»Utazás»szalay2 utazási blogja
Utazási blog

szalay2 utazási blogja

Magyarország, Budapest, a Barabás villa, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ismét találtam egy olyan helyet Budapesten, amivel kapcsolatban korábban előítéleteim voltak, azt hittem, hogy egy gazdagoknak való étteremről van szó. A múlt héten erre jártam és gondoltam, megnézem milyen árak vannak itt (mármint az étteremben). Ekkor derült ki, hogy ez egy kulturális és rendezvényközpont, szép parkkal. A…

Németország, Essen/Kettwig, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Legutóbb jó messze eljutottam Németországban, sikerült megszagolnom egy kis Ruhr vidéket. Remélem mindenki emlékszik még a földrajz tanulmányaira, a Ruhr vidék Németország nehézipari központja (jól meg is kapta a II. világháborúban). Város város hátán, de azért most már nincs az a füst, ami régen volt. Kialakulása roppant egyszerű…

Ausztria, Hirschtetten kertek, SzG3

Utolsó nap, utolsó helyszín: Már sokszor voltunk Bécsben, így egy kicsit kutakodtam, van-e a túlparton is valami érdekes, mivel Bécs eléggé a budai oldalra települt. Sok érdekeset nem találtam, viszont nem lehetett nem megtalálni ezt a hatalmas virágos parkot. A feleségem igencsak virág kedvelő, így utolsó helyszínként beiktattuk ezt a helyet. A…

Ausztria, Großgmain, Skanzen, SzG3

A 6. nap 1. helyszíne egy kicsit felborította aznapi tervet, mivel eredetileg csak néhány órát akartunk itt tölteni, mondván, hogy skanzent már láttunk eleget, és bár a nyitásra odaértünk (a szállásunktól csak 7 km-re volt), csak du. 4 óra körül jöttünk el. De azt kellett tapasztalni, hogy ez egy hihetetlenül nagyszerű skanzen volt, minden skanzenekre…

Ausztria, Grác - a gráci vár (Landesfürstliche Burg), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Grácban sok olyan helyet tudtam most meglátogatni, amelyeket korábban valamilyen ok (általában időhiány miatt) nem tudtam megtekinteni. Az egyik ilyen hely a gráci Vár. Az egyik érdekessége, hogy nem a Kastélyhegyen (Schloßberg) található, hanem annak tövében. Eléggé viharos a múltja. Építését 1438-ban kezdték meg. II. Károly…

Szlovákia, Tátra, Kőpataki tó - Tarpataki vízesések túra, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Alapvetően ezért jöttünk ide, de ez a nap alapvetően meg is változtatta a hozzáállásunkat a Tátra szlovákiai szakaszához. Az előző nap felmentünk a tátralomnici kabinos felvonó alsó állomásához, az árakról tájékozódni, meg úgy általában képben lehessünk (az árakról és az egyebekről interneten is lehet információkhoz jutni…

Magyarország, Budapest, Budavári De la Motte – Beer-palota, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Végre talán megmozdult valami a magyar műemlékek bemutatása területén. Szinte véletlenül bukkantam a Forster Gyula Nemzeti Örökséggazdálkodási és Szolgáltatási Központ honlapjára (érdemes megkeresni és kitanulmányozni, itt erről és most többet nem írnék!). Az egyik általuk kezelt hely ez a kis palota. Már most szeretném leszögezni…

Ausztria, Stubenberg am See, Stubenbergersee, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Amikor legutóbb erre jártam, vastagon tél volt és csak a várat (Schloß Stubenberg) látogattam meg, ami jelenleg igen magas színvonalú szállodaként működik. A tavat nem volt érdemes, mert be volt fagyva, teljesen kihalt. A feltöltött képek alapján valószínűleg jól gondoltam a dolgot, hogy egy szép tavaszi napon újra el kell ide jönni…

Lengyelország, Morskie Oko, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most térjünk át a legkeletibb völgyre a lengyel Tátrában - ez a Dolina Bialki (később ebből ágazik ki a Rybi Potok - ahol az út felmegy a Morkie Oko-hoz). Ide szinte mindenki eljön, mivel itt lehet a legkönnyebben eljutni egy tengerszemhez (jelen esetben a Morski Oko-hoz). Na itt már több dolog van, amit át kell gondolni. A…

Magyarország, Szolnok, SzG3

Szolnok nem igazán turisztikai célpont (legalábbis szerintem, bár amióta átadták a Rep-tár-at, ugrásszerűen megnőtt a népszerűsége, erről majd később). Ide elsősorban azért jöttem, hogy megnézzem a Rózsakertet, mivel a feleségem kedvenc virága, de azért fölöslegesen nem akartam vele idejönni. Most kivételesen vonattal érkeztem (mivel örök bérletem van mindenhová, így ingyen volt)…

Lengyelország, Babiogórski Park Narodowy (Babia Gora Nemzeti Park), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A Babia Gora nemzeti park Lengyelország egyik legkisebb parkja. Jablonkánál kell elfordulni balra és kb. 20 km után egy parkolónál le kell tenni a kocsit (parkolási díj!). Elérve a fogadó épülethez, akárcsak a lengyel Tátrában, itt is belépődíjat kell fizetni (2012-ben 5 PLZ). Eredetileg nem az első napon szerettünk volna ide…

Ausztria, Schärding, SzG3

9. nap, 1 helyszín: Schärding kedvéért áttértünk a határ osztrák oldalára, aminek két oka is volt. Egyrészt meg akartam mutatni a családomnak a várost, ami Ausztria legszebb barokk városa, másrészt a német oldalon az út elhagyja az Inn partját és attól jóval beljebb halad, míg az osztrák oldalon majdnem Passauig a parton tudtunk autózni. Valamint…

Szlovákia, Kassa, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Érdekes a helyzet Kassával, mivel igen sok helyen voltam már Szlovákiában, de Kassa és környéke valami miatt mindig kimaradt, pedig volt, hogy csak 15-20 km-re voltam tőle. Most egy igen érdekes lehetőség hozott ide engem és a feleségemet. Aki figyelemmel kíséri fotós tevékenységemet a Panoramio-n az tudja, hogy amatőr szinten vasút fotózással is foglalkozom…

Magyarország, Szeged, a Vadaspark, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Szegedről szólva még egy helyről nem írtam, ez a Vadaspark. Ennek persze az egyik oka az volt, hogy 2010-ben, amikor ott voltam, még csak nagyon a kezdetén tartottak a fejlesztéssel. Ez amiatt volt, hogy ez a vadaspark a legfiatalabb állatkert Magyarországon, és ez akkor még meg is látszott rajta. Igazából csak a bejárat és…

Magyarország, Budapest, Szent István bazilika, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Úgy látszik, mostanában csak Budapest eddig be nem mutatott turisztikai helyinek ismertetésére van időm, sajnos ebben is csak lassan tudok haladni. A bazilika tényleges turisztikai célpont, egyrészt az igen jó elhelyezkedése, másrészt az impozáns építészeti volta miatt (sokaknak persze vallási okok miatt is). Pedig nem igazán…

Magyarország, Szombathely, Kámoni arborétum, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Amilyen kellemes meglepetés volt Ausztriában Fürstenfeld (lásd OTT), olyan volt Szombathely is Magyarországon. Ilyennek kellene lennie a többi magyar városnak is, akkor (legalábbis ilyen tekintetben) nem látnám túl sötétnek a jövőt. Miután egy beszámolóban igencsak hosszú lenne összefoglalni a helyet, így itt is belebonyolódok a részletekbe…

Magyarország, Fertőd, Esterházy kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Itt még tavaly márciusban voltam, de csak most tudtam sort keríteni a beszámolóra. Az egészben az az érdekes (már ha az), hogy itt utoljára a gimnáziumi osztálykiránduláson voltam. Bár Sopron felé azért többször jöttem erre, de a Győr-Soproni útról azért le kell térni Fertőd felé és ezek szerint ez eddig nem fért bele az időmbe…

Lengyelország, Krakkó, a Posztócsarnok, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Végre új anyaggal tudok jelentkezni. A múlt hetet Krakkóban és környékén töltöttük a nejemmel és végre jó időnk volt majdnem végig. Krakkót alaposan szét kell darabolnom, mert szinte minden épülete (a belvárosban) műemlék, amiről litániákat lehetne írni. Mondjuk ezt azért el szeretném kerülni, de a fontosabb helyeket, épületeket…

Magyarország, Budapest, a 4-es metró, Rákóczi téri állomás, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most folytassuk a 4-es metró megismerését. Ahogy haladunk befelé a belvárosba, egyre látványosabbak lesznek az állomások. Így van ezzel is. Itt is rendbe hozták a térfelszínt, szerencsére a vízről sem feledkeztek meg, van egy szép nagy medence. Az állomás egyik leglátványosabb eleme a fényoszlop. Miután itt a közvetlen bevilágítást…

Németország, Kassel, a belváros, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Magáról Kasselről, annak belvárosáról még nem szóltam, aminek persze meg van a maga oka, ugyanis Kassel nem egy szép város. Aminek szintén meg van az oka: a II. világháborúban ugyanúgy porrá bombázták, mint Drezdát, csak erről olyan sok szó nem esett korábban (talán mert Drezda a keleti tömbhöz tartozott, Kassel pedig a nyugatihoz)…
Oszd meg ezt a blogot: szalay2 utazási blogja

Itt voltam!

Bakancslista

Az utazási blog készítője még nem hozott létre egyetlen nyilvános bakancslistát sem!

Útvonal

Az utazási blog készítője még nem hozott létre egyetlen nyilvános útvonalat sem!