»Utazás»szalay2 utazási blogja
Utazási blog

szalay2 utazási blogja

Ausztria, Sankt Martin bei Lofer, Vorderkaserklamm, SzG3

Az 5. napot a természeti szépségeknek szenteltük. Lofer környékén nagyon szép szurdokok és barlangok találhatóak. Ezekkel az a baj, hogy nagyon kiesnek a fő osztrák útvonalakból. Nekünk viszont szinte a szomszédban volt és igazából ezért is jöttünk erre a vidékre (Bad Reichenhall, Németország) nyaralni, hogy innen járhassuk be ezeket. E miatt talán…

Szlovákia, A Szlovák paradicsom, Suchá Belá szurdok - Klástorisko - Hernád áttörés túra, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Mostanában nem azért nem írtam, mert lusta vagyok, de sok volt a dolgom, meg némi anyaggyűjtés is folyt a közelmúltban. Ennek egyik eredménye volt a múlt szombati túra. Ennek egyik kiváltó oka az volt, hogy kíváncsi voltam, tényleg megfelelő kondícióban vagyok-e egy ilyen túrához, a másik pedig az, hogy amikor összeházasodtunk…

Ausztria, Bécs, Hofburg, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Bécs egyik legnagyobb látványossága a Hofburg. Ráadásul belvárosban van, így akár gyalog is könnyen megközelíthető. A magját alkotó középkori várat a 13. században építették, és 1283, vagyis I. Albert német király regnálása óta ez számított az uralkodók rezidenciájának. Szinte minden király és császár épített hozzá, így szinte…

Ausztria, Bécs (Wien), a Botanikus kert, SzG3

A Belvedere kastély és annak parkja mellett található a Bécsi Egyetem Botanikus Kertje. Miután a kastély sokak célpontja, így könnyen be lehet iktatni a Botanikus Kert megtekintését. A belépés díjtalan. Úgy láttam, hogy nem mindenhonnan közelíthető meg, pld. a Főpályaudvar felőli végén nem lehet bejönni. Szerintem a legjobb a nagy (felső) Belvedere kastély felől meglátogatni…

Magyarország, Szombathely, Kámoni arborétum, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Amilyen kellemes meglepetés volt Ausztriában Fürstenfeld (lásd OTT), olyan volt Szombathely is Magyarországon. Ilyennek kellene lennie a többi magyar városnak is, akkor (legalábbis ilyen tekintetben) nem látnám túl sötétnek a jövőt. Miután egy beszámolóban igencsak hosszú lenne összefoglalni a helyet, így itt is belebonyolódok a részletekbe…

Ausztria, Bécs (Wien), Múzeum negyed, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A Museumsplatz-al szemben, az utca túloldalán található a Múzeum negyed. A császári istállóknak és kocsiszíneknek egykor otthont adó Museums Quartier Wien ma a világ egyik legnagyobb kulturális központja. Az istálló barokk épületében felépített központ elkészültét 20 év vitája előzte meg. Azután mégis sikerült egyezséget kötni…

Lengyelország, Krakkó, a Posztócsarnok, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Végre új anyaggal tudok jelentkezni. A múlt hetet Krakkóban és környékén töltöttük a nejemmel és végre jó időnk volt majdnem végig. Krakkót alaposan szét kell darabolnom, mert szinte minden épülete (a belvárosban) műemlék, amiről litániákat lehetne írni. Mondjuk ezt azért el szeretném kerülni, de a fontosabb helyeket, épületeket…

Ausztria, Grác, a Joanneumsviertel (Joanneum negyed), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most Grác egy egészen más részére látogatunk el. Grác Bécs után az egyik legfontosabb tudományos és technológia központ, de ugyanez vonatkozik a művészetekre is. Az alapokat János főherceg tette le Grácban, mikor magángyűjteményét átadta a városnak, hogy megkönnyítse a tanulást és gerjessze a kíváncsiságot. Az Ausztriában…

Magyarország, Budapest, a Táncsics börtön, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Miután az amerikaiak visszaadták a volt Táncsics börtön épületét, október 6. alkalmából 2 napig meg lehetett tekinteni. Ezt az alkalmat én is megragadtam és hétfőn meglátogattam a helyet. Nagy tömeg volt, ami igen jelentős érdeklődést jelentett. Én szokás szerint kritikusan viszonyulok minden meglátogatott helyhez és több szempontból…

Csehország, Valtice, SzG3

Utolsó nap, utolsó hely. Mindig nagyon kellemes emlékek törnek rám, ha erre járok. Ez a hely, amit én úgy nevezek: Lednice - Valtice - Mikulov háromszög. Létezik a Lednice - Valtice Kultúr-táj terület is, de annak úgy néz ki, Mikulov nem a tagja. Ezzel kapcsolatban az a problémám, hogy már igen sok ismerősömnek ajánlottam, hogy ha nem akarnak beljebb…

Lengyelország, Krakkó, a Wawel, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Krakkó legnagyobb látványossága kétségkívül a Wawel. A királyi vár és a hozzá tartozó egyéb létesítmények egy szerves egészet alkotnak a Visztula partján. A parkolási díjak elkerülése miatt célszerű az autót a folyó túlsó partján hagyni, ez a kis plusz séta szerintem mindenkinek bele kell férnie (meg néhány óra alatt nem elintézhető a vár)…

Magyarország, Budapest, Fővárosi Állat- és Növénykert, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Azt hiszem, hogy az állatkertről már annyit írtak, hogy sok újat nem tudnék mondani róla. Az unokámmal abból az alkalomból voltunk itt, hogy most volt a Víz világnapja. Ebből az alkalommal a Fővárosi Vízművek alaposan ellepték az állatkertet, mindenhol standot állítottak fel és igen érdekes bemutatókat tartottak, még a gyerekeknek is érdekes lehetett…

Magyarország, A gödi Duna-part, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ez most csak egy kis szösszenet - életkép lesz (talán). Gödön található a Huzella kert nevű hely, amelyről kiderült, hogy a budapesti Füvészkert filiáléja. Nemrég erre jártam és megpróbáltam bejutni. A kapu zárva volt és csak egy telefonszám volt megadva, hogy ott kell érdeklődni a látogatás után (ezt mondjuk tudtam, de a remény…

Ausztria, Tier- und Naturpark Schloss Herberstein, a kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Mint korábban már írtam, a guta ütögetett engem, amikor télen itt voltam, ez volt az egyetlen hely, ahol szakadt a hó, szinte semmit nem lehetett látni. Akkor eldöntöttem, hogy ide mindenképpen vissza kell jönni. Szerencsére jó időt fogtam ki (mondjuk, nem véletlenül mentem akkor), így alaposan meg tudtam nézni mindent. A mindenből…

Magyarország, Budapest, a Rumbach Sebestyén utcai zsinagóga, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A Dohány utcai zsinagógától elsétáltam a Rumbach Sebestén utcai zsinagógáig, alig pár száz méter van közöttük. Amint azt már említettem, a Dohány utcait nevezik nagy zsinagógának, míg ezt a kis zsinagógának. A zsinagóga 1869 és 1872 között épült közadakozásból, a mór építészet stílusjegyeit felhasználva. Az épület a II…

Magyarország, Budapest, az Eötvös Lóránd Tudományegyetem Füvészkertje, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Nemrég ezen a környéken jártam és mivel némileg napos volt az idő, gondoltam megnézem a Füvészkertet, mert igen régen jártam erre. Viszonylag könnyen el lehet érni, főleg a 3-as metró Klinikák állomása van közel, így mindenkinek ajánlom a helyet. Igen pici a Füvészkert, így javaslom, ne sokat várjunk tőle. Így télen elsősorban…

Németország, Burghausen, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most elérkeztünk egy olyan helyre, amit nem lehet néhány mondattal elintézni. Ez Burghausen és a vára. Azzal a rekorddal büszkélkedhetnek, hogy a vár össz hossza 1051 m, ami Európában rekord. Az persze érdekes, hogy egy várat a hossza alapján minősítenek, de itt ez is közrejátszik, mivel rendkívül látványos az elhelyezkedése…

Magyarország, Hollókő (Ófalu), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most Hollókőt mutatom be. Salgótarján felé menet balra kell letérni a 21-es útról, innen kb. 10 km Hollókő, ami egy zsákfalu. Célszerű a kocsit a parkolóban lerakni (főidényen kívül úgy látszik nincs parkolási díj), majd innen lehet az Ófalunak nevezett részt megtekinteni (a parkolóból indul egy földút a vár felé, innen úgy 15 perc könnyű séta a vár)…

Németország, Freiburg im Breisgau, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Nem tudom, hogy Ti hogy vagytok, de nekem valahogy sok lett a munkám így év vége felé, de azért egy nagyobb beszámolót erről a városról azért bele suvasztok. Ez a Freiburg nem tévesztendő össze a Svájcban található Freiburggal (Fribourg), talán e miatt is van egy mellékneve, im Breisgau. Maga a város a 4. legnagyobb Baden-Württemberg…

Magyarország, Nagykovácsi, Teleki-Tisza kastély, SzG3

Érdekes helyre bukkantam a Google Maps-on. Nagykovácsiban van egy kastély kastélyparkkal. Ez a Teleki-Tisza kastély. A honlap szerint meg lehet látogatni, bár maga a kastély alapvetően rendezvény központként működik, a Magyar Cserkészszövetség tulajdonaként. A nyitva tartást eléggé lazán kezelik, mivel 10:00-kor kellett volna kinyitnia a parknak, de az zárva volt…
Oszd meg ezt a blogot: szalay2 utazási blogja

Itt voltam!

Bakancslista

Az utazási blog készítője még nem hozott létre egyetlen nyilvános bakancslistát sem!

Útvonal

Az utazási blog készítője még nem hozott létre egyetlen nyilvános útvonalat sem!