»Utazás»szalay2 utazási blogja
Utazási blog

szalay2 utazási blogja

Ausztria, Grác, a Botanikus kert, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A katasztrófális hóhelyzetet kihasználva nem mentem haza, hanem tovább bővítettem a meglátogatott osztrák helyeket. Így megnéztem a gráci Botanikus kertet, mivel még ott nem voltam. Sajnos itt is előjött az a probléma, hogy a sógorok nem mindig állnak a helyzet magaslatán, ha tájékoztatásról van szó. Azt tudtam, hogy kb.…

Németország, München 2., SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Amióta kijárok Németországba, Münchenről keveset írtam. Most néhány, talán különálló beszámolót nem érdemlő helyről írok. Az utca (sugárút) a Residenz (és a Hofgarten) felől indul észak felé. A kiinduló pontjában található az Odeon, a hadvezérek csarnoka. Az egész sugárutat és az ott lévő épületek zömét I. Lajos bajor király parancsára építették…

Magyarország, Budapest, az Operaház, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Valljuk be, az Operaház önmagában nem túl kiemelkedő turisztikai látványosság, mivel a legnagyobb értékeit: az opera és balett előadásokat, valamint a gyönyörű belső terét csak úgy nem lehet megnézni az utcáról beesve. Mivel azonban építészetileg is kiemelkedő alkotás, néhány szóval azért bemutatom az épületet. Már csak azért…

Magyarország, Vácrátót ősszel (2012), SzG3

Ezen a hétvégén ismét kimentünk Vácrátótra, egyrészt a gyönyörű szép őszi idő és a színek miatt, másrészt azért, mert úgy saccoltam, hogy az új üvegházak talán elkészültek. Ez részben igaz is lett, a régi üvegházat ismét látogatni lehetett, valamint az újak közül elkészült a pozsgásokat és kaktuszokat bemutató rész, valamint a másik üvegházat ez előbbivel…

Németország, Kassel, a belváros, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Magáról Kasselről, annak belvárosáról még nem szóltam, aminek persze meg van a maga oka, ugyanis Kassel nem egy szép város. Aminek szintén meg van az oka: a II. világháborúban ugyanúgy porrá bombázták, mint Drezdát, csak erről olyan sok szó nem esett korábban (talán mert Drezda a keleti tömbhöz tartozott, Kassel pedig a nyugatihoz)…

Magyarország, Poroszló, a Tisza-tavi Ökocentrum, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Nálam általában azok az utak sikerülnek a legjobban, amit nem tervezek túl, sőt sokszor na keljünk fel és induljunk el valahová kategóriába tartoznak (persze van kivétel, a svájci utamat pld. kb. 4 hónapig szerveztem és meg is érte ennyit bele fektetni). Ráadásul Újpestről könnyű ide jutni, mivel nem kell Budapesten átvergődni…

Szlovákia, Kócs hegyi túra (2016. 04.), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most szombaton ismét egy szurdok túrán voltam Szlovákiában. Szervezett úttal mentem, pedig a Szlovák Paradicsom-i túra után megfogadtam, hogy majd egyénileg szervezem az ilyen túrákat. Nem a helyszíni szervezéssel volt a problémám, hanem azzal, hogy a busz igen lassú és kényelmetlen. Számításom szerint egy ilyen úton akár 3-4…

Németország, Hann. Münden, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most egy több szempontból is érdekes helyre látogatunk el (azon túl, hogy tényleg egy szép hely). Az első érdekesség a neve. Már az is szokatlan, hogy egy névvel ennyit variáltak. Az eredeti neve egyszerűen Münden volt, de ezt többször összetévesztették a szintén a Weser folyó mentén található Mindennel. Az ide küldött postai…

Németország, Krailling, a Würm patak, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Hogy tényleg mibe botlik bele az ember néha (igazolva Horizont állítását, hogy Én elég sok olyan dolgot is megnézek, amit más nem és még érdekel is engem)! Tegnap München mellett voltunk egy Krailling nevű helyen. Nem egy lényeges hely, látnivaló sem sok. Egy gyár területén lenne munka (ha megkapjuk), de ami lényeges, hogy…

Magyarország, Budapest, a Dohány utcai zsinagóga, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Eddig akárhányszor erre jöttem, mindig rossz volt az idő, most végre tudtam szép képeket készíteni erről a zsinagógáról. Korábban már voltam itt koncerteken, így most csak a külső részeket fényképeztem le. A zsinagóga a szakrális alapfunkciója mellett még temető és kiállító hely is egyben. A temetőről el kell mondani, hogy…

Magyarország, Fót, a Károlyi kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ha eddig csak fanyalogtam a budapesti és környéki kastélyok miatt, akkor a fóti Károlyi kastély esetében ki kell jelentenem, ez lenne az ideális Budapest (környéki) kastély. Persze soha sem lesz az (soha se mond, hogy soha!), mert irgalmatlan pénz kellene hozzá. Pedig elhelyezkedése ideális, Budapesttől alig 10 km-re van, ráadásul…

Ausztria, Grác, a Mauzóleum és közvetlen környéke, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most egy másik kapun lépünk be Grác városközpontjába, ez a Burgtor. A neve teljesen jogos (Várkapu), mivel közvetlenül a gráci várhoz vezet (a várat már korábban kitárgyaltuk). Most nem jobbra (a vár felé), hanem balra kanyarodunk, a Mauzóleum és az Alexandriai Szent Katalin templom együtteséhez. Építészetileg nagyon zsúfolt…

Magyarország, Budapest, a 4-es metró, Rákóczi téri állomás, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most folytassuk a 4-es metró megismerését. Ahogy haladunk befelé a belvárosba, egyre látványosabbak lesznek az állomások. Így van ezzel is. Itt is rendbe hozták a térfelszínt, szerencsére a vízről sem feledkeztek meg, van egy szép nagy medence. Az állomás egyik leglátványosabb eleme a fényoszlop. Miután itt a közvetlen bevilágítást…

Lengyelország, Krakkó óvárosa, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Krakkó óvárosának néhány kiemelt részét már bemutattam, de azért ha az egész óvárost nézzük, azért még van igen sok és érdekes látnivaló. Amit eddig bemutattam: - a Posztócsarnok (Sukiennice) - a Főtér (Rynek Główny) - a Jagelló Egyetem, Campus Maius Ezekről most nem fog szó esni, de azért mint említettem van még bemutatni való…

Magyarország, Budapest, az Országház (a Parlament épülete), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Már évek óta nyűglődöm ezzel a témával, lévén a Parlament épülete az egyik legfontosabb építmény Magyarországon, de eddig nem jutottam be, hogy ott is megtekintsem és fotókat készíthessek. Ennek az ideje most jött el, persze némi szerencsével, mivel hozzájutottam két jegyhez ingyen, így a hónom' alá kaptam az unokámat és elmentünk szombat du…

Magyarország, Budapest, Pál-völgyi barlang, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Aki figyelte az eddigi beszámolóimat, az tudja, hogy eléggé barlang mániások vagyunk. Így esett, hogy nemrég megnéztük (immár sokadszorra) a Pál-völgyi barlangot. Könnyű idejutni úgy busszal, mint autóval. Budapest abban a szerencsés helyzetben van, hogy több nyilvános barlang is található a területén. Ezek közül az egyik ez…

Magyarország, Mór, Lamberg kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Mórral kapcsolatban nem mondhatom azt, amit sok hellyel kapcsolatban már megtettem, ezt a helyet nem kerülgettem, valószínűleg csak nagyon régen jártam erre, arra sem emlékszem, hogy voltam-e itt. Pedig úgy látszik, helytelen volt a hozzáállásom. Mórról majd egy másik beszámolóban, most lássuk a hely gyöngyszemét, a Lamberg kastélyt…

Magyarország, Budapest, Vajdahunyad vára (Történelmi épületcsoport), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most a Városligetbe látogatunk el, ott is a Vajdahunyad várát nézzük meg, hivatalos nevén Történelmi Épületcsoportot. Alpár Ignác alkotása. Az 1896-os millenniumi ünnepségek tiszteletére olyan épületegyüttest kívántak létrehozni a magyar fővárosban, amely „három dimenzióban” ábrázolja a magyar építészet ezeréves történetét…

Magyarország, Budapest, Szent István bazilika, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Úgy látszik, mostanában csak Budapest eddig be nem mutatott turisztikai helyinek ismertetésére van időm, sajnos ebben is csak lassan tudok haladni. A bazilika tényleges turisztikai célpont, egyrészt az igen jó elhelyezkedése, másrészt az impozáns építészeti volta miatt (sokaknak persze vallási okok miatt is). Pedig nem igazán…

Lengyelország, Walim, Sztolnie Walimskie RIESE, SzG3

Most egy érdekes programot fogunk áttanulmányozni: az a terület, ahol most Lengyelországban kirándultunk, az 1945-ig Németország szerves része volt, ezen belül Poroszország Alsó-Szilézia tartománya. Ez azért lényeges, mivel ezek a területek nem elfoglalt területek voltak, a tevékenységeiket a saját területeiken végezték. A lengyelek is a honlapjaikon…
Oszd meg ezt a blogot: szalay2 utazási blogja

Itt voltam!

Bakancslista

Az utazási blog készítője még nem hozott létre egyetlen nyilvános bakancslistát sem!

Útvonal

Az utazási blog készítője még nem hozott létre egyetlen nyilvános útvonalat sem!