»Utazás»Ausztria

Ausztria

Ausztria, Mariasdorf (Máriafalva), a Mária Mennybemenetele templom, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Úgy templomokról ritkán szoktam külön beszámolót írni (templom templom, nekem a zöme egyforma). Azonban most igencsak kivételt kell tennem, mivel egy tényleg nagyon szép templomra bukkantam, amelynek ráadásul igen sok magyar vonzata is van. Igazából véletlenül bukkantam rá, amikor Lékán a templom mellett (még csak nem is…

Ausztria, Ranshofen, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most ismét egy olyan területre látogatunk el, amely már a korábban ezen a környéken meglátogatottak sorsára jutott. A város látványossága a dombon lévő volt kolostoregyüttes, amelyet (mely igen hosszú, első említése 1040 körüli) - mivel igencsak frekventált helyen fekszik - sokszor kiraboltak, felégettek. Maga a terület is…

Ausztria, Burgau, Schloß Burgau, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ezen a hétvégén tovább folytattam az osztrák várak és kastélyok feltérképezését. Az mindenesetre látszik, hogy azért ott sem fenékig tejfel az élet ezen a területen. A kastélyok jó része magántulajdonban (vagy a település tulajdonában) van, ezért nem vagy nehezen látogathatóak. Persze van nagyon jól felhasznált kastély (már…

Ausztria, Graz by Night, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Nemrég megcsináltam azt Gráccal kapcsolatban, amit Fürstenfelddel, megnéztem télen és éjszaka. Miután a munkaidő még most is belecsúszik az estébe, így mást nem is tehettem, minthogy este néztem meg. Miután a távolság sem nagy (kb. 75 km), bő egy óra alatt ott voltam és miután 8 után érkeztem oda, a parkolási díjjal sem kellett törődni…

Ausztria, Grein, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Az osztrák Dunakanyar három részből áll: Wachau (ez a legismertebb), Nibelungengau és a Strudengau. Grein a Strudengau nyugati bejáratát őrzi, szó szerint, mivel az alkalmas hely miatt egy vámszedő hely alakult itt ki, főleg ami a dunai hajóforgalmat jelentette. Ami történelmét illeti, igencsak mozgalmas volt, a sok látogató…

Ausztria, Maria Buch - Feistritz, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Találtam még egy helyet, amit nem tettem fel. Amikor Judenburgból elindultam hazafelé, már beterveztem ennek a templomnak a megtekintését, mert már az odaútnál is látszott, hogy egy nagyon szép templomról van szó. Magasságával is kirítt a körülötte lévő néhány épület közül. Sajnos az interneten nem sok (szinte semmi) információt nem találtam róla…

Ausztria, Braunau am Inn, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Végre el tudom kezdeni a beszámolók megírását! Most a német - osztrák határra megyünk el. Ezen a részen az Inn folyó a határ (Passaunál ömlik a Dunába, jóval nagyobb a vízhozama, mint a Dunáé ugyanott). A történetéről csak annyit, hogy az elhelyezkedéséből adódóan folyamatosan hol oda (Bajorország), hol ide (Ausztria) tartozott…

Ausztria, Vorau, az ágostonos kanonokrend kolostora, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Pöllau felől jövet ez volt a következő úti célom. Igen nagy kiterjedésű a kolostor és szépen rendbe hozták, azonban már most elmondom, magán a kolostor épületén kívül nem sok látnivaló van (ami van, arról később írok majd), jelenleg igen sokféle polgári célra hasznosítják az épületeket: háztartási iskola lányok számára (60…

Ausztria, Bécs, Szépművészeti Múzeum, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Idén tavasszal egy nagy hiányosságot tudtunk pótolni, most végre megnéztük a Szépművészeti Múzeumot, pedig már többször voltunk Bécsben, de legtöbbször a szokvány helyekre mentünk, mint a Schönbrunn, a Burg, stb. Nagyon nagyon érdemes ide ellátogatni, mert azon kívül, hogy szép (maga az épület és a kiállítások is), annyi…

Ausztria, Bécs - Parlament (Österreich, Wien - Parlament)

Bécs (németül Wien, bajor nyelvjárásban Wean, angolul és olaszul Vienna, latinul Vindobona) Ausztria fővárosa és egyik szövetségi tartománya. A város ősi, rómaiak kora óta (Vindobona) jelentős település, Ausztria fővárosa, politikai, gazdasági, kulturális és szellemi központja, nemzetközi rangú kongresszusi és vásárváros, az ENSZ harmadik székhelye (New York és Genf mellett)…

Ausztria, Grác, Schloß St. Martin, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ezen a hétvégén csak úgy bementem Grácba sétálgatni, nagyon jó volt. Igazából ezt a kastélyt akartam megkeresni, mert ez még hiányzott a kollekciómból, pedig tudtam, ez sem múzeum kastély. Viszont rendkívül látványos és mint kiderült, itt van a központja a korábban már jelzett St Martin iskolahálózatnak. Ez a hálózat valószínűleg…

Ausztria, Güssing (Németújvár) vára, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Németújvár vára Dél-Burgenland legjelentősebb városában található, alig 10 km-re a magyar határtól. A vár egy bazaltkúpra épült és bármerről közelítjük is meg a várost, igen látványos képet nyújt. 1524-től a Batthyányak tulajdonát képezte és igen jelentős szerepe volt a törökök elleni küzdelmekben. A vár egy időben eléggé leromlott…

Ausztria, Grác - Gösting, a Gösting kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A göstingi várrom meglátogatásakor feltűnhet, hogy a feljáratot jelző táblával szemben, az út másik oldalán egy kitűnő állapotban lévő hatalmas kastély látható. Mikor az interneten utána néztem a dolognak, kiderültek érdekességek. Mint azt már írtam, a vár 1723-ban egy robbanásban szinte teljesen elpusztult, az akkori tulajdonosok…

Ausztria, NEUSIEDL AM SEE, Tópart

Illmitz után itt mentünk ki a tópartra. A Fertő-táj gyönyörű. A kisváros a Fertő-tó északi partján fekszik, szép, rendezett utcái vannak. 1921 előtt Moson vármegye Nezsideri járásának része, Trianon után Ausztria Burgenland tartományának Nezsideri járásához tartozik. A tatárjárás teljesen elpusztította, azonban 1282-ig német telepesek ismét benépesítik…

Ausztria, Obertraun

Ebben a kedves, csodálatos fekvésű faluban volt a szállásunk. Maga a falu kimondottan az üdülést szolgálja, különösebb nevezetességgel nem dicsekedhet, hacsak azzal nem, hogy a mögötte magasodó Dachstein előszobája. A kertek végében elterülő hallstatti tó fürdésre is alkalmas, persze főleg NDK turistáknak. Kipróbáltam, bírtam néhány percig... A…

Ausztria, Wolfgangsee -Schafberg

A Wolfgang-tónál már jártunk korábban, de látván a környező hegyeket és tavakat, úgy gondoltam, jó lenne ezt felülről is megtekinteni. Ez úgy sikerült, hogy elautóztunk a tó északi partján fekvő St.Wolfgang-ba, a tó névadójához. A városka klimatikus üdülőhely, gyönyörű házakkal, kikötővel és felette a Schafberg magaslattal, ahová fogaskerekű visz fel…

Ausztria, Salzburg, Állatkert, SzG3

2. nap, 1. állomás: Az unokám miatt rögtön egy állatkerttel kezdtük az igazi kirándulást. Az az igazság, hogy Salzburgban már többször voltunk (bár még délután azért bementünk oda), elsősorban a környéki látványosságok érdekeltek. Erre Hellbrunn különösen alkalmas, mivel itt még van egy gyönyörű kastély is csodálatos parkkal, a kastély mögött egy…

Ausztria, Salzburg, Schloß Hellbrunn, Wasserspiele

Amint azt korábban már írtam, amikor a kastélyparkot látogattuk meg, hatalmas zsivaj, taps és nevetés hallatszott a kastély mögül. Visszaindulás előtt megállapítottuk, hogy a kastély mögött egy nagy szökőkútpark (németül Wasserspiele - vízi-játékok) található. Egyöntetűen megállapodtunk abban, hogy e miatt még visszajövünk, valamint a botanikus kert…

Ausztria, Salzburg, Schloss Hellbrunn, SzG3

2. nap. 2. helyszín: Salzburgról azt lehet tudni, hogy alapvetően érseki város. 1612-ben az akkori salzburgi érsek megbízást adott egy új érseki székhely kialakítására. Ez lett a hellbrunn-i kastély a kastélyparkjával. Alapvetően nyári rezidenciának szánták, de az érsekek nem sok időt töltöttek itt, inkább fogadásokra, vadászatokra látogattak csak ki…

Ausztria, Salzburg, Botanikus kert, SzG3

Ezt a helyet viszonylag nehezen találtuk meg. Bár a GPS végül is jó helyre hozott el, csak az első képen látható kis tábla utalt a botanikus kertre, az sem túl feltűnő helyen. A botanikus kert valószínűleg az egyetem oktató kertje, így ha valaki meglátja az épülettömböt, akkor a déli végénél menjen be az egyébként sorompóval lezárt parkolóba, annak…
Oszd meg ezt az oldalt: Ausztria