»Utazás»Ausztria

Ausztria

Ausztria, Tier- und Naturpark Schloss Herberstein, a Feistritz szurdok, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Amikor végeztünk a kastéllyal, lemehetünk a Feistritz szurdokba. Ide két módon juthatunk le. A kastélyt elhagyva azonnal jobbra fordulunk és a kastély fala mellett húzódó úton lemegyünk a szurdokba. A kastély felől ez a leggyorsabb és a legkevésbé fáradságos mód. A másik: a Simbawelt étterem mellett kell elmenni, onnan is le lehet jutni ide…

Ausztria, Herberstein, Burg Herberstein és az állatkert, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ilyenkor mondják azt, hogy a guta ne üsse meg az embert. Ez lett volna az aznapi legszebb helyek egyike (meg ide belépőt is kellett fizetni, ami önmagában nem lett volna nagy baj), mégis itt fogtam ki a legrosszabb időt. Előtte, utána még csak-csak borús volt, itt viszont végig szakadt a hó. Pedig látnivaló lett volna bőven!…

Ausztria, Stadtschlaining (Szalónak), Szalónak vára, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Szalónak vára az egyik legnagyobb vár Burgenlandban, rendkívül látványos. Dél felől jövet lehet a legjobban érzékelni ezt, mivel ekkor láthatjuk a közútról az egész komplexumot így egyben, mivel a többi oldalról erdők övezik, ill. a bejárat felől már egy szintben vagyunk vele. A várba egy hídon juthatunk be, amely egy nagyon mély árkot ível át…

Ausztria, Grác - a gráci vár (Landesfürstliche Burg), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Grácban sok olyan helyet tudtam most meglátogatni, amelyeket korábban valamilyen ok (általában időhiány miatt) nem tudtam megtekinteni. Az egyik ilyen hely a gráci Vár. Az egyik érdekessége, hogy nem a Kastélyhegyen (Schloßberg) található, hanem annak tövében. Eléggé viharos a múltja. Építését 1438-ban kezdték meg. II. Károly…

Ausztria, Grác, a Mauzóleum és közvetlen környéke, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most egy másik kapun lépünk be Grác városközpontjába, ez a Burgtor. A neve teljesen jogos (Várkapu), mivel közvetlenül a gráci várhoz vezet (a várat már korábban kitárgyaltuk). Most nem jobbra (a vár felé), hanem balra kanyarodunk, a Mauzóleum és az Alexandriai Szent Katalin templom együtteséhez. Építészetileg nagyon zsúfolt…

Ausztria, Burgau, Schloß Burgau, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ezen a hétvégén tovább folytattam az osztrák várak és kastélyok feltérképezését. Az mindenesetre látszik, hogy azért ott sem fenékig tejfel az élet ezen a területen. A kastélyok jó része magántulajdonban (vagy a település tulajdonában) van, ezért nem vagy nehezen látogathatóak. Persze van nagyon jól felhasznált kastély (már…

Ausztria, Grein, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Az osztrák Dunakanyar három részből áll: Wachau (ez a legismertebb), Nibelungengau és a Strudengau. Grein a Strudengau nyugati bejáratát őrzi, szó szerint, mivel az alkalmas hely miatt egy vámszedő hely alakult itt ki, főleg ami a dunai hajóforgalmat jelentette. Ami történelmét illeti, igencsak mozgalmas volt, a sok látogató…

Ausztria, Maria Buch - Feistritz, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Találtam még egy helyet, amit nem tettem fel. Amikor Judenburgból elindultam hazafelé, már beterveztem ennek a templomnak a megtekintését, mert már az odaútnál is látszott, hogy egy nagyon szép templomról van szó. Magasságával is kirítt a körülötte lévő néhány épület közül. Sajnos az interneten nem sok (szinte semmi) információt nem találtam róla…

Ausztria, Braunau am Inn, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Végre el tudom kezdeni a beszámolók megírását! Most a német - osztrák határra megyünk el. Ezen a részen az Inn folyó a határ (Passaunál ömlik a Dunába, jóval nagyobb a vízhozama, mint a Dunáé ugyanott). A történetéről csak annyit, hogy az elhelyezkedéséből adódóan folyamatosan hol oda (Bajorország), hol ide (Ausztria) tartozott…

Ausztria, Riegersburg - fellegvár, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ha valami vár látványos messziről, akkor ez az! A fellegvár már Stájerországban van, még ha csak néhány km-re a stájer-burgenlandi határtól. Célszerű észak felől megközelíteni, mivel innen a leglátványosabb a képe. Ezt a vidéket a stájerok vulkán vidéknek hívják, úgy tűnik, teljes joggal. Már Güssing is egy bazaltkúpra épült…

Ausztria, Grác, a Schloßberg, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Annyi mindent írogattam Grácról, hogy a tulajdonképpeni egyik nagy számról csak futólag emlékeztem meg, még a legelején, amikor nem tudtam, hogy lesz bőven alkalmam Grácot megnézni, ráadásul több alkalommal is. Ez a Schloßberg, amely a központtól egy kicsit északra emelkedik a Mura partján. Aki Grácba jön, az óhatatlanul is belebotlik…

Ausztria, Bécs - Anker-óra (Österreich, Wien - Ankeruhr)

A szobrász és festőművész Franz von Matsch 1911 és 1917 között, art nouveau stílusban készítette az órát, amely az Anker biztosítótársaság két épülete között formál hidat. A 10 méter hosszú, és 7,5 méter széles órahídon 12 óra alatt 12 osztrák történelmi figura mozog. Az óra működését zene és bábjáték kíséri, mely során minden egész órában egy-egy…

Ausztria, Tragöß, Grüner See, Zöld tó

Ha vendégek jönnek hozzánk és megkérdezzük őket, hogy hova szeretnének kirándulni menni, akkor a legtöbbször kórusban hangzik a válasz: „A ZÖLD TÓHOZ!“ Persze mi megértően bólogatunk, bár a párom már kezd morgolódni, hogy más látnivaló is van errefelé! Èn viszont szívesen járok oda, mert minden évszakban és majdnem minden látogatáskor más a hangulata ennek a helynek…

Ausztria, Bécs - éjjel (Vienna by Night), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Azt, hogy Bécs szép és érdemes megnézni, azt nagyjából mindenki tudja. Azt viszont már nem, hogy éjjel is nagyon szép, profi kivilágítása van számtalan épületnek. Mi legutóbb karácsony és szilveszter között voltunk, és tettünk egy nagyon szép sétát a belvárosban. Így még a karácsonyi kivilágítást is láttuk.

Ausztria, Innsbruck

Szemerkélő esőben most csak egy kis lábmozgatás a városban.

Ausztria, Grossglockner és útja

Régi vágyam volt, hogy ide eljussak, bár ezért több mint száz km-t kellett autózni, hogy Bruckba eljussunk, a hegyi út kezdetéhez. Használata fizetős, jól megkérik az árát. Mindenesetre kedves gesztus tőlük, hogy rossz idő esetén néhány euróért újra fel lehet menni egy éven belül, márpedig itt gyorsan változik az időjárás. A fizetőkapunál még esett…

Ausztria, Hirschtetten kertek, SzG3

Utolsó nap, utolsó helyszín: Már sokszor voltunk Bécsben, így egy kicsit kutakodtam, van-e a túlparton is valami érdekes, mivel Bécs eléggé a budai oldalra települt. Sok érdekeset nem találtam, viszont nem lehetett nem megtalálni ezt a hatalmas virágos parkot. A feleségem igencsak virág kedvelő, így utolsó helyszínként beiktattuk ezt a helyet. A…

Ausztria, Sankt Martin bei Lofer, Lamprechtshöhle, SzG3

Az 5. nap 3. helyszín: A kombijegy harmadik helyszíne ez a barlang. Gyakorlatilag 1980 óta böki a csőrömet ez a barlang (aki ismer minket, tudja, hogy barlang mániások vagyunk, ha van a közelben egy, akkor azt mindenképpen igyekszünk megnézni). 1980 környékén kaptunk egy igen részletes autós atlaszt az egyik szállásadónktól, azon találtuk meg ezt…

Ausztria, Salzburg, Schloss Hellbrunn, SzG3

2. nap. 2. helyszín: Salzburgról azt lehet tudni, hogy alapvetően érseki város. 1612-ben az akkori salzburgi érsek megbízást adott egy új érseki székhely kialakítására. Ez lett a hellbrunn-i kastély a kastélyparkjával. Alapvetően nyári rezidenciának szánták, de az érsekek nem sok időt töltöttek itt, inkább fogadásokra, vadászatokra látogattak csak ki…

Ausztria, Bécs, Kurpark Oberlaa, SzG3

Miután már többször voltunk Bécsben, olyan helyeket is felvehettünk a látnivalók listájára, melyeket korábban vagy nem ismertünk, vagy nem tartottunk érdemesnek meglátogatni a nagyobb látnivalók előtt. Ez a park abba a listába esett bele, amelyeket korábban nem is ismertem. A szokásos gondos kutatás alapján bukkantam rá és ráadásul bele is esett a szállodánk körüli 5-6 km-es sávba…
Oszd meg ezt az oldalt: Ausztria