»Utazás»Németország

Németország

Németország, München, az Olympiapark, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ahogy kijárok Németországba, igyekszem mindig valami látnivalót is megtekinteni, ha már ott vagyok. Most az Olympiaparkba fogunk ellátogatni. Az egész létesítmény komplexum az 1972-es olimpiára készült, szemmel láthatóan egy jól megválasztott koncepció alapján. Ez különösen vonatkozik az egyes létesítmények tetőszerkezetének kialakítására…

Németország, Bergisch Gladbach

Bergisch Gladbach járási és regionális központ Észak-Rajna Vesztfáliában, a Rajna keleti oldalán fekszik, kb. 10 kilométerre Kölntől keletre. Annak ellenére, hogy az első írásos emlékek már 1271-ben említik Gladebag néven, ez az egyik legkisebb város Németországban, a város hivatalos alapítólevele 1856-ból származik. A tréfás kedvű helyiek szerint…

Németország, Goslar, a Breites tor és közvetlen környéke, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most térjünk vissza egy kicsit Goslarhoz! Egy korábbi bejegyzésemben már írtam arról, hogy Goslar teljes neve: Goslar, a régi császári város. Ez a kor többek között megjelenik a birodalmi építészetben is, ami azért - mondjuk ki - egy kissé nehézkes hatású, kinézetű valami (lásd pld. a Kaiserpfalz épülete). A középkorban…

Németország, Tittmoning, az érseki vár, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ez a város, ill a vár is elszenvedte azt, hogy a bajor-osztrák határon volt. Az 1200-as évektől a salzburgi érsekek érdekkörébe tartozott (Salzburg nincs túl messze ide). Volt időszak, hogy egyszerre voltak a salzburgi érsekség és a bajorok vazallusai. 1816-tól végleg Bajorországhoz kerültek és mint határ menti település, hanyatlani kezdtek…

Németország, Wasserburg am Inn, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Wasserburg nem a különleges látnivalókról híres, hanem maga a város egy különleges látnivaló. Az Inn folyó egy olyan kanyarulatában helyezkedik el, amely szinte teljesen közrefogja az óvárost. Legjobb, ha a Brucktor-on keresztül közelítjük meg a várost. Áthaladva az Inn-hídon és a kapu alatt, kb 50 m után jobbra fordulva eljutunk…

Németország, Neuötting, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Neuötting gyakorlatilag egybeépült Altöttinggel, így logikus volt, hogy ezt a helyet is megnézem. A belvárosa tipikusan bajor egy utcás belváros. Itt helyezkedik el a Városháza is, kb. az utca közepén. A két végét egy-egy városkapu zárja le. Maga a belváros egy kis hosszúkás dombon helyezkedik el, ez város-védelmi szempontból…

Németország, Freising, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Nemrég megint Németországban voltam, Münchenben, és ebben a kisvárosban szálltunk meg (Münchenben éppen valamilyen vásár volt, így ott szállást találni lehetetlen volt). Freising egy szép német (bajor) kisváros, erről nem írok sokat, meg kell nézni, ha valaki erre jár (Münchentől kb 40 km északra, az Isar mentén - ami München folyója is egyben)…

Németország, Potsdam, Sanssouci kastélyegyüttes, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Talán az eddigi legnehezebb feladatom előtt állok, amikor erről a helyről kell beszámolót írnom. Aki nem látta még ezt, az el sem tudja képzelni, hogy mi minden van itt és mekkora területen. Valószínűleg egy inkább minimál leírást fogok elkövetni (már amennyire ez lehetséges), beszéljenek a képek. Azt már korábban is írtam…

Németország, K!SS* Amedia Hotel, Berlin

Berlinben felkerestük a szállóhelyünket, ami a főváros előkelő negyedében volt, direkt a sétálóutcában (Kurfürstendamm). Az Amédia**** hotel szinte beleolvadt az üzleti kirakatok és vendéglátó egységek közé, sokszor simán elsétáltunk mellette, mielőtt észrevettük volna. Egyszerre ritkán jöhet 40 vendég, mert a recepción láthatólag túl voltak terhelve a feladattal…

Németország, Rust, Európapark

Hajnali fél háromkor kelés... fél négykor indulás. Kilenc órán át 800 km ingerszegény autópálya, egy német McDonaldsban elfogyasztott reggeli és háromszor tízperces pisiszünet után végre megláttuk a hullámvasút sziluettjét. Megérkeztünk Rust-ba. Itt található Németország Disneyland-je az Európapark. Miután elfoglaltuk a tágas és barátságos szobánkat…

Németország, Stein an der Traun

Ausztria Alföldön nevelkedett magyar embernek különleges élményben lehet része, ha elmegy az Alpokba. Mi is mehettünk volna a Duna mentén egész Németországig, de nem tettük, mert tudtuk, hogy Ausztriában az Alpokat kihagyni bűn. Igaz, hogy így az út hosszabb lett és nehezebb, de cserébe felejthetetlen élményben volt részünk. A hegyek körülöttünk…

Németország, Goslar, a Kaiserpfalz, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A német munka miatt igazából ide jöttünk, most elkezdem Goslart bemutatni. Miután egy igen érdekes és látványos hely (emiatt kb. 300 fotót készítettem itt) valószínűleg több beszámolóra fogom feldarabolni az egészet, elsősorban a fotók sokasága miatt Ha a város teljes nevét nézzük - Goslar Alte Kaiserstadt - akkor mindjárt…

Németország, Kassel, a belváros, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Magáról Kasselről, annak belvárosáról még nem szóltam, aminek persze meg van a maga oka, ugyanis Kassel nem egy szép város. Aminek szintén meg van az oka: a II. világháborúban ugyanúgy porrá bombázták, mint Drezdát, csak erről olyan sok szó nem esett korábban (talán mert Drezda a keleti tömbhöz tartozott, Kassel pedig a nyugatihoz)…

Németország, Donaustauf, a Walhalla, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Igen érdekes hely, korábban azt hittem, hogy valamilyen hitleri megalomániás építményről van szó, de tévedtem. Igaz, némi megalománia van benne, de nem innen ered. Korábban a német területek igen szét voltak töredezve, grófságok, őrgrófságok, stb. alkották. Ezen országok egyike Bajorország volt. Itt uralkodott I. Lajos bajor király…

Németország, Essen/Kettwig, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Legutóbb jó messze eljutottam Németországban, sikerült megszagolnom egy kis Ruhr vidéket. Remélem mindenki emlékszik még a földrajz tanulmányaira, a Ruhr vidék Németország nehézipari központja (jól meg is kapta a II. világháborúban). Város város hátán, de azért most már nincs az a füst, ami régen volt. Kialakulása roppant egyszerű…

Németország, Spangenberg, a kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Spangenberg-ben már jártunk, akkor a városmagot tekintettük meg. Most menjünk fel a város felett magasodó hegyre és nézzük meg az ott található kastélyt. Szokás szerint igen változatos üzemmódban alkalmazták, volt vár, vadászkastély, erőd, börtön, erdészeti iskola, étterem, szálloda. Jelenleg zárva van felújítás miatt, állítólag vadászati kiállítás lesz benne…

Németország, Passau, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most egy korábbi városlátogatás jön. Goslar felé menet itt tartottam egy nagyobb pihenőt, de eléggé rossz időt fogtam ki. Ausztriában hatalmas felhők lógtak le egészen a talajig, azt hittem, hogy semmit nem fogok Passauból látni. Az internetes képekből pedig az látszott, hogy igen szép város. A fekvése is igen látványos, három…

Németország, Sylvensteinsee Süd Bayern

München folyóját az Isar -t itt gyönyörű tóvá duzzasztották

Németország, Bad Reichenhall, Alte Saline, SzG3

Az interneten megvett sóbánya kombijegy második helyszíne a bad reichenhall-i Régi Sóbánya (Alte Saline). Fontos megjegyzés: a kombijegy egyik igen lényeges előírása, először a Salzbergwerk-et kell meglátogatni és csak utána az Alte Saline-t. Ott a jegyen lévő kóddal lehet bemenni, itt viszont elveszik a kombijegyet és egy ingyen jeggyel lehet bemenni! Amikor…

Németország, Burghausen, SzG3

8. nap, 2. helyszín: Már korábban többször jártam erre, és az alpokbeli nyaralásunkat kihasználva Passau felé menet megmutattam a feleségemnek és az unokámnak ezt a helyet. Szó szerint a határra, pontosabban a határfolyóra (Salzach) tapad. Letettük a kocsit a főtéren (másfél óra ingyenes parkolás) és mivel már ismertem a helyet, tudtam melyik kapualj…
Oszd meg ezt az oldalt: Németország