»Utazás»Ausztria

Ausztria

Ausztria, Pöllau bei Hartberg, Schloß - Stift Pöllau, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ezen a hétvégén az első állomás Pöllau volt. Rögtön a kettős címről: először kastély volt majd kolostor lett belőle, ezért a kettős megnevezés (schloß - stift). Könnyű a megközelítése, én leparkoltam a főút mellett egy parkolóban és onnan sétáltam be a kastélyhoz. Ez azért jobb megoldás talán, mert így távlatában is lehet látni az épületegyüttest…

Ausztria, Johnsdorf, Schloß Johnsdorf, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Folytattam az osztrák kastély és vár vadászatomat és több elő is került belőlük, ezek közül az egyik ez a kastély. Elolvasva a történetét, finoman fogalmazva is eléggé zaklatott volt, pedig relatíve nem olyan régi, mint sok vár, amit már meglátogattam. Alapvetően a török és a kuruc támadások elleni tevékenység volt a fő jelentősége…

Ausztria, Losenheim, Sebestyén vízesés (Österreich, Losenheim - Sebastian wasserfall)

Némi nagyképűséggel mondhatnám azt is, hogy a „szokásos módon” akartam írni néhány okosságot, de ezúttal a kedves olvasónak be kell érnie az én gondolataimmal, amelyek remélhetőleg a pontosan emlékező elméből táplálkoznak. Ugyanis a szóban forgó helyről még a legrészletesebb osztrák útikönyv is mindössze annyit ír, hogy Puchberg mellett található egy felkeresésre érdemes vízesés…

Ausztria, Ranshofen, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most ismét egy olyan területre látogatunk el, amely már a korábban ezen a környéken meglátogatottak sorsára jutott. A város látványossága a dombon lévő volt kolostoregyüttes, amelyet (mely igen hosszú, első említése 1040 körüli) - mivel igencsak frekventált helyen fekszik - sokszor kiraboltak, felégettek. Maga a terület is…

Ausztria, Stadtschlaining (Szalónak), Szalónak vára, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Szalónak vára az egyik legnagyobb vár Burgenlandban, rendkívül látványos. Dél felől jövet lehet a legjobban érzékelni ezt, mivel ekkor láthatjuk a közútról az egész komplexumot így egyben, mivel a többi oldalról erdők övezik, ill. a bejárat felől már egy szintben vagyunk vele. A várba egy hídon juthatunk be, amely egy nagyon mély árkot ível át…

Ausztria, Grác - a gráci vár (Landesfürstliche Burg), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Grácban sok olyan helyet tudtam most meglátogatni, amelyeket korábban valamilyen ok (általában időhiány miatt) nem tudtam megtekinteni. Az egyik ilyen hely a gráci Vár. Az egyik érdekessége, hogy nem a Kastélyhegyen (Schloßberg) található, hanem annak tövében. Eléggé viharos a múltja. Építését 1438-ban kezdték meg. II. Károly…

Ausztria, Kornberg, Schloß Kornberg, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A mai napon (2012. 10. 28.) elég sok mindent meg tudtam nézni, bár az idő igen ocsmány volt, ideálisnak a fényképezésre még a legjobb jóindulattal sem lehetett mondani. Eső, hó, köd, felhő, minden amitől egy fotós (ha annak mondhatom magamat) hideglelést kap. Pedig igen szép témákat találtam. Miután a nap végére már viszonylag…

Ausztria, Deutschlandsberg, Burg Deutschlandsberg, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ez a vár szintén Deutschlandsbergben található. Miután a városra néző hegyoldalon található, igen szép kilátás van a városra és a környékre. Nem túl egyszerű megtalálni, mivel itt a tájékoztatás már nem volt túl jó. De miután már messziről jól látható, előbb utóbb felér az ember oda. Mint azt már korábban említettem, ez…

Ausztria, Fürstenfeld, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Egy olyan gyöngyszemet találtam, nem messze a határtól, amelyről még én sem gondoltam, hogy ilyen van ezen a környéken. Ez Fürstenfeld, a stájer termálfürdő vidék központja. Ha valaha úgy döntenék (és ennek lenne anyagi alapja, hogy ott letelepedhessek), nyugdíjas éveimet egy szép és virágzó helyen töltsem el, nem messze Magyarországtól…

Magyarország, Fertő-tó / Neusiedlersee

A Fertő-tavat az UNESCO 1979-ben egyedi természeti értékei miatt bioszféra rezervátummá nyilvánította, hiszen Európa nemzetközi jelentőségű vadvize és a kontinens legnagyobb sósvizű tava, az eurázsiai sztyeppe tavak legnyugatibb képviselője. A Világörökség Bizottság mindazonáltal - Magyarország és Ausztria példamutató együttműködésben és közös irányelvek…

Ausztria, Bécsújhely (Österreich, Wiener Neustadt) Pink Floyd koncert

Még belegondolni is szörnyű, hogy ez is már majdnem 20 éve volt!) Azt gondolom, kimondottan szerencsésnek mondhatom magam, mert a mindenkori társadalmi helyzetemhez képest valóban sokat utazhattam, eleinte a ”külföldre szakadt” rokonság, később a munká(i)m miatt, de ez tulajdonképpen mindegy is, a lényeg az volt, hogy utaztam (utaztunk). ((A helyzet…

Ausztria, K!SS* Graz/Zentralfriedhof

Mikor vége van a nyárnak és hűvös szelek járnak“… na ilyenkor szokott rám jönni, hogy szívesen mászkálok temetőkben. A temetők békések: ott soha senki nem kiabál, oda emlékezni és elmélkedni járnak az emberek. A temetők segítenek földolgozni a halál tudatát. Ezen a napon azonban ez nem nekem jutott az eszembe. Eredetileg az IKEA áruházba mentünk…

Ausztria, Grác (Graz), Eggenberg kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Grácban van egy igen szép kastély, ez az Eggenberg kastély. A kastély Grác külvárosában található, gyönyörű parkja van, tele szelíd pávákkal. Az egyik odaült a feleségem mellé a pad támlájára. A kastély története: Az Eggenberg család egyszerű patrícius család volt az 1400-as években, amikor Johann Ulrich Eggenberg elnyerte…

Ausztria, Grác - Mariatrost, Villamos Múzeum, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Maritrost-ban a már korábban tárgyalt rendkívül látványos templomon kívül van még egy érdekes hely, ez a Villamos Múzeum. Igen könnyű megtalálni, ahol lekanyarodunk a templom felé, rögtön a kereszteződés után jobbra található. Igazán kicsi hely (a szentendrei Városi Tömegközlekedési Múzeum jóval nagyobb és látványosabb, hogy valami jót is mondjak magunkról)…

Ausztria, Grossglockner és útja

Régi vágyam volt, hogy ide eljussak, bár ezért több mint száz km-t kellett autózni, hogy Bruckba eljussunk, a hegyi út kezdetéhez. Használata fizetős, jól megkérik az árát. Mindenesetre kedves gesztus tőlük, hogy rossz idő esetén néhány euróért újra fel lehet menni egy éven belül, márpedig itt gyorsan változik az időjárás. A fizetőkapunál még esett…

Ausztria, Wolfgangsee -Schafberg

A Wolfgang-tónál már jártunk korábban, de látván a környező hegyeket és tavakat, úgy gondoltam, jó lenne ezt felülről is megtekinteni. Ez úgy sikerült, hogy elautóztunk a tó északi partján fekvő St.Wolfgang-ba, a tó névadójához. A városka klimatikus üdülőhely, gyönyörű házakkal, kikötővel és felette a Schafberg magaslattal, ahová fogaskerekű visz fel…

Ausztria, Dürnstein, SzG3

10. nap első helyszíne Dürnsteinben is már többször jártunk, most igazából az adta az apropót, hogy 1. nem igazán számított, hogy mikorra érünk este haza, 2. Amúgy is ezen a parton akartunk maradni, egyrészt, hogy a délutáni bécsi csúcsforgalmat kikerüljük, valamint az utolsó célpont (a Hirschtetten kertek) is ezen az oldalon található. Amúgy meg…

Ausztria, Weißbach bei Lofer, Seisenbergklamm, SzG3

5. nap. 2. herlyszín: A Vorderkaserklammtól ide jöttünk át (kb. 3 km a főúton). Itt már megmutatkozott az alpesi időjárások jellegzetessége, hogy akár néhány percen belül drasztikusan változhat. Az első képen látható, hogy napsütésben érkeztünk ide. A parkolóból pár száz métert kellett elsétálni a fogadó épülethez, ez alatt már beborult. Elsétáltunk…

Ausztria, Sankt Martin bei Lofer, Lamprechtshöhle, SzG3

Az 5. nap 3. helyszín: A kombijegy harmadik helyszíne ez a barlang. Gyakorlatilag 1980 óta böki a csőrömet ez a barlang (aki ismer minket, tudja, hogy barlang mániások vagyunk, ha van a közelben egy, akkor azt mindenképpen igyekszünk megnézni). 1980 környékén kaptunk egy igen részletes autós atlaszt az egyik szállásadónktól, azon találtuk meg ezt…

Ausztria, Großgmain, Skanzen, SzG3

A 6. nap 1. helyszíne egy kicsit felborította aznapi tervet, mivel eredetileg csak néhány órát akartunk itt tölteni, mondván, hogy skanzent már láttunk eleget, és bár a nyitásra odaértünk (a szállásunktól csak 7 km-re volt), csak du. 4 óra körül jöttünk el. De azt kellett tapasztalni, hogy ez egy hihetetlenül nagyszerű skanzen volt, minden skanzenekre…
Oszd meg ezt az oldalt: Ausztria