»Utazás»Ausztria

Ausztria

Ausztria, Tier- und Naturpark Schloss Herberstein, a Feistritz szurdok, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Amikor végeztünk a kastéllyal, lemehetünk a Feistritz szurdokba. Ide két módon juthatunk le. A kastélyt elhagyva azonnal jobbra fordulunk és a kastély fala mellett húzódó úton lemegyünk a szurdokba. A kastély felől ez a leggyorsabb és a legkevésbé fáradságos mód. A másik: a Simbawelt étterem mellett kell elmenni, onnan is le lehet jutni ide…

Ausztria, Mariasdorf (Máriafalva), a Mária Mennybemenetele templom, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Úgy templomokról ritkán szoktam külön beszámolót írni (templom templom, nekem a zöme egyforma). Azonban most igencsak kivételt kell tennem, mivel egy tényleg nagyon szép templomra bukkantam, amelynek ráadásul igen sok magyar vonzata is van. Igazából véletlenül bukkantam rá, amikor Lékán a templom mellett (még csak nem is…

Ausztria, Eppenstein, a várrom, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ezen a hétvégén Zeltwegben voltam az Airpower 2013-at megtekinteni (erről később). Hazafelé menet jobbról megpillantottam a várromot (pedig alig látszott, de a rutin!) és rögtön le is kanyarodtam arra felé. Már most jelzem, hogy igen fárasztó a megtekintése, mivel csak gyalog lehet felmenni, na itt jól jön a Nordic Walking botok használata…

Ausztria, Pöllau bei Hartberg, Schloß - Stift Pöllau, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ezen a hétvégén az első állomás Pöllau volt. Rögtön a kettős címről: először kastély volt majd kolostor lett belőle, ezért a kettős megnevezés (schloß - stift). Könnyű a megközelítése, én leparkoltam a főút mellett egy parkolóban és onnan sétáltam be a kastélyhoz. Ez azért jobb megoldás talán, mert így távlatában is lehet látni az épületegyüttest…

Ausztria, Güssing (Németújvár), Ferences rendi templom és kolostor, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Németújvárnak a váron kívül tulajdonképpen már csak egy nevezetessége van, ez a ferencesrendi templom és kolostor. Megtalálni könnyű, mivel a városnak a várat körülölelő főutcáján található. Külseje (és a belseje is) eléggé szerény (ami nekem szimpatikus némelyik túldíszített barokk templommal összehasonlítva). Mint ez már…

Ausztria, Bécs - Szent István Székesegyház (Österreich, Wien - Stephansdom)

A Szent István-székesegyház (Stephansdom vagy Stephanskirche) az első keresztény vértanúnak szentelt székesegyház Bécs fő vallási épülete, valamint a város egyik szimbóluma és egyben Ausztria legjelentősebb gótikus épülete. A Stephansplatzon található, melyet szintén a vértanúról neveztek el. A templomot keletre tájolták, főbejárata az „Óriáskapu” (Riesentor)…

Ausztria, Kornberg, Schloß Kornberg, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A mai napon (2012. 10. 28.) elég sok mindent meg tudtam nézni, bár az idő igen ocsmány volt, ideálisnak a fényképezésre még a legjobb jóindulattal sem lehetett mondani. Eső, hó, köd, felhő, minden amitől egy fotós (ha annak mondhatom magamat) hideglelést kap. Pedig igen szép témákat találtam. Miután a nap végére már viszonylag…

Ausztria, Kapfenstein, Schloß Kapfenstein, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Még egy magánkastély! Nem véletlenül hívják Stájerország ezen régióját vulkánvidéknek, a megfelelő stratégiai pontokon szinte mindenhol várat építettek, ami rendszerint valamilyen vulkáni kúp volt. A vulkánvidék kifejezés persze arra vonatkozik, hogy a terület alapvetően a vulkáni tevékenység hatására alakult ki, jellegzetes…

Ausztria, Bécs, Belvedere, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most végre eljutottam ide, eddig akárhányszor Bécsben voltam, a Belvedere mindig kimaradt. Igazából most is csak arra volt időm, hogy egy jót sétáljak a kastély parkjában, de ez is azért több, mint ami eddig volt (korábban szinte mindig a Schönbrunnba mentünk, vagy a Belvárosban (Hofburg, stb) mászkáltunk). Maga a palotakomplexum…

Ausztria, Braunau am Inn, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Végre el tudom kezdeni a beszámolók megírását! Most a német - osztrák határra megyünk el. Ezen a részen az Inn folyó a határ (Passaunál ömlik a Dunába, jóval nagyobb a vízhozama, mint a Dunáé ugyanott). A történetéről csak annyit, hogy az elhelyezkedéséből adódóan folyamatosan hol oda (Bajorország), hol ide (Ausztria) tartozott…

Ausztria, Vorau, az ágostonos kanonokrend kolostora, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Pöllau felől jövet ez volt a következő úti célom. Igen nagy kiterjedésű a kolostor és szépen rendbe hozták, azonban már most elmondom, magán a kolostor épületén kívül nem sok látnivaló van (ami van, arról később írok majd), jelenleg igen sokféle polgári célra hasznosítják az épületeket: háztartási iskola lányok számára (60…

Magyarország, Sopronpuszta

Sziasztok, aki esetleg majd Sopronban és környékén üdül, feltétlen vegye programjába a Páneurópai piknik színhelyét Sopronpusztán. A terület és a jelenleg is nyitott határ gyönyörűen gondozott, megér egy kis kirándulást. Akik életük nagyobb részét a vasfüggöny mögött töltötték, azokat különösen megérinti a hely szelleme. És most idézek: A két ország…

Ausztria, Fürstenfeld, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Egy olyan gyöngyszemet találtam, nem messze a határtól, amelyről még én sem gondoltam, hogy ilyen van ezen a környéken. Ez Fürstenfeld, a stájer termálfürdő vidék központja. Ha valaha úgy döntenék (és ennek lenne anyagi alapja, hogy ott letelepedhessek), nyugdíjas éveimet egy szép és virágzó helyen töltsem el, nem messze Magyarországtól…

Ausztria, Güssing (Németújvár) vára, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Németújvár vára Dél-Burgenland legjelentősebb városában található, alig 10 km-re a magyar határtól. A vár egy bazaltkúpra épült és bármerről közelítjük is meg a várost, igen látványos képet nyújt. 1524-től a Batthyányak tulajdonát képezte és igen jelentős szerepe volt a törökök elleni küzdelmekben. A vár egy időben eléggé leromlott…

Ausztria, Bécs (Wien), Múzeum negyed, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A Museumsplatz-al szemben, az utca túloldalán található a Múzeum negyed. A császári istállóknak és kocsiszíneknek egykor otthont adó Museums Quartier Wien ma a világ egyik legnagyobb kulturális központja. Az istálló barokk épületében felépített központ elkészültét 20 év vitája előzte meg. Azután mégis sikerült egyezséget kötni…

Ausztria, Gmunden, Schloss Ort, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Erre a helyre már rég óta fájt a fogam, az egyik leglátványosabb kastély Ausztriában. Két kastélyból áll, az egyik a szárazföldi (Landschloß), a másik a vízi (Seeschloß) kastély. Egy szempontból azonban csalódás, mivel a múlt század elejétől a Szövetségi Erdészet birtokában vannak a kastélyok, ezért (főleg) a szárazföldi kastély…

Ausztria, Bécs

Ferenc levele: Péntek délelőtt érkeztünk Bécsbe. Előző nap Bécs előtt aludtunk kb.10 kilométerrel és akkora vihar készülődött, hogy befeketedett az égbolt. Sátrainkat már szemerkélő esőben állítottuk fel egy temető bejárata előtti tisztáson. Remény, hogy megússzuk nem sok volt, és mint kiderült, ez egy igencsak reális hozzáállás volt. Hullámokban támadt…

Ausztria, Bécs - éjjel (Vienna by Night), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Azt, hogy Bécs szép és érdemes megnézni, azt nagyjából mindenki tudja. Azt viszont már nem, hogy éjjel is nagyon szép, profi kivilágítása van számtalan épületnek. Mi legutóbb karácsony és szilveszter között voltunk, és tettünk egy nagyon szép sétát a belvárosban. Így még a karácsonyi kivilágítást is láttuk.

Ausztria, Bécs - Városháza (Österreich, Wien - Rathaus)

A bécsi Városháza (Rathaus) gyönyörű gótikus épület, 1872-1883 között épült. A 100 m magas óratorony tetején az ún. Rathausmann szobra (3 m, Alexander Nehr). Előtte a Rathausplatz , ahol télen adventi vásárt, nyáron pedig koncerteket rendeznek. A Városháza előtti téren katonai gyakorlatokat, felvonulásokat tartanak.

Ausztria, Wolfgangsee -Schafberg

A Wolfgang-tónál már jártunk korábban, de látván a környező hegyeket és tavakat, úgy gondoltam, jó lenne ezt felülről is megtekinteni. Ez úgy sikerült, hogy elautóztunk a tó északi partján fekvő St.Wolfgang-ba, a tó névadójához. A városka klimatikus üdülőhely, gyönyörű házakkal, kikötővel és felette a Schafberg magaslattal, ahová fogaskerekű visz fel…
Oszd meg ezt az oldalt: Ausztria