»Utazás»Ausztria

Ausztria

Ausztria, Eppenstein, a várrom, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ezen a hétvégén Zeltwegben voltam az Airpower 2013-at megtekinteni (erről később). Hazafelé menet jobbról megpillantottam a várromot (pedig alig látszott, de a rutin!) és rögtön le is kanyarodtam arra felé. Már most jelzem, hogy igen fárasztó a megtekintése, mivel csak gyalog lehet felmenni, na itt jól jön a Nordic Walking botok használata…

Ausztria, Güssing (Németújvár), Ferences rendi templom és kolostor, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Németújvárnak a váron kívül tulajdonképpen már csak egy nevezetessége van, ez a ferencesrendi templom és kolostor. Megtalálni könnyű, mivel a városnak a várat körülölelő főutcáján található. Külseje (és a belseje is) eléggé szerény (ami nekem szimpatikus némelyik túldíszített barokk templommal összehasonlítva). Mint ez már…

Ausztria, Grác, a Joanneumsviertel (Joanneum negyed), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most Grác egy egészen más részére látogatunk el. Grác Bécs után az egyik legfontosabb tudományos és technológia központ, de ugyanez vonatkozik a művészetekre is. Az alapokat János főherceg tette le Grácban, mikor magángyűjteményét átadta a városnak, hogy megkönnyítse a tanulást és gerjessze a kíváncsiságot. Az Ausztriában…

Ausztria, Maria Buch - Feistritz, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Találtam még egy helyet, amit nem tettem fel. Amikor Judenburgból elindultam hazafelé, már beterveztem ennek a templomnak a megtekintését, mert már az odaútnál is látszott, hogy egy nagyon szép templomról van szó. Magasságával is kirítt a körülötte lévő néhány épület közül. Sajnos az interneten nem sok (szinte semmi) információt nem találtam róla…

Ausztria, Tier- und Naturpark Schloss Herberstein, a kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Mint korábban már írtam, a guta ütögetett engem, amikor télen itt voltam, ez volt az egyetlen hely, ahol szakadt a hó, szinte semmit nem lehetett látni. Akkor eldöntöttem, hogy ide mindenképpen vissza kell jönni. Szerencsére jó időt fogtam ki (mondjuk, nem véletlenül mentem akkor), így alaposan meg tudtam nézni mindent. A mindenből…

Ausztria, Bécs, a Schönbrunn-i kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Nem tudom, hogy mennyire emlékeztek arra, hogy tavaly a karácsonyi szünetben milyen rossz idő volt (végig esett 2 nap kivételével), mi azt a 2 napot alaposan kihasználtuk, mert az egyik nap megnéztük Pozsonyt (lásd OTT), majd átmentünk Bécsbe (ott aludtunk). Mind a két nap klasszikusan jó idő volt (ez látszik a fényképekből is)…

Ausztria, Stubenberg am See, Stubenbergersee, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Amikor legutóbb erre jártam, vastagon tél volt és csak a várat (Schloß Stubenberg) látogattam meg, ami jelenleg igen magas színvonalú szállodaként működik. A tavat nem volt érdemes, mert be volt fagyva, teljesen kihalt. A feltöltött képek alapján valószínűleg jól gondoltam a dolgot, hogy egy szép tavaszi napon újra el kell ide jönni…

Ausztria, PURBACH AM NEUSIEDLER SEE (Feketeváros), tópart

Ismét egy kisváros a Fertő-tó partján. A városban parkoltunk, és egy kellemes sétát tettünk a tópartra a nádasok között haladó kerékpár és gyalogúton. Madarakat ugyan nem igazán láttunk, mint máshol, de ehhez szerencse és jó időpont is kell. A táj és a nádas gyönyörű. Purbach magyar neve a határában található várrom egykori magyar nevéből (Feketevár) keletkezhetett…

Magyarország, Fertő-tó / Neusiedlersee

A Fertő-tavat az UNESCO 1979-ben egyedi természeti értékei miatt bioszféra rezervátummá nyilvánította, hiszen Európa nemzetközi jelentőségű vadvize és a kontinens legnagyobb sósvizű tava, az eurázsiai sztyeppe tavak legnyugatibb képviselője. A Világörökség Bizottság mindazonáltal - Magyarország és Ausztria példamutató együttműködésben és közös irányelvek…

Ausztria, Bécs - a Schönbrunni kastély (Österreich, Wien - Schloss Schönbrunn)

A schönbrunni kastély barokk stílusú császári rezidencia Bécs Hietzing nevű kerületében. Ez Ausztria egyik legismertebb műemléke és turisztikai látványossága: magát a kastélyt évente másfél millió, a parkot további 5,2 millió látogató keresi fel. A 15. századtól 1642-ig a Katerburg állt itt, amely Hermann Bayer bécsi polgármester vidéki házaként is szolgált…

Ausztria, K!SS* Graz/Zentralfriedhof

Mikor vége van a nyárnak és hűvös szelek járnak“… na ilyenkor szokott rám jönni, hogy szívesen mászkálok temetőkben. A temetők békések: ott soha senki nem kiabál, oda emlékezni és elmélkedni járnak az emberek. A temetők segítenek földolgozni a halál tudatát. Ezen a napon azonban ez nem nekem jutott az eszembe. Eredetileg az IKEA áruházba mentünk…

Ausztria, Köpcsény (Kittsee), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Egyszer Pozsonyból mentem Bécsbe, ekkor mentem át Köpcsényen és ha már ott voltam, akkor megnéztem a kastélyt (kívülről) és a parkját. A kastélyban néprajzi kiállítás van, az nem nagyon érdekelt. A park is kicsi, de azért lehet benne egy jót sétálni. Ahogy elnéztem, nem egy nagyon felkapott hely. A régészeti leletek tanúsága…

Ausztria, Grác - Gösting, a Gösting kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A göstingi várrom meglátogatásakor feltűnhet, hogy a feljáratot jelző táblával szemben, az út másik oldalán egy kitűnő állapotban lévő hatalmas kastély látható. Mikor az interneten utána néztem a dolognak, kiderültek érdekességek. Mint azt már írtam, a vár 1723-ban egy robbanásban szinte teljesen elpusztult, az akkori tulajdonosok…

Ausztria, NEUSIEDL AM SEE, Tópart

Illmitz után itt mentünk ki a tópartra. A Fertő-táj gyönyörű. A kisváros a Fertő-tó északi partján fekszik, szép, rendezett utcái vannak. 1921 előtt Moson vármegye Nezsideri járásának része, Trianon után Ausztria Burgenland tartományának Nezsideri járásához tartozik. A tatárjárás teljesen elpusztította, azonban 1282-ig német telepesek ismét benépesítik…

Ausztria, Innsbruck

Szemerkélő esőben most csak egy kis lábmozgatás a városban.

Ausztria, Hallstatt

Obertrauni támaszpontunktól nem messze fekszik a város, szinte összeszorítva a tó és a mögötte emelkedő hegyek közé. A helyszűke miatt a házak is meredeken egymás fölé épültek és a szűkösség még a temetkezési szokásokat is befolyásolta: bizonyos időnként kiürítik a sírokat és a halottak csontjait feliratozva csontházakban helyezik el. Elég bizarr,de a helyieknek természetes…

Ausztria, Bécs (Wien), a Botanikus kert, SzG3

A Belvedere kastély és annak parkja mellett található a Bécsi Egyetem Botanikus Kertje. Miután a kastély sokak célpontja, így könnyen be lehet iktatni a Botanikus Kert megtekintését. A belépés díjtalan. Úgy láttam, hogy nem mindenhonnan közelíthető meg, pld. a Főpályaudvar felőli végén nem lehet bejönni. Szerintem a legjobb a nagy (felső) Belvedere kastély felől meglátogatni…

Ausztria, Wernstein am Inn, SzG3

Alapvetően egy ok miatt jöttünk ide és pedig a gyalogos híd, ami átível a folyó felett és egyben a határon is. Amúgy is ezen az oldalon voltunk, mivel Schärdingban tankoltunk (meg megnéztük a várost is), korábbi tapasztalataim alapján ott a legolcsóbb a benzin (tulajdonképpen ez volt az egyetlen dolog, ami az osztrákoknál olcsóbb volt mint a németeknél)…

Ausztria, Weißbach bei Lofer, Seisenbergklamm, SzG3

5. nap. 2. herlyszín: A Vorderkaserklammtól ide jöttünk át (kb. 3 km a főúton). Itt már megmutatkozott az alpesi időjárások jellegzetessége, hogy akár néhány percen belül drasztikusan változhat. Az első képen látható, hogy napsütésben érkeztünk ide. A parkolóból pár száz métert kellett elsétálni a fogadó épülethez, ez alatt már beborult. Elsétáltunk…

Ausztria, Sankt Martin bei Lofer, Lamprechtshöhle, SzG3

Az 5. nap 3. helyszín: A kombijegy harmadik helyszíne ez a barlang. Gyakorlatilag 1980 óta böki a csőrömet ez a barlang (aki ismer minket, tudja, hogy barlang mániások vagyunk, ha van a közelben egy, akkor azt mindenképpen igyekszünk megnézni). 1980 környékén kaptunk egy igen részletes autós atlaszt az egyik szállásadónktól, azon találtuk meg ezt…
Oszd meg ezt az oldalt: Ausztria