»Utazás»Ausztria

Ausztria

Ausztria, Tier- und Naturpark Schloss Herberstein, a Feistritz szurdok, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Amikor végeztünk a kastéllyal, lemehetünk a Feistritz szurdokba. Ide két módon juthatunk le. A kastélyt elhagyva azonnal jobbra fordulunk és a kastély fala mellett húzódó úton lemegyünk a szurdokba. A kastély felől ez a leggyorsabb és a legkevésbé fáradságos mód. A másik: a Simbawelt étterem mellett kell elmenni, onnan is le lehet jutni ide…

Ausztria, Losenheim, Sebestyén vízesés (Österreich, Losenheim - Sebastian wasserfall)

Némi nagyképűséggel mondhatnám azt is, hogy a „szokásos módon” akartam írni néhány okosságot, de ezúttal a kedves olvasónak be kell érnie az én gondolataimmal, amelyek remélhetőleg a pontosan emlékező elméből táplálkoznak. Ugyanis a szóban forgó helyről még a legrészletesebb osztrák útikönyv is mindössze annyit ír, hogy Puchberg mellett található egy felkeresésre érdemes vízesés…

Ausztria, Ranshofen, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most ismét egy olyan területre látogatunk el, amely már a korábban ezen a környéken meglátogatottak sorsára jutott. A város látványossága a dombon lévő volt kolostoregyüttes, amelyet (mely igen hosszú, első említése 1040 körüli) - mivel igencsak frekventált helyen fekszik - sokszor kiraboltak, felégettek. Maga a terület is…

Ausztria, Bad Bluamu, Rogner Hotel und Spa, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A múlt hétvégén megint sikerült egy darab Ausztriát megnézni, bár az idő néhol alaposan beleszólt, de arról majd ott. Azt, hogy a sógorok valamit jól csinálnak, azt eddig is tudtuk. Több strandot is bemutattam, de ez a komplexum eddig mindenen túl tett. Persze az igénybevétel ára sem azonos, de egy Hundertwasserért mindenhol fizetni kell…

Ausztria, Hartberg, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Hartberg egy helyes kis kelet-stájer város, melyet szintén meglátogattam február elején (a vár és kastély felkutatási túrám alkalmával, mivel itt is van egy). Szerencsére az átmenő forgalom elkerüli a belvárost, így zavartalanul lehet benne szemlélődni, a belváros jó része sétálóutca. A városba dél felől beérkező főútról egy…

Ausztria, Schärding, a barokk város, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Az utóbbi időben nem a lustaságom akadályozott meg, hogy a beszámolóimat folytassam, hanem hirtelen el kellett utaznom munka ügyben Németországba. Igen sok képet készítettem, ezek rendezése folyik most. Egy kis előlegként egy a német Passau-hoz közeli kis várost mutatok be. Igen érdekes az, hogy hogyan maradt meg ilyen állapotban a város…

Ausztria, Burgau, Schloß Burgau, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ezen a hétvégén tovább folytattam az osztrák várak és kastélyok feltérképezését. Az mindenesetre látszik, hogy azért ott sem fenékig tejfel az élet ezen a területen. A kastélyok jó része magántulajdonban (vagy a település tulajdonában) van, ezért nem vagy nehezen látogathatóak. Persze van nagyon jól felhasznált kastély (már…

Ausztria, Deutschlandsberg, Burg Deutschlandsberg, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ez a vár szintén Deutschlandsbergben található. Miután a városra néző hegyoldalon található, igen szép kilátás van a városra és a környékre. Nem túl egyszerű megtalálni, mivel itt a tájékoztatás már nem volt túl jó. De miután már messziről jól látható, előbb utóbb felér az ember oda. Mint azt már korábban említettem, ez…

Ausztria, PURBACH AM NEUSIEDLER SEE (Feketeváros), tópart

Ismét egy kisváros a Fertő-tó partján. A városban parkoltunk, és egy kellemes sétát tettünk a tópartra a nádasok között haladó kerékpár és gyalogúton. Madarakat ugyan nem igazán láttunk, mint máshol, de ehhez szerencse és jó időpont is kell. A táj és a nádas gyönyörű. Purbach magyar neve a határában található várrom egykori magyar nevéből (Feketevár) keletkezhetett…

Ausztria, Riegersburg, a fellegvár 2., SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Úgy tűnik, hogy Riegersburg várával kapcsolatban csak fél munkát végeztem a legutóbb. Már akkor is látszott, hogy más módon is fel lehet jutni a várba, mint azon a kis siklón, amin én felmentem, meg lejöttem. De miután oda-vissza megvettem a jegyet, későn is volt, meg az autó is ott parkolt a sikló alatti parkolóban, kénytelen…

Ausztria, Vorau, az ágostonos kanonokrend kolostora, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Pöllau felől jövet ez volt a következő úti célom. Igen nagy kiterjedésű a kolostor és szépen rendbe hozták, azonban már most elmondom, magán a kolostor épületén kívül nem sok látnivaló van (ami van, arról később írok majd), jelenleg igen sokféle polgári célra hasznosítják az épületeket: háztartási iskola lányok számára (60…

Ausztria, Grác, a Schloßberg, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Annyi mindent írogattam Grácról, hogy a tulajdonképpeni egyik nagy számról csak futólag emlékeztem meg, még a legelején, amikor nem tudtam, hogy lesz bőven alkalmam Grácot megnézni, ráadásul több alkalommal is. Ez a Schloßberg, amely a központtól egy kicsit északra emelkedik a Mura partján. Aki Grácba jön, az óhatatlanul is belebotlik…

Ausztria, Klagenfurt

Útban Olaszország felé gondolom szinte mindenki megáll azon a bizonyos Klagenfurt utáni pihenőnél, ahonnan is a Wörthersee-re lehet rálátni. Velünk is így történt, és persze mindig megfogadtam, hogy majd egyszer eljövünk ide… Aztán tavaly szeptemberben eljött az idő: baráti társasággal felkerekedtünk, kibéreltünk egy házat Pörtschach-ban a neten keresztül…

Ausztria, Bécs (Wien), Múzeum negyed, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A Museumsplatz-al szemben, az utca túloldalán található a Múzeum negyed. A császári istállóknak és kocsiszíneknek egykor otthont adó Museums Quartier Wien ma a világ egyik legnagyobb kulturális központja. Az istálló barokk épületében felépített központ elkészültét 20 év vitája előzte meg. Azután mégis sikerült egyezséget kötni…

Ausztria, St. Wolfgang

Hazafelé megpihentünk a Wolfgangsee partján. Mindenkinek ajánlom ha Salzburg felé jár St.Wolfgang-ot, mert azt külön kell megkeresni, hiszen nem direkt az autóút mellett található. Varázslatos helység, ami egy itt forgatott komédia alapján lett híres, azóta sokan felkeresik és fényképezik a Weiße Rössel Hotelt. A hotel különlegessége a tavon lebegő pezsgőfürdő…

Ausztria, NEUSIEDL AM SEE, Tópart

Illmitz után itt mentünk ki a tópartra. A Fertő-táj gyönyörű. A kisváros a Fertő-tó északi partján fekszik, szép, rendezett utcái vannak. 1921 előtt Moson vármegye Nezsideri járásának része, Trianon után Ausztria Burgenland tartományának Nezsideri járásához tartozik. A tatárjárás teljesen elpusztította, azonban 1282-ig német telepesek ismét benépesítik…

Ausztria, Dürnstein, SzG3

10. nap első helyszíne Dürnsteinben is már többször jártunk, most igazából az adta az apropót, hogy 1. nem igazán számított, hogy mikorra érünk este haza, 2. Amúgy is ezen a parton akartunk maradni, egyrészt, hogy a délutáni bécsi csúcsforgalmat kikerüljük, valamint az utolsó célpont (a Hirschtetten kertek) is ezen az oldalon található. Amúgy meg…

Ausztria, Weißbach bei Lofer, Seisenbergklamm, SzG3

5. nap. 2. herlyszín: A Vorderkaserklammtól ide jöttünk át (kb. 3 km a főúton). Itt már megmutatkozott az alpesi időjárások jellegzetessége, hogy akár néhány percen belül drasztikusan változhat. Az első képen látható, hogy napsütésben érkeztünk ide. A parkolóból pár száz métert kellett elsétálni a fogadó épülethez, ez alatt már beborult. Elsétáltunk…

Ausztria, Salzburg, Schloß Hellbrunn, Wasserspiele

Amint azt korábban már írtam, amikor a kastélyparkot látogattuk meg, hatalmas zsivaj, taps és nevetés hallatszott a kastély mögül. Visszaindulás előtt megállapítottuk, hogy a kastély mögött egy nagy szökőkútpark (németül Wasserspiele - vízi-játékok) található. Egyöntetűen megállapodtunk abban, hogy e miatt még visszajövünk, valamint a botanikus kert…

Ausztria, Salzburg, SzG3

2. nap, 3. helyszín: Mivel a feleségemmel már többször voltunk itt, elsősorban az unokám miatt jöttünk be a hellbrunni látnivalók után (kastélypark, állatkert). Arra most nem térek ki, hogy Salzburg milyen szép, inkább az általam tapasztalt problémákra mutatnék rá, mert szerintem ezek nagyon befolyásolhatják az ide látogatókat: - a látnivalók zöme…
Oszd meg ezt az oldalt: Ausztria