»Utazás»Németország

Németország

Németország, Wörth an der Donau, a kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Goslarból hazafelé jövet volt annyi időm, hogy ahogy esik úgy puffan alapon néhány helyet megnézzek. Miután az autópályáról több kastély jól látszott, így ez a hely is ilyen véletlen alapon került be abba a körbe, amit meg tudtam nézni. Igen látványos hely, egy dombtetőn található, már messziről látszik. Az első említés 1264-ből való, tehát elég régi…

Németország, Essen/Kettwig, Schloß Hugenpoet, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ahogy Kettwignél írtam, a városkában még két kastélyt látogatunk meg. Ezek közül az egyik ez a kastély volt. A városka a Ruhr folyó északi oldalán van, a Hugenpoet kastély a délin található. Elhúzunk a Landsberg kastély parkolója mellett és néhány száz méterre már meg is van a kastély parkolója, jobbra az úttól. Miután a Ruhr…

Németország, Saarbrücken

Sziasztok! Üdvözlünk mindenkit Saarbrücken-ből. Még néhány lépés és országot váltunk, irány Franciaország. Jelenleg valami egyesületet vagy klubot, lehetőleg valami Magyart, próbálunk találni, mert már kissé vastag rajtunk az út pora. Ha lehetőségünk van rá, akkor itt maradunk egy napot fürdeni és mosni, és egy kis pihenő is ránk férne, hiszen az elmúlt…

Németország, Düsseldorf

Düsseldorf város Németországban, Észak- Rajna-Vesztfália szövetségi tartomány fővárosa, Németország egyik legnagyobb és legfontosabb városa. Jelentős közlekedési csomópont és pénzügyi központ is. A szűkebb értelemben vett Ruhr-vidék délnyugati előterében, a Rajna mentén fekszik: nagyobbik része (mintegy 25 km hosszan) a jobb, kisebbik a bal parton…

Németország, Freising, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Nemrég megint Németországban voltam, Münchenben, és ebben a kisvárosban szálltunk meg (Münchenben éppen valamilyen vásár volt, így ott szállást találni lehetetlen volt). Freising egy szép német (bajor) kisváros, erről nem írok sokat, meg kell nézni, ha valaki erre jár (Münchentől kb 40 km északra, az Isar mentén - ami München folyója is egyben)…

Németország, Rust, Európapark

Hajnali fél háromkor kelés... fél négykor indulás. Kilenc órán át 800 km ingerszegény autópálya, egy német McDonaldsban elfogyasztott reggeli és háromszor tízperces pisiszünet után végre megláttuk a hullámvasút sziluettjét. Megérkeztünk Rust-ba. Itt található Németország Disneyland-je az Európapark. Miután elfoglaltuk a tágas és barátságos szobánkat…

Németország, München 3., SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Folytassuk a barangolást München kevésbé ismert részein: 1. München keleti részén (Trudering-Riem) található az Új Vásár területe. Amikor kinőtték a régi területét, a már használaton kívüli régi repülőtér - München - Riem - felépítették az Új Vásár területét. Ez abban az időben a legnagyobb építkezés volt Münchenben. A régi…

Németország, Kassel, Bergpark Wilhelmshöhe, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Eléggé érdekes lesz, hogy ezen a bejegyzésen hogyan esek túl, mivel eléggé nagy falatnak tűnik, ahogy a hely is az. Európában egyedülálló létesítménnyel állunk szemben. Ez a legnagyobb barokk park Európában, amely azonban gondosan követi az angol tájépítészet elképzeléseit. Ráadásul egy hegyoldalban, holott az ilyen jellegű…

Németország, Lahr/Schwarzwald, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A múlt héten ismét Németországban voltam. Sajnos a sok munka miatt nem sok mindent tudtam megnézni, amit érdemes lett volna arra meg nem volt időm. Dél felé nézve balra a Fekete erdő volt található, jobbra pedig Franciaország, de egyikre sem tudtam a lábam rátenni (még ha csak jelképesen is). Így maradtak a közlekedési útvonalam…

Németország, Hann. Münden, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most egy több szempontból is érdekes helyre látogatunk el (azon túl, hogy tényleg egy szép hely). Az első érdekesség a neve. Már az is szokatlan, hogy egy névvel ennyit variáltak. Az eredeti neve egyszerűen Münden volt, de ezt többször összetévesztették a szintén a Weser folyó mentén található Mindennel. Az ide küldött postai…

Németország, München, Westpark, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most először egy kis értetlenséget érzek, legalább is ezzel a hellyel kapcsolatban. Az általam látott egyik legszebb (ha nem a legszebb) parkban jártam. Előzetesen a fotó albumot feltettem a Facebookra is valamint itt is bemutattam. Különösen azzal összefüggésben, hogy mi folyik a Városligetben, gyakorlatilag senki nem reagált a helyre…

Németország, Spangenberg, a kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Spangenberg-ben már jártunk, akkor a városmagot tekintettük meg. Most menjünk fel a város felett magasodó hegyre és nézzük meg az ott található kastélyt. Szokás szerint igen változatos üzemmódban alkalmazták, volt vár, vadászkastély, erőd, börtön, erdészeti iskola, étterem, szálloda. Jelenleg zárva van felújítás miatt, állítólag vadászati kiállítás lesz benne…

Németország, Karlsruhe

Ferenc és István még mindig a német erdőkben bolyong, és várhatóan még két-három nap, mire átérnek Franciaországba. Ott újra a magyar telefonszámukat használják majd (+36204165722). Bár hosszú, csodaszép sétákat tesznek az erdőkben, légvonalban nem nagyon haladnak a kacskaringós utakon. Kicsit unják is már az évszázados tölgyek nyújtotta romantikát…

Németország, Siegsdorf, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most egy másik Alpok-alja (német) városba látogatunk el. Ez Siegsdorf. Azon túl, hogy szép, igazán sok érdekességgel nem büszkélkedhet (viszont igen jó az elhelyezkedése, mivel közvetlenül az A8-as autópálya déli oldalán helyezkedik el). A városközpont kicsi, de dekoratív. A városon átfolyó Weiße Traun mentén kicsi, de kellemes sétány lett kiépítve…

Németország, Pforzheim

Sziasztok, itt vagyunk Pforzheim-ban. Sokat vándorolunk vándorutakon, mivel az autóúton és autópályán nem lehet. Át kellett hogy gyalogoljunk a Rotwildpark nemzeti parkon (Stuttgart-nál van), tele van 100-200 éves fákkal, Sajnos annyira sötét az erdő, hogy filmet nem tudtunk felvenni, de képeket lőttünk néhányat. Több durva hágót kell errefelé megmásszunk…

Németország, Helsa, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ez most egy rövid beszámoló lesz, mivel ide csak amiatt jöttem el, mert közel volt Kasselhez. Kicsi, 5000 fős falu, szép természetes környezetben. Kasseltől 2 x 2 sávos autóút vezet ide, a lejárat közvetlenül a falu határánál. Kb. 15 perc az út. Viszonylag egységesen megmaradt a faluközpont, az evangélikus templom köré csoportosulva…

Németország, Ulm

A fiúk 20 km-rel Ulm előtt járnak, egy gyönyörű erdőben ismerkednek Dél-Németország flórájával és faunájával. Túl vannak az eddigi leghidegebb éjszakájukon, mely reményeik szerint a túra végéig megőrzi első helyét. Nulla fok körüli hőmérsékletet tippeltek, majdnem belefagytak a sátorba. A fényképezőgépük sem bírta ki a viszontagságokat, így egy ideig…

Németország, Köln, Düren

Németország gyönyörű ország. Különösen Köln. A kölni-dóm valami fantasztikus. (A képekhez rakok Ausztriáról is képeket néhányat, amit az úton autóból fényképeztem.) Nem tudom mi az erdőnek a neve, ahol voltunk, de a folyó ha jól tudom Rúr-folyó. Az erdőben rengetegen mennek biciklizni, gyalogost rajtunk kívül nem is igazán láttunk az ösvényen. :)

Németország, Laufen

8. nap 1. állomás: Reggel még egy jót strandoltunk a bad reichenhall-i Rupertus Therme-ben (mostantól egy kicsit lazábbra vettük a programokat, 7 nap után) és elindultunk Burghausen felé. Burghausen az egyik kedvenc városom, főleg a vára miatt és a feleségem meg az unokám még nem látták, így arra mentünk, végső célként Passauval. Bad Reichenhall-tól…

Németország, Passau, SzG3

A nyaralás utolsó német állomása. Az Inn felől jövet bementünk a belvárosba autóval, hogy ne kelljen sokat gyalogolni. Itt megint szembesültem azzal, hogy szinte minden utca elejére ki van téve a behajtani tilos tábla, de sok német azért bemegy a belvárosba. Valószínűleg az ott lakók kapnak behajtási engedélyt, másoknak tilos (ezzel csak az a probléma…
Oszd meg ezt az oldalt: Németország