»Utazás»WorldWalk utazási blogja
Utazási blog

WorldWalk utazási blogja

Szenegál, Ross Béthio

Üdvözlet Ross-Bethio-ból ! (ejtsd: Rossz Betyo) Sahel. Ez a neve annak a sávnak, ahol a sivatag és a szavanna küzdelme zajlik. Nouakchott-tól Rosso felé haladva a változás drámai, de annyira, hogy kétszáz kilométeren belül minden más lett. Más lett a talaj, az időjárás, a flóra és fauna, meg az emberek is megváltoztak. A homok az maradt, azonban…

Franciaország, Sète

Üdvözlet Setè-ből. A békefilozófiát majd legközelebb folytatom, asszem van rá időnk. Nagy-nagy, várva várt esemény: ELÉRTÜK A FÖLDKÖZI TENGERT !!!! Hurrrá-Juhhéj stb. Igaz a napokban megint deresek a reggelek, de ennek ellenére a tenger az gyönyörű. Nagy-nagy várva várt esemény.

Spanyolország, Cuevas de Almanzora

Üdvözlet Cuevas de Almanzora-ból! Beléptünk Andalúziába, az utolsó spanyol és egyben európai tartomány, melyen átgyalogolunk. Igazi vadnyugati hangulatot csinálnak a vörös-sárga kopár hegyek és az érezhetően délies hevülettel bíró spanyolok. Láttunk házakat, melyeket a hegybe építettek bele, gondolom a nyári negyven fok fölött így könnyebben elviselhető…

Franciaország, Nîmes

Ferencék ma hagyták el Nimes-t. Nagyjából 10 km-re vannak a tengertől, de egyelőre nem mennek le a partra, mert csak ugyanazon az úton tudnának visszajönni, de pár nap múlva odaérnek. Bár a budapesti pénz még nem érkezett meg, de a szabadkai alapítvány 1000 EUR előleget átutalt nekik. Így most keresnek egy nagyvárost, ahol felújíthatják a felszerelésüket…

Spanyolország, Benicarló

Üdvözlet Benicarlo-ból! Elhagytuk Katalóniát, és beléptünk Valencia tartományba. Narancs és mandarin van ameddig a szem ellát, én már kezdem unni. Mostanában nem annyira a hegyi ösvényeken, hanem inkább a national nevű úton gyalogolunk, eddig nem látott forgalom van ezen az úton, a kamionok hosszú kigyőző sorokban haladnak (fele narancsot szállít)…

Németország, Ulm

A fiúk 20 km-rel Ulm előtt járnak, egy gyönyörű erdőben ismerkednek Dél-Németország flórájával és faunájával. Túl vannak az eddigi leghidegebb éjszakájukon, mely reményeik szerint a túra végéig megőrzi első helyét. Nulla fok körüli hőmérsékletet tippeltek, majdnem belefagytak a sátorba. A fényképezőgépük sem bírta ki a viszontagságokat, így egy ideig…

Spanyolország, Figueres (Figueras)

Üdvözlünk mindenkit Spanyolországból! Beléptünk a hegyek közé és kulturális szempontból is más világ van itt. Szerencsére Oconell barátnőnknek köszönhetően van egy Spanyol-Magyar turista szótárunk, nagyon hasznos eszköz: Gracias Oconell. Hogy is mondjam, a városok és falvak kicsit szegényesebbnek tűnnek errefelé, a hangulat olyan latinos. Az elmúlt…

Gibraltár, Gibraltár

Tegnap jött egy SMS Ferenctől: Látjuk Afrikát! Mára Gibraltárba érnek. A jegy 35 EUR, de én javasoltam, hogy próbáljanak stoppolni, esetleg vállaljanak valami kikötői munkát, hogy valaki átvigye őket. Majd meglátjuk.

Spanyolország, Oliva

Üdvözlet Oliva-ból! A mai téma: a Narancs. Nem most írok először, és szerintem nem is utoljára, a narancsról. Mivel anyagiaink erősen szűkülnek, egyelőre nincs más választásunk mint hogy elkezdjük a kéregetést, illetve abból táplálkozunk amit a természet (termesztés) ad. Narancsból van elég, Amazonast lehetne vele rekeszteni. Úgy gondoltuk kipróbáljuk…

Marokkó, Essaouira

Beszéltem Ferenccel, most Essaouiraban vannak, ami Safitól nagyjából 110 km-re délre van. Ez az első olyan város, amelyet kifejezetten turistáknak is ajánlanának, talán úgy fogalmazhatnánk meg a legfrappánsabban, ha azt mondanánk, az első európai város Marokkóban. Jól kiépített strandok, hotelek, ezek környékén rend és tisztaság. Ez nem mindig jó, mert…

Spanyolország, Valencia

Üdvözlet Valencia városból! Végtelen nagy narancs és mandarin ültetvényeken gyalogolunk keresztül, olyanok mint valami narancsosokban futó labirintusok. A mandarin errefelé akkora, mint a narancs. Ennyi mandarint egész életemben nem ettem. Állandóan azt hajtogatom, hogy elég volt, nem bírom tovább, de a napsütésben narancssárgán csillogó szaftos gyümölcsöknek nagyon nehéz ellenállni…

Marokkó, Laâyoune (ENSZ bázis)

Hello ! Délelőtt egy-egy kis cipót ettünk, lekvárra már nem jutott. No ekkor szakadt a fonál. Az utunk folyamán már harmadszor vagyunk a szakadék szélén. Én már direkt engedem hogy kis híján az összeomlás mélységeire jussak. Ahogy a mondás tartja: ha már padlón vagy, ott összeszedhetsz valamit. Ma már fél óránként néztük a bankautomatát, mivelhogy egy lyukas petákunk se maradt…

Spanyolország, Montgat

Üdvözlet Barcelona széléből! Azon fáradozunk, hogy hogyan legyünk még egy éjszakát Barcelonában. Próbáltuk a Magyar konzult, de ők csak a helyi hajléktalan szállókat tudták megadni. Nagyvárosok hajléktalan szállóiba nem megyünk. Soha többé. Felejtsék el. Most a Magyar-Katalán baráti társasággal próbálkozunk. Reméljük hogy tudnak segíteni, ha nem, akkor…

Marokkó, Rabat

Üdvözlet Rabat-ból! Igen, az előzetes hír igaz, vannak tenyérnyi skorpiók (a farka végétől az ollói hegyéig), de egyelőre nem kell velük csatázni. Afrika egy más világ, az Európához szokott embert kissé meglepheti. Voltak kellemetlen pillanatok, főleg azért mert még nem tanultuk meg hogyan kell a sok kéregetőt lerázni. Szegénység az van, de afféle tisztességes…

Németország, Stuttgart

Most beszéltem Ferenccel, a mai nap folyamán elérik Stuttgartot, ahonnan remélhetőleg újabb képeket tudnak feltölteni, és talán a blogra is írnak majd. Az elmúlt napokban nagyon szép időben sétáltak, mára ez kicsit megváltozott, lóg az eső lába. Rotweili rokonaiktól kaptak új hálózsákokat, így remélhetőleg akkor sem fáznak majd, ha újra hideg lesz. Mivel…

Franciaország, Metz

Újra a magyar számon sikerült Ferenccel beszélnem. Sikeresen átjutottak Franciaországba. Beszerzési problémáik itt sincsenek, hála a Blazy fordította mézes-mázos lejmolópapírnak. Metztben ismét egy luxus vendéglőben ehettek. Addig-addig keresték a legmegfelelőbb helyet, míg az egyik legelegánsabba sikerült betérniük. Kicsit zavarban voltak, ugyanis négy pincér szolgálta ki őket…

Szenegál, Thiès

Gondolom odahaza lassan előkerül a nagykabát. Itt Szenegálban hőség van, minden nap, óramű pontossággal. Reggel hét órakor feljön a nap, kilenc-tíz óra körül már meleg van, ez fokozódik délután kettő-háromig. Ekkor már patakokban ömlik rólunk a víz, huhogunk és szédelgünk. Öt órától enyhül a meleg és fél hétkor már naplemente van. És ez így megy, amióta Szenegálban vagyunk…

Franciaország, Taizé

Tegnap beszéltem Ferenccel, sikeresen megérkeztek Taize-be (vagy Taize-ba, nem igazán beszélek franciául 8-)). Fél hat körül egy német csoporttal együtt mentek be, így szerencsésen olyan vezető fogadta őket, aki jól beszél németül és angolul is. Egész addig minden rendben is ment, amíg a csoportot fogadó fiatalember nem jelezte, hogy ideje befizetni a részvételi hozzájárulást…

Marokkó, Agadir

Üdvözlet Agadir-ból! Durvul a vidék, eddig még úgy volt, hogy a térképen üresnek jelölt helyeken is lehetett találni valamit, pl. egy tanyaközpontot 1 bolttal. Most már ha a térképen nincs semmi, akkor ott nincs semmi. Reménykedtem benne, hogy a térképen zölddel jelölt helyek erdők, hogy talán még utoljára hűsölhetünk az eukaliptusz erdőkben, hát nem…

Marokkó, Dakhla

Már három perce töprengem, hogyan is adjam elő a Bozsdur-Dakhla sétát. Megpróbálom egyszerűen, aztán hátha belemelegedek. A sivatag már nagyon sivatag, alig vannak növények, sőt, a képekről látni fogjátok, van ahol az élet nincs jelen. Nekünk több mint 300 kilót kellett ebben a pokolban megtennünk. A próba keményebb volt, mint vártam. Talán kezdem azzal…
Oszd meg ezt a blogot: WorldWalk utazási blogja

Itt voltam!

Bakancslista

Az utazási blog készítője még nem hozott létre egyetlen nyilvános bakancslistát sem!

Útvonal

Az utazási blog készítője még nem hozott létre egyetlen nyilvános útvonalat sem!