»Utazás»WorldWalk utazási blogja
Utazási blog

WorldWalk utazási blogja

Marokkó, Laâyoune (ENSZ bázis)

Hello ! Délelőtt egy-egy kis cipót ettünk, lekvárra már nem jutott. No ekkor szakadt a fonál. Az utunk folyamán már harmadszor vagyunk a szakadék szélén. Én már direkt engedem hogy kis híján az összeomlás mélységeire jussak. Ahogy a mondás tartja: ha már padlón vagy, ott összeszedhetsz valamit. Ma már fél óránként néztük a bankautomatát, mivelhogy egy lyukas petákunk se maradt…

Marokkó, Rabat

Üdvözlet Rabat-ból! Igen, az előzetes hír igaz, vannak tenyérnyi skorpiók (a farka végétől az ollói hegyéig), de egyelőre nem kell velük csatázni. Afrika egy más világ, az Európához szokott embert kissé meglepheti. Voltak kellemetlen pillanatok, főleg azért mert még nem tanultuk meg hogyan kell a sok kéregetőt lerázni. Szegénység az van, de afféle tisztességes…

Spanyolország, Figueres (Figueras)

Üdvözlünk mindenkit Spanyolországból! Beléptünk a hegyek közé és kulturális szempontból is más világ van itt. Szerencsére Oconell barátnőnknek köszönhetően van egy Spanyol-Magyar turista szótárunk, nagyon hasznos eszköz: Gracias Oconell. Hogy is mondjam, a városok és falvak kicsit szegényesebbnek tűnnek errefelé, a hangulat olyan latinos. Az elmúlt…

Marokkó, Dar-el-Beida

Újra beszéltem Ferenccel: Elhagyták Rabatot, és megerősítette, hogy az autóból készült képek egy - a rabati nagykövet nagylelkűségének köszönhető - kis városnézés során készültek, az autóból pontosan ott szálltak ki, ahol beültek, tehát csalás nem történt. A rovarvilág egyre érdekesebb lesz, Ferenc szerint a hangyák mérete exponenciálisan növekszik…

Franciaország, Neuville-sur-Saone

Sziasztok! Csak röviden: Itt vagyunk Neuville sur Saone-ban, egy kedves, félig Magyar, félig Francia családnál (véletlenül futottunk össze velük), sajnos az idő esősre váltott, és a kellemes mikroklíma ellenére az égből hulló víz hideg, és hullik megállás nélkül, állítólag még három napig. Szeretnénk Lyon-ban megpihenni, sajnos sem a Magyar, sem…

Magyarország, Budapest, Hősök tere

A fiúkat tegnap a Hősök terén kisebb tömeg fogadta. A hangsúly most a kisebben van, konkrétan ketten voltak: a Napi Ász riportere és a HTMIK képviselője, akinél végül szállást kaptak. Most pár napig ügyeket intéznek.

Spanyolország, Málaga

Kicsit lassan, de sikerült felfognom, hogy Ferencék lejöttek a hegyről, így végre van térerő, tehát fel is hívhatom őket. Ma estére elérik Malaga-t, ott eltöltenek két napot beszerzéssel, majd nagyjából 150 km és irány Afrika, sz'al nagyjából egy hét. Az EU-n kívülről történő tájékoztatás, kapcsolattartás érdekes lesz, bár Marokkó még talán nem a világ vége…

Marokkó, Jadida

Ferenc és István jól vannak, két nap múlva elérik Safi városát. Innen majd küldenek képeket, post-ot, vagy amit éppen sikerül. Útjuk során egyre többet haladnak sivatagos, sziklás területen, de azért a kemény szaharai rész még hátra van. A helyiekkel meg mindig gyenge francia nyelvismeretük segítségével kommunikálnak, de egyenlőre nem voltak komolyabb problémáik…

Mauritánia, Nouakchott

Nouadibhou-Nouakchott között durván 500 kilométer a táv. Kissé naivan úgy gondoltuk, ez lesz a Szahara könnyebbik szakasza, ugyanis a nagy táv ellenére arra számítottunk, hogy az utolsó két-háromszáz kilométert már a szavannában tehetjük meg, rosszabbik esetben félsivatagban. Egyrészt hanyagságunknak köszönhetően nem informálódtunk eléggé a ránk váró…

Spanyolország, Almería

Üdvözlet Castell de Ferro-ból! Almeriat már elhagytuk, szép város, érdekes hely, főleg a Puccso! Mi is az a Puccso? Közeledett az éjszaka és helyet kerestünk az alváshoz, gondoltuk Almeria külvárosa körül jó lesz, láttunk is arrafelé egy kiszáradt folyómedret úgyhogy gondoltuk jó lesz. Ahogy haladtunk a lakott részből kifelé, egyszer csak ott találtuk magunkat a Puccso közepén…

Franciaország, Pont-Saint-Esprit

Üdvözlet Point St. Esprit-ból! Délután öt óra körül értünk Bourg St. Andeol-ba, gondoltuk keresünk egy jó helyet az alváshoz (pl. buszmegálló). Ahogy gyalogoltunk befele, elkerültünk néhány embert, az egyik megszólított minket és valamiféle alvás dologról kérdezősködött. Nem igazán értettük mit akar, de mivel hevesen mutogatta hogy kövessük, követtük…

Franciaország, Taizé

Tegnap beszéltem Ferenccel, sikeresen megérkeztek Taize-be (vagy Taize-ba, nem igazán beszélek franciául 8-)). Fél hat körül egy német csoporttal együtt mentek be, így szerencsésen olyan vezető fogadta őket, aki jól beszél németül és angolul is. Egész addig minden rendben is ment, amíg a csoportot fogadó fiatalember nem jelezte, hogy ideje befizetni a részvételi hozzájárulást…

Spanyolország, Algeciras

Üdvözlet Algeciras-ból! Európa ennyi volt! Hétfőn megyünk Afrikába, pontosabban Tanger-be (Marokkó), már ma mentünk volna, de haza kell postázni egy DVD-nyi képet és egy csomó áfás számlát. Voltunk Gibraltárban, megmásztuk a gibraltári Upper Rock-ot, és nem a laza úton, hanem a tökös harmadfokozatú (dangerous !) túraúton. Klausgraben után ez a másik…

Spanyolország, Amposta

Üdvözlet L·Amposta-ból! Már régen volt izomlázam, most van újra, sikerült újra durva terepen gyalogolni. Eddig az Osztrák Klausgraben volt a csúcs, de ezt a Spanyol partokon végigfutó piros-fehér jelzéssel ellátott túraútvonal überelte. Vagy kerülünk és a kamionoktól nyüzsgő nationalon megyünk, vagy a rövidebb, de nagyon kemény, szakadékokkal tűzdelt…

Németország, Karlsruhe

Ferenc és István még mindig a német erdőkben bolyong, és várhatóan még két-három nap, mire átérnek Franciaországba. Ott újra a magyar telefonszámukat használják majd (+36204165722). Bár hosszú, csodaszép sétákat tesznek az erdőkben, légvonalban nem nagyon haladnak a kacskaringós utakon. Kicsit unják is már az évszázados tölgyek nyújtotta romantikát…

Spanyolország, Valencia

Üdvözlet Valencia városból! Végtelen nagy narancs és mandarin ültetvényeken gyalogolunk keresztül, olyanok mint valami narancsosokban futó labirintusok. A mandarin errefelé akkora, mint a narancs. Ennyi mandarint egész életemben nem ettem. Állandóan azt hajtogatom, hogy elég volt, nem bírom tovább, de a napsütésben narancssárgán csillogó szaftos gyümölcsöknek nagyon nehéz ellenállni…

Marokkó, Essaouira

Beszéltem Ferenccel, most Essaouiraban vannak, ami Safitól nagyjából 110 km-re délre van. Ez az első olyan város, amelyet kifejezetten turistáknak is ajánlanának, talán úgy fogalmazhatnánk meg a legfrappánsabban, ha azt mondanánk, az első európai város Marokkóban. Jól kiépített strandok, hotelek, ezek környékén rend és tisztaság. Ez nem mindig jó, mert…

Spanyolország, Montgat

Üdvözlet Barcelona széléből! Azon fáradozunk, hogy hogyan legyünk még egy éjszakát Barcelonában. Próbáltuk a Magyar konzult, de ők csak a helyi hajléktalan szállókat tudták megadni. Nagyvárosok hajléktalan szállóiba nem megyünk. Soha többé. Felejtsék el. Most a Magyar-Katalán baráti társasággal próbálkozunk. Reméljük hogy tudnak segíteni, ha nem, akkor…

Szenegál, Ross Béthio

Üdvözlet Ross-Bethio-ból ! (ejtsd: Rossz Betyo) Sahel. Ez a neve annak a sávnak, ahol a sivatag és a szavanna küzdelme zajlik. Nouakchott-tól Rosso felé haladva a változás drámai, de annyira, hogy kétszáz kilométeren belül minden más lett. Más lett a talaj, az időjárás, a flóra és fauna, meg az emberek is megváltoztak. A homok az maradt, azonban…

Marokkó, Boujdour (Cabo Bojador)

Laayune-t elhagyva, nekivágtunk az egyre fokozódó kietlenségnek. A Szaharán keresztül gyalogolni állítólag gyakorlati lehetetlenség. Nagyon komoly autós vagy tevés kísérő karavánra van szükség, és még így is könnyen előfordulhat hogy az elkepesztően magas hőmérséklet, a homokviharok és a mérgező állatok végleg kikészítik a fehér embert. Az egyetlen…
Oszd meg ezt a blogot: WorldWalk utazási blogja

Itt voltam!

Bakancslista

Az utazási blog készítője még nem hozott létre egyetlen nyilvános bakancslistát sem!

Útvonal

Az utazási blog készítője még nem hozott létre egyetlen nyilvános útvonalat sem!