»Utazás»Ausztria

Ausztria

Ausztria, Türnitz

Folyó völgyben haladunk fölfelé az Alpok felé. Finoman és lassan, de állandóan fölfelé, más izmok kezdenek fáradni. Nagyon izgalmas dolog, hogy csak egy hegyvonulatnyit látunk előre, és kíváncsian lessük, hogy mögötte mi jön, ha minden igaz (és eddig úgy volt), mind magasabb és magasabb hegyeket kellene látnunk. Ma már itt-ott sziklákat is láttunk a csúcsokon kibukkanni…

Ausztria, Graz by Night, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Nemrég megcsináltam azt Gráccal kapcsolatban, amit Fürstenfelddel, megnéztem télen és éjszaka. Miután a munkaidő még most is belecsúszik az estébe, így mást nem is tehettem, minthogy este néztem meg. Miután a távolság sem nagy (kb. 75 km), bő egy óra alatt ott voltam és miután 8 után érkeztem oda, a parkolási díjjal sem kellett törődni…

Ausztria, Maria Buch - Feistritz, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Találtam még egy helyet, amit nem tettem fel. Amikor Judenburgból elindultam hazafelé, már beterveztem ennek a templomnak a megtekintését, mert már az odaútnál is látszott, hogy egy nagyon szép templomról van szó. Magasságával is kirítt a körülötte lévő néhány épület közül. Sajnos az interneten nem sok (szinte semmi) információt nem találtam róla…

Ausztria, K!SS* ZIPLINE/Gröbming

Mikor elindultunk, akkor azt se tudtam hová… mert csak annyit árultak el, hogy sportosan kell hozzá öltözni. Megpróbáltam valamilyen trükkel kihúzni belőlük az út folyamán, hogy mire készülnek velem, de sehogy se sikerült… így még nagyobb izgalomba estem, mint szokásom. Már felkészültem a legrosszabbra is lélekben, mégpedig arra, hogy valamilyen repülő…

Ausztria, Puchberg am Schneeberg (Österreich, Puchberg am Schneeberg)

Puchberg am Schneeberg (585 m) az alsó-ausztriai Neunkirchen kerület fővárosa, körülbelül 58 km-re Bécstől. A település egy - csak kelet felől nyitott - völgyben fekszik a Snow Mountain ölelésében. A hegység legmagasabb pontjai a 2076 méter magas Klosterwappen és a 2061 méter magas „Császár kő”. Állítólag innen jó időben egy jó távcsővel még a Balaton is látható…

Ausztria, Eisriesenwelt, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Amint eddig láttátok, ahogy egy barlang közelébe érünk, azonnal megpróbálunk bemenni, mivel a természet egyik legszebb képződményeinek tartjuk azokat. Jégbarlang viszont viszonylag kevés van a környéken, én 3-at tudok, kettő ebből ezen a vidéken van (Eisriesenwelt, Rieseneiswelt) és a harmadik: Szlovákiában a dobsinai jégbarlang…

Ausztria, Zeltweg, Airpower 2013, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A múlt hétvégén az elsődleges célom Zeltweg volt, megnézni a két évente megrendezendő (elsősorban) katonai repülő show-t, értelemszerűen az idei neve Airpower 2013 volt. Rögtön az elején le kell szögeznem, hogy a kecskeméti katonai repülő show szinte minden tekintetben jobb volt ennél, végre valami jót is tudok mondani magunkról! Kezdem…

Magyarország, Sopronpuszta

Sziasztok, aki esetleg majd Sopronban és környékén üdül, feltétlen vegye programjába a Páneurópai piknik színhelyét Sopronpusztán. A terület és a jelenleg is nyitott határ gyönyörűen gondozott, megér egy kis kirándulást. Akik életük nagyobb részét a vasfüggöny mögött töltötték, azokat különösen megérinti a hely szelleme. És most idézek: A két ország…

Ausztria, Bécs - a Schönbrunni kastély (Österreich, Wien - Schloss Schönbrunn)

A schönbrunni kastély barokk stílusú császári rezidencia Bécs Hietzing nevű kerületében. Ez Ausztria egyik legismertebb műemléke és turisztikai látványossága: magát a kastélyt évente másfél millió, a parkot további 5,2 millió látogató keresi fel. A 15. századtól 1642-ig a Katerburg állt itt, amely Hermann Bayer bécsi polgármester vidéki házaként is szolgált…

Ausztria, Leibnitz - Seggau, Schloß Seggau, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A Seggau kastély egyik leglátványosabb hely Stájerországban, de már most mondom, itt is a látvány, ami megtekinthető, itt sincs kiállítás, a berendezett kastélyról nem is beszélve. Már eleve azt nem tudtam tisztázni, hogy a kastély Leibnitzhez tartozik-e, vagy Seggau egy külön település. Ugyanis közeledve a várhegyhez úgy látszott…

Ausztria, Bécsújhely (Österreich, Wiener Neustadt) Pink Floyd koncert

Még belegondolni is szörnyű, hogy ez is már majdnem 20 éve volt!) Azt gondolom, kimondottan szerencsésnek mondhatom magam, mert a mindenkori társadalmi helyzetemhez képest valóban sokat utazhattam, eleinte a ”külföldre szakadt” rokonság, később a munká(i)m miatt, de ez tulajdonképpen mindegy is, a lényeg az volt, hogy utaztam (utaztunk). ((A helyzet…

Ausztria, K!SS* Graz/Zentralfriedhof

Mikor vége van a nyárnak és hűvös szelek járnak“… na ilyenkor szokott rám jönni, hogy szívesen mászkálok temetőkben. A temetők békések: ott soha senki nem kiabál, oda emlékezni és elmélkedni járnak az emberek. A temetők segítenek földolgozni a halál tudatát. Ezen a napon azonban ez nem nekem jutott az eszembe. Eredetileg az IKEA áruházba mentünk…

Ausztria, Bécs, Hofburg, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Bécs egyik legnagyobb látványossága a Hofburg. Ráadásul belvárosban van, így akár gyalog is könnyen megközelíthető. A magját alkotó középkori várat a 13. században építették, és 1283, vagyis I. Albert német király regnálása óta ez számított az uralkodók rezidenciájának. Szinte minden király és császár épített hozzá, így szinte…

Ausztria, Bécs, Hundertwasser múzeum (Kunst Haus Wien), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ezeket a képeket eddig nem tettem fel, mivel elég gyengére sikerültek, még délben is elég sötét volt (bár kinagyítva némileg elfogadhatóak). A Duna csatorna partján már éppen hazafelé tartottunk, amikor megláttuk a tipikusan Hundertwasser stílusú épületet. Gyorsan leparkoltunk és bementünk. Tényleg elég érdekes a stílusa, hullámzó…

Ausztria, Grác (Graz), Eggenberg kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Grácban van egy igen szép kastély, ez az Eggenberg kastély. A kastély Grác külvárosában található, gyönyörű parkja van, tele szelíd pávákkal. Az egyik odaült a feleségem mellé a pad támlájára. A kastély története: Az Eggenberg család egyszerű patrícius család volt az 1400-as években, amikor Johann Ulrich Eggenberg elnyerte…

Ausztria, Grác - Gösting, a Gösting kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A göstingi várrom meglátogatásakor feltűnhet, hogy a feljáratot jelző táblával szemben, az út másik oldalán egy kitűnő állapotban lévő hatalmas kastély látható. Mikor az interneten utána néztem a dolognak, kiderültek érdekességek. Mint azt már írtam, a vár 1723-ban egy robbanásban szinte teljesen elpusztult, az akkori tulajdonosok…

Ausztria, Bécs - Városháza (Österreich, Wien - Rathaus)

A bécsi Városháza (Rathaus) gyönyörű gótikus épület, 1872-1883 között épült. A 100 m magas óratorony tetején az ún. Rathausmann szobra (3 m, Alexander Nehr). Előtte a Rathausplatz , ahol télen adventi vásárt, nyáron pedig koncerteket rendeznek. A Városháza előtti téren katonai gyakorlatokat, felvonulásokat tartanak.

Ausztria, Obertraun

Ebben a kedves, csodálatos fekvésű faluban volt a szállásunk. Maga a falu kimondottan az üdülést szolgálja, különösebb nevezetességgel nem dicsekedhet, hacsak azzal nem, hogy a mögötte magasodó Dachstein előszobája. A kertek végében elterülő hallstatti tó fürdésre is alkalmas, persze főleg NDK turistáknak. Kipróbáltam, bírtam néhány percig... A…

Ausztria, Grossglockner és útja

Régi vágyam volt, hogy ide eljussak, bár ezért több mint száz km-t kellett autózni, hogy Bruckba eljussunk, a hegyi út kezdetéhez. Használata fizetős, jól megkérik az árát. Mindenesetre kedves gesztus tőlük, hogy rossz idő esetén néhány euróért újra fel lehet menni egy éven belül, márpedig itt gyorsan változik az időjárás. A fizetőkapunál még esett…

Ausztria, Dürnstein, SzG3

10. nap első helyszíne Dürnsteinben is már többször jártunk, most igazából az adta az apropót, hogy 1. nem igazán számított, hogy mikorra érünk este haza, 2. Amúgy is ezen a parton akartunk maradni, egyrészt, hogy a délutáni bécsi csúcsforgalmat kikerüljük, valamint az utolsó célpont (a Hirschtetten kertek) is ezen az oldalon található. Amúgy meg…
Oszd meg ezt az oldalt: Ausztria