»Utazás»Németország

Németország

Németország, Neuburg am Inn, a kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Hogy mikre nem bukkan az ember véletlenül! Már számtalanszor elmentem a vár mellett éjjel, valószínűleg nincs kivilágítva, mert nem vettem észre, pedig szó szerint az út mellett található. Egyébként azért érdemes néha erre menni (Schärding felé), mert ilyenkor ki lehet kerülni a nagy osztrák-német határátkelőt (itt majdnem…

Németország, München, az Olympiapark, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ahogy kijárok Németországba, igyekszem mindig valami látnivalót is megtekinteni, ha már ott vagyok. Most az Olympiaparkba fogunk ellátogatni. Az egész létesítmény komplexum az 1972-es olimpiára készült, szemmel láthatóan egy jól megválasztott koncepció alapján. Ez különösen vonatkozik az egyes létesítmények tetőszerkezetének kialakítására…

Németország, Kassel, Bergpark Wilhelmshöhe, Löwenburg, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A löwenburgi beszámolót azért vettem külön, mert bár a Bergpark része, igen látványos, ezért sok képet készítettem róla, kár lett volna hozzátenni a többihez. 1793 és 1801 között épült, alapvetően középkori mintára. Az volt a cél, hogy úgy tűnjön, mintha az alapító tartománygróf készíttette volna (aki a Hessen-Kassel dinasztiát is megalapította - IX…

Németország, Saarbrücken

Sziasztok! Üdvözlünk mindenkit Saarbrücken-ből. Még néhány lépés és országot váltunk, irány Franciaország. Jelenleg valami egyesületet vagy klubot, lehetőleg valami Magyart, próbálunk találni, mert már kissé vastag rajtunk az út pora. Ha lehetőségünk van rá, akkor itt maradunk egy napot fürdeni és mosni, és egy kis pihenő is ránk férne, hiszen az elmúlt…

Németország, Schloß Neuschwanstein - Hohenschwangau

Álomkastély formájában vált valósággá egy királyi vízió. A világ 100 csodáinak egyike! Neuschwansteinban egy álom valósult meg: a kastély tornyai és erkélyei a bajor Alpok erdeinek sűrűjéből bukkannak elő. A látogató egy színházi előadás díszletének vélheti, s ez nem véletlen, hiszen Christian Jank müncheni színpadtervező is közreműködött II. Lajos…

Németország, Kassel, parkok a városban, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Szerintem most érkeztünk el Kassel legjobb részéhez, a parkokhoz! Mint említettem, Kassel Németország legzöldebb városa. Ennek sajnos az az egyik előzménye, hogy a II. világháborúban szinte porrá égették az egész várost, így az újjáépítésekor nagy figyelmet tudtak fordítani a parkok kialakítására. Ezek egy része már adott volt, így a Fulda partján elterülő 1…

Németország, Goslar, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Goslar a Harz hegység északi lábánál fekszik. Amikor a '70-es - '80-as években erre jártam (ez alatt a Harz hegység keleti, NDK-s oldalát kell érteni), soha nem gondoltam, hogy egyszer még elvetődök erre a vidékre. Goslarnak az volt a szerencséje, hogy kb. 15 km-el a nyugati oldalra esett, így az NSZK része lett. A keleti oldalon…

Németország, Aschau im Chiemgau, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Mint azt már korábban írtam, többször jártam mostanában München környékén munka ügyben. Az egyik alkalommal úgy döntöttem, hogy a szokásos úti pihenő egyikét ebben a faluban tartom. Nincs messze (kb. 4 km) a Salzburg-München autópályától. Kellemes kis városka, nagyon szép környékkel. A községtől délre egy magányos dombon található Hohenaschau vára…

Németország, Spangenberg, a kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Spangenberg-ben már jártunk, akkor a városmagot tekintettük meg. Most menjünk fel a város felett magasodó hegyre és nézzük meg az ott található kastélyt. Szokás szerint igen változatos üzemmódban alkalmazták, volt vár, vadászkastély, erőd, börtön, erdészeti iskola, étterem, szálloda. Jelenleg zárva van felújítás miatt, állítólag vadászati kiállítás lesz benne…

Németország, Karlsruhe

Ferenc és István még mindig a német erdőkben bolyong, és várhatóan még két-három nap, mire átérnek Franciaországba. Ott újra a magyar telefonszámukat használják majd (+36204165722). Bár hosszú, csodaszép sétákat tesznek az erdőkben, légvonalban nem nagyon haladnak a kacskaringós utakon. Kicsit unják is már az évszázados tölgyek nyújtotta romantikát…

Németország, Ulm

A fiúk 20 km-rel Ulm előtt járnak, egy gyönyörű erdőben ismerkednek Dél-Németország flórájával és faunájával. Túl vannak az eddigi leghidegebb éjszakájukon, mely reményeik szerint a túra végéig megőrzi első helyét. Nulla fok körüli hőmérsékletet tippeltek, majdnem belefagytak a sátorba. A fényképezőgépük sem bírta ki a viszontagságokat, így egy ideig…

Németország, Bernau am Chiemsee

Aschau im Chiemgau-ban tett látogatásaim alatt többször felmerült bennem az a kérdés, hogy ha a körforgalomban nem megyek vissza rögtön az autópályára, akkor a szomszédos település vajon mit tartogat. Mivel irányban hazafelé kellett menni, így legutóbb eljöttem ide is. Az igaz, hogy a rendezettségen és a jó ellátottságon túl azért nem minden német községben…

Németország, Berchtesgaden, SzG3

3. nap, 2. helyszín: A Wimbachklamm után ide jöttünk, elsősorban amiatt, mert másnapra volt jegyünk (elővételben vettük az interneten) az itteni sóbányába (Salzbergwerk). Ráadásul az első turnusra, hogy a bányalátogatás ne nagyon vágja ketté a napunkat. Igazából azt szerettük volna megtudni, hogy mennyi az idő a lakóhelyünk és a bánya között, mert…

Németország, Lindau (2022), SzG3

Végre elérkeztünk fő úti célom egyik állomásához (az egyik a Bodensee körüli látványosságok megtekintése, a másik Észak Svájc). Már többször végig mentem a tó északi oldalán húzódó főúton, de csak ennyi (ide erősen elférne egy autópálya). Miután jó időben megérkeztem e napi szállásomra, gondoltam bemegyek Lindauba. Olyan szempontból jól döntöttem…

Németország, Friedrichshafen (2022), SzG3

Friedrichshafen a Bodeni-tó partján fekvő kikötőváros. Az egyik legkevésbé látványos város, de azért beiktattam a programba (jót tett a vasúti fényképezésemnek). Annak is meg van az oka, hogy ez miért alakult így. Konstanzban (erről később) született Ferdinand Adolf Heinrich August Graf von Zeppelin, róla nevezték el az általa kifejlesztett léghajót…

Németország, Meersburg (2022), SzG3

Ha valamire, akkor erre lehet azt mondani, hogy a túra egyik fénypontja volt. Botor fejjel úgy képzeltem, hogy az összes német város ilyen lesz, amelyeket beterveztem meglátogatni, de nem. Ez viszont minden képzeletet felül múlt. Parkolni itt is a városmagon kívül kell, én találtam is egyet, ami közvetlenül mellette volt, csak át kellett menni az utca túloldalára…

Németország, Büsingen (2022), SzG3

Ez egy olyan hely, ami nem biztos hogy minden beszámolóba bekerült volna, ha nem lenne egy különlegessége. Érdekes kvíz kérdés lehetne, hogy a jelenlegi Németország hány darabból áll. Első hallásra nem is túl érthető a kérdés, mivel a legtöbben azt válaszolnák, hogy egy, mivel az NSZK és az NDK már egyesült. Tévednek, mert jelenleg Németország hét darabból áll…

Németország, Donaueschingen (2022), SzG3

Erre a napra, miután már elég sokat mászkáltam minden felé, egy kicsit lazább programot terveztem be. Ennek egyik állomása a Duna forrása (kb 30 km-re volt a szálláshelyemtől). Önmagában nem nagy szám, ráadásul ott még nem Duna a Duna. Ez azért érthetetlen a számomra, mivel mindenhol azt nézik, hogy a forrásvidék melyik ág a leghosszabb és onnan számítják a folyó hosszát…

Németország, Tengen - Mühlbachschlucht - Schloss Blumenfeld (2022), SzG3

Ebben a beszámolóban két helyet fogunk tárgyalni, mindkettő Tengen-ben található. Az első a Mühlbachschlucht, a második a Schloss Blumenfeld. Az első magában Tengenben található, be kell menni a város főterére (Stadtstrasse), itt le lehet tenni az autót, most sok üres parkoló volt. A szokásos kúttal szemben megy egy utca lefelé a szurdok irányába…

Németország, Schneizlreuth, Gletschergarten, Wasserfälle Weißbach (2022), SzG3

Ez volt az utolsó nap, haza felé csak az Almbachklammot akartam megnézni, de mivel itt vezetett az út, így ezt a két kisebb látványosságot is megtekintettem. Ráadásul pont szemben voltak egymással, így parkolással meg lehetett oldani. Először a Gleccser kertet néztem meg. Ez így egy kicsit félrevezető, mert egy nagyobb, szabadon álló szikla kibúvás látható…
Oszd meg ezt az oldalt: Németország