Tegnap beszéltem Ferenccel. Amióta megkapták a budapesti támogatást, sokkal nyugodtabban érzik magukat. Azért igyekeznek spórolni, mert valószínűleg Afrikában nagyobb szükségük lesz a pénzre. Ma már valószínűleg megérkeznek Spanyolországba, így újabb papírt kell fordíttatniuk, mert ezt a nyelvet sem beszélik. Szerencsére az önkéntes már megvan, csak a szöveget kell neki eljuttatni…

Franciaország, Perpignan

Sziasztok, üdvözlet Perpignan-ból. Két napig esett az eső, ebben semmi különös nincs, de a hideg, sűrű, áztató eső különösen kellemetlen, ha az ember mellett pálmafák, narancsfák meg mindenféle ismeretlen virágzó növények vannak. A legjobb ha estefelé is esik az eső, amikor a helyet keressük, hogy hova tegyük a sátrat. Errefelé már a sziklak és nagy…

Spanyolország, Amposta

Üdvözlet L·Amposta-ból! Már régen volt izomlázam, most van újra, sikerült újra durva terepen gyalogolni. Eddig az Osztrák Klausgraben volt a csúcs, de ezt a Spanyol partokon végigfutó piros-fehér jelzéssel ellátott túraútvonal überelte. Vagy kerülünk és a kamionoktól nyüzsgő nationalon megyünk, vagy a rövidebb, de nagyon kemény, szakadékokkal tűzdelt…

Ausztria, Bécs

Ferenc levele: Péntek délelőtt érkeztünk Bécsbe. Előző nap Bécs előtt aludtunk kb.10 kilométerrel és akkora vihar készülődött, hogy befeketedett az égbolt. Sátrainkat már szemerkélő esőben állítottuk fel egy temető bejárata előtti tisztáson. Remény, hogy megússzuk nem sok volt, és mint kiderült, ez egy igencsak reális hozzáállás volt. Hullámokban támadt…

Szerbia, Palics

ELINDULTAK!!!! ELINDULTAK!!! Elindult a csapat Palicsról délelőtt. Többen kísérték a fiúkat a határig, és három lelkes gyalogló egészen Szegedig jön velük. Már a távolból látják a Pick tornyát, 8-9 között érnek a Kálvin térre, így a buli a Garabonciásban kicsit később kezdődik, legalábbis nekik.

Spanyolország, Palafrugell

Üdvözlet Palafrugell-ből! Sikerült találnunk egy kicsi, nyugodt, szélvédett tengerpartot, Aiguafreda volt a neve. Itt Újéveztünk, ittunk bort és sangriát, játszottunk ki nevet a végén-t, majd úgy tíz óra körül elmentünk aludni. Sajnos, ha az ember megszokja a 9 óra körüli rendszeres bealvást, nehezen tud éjfélig fennmaradni. Kb. hajnali négykor ébredtünk…

Franciaország, Tournon

Üdvözlet Tournon-ból! Jajj, újra koldulunk, Taize-ban a Német csoport vezetőjétől kaptunk 100 eurót, eddig azt ettük, sajnos elfogyott. Nem értem miért nincs annyi szerencsénk itt délen, mint északon. Lehet hogy érzékenyebbek az emberek a hidegre és most egy kicsit mogorvábbak. Na azért kaja van, még ha néha egy kicsit szűkösen is.

Magyarország, Szeged, Garabonciás borozó

Egy pár hangulatkép a tegnapi buliról, ahova a fiúk az érdeklődők szíves vendéglátása miatt csak kissé késve érkeztek meg. Még Szerbiában esett meg a következő párbeszéd: - Hová mentek? - Szabadkára. - De hát az éppen ellenkező irányban van! - Majd csak odajutunk így is. - Oda, de ahhoz meg kell kerülnötök a Földet. - Ez az!

Franciaország, Béziers

Megvan az új hálózsák, sőt vettünk kis gáztűzhelyet (pici palackos, talán mindenhol kaphatók hozzá palackok). Ezzel a megújulás teljes. Új sátor, hálózsák, hátizsák, cipók és újdonság: a gázfőző. Mindezt támogatóinknak köszönhetjük. Legnagyobb és egyben legbőkezűbb támogatónk, Budapest önkormányzata, utunkat 2000 (kettőezer) euróval azaz félmilliió forinttal támogatta…
Oszd meg ezt a blogot: WorldWalk utazási blogja

Itt voltam!

Bakancslista

Az utazási blog készítője még nem hozott létre egyetlen nyilvános bakancslistát sem!

Útvonal

Az utazási blog készítője még nem hozott létre egyetlen nyilvános útvonalat sem!