»Utazás»Németország

Németország

Németország, Trostberg, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Trostberggel is az a helyzet (meg több későbbi kisvárossal), hogy elsősorban azért néztem meg, mert útba esett. Az idő szép volt, a városka belvárosa pici, de nagyon szép, karbantartott. Ami egy kicsit talán mássá teszi a városkát, az az, hogy nemcsak az Alz folyó folyik át rajta, hanem az abból megcsapolt Alz csatorna is.…

Németország, Köln

Köln Németország negyedik legnagyobb városa. Vonattal érkeztünk és mikor kiléptünk a pályaudvarról, a kölni Dóm látványa fogadott minket. A kölni dóm, hivatalos nevén Szent Péter és Mária Dóm 157 méteres magasságával Németország második és a világ harmadik legmagasabb temploma. (1880 és 1888 között a világ legmagasabb épülete volt). Németország legnépszerűbb…

Németország, Spangenberg, a történelmi városmag, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Amennyire nem szép város Kassel, a környékén annál több igen szép kis városka található. Ezek közül most Spangenbergbe látogatunk el. A városka igen tekintélyes múltú, mivel az első említések már a VIII. században megtörténtek. A hesseni tartománygrófok egyik kedvenc tartózkodási helye volt, e miatt a város fölé magasodó hegyre…

Németország, Düsseldorf

Düsseldorf város Németországban, Észak- Rajna-Vesztfália szövetségi tartomány fővárosa, Németország egyik legnagyobb és legfontosabb városa. Jelentős közlekedési csomópont és pénzügyi központ is. A szűkebb értelemben vett Ruhr-vidék délnyugati előterében, a Rajna mentén fekszik: nagyobbik része (mintegy 25 km hosszan) a jobb, kisebbik a bal parton…

Németország, München 2., SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Amióta kijárok Németországba, Münchenről keveset írtam. Most néhány, talán különálló beszámolót nem érdemlő helyről írok. Az utca (sugárút) a Residenz (és a Hofgarten) felől indul észak felé. A kiinduló pontjában található az Odeon, a hadvezérek csarnoka. Az egész sugárutat és az ott lévő épületek zömét I. Lajos bajor király parancsára építették…

Németország, Schloß Neuschwanstein - Hohenschwangau

Álomkastély formájában vált valósággá egy királyi vízió. A világ 100 csodáinak egyike! Neuschwansteinban egy álom valósult meg: a kastély tornyai és erkélyei a bajor Alpok erdeinek sűrűjéből bukkannak elő. A látogató egy színházi előadás díszletének vélheti, s ez nem véletlen, hiszen Christian Jank müncheni színpadtervező is közreműködött II. Lajos…

Németország, Berlin, Schloß Charlottenburg, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Először is azt kell tisztázni, hogy a cím nem elírás, mivel nem sch-val kell írni a Charlottenburgot. Sophie Charlotte von Hannover III. Frigyes választófejedelem felesége volt, neki kezdték építeni ezt a csodálatos palotát. Sophie nagyon korán meghalt (36 éves volt), emlékére ezt a környéket Charlottenburgnak nevezték el…

Németország, Aschau im Chiemgau, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Mint azt már korábban írtam, többször jártam mostanában München környékén munka ügyben. Az egyik alkalommal úgy döntöttem, hogy a szokásos úti pihenő egyikét ebben a faluban tartom. Nincs messze (kb. 4 km) a Salzburg-München autópályától. Kellemes kis városka, nagyon szép környékkel. A községtől délre egy magányos dombon található Hohenaschau vára…

Németország, Heitersheim, Malteserschloss, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Nem hiszem, hogy Magyarországon sok ember ismerné ezt a helyet, eddig én is közéjük tartoztam. A kastély neve is egy kissé félrevezetett, mivel a kereszteződésen, ahol le kellett volna kanyarodnom a kastély felé, többször is átmentem, de valahogy - teljesen logikátlanul - a malter szó jött fel nekem. A vége felé vettem egy…

Németország, Köln

Köln - Berlin, Hamburg és München után - Németország negyedik legnagyobb, egyben Észak-Rajna-Vesztfália szövetségi tartomány legnagyobb városa. A mai Köln helyén az első települést a germánok alapították, majd 50-ben lett római város Colonia Claudia Ara Agrippinensium néven (A Köln név a római császárnő Agrippina tiszteletére, aki Claudius felesége…

Németország, Dachau, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! München mellett található Dachau (észak nyugatra). Miután meglátogattam az ide nem messze található Oberschleißheim-i palota komplexumot, az egyik ismerősöm jó véleménye alapján elugrottam Dachauba is. Itt nem a koncentrációs tábort néztem meg, hanem a belvárost, ott is a Kastély-hegyet, ill. az alatta elterülő folyókkal szabdalt városrészt…

Németország, Potsdam, Neuer Garten, Cecilienhof, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Potsdam egy nagyváros Berlin mellett (lakossága kb. 165.000 fő), amely mindig is nagy szerepet játszott a német történelemben. Hiába volt Berlin a főváros, Potsdam, mint Brandenburg tartomány része, a német militarizmus egyik központja is volt. A császárok is szívesebben tartózkodtak itt, mint a zsúfolt Berlinben. Ha mégis…

Németország, K!SS*Berlin/ Siemens Turbinagyár

Úgy hozta a sors, hogy idén még Berlinbe is ellátogathattam, bár nem volt betervezve. Férjem munkahelye szervezte a kirándulást a dolgozóknak, de mivel kevés jelentkező jött össze, így mindenki vihette a jobbik felét is magával… párom esetében jómagam jöhettem elsőként szóba. Még szerencse! Pénteken hajnalban indultunk útnak. Egy busz vitt bennünket zuhogó esőben a bécsi repülőtérig…

Németország, Pforzheim

Sziasztok, itt vagyunk Pforzheim-ban. Sokat vándorolunk vándorutakon, mivel az autóúton és autópályán nem lehet. Át kellett hogy gyalogoljunk a Rotwildpark nemzeti parkon (Stuttgart-nál van), tele van 100-200 éves fákkal, Sajnos annyira sötét az erdő, hogy filmet nem tudtunk felvenni, de képeket lőttünk néhányat. Több durva hágót kell errefelé megmásszunk…

Németország, Bernau am Chiemsee

Aschau im Chiemgau-ban tett látogatásaim alatt többször felmerült bennem az a kérdés, hogy ha a körforgalomban nem megyek vissza rögtön az autópályára, akkor a szomszédos település vajon mit tartogat. Mivel irányban hazafelé kellett menni, így legutóbb eljöttem ide is. Az igaz, hogy a rendezettségen és a jó ellátottságon túl azért nem minden német községben…

Németország, Bad Reichenhall, SzG3

Bad Reichenhall. Eddig nem sok szó esett róla, pedig több alkalommal is bejöttünk ide. A város és a határ között helyezkedik el Bayerisch Gmain, ott volt a szállásunk. Most először próbáltuk ki az ún. ferienwohnung -ot, ami nagyjából nyaraló lakást jelent. Arra gondoltam, hogy miután 7 éjszakát leszünk itt, jobban járunk majd egy lakással, ahol van…

Németország, Bad Reichenhall, Alte Saline, SzG3

Az interneten megvett sóbánya kombijegy második helyszíne a bad reichenhall-i Régi Sóbánya (Alte Saline). Fontos megjegyzés: a kombijegy egyik igen lényeges előírása, először a Salzbergwerk-et kell meglátogatni és csak utána az Alte Saline-t. Ott a jegyen lévő kóddal lehet bemenni, itt viszont elveszik a kombijegyet és egy ingyen jeggyel lehet bemenni! Amikor…

Németország, Berchtesgaden, Salzbergwerk, SzG3

4. nap, 1. helyszín: Miután az előző nap megállapítottuk a menetidőt a lakásunktól, pontosan érkeztünk a sóbányához. A parkoló az út másik oldalán van, onnan egy jól jelzett úton kb. 5-6 perc alatt el lehet sétálni a bejárathoz. Miután a jegyeket megvettük elővételben az interneten (nem volt semmi kockázat benne, mivel semmilyen időjárás nem befolyásolta…

Németország, Füssen (2022), SzG3

A város a Lech folyó völgyébe települt, határos Ausztriával (ezért kellett Linderhofból Ausztrián keresztül jönni, mert rövidebb). Igazából nem ezt a helyet akartam megnézni hanem Neuschwanstein-t, de mint azt írtam korábban, az arra szánt időt egy klassz kis dugóban töltöttem. Így maradt Füssen, de utólag azt kell mondanom, hogy nem bántam meg, mivel rengeteg látnivaló van itt…

Németország, Überlingen (2022), SzG3

Most elérkeztünk a legnyugatibb városhoz, ahol a Bodensee partján voltam (itt is szálltam meg, az egyik legjobb reggeli itt ettem, pedig nagyon sok helyen szálltam meg és kaptam reggelit). Amúgy nem igazán látványos a város, ami viszont igen szimpatikus volt (és e miatt is jöttem ide), hogy 5 nagy és rendkívül színvonalas park található itt - az első…
Oszd meg ezt az oldalt: Németország