»Utazás»szalay2 utazási blogja
Utazási blog

szalay2 utazási blogja

Németország, Schönau am Königssee, SzG3

4. nap 2. helyszín: A túra 4. napja augusztus 1-re esett, ami nem volt azért teljesen véletlen (mármint hogy mit terveztem erre a napra). Minden nyári nyaralást úgy időzítünk, hogy augusztus elseje kb. a közepére essen, mivel akkor van a házassági évfordulónk. Az idei volt a 39. Így nem véletlen, hogy berchtesgadeni sóbánya (Salzbergwerk) és a Königssee erre a napra esett…

Németország, Kassel, Bergpark Wilhelmshöhe, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Eléggé érdekes lesz, hogy ezen a bejegyzésen hogyan esek túl, mivel eléggé nagy falatnak tűnik, ahogy a hely is az. Európában egyedülálló létesítménnyel állunk szemben. Ez a legnagyobb barokk park Európában, amely azonban gondosan követi az angol tájépítészet elképzeléseit. Ráadásul egy hegyoldalban, holott az ilyen jellegű…

Csehország, České Budějovice, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! České Budějovice dél-Csehország egyik legnagyobb városa, mely mégis meg tudta őrizni kisvárosi hangulatát, minden bájával egyetemben. Fontos szerepet játszott a huszita felkeléseknél, és egy időben itt tartották a császári ereklyéket is. Több okból is érdemes felkeresnünk e történelmi emlékkel és kincsekkel teli, Prágától 150 km-re található várost…

Magyarország, Hollókő (Ófalu), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most Hollókőt mutatom be. Salgótarján felé menet balra kell letérni a 21-es útról, innen kb. 10 km Hollókő, ami egy zsákfalu. Célszerű a kocsit a parkolóban lerakni (főidényen kívül úgy látszik nincs parkolási díj), majd innen lehet az Ófalunak nevezett részt megtekinteni (a parkolóból indul egy földút a vár felé, innen úgy 15 perc könnyű séta a vár)…

Csehország, Jiříkov, Hrad Sovinec, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Sovinec vára az egyik legnagyobb kastélykomplexum Csehországban. Eléggé zaklatott volt a történelme, amit még mostanra sem hevert ki teljesen. Az 1500-as évek végéig cseh tulajdonban volt, attól kezdve elfoglalták a svédek, a teuton lovagok, stb. Ami egy kicsit azért furcsa, mivel eléggé erős várnak tűnt nekünk. Valami nem működhetett rendben…

Lengyelország, Ladek Zdroj, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most egy tipikus lengyel fürdőhelyre látogatunk el. A lengyeleknél a zdroj gyakorlatilag megegyezik a cseheknél található lázné-val (bár Karlovy Vary nevében nem szerepel, mégis az az egyik legnagyobb fürdőhely). Ladek Zdroj Lengyelország egyik legrégebbi fürdőhelye, mint ilyen már a XV. században is ismert volt. Mivel német…

Magyarország, Szentendre - Skanzen, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Minap ellátogattunk a szentendrei skanzenbe. Régen voltunk már itt, így nagyon szembetűnő volt a fejlődés a korábbi időszakhoz képest. Az új létesítmények közül a legjobban a skanzenvasút tetszett. teljesen korrekt kiépítéssel, szépen restaurált motorkocsikkal. A Szentendrei Szabadtéri Néprajzi Múzeum az 1967-ben alapított…

Csehország, Malá Morávka, Bílá Opava szurdok, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A Praded környékén azért más látnivaló is található, ilyen például ez a szurdok. A kettő úgy ér össze, hogy a szurdok végén van egy nagyon meredek szerpentines kijárat, ez pontosan a felső parkolóba visz, ahol a kocsit le kell tenni a Praded-es túrához. A szurdok bejáratánál kis parkoló található, innen indul a túra felfelé…

Magyarország, Győr, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Nemrég ellátogattam Győrbe és ismét azt tapasztaltam, hogy a vidéki nagyvárosok sokkal jobb állapotban vannak, mint pld. Budapest (jelenleg Szombathely áll az első helyen nálam, de Győr előkelő helyezést érhetne el, ha rangsort akarnék felállítani ebben a témában). Az látszik, hogy van pénz a városban (AUDI, stb. egyéb gyárak)…

Csehország, Brno, a Belváros, SzG3

Elég sok feltételnek kellett bekövetkeznie, hogy ez a rövid cseh hétvége összejöjjön (de már nagyon el akartunk menni oda). 1. a legfontosabb: a Nyugati pu felújítása miatt a nemzetközi expresszek (amelyek Brno, Prága felé mennek) ideiglenesen megállnak Újpesten, ahol lakunk (2 percre az állomástól). Két hete Pozsonyban voltam, most a feleségemmel két napot Brno-ban…

Magyarország, Budapest, a Dohány utcai zsinagóga, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Eddig akárhányszor erre jöttem, mindig rossz volt az idő, most végre tudtam szép képeket készíteni erről a zsinagógáról. Korábban már voltam itt koncerteken, így most csak a külső részeket fényképeztem le. A zsinagóga a szakrális alapfunkciója mellett még temető és kiállító hely is egyben. A temetőről el kell mondani, hogy…

Ausztria, Großgmain, Skanzen, SzG3

A 6. nap 1. helyszíne egy kicsit felborította aznapi tervet, mivel eredetileg csak néhány órát akartunk itt tölteni, mondván, hogy skanzent már láttunk eleget, és bár a nyitásra odaértünk (a szállásunktól csak 7 km-re volt), csak du. 4 óra körül jöttünk el. De azt kellett tapasztalni, hogy ez egy hihetetlenül nagyszerű skanzen volt, minden skanzenekre…

Németország, Berchtesgaden, SzG3

3. nap, 2. helyszín: A Wimbachklamm után ide jöttünk, elsősorban amiatt, mert másnapra volt jegyünk (elővételben vettük az interneten) az itteni sóbányába (Salzbergwerk). Ráadásul az első turnusra, hogy a bányalátogatás ne nagyon vágja ketté a napunkat. Igazából azt szerettük volna megtudni, hogy mennyi az idő a lakóhelyünk és a bánya között, mert…

Ausztria, Hirschtetten kertek, SzG3

Utolsó nap, utolsó helyszín: Már sokszor voltunk Bécsben, így egy kicsit kutakodtam, van-e a túlparton is valami érdekes, mivel Bécs eléggé a budai oldalra települt. Sok érdekeset nem találtam, viszont nem lehetett nem megtalálni ezt a hatalmas virágos parkot. A feleségem igencsak virág kedvelő, így utolsó helyszínként beiktattuk ezt a helyet. A…

Magyarország, Mosonmagyaróvár, SzG3

Mosonmagyaróváron többször átmentem már, elsősorban a határon időnként megjelenő tumultus miatt. Nagyon sokszor meg sem álltam, mivel nem sok látnivalót találtam. Azért két dolgot találtam itt: 1. a Hanság Múzeum 2. a Vár A várról már István király korában is említést tettek (persze csak földvár volt még csak). Az egy igen érdekes a történetében…

Ausztria, Salzburg, Állatkert, SzG3

2. nap, 1. állomás: Az unokám miatt rögtön egy állatkerttel kezdtük az igazi kirándulást. Az az igazság, hogy Salzburgban már többször voltunk (bár még délután azért bementünk oda), elsősorban a környéki látványosságok érdekeltek. Erre Hellbrunn különösen alkalmas, mivel itt még van egy gyönyörű kastély is csodálatos parkkal, a kastély mögött egy…

Lengyelország, Jarków, Ogród japoński (Japán-kert), SzG3

Ez az a hely (az egyik), amely szerintem nem igazán létezhetne Magyarországon. Gondoljunk bele: zsákfalu, a határ mentén van, az erdő mögött már egy másik ország található, az ilyen helyzet itthon gyakorlatilag a falu halálát jelenti. Itt viszont a falvak tiszták, élettel telik, stb. (nem vagyok olyan elvakult, hogy azt higgyem, ez mindenhol így van…

Magyarország, Szombathely, a csónakázó tó és közvetlen környéke, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Mint azt korábban írtam, Szombathely igen kellemesen meglepett, szép, gondosan karbantartott, jó a levegője, látszik, hogy van gazdája. Az is kiderült közben, hogy nem csak az Alpok felől jön a jó levegő, hanem igen sok és szép park is található itt. Ezek közül a legszebb és a leglátványosabb a csónakázó tó, ezért adtam ezt a címet ennek a beszámolónak…

Ausztria, Graz by Night, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Nemrég megcsináltam azt Gráccal kapcsolatban, amit Fürstenfelddel, megnéztem télen és éjszaka. Miután a munkaidő még most is belecsúszik az estébe, így mást nem is tehettem, minthogy este néztem meg. Miután a távolság sem nagy (kb. 75 km), bő egy óra alatt ott voltam és miután 8 után érkeztem oda, a parkolási díjjal sem kellett törődni…

Magyarország, Budapest, a 4-es metró Fővám téri megállója, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ez már a mély belvárosi rész, itt az állomás is elég mélyen van. Itt jön elő az egyik problémám az új metróval. Olyan sűrűn vannak a megállók, hogy alig tud felgyorsulni és már meg is kell állnia. Szerintem erre jó megoldás lett volna az, hogy egy ilyen helynek (Fővámtér + Szent Gellért tér) közös megállója lett volna a Duna…
Oszd meg ezt a blogot: szalay2 utazási blogja

Itt voltam!

Bakancslista

Az utazási blog készítője még nem hozott létre egyetlen nyilvános bakancslistát sem!