»Utazás»Németország

Németország

Németország, München, az Olympiapark, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ahogy kijárok Németországba, igyekszem mindig valami látnivalót is megtekinteni, ha már ott vagyok. Most az Olympiaparkba fogunk ellátogatni. Az egész létesítmény komplexum az 1972-es olimpiára készült, szemmel láthatóan egy jól megválasztott koncepció alapján. Ez különösen vonatkozik az egyes létesítmények tetőszerkezetének kialakítására…

Németország, Potsdam, Sanssouci kastélyegyüttes, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Talán az eddigi legnehezebb feladatom előtt állok, amikor erről a helyről kell beszámolót írnom. Aki nem látta még ezt, az el sem tudja képzelni, hogy mi minden van itt és mekkora területen. Valószínűleg egy inkább minimál leírást fogok elkövetni (már amennyire ez lehetséges), beszéljenek a képek. Azt már korábban is írtam…

Németország, Rust, Európapark

Hajnali fél háromkor kelés... fél négykor indulás. Kilenc órán át 800 km ingerszegény autópálya, egy német McDonaldsban elfogyasztott reggeli és háromszor tízperces pisiszünet után végre megláttuk a hullámvasút sziluettjét. Megérkeztünk Rust-ba. Itt található Németország Disneyland-je az Európapark. Miután elfoglaltuk a tágas és barátságos szobánkat…

Németország, Traunstein, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Traunstein a Chiemsee és az osztrák határ között található, kb. 8 km-re az autópályától. A történelmi városmag a folyó egyik kanyarulatában alakult ki (így a folyó nem megy keresztül rajta, hanem elkerüli). Már a római korban ismert hely volt, de igazából a XIII.-XIV. századokban indult virágzásnak, elsősorban a sóbányászatnak köszönhetően…

Németország, Kassel, Bergpark Wilhelmshöhe, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Eléggé érdekes lesz, hogy ezen a bejegyzésen hogyan esek túl, mivel eléggé nagy falatnak tűnik, ahogy a hely is az. Európában egyedülálló létesítménnyel állunk szemben. Ez a legnagyobb barokk park Európában, amely azonban gondosan követi az angol tájépítészet elképzeléseit. Ráadásul egy hegyoldalban, holott az ilyen jellegű…

Németország, Lahr/Schwarzwald, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A múlt héten ismét Németországban voltam. Sajnos a sok munka miatt nem sok mindent tudtam megnézni, amit érdemes lett volna arra meg nem volt időm. Dél felé nézve balra a Fekete erdő volt található, jobbra pedig Franciaország, de egyikre sem tudtam a lábam rátenni (még ha csak jelképesen is). Így maradtak a közlekedési útvonalam…

Németország, Essen/Kettwig, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Legutóbb jó messze eljutottam Németországban, sikerült megszagolnom egy kis Ruhr vidéket. Remélem mindenki emlékszik még a földrajz tanulmányaira, a Ruhr vidék Németország nehézipari központja (jól meg is kapta a II. világháborúban). Város város hátán, de azért most már nincs az a füst, ami régen volt. Kialakulása roppant egyszerű…

Németország, Ulm, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A csehek előtt egy német város. Munka ügyben a múlt héten ismét elutaztam Németországba és most Ulmot tudtam beütemezni, mint megtekinthető helyet. Ulm két dologról nevezetes: 1. egyike Németország legkisebb nagyvárosainak. 2. Itt található az ulmi katedrális (Münster), amely a világ legmagasabb templomtornyával rendelkezik:…

Németország, Hann. Münden, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most egy több szempontból is érdekes helyre látogatunk el (azon túl, hogy tényleg egy szép hely). Az első érdekesség a neve. Már az is szokatlan, hogy egy névvel ennyit variáltak. Az eredeti neve egyszerűen Münden volt, de ezt többször összetévesztették a szintén a Weser folyó mentén található Mindennel. Az ide küldött postai…

Németország, Krailling, a Würm patak, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Hogy tényleg mibe botlik bele az ember néha (igazolva Horizont állítását, hogy Én elég sok olyan dolgot is megnézek, amit más nem és még érdekel is engem)! Tegnap München mellett voltunk egy Krailling nevű helyen. Nem egy lényeges hely, látnivaló sem sok. Egy gyár területén lenne munka (ha megkapjuk), de ami lényeges, hogy…

Németország, Rottweil

Ulm-ból szerdán indultunk el, hogy a sváb Alpokon keresztül végre elérhessünk szülővárosomba Rottweilbe. Az Osztrák Alpok nehezen überelhetők, ennek ellenére volt egy-két komoly szakaszunk. Az útvonalat (Ulm-Rottweil) öcsém tervezte meg, mivel a főútvonalak nagy kerülőkkel jártak volna (kb. 180-190 km), gondoltuk a hegyi utak, faluról-falura lesznek a gyorsabb megoldás (140 km)…

Németország, Drezda (Dresden), Frauenkirche, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A Frauenkirché-vel külön kell foglalkoznom, mert története szinte egyedülálló: Az eredeti templom építése 1743-ban fejeződött be. A II. világháborúban a szövetségesek korábban nem nagyon bombázták Drezdát, így 1945 elejére rengeteg sebesült, menekült gyűlt itt össze. Drezdát valójában meglepetésként érte a szövetséges bombatámadás 1945…

Németország, Pforzheim

Sziasztok, itt vagyunk Pforzheim-ban. Sokat vándorolunk vándorutakon, mivel az autóúton és autópályán nem lehet. Át kellett hogy gyalogoljunk a Rotwildpark nemzeti parkon (Stuttgart-nál van), tele van 100-200 éves fákkal, Sajnos annyira sötét az erdő, hogy filmet nem tudtunk felvenni, de képeket lőttünk néhányat. Több durva hágót kell errefelé megmásszunk…

Németország, Fuldabrück/Dörnhagen, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Úgy néz ki, hogy a németek sem egy nagyon elmaradott nép, van WIFI ott, ahol lakunk, így ha néha lesz időm, akkor tudok beszámolókat írni. Ezt a helyet nem azért mutatom be, mert egy elsőrangú turisztikai cél lenne, inkább az érdekesség miatt, ilyen egy tipikusnak mondható átlagos falu a németeknél. Az otthoni falu fogalmat…

Németország, Bad Tölz Süd Bayern- Dél Bajorország

Kellemes kis bajor város az Isar mentén. Szép kálvária heggyel, búcsújáró templommal.

Németország, Bernau am Chiemsee

Aschau im Chiemgau-ban tett látogatásaim alatt többször felmerült bennem az a kérdés, hogy ha a körforgalomban nem megyek vissza rögtön az autópályára, akkor a szomszédos település vajon mit tartogat. Mivel irányban hazafelé kellett menni, így legutóbb eljöttem ide is. Az igaz, hogy a rendezettségen és a jó ellátottságon túl azért nem minden német községben…

Németország, Berchtesgaden, Salzbergwerk, SzG3

4. nap, 1. helyszín: Miután az előző nap megállapítottuk a menetidőt a lakásunktól, pontosan érkeztünk a sóbányához. A parkoló az út másik oldalán van, onnan egy jól jelzett úton kb. 5-6 perc alatt el lehet sétálni a bejárathoz. Miután a jegyeket megvettük elővételben az interneten (nem volt semmi kockázat benne, mivel semmilyen időjárás nem befolyásolta…

Németország, Passau, SzG3

A nyaralás utolsó német állomása. Az Inn felől jövet bementünk a belvárosba autóval, hogy ne kelljen sokat gyalogolni. Itt megint szembesültem azzal, hogy szinte minden utca elejére ki van téve a behajtani tilos tábla, de sok német azért bemegy a belvárosba. Valószínűleg az ott lakók kapnak behajtási engedélyt, másoknak tilos (ezzel csak az a probléma…

Németország, Ramsau bei Berchtesgaden, Wimbachklamm, SzG3

3. nap, 1. helyszín: Ma az első helyszín a természeti szépségeknek volt betervezve. Összesen 3 szurdokot láttunk, de ez volt a legszebb az összes közül (természetesen a másik kettő is csodálatos volt). Az út melletti parkolónál kell letenni az autót (parkolási díj - automatából) és elindulni felfelé. Az út jól ki van táblázva. Nem túl meredek és jól kiépített az út…

Németország, Schönau am Königssee, SzG3

4. nap 2. helyszín: A túra 4. napja augusztus 1-re esett, ami nem volt azért teljesen véletlen (mármint hogy mit terveztem erre a napra). Minden nyári nyaralást úgy időzítünk, hogy augusztus elseje kb. a közepére essen, mivel akkor van a házassági évfordulónk. Az idei volt a 39. Így nem véletlen, hogy berchtesgadeni sóbánya (Salzbergwerk) és a Königssee erre a napra esett…
Oszd meg ezt az oldalt: Németország