»Utazás»szalay2 utazási blogja
Utazási blog

szalay2 utazási blogja

Lengyelország, Ladek Zdroj, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most egy tipikus lengyel fürdőhelyre látogatunk el. A lengyeleknél a zdroj gyakorlatilag megegyezik a cseheknél található lázné-val (bár Karlovy Vary nevében nem szerepel, mégis az az egyik legnagyobb fürdőhely). Ladek Zdroj Lengyelország egyik legrégebbi fürdőhelye, mint ilyen már a XV. században is ismert volt. Mivel német…

Németország, Krailling, a Würm patak, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Hogy tényleg mibe botlik bele az ember néha (igazolva Horizont állítását, hogy Én elég sok olyan dolgot is megnézek, amit más nem és még érdekel is engem)! Tegnap München mellett voltunk egy Krailling nevű helyen. Nem egy lényeges hely, látnivaló sem sok. Egy gyár területén lenne munka (ha megkapjuk), de ami lényeges, hogy…

Magyarország, Budapest, a Rumbach Sebestyén utcai zsinagóga, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A Dohány utcai zsinagógától elsétáltam a Rumbach Sebestén utcai zsinagógáig, alig pár száz méter van közöttük. Amint azt már említettem, a Dohány utcait nevezik nagy zsinagógának, míg ezt a kis zsinagógának. A zsinagóga 1869 és 1872 között épült közadakozásból, a mór építészet stílusjegyeit felhasználva. Az épület a II…

Magyarország, Poroszló, a Tisza-tavi Ökocentrum, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Nálam általában azok az utak sikerülnek a legjobban, amit nem tervezek túl, sőt sokszor na keljünk fel és induljunk el valahová kategóriába tartoznak (persze van kivétel, a svájci utamat pld. kb. 4 hónapig szerveztem és meg is érte ennyit bele fektetni). Ráadásul Újpestről könnyű ide jutni, mivel nem kell Budapesten átvergődni…

Szlovákia, A Szlovák Paradicsom, a Tamásfalvi kilátó, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Egy újabb bakancslistás hely! A Szlovák Paradicsomba már eljutottam nemrég, igen jó túra volt!, de az egész táj jelképének ez a kilátóhely tekinthető, szinte mindig ezzel a képpel mutatják be ezt a helyet. Ha kifejezetten a kilátóhoz akarunk menni, akkor egy Durkovec nevű helyet kell keresni, onnan ugyanis szinte majdnem vízszintesen…

Lengyelország, Krakkó óvárosa, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Krakkó óvárosának néhány kiemelt részét már bemutattam, de azért ha az egész óvárost nézzük, azért még van igen sok és érdekes látnivaló. Amit eddig bemutattam: - a Posztócsarnok (Sukiennice) - a Főtér (Rynek Główny) - a Jagelló Egyetem, Campus Maius Ezekről most nem fog szó esni, de azért mint említettem van még bemutatni való…

Németország, Schönau am Königssee, SzG3

4. nap 2. helyszín: A túra 4. napja augusztus 1-re esett, ami nem volt azért teljesen véletlen (mármint hogy mit terveztem erre a napra). Minden nyári nyaralást úgy időzítünk, hogy augusztus elseje kb. a közepére essen, mivel akkor van a házassági évfordulónk. Az idei volt a 39. Így nem véletlen, hogy berchtesgadeni sóbánya (Salzbergwerk) és a Königssee erre a napra esett…

Magyarország, Budapest, a Nagytétényi kastélymúzeum, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Pontosítanék a címhez: igazából Száraz-Rudnyánszky kastélynak hívják, de most ez a hivatalos elnevezése. Jelenleg az Iparművészeti Múzeum fiók létesítményeként működik. Itt állandó bútortörténeti kiállítás található. A kastély története igen régi időkre vezethető vissza, már a római korban villa állt ezen a helyen. A jelenlegi kastély magja a XIII…

Magyarország, Az egervári várkastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Továbbra is bosszankodom azon, hogy ha végre sikerül eljutnom valahová céges úttal, akkor szinte egész idő alatt rossz idő volt, reggeltől délig sűrű köd, így összesen csak ezt a helyet tudtam beilleszteni, mivel du. 4 után már fényképezni sem lehet. Egervár a Vasvárt Zalaegerszeggel összekötő úton található, kicsit az utóbbihoz közelebb…

Lengyelország, Walim, Sztolnie Walimskie RIESE, SzG3

Most egy érdekes programot fogunk áttanulmányozni: az a terület, ahol most Lengyelországban kirándultunk, az 1945-ig Németország szerves része volt, ezen belül Poroszország Alsó-Szilézia tartománya. Ez azért lényeges, mivel ezek a területek nem elfoglalt területek voltak, a tevékenységeiket a saját területeiken végezték. A lengyelek is a honlapjaikon…

Ausztria, Salzburg, SzG3

2. nap, 3. helyszín: Mivel a feleségemmel már többször voltunk itt, elsősorban az unokám miatt jöttünk be a hellbrunni látnivalók után (kastélypark, állatkert). Arra most nem térek ki, hogy Salzburg milyen szép, inkább az általam tapasztalt problémákra mutatnék rá, mert szerintem ezek nagyon befolyásolhatják az ide látogatókat: - a látnivalók zöme…

Németország, Essen/Kettwig, Schloß Hugenpoet, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ahogy Kettwignél írtam, a városkában még két kastélyt látogatunk meg. Ezek közül az egyik ez a kastély volt. A városka a Ruhr folyó északi oldalán van, a Hugenpoet kastély a délin található. Elhúzunk a Landsberg kastély parkolója mellett és néhány száz méterre már meg is van a kastély parkolója, jobbra az úttól. Miután a Ruhr…

Csehország, Malá Morávka, Praděd, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Az idei cseh túránkat alapvető célja a Jeseník hegység (csehül: Jeseníky) és annak környezete volt. Jeseník egyébként egy város is, annak a Lázné (fürdő) része a Priessnitz féle gyógyfürdő hely. Ennyit a környék beazonosításáról. Ezen a részen egyébként korábban még egyáltalán nem voltam, viszont a látottak alapján kijelenthető, ez roppant sajnálatos…

Ausztria, Salzburg, Schloß Hellbrunn, Wasserspiele

Amint azt korábban már írtam, amikor a kastélyparkot látogattuk meg, hatalmas zsivaj, taps és nevetés hallatszott a kastély mögül. Visszaindulás előtt megállapítottuk, hogy a kastély mögött egy nagy szökőkútpark (németül Wasserspiele - vízi-játékok) található. Egyöntetűen megállapodtunk abban, hogy e miatt még visszajövünk, valamint a botanikus kert…

Németország, Kassel, a Fulda partján, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Lassan végére érünk a kasseli beszámolóknak. A végén még sétáljunk végig a Fulda partján. Budapesttel kapcsolatban mindig is az egyik hiányérzetem az volt, hogy hiába folyik a Duna keresztül a városon, nem igazán lehet hozzáférni, ahol meg igen, ott beton és kő van, vagy gát, mint a III. kerületben. Ahogy tőlünk nyugatabbra…

Németország, Passau, SzG3

A nyaralás utolsó német állomása. Az Inn felől jövet bementünk a belvárosba autóval, hogy ne kelljen sokat gyalogolni. Itt megint szembesültem azzal, hogy szinte minden utca elejére ki van téve a behajtani tilos tábla, de sok német azért bemegy a belvárosba. Valószínűleg az ott lakók kapnak behajtási engedélyt, másoknak tilos (ezzel csak az a probléma…

Csehország, Kroměříž, Květná zahrada (Virágos kert), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Igazából a másik beszámolóhoz is hozzá lehetett volna csapni ezt, de nincs szerves kapcsolatban a kastéllyal és a kastélykerttel, valamint túl sok fotó lett volna egy helyre feltöltve, az talán emészthetetlen lenne. Mint azt már korábban láttuk, az olomouci püspökök igen gondosan kidolgoztatták az ő pihenési lehetőségeiket…

Magyarország, Budapest, a 4-es metró II. János Pál pápa téri megállója, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Folytassuk a 4-es metró bejárását, a következő megálló a II. János Pál pápa téri. Ez az egyik legkisebb megálló, teljesen dísztelen. Egy kijárata van. Ezzel az a baj, hogy szinte egy hangszóróként sugározza a mozgólépcsők zaját a házak felé. Szerintem tervezési hiba az egész. A kijárat mögött van egy kis tavas rész, a parkot is szépen rendbe hozták…

Németország, Freising, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Nemrég megint Németországban voltam, Münchenben, és ebben a kisvárosban szálltunk meg (Münchenben éppen valamilyen vásár volt, így ott szállást találni lehetetlen volt). Freising egy szép német (bajor) kisváros, erről nem írok sokat, meg kell nézni, ha valaki erre jár (Münchentől kb 40 km északra, az Isar mentén - ami München folyója is egyben)…

Németország, Ramsau bei Berchtesgaden, Wimbachklamm, SzG3

3. nap, 1. helyszín: Ma az első helyszín a természeti szépségeknek volt betervezve. Összesen 3 szurdokot láttunk, de ez volt a legszebb az összes közül (természetesen a másik kettő is csodálatos volt). Az út melletti parkolónál kell letenni az autót (parkolási díj - automatából) és elindulni felfelé. Az út jól ki van táblázva. Nem túl meredek és jól kiépített az út…
Oszd meg ezt a blogot: szalay2 utazási blogja

Itt voltam!

Bakancslista

Az utazási blog készítője még nem hozott létre egyetlen nyilvános bakancslistát sem!

Útvonal

Az utazási blog készítője még nem hozott létre egyetlen nyilvános útvonalat sem!