»Utazás»szalay2 utazási blogja
Utazási blog

szalay2 utazási blogja

Magyarország, Szombathely, Vasi múzeumfalu (Skanzen), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Szombathely másik nevezetessége a Vasi múzeumfalu, amely a 2. skanzen volt Magyarországon. Megtalálni viszonylag nehéz, mivel a horgásztó ÉNY-i csücskében van, viszont a tájékoztatás eléggé nehézkes. Van ugyan irányító tábla, de a barna színe miatt gyakorlatilag észrevehetetlen. Ha valaki a Bartók Béla körúton autózik észak…

Magyarország, Székesfehérvár, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Budapestről autópályán csak 60 km Székesfehérvár. Úgy látszik, ahogy elhagyjuk Budapestet, egyre rendezettebb városokat találunk. Ilyen város Székesfehérvár is. A belvárost szépen rendbe rakták, érdemes egy jó sétát tenni. Jó üzletek is vannak (itt is terjed a pláza építési divat, ez sajnos nem túl magas színvonalú). Története: A…

Csehország, Dolní Morava, Stezka v oblacích (Sky Walk), SzG3

A második nap legnagyobb slágere ez volt (ismét meg kell jegyeznem, hogy erre a helyre csak a Google Maps igen gondos áttanulmányozása után leltem rá, Mo-n semmi információ erről nincs (most már van!!!), és ismét megemlítem: rajtunk kívül magyaroknak nyoma sem volt, még magyar rendszámú autót sem láttunk). Ez a hely egy zsákutca völgyben található…

Németország, Kassel, Bergpark Wilhelmshöhe, Löwenburg, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A löwenburgi beszámolót azért vettem külön, mert bár a Bergpark része, igen látványos, ezért sok képet készítettem róla, kár lett volna hozzátenni a többihez. 1793 és 1801 között épült, alapvetően középkori mintára. Az volt a cél, hogy úgy tűnjön, mintha az alapító tartománygróf készíttette volna (aki a Hessen-Kassel dinasztiát is megalapította - IX…

Magyarország, Budapest, a Nagytétényi kastélymúzeum, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Pontosítanék a címhez: igazából Száraz-Rudnyánszky kastélynak hívják, de most ez a hivatalos elnevezése. Jelenleg az Iparművészeti Múzeum fiók létesítményeként működik. Itt állandó bútortörténeti kiállítás található. A kastély története igen régi időkre vezethető vissza, már a római korban villa állt ezen a helyen. A jelenlegi kastély magja a XIII…

Ausztria, Grein, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Az osztrák Dunakanyar három részből áll: Wachau (ez a legismertebb), Nibelungengau és a Strudengau. Grein a Strudengau nyugati bejáratát őrzi, szó szerint, mivel az alkalmas hely miatt egy vámszedő hely alakult itt ki, főleg ami a dunai hajóforgalmat jelentette. Ami történelmét illeti, igencsak mozgalmas volt, a sok látogató…

Németország, Berchtesgaden, SzG3

3. nap, 2. helyszín: A Wimbachklamm után ide jöttünk, elsősorban amiatt, mert másnapra volt jegyünk (elővételben vettük az interneten) az itteni sóbányába (Salzbergwerk). Ráadásul az első turnusra, hogy a bányalátogatás ne nagyon vágja ketté a napunkat. Igazából azt szerettük volna megtudni, hogy mennyi az idő a lakóhelyünk és a bánya között, mert…

Csehország, Lednice 2., SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A mostani cseh utunknak az elsődleges célja az volt, hogy az unokámat megismertessük azokkal a szép látnivalókkal, amiket már korábban mi meglátogattunk, de azért némi újdonságot azért ebbe az útba is belecsempésztünk. A két korábban meglátogatott helyek közül az egyik ez, a másik a Zlín/Lesná-i állatkert (erről majd később)…

Ausztria, Salzburg, SzG3

2. nap, 3. helyszín: Mivel a feleségemmel már többször voltunk itt, elsősorban az unokám miatt jöttünk be a hellbrunni látnivalók után (kastélypark, állatkert). Arra most nem térek ki, hogy Salzburg milyen szép, inkább az általam tapasztalt problémákra mutatnék rá, mert szerintem ezek nagyon befolyásolhatják az ide látogatókat: - a látnivalók zöme…

Szlovákia, Tátra, Kőpataki tó - Tarpataki vízesések túra, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Alapvetően ezért jöttünk ide, de ez a nap alapvetően meg is változtatta a hozzáállásunkat a Tátra szlovákiai szakaszához. Az előző nap felmentünk a tátralomnici kabinos felvonó alsó állomásához, az árakról tájékozódni, meg úgy általában képben lehessünk (az árakról és az egyebekről interneten is lehet információkhoz jutni…

Ausztria, Grác, a Joanneumsviertel (Joanneum negyed), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most Grác egy egészen más részére látogatunk el. Grác Bécs után az egyik legfontosabb tudományos és technológia központ, de ugyanez vonatkozik a művészetekre is. Az alapokat János főherceg tette le Grácban, mikor magángyűjteményét átadta a városnak, hogy megkönnyítse a tanulást és gerjessze a kíváncsiságot. Az Ausztriában…

Magyarország, Szombathely, Saághy István Erdészeti Információs Központ, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Szombathelyről nagyon nehéz új témát találni, de most sikerült. Ez az Erdészeti Információs Központ. Igazából ez egy egyveleg, mivel az erdészetnek is vannak itt hivatalos helyiségei, de végül is egy nyitott hely, amely látogatható. Az arborétum DK-i csücskéhez csatlakozik, de soha sem volt annak része. Ha jól tudom a terület eredeti neve Méheskert volt…

Ausztria, Stubenberg am See, Stubenbergersee, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Amikor legutóbb erre jártam, vastagon tél volt és csak a várat (Schloß Stubenberg) látogattam meg, ami jelenleg igen magas színvonalú szállodaként működik. A tavat nem volt érdemes, mert be volt fagyva, teljesen kihalt. A feltöltött képek alapján valószínűleg jól gondoltam a dolgot, hogy egy szép tavaszi napon újra el kell ide jönni…

Németország, Schneizlreuth, Aschauerklamm, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Végre el tudtam jutni egy természeti szépséghez és nem csak városokat tudtam megnézni Németországban. Bár van némi hiányérzetem, de azért jó volt a túra. Miből is adódik ez a hiányérzet. Az interneten kikerestem a bajor szurdokokat és ez volt az egyik legközelebbi az autópályához. A GPS elvitt a megadott címre és ott szembesültem…

Ausztria, Grác - Mariatrost, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ausztriában több helyen láttam már, hogy templomot ugyanúgy helyeznek el egy hegyormon, vagy valami kiálló helyen, mint egy várat. Egyik ilyen látványos hely a Gráchoz tartozó Mariatrostban található templom. A főút felől kétféle módon lehet megközelíteni, autóval egy eléggé meredek úton - Kirchbergstraße, 14%-os lejtő (szerencsére…

Lengyelország, Ladek Zdroj, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most egy tipikus lengyel fürdőhelyre látogatunk el. A lengyeleknél a zdroj gyakorlatilag megegyezik a cseheknél található lázné-val (bár Karlovy Vary nevében nem szerepel, mégis az az egyik legnagyobb fürdőhely). Ladek Zdroj Lengyelország egyik legrégebbi fürdőhelye, mint ilyen már a XV. században is ismert volt. Mivel német…

Magyarország, Mosonmagyaróvár, SzG3

Mosonmagyaróváron többször átmentem már, elsősorban a határon időnként megjelenő tumultus miatt. Nagyon sokszor meg sem álltam, mivel nem sok látnivalót találtam. Azért két dolgot találtam itt: 1. a Hanság Múzeum 2. a Vár A várról már István király korában is említést tettek (persze csak földvár volt még csak). Az egy igen érdekes a történetében…

Csehország, České Budějovice, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! České Budějovice dél-Csehország egyik legnagyobb városa, mely mégis meg tudta őrizni kisvárosi hangulatát, minden bájával egyetemben. Fontos szerepet játszott a huszita felkeléseknél, és egy időben itt tartották a császári ereklyéket is. Több okból is érdemes felkeresnünk e történelmi emlékkel és kincsekkel teli, Prágától 150 km-re található várost…

Ausztria, Wernstein am Inn, SzG3

Alapvetően egy ok miatt jöttünk ide és pedig a gyalogos híd, ami átível a folyó felett és egyben a határon is. Amúgy is ezen az oldalon voltunk, mivel Schärdingban tankoltunk (meg megnéztük a várost is), korábbi tapasztalataim alapján ott a legolcsóbb a benzin (tulajdonképpen ez volt az egyetlen dolog, ami az osztrákoknál olcsóbb volt mint a németeknél)…

Ausztria, Bécs, a Szecessziós ház és a Károly templom, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A Belvedere után felkerestem a közelben található két nevezetességet: A többi kiállító helyhez képest ez egy kicsiny múzeum, de a bécsi szecesszió kiemelkedő bemutató helye. A köznyelv egyszerűen csak Secession-nak nevezi. A XIX. század végén készült el, az épület költségét a Secession Művészegyesület tagjai teremtették elő…
Oszd meg ezt a blogot: szalay2 utazási blogja

Itt voltam!

Bakancslista

Az utazási blog készítője még nem hozott létre egyetlen nyilvános bakancslistát sem!

Útvonal

Az utazási blog készítője még nem hozott létre egyetlen nyilvános útvonalat sem!