»Utazás»Ausztria

Ausztria

Ausztria, Feldbach, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A Grázba menő főúton található Feldbach, amelyet a honlapjuk úgy reklámoz, mint a környék nagy bevásárló központja. Azt tényleg el lehet mondani, hogy gyakorlatilag az egész belváros egy nagy bevásárló utca, a külső részek meg tele vannak nagy áruházakkal. Ettől egy kicsit kaotikusnak tűnik (nekem Fürstenfeld jobban tetszett)…

Ausztria, Schärding, a barokk város, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Az utóbbi időben nem a lustaságom akadályozott meg, hogy a beszámolóimat folytassam, hanem hirtelen el kellett utaznom munka ügyben Németországba. Igen sok képet készítettem, ezek rendezése folyik most. Egy kis előlegként egy a német Passau-hoz közeli kis várost mutatok be. Igen érdekes az, hogy hogyan maradt meg ilyen állapotban a város…

Ausztria, Grác, a Paulustorvorstadt (Paulus kapu előváros), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Mint azt már korábban írtam, ismét ellátogattam Grácba és sok olyan helyen voltam, amit még nem mutattam be. Ezek közül az egyik a Paulus kapu előváros. A terület a Schloßbergtől keletre terül el, itt maradtak meg a legjobban az eredeti városfalak is. A városfalakon természetesen csak kapukon lehetett bejutni a városba, itt…

Ausztria, Burgau, Schloß Burgau, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ezen a hétvégén tovább folytattam az osztrák várak és kastélyok feltérképezését. Az mindenesetre látszik, hogy azért ott sem fenékig tejfel az élet ezen a területen. A kastélyok jó része magántulajdonban (vagy a település tulajdonában) van, ezért nem vagy nehezen látogathatóak. Persze van nagyon jól felhasznált kastély (már…

Ausztria, Deutschlandsberg, Burg Deutschlandsberg, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ez a vár szintén Deutschlandsbergben található. Miután a városra néző hegyoldalon található, igen szép kilátás van a városra és a környékre. Nem túl egyszerű megtalálni, mivel itt a tájékoztatás már nem volt túl jó. De miután már messziről jól látható, előbb utóbb felér az ember oda. Mint azt már korábban említettem, ez…

Ausztria, Kapfenstein, Schloß Kapfenstein, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Még egy magánkastély! Nem véletlenül hívják Stájerország ezen régióját vulkánvidéknek, a megfelelő stratégiai pontokon szinte mindenhol várat építettek, ami rendszerint valamilyen vulkáni kúp volt. A vulkánvidék kifejezés persze arra vonatkozik, hogy a terület alapvetően a vulkáni tevékenység hatására alakult ki, jellegzetes…

Ausztria, Graz by Night, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Nemrég megcsináltam azt Gráccal kapcsolatban, amit Fürstenfelddel, megnéztem télen és éjszaka. Miután a munkaidő még most is belecsúszik az estébe, így mást nem is tehettem, minthogy este néztem meg. Miután a távolság sem nagy (kb. 75 km), bő egy óra alatt ott voltam és miután 8 után érkeztem oda, a parkolási díjjal sem kellett törődni…

Ausztria, Tier- und Naturpark Schloss Herberstein, a kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Mint korábban már írtam, a guta ütögetett engem, amikor télen itt voltam, ez volt az egyetlen hely, ahol szakadt a hó, szinte semmit nem lehetett látni. Akkor eldöntöttem, hogy ide mindenképpen vissza kell jönni. Szerencsére jó időt fogtam ki (mondjuk, nem véletlenül mentem akkor), így alaposan meg tudtam nézni mindent. A mindenből…

Ausztria, K!SS* ZIPLINE/Gröbming

Mikor elindultunk, akkor azt se tudtam hová… mert csak annyit árultak el, hogy sportosan kell hozzá öltözni. Megpróbáltam valamilyen trükkel kihúzni belőlük az út folyamán, hogy mire készülnek velem, de sehogy se sikerült… így még nagyobb izgalomba estem, mint szokásom. Már felkészültem a legrosszabbra is lélekben, mégpedig arra, hogy valamilyen repülő…

Ausztria, PURBACH AM NEUSIEDLER SEE (Feketeváros), tópart

Ismét egy kisváros a Fertő-tó partján. A városban parkoltunk, és egy kellemes sétát tettünk a tópartra a nádasok között haladó kerékpár és gyalogúton. Madarakat ugyan nem igazán láttunk, mint máshol, de ehhez szerencse és jó időpont is kell. A táj és a nádas gyönyörű. Purbach magyar neve a határában található várrom egykori magyar nevéből (Feketevár) keletkezhetett…

Ausztria, Riegersburg - fellegvár, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ha valami vár látványos messziről, akkor ez az! A fellegvár már Stájerországban van, még ha csak néhány km-re a stájer-burgenlandi határtól. Célszerű észak felől megközelíteni, mivel innen a leglátványosabb a képe. Ezt a vidéket a stájerok vulkán vidéknek hívják, úgy tűnik, teljes joggal. Már Güssing is egy bazaltkúpra épült…

Ausztria, Klagenfurt

Útban Olaszország felé gondolom szinte mindenki megáll azon a bizonyos Klagenfurt utáni pihenőnél, ahonnan is a Wörthersee-re lehet rálátni. Velünk is így történt, és persze mindig megfogadtam, hogy majd egyszer eljövünk ide… Aztán tavaly szeptemberben eljött az idő: baráti társasággal felkerekedtünk, kibéreltünk egy házat Pörtschach-ban a neten keresztül…

Magyarország, Fertő-tó / Neusiedlersee

A Fertő-tavat az UNESCO 1979-ben egyedi természeti értékei miatt bioszféra rezervátummá nyilvánította, hiszen Európa nemzetközi jelentőségű vadvize és a kontinens legnagyobb sósvizű tava, az eurázsiai sztyeppe tavak legnyugatibb képviselője. A Világörökség Bizottság mindazonáltal - Magyarország és Ausztria példamutató együttműködésben és közös irányelvek…

Ausztria, Bécs, Hofburg, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Bécs egyik legnagyobb látványossága a Hofburg. Ráadásul belvárosban van, így akár gyalog is könnyen megközelíthető. A magját alkotó középkori várat a 13. században építették, és 1283, vagyis I. Albert német király regnálása óta ez számított az uralkodók rezidenciájának. Szinte minden király és császár épített hozzá, így szinte…

Ausztria, Grác - Mariatrost, Villamos Múzeum, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Maritrost-ban a már korábban tárgyalt rendkívül látványos templomon kívül van még egy érdekes hely, ez a Villamos Múzeum. Igen könnyű megtalálni, ahol lekanyarodunk a templom felé, rögtön a kereszteződés után jobbra található. Igazán kicsi hely (a szentendrei Városi Tömegközlekedési Múzeum jóval nagyobb és látványosabb, hogy valami jót is mondjak magunkról)…

Ausztria, Obertraun

Ebben a kedves, csodálatos fekvésű faluban volt a szállásunk. Maga a falu kimondottan az üdülést szolgálja, különösebb nevezetességgel nem dicsekedhet, hacsak azzal nem, hogy a mögötte magasodó Dachstein előszobája. A kertek végében elterülő hallstatti tó fürdésre is alkalmas, persze főleg NDK turistáknak. Kipróbáltam, bírtam néhány percig... A…

Ausztria, Hallstatt

Obertrauni támaszpontunktól nem messze fekszik a város, szinte összeszorítva a tó és a mögötte emelkedő hegyek közé. A helyszűke miatt a házak is meredeken egymás fölé épültek és a szűkösség még a temetkezési szokásokat is befolyásolta: bizonyos időnként kiürítik a sírokat és a halottak csontjait feliratozva csontházakban helyezik el. Elég bizarr,de a helyieknek természetes…

Ausztria, Wolfgangsee -Schafberg

A Wolfgang-tónál már jártunk korábban, de látván a környező hegyeket és tavakat, úgy gondoltam, jó lenne ezt felülről is megtekinteni. Ez úgy sikerült, hogy elautóztunk a tó északi partján fekvő St.Wolfgang-ba, a tó névadójához. A városka klimatikus üdülőhely, gyönyörű házakkal, kikötővel és felette a Schafberg magaslattal, ahová fogaskerekű visz fel…

Ausztria, Schärding, SzG3

9. nap, 1 helyszín: Schärding kedvéért áttértünk a határ osztrák oldalára, aminek két oka is volt. Egyrészt meg akartam mutatni a családomnak a várost, ami Ausztria legszebb barokk városa, másrészt a német oldalon az út elhagyja az Inn partját és attól jóval beljebb halad, míg az osztrák oldalon majdnem Passauig a parton tudtunk autózni. Valamint…

Ausztria, Salzburg, Schloss Hellbrunn, SzG3

2. nap. 2. helyszín: Salzburgról azt lehet tudni, hogy alapvetően érseki város. 1612-ben az akkori salzburgi érsek megbízást adott egy új érseki székhely kialakítására. Ez lett a hellbrunn-i kastély a kastélyparkjával. Alapvetően nyári rezidenciának szánták, de az érsekek nem sok időt töltöttek itt, inkább fogadásokra, vadászatokra látogattak csak ki…
Oszd meg ezt az oldalt: Ausztria