»Utazás»szalay2 utazási blogja
Utazási blog

szalay2 utazási blogja

Magyarország, Szeged, Kiskundorozsma, szélmalom, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ma ismét Szegeden voltam és megnéztem a dorozsmai szélmalmot. Nagy szerencsém volt, mert egyébként zárva lett volna, de éppen aznap felújítási munkák voltak, így össze tudtam ismerkedni a gondnokkal, aki megengedte, hogy töviről hegyire megnézzem a szélmalmot belülről is. Egészen a tetejéig felmásztam és az összes szerkezetet…

Lengyelország, Krakkó, a Wawel, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Krakkó legnagyobb látványossága kétségkívül a Wawel. A királyi vár és a hozzá tartozó egyéb létesítmények egy szerves egészet alkotnak a Visztula partján. A parkolási díjak elkerülése miatt célszerű az autót a folyó túlsó partján hagyni, ez a kis plusz séta szerintem mindenkinek bele kell férnie (meg néhány óra alatt nem elintézhető a vár)…

Németország, München, az Olympiapark, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ahogy kijárok Németországba, igyekszem mindig valami látnivalót is megtekinteni, ha már ott vagyok. Most az Olympiaparkba fogunk ellátogatni. Az egész létesítmény komplexum az 1972-es olimpiára készült, szemmel láthatóan egy jól megválasztott koncepció alapján. Ez különösen vonatkozik az egyes létesítmények tetőszerkezetének kialakítására…

Magyarország, Fertőd, Esterházy kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Itt még tavaly márciusban voltam, de csak most tudtam sort keríteni a beszámolóra. Az egészben az az érdekes (már ha az), hogy itt utoljára a gimnáziumi osztálykiránduláson voltam. Bár Sopron felé azért többször jöttem erre, de a Győr-Soproni útról azért le kell térni Fertőd felé és ezek szerint ez eddig nem fért bele az időmbe…

Magyarország, Budapest, a Várkert Bazár átadása 2.0, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A 4 napos önfeledt működés után a Várkert Bazár bezárt és most, augusztus utolsó hétvégéjén nyitotta meg a kapuit (látszólag) véglegesen. A nagy tömegre való tekintettel a Vár Tabán felőli oldaláról közelítettük meg a helyszínt (ez más okból kifolyólag utóbb még jobb megoldás lett, mint először gondoltuk). A lift mellett…

Ausztria, Salzburg, Schloss Hellbrunn, SzG3

2. nap. 2. helyszín: Salzburgról azt lehet tudni, hogy alapvetően érseki város. 1612-ben az akkori salzburgi érsek megbízást adott egy új érseki székhely kialakítására. Ez lett a hellbrunn-i kastély a kastélyparkjával. Alapvetően nyári rezidenciának szánták, de az érsekek nem sok időt töltöttek itt, inkább fogadásokra, vadászatokra látogattak csak ki…

Ausztria, Grác, a Mauzóleum és közvetlen környéke, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most egy másik kapun lépünk be Grác városközpontjába, ez a Burgtor. A neve teljesen jogos (Várkapu), mivel közvetlenül a gráci várhoz vezet (a várat már korábban kitárgyaltuk). Most nem jobbra (a vár felé), hanem balra kanyarodunk, a Mauzóleum és az Alexandriai Szent Katalin templom együtteséhez. Építészetileg nagyon zsúfolt…

Svájc, Jungfrau Region, Grindelwald, First - Bachalpsee túraútvonal, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most egy új túráról számolok be: ez a First-Bachalpsee túra. Ide azért szoktak jönni az emberek (a szokásos szép hely mivoltán túl), mert ez az a hely, ahol azt a képet szokták csinálni, amin a tóban, tükörsima vízfelületen tükröződik a Jungfrau csoport. Ez a kép csokoládék borítóján keresztül számtalan emléktárgyon át a szokásos…

Magyarország, Poroszló, a Tisza-tavi Ökocentrum, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Nálam általában azok az utak sikerülnek a legjobban, amit nem tervezek túl, sőt sokszor na keljünk fel és induljunk el valahová kategóriába tartoznak (persze van kivétel, a svájci utamat pld. kb. 4 hónapig szerveztem és meg is érte ennyit bele fektetni). Ráadásul Újpestről könnyű ide jutni, mivel nem kell Budapesten átvergődni…

Lengyelország, Tátra Nemzeti Park, Dolina Koscieliska, SzG3

Folytatva a völgyekben történő túrázásokat, a második és egyben a legszebb völgy a Dolina Kościeliska. Itt is le kell róni a szokásos 20 PLZ parkolási és a 4 PLZ/fő belépti díjat. Mi itt már a legelejétől gyalog mentünk, itt nincs gyengébb rész. Aki akar, az persze beülhet egy gorál lovaskocsiba és fölmehet úgy a völgy közepéig. Néhány perces gyaloglás…

Svájc, Schaffhausen (2022), SzG3

Most Schaffhausenben vagyunk, a kanton főváros -ában. Kissé csalódott voltam, nem ilyenre emlékeztem (1973). Mostanában kissé kikerültük és arra jutottam, hogy ez nem is volt olyan nagy baj. Azok a szép házak, amelyek Stein am Rein-ben megvoltak, itt csak nyomokban voltak fellelhetőek. Ezért nem is igen írok a városról, nagyjából látható a képekről (főleg a fotóalbumban)…

Magyarország, Budapest, a 4-es metró, Rákóczi téri állomás, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most folytassuk a 4-es metró megismerését. Ahogy haladunk befelé a belvárosba, egyre látványosabbak lesznek az állomások. Így van ezzel is. Itt is rendbe hozták a térfelszínt, szerencsére a vízről sem feledkeztek meg, van egy szép nagy medence. Az állomás egyik leglátványosabb eleme a fényoszlop. Miután itt a közvetlen bevilágítást…

Magyarország, Budapest, Pál-völgyi barlang, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Aki figyelte az eddigi beszámolóimat, az tudja, hogy eléggé barlang mániások vagyunk. Így esett, hogy nemrég megnéztük (immár sokadszorra) a Pál-völgyi barlangot. Könnyű idejutni úgy busszal, mint autóval. Budapest abban a szerencsés helyzetben van, hogy több nyilvános barlang is található a területén. Ezek közül az egyik ez…

Lengyelország, Walim, Sztolnie Walimskie RIESE, SzG3

Most egy érdekes programot fogunk áttanulmányozni: az a terület, ahol most Lengyelországban kirándultunk, az 1945-ig Németország szerves része volt, ezen belül Poroszország Alsó-Szilézia tartománya. Ez azért lényeges, mivel ezek a területek nem elfoglalt területek voltak, a tevékenységeiket a saját területeiken végezték. A lengyelek is a honlapjaikon…

Magyarország, Kecskemét, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Kecskemétre elsősorban a repülőnap miatt (lásd OTT) szoktunk ellátogatni. Legutóbb valamikor decemberben voltam ott, már megkezdődött a karácsonyi kirakodóvásár a parkban, a hó miatt volt egy kellemes téli hangulata. A város nagyon rendezettnek tűnt és igen jól karbantartottnak. A belvárosnak is van egy összefogott, egységes képe…

Magyarország, Budapest, Fővárosi Állat- és Növénykert, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Azt hiszem, hogy az állatkertről már annyit írtak, hogy sok újat nem tudnék mondani róla. Az unokámmal abból az alkalomból voltunk itt, hogy most volt a Víz világnapja. Ebből az alkalommal a Fővárosi Vízművek alaposan ellepték az állatkertet, mindenhol standot állítottak fel és igen érdekes bemutatókat tartottak, még a gyerekeknek is érdekes lehetett…

Magyarország, Budapest, Magyar Vasúttörténeti Park, Gőzmozdony fesztivál, 2012. 09., SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Idén már szinte menetrendszerűen látogattuk meg az éppen aktuális gőzmozdony fesztivált. Az idő rendkívül alkalmas volt a program lebonyolításra. Miután meglehetősen hasonló volt a múlt évihez, így most nem fogom nagyon részletesen leírni. Az idei programot a MÁV 411.118-as pályaszámú mozdony felújításának befejezése köré szervezték…

Magyarország, Miskolc Lillafüred, SzG3

Felsőtárkányból a szerintem legszebb magyarországi úton elautókáztunk Lillafüredre. Az előző napi hatalmas viharnak azért voltak nyomai, iszapos, agyagos átfolyások az úton, kidőlt fák, de azt jó volt látni, hogy ettől eltekintve az erdők jó állapotban vannak, zöldek, virulnak. Lillafüredre érve jobbra van egy nagy parkoló, a COVID vírus miatt még éppen ingyenes volt…

Csehország, Kroměříž, Květná zahrada (Virágos kert), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Igazából a másik beszámolóhoz is hozzá lehetett volna csapni ezt, de nincs szerves kapcsolatban a kastéllyal és a kastélykerttel, valamint túl sok fotó lett volna egy helyre feltöltve, az talán emészthetetlen lenne. Mint azt már korábban láttuk, az olomouci püspökök igen gondosan kidolgoztatták az ő pihenési lehetőségeiket…

Magyarország, Budapest, Margit-sziget, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most Budapest egyik tüdejét mutatom be. A Margit-szigeten volt a Domonkos-rendi apácák kolostora, északi végén az esztergomi érsek vára, középen a premontreiek és a ferences rendi minoriták temploma és kolostora, déli végén pedig a Szent János-lovagrend vára és ispotálya állt. 1790-ben a bécsi udvar a főherceg kezdeményezésére…
Oszd meg ezt a blogot: szalay2 utazási blogja

Itt voltam!

Bakancslista

Az utazási blog készítője még nem hozott létre egyetlen nyilvános bakancslistát sem!

Útvonal

Az utazási blog készítője még nem hozott létre egyetlen nyilvános útvonalat sem!