»Utazás»szalay2 utazási blogja
Utazási blog

szalay2 utazási blogja

Németország, München, az Olympiapark, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ahogy kijárok Németországba, igyekszem mindig valami látnivalót is megtekinteni, ha már ott vagyok. Most az Olympiaparkba fogunk ellátogatni. Az egész létesítmény komplexum az 1972-es olimpiára készült, szemmel láthatóan egy jól megválasztott koncepció alapján. Ez különösen vonatkozik az egyes létesítmények tetőszerkezetének kialakítására…

Csehország, Olomouc (Olmütz), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Erről a szép cseh városról még nem szóltam. Mikor a Morva karsztot néztük meg, ide is ellátogatunk egy rövid időre. A főteret (Városháza tér) és a Szent Vencel katedrálist néztük meg. Olmütz (csehül Olomouc, archaikus magyar nevén Alamóc, lengyelül Ołomuniec, latinul Eburum vagy Olomucium) város a Cseh Köztársaságban, Morvaország…

Németország, Schönau am Königssee, SzG3

4. nap 2. helyszín: A túra 4. napja augusztus 1-re esett, ami nem volt azért teljesen véletlen (mármint hogy mit terveztem erre a napra). Minden nyári nyaralást úgy időzítünk, hogy augusztus elseje kb. a közepére essen, mivel akkor van a házassági évfordulónk. Az idei volt a 39. Így nem véletlen, hogy berchtesgadeni sóbánya (Salzbergwerk) és a Königssee erre a napra esett…

Magyarország, Budapest, az Országház (a Parlament épülete), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Már évek óta nyűglődöm ezzel a témával, lévén a Parlament épülete az egyik legfontosabb építmény Magyarországon, de eddig nem jutottam be, hogy ott is megtekintsem és fotókat készíthessek. Ennek az ideje most jött el, persze némi szerencsével, mivel hozzájutottam két jegyhez ingyen, így a hónom' alá kaptam az unokámat és elmentünk szombat du…

Németország, Kassel, Bergpark Wilhelmshöhe, Löwenburg, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A löwenburgi beszámolót azért vettem külön, mert bár a Bergpark része, igen látványos, ezért sok képet készítettem róla, kár lett volna hozzátenni a többihez. 1793 és 1801 között épült, alapvetően középkori mintára. Az volt a cél, hogy úgy tűnjön, mintha az alapító tartománygróf készíttette volna (aki a Hessen-Kassel dinasztiát is megalapította - IX…

Csehország, Lednice 2., SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A mostani cseh utunknak az elsődleges célja az volt, hogy az unokámat megismertessük azokkal a szép látnivalókkal, amiket már korábban mi meglátogattunk, de azért némi újdonságot azért ebbe az útba is belecsempésztünk. A két korábban meglátogatott helyek közül az egyik ez, a másik a Zlín/Lesná-i állatkert (erről majd később)…

Magyarország, Budapest, a Fővárosi Állat- és Növénykert, a sárkányok éjszakája, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Tegnap este (az egyéb híresztelések ellenére, mely szerint km-es sorok állnak a jegyekért), szokás szerint a hónom alá kaptam az unokámat és magam mellé a feleségemet és elmentünk megnézni a sárkányok éjszakáját az állatkertben. Az idő is kitűnő volt, sort sem találtunk. Igaz, este 9-re mentünk oda, de a zárásig meglévő 1 óra…

Csehország, Nové Město nad Metují, SzG3

Hazafelé itt éjszakáztunk a 7. éjszaka. Talán ez volt a leggyengébb szállás, de ezt előre tudtam a kommentekből, de úgy döntöttem, hogy mégis megkockáztatjuk, mivel a környéken nagyon kevés az elfogadható szállás, és csak igen drágán tudtam volna egy másik szállást szerezni (meg csak egy éjszakáról volt szó). Csak zárójelben jegyzem meg, hogy úgy…

Németország, Essen/Kettwig, Schloß Hugenpoet, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ahogy Kettwignél írtam, a városkában még két kastélyt látogatunk meg. Ezek közül az egyik ez a kastély volt. A városka a Ruhr folyó északi oldalán van, a Hugenpoet kastély a délin található. Elhúzunk a Landsberg kastély parkolója mellett és néhány száz méterre már meg is van a kastély parkolója, jobbra az úttól. Miután a Ruhr…

Magyarország, Budapest, a Barabás villa, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ismét találtam egy olyan helyet Budapesten, amivel kapcsolatban korábban előítéleteim voltak, azt hittem, hogy egy gazdagoknak való étteremről van szó. A múlt héten erre jártam és gondoltam, megnézem milyen árak vannak itt (mármint az étteremben). Ekkor derült ki, hogy ez egy kulturális és rendezvényközpont, szép parkkal. A…

Magyarország, Budapest, a 4-es metró, Rákóczi téri állomás, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most folytassuk a 4-es metró megismerését. Ahogy haladunk befelé a belvárosba, egyre látványosabbak lesznek az állomások. Így van ezzel is. Itt is rendbe hozták a térfelszínt, szerencsére a vízről sem feledkeztek meg, van egy szép nagy medence. Az állomás egyik leglátványosabb eleme a fényoszlop. Miután itt a közvetlen bevilágítást…

Szlovénia, Planina pod Šumikom, Lobnica patak szurdoka, SzG3

2018. 06. 02-án ismét elutaztam az Alfatours-sal egy egynapos túrára. Ismét meg kellett állapítanom, hogy ezeket az egynapos túrákat nem szabad egyedileg megszervezni (nem azért mert nem tudnám!), mivel ebből az összegből (kb. 10.000.-Ft/fő) nem lehet megjárni a helyeket. Ráadásul ennél a túránál valószínűleg az utat sem találtam volna meg. Na de vissza az elejére…

Magyarország, Szolnok, Rep Tár, repülő múzeum, SzG3

Végre egy olyan hely, amit majdnem maradéktalanul ajánlani tudok (ami egy kicsit nem tetszett az az, hogy a kiállításon kívül minden csak külön fizetés ellenében volt csak igénybe vehető és ha ezeket egyenként mondjuk csak két személy - apa és fia - veszi igénybe, akkor az már egy eléggé tekintélyes summát tesz ki. Az ajándékbolt árait is eléggé drágának tartottuk)…

Csehország, Malá Morávka, Bílá Opava szurdok, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A Praded környékén azért más látnivaló is található, ilyen például ez a szurdok. A kettő úgy ér össze, hogy a szurdok végén van egy nagyon meredek szerpentines kijárat, ez pontosan a felső parkolóba visz, ahol a kocsit le kell tenni a Praded-es túrához. A szurdok bejáratánál kis parkoló található, innen indul a túra felfelé…

Csehország, Bruntál, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most egy igen szép és érdekes helyre látogatunk el, ez Bruntál kastélya és a város. Már más kastélynál (pld. Bouzov) is felmerült a Német Lovagrend jelenléte, ami itt fokozatosan előjött. Szép hosszú a német nevük: Haus der Ritter des Hospitals Sankt Marien der Deutschen zu Jerusalem. A nagymester ebben a kastélyban tartózkodott…

Németország, Kassel, Bergpark Wilhelmshöhe, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Eléggé érdekes lesz, hogy ezen a bejegyzésen hogyan esek túl, mivel eléggé nagy falatnak tűnik, ahogy a hely is az. Európában egyedülálló létesítménnyel állunk szemben. Ez a legnagyobb barokk park Európában, amely azonban gondosan követi az angol tájépítészet elképzeléseit. Ráadásul egy hegyoldalban, holott az ilyen jellegű…

Magyarország, Poroszló, a Tisza-tavi Ökocentrum, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Nálam általában azok az utak sikerülnek a legjobban, amit nem tervezek túl, sőt sokszor na keljünk fel és induljunk el valahová kategóriába tartoznak (persze van kivétel, a svájci utamat pld. kb. 4 hónapig szerveztem és meg is érte ennyit bele fektetni). Ráadásul Újpestről könnyű ide jutni, mivel nem kell Budapesten átvergődni…

Svájc, Bern, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Egy napot Bernben is eltöltöttünk. Bern mintegy Svájc közepén fekszik az Aare folyó partján. Az óváros a folyó egyik hurokszerű kanyarulatában fekszik, innen terjed ki a város minden égtáj felé néhol egészen 12 kilométer távolságban is. Északról a Breitenrain, Wankdorf és Lorraine negyedek szegélyezik a központot, keleten a Schosshalde és délen Kirchenfeld…

Lengyelország, Krakkó főtere (Rynek Główny w Krakowie), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Akkor most térjünk vissza Krakkóba, annak is a főterére. A Posztócsarnokot már megnéztük, most a tér egyéb nevezetességeivel fogok foglalkozni. Az eredete a XIII. századig nyúlik vissza, akkor Európa legnagyobb fővárosi tere volt (Ekkor ugyanis Krakkó volt a Lengyel Királyság fővárosa). 200x200 m-es területe azért alakult…

Magyarország, Tóalmás, az Andrássy kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most következzen néhány sikertelen kastély látogatás. Ezek közül az első ez a kastély volt. Itt még bosszankodni is volt okom, mivel direkt utána néztem az interneten, hogy meg lehet-e látogatni Őket, mivel tudtam, hogy egy alapítvány kezelésében van a kastély, így elképzelhető volt az is, hogy esetleg zárva vannak. Az interneten…
Oszd meg ezt a blogot: szalay2 utazási blogja

Itt voltam!

Bakancslista

Az utazási blog készítője még nem hozott létre egyetlen nyilvános bakancslistát sem!

Útvonal

Az utazási blog készítője még nem hozott létre egyetlen nyilvános útvonalat sem!