»Utazás»Németország

Németország

Németország, München, az Olympiapark, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ahogy kijárok Németországba, igyekszem mindig valami látnivalót is megtekinteni, ha már ott vagyok. Most az Olympiaparkba fogunk ellátogatni. Az egész létesítmény komplexum az 1972-es olimpiára készült, szemmel láthatóan egy jól megválasztott koncepció alapján. Ez különösen vonatkozik az egyes létesítmények tetőszerkezetének kialakítására…

Németország, Köln

Köln Németország negyedik legnagyobb városa. Vonattal érkeztünk és mikor kiléptünk a pályaudvarról, a kölni Dóm látványa fogadott minket. A kölni dóm, hivatalos nevén Szent Péter és Mária Dóm 157 méteres magasságával Németország második és a világ harmadik legmagasabb temploma. (1880 és 1888 között a világ legmagasabb épülete volt). Németország legnépszerűbb…

Németország, Mahlberg, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Mostanában találok néhány olyan helyet, amit még nem tettem fel, ezek közül az egyik ez. Szintén munka miatt kerültem ide, az emberek egy része itt lakott. Maga a hely nem túl érdekes, de szépen karbantartott, polgárias paraszt település. Itt találhatóak azok a tipikus parasztházak, amelyeket olyan parasztok használtak, akik…

Németország, Saarbrücken

Sziasztok! Üdvözlünk mindenkit Saarbrücken-ből. Még néhány lépés és országot váltunk, irány Franciaország. Jelenleg valami egyesületet vagy klubot, lehetőleg valami Magyart, próbálunk találni, mert már kissé vastag rajtunk az út pora. Ha lehetőségünk van rá, akkor itt maradunk egy napot fürdeni és mosni, és egy kis pihenő is ránk férne, hiszen az elmúlt…

Németország, Goslar, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Goslar a Harz hegység északi lábánál fekszik. Amikor a '70-es - '80-as években erre jártam (ez alatt a Harz hegység keleti, NDK-s oldalát kell érteni), soha nem gondoltam, hogy egyszer még elvetődök erre a vidékre. Goslarnak az volt a szerencséje, hogy kb. 15 km-el a nyugati oldalra esett, így az NSZK része lett. A keleti oldalon…

Németország, Kassel, Staatspark Karlsaue, Insel Siebenbergen - Blumeninsel, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ez a hely az egyik legszebb, ahol Kasselben jártam. Amúgy a Staatspark Karlsaue része, de annyira egyedi, hogy külön fogok foglalkozni vele. A parknak az Orangerie-vel szembeni végében található. Nem tudom, hogy korábban a park tartott-e tovább, most eddig tart. A térképet megnézve látható, hogy a parkban hatalmas tavak találhatóak…

Németország, Kassel, a belváros, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Magáról Kasselről, annak belvárosáról még nem szóltam, aminek persze meg van a maga oka, ugyanis Kassel nem egy szép város. Aminek szintén meg van az oka: a II. világháborúban ugyanúgy porrá bombázták, mint Drezdát, csak erről olyan sok szó nem esett korábban (talán mert Drezda a keleti tömbhöz tartozott, Kassel pedig a nyugatihoz)…

Németország, Kassel, Bergpark Wilhelmshöhe, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Eléggé érdekes lesz, hogy ezen a bejegyzésen hogyan esek túl, mivel eléggé nagy falatnak tűnik, ahogy a hely is az. Európában egyedülálló létesítménnyel állunk szemben. Ez a legnagyobb barokk park Európában, amely azonban gondosan követi az angol tájépítészet elképzeléseit. Ráadásul egy hegyoldalban, holott az ilyen jellegű…

Németország, München, Westpark, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most először egy kis értetlenséget érzek, legalább is ezzel a hellyel kapcsolatban. Az általam látott egyik legszebb (ha nem a legszebb) parkban jártam. Előzetesen a fotó albumot feltettem a Facebookra is valamint itt is bemutattam. Különösen azzal összefüggésben, hogy mi folyik a Városligetben, gyakorlatilag senki nem reagált a helyre…

Németország, Potsdam, Neuer Garten, Cecilienhof, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Potsdam egy nagyváros Berlin mellett (lakossága kb. 165.000 fő), amely mindig is nagy szerepet játszott a német történelemben. Hiába volt Berlin a főváros, Potsdam, mint Brandenburg tartomány része, a német militarizmus egyik központja is volt. A császárok is szívesebben tartózkodtak itt, mint a zsúfolt Berlinben. Ha mégis…

Németország, Passau, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most egy korábbi városlátogatás jön. Goslar felé menet itt tartottam egy nagyobb pihenőt, de eléggé rossz időt fogtam ki. Ausztriában hatalmas felhők lógtak le egészen a talajig, azt hittem, hogy semmit nem fogok Passauból látni. Az internetes képekből pedig az látszott, hogy igen szép város. A fekvése is igen látványos, három…

Németország, Salzwedel

Salzwedelben délelőtt egy meseparkot jártunk körbe. Találkoztunk Max és Móriccal, Hófehérke, Hamupipőke és sok sok más mesefigurával. Aki családdal jön, annak ajánlom, hiszen a gyerekek még játszani is tudnak, hiszen tele van a park különféle játékokkal. Amíg bent voltunk, mi magunk is újból gyereknek éreztük magunkat. :) Délután az óvárosban sétáltunk…

Németország, Berchtesgaden, Salzbergwerk, SzG3

4. nap, 1. helyszín: Miután az előző nap megállapítottuk a menetidőt a lakásunktól, pontosan érkeztünk a sóbányához. A parkoló az út másik oldalán van, onnan egy jól jelzett úton kb. 5-6 perc alatt el lehet sétálni a bejárathoz. Miután a jegyeket megvettük elővételben az interneten (nem volt semmi kockázat benne, mivel semmilyen időjárás nem befolyásolta…

Németország, Ramsau bei Berchtesgaden, Wimbachklamm, SzG3

3. nap, 1. helyszín: Ma az első helyszín a természeti szépségeknek volt betervezve. Összesen 3 szurdokot láttunk, de ez volt a legszebb az összes közül (természetesen a másik kettő is csodálatos volt). Az út melletti parkolónál kell letenni az autót (parkolási díj - automatából) és elindulni felfelé. Az út jól ki van táblázva. Nem túl meredek és jól kiépített az út…

Németország, Schönau am Königssee, SzG3

4. nap 2. helyszín: A túra 4. napja augusztus 1-re esett, ami nem volt azért teljesen véletlen (mármint hogy mit terveztem erre a napra). Minden nyári nyaralást úgy időzítünk, hogy augusztus elseje kb. a közepére essen, mivel akkor van a házassági évfordulónk. Az idei volt a 39. Így nem véletlen, hogy berchtesgadeni sóbánya (Salzbergwerk) és a Königssee erre a napra esett…

Németország, Langenargen, Schloss Montfort (2022), SzG3

Gondolom, ez a hely sem nagyon ismerős a magyarok előtt (valahogy a Bodensee és környéke nem igazán kedvelt turista hely, pedig annál többet érdemelne). Ez a hely is nagyon szép, kissé Sisy tengerparti kastélyára (Miramare kastély) emlékeztet, főleg a tengerparti elhelyezkedése miatt. Amúgy nem túl dicső célokra épült, a wiki szerint I. Vilmos württembergi…

Németország, Meersburg (2022), SzG3

Ha valamire, akkor erre lehet azt mondani, hogy a túra egyik fénypontja volt. Botor fejjel úgy képzeltem, hogy az összes német város ilyen lesz, amelyeket beterveztem meglátogatni, de nem. Ez viszont minden képzeletet felül múlt. Parkolni itt is a városmagon kívül kell, én találtam is egyet, ami közvetlenül mellette volt, csak át kellett menni az utca túloldalára…

Németország, Überlingen (2022), SzG3

Most elérkeztünk a legnyugatibb városhoz, ahol a Bodensee partján voltam (itt is szálltam meg, az egyik legjobb reggeli itt ettem, pedig nagyon sok helyen szálltam meg és kaptam reggelit). Amúgy nem igazán látványos a város, ami viszont igen szimpatikus volt (és e miatt is jöttem ide), hogy 5 nagy és rendkívül színvonalas park található itt - az első…

Németország, Hüfingen, Mundelfingen, Gauchachschlucht (2022)

Mint azt jeleztem, ezt a napot egy kicsit igyekeztem lazábbra venni, de azért ez nem igazán sikerült teljesen (ami nem kár, mert különben nem néztem volna meg ezt a szurdokot). Ez a szurdok egy három szurdokból álló rendszer része: Gauchachschlucht - Wutachschlucht - Haslachschlucht. A második és a harmadik jobban felkapott, ennek az az oka, hogy könnyebben elérhetőek…

Németország, Tengen - Mühlbachschlucht - Schloss Blumenfeld (2022), SzG3

Ebben a beszámolóban két helyet fogunk tárgyalni, mindkettő Tengen-ben található. Az első a Mühlbachschlucht, a második a Schloss Blumenfeld. Az első magában Tengenben található, be kell menni a város főterére (Stadtstrasse), itt le lehet tenni az autót, most sok üres parkoló volt. A szokásos kúttal szemben megy egy utca lefelé a szurdok irányába…
Oszd meg ezt az oldalt: Németország