»Utazás»Németország

Németország

Németország, Mahlberg, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Mostanában találok néhány olyan helyet, amit még nem tettem fel, ezek közül az egyik ez. Szintén munka miatt kerültem ide, az emberek egy része itt lakott. Maga a hely nem túl érdekes, de szépen karbantartott, polgárias paraszt település. Itt találhatóak azok a tipikus parasztházak, amelyeket olyan parasztok használtak, akik…

Németország, K!SS* Amedia Hotel, Berlin

Berlinben felkerestük a szállóhelyünket, ami a főváros előkelő negyedében volt, direkt a sétálóutcában (Kurfürstendamm). Az Amédia**** hotel szinte beleolvadt az üzleti kirakatok és vendéglátó egységek közé, sokszor simán elsétáltunk mellette, mielőtt észrevettük volna. Egyszerre ritkán jöhet 40 vendég, mert a recepción láthatólag túl voltak terhelve a feladattal…

Németország, Kassel, parkok a városban, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Szerintem most érkeztünk el Kassel legjobb részéhez, a parkokhoz! Mint említettem, Kassel Németország legzöldebb városa. Ennek sajnos az az egyik előzménye, hogy a II. világháborúban szinte porrá égették az egész várost, így az újjáépítésekor nagy figyelmet tudtak fordítani a parkok kialakítására. Ezek egy része már adott volt, így a Fulda partján elterülő 1…

Németország, München 3., SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Folytassuk a barangolást München kevésbé ismert részein: 1. München keleti részén (Trudering-Riem) található az Új Vásár területe. Amikor kinőtték a régi területét, a már használaton kívüli régi repülőtér - München - Riem - felépítették az Új Vásár területét. Ez abban az időben a legnagyobb építkezés volt Münchenben. A régi…

Németország, Goslar, a Kaiserpfalz, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A német munka miatt igazából ide jöttünk, most elkezdem Goslart bemutatni. Miután egy igen érdekes és látványos hely (emiatt kb. 300 fotót készítettem itt) valószínűleg több beszámolóra fogom feldarabolni az egészet, elsősorban a fotók sokasága miatt Ha a város teljes nevét nézzük - Goslar Alte Kaiserstadt - akkor mindjárt…

Németország, Kassel, az Orangerie, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Kasselben van egy nagyon szép kastély, aminek igen fura szerepet szántak az egykori gazdái. Az Orangerie kifejezéssel elég sok kastély vonatkozásában lehet találkozni, de ezek igazából (legalább is a legtöbb esetében) valamilyen módon inkább hasonlítanak egy pálmaházhoz, annál talán kissé úriasabb kivitelben, de nem kastélyhoz…

Németország, München, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Svájc felé menet két éjszakát a városban töltöttünk, napközben a Schlosspark Nymphenburgot (lásd OTT) és a Botanischer Gartent (lásd OTT) néztük meg, csak mindkét nap kora este mentünk be a városba. Tetszett is meg nem is. Ami nem tetszett: a legszemetesebb város volt az eddig látott nyugati városok közül (itt most a Belvárosról…

Németország, Goslar, a Breitestortól a Zwingerig, séta a városfal mellett, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Goslari jelenlétünk méltó befejezése egy séta a városfal mellett. Ha végeztünk a Breites tor megtekintésével, akkor ha szemben állunk a kapuval, induljunk el balra. Itt egy keskeny ösvényen átvághatunk a várfal alatti árok mellett, vagy kimegyünk a főútra és ott megyünk vagy 100 métert és akkor térünk vissza a ligetes részre…

Németország, Lahr/Schwarzwald, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A múlt héten ismét Németországban voltam. Sajnos a sok munka miatt nem sok mindent tudtam megnézni, amit érdemes lett volna arra meg nem volt időm. Dél felé nézve balra a Fekete erdő volt található, jobbra pedig Franciaország, de egyikre sem tudtam a lábam rátenni (még ha csak jelképesen is). Így maradtak a közlekedési útvonalam…

Németország, Ulm, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A csehek előtt egy német város. Munka ügyben a múlt héten ismét elutaztam Németországba és most Ulmot tudtam beütemezni, mint megtekinthető helyet. Ulm két dologról nevezetes: 1. egyike Németország legkisebb nagyvárosainak. 2. Itt található az ulmi katedrális (Münster), amely a világ legmagasabb templomtornyával rendelkezik:…

Németország, Neuschwanstein

A 19. század közepén II. Miksa, II. Lajos király édesapja szándékozott először újra felépíteni a romos Vorderhohenschwangau várát, ami a jelenlegi neuschwansteini kastély helyén állt akkoriban. Lajos 1867-ben, a Poroszországgal vívott héthetes, vesztes háborúja után következett hosszabb, tehetetlen időszakában találkozott először apja ezen gondolatával…

Németország, Kassel, a Botanikus kert és a Schönfeld kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most kivételesen két dolgot kapcsolok össze, egyrészt mert egymás mellett vannak, másrészt pedig talán nem olyan jelentőségteljes helyek, hogy esetleg egy-egy külön beszámolót írjak róluk. 1. a Botanikus kert: azt már korábban is megírtam, hogy ha egy botanikus kert van a közelemben (főleg ha a feleségem is velem van), akkor azt mindenek előtt megnézem…

Németország, Dachau, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! München mellett található Dachau (észak nyugatra). Miután meglátogattam az ide nem messze található Oberschleißheim-i palota komplexumot, az egyik ismerősöm jó véleménye alapján elugrottam Dachauba is. Itt nem a koncentrációs tábort néztem meg, hanem a belvárost, ott is a Kastély-hegyet, ill. az alatta elterülő folyókkal szabdalt városrészt…

Németország, Freiburg im Breisgau, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Nem tudom, hogy Ti hogy vagytok, de nekem valahogy sok lett a munkám így év vége felé, de azért egy nagyobb beszámolót erről a városról azért bele suvasztok. Ez a Freiburg nem tévesztendő össze a Svájcban található Freiburggal (Fribourg), talán e miatt is van egy mellékneve, im Breisgau. Maga a város a 4. legnagyobb Baden-Württemberg…

Németország, Grünwald, Bavaria Filmstúdiók

Első állomás a Bavaria filmstúdió, ahol először a Bulllyversum-ot néztük meg, ahol Bully Herbig filmjeibe kaptunk betekintést. (pl. „A Manitu bocskora , „A zűrhajó , „Lizi & Yeti , „Asterix az olimpián , „Wickie ,....stb.). Játszani is lehetett... pl. versenyeztünk, hogy ki tudja gyorsabban hajtani a sínjárgányt, ki tud több üveget lelőni a bárban…

Németország, Schloß Neuschwanstein, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Az utóbbi idők egyik legkellemetlenebb emlékének ezt a helyet tartom. Mivel itt voltam, ezért felteszem ide, de a kastélyt nem láttuk. Ennek több oka is volt. Miután Németország ezen részén még nem voltam, bizonyos dolgokat valóban elmértem. Ide Münchenből érkeztünk és még erre a napra beterveztem a Mainaui virágsziget meglátogatását is…

Németország, Sylvensteinsee Süd Bayern

München folyóját az Isar -t itt gyönyörű tóvá duzzasztották

Németország, Bernau am Chiemsee

Aschau im Chiemgau-ban tett látogatásaim alatt többször felmerült bennem az a kérdés, hogy ha a körforgalomban nem megyek vissza rögtön az autópályára, akkor a szomszédos település vajon mit tartogat. Mivel irányban hazafelé kellett menni, így legutóbb eljöttem ide is. Az igaz, hogy a rendezettségen és a jó ellátottságon túl azért nem minden német községben…

Németország, Bad Griesbach

Először is a hely nevét kell tisztázni. Maga a község a Bad Griesbach im Rottal nevet viseli. A tőle teljesen elkülönült nyaralóközpont pedig Bad Griesbach - Therme névre hallgat. A 70-es években találtak itt termálvizet és akkor építették ki a szálloda komplexumot. Nagyjából egységes a stílusa, nekem nem nagyon tetszett, olyan szocreál stílusú, bár…

Németország, Bad Reichenhall, SzG3

Bad Reichenhall. Eddig nem sok szó esett róla, pedig több alkalommal is bejöttünk ide. A város és a határ között helyezkedik el Bayerisch Gmain, ott volt a szállásunk. Most először próbáltuk ki az ún. ferienwohnung -ot, ami nagyjából nyaraló lakást jelent. Arra gondoltam, hogy miután 7 éjszakát leszünk itt, jobban járunk majd egy lakással, ahol van…
Oszd meg ezt az oldalt: Németország