»Utazás»szalay2 utazási blogja
Utazási blog

szalay2 utazási blogja

Ausztria, Grác (Graz), Eggenberg kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Grácban van egy igen szép kastély, ez az Eggenberg kastély. A kastély Grác külvárosában található, gyönyörű parkja van, tele szelíd pávákkal. Az egyik odaült a feleségem mellé a pad támlájára. A kastély története: Az Eggenberg család egyszerű patrícius család volt az 1400-as években, amikor Johann Ulrich Eggenberg elnyerte…

Ausztria, Grác - Mariatrost, Villamos Múzeum, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Maritrost-ban a már korábban tárgyalt rendkívül látványos templomon kívül van még egy érdekes hely, ez a Villamos Múzeum. Igen könnyű megtalálni, ahol lekanyarodunk a templom felé, rögtön a kereszteződés után jobbra található. Igazán kicsi hely (a szentendrei Városi Tömegközlekedési Múzeum jóval nagyobb és látványosabb, hogy valami jót is mondjak magunkról)…

Lengyelország, Tátra Nemzeti Park, Dolina Koscieliska, SzG3

Folytatva a völgyekben történő túrázásokat, a második és egyben a legszebb völgy a Dolina Kościeliska. Itt is le kell róni a szokásos 20 PLZ parkolási és a 4 PLZ/fő belépti díjat. Mi itt már a legelejétől gyalog mentünk, itt nincs gyengébb rész. Aki akar, az persze beülhet egy gorál lovaskocsiba és fölmehet úgy a völgy közepéig. Néhány perces gyaloglás…

Magyarország, Ferihegy, Repülőgép Emlékpark, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Az unokámat nagyon érdeklik a repülőgépek (a kertünkben is mindig megnézi az elszálló gépeket), ezért elhatároztuk, hogy szombaton elmegyünk megnézni a Ferihegyi Repülőteret, majd a repülő skanzent. A repülőtérnél rögtön fennakadtunk az ajtón, a kilátó terasz zárva volt. Némi gutaütéses tánc kis helyen, majd megpróbáltuk oldalról…

Ausztria, Bécs (Wien), a Botanikus kert, SzG3

A Belvedere kastély és annak parkja mellett található a Bécsi Egyetem Botanikus Kertje. Miután a kastély sokak célpontja, így könnyen be lehet iktatni a Botanikus Kert megtekintését. A belépés díjtalan. Úgy láttam, hogy nem mindenhonnan közelíthető meg, pld. a Főpályaudvar felőli végén nem lehet bejönni. Szerintem a legjobb a nagy (felső) Belvedere kastély felől meglátogatni…

Ausztria, Grác - Mariatrost, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ausztriában több helyen láttam már, hogy templomot ugyanúgy helyeznek el egy hegyormon, vagy valami kiálló helyen, mint egy várat. Egyik ilyen látványos hely a Gráchoz tartozó Mariatrostban található templom. A főút felől kétféle módon lehet megközelíteni, autóval egy eléggé meredek úton - Kirchbergstraße, 14%-os lejtő (szerencsére…

Magyarország, Kecskemét 2., SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Nemrég direkt elutaztam egy kis fotó szafarira Kecskemétre és nagyon kellemes meglepetések értek, amit azért Mo vonatkozásában nem igazán szoktam hangoztatni (mivel alig találkozom ezzel). Ami a legjobban tetszett az a nagyon szép parkok megléte a belvárosban, hatalmas mennyiségű szökőkutakkal (néhol szinte túlzsúfolt volt…

Magyarország, Poroszló, a Tisza-tavi Ökocentrum, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Nálam általában azok az utak sikerülnek a legjobban, amit nem tervezek túl, sőt sokszor na keljünk fel és induljunk el valahová kategóriába tartoznak (persze van kivétel, a svájci utamat pld. kb. 4 hónapig szerveztem és meg is érte ennyit bele fektetni). Ráadásul Újpestről könnyű ide jutni, mivel nem kell Budapesten átvergődni…

Csehország, Kromeriz, a város, a kastély és a kastélypark, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Lednice után ide jöttünk, ez volt az egyik olyan cél, ahol még mi sem voltunk. Itt két napot éjszakáztunk a sok látnivaló miatt. A Penzion Kromeriz ben szálltunk meg, csak megjegyzésként: 816 KC volt egy éjszaka, fürdőszobás, légkondicionált szobában, gyakorlatilag a belvárosban. Kifizetünk 1 x 50 KC-a zárt udvarban való parkolásért…

Magyarország, Budapest, Margit-sziget, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most Budapest egyik tüdejét mutatom be. A Margit-szigeten volt a Domonkos-rendi apácák kolostora, északi végén az esztergomi érsek vára, középen a premontreiek és a ferences rendi minoriták temploma és kolostora, déli végén pedig a Szent János-lovagrend vára és ispotálya állt. 1790-ben a bécsi udvar a főherceg kezdeményezésére…

Magyarország, Szolnok, Rep Tár, repülő múzeum, SzG3

Végre egy olyan hely, amit majdnem maradéktalanul ajánlani tudok (ami egy kicsit nem tetszett az az, hogy a kiállításon kívül minden csak külön fizetés ellenében volt csak igénybe vehető és ha ezeket egyenként mondjuk csak két személy - apa és fia - veszi igénybe, akkor az már egy eléggé tekintélyes summát tesz ki. Az ajándékbolt árait is eléggé drágának tartottuk)…

Magyarország, Budapest, a Citadella, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Folytatom Budapest nevezetességeinek bemutatását. Most a Citadellára látogatunk el. Már most mondom, ez számomra egy nagyon nemszeretem hely, talán ha kétszer voltam itt korábban. Ennek igazából egyetlen oka van, nagyon nem szerettem azt a bazári hangulatot, amit itt meg lehetett találni. Nekem úgy tűnt, hogy az egyetlen cél…

Németország, Goslar, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Goslar a Harz hegység északi lábánál fekszik. Amikor a '70-es - '80-as években erre jártam (ez alatt a Harz hegység keleti, NDK-s oldalát kell érteni), soha nem gondoltam, hogy egyszer még elvetődök erre a vidékre. Goslarnak az volt a szerencséje, hogy kb. 15 km-el a nyugati oldalra esett, így az NSZK része lett. A keleti oldalon…

Magyarország, Tóalmás, az Andrássy kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most következzen néhány sikertelen kastély látogatás. Ezek közül az első ez a kastély volt. Itt még bosszankodni is volt okom, mivel direkt utána néztem az interneten, hogy meg lehet-e látogatni Őket, mivel tudtam, hogy egy alapítvány kezelésében van a kastély, így elképzelhető volt az is, hogy esetleg zárva vannak. Az interneten…

Németország, München, az Olympiapark, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ahogy kijárok Németországba, igyekszem mindig valami látnivalót is megtekinteni, ha már ott vagyok. Most az Olympiaparkba fogunk ellátogatni. Az egész létesítmény komplexum az 1972-es olimpiára készült, szemmel láthatóan egy jól megválasztott koncepció alapján. Ez különösen vonatkozik az egyes létesítmények tetőszerkezetének kialakítására…

Ausztria, Grác (Graz), a Schloßbergre menő sikló (Schloßbergbahn) és a Berglift, SzG3

Grác egy igen fontos létesítményéről még nem írtam, ez a Schloßbergre menő sikló. A sikló szerves egységet alkot a Berglifttel, olyannyira, hogy kombijegyet is lehet venni rájuk (egyikkel fel a hegyre a másikkal le a hegyről). A siklóval az a baj , hogy az alsó állomása szerintem kissé kiesik a fő forgalomból és mivel a külseje eléggé jellegtelen…

Ausztria, Salzburg, Schloss Hellbrunn, SzG3

2. nap. 2. helyszín: Salzburgról azt lehet tudni, hogy alapvetően érseki város. 1612-ben az akkori salzburgi érsek megbízást adott egy új érseki székhely kialakítására. Ez lett a hellbrunn-i kastély a kastélyparkjával. Alapvetően nyári rezidenciának szánták, de az érsekek nem sok időt töltöttek itt, inkább fogadásokra, vadászatokra látogattak csak ki…

Magyarország, Pilis - Kőhegyi turistaház 2, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Kivételesen visszatérek egy témához, egyrészt egy kedvező tapasztalat, másrészt egy nagyon kedvezőtlen tapasztalat miatt. A Kőhegyi turistaházat több ok miatt szeretjük a feleségemmel: úgy működik, mint egy klasszikus turistaház (és legalább működik!), jó a személyzet és viszonylag olcsón lehet meleg ételhez jutni, a Kő leves…

Csehország, Kroměříž, Květná zahrada (Virágos kert), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Igazából a másik beszámolóhoz is hozzá lehetett volna csapni ezt, de nincs szerves kapcsolatban a kastéllyal és a kastélykerttel, valamint túl sok fotó lett volna egy helyre feltöltve, az talán emészthetetlen lenne. Mint azt már korábban láttuk, az olomouci püspökök igen gondosan kidolgoztatták az ő pihenési lehetőségeiket…

Magyarország, Szombathely, a csónakázó tó és közvetlen környéke, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Mint azt korábban írtam, Szombathely igen kellemesen meglepett, szép, gondosan karbantartott, jó a levegője, látszik, hogy van gazdája. Az is kiderült közben, hogy nem csak az Alpok felől jön a jó levegő, hanem igen sok és szép park is található itt. Ezek közül a legszebb és a leglátványosabb a csónakázó tó, ezért adtam ezt a címet ennek a beszámolónak…
Oszd meg ezt a blogot: szalay2 utazási blogja

Itt voltam!

Bakancslista

Az utazási blog készítője még nem hozott létre egyetlen nyilvános bakancslistát sem!

Útvonal

Az utazási blog készítője még nem hozott létre egyetlen nyilvános útvonalat sem!