»Utazás»Németország

Németország

Németország, Melsungen, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A németekről sokszor jut eszünkbe a tipikus favázas házépítési mód. Ez különösen erre felé (közép Németország) igen tipikus. Az egyetlen probléma ezzel az, hogy tényleg nagyon szépek ezek a falvak ill. városok, de ha már 4-et, 5-öt megnézett az ember, akkor azért már nem hat a reveláció erejével a dolog (ezt most nem azért…

Németország, Tittmoning, az érseki vár, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ez a város, ill a vár is elszenvedte azt, hogy a bajor-osztrák határon volt. Az 1200-as évektől a salzburgi érsekek érdekkörébe tartozott (Salzburg nincs túl messze ide). Volt időszak, hogy egyszerre voltak a salzburgi érsekség és a bajorok vazallusai. 1816-tól végleg Bajorországhoz kerültek és mint határ menti település, hanyatlani kezdtek…

Németország, Wasserburg am Inn, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Wasserburg nem a különleges látnivalókról híres, hanem maga a város egy különleges látnivaló. Az Inn folyó egy olyan kanyarulatában helyezkedik el, amely szinte teljesen közrefogja az óvárost. Legjobb, ha a Brucktor-on keresztül közelítjük meg a várost. Áthaladva az Inn-hídon és a kapu alatt, kb 50 m után jobbra fordulva eljutunk…

Németország, Saarbrücken

Sziasztok! Üdvözlünk mindenkit Saarbrücken-ből. Még néhány lépés és országot váltunk, irány Franciaország. Jelenleg valami egyesületet vagy klubot, lehetőleg valami Magyart, próbálunk találni, mert már kissé vastag rajtunk az út pora. Ha lehetőségünk van rá, akkor itt maradunk egy napot fürdeni és mosni, és egy kis pihenő is ránk férne, hiszen az elmúlt…

Németország, München 2., SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Amióta kijárok Németországba, Münchenről keveset írtam. Most néhány, talán különálló beszámolót nem érdemlő helyről írok. Az utca (sugárút) a Residenz (és a Hofgarten) felől indul észak felé. A kiinduló pontjában található az Odeon, a hadvezérek csarnoka. Az egész sugárutat és az ott lévő épületek zömét I. Lajos bajor király parancsára építették…

Németország, Burghausen, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most elérkeztünk egy olyan helyre, amit nem lehet néhány mondattal elintézni. Ez Burghausen és a vára. Azzal a rekorddal büszkélkedhetnek, hogy a vár össz hossza 1051 m, ami Európában rekord. Az persze érdekes, hogy egy várat a hossza alapján minősítenek, de itt ez is közrejátszik, mivel rendkívül látványos az elhelyezkedése…

Németország, Essen/Kettwig, Schloß Landsberg, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Amint a Schloß Hugenpoet meglátogatásakor említettem, a városból a kastély felé ennek a kastélynak a parkolója mellett kellett elmenni. Visszafelé természetesen megálltunk itt (természetesen borult volt az idő). Míg a Hugenpoet kastély egy tipikus vízi vár volt, ez egy teljesen más jellegű kastély . Az úttól kezdődően egy dombos…

Németország, Berlin, Schloß Charlottenburg, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Először is azt kell tisztázni, hogy a cím nem elírás, mivel nem sch-val kell írni a Charlottenburgot. Sophie Charlotte von Hannover III. Frigyes választófejedelem felesége volt, neki kezdték építeni ezt a csodálatos palotát. Sophie nagyon korán meghalt (36 éves volt), emlékére ezt a környéket Charlottenburgnak nevezték el…

Németország, Kassel, Staatspark Karlsaue, Insel Siebenbergen - Blumeninsel, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ez a hely az egyik legszebb, ahol Kasselben jártam. Amúgy a Staatspark Karlsaue része, de annyira egyedi, hogy külön fogok foglalkozni vele. A parknak az Orangerie-vel szembeni végében található. Nem tudom, hogy korábban a park tartott-e tovább, most eddig tart. A térképet megnézve látható, hogy a parkban hatalmas tavak találhatóak…

Németország, Neuschwanstein

A 19. század közepén II. Miksa, II. Lajos király édesapja szándékozott először újra felépíteni a romos Vorderhohenschwangau várát, ami a jelenlegi neuschwansteini kastély helyén állt akkoriban. Lajos 1867-ben, a Poroszországgal vívott héthetes, vesztes háborúja után következett hosszabb, tehetetlen időszakában találkozott először apja ezen gondolatával…

Németország, München, Westpark, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most először egy kis értetlenséget érzek, legalább is ezzel a hellyel kapcsolatban. Az általam látott egyik legszebb (ha nem a legszebb) parkban jártam. Előzetesen a fotó albumot feltettem a Facebookra is valamint itt is bemutattam. Különösen azzal összefüggésben, hogy mi folyik a Városligetben, gyakorlatilag senki nem reagált a helyre…

Németország, Dachau, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! München mellett található Dachau (észak nyugatra). Miután meglátogattam az ide nem messze található Oberschleißheim-i palota komplexumot, az egyik ismerősöm jó véleménye alapján elugrottam Dachauba is. Itt nem a koncentrációs tábort néztem meg, hanem a belvárost, ott is a Kastély-hegyet, ill. az alatta elterülő folyókkal szabdalt városrészt…

Németország, Karlsruhe

Ferenc és István még mindig a német erdőkben bolyong, és várhatóan még két-három nap, mire átérnek Franciaországba. Ott újra a magyar telefonszámukat használják majd (+36204165722). Bár hosszú, csodaszép sétákat tesznek az erdőkben, légvonalban nem nagyon haladnak a kacskaringós utakon. Kicsit unják is már az évszázados tölgyek nyújtotta romantikát…

Németország, Bad Reichenhall, SzG3

Bad Reichenhall. Eddig nem sok szó esett róla, pedig több alkalommal is bejöttünk ide. A város és a határ között helyezkedik el Bayerisch Gmain, ott volt a szállásunk. Most először próbáltuk ki az ún. ferienwohnung -ot, ami nagyjából nyaraló lakást jelent. Arra gondoltam, hogy miután 7 éjszakát leszünk itt, jobban járunk majd egy lakással, ahol van…

Németország, Bad Reichenhall, Alte Saline, SzG3

Az interneten megvett sóbánya kombijegy második helyszíne a bad reichenhall-i Régi Sóbánya (Alte Saline). Fontos megjegyzés: a kombijegy egyik igen lényeges előírása, először a Salzbergwerk-et kell meglátogatni és csak utána az Alte Saline-t. Ott a jegyen lévő kóddal lehet bemenni, itt viszont elveszik a kombijegyet és egy ingyen jeggyel lehet bemenni! Amikor…

Németország, Ramsau bei Berchtesgaden, Wimbachklamm, SzG3

3. nap, 1. helyszín: Ma az első helyszín a természeti szépségeknek volt betervezve. Összesen 3 szurdokot láttunk, de ez volt a legszebb az összes közül (természetesen a másik kettő is csodálatos volt). Az út melletti parkolónál kell letenni az autót (parkolási díj - automatából) és elindulni felfelé. Az út jól ki van táblázva. Nem túl meredek és jól kiépített az út…

Németország, Langenargen, Schloss Montfort (2022), SzG3

Gondolom, ez a hely sem nagyon ismerős a magyarok előtt (valahogy a Bodensee és környéke nem igazán kedvelt turista hely, pedig annál többet érdemelne). Ez a hely is nagyon szép, kissé Sisy tengerparti kastélyára (Miramare kastély) emlékeztet, főleg a tengerparti elhelyezkedése miatt. Amúgy nem túl dicső célokra épült, a wiki szerint I. Vilmos württembergi…

Németország, Hilzingen, Schloss Weiterdingen (2022), SzG3

Ezen a napon, ahogy írtam, egy kicsit lazábbra vettem a dolgokat és egy ilyen kastélyt is megnéztem, ami amúgy nem biztos hogy megnéztem volna. Ez jelenleg egy rendezvény kastély, ahol esküvőkkel kapcsolatos dolgokat lehet megrendelni. A kastély felett egy szép templom található, alatta a kastélyhoz tartozó park. Nagyjából ennyi.

Németország, Mindelheim, Mindelburg (2022), SzG3

Ezen a napon elindultam haza felé, így kisebb jelentőségű helyeket iktattam be, amiket viszonylag gyorsan meg lehet nézni és nincs nagyon messze az autópályától. Nos ez a hely pont ilyen volt. Nagyon kis hercig vár, a bejáratnál vendéglővel. A wiki szerint nagyon régi alapítású, 1100 körüli. Persze többször elpusztult és újjá építették. 1949/50 között…

Németország, Schneizlreuth, Gletschergarten, Wasserfälle Weißbach (2022), SzG3

Ez volt az utolsó nap, haza felé csak az Almbachklammot akartam megnézni, de mivel itt vezetett az út, így ezt a két kisebb látványosságot is megtekintettem. Ráadásul pont szemben voltak egymással, így parkolással meg lehetett oldani. Először a Gleccser kertet néztem meg. Ez így egy kicsit félrevezető, mert egy nagyobb, szabadon álló szikla kibúvás látható…
Oszd meg ezt az oldalt: Németország