»Utazás»szalay2 utazási blogja
Utazási blog

szalay2 utazási blogja

Magyarország, Budapest, a Kopaszi gát, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most gyorsan egy budapesti téma. Miután ez a hely viszonylag kiesik Újpest felől, eddig nem jutottunk el ide. Az előző hétvégén az Iparművészeti Múzeumban voltunk az Albert és Viktória Múzeum kiállítását megnézni (igen érdekes volt), úgy gondoltuk, hogy onnan már nincs messze a Kopaszi gát, valamint az ígérkezett az utolsó…

Németország, Kassel, Bergpark Wilhelmshöhe, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Eléggé érdekes lesz, hogy ezen a bejegyzésen hogyan esek túl, mivel eléggé nagy falatnak tűnik, ahogy a hely is az. Európában egyedülálló létesítménnyel állunk szemben. Ez a legnagyobb barokk park Európában, amely azonban gondosan követi az angol tájépítészet elképzeléseit. Ráadásul egy hegyoldalban, holott az ilyen jellegű…

Ausztria, Bécs (Wien), a Botanikus kert, SzG3

A Belvedere kastély és annak parkja mellett található a Bécsi Egyetem Botanikus Kertje. Miután a kastély sokak célpontja, így könnyen be lehet iktatni a Botanikus Kert megtekintését. A belépés díjtalan. Úgy láttam, hogy nem mindenhonnan közelíthető meg, pld. a Főpályaudvar felőli végén nem lehet bejönni. Szerintem a legjobb a nagy (felső) Belvedere kastély felől meglátogatni…

Németország, Kassel, parkok a városban, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Szerintem most érkeztünk el Kassel legjobb részéhez, a parkokhoz! Mint említettem, Kassel Németország legzöldebb városa. Ennek sajnos az az egyik előzménye, hogy a II. világháborúban szinte porrá égették az egész várost, így az újjáépítésekor nagy figyelmet tudtak fordítani a parkok kialakítására. Ezek egy része már adott volt, így a Fulda partján elterülő 1…

Svájc, Jungfrau-Region, közlekedési rendszer, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Idén volt szerencsém Svájcban túrázni, 8 napot voltunk Interlakenben, a Jungfra-Region központjában. A részletekkel majd később jövök, most a zseniálisan kidolgozott közlekedési rendszerrel fogok foglalkozni. Ha valaki több napot van itt, akkor érdemes megvenni a Jungfrau-Pass-t (ez most 200 CHF/fő). Ára első látásra elrémisztő…

Németország, Dachau, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! München mellett található Dachau (észak nyugatra). Miután meglátogattam az ide nem messze található Oberschleißheim-i palota komplexumot, az egyik ismerősöm jó véleménye alapján elugrottam Dachauba is. Itt nem a koncentrációs tábort néztem meg, hanem a belvárost, ott is a Kastély-hegyet, ill. az alatta elterülő folyókkal szabdalt városrészt…

Magyarország, Budapest, a Lajta (Leitha) Monitor Múzeumhajó a Parlament előtt, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Idén ismét kikötött a Lajta Múzeumhajó a Parlament előtt. Ma délelőtt 9-kor volt az átadása, elég nagy készülődés volt mindenfelé, sok készenléti rendőrrel, katonával. A Dunán is katonai hajók cirkáltak. Sajnos pont 9-kor nem tudtam ott lenni, így a ceremóniát nem láthattam. Remélem a későbbiekben a belsejét is meg tudom tekinteni…

Magyarország, Zalacsány, Batthyány kastélyszálló és a horgásztó, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Tavaly februárban hivatalos úton voltam Zalaegerszegen és közben megálltunk Zalacsányon is, elsősorban a Batthyány kastély miatt (aki emlékszik rá, van egy nagy blogom a Batthyány családról), visszafelé pedig a horgásztó partján ebédeltünk egy jót. A kastélyhoz a főútról (Zalaegerszeg felé menet) jobbra kell lekanyarodni és kb…

Magyarország, Budapest, a Szemlő-hegyi barlang, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Budapest másik látogatható barlangja a Szemlő-hegyi barlang. Nincs igazán messze a Pál-völgyi barlangtól, és ahogy írtam érdemes kombi jegyet venni, mert így olcsóbb a két barlang meglátogatása. Viszonylag későn, az 1930-as években fedezték fel és rövid idő alatt igen sok néven szerepelt: Szemlőhegyi-barlang, Zöldmáli cseppkőbarlang…

Lengyelország, Babiogórski Park Narodowy (Babia Gora Nemzeti Park), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A Babia Gora nemzeti park Lengyelország egyik legkisebb parkja. Jablonkánál kell elfordulni balra és kb. 20 km után egy parkolónál le kell tenni a kocsit (parkolási díj!). Elérve a fogadó épülethez, akárcsak a lengyel Tátrában, itt is belépődíjat kell fizetni (2012-ben 5 PLZ). Eredetileg nem az első napon szerettünk volna ide…

Ausztria, Hirschtetten kertek, SzG3

Utolsó nap, utolsó helyszín: Már sokszor voltunk Bécsben, így egy kicsit kutakodtam, van-e a túlparton is valami érdekes, mivel Bécs eléggé a budai oldalra települt. Sok érdekeset nem találtam, viszont nem lehetett nem megtalálni ezt a hatalmas virágos parkot. A feleségem igencsak virág kedvelő, így utolsó helyszínként beiktattuk ezt a helyet. A…

Németország, Krailling, a Würm patak, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Hogy tényleg mibe botlik bele az ember néha (igazolva Horizont állítását, hogy Én elég sok olyan dolgot is megnézek, amit más nem és még érdekel is engem)! Tegnap München mellett voltunk egy Krailling nevű helyen. Nem egy lényeges hely, látnivaló sem sok. Egy gyár területén lenne munka (ha megkapjuk), de ami lényeges, hogy…

Ausztria, Grác, a Paulustorvorstadt (Paulus kapu előváros), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Mint azt már korábban írtam, ismét ellátogattam Grácba és sok olyan helyen voltam, amit még nem mutattam be. Ezek közül az egyik a Paulus kapu előváros. A terület a Schloßbergtől keletre terül el, itt maradtak meg a legjobban az eredeti városfalak is. A városfalakon természetesen csak kapukon lehetett bejutni a városba, itt…

Magyarország, Szolnok, Rep Tár, repülő múzeum, SzG3

Végre egy olyan hely, amit majdnem maradéktalanul ajánlani tudok (ami egy kicsit nem tetszett az az, hogy a kiállításon kívül minden csak külön fizetés ellenében volt csak igénybe vehető és ha ezeket egyenként mondjuk csak két személy - apa és fia - veszi igénybe, akkor az már egy eléggé tekintélyes summát tesz ki. Az ajándékbolt árait is eléggé drágának tartottuk)…

Ausztria, Salzburg, Állatkert, SzG3

2. nap, 1. állomás: Az unokám miatt rögtön egy állatkerttel kezdtük az igazi kirándulást. Az az igazság, hogy Salzburgban már többször voltunk (bár még délután azért bementünk oda), elsősorban a környéki látványosságok érdekeltek. Erre Hellbrunn különösen alkalmas, mivel itt még van egy gyönyörű kastély is csodálatos parkkal, a kastély mögött egy…

Csehország, Teplice nad Bečvou, Zbrašovské aragonitové jeskyně, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Azt eddig is tudtam, hogy a csehek igen jól állnak barlangokban és ráadásul elég jól szét vannak szórva az országban, így az általunk bejárt területre is esett egy. Rögtön az elején tisztázni kell, hogy bár a neve aragonit barlang, ebből a műfajból elég kevés látszik és az sem igazán látványos (a németeknél láttam ténylegesen…

Magyarország, Budapest, a 4-es metró Fővám téri megállója, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ez már a mély belvárosi rész, itt az állomás is elég mélyen van. Itt jön elő az egyik problémám az új metróval. Olyan sűrűn vannak a megállók, hogy alig tud felgyorsulni és már meg is kell állnia. Szerintem erre jó megoldás lett volna az, hogy egy ilyen helynek (Fővámtér + Szent Gellért tér) közös megállója lett volna a Duna…

Ausztria, Gmunden, Schloss Ort, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Erre a helyre már rég óta fájt a fogam, az egyik leglátványosabb kastély Ausztriában. Két kastélyból áll, az egyik a szárazföldi (Landschloß), a másik a vízi (Seeschloß) kastély. Egy szempontból azonban csalódás, mivel a múlt század elejétől a Szövetségi Erdészet birtokában vannak a kastélyok, ezért (főleg) a szárazföldi kastély…

Németország, Essen/Kettwig, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Legutóbb jó messze eljutottam Németországban, sikerült megszagolnom egy kis Ruhr vidéket. Remélem mindenki emlékszik még a földrajz tanulmányaira, a Ruhr vidék Németország nehézipari központja (jól meg is kapta a II. világháborúban). Város város hátán, de azért most már nincs az a füst, ami régen volt. Kialakulása roppant egyszerű…

Magyarország, Budapest, az Országház (a Parlament épülete), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Már évek óta nyűglődöm ezzel a témával, lévén a Parlament épülete az egyik legfontosabb építmény Magyarországon, de eddig nem jutottam be, hogy ott is megtekintsem és fotókat készíthessek. Ennek az ideje most jött el, persze némi szerencsével, mivel hozzájutottam két jegyhez ingyen, így a hónom' alá kaptam az unokámat és elmentünk szombat du…
Oszd meg ezt a blogot: szalay2 utazási blogja

Itt voltam!

Bakancslista

Az utazási blog készítője még nem hozott létre egyetlen nyilvános bakancslistát sem!

Útvonal

Az utazási blog készítője még nem hozott létre egyetlen nyilvános útvonalat sem!