»Utazás»Németország

Németország

Németország, Anger, Höglwörth, Kloster Höglwörth, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most Bajorország egyik leglátványosabb kolostorához látogatunk el. Ez a Höglwörth kolostor. A Salzburg-München autópálya szinte a kolostort övező tó mellett fut el, a forgalom zaja egy kicsit le is hallatszik, viszont az autópályáról semmit nem lehet látni a fák miatt. Ahhoz, hogy elérjük, Angernél kell lejönni az autópályáról…

Németország, Donaueschingen, a Duna forrása, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Remélem, hogy mostanában több beszámolót tudok majd csinálni, mert megint voltam néhány közepesen érdekes helyen. Csak az időjárással voltam bajban, ilyen rossz időt már régen fogtam ki. A harmadik napon olyan köd volt, hogy szinte vágni lehetett. Ez meg a miatt bosszant, hogy legtöbbször ugyanoda már nem tudok visszamenni…

Németország, Spangenberg, a történelmi városmag, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Amennyire nem szép város Kassel, a környékén annál több igen szép kis városka található. Ezek közül most Spangenbergbe látogatunk el. A városka igen tekintélyes múltú, mivel az első említések már a VIII. században megtörténtek. A hesseni tartománygrófok egyik kedvenc tartózkodási helye volt, e miatt a város fölé magasodó hegyre…

Németország, Düsseldorf

Düsseldorf város Németországban, Észak- Rajna-Vesztfália szövetségi tartomány fővárosa, Németország egyik legnagyobb és legfontosabb városa. Jelentős közlekedési csomópont és pénzügyi központ is. A szűkebb értelemben vett Ruhr-vidék délnyugati előterében, a Rajna mentén fekszik: nagyobbik része (mintegy 25 km hosszan) a jobb, kisebbik a bal parton…

Németország, Goslar, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Goslar a Harz hegység északi lábánál fekszik. Amikor a '70-es - '80-as években erre jártam (ez alatt a Harz hegység keleti, NDK-s oldalát kell érteni), soha nem gondoltam, hogy egyszer még elvetődök erre a vidékre. Goslarnak az volt a szerencséje, hogy kb. 15 km-el a nyugati oldalra esett, így az NSZK része lett. A keleti oldalon…

Németország, Goslar, a Kaiserpfalz, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A német munka miatt igazából ide jöttünk, most elkezdem Goslart bemutatni. Miután egy igen érdekes és látványos hely (emiatt kb. 300 fotót készítettem itt) valószínűleg több beszámolóra fogom feldarabolni az egészet, elsősorban a fotók sokasága miatt Ha a város teljes nevét nézzük - Goslar Alte Kaiserstadt - akkor mindjárt…

Németország, Kassel, Staatspark Karlsaue, Insel Siebenbergen - Blumeninsel, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ez a hely az egyik legszebb, ahol Kasselben jártam. Amúgy a Staatspark Karlsaue része, de annyira egyedi, hogy külön fogok foglalkozni vele. A parknak az Orangerie-vel szembeni végében található. Nem tudom, hogy korábban a park tartott-e tovább, most eddig tart. A térképet megnézve látható, hogy a parkban hatalmas tavak találhatóak…

Németország, Heitersheim, Malteserschloss, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Nem hiszem, hogy Magyarországon sok ember ismerné ezt a helyet, eddig én is közéjük tartoztam. A kastély neve is egy kissé félrevezetett, mivel a kereszteződésen, ahol le kellett volna kanyarodnom a kastély felé, többször is átmentem, de valahogy - teljesen logikátlanul - a malter szó jött fel nekem. A vége felé vettem egy…

Németország, Neuschwanstein

A 19. század közepén II. Miksa, II. Lajos király édesapja szándékozott először újra felépíteni a romos Vorderhohenschwangau várát, ami a jelenlegi neuschwansteini kastély helyén állt akkoriban. Lajos 1867-ben, a Poroszországgal vívott héthetes, vesztes háborúja után következett hosszabb, tehetetlen időszakában találkozott először apja ezen gondolatával…

Németország, Köln

Köln - Berlin, Hamburg és München után - Németország negyedik legnagyobb, egyben Észak-Rajna-Vesztfália szövetségi tartomány legnagyobb városa. A mai Köln helyén az első települést a germánok alapították, majd 50-ben lett római város Colonia Claudia Ara Agrippinensium néven (A Köln név a római császárnő Agrippina tiszteletére, aki Claudius felesége…

Németország, Krailling, a Würm patak, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Hogy tényleg mibe botlik bele az ember néha (igazolva Horizont állítását, hogy Én elég sok olyan dolgot is megnézek, amit más nem és még érdekel is engem)! Tegnap München mellett voltunk egy Krailling nevű helyen. Nem egy lényeges hely, látnivaló sem sok. Egy gyár területén lenne munka (ha megkapjuk), de ami lényeges, hogy…

Németország, Steinach, a kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Amint azt már korábban írtam, Goslarból hazafelé menet egy ahogy esik, úgy puffan nézelődést csaptam. Az utolsó hely, amit megnéztem, ez a kastély volt, kizárólag azért, mert az autópályáról jól látszott. Nem volt sok keresgélni való időm, így ezt a módszert választottam. Itt is azt tapasztaltam (mármint a németeknél), hogy…

Németország, Siegsdorf, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most egy másik Alpok-alja (német) városba látogatunk el. Ez Siegsdorf. Azon túl, hogy szép, igazán sok érdekességgel nem büszkélkedhet (viszont igen jó az elhelyezkedése, mivel közvetlenül az A8-as autópálya déli oldalán helyezkedik el). A városközpont kicsi, de dekoratív. A városon átfolyó Weiße Traun mentén kicsi, de kellemes sétány lett kiépítve…

Németország, Pforzheim

Sziasztok, itt vagyunk Pforzheim-ban. Sokat vándorolunk vándorutakon, mivel az autóúton és autópályán nem lehet. Át kellett hogy gyalogoljunk a Rotwildpark nemzeti parkon (Stuttgart-nál van), tele van 100-200 éves fákkal, Sajnos annyira sötét az erdő, hogy filmet nem tudtunk felvenni, de képeket lőttünk néhányat. Több durva hágót kell errefelé megmásszunk…

Németország, Bernau am Chiemsee

Aschau im Chiemgau-ban tett látogatásaim alatt többször felmerült bennem az a kérdés, hogy ha a körforgalomban nem megyek vissza rögtön az autópályára, akkor a szomszédos település vajon mit tartogat. Mivel irányban hazafelé kellett menni, így legutóbb eljöttem ide is. Az igaz, hogy a rendezettségen és a jó ellátottságon túl azért nem minden német községben…

Németország, Bad Griesbach

Először is a hely nevét kell tisztázni. Maga a község a Bad Griesbach im Rottal nevet viseli. A tőle teljesen elkülönült nyaralóközpont pedig Bad Griesbach - Therme névre hallgat. A 70-es években találtak itt termálvizet és akkor építették ki a szálloda komplexumot. Nagyjából egységes a stílusa, nekem nem nagyon tetszett, olyan szocreál stílusú, bár…

Németország, Bad Reichenhall, SzG3

Bad Reichenhall. Eddig nem sok szó esett róla, pedig több alkalommal is bejöttünk ide. A város és a határ között helyezkedik el Bayerisch Gmain, ott volt a szállásunk. Most először próbáltuk ki az ún. ferienwohnung -ot, ami nagyjából nyaraló lakást jelent. Arra gondoltam, hogy miután 7 éjszakát leszünk itt, jobban járunk majd egy lakással, ahol van…

Németország, Burghausen, SzG3

8. nap, 2. helyszín: Már korábban többször jártam erre, és az alpokbeli nyaralásunkat kihasználva Passau felé menet megmutattam a feleségemnek és az unokámnak ezt a helyet. Szó szerint a határra, pontosabban a határfolyóra (Salzach) tapad. Letettük a kocsit a főtéren (másfél óra ingyenes parkolás) és mivel már ismertem a helyet, tudtam melyik kapualj…

Németország, Laufen

8. nap 1. állomás: Reggel még egy jót strandoltunk a bad reichenhall-i Rupertus Therme-ben (mostantól egy kicsit lazábbra vettük a programokat, 7 nap után) és elindultunk Burghausen felé. Burghausen az egyik kedvenc városom, főleg a vára miatt és a feleségem meg az unokám még nem látták, így arra mentünk, végső célként Passauval. Bad Reichenhall-tól…

Németország, Passau, SzG3

A nyaralás utolsó német állomása. Az Inn felől jövet bementünk a belvárosba autóval, hogy ne kelljen sokat gyalogolni. Itt megint szembesültem azzal, hogy szinte minden utca elejére ki van téve a behajtani tilos tábla, de sok német azért bemegy a belvárosba. Valószínűleg az ott lakók kapnak behajtási engedélyt, másoknak tilos (ezzel csak az a probléma…
Oszd meg ezt az oldalt: Németország