»Utazás»Németország

Németország

Németország, Neuburg am Inn, a kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Hogy mikre nem bukkan az ember véletlenül! Már számtalanszor elmentem a vár mellett éjjel, valószínűleg nincs kivilágítva, mert nem vettem észre, pedig szó szerint az út mellett található. Egyébként azért érdemes néha erre menni (Schärding felé), mert ilyenkor ki lehet kerülni a nagy osztrák-német határátkelőt (itt majdnem…

Németország, Neuötting, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Neuötting gyakorlatilag egybeépült Altöttinggel, így logikus volt, hogy ezt a helyet is megnézem. A belvárosa tipikusan bajor egy utcás belváros. Itt helyezkedik el a Városháza is, kb. az utca közepén. A két végét egy-egy városkapu zárja le. Maga a belváros egy kis hosszúkás dombon helyezkedik el, ez város-védelmi szempontból…

Németország, Düsseldorf

Düsseldorf város Németországban, Észak- Rajna-Vesztfália szövetségi tartomány fővárosa, Németország egyik legnagyobb és legfontosabb városa. Jelentős közlekedési csomópont és pénzügyi központ is. A szűkebb értelemben vett Ruhr-vidék délnyugati előterében, a Rajna mentén fekszik: nagyobbik része (mintegy 25 km hosszan) a jobb, kisebbik a bal parton…

Németország, München 2., SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Amióta kijárok Németországba, Münchenről keveset írtam. Most néhány, talán különálló beszámolót nem érdemlő helyről írok. Az utca (sugárút) a Residenz (és a Hofgarten) felől indul észak felé. A kiinduló pontjában található az Odeon, a hadvezérek csarnoka. Az egész sugárutat és az ott lévő épületek zömét I. Lajos bajor király parancsára építették…

Németország, Potsdam, Sanssouci kastélyegyüttes, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Talán az eddigi legnehezebb feladatom előtt állok, amikor erről a helyről kell beszámolót írnom. Aki nem látta még ezt, az el sem tudja képzelni, hogy mi minden van itt és mekkora területen. Valószínűleg egy inkább minimál leírást fogok elkövetni (már amennyire ez lehetséges), beszéljenek a képek. Azt már korábban is írtam…

Németország, Berlin, Schloß Charlottenburg, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Először is azt kell tisztázni, hogy a cím nem elírás, mivel nem sch-val kell írni a Charlottenburgot. Sophie Charlotte von Hannover III. Frigyes választófejedelem felesége volt, neki kezdték építeni ezt a csodálatos palotát. Sophie nagyon korán meghalt (36 éves volt), emlékére ezt a környéket Charlottenburgnak nevezték el…

Németország, München, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Svájc felé menet két éjszakát a városban töltöttünk, napközben a Schlosspark Nymphenburgot (lásd OTT) és a Botanischer Gartent (lásd OTT) néztük meg, csak mindkét nap kora este mentünk be a városba. Tetszett is meg nem is. Ami nem tetszett: a legszemetesebb város volt az eddig látott nyugati városok közül (itt most a Belvárosról…

Németország, Traunstein, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Traunstein a Chiemsee és az osztrák határ között található, kb. 8 km-re az autópályától. A történelmi városmag a folyó egyik kanyarulatában alakult ki (így a folyó nem megy keresztül rajta, hanem elkerüli). Már a római korban ismert hely volt, de igazából a XIII.-XIV. századokban indult virágzásnak, elsősorban a sóbányászatnak köszönhetően…

Németország, Ulm, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A csehek előtt egy német város. Munka ügyben a múlt héten ismét elutaztam Németországba és most Ulmot tudtam beütemezni, mint megtekinthető helyet. Ulm két dologról nevezetes: 1. egyike Németország legkisebb nagyvárosainak. 2. Itt található az ulmi katedrális (Münster), amely a világ legmagasabb templomtornyával rendelkezik:…

Németország, Calden, Schloß Wilhelmsthal, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most Kassel környékére látogatunk el. Ennek a kastélynak, azon túl hogy tényleg nagyon szép, van néhány roppant nagy előnye. Közel van Kasselhez, valamint szinte egyenes út vezet innen a Bergpark Wilhelmshöhéhez (ill. vissza), tehát jól összekapcsolhatóak. Célszerű ezzel kezdeni a túrát, így ha megfelelő időben vagyunk itt…

Németország, Spangenberg, a kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Spangenberg-ben már jártunk, akkor a városmagot tekintettük meg. Most menjünk fel a város felett magasodó hegyre és nézzük meg az ott található kastélyt. Szokás szerint igen változatos üzemmódban alkalmazták, volt vár, vadászkastély, erőd, börtön, erdészeti iskola, étterem, szálloda. Jelenleg zárva van felújítás miatt, állítólag vadászati kiállítás lesz benne…

Németország, Freiburg im Breisgau, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Nem tudom, hogy Ti hogy vagytok, de nekem valahogy sok lett a munkám így év vége felé, de azért egy nagyobb beszámolót erről a városról azért bele suvasztok. Ez a Freiburg nem tévesztendő össze a Svájcban található Freiburggal (Fribourg), talán e miatt is van egy mellékneve, im Breisgau. Maga a város a 4. legnagyobb Baden-Württemberg…

Németország, Salzwedel

Salzwedelben délelőtt egy meseparkot jártunk körbe. Találkoztunk Max és Móriccal, Hófehérke, Hamupipőke és sok sok más mesefigurával. Aki családdal jön, annak ajánlom, hiszen a gyerekek még játszani is tudnak, hiszen tele van a park különféle játékokkal. Amíg bent voltunk, mi magunk is újból gyereknek éreztük magunkat. :) Délután az óvárosban sétáltunk…

Németország, Steinach, a kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Amint azt már korábban írtam, Goslarból hazafelé menet egy ahogy esik, úgy puffan nézelődést csaptam. Az utolsó hely, amit megnéztem, ez a kastély volt, kizárólag azért, mert az autópályáról jól látszott. Nem volt sok keresgélni való időm, így ezt a módszert választottam. Itt is azt tapasztaltam (mármint a németeknél), hogy…

Németország, Stuttgart

Most beszéltem Ferenccel, a mai nap folyamán elérik Stuttgartot, ahonnan remélhetőleg újabb képeket tudnak feltölteni, és talán a blogra is írnak majd. Az elmúlt napokban nagyon szép időben sétáltak, mára ez kicsit megváltozott, lóg az eső lába. Rotweili rokonaiktól kaptak új hálózsákokat, így remélhetőleg akkor sem fáznak majd, ha újra hideg lesz. Mivel…

Németország, Drezda (Dresden), Frauenkirche, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A Frauenkirché-vel külön kell foglalkoznom, mert története szinte egyedülálló: Az eredeti templom építése 1743-ban fejeződött be. A II. világháborúban a szövetségesek korábban nem nagyon bombázták Drezdát, így 1945 elejére rengeteg sebesült, menekült gyűlt itt össze. Drezdát valójában meglepetésként érte a szövetséges bombatámadás 1945…

Németország, Altenmarkt an der Alz, a Baumburg kolostor, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ide teljesen véletlenül kerültem, mivel kerestem egy várat a környéken (amit meg is találtam, csak azt nem tudtam kideríteni, hogy hogyan lehet eljutni oda), majd visszafordulva elindultam észak felé, és akkor láttam meg a hegyen trónoló templomot. Gondoltam, van még mellette más is, a gyakorlat eddig ezt mutatta. Így is lett…

Németország, Ulm

A fiúk 20 km-rel Ulm előtt járnak, egy gyönyörű erdőben ismerkednek Dél-Németország flórájával és faunájával. Túl vannak az eddigi leghidegebb éjszakájukon, mely reményeik szerint a túra végéig megőrzi első helyét. Nulla fok körüli hőmérsékletet tippeltek, majdnem belefagytak a sátorba. A fényképezőgépük sem bírta ki a viszontagságokat, így egy ideig…

Németország, Berchtesgaden, Salzbergwerk, SzG3

4. nap, 1. helyszín: Miután az előző nap megállapítottuk a menetidőt a lakásunktól, pontosan érkeztünk a sóbányához. A parkoló az út másik oldalán van, onnan egy jól jelzett úton kb. 5-6 perc alatt el lehet sétálni a bejárathoz. Miután a jegyeket megvettük elővételben az interneten (nem volt semmi kockázat benne, mivel semmilyen időjárás nem befolyásolta…

Németország, Laufen

8. nap 1. állomás: Reggel még egy jót strandoltunk a bad reichenhall-i Rupertus Therme-ben (mostantól egy kicsit lazábbra vettük a programokat, 7 nap után) és elindultunk Burghausen felé. Burghausen az egyik kedvenc városom, főleg a vára miatt és a feleségem meg az unokám még nem látták, így arra mentünk, végső célként Passauval. Bad Reichenhall-tól…
Oszd meg ezt az oldalt: Németország