»Utazás»WorldWalk utazási blogja
Utazási blog

WorldWalk utazási blogja

Franciaország, Párizs

Üdvözlet a szép és nyüzsgő Párizsból. Párizs egy nagy város, nagyon nagy. 25-30 kilométert gyalogoltunk hogy a keleti oldalról, a város széléből bejussunk a központba. Már Pesten is jellemző, hogy az emberek nem tudják mi merre van, hiszen mindenhová metróval járnak és abból nem sok mindent lehet látni, itt Párizsban is van hogy háromszor el kell mondani:…

Spanyolország, Algeciras

Üdvözlet Algeciras-ból! Európa ennyi volt! Hétfőn megyünk Afrikába, pontosabban Tanger-be (Marokkó), már ma mentünk volna, de haza kell postázni egy DVD-nyi képet és egy csomó áfás számlát. Voltunk Gibraltárban, megmásztuk a gibraltári Upper Rock-ot, és nem a laza úton, hanem a tökös harmadfokozatú (dangerous !) túraúton. Klausgraben után ez a másik…

Spanyolország, Málaga

Kicsit lassan, de sikerült felfognom, hogy Ferencék lejöttek a hegyről, így végre van térerő, tehát fel is hívhatom őket. Ma estére elérik Malaga-t, ott eltöltenek két napot beszerzéssel, majd nagyjából 150 km és irány Afrika, sz'al nagyjából egy hét. Az EU-n kívülről történő tájékoztatás, kapcsolattartás érdekes lesz, bár Marokkó még talán nem a világ vége…

Spanyolország, Elx (Elche)

Ferenc és István elhagyták Elche-t, a legszebb helyet, ahol eddig jártak. Ez egy nagyon régi város, sok régi műemlékkel, és rengeteg datolyapálmával. Ferencék 300.000-re tippelték, a wikipedia-n azt írják, hogy fénykorában, a 18. században 200.000 volt. Mindenesetre sikerült a fákról is datolyát szedni, igaz a tavalyit, tehát helyből aszalt datolya, de finom…

Marokkó, Dakhla

Már három perce töprengem, hogyan is adjam elő a Bozsdur-Dakhla sétát. Megpróbálom egyszerűen, aztán hátha belemelegedek. A sivatag már nagyon sivatag, alig vannak növények, sőt, a képekről látni fogjátok, van ahol az élet nincs jelen. Nekünk több mint 300 kilót kellett ebben a pokolban megtennünk. A próba keményebb volt, mint vártam. Talán kezdem azzal…

Marokkó, Jadida

Ferenc és István jól vannak, két nap múlva elérik Safi városát. Innen majd küldenek képeket, post-ot, vagy amit éppen sikerül. Útjuk során egyre többet haladnak sivatagos, sziklás területen, de azért a kemény szaharai rész még hátra van. A helyiekkel meg mindig gyenge francia nyelvismeretük segítségével kommunikálnak, de egyenlőre nem voltak komolyabb problémáik…

Franciaország, Metz

Újra a magyar számon sikerült Ferenccel beszélnem. Sikeresen átjutottak Franciaországba. Beszerzési problémáik itt sincsenek, hála a Blazy fordította mézes-mázos lejmolópapírnak. Metztben ismét egy luxus vendéglőben ehettek. Addig-addig keresték a legmegfelelőbb helyet, míg az egyik legelegánsabba sikerült betérniük. Kicsit zavarban voltak, ugyanis négy pincér szolgálta ki őket…

Szenegál, Saint-Louis

Szenegál nemzeti jelképei között ott van a Baobab fa, magyar nevén Majomkenyérfa (Adansonia digitata). Már itt Saint-Louisban is találhatók példányai, és már ezek is szép nagyra nőnek. A valóság az, hogy a Saint-Louis-i példányok törpék. Dél fele haladva, ha minden igaz, találkoznunk kellene az óriás Baobab-okkal, amelyek magassága több mint 20 méter…

Németország, Pforzheim

Sziasztok, itt vagyunk Pforzheim-ban. Sokat vándorolunk vándorutakon, mivel az autóúton és autópályán nem lehet. Át kellett hogy gyalogoljunk a Rotwildpark nemzeti parkon (Stuttgart-nál van), tele van 100-200 éves fákkal, Sajnos annyira sötét az erdő, hogy filmet nem tudtunk felvenni, de képeket lőttünk néhányat. Több durva hágót kell errefelé megmásszunk…

Marokkó, Larache

Ferencék lassan elérnek Rabatba, ahol van nagykövetség vagy konzulátus, és egész barátságosnak tűntek email-ben. Azt ígérték onnan lesz fénykép, blog, videó stb. Addig annyi, hogy tenyérnyi skorpiókkal csatáznak...

Franciaország, Auxerre

A fiúk Auxerre városa előtt sátoroztak. A hajnali fagyok állandósoltak, egyébként meg jéghideg eső teszi változatosabbá az éjszakáikat, ami természetesen a sátrakba is bejut. A VMSZ támogatásából sikerült zoknikat, pólókat, pulóvereket vásárolni, de ezzel a pénz el is fogyott. Nagyon fárasztó állandóan éttermekben, pékségekben koldulni, a rövidülő nappalok…

Marokkó, Boujdour (Cabo Bojador)

Laayune-t elhagyva, nekivágtunk az egyre fokozódó kietlenségnek. A Szaharán keresztül gyalogolni állítólag gyakorlati lehetetlenség. Nagyon komoly autós vagy tevés kísérő karavánra van szükség, és még így is könnyen előfordulhat hogy az elkepesztően magas hőmérséklet, a homokviharok és a mérgező állatok végleg kikészítik a fehér embert. Az egyetlen…

Franciaország, Montpellier

Nagy-nagy várva várt esemény: kukába kerültek a hátizsákok, sátrak. Ez azt jelenti hogy vannak új sátrak, hátizsákok, sőt új sportcipőink (patikáink-a vajdaságiak kedvéért) is vannak, igaz a régieket még koptatjuk egy kicsit. Mindezt köszönhetjük elsősorban a budapesti és a VMSZ-es támogatásnak, másodsorban, de nem utolsósorban az Omladinski Eko Zivot…

Magyarország, Kecskemét

A fiúk pár perce hagyták el Kecskemétet. A tegnapi napjuk nagyon kellemesen telt, egy haver segített nekik internet-kávézót keresni, bevásárolni, és még a helyi kempingben is elintézte, hogy ingyen megszállhassanak. Most végre jól kialhatták magukat, és elindulhatnak Nagykőrös felé, amit várhatóan még délután elhagynak, hogy holnap időben Ceglédre érjenek…

Spanyolország, Motril

Üdvözlet Motril-ból! Találtunk munkát! Egy angol házaspár házat épít az Isten hátamögött, fenn a hegyekben, nincs áram, nincs térerő, gyakorlatilag a házon kívül nincs ott semmi sem. Na jó, egy kis áram az van, napelemekkel és szélgenerátorral van megtermelve, és van üzemanyaggal működő generátor is. Úgy kb. két, talán három hétre van munkánk, egy…

Franciaország, Tournon

Üdvözlet Tournon-ból! Jajj, újra koldulunk, Taize-ban a Német csoport vezetőjétől kaptunk 100 eurót, eddig azt ettük, sajnos elfogyott. Nem értem miért nincs annyi szerencsénk itt délen, mint északon. Lehet hogy érzékenyebbek az emberek a hidegre és most egy kicsit mogorvábbak. Na azért kaja van, még ha néha egy kicsit szűkösen is.

Ausztria, Hieflau

Egy újabb 900-as feltöltés erejéig sikerült beszélnem a fiúkkal. Túl vannak a Wilde Alpokon, azt mondták, ilyen gyönyörű helyeken még soha életükben nem jártak. Az időjárás felemás, amíg a legszebb helyeken jártak, szerencsésen alakult. Sütött a Nap, előtte, utána eső, köd, most is egy vasútállomásra húzódtak be az eső elől. Egyik nap letértek a betonútról…

Marokkó, Rabat

Üdvözlet Rabat-ból! Igen, az előzetes hír igaz, vannak tenyérnyi skorpiók (a farka végétől az ollói hegyéig), de egyelőre nem kell velük csatázni. Afrika egy más világ, az Európához szokott embert kissé meglepheti. Voltak kellemetlen pillanatok, főleg azért mert még nem tanultuk meg hogyan kell a sok kéregetőt lerázni. Szegénység az van, de afféle tisztességes…

Spanyolország, Almería

Üdvözlet Castell de Ferro-ból! Almeriat már elhagytuk, szép város, érdekes hely, főleg a Puccso! Mi is az a Puccso? Közeledett az éjszaka és helyet kerestünk az alváshoz, gondoltuk Almeria külvárosa körül jó lesz, láttunk is arrafelé egy kiszáradt folyómedret úgyhogy gondoltuk jó lesz. Ahogy haladtunk a lakott részből kifelé, egyszer csak ott találtuk magunkat a Puccso közepén…

Szenegál, Ross Béthio

Üdvözlet Ross-Bethio-ból ! (ejtsd: Rossz Betyo) Sahel. Ez a neve annak a sávnak, ahol a sivatag és a szavanna küzdelme zajlik. Nouakchott-tól Rosso felé haladva a változás drámai, de annyira, hogy kétszáz kilométeren belül minden más lett. Más lett a talaj, az időjárás, a flóra és fauna, meg az emberek is megváltoztak. A homok az maradt, azonban…
Oszd meg ezt a blogot: WorldWalk utazási blogja

Itt voltam!

Bakancslista

Az utazási blog készítője még nem hozott létre egyetlen nyilvános bakancslistát sem!

Útvonal

Az utazási blog készítője még nem hozott létre egyetlen nyilvános útvonalat sem!