»Utazás»szalay2 utazási blogja
Utazási blog

szalay2 utazási blogja

Magyarország, Szeged, Kiskundorozsma, szélmalom, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ma ismét Szegeden voltam és megnéztem a dorozsmai szélmalmot. Nagy szerencsém volt, mert egyébként zárva lett volna, de éppen aznap felújítási munkák voltak, így össze tudtam ismerkedni a gondnokkal, aki megengedte, hogy töviről hegyire megnézzem a szélmalmot belülről is. Egészen a tetejéig felmásztam és az összes szerkezetet…

Magyarország, Zalacsány, Batthyány kastélyszálló és a horgásztó, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Tavaly februárban hivatalos úton voltam Zalaegerszegen és közben megálltunk Zalacsányon is, elsősorban a Batthyány kastély miatt (aki emlékszik rá, van egy nagy blogom a Batthyány családról), visszafelé pedig a horgásztó partján ebédeltünk egy jót. A kastélyhoz a főútról (Zalaegerszeg felé menet) jobbra kell lekanyarodni és kb…

Lengyelország, Krakkó, Sanktuarium Bożego Miłosierdzia w Krakowie-Łagiewnikach, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Először tisztázzuk a lengyelül eléggé kacifántos nevet: ez az Isteni Irgalmasság Szentéje. Azt már a zakopánei látogatásunkkor is láttuk, hogy a lengyelek nagyon értenek a templomépítéshez (régen és most is). Látszólag egy egyszerű betonszerkezet, de valójában egy nagyon puritán, de mégis látványos templom épült a területen…

Magyarország, Budapest, a Rumbach Sebestyén utcai zsinagóga, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A Dohány utcai zsinagógától elsétáltam a Rumbach Sebestén utcai zsinagógáig, alig pár száz méter van közöttük. Amint azt már említettem, a Dohány utcait nevezik nagy zsinagógának, míg ezt a kis zsinagógának. A zsinagóga 1869 és 1872 között épült közadakozásból, a mór építészet stílusjegyeit felhasználva. Az épület a II…

Magyarország, Vácrátót ősszel (2012), SzG3

Ezen a hétvégén ismét kimentünk Vácrátótra, egyrészt a gyönyörű szép őszi idő és a színek miatt, másrészt azért, mert úgy saccoltam, hogy az új üvegházak talán elkészültek. Ez részben igaz is lett, a régi üvegházat ismét látogatni lehetett, valamint az újak közül elkészült a pozsgásokat és kaktuszokat bemutató rész, valamint a másik üvegházat ez előbbivel…

Magyarország, Fót, a Károlyi kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ha eddig csak fanyalogtam a budapesti és környéki kastélyok miatt, akkor a fóti Károlyi kastély esetében ki kell jelentenem, ez lenne az ideális Budapest (környéki) kastély. Persze soha sem lesz az (soha se mond, hogy soha!), mert irgalmatlan pénz kellene hozzá. Pedig elhelyezkedése ideális, Budapesttől alig 10 km-re van, ráadásul…

Magyarország, Budapest, a Fővárosi Állat- és Növénykert, a sárkányok éjszakája, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Tegnap este (az egyéb híresztelések ellenére, mely szerint km-es sorok állnak a jegyekért), szokás szerint a hónom alá kaptam az unokámat és magam mellé a feleségemet és elmentünk megnézni a sárkányok éjszakáját az állatkertben. Az idő is kitűnő volt, sort sem találtunk. Igaz, este 9-re mentünk oda, de a zárásig meglévő 1 óra…

Csehország, Kroměříž, Květná zahrada (Virágos kert), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Igazából a másik beszámolóhoz is hozzá lehetett volna csapni ezt, de nincs szerves kapcsolatban a kastéllyal és a kastélykerttel, valamint túl sok fotó lett volna egy helyre feltöltve, az talán emészthetetlen lenne. Mint azt már korábban láttuk, az olomouci püspökök igen gondosan kidolgoztatták az ő pihenési lehetőségeiket…

Lengyelország, Krakkó főtere (Rynek Główny w Krakowie), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Akkor most térjünk vissza Krakkóba, annak is a főterére. A Posztócsarnokot már megnéztük, most a tér egyéb nevezetességeivel fogok foglalkozni. Az eredete a XIII. századig nyúlik vissza, akkor Európa legnagyobb fővárosi tere volt (Ekkor ugyanis Krakkó volt a Lengyel Királyság fővárosa). 200x200 m-es területe azért alakult…

Magyarország, Szombathely, Kámoni arborétum, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Amilyen kellemes meglepetés volt Ausztriában Fürstenfeld (lásd OTT), olyan volt Szombathely is Magyarországon. Ilyennek kellene lennie a többi magyar városnak is, akkor (legalábbis ilyen tekintetben) nem látnám túl sötétnek a jövőt. Miután egy beszámolóban igencsak hosszú lenne összefoglalni a helyet, így itt is belebonyolódok a részletekbe…

Ausztria, Grác, a Paulustorvorstadt (Paulus kapu előváros), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Mint azt már korábban írtam, ismét ellátogattam Grácba és sok olyan helyen voltam, amit még nem mutattam be. Ezek közül az egyik a Paulus kapu előváros. A terület a Schloßbergtől keletre terül el, itt maradtak meg a legjobban az eredeti városfalak is. A városfalakon természetesen csak kapukon lehetett bejutni a városba, itt…

Ausztria, Großgmain, Skanzen, SzG3

A 6. nap 1. helyszíne egy kicsit felborította aznapi tervet, mivel eredetileg csak néhány órát akartunk itt tölteni, mondván, hogy skanzent már láttunk eleget, és bár a nyitásra odaértünk (a szállásunktól csak 7 km-re volt), csak du. 4 óra körül jöttünk el. De azt kellett tapasztalni, hogy ez egy hihetetlenül nagyszerű skanzen volt, minden skanzenekre…

Németország, Essen/Kettwig, Schloß Hugenpoet, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ahogy Kettwignél írtam, a városkában még két kastélyt látogatunk meg. Ezek közül az egyik ez a kastély volt. A városka a Ruhr folyó északi oldalán van, a Hugenpoet kastély a délin található. Elhúzunk a Landsberg kastély parkolója mellett és néhány száz méterre már meg is van a kastély parkolója, jobbra az úttól. Miután a Ruhr…

Csehország, Jiříkov, Hrad Sovinec, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Sovinec vára az egyik legnagyobb kastélykomplexum Csehországban. Eléggé zaklatott volt a történelme, amit még mostanra sem hevert ki teljesen. Az 1500-as évek végéig cseh tulajdonban volt, attól kezdve elfoglalták a svédek, a teuton lovagok, stb. Ami egy kicsit azért furcsa, mivel eléggé erős várnak tűnt nekünk. Valami nem működhetett rendben…

Németország, Krailling, a Würm patak, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Hogy tényleg mibe botlik bele az ember néha (igazolva Horizont állítását, hogy Én elég sok olyan dolgot is megnézek, amit más nem és még érdekel is engem)! Tegnap München mellett voltunk egy Krailling nevű helyen. Nem egy lényeges hely, látnivaló sem sok. Egy gyár területén lenne munka (ha megkapjuk), de ami lényeges, hogy…

Ausztria, Stubenberg am See, Stubenbergersee, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Amikor legutóbb erre jártam, vastagon tél volt és csak a várat (Schloß Stubenberg) látogattam meg, ami jelenleg igen magas színvonalú szállodaként működik. A tavat nem volt érdemes, mert be volt fagyva, teljesen kihalt. A feltöltött képek alapján valószínűleg jól gondoltam a dolgot, hogy egy szép tavaszi napon újra el kell ide jönni…

Ausztria, Salzburg, Schloß Hellbrunn, Wasserspiele

Amint azt korábban már írtam, amikor a kastélyparkot látogattuk meg, hatalmas zsivaj, taps és nevetés hallatszott a kastély mögül. Visszaindulás előtt megállapítottuk, hogy a kastély mögött egy nagy szökőkútpark (németül Wasserspiele - vízi-játékok) található. Egyöntetűen megállapodtunk abban, hogy e miatt még visszajövünk, valamint a botanikus kert…

Szlovákia, Tátra, Kőpataki tó - Tarpataki vízesések túra, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Alapvetően ezért jöttünk ide, de ez a nap alapvetően meg is változtatta a hozzáállásunkat a Tátra szlovákiai szakaszához. Az előző nap felmentünk a tátralomnici kabinos felvonó alsó állomásához, az árakról tájékozódni, meg úgy általában képben lehessünk (az árakról és az egyebekről interneten is lehet információkhoz jutni…

Szlovénia, Planina pod Šumikom, Lobnica patak szurdoka, SzG3

2018. 06. 02-án ismét elutaztam az Alfatours-sal egy egynapos túrára. Ismét meg kellett állapítanom, hogy ezeket az egynapos túrákat nem szabad egyedileg megszervezni (nem azért mert nem tudnám!), mivel ebből az összegből (kb. 10.000.-Ft/fő) nem lehet megjárni a helyeket. Ráadásul ennél a túránál valószínűleg az utat sem találtam volna meg. Na de vissza az elejére…

Svájc, Jungfrau Region, Grindelwald, First - Bachalpsee túraútvonal, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most egy új túráról számolok be: ez a First-Bachalpsee túra. Ide azért szoktak jönni az emberek (a szokásos szép hely mivoltán túl), mert ez az a hely, ahol azt a képet szokták csinálni, amin a tóban, tükörsima vízfelületen tükröződik a Jungfrau csoport. Ez a kép csokoládék borítóján keresztül számtalan emléktárgyon át a szokásos…
Oszd meg ezt a blogot: szalay2 utazási blogja

Itt voltam!

Bakancslista

Az utazási blog készítője még nem hozott létre egyetlen nyilvános bakancslistát sem!

Útvonal

Az utazási blog készítője még nem hozott létre egyetlen nyilvános útvonalat sem!