»Utazás»Ausztria

Ausztria

Ausztria, Mariasdorf (Máriafalva), a Mária Mennybemenetele templom, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Úgy templomokról ritkán szoktam külön beszámolót írni (templom templom, nekem a zöme egyforma). Azonban most igencsak kivételt kell tennem, mivel egy tényleg nagyon szép templomra bukkantam, amelynek ráadásul igen sok magyar vonzata is van. Igazából véletlenül bukkantam rá, amikor Lékán a templom mellett (még csak nem is…

Ausztria, Losenheim, Sebestyén vízesés (Österreich, Losenheim - Sebastian wasserfall)

Némi nagyképűséggel mondhatnám azt is, hogy a „szokásos módon” akartam írni néhány okosságot, de ezúttal a kedves olvasónak be kell érnie az én gondolataimmal, amelyek remélhetőleg a pontosan emlékező elméből táplálkoznak. Ugyanis a szóban forgó helyről még a legrészletesebb osztrák útikönyv is mindössze annyit ír, hogy Puchberg mellett található egy felkeresésre érdemes vízesés…

Ausztria, Ranshofen, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most ismét egy olyan területre látogatunk el, amely már a korábban ezen a környéken meglátogatottak sorsára jutott. A város látványossága a dombon lévő volt kolostoregyüttes, amelyet (mely igen hosszú, első említése 1040 körüli) - mivel igencsak frekventált helyen fekszik - sokszor kiraboltak, felégettek. Maga a terület is…

Ausztria, Herberstein, Burg Herberstein és az állatkert, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ilyenkor mondják azt, hogy a guta ne üsse meg az embert. Ez lett volna az aznapi legszebb helyek egyike (meg ide belépőt is kellett fizetni, ami önmagában nem lett volna nagy baj), mégis itt fogtam ki a legrosszabb időt. Előtte, utána még csak-csak borús volt, itt viszont végig szakadt a hó. Pedig látnivaló lett volna bőven!…

Ausztria, Güssing (Németújvár), Ferences rendi templom és kolostor, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Németújvárnak a váron kívül tulajdonképpen már csak egy nevezetessége van, ez a ferencesrendi templom és kolostor. Megtalálni könnyű, mivel a városnak a várat körülölelő főutcáján található. Külseje (és a belseje is) eléggé szerény (ami nekem szimpatikus némelyik túldíszített barokk templommal összehasonlítva). Mint ez már…

Ausztria, Bécs - Szent István Székesegyház (Österreich, Wien - Stephansdom)

A Szent István-székesegyház (Stephansdom vagy Stephanskirche) az első keresztény vértanúnak szentelt székesegyház Bécs fő vallási épülete, valamint a város egyik szimbóluma és egyben Ausztria legjelentősebb gótikus épülete. A Stephansplatzon található, melyet szintén a vértanúról neveztek el. A templomot keletre tájolták, főbejárata az „Óriáskapu” (Riesentor)…

Ausztria, Grác, a Mauzóleum és közvetlen környéke, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most egy másik kapun lépünk be Grác városközpontjába, ez a Burgtor. A neve teljesen jogos (Várkapu), mivel közvetlenül a gráci várhoz vezet (a várat már korábban kitárgyaltuk). Most nem jobbra (a vár felé), hanem balra kanyarodunk, a Mauzóleum és az Alexandriai Szent Katalin templom együtteséhez. Építészetileg nagyon zsúfolt…

Ausztria, ILLMITZ, Tópart

Ausztriai mezőváros, Burgenland tartomány Nezsideri járásában, a Fertő tó partján. Kissé körbejártuk a Fertő-tavat, kirándulásunk fő célpontja a Fertő-tó volt. A tópart és az út a tóhoz gyönyörű, bár strandja nem fogott meg igazán. Illmitz környékén található Fertőzug, ahol legalább 40, kisebb lefolyástalan, sekély szikes tavacska található. A mostani…

Ausztria, Bécs, Belvedere, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most végre eljutottam ide, eddig akárhányszor Bécsben voltam, a Belvedere mindig kimaradt. Igazából most is csak arra volt időm, hogy egy jót sétáljak a kastély parkjában, de ez is azért több, mint ami eddig volt (korábban szinte mindig a Schönbrunnba mentünk, vagy a Belvárosban (Hofburg, stb) mászkáltunk). Maga a palotakomplexum…

Ausztria, Graz by Night, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Nemrég megcsináltam azt Gráccal kapcsolatban, amit Fürstenfelddel, megnéztem télen és éjszaka. Miután a munkaidő még most is belecsúszik az estébe, így mást nem is tehettem, minthogy este néztem meg. Miután a távolság sem nagy (kb. 75 km), bő egy óra alatt ott voltam és miután 8 után érkeztem oda, a parkolási díjjal sem kellett törődni…

Ausztria, Grác, a Botanikus kert, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A katasztrófális hóhelyzetet kihasználva nem mentem haza, hanem tovább bővítettem a meglátogatott osztrák helyeket. Így megnéztem a gráci Botanikus kertet, mivel még ott nem voltam. Sajnos itt is előjött az a probléma, hogy a sógorok nem mindig állnak a helyzet magaslatán, ha tájékoztatásról van szó. Azt tudtam, hogy kb.…

Ausztria, PURBACH AM NEUSIEDLER SEE (Feketeváros), tópart

Ismét egy kisváros a Fertő-tó partján. A városban parkoltunk, és egy kellemes sétát tettünk a tópartra a nádasok között haladó kerékpár és gyalogúton. Madarakat ugyan nem igazán láttunk, mint máshol, de ehhez szerencse és jó időpont is kell. A táj és a nádas gyönyörű. Purbach magyar neve a határában található várrom egykori magyar nevéből (Feketevár) keletkezhetett…

Ausztria, Riegersburg - fellegvár, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ha valami vár látványos messziről, akkor ez az! A fellegvár már Stájerországban van, még ha csak néhány km-re a stájer-burgenlandi határtól. Célszerű észak felől megközelíteni, mivel innen a leglátványosabb a képe. Ezt a vidéket a stájerok vulkán vidéknek hívják, úgy tűnik, teljes joggal. Már Güssing is egy bazaltkúpra épült…

Ausztria, Leibnitz - Seggau, Schloß Seggau, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A Seggau kastély egyik leglátványosabb hely Stájerországban, de már most mondom, itt is a látvány, ami megtekinthető, itt sincs kiállítás, a berendezett kastélyról nem is beszélve. Már eleve azt nem tudtam tisztázni, hogy a kastély Leibnitzhez tartozik-e, vagy Seggau egy külön település. Ugyanis közeledve a várhegyhez úgy látszott…

Ausztria, Grossglockner és útja

Régi vágyam volt, hogy ide eljussak, bár ezért több mint száz km-t kellett autózni, hogy Bruckba eljussunk, a hegyi út kezdetéhez. Használata fizetős, jól megkérik az árát. Mindenesetre kedves gesztus tőlük, hogy rossz idő esetén néhány euróért újra fel lehet menni egy éven belül, márpedig itt gyorsan változik az időjárás. A fizetőkapunál még esett…

Ausztria, Hirschtetten kertek, SzG3

Utolsó nap, utolsó helyszín: Már sokszor voltunk Bécsben, így egy kicsit kutakodtam, van-e a túlparton is valami érdekes, mivel Bécs eléggé a budai oldalra települt. Sok érdekeset nem találtam, viszont nem lehetett nem megtalálni ezt a hatalmas virágos parkot. A feleségem igencsak virág kedvelő, így utolsó helyszínként beiktattuk ezt a helyet. A…

Ausztria, Weißbach bei Lofer, Seisenbergklamm, SzG3

5. nap. 2. herlyszín: A Vorderkaserklammtól ide jöttünk át (kb. 3 km a főúton). Itt már megmutatkozott az alpesi időjárások jellegzetessége, hogy akár néhány percen belül drasztikusan változhat. Az első képen látható, hogy napsütésben érkeztünk ide. A parkolóból pár száz métert kellett elsétálni a fogadó épülethez, ez alatt már beborult. Elsétáltunk…

Ausztria, Schärding, SzG3

9. nap, 1 helyszín: Schärding kedvéért áttértünk a határ osztrák oldalára, aminek két oka is volt. Egyrészt meg akartam mutatni a családomnak a várost, ami Ausztria legszebb barokk városa, másrészt a német oldalon az út elhagyja az Inn partját és attól jóval beljebb halad, míg az osztrák oldalon majdnem Passauig a parton tudtunk autózni. Valamint…

Ausztria, Salzburg, Állatkert, SzG3

2. nap, 1. állomás: Az unokám miatt rögtön egy állatkerttel kezdtük az igazi kirándulást. Az az igazság, hogy Salzburgban már többször voltunk (bár még délután azért bementünk oda), elsősorban a környéki látványosságok érdekeltek. Erre Hellbrunn különösen alkalmas, mivel itt még van egy gyönyörű kastély is csodálatos parkkal, a kastély mögött egy…

Ausztria, Ausztria, Salzburg, Botanikus kert, SzG3

Ezt a helyet viszonylag nehezen találtuk meg. Bár a GPS végül is jó helyre hozott el, csak az első képen látható kis tábla utalt a botanikus kertre, az sem túl feltűnő helyen. A botanikus kert valószínűleg az egyetem oktató kertje, így ha valaki meglátja az épülettömböt, akkor a déli végénél menjen be az egyébként sorompóval lezárt parkolóba, annak…
Oszd meg ezt az oldalt: Ausztria