»Utazás»Ausztria

Ausztria

Ausztria, Mariasdorf (Máriafalva), a Mária Mennybemenetele templom, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Úgy templomokról ritkán szoktam külön beszámolót írni (templom templom, nekem a zöme egyforma). Azonban most igencsak kivételt kell tennem, mivel egy tényleg nagyon szép templomra bukkantam, amelynek ráadásul igen sok magyar vonzata is van. Igazából véletlenül bukkantam rá, amikor Lékán a templom mellett (még csak nem is…

Ausztria, Johnsdorf, Schloß Johnsdorf, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Folytattam az osztrák kastély és vár vadászatomat és több elő is került belőlük, ezek közül az egyik ez a kastély. Elolvasva a történetét, finoman fogalmazva is eléggé zaklatott volt, pedig relatíve nem olyan régi, mint sok vár, amit már meglátogattam. Alapvetően a török és a kuruc támadások elleni tevékenység volt a fő jelentősége…

Ausztria, Bécs, a Szecessziós ház és a Károly templom, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A Belvedere után felkerestem a közelben található két nevezetességet: A többi kiállító helyhez képest ez egy kicsiny múzeum, de a bécsi szecesszió kiemelkedő bemutató helye. A köznyelv egyszerűen csak Secession-nak nevezi. A XIX. század végén készült el, az épület költségét a Secession Művészegyesület tagjai teremtették elő…

Ausztria, Türnitz

Folyó völgyben haladunk fölfelé az Alpok felé. Finoman és lassan, de állandóan fölfelé, más izmok kezdenek fáradni. Nagyon izgalmas dolog, hogy csak egy hegyvonulatnyit látunk előre, és kíváncsian lessük, hogy mögötte mi jön, ha minden igaz (és eddig úgy volt), mind magasabb és magasabb hegyeket kellene látnunk. Ma már itt-ott sziklákat is láttunk a csúcsokon kibukkanni…

Ausztria, ILLMITZ, Tópart

Ausztriai mezőváros, Burgenland tartomány Nezsideri járásában, a Fertő tó partján. Kissé körbejártuk a Fertő-tavat, kirándulásunk fő célpontja a Fertő-tó volt. A tópart és az út a tóhoz gyönyörű, bár strandja nem fogott meg igazán. Illmitz környékén található Fertőzug, ahol legalább 40, kisebb lefolyástalan, sekély szikes tavacska található. A mostani…

Ausztria, Bécs, Belvedere, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most végre eljutottam ide, eddig akárhányszor Bécsben voltam, a Belvedere mindig kimaradt. Igazából most is csak arra volt időm, hogy egy jót sétáljak a kastély parkjában, de ez is azért több, mint ami eddig volt (korábban szinte mindig a Schönbrunnba mentünk, vagy a Belvárosban (Hofburg, stb) mászkáltunk). Maga a palotakomplexum…

Ausztria, Grazer Landhaus (a gráci Országház), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Így jár, aki nem néz alaposan utána a dolgoknak. Eddig kevertem a Rathaust és a Landhaust. Azt hittem, hogy az elsőben találhatóak a híres udvarok, beleértve az árkádos udvart is. Hát nem így van. A Panoramio-n megnézve a Rathaus egy igen változatos épület, akár itt is lehetett volna az árkádos udvar, a Landhaus teteje pedig…

Ausztria, Maria Buch - Feistritz, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Találtam még egy helyet, amit nem tettem fel. Amikor Judenburgból elindultam hazafelé, már beterveztem ennek a templomnak a megtekintését, mert már az odaútnál is látszott, hogy egy nagyon szép templomról van szó. Magasságával is kirítt a körülötte lévő néhány épület közül. Sajnos az interneten nem sok (szinte semmi) információt nem találtam róla…

Ausztria, Tier- und Naturpark Schloss Herberstein, a kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Mint korábban már írtam, a guta ütögetett engem, amikor télen itt voltam, ez volt az egyetlen hely, ahol szakadt a hó, szinte semmit nem lehetett látni. Akkor eldöntöttem, hogy ide mindenképpen vissza kell jönni. Szerencsére jó időt fogtam ki (mondjuk, nem véletlenül mentem akkor), így alaposan meg tudtam nézni mindent. A mindenből…

Ausztria, Braunau am Inn, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Végre el tudom kezdeni a beszámolók megírását! Most a német - osztrák határra megyünk el. Ezen a részen az Inn folyó a határ (Passaunál ömlik a Dunába, jóval nagyobb a vízhozama, mint a Dunáé ugyanott). A történetéről csak annyit, hogy az elhelyezkedéséből adódóan folyamatosan hol oda (Bajorország), hol ide (Ausztria) tartozott…

Ausztria, Stubenberg am See, Stubenbergersee, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Amikor legutóbb erre jártam, vastagon tél volt és csak a várat (Schloß Stubenberg) látogattam meg, ami jelenleg igen magas színvonalú szállodaként működik. A tavat nem volt érdemes, mert be volt fagyva, teljesen kihalt. A feltöltött képek alapján valószínűleg jól gondoltam a dolgot, hogy egy szép tavaszi napon újra el kell ide jönni…

Ausztria, Vorau, az ágostonos kanonokrend kolostora, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Pöllau felől jövet ez volt a következő úti célom. Igen nagy kiterjedésű a kolostor és szépen rendbe hozták, azonban már most elmondom, magán a kolostor épületén kívül nem sok látnivaló van (ami van, arról később írok majd), jelenleg igen sokféle polgári célra hasznosítják az épületeket: háztartási iskola lányok számára (60…

Ausztria, Grác (Graz), a Schloßbergre menő sikló (Schloßbergbahn) és a Berglift, SzG3

Grác egy igen fontos létesítményéről még nem írtam, ez a Schloßbergre menő sikló. A sikló szerves egységet alkot a Berglifttel, olyannyira, hogy kombijegyet is lehet venni rájuk (egyikkel fel a hegyre a másikkal le a hegyről). A siklóval az a baj , hogy az alsó állomása szerintem kissé kiesik a fő forgalomból és mivel a külseje eléggé jellegtelen…

Ausztria, Grác, Schloß St. Martin, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ezen a hétvégén csak úgy bementem Grácba sétálgatni, nagyon jó volt. Igazából ezt a kastélyt akartam megkeresni, mert ez még hiányzott a kollekciómból, pedig tudtam, ez sem múzeum kastély. Viszont rendkívül látványos és mint kiderült, itt van a központja a korábban már jelzett St Martin iskolahálózatnak. Ez a hálózat valószínűleg…

Ausztria, Bécs (Wien), Múzeum negyed, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A Museumsplatz-al szemben, az utca túloldalán található a Múzeum negyed. A császári istállóknak és kocsiszíneknek egykor otthont adó Museums Quartier Wien ma a világ egyik legnagyobb kulturális központja. Az istálló barokk épületében felépített központ elkészültét 20 év vitája előzte meg. Azután mégis sikerült egyezséget kötni…

Ausztria, Bécs

Ferenc levele: Péntek délelőtt érkeztünk Bécsbe. Előző nap Bécs előtt aludtunk kb.10 kilométerrel és akkora vihar készülődött, hogy befeketedett az égbolt. Sátrainkat már szemerkélő esőben állítottuk fel egy temető bejárata előtti tisztáson. Remény, hogy megússzuk nem sok volt, és mint kiderült, ez egy igencsak reális hozzáállás volt. Hullámokban támadt…

Ausztria, Tragöß, Grüner See, Zöld tó

Ha vendégek jönnek hozzánk és megkérdezzük őket, hogy hova szeretnének kirándulni menni, akkor a legtöbbször kórusban hangzik a válasz: „A ZÖLD TÓHOZ!“ Persze mi megértően bólogatunk, bár a párom már kezd morgolódni, hogy más látnivaló is van errefelé! Èn viszont szívesen járok oda, mert minden évszakban és majdnem minden látogatáskor más a hangulata ennek a helynek…

Ausztria, St. Wolfgang

Hazafelé megpihentünk a Wolfgangsee partján. Mindenkinek ajánlom ha Salzburg felé jár St.Wolfgang-ot, mert azt külön kell megkeresni, hiszen nem direkt az autóút mellett található. Varázslatos helység, ami egy itt forgatott komédia alapján lett híres, azóta sokan felkeresik és fényképezik a Weiße Rössel Hotelt. A hotel különlegessége a tavon lebegő pezsgőfürdő…

Ausztria, Wernstein am Inn, SzG3

Alapvetően egy ok miatt jöttünk ide és pedig a gyalogos híd, ami átível a folyó felett és egyben a határon is. Amúgy is ezen az oldalon voltunk, mivel Schärdingban tankoltunk (meg megnéztük a várost is), korábbi tapasztalataim alapján ott a legolcsóbb a benzin (tulajdonképpen ez volt az egyetlen dolog, ami az osztrákoknál olcsóbb volt mint a németeknél)…

Ausztria, Puchberg am Schneeberg, Sebastian Wasserfall (2022), SzG3

A Schneeberg után már csak egy rövid túrása volt lehetőség, ekkor néztük meg a Sebastianwasserfall-t. Könnyű megtalálni, ám egy viszonylag keskeny úton kell bemenni a parkolóid, nyáron elég nehéz lehet kijönni onnan, olyan keskeny, az egyik oldalon hegy, a másikon patak. A menedékházhoz csak azok mehetnek fel autóval, akik ott laknak vagy esznek (most egy autó sem volt ott)…
Oszd meg ezt az oldalt: Ausztria