»Utazás»Horvátország

Horvátország

Horvátország, Ilok/Újlak

Újlak Horvátország legkeletibb városa, a horvátországi Szerémség központja, amely már a római idők óta híres boráról. A középkor óta vár áll itt magas falakkal, tornyokkal és megerősített épületekkel. A védművet 1365-ben erősítették meg ismét, a város pedig Nikola Kont birtokába került, akinek családja később felvette az „Ilok grófja” címet, azaz ez…

Horvátország, Rab sziget

A 90 km2 területû és 9500 lakosú Rab az Adria kilencedik legnagyobb szigete. Rab északkeleti oldalán hatalmas kopár sziklafalak emelkednek a magasba. Ezek a sziklafalak fogják fel a Velebit-hegység felõl érkező hideg lezúduló légáramlatokat és hagyják a mediterrán napfényben sütkérezni Rab délnyugati lankás oldalát. Ahogy a komppal Rab szigetre utazunk…

Horvátország, Plitvicei tavak

Természetesen kezdhetném azzal mint több társam itt fent, hogy milyen csodálatos hely, milyen fantasztikus. Igen, igen. De jól tudjuk ami fantasztikus az drága is. Hát sajnos ez is. Két főre a belépő 220 kn volt. Ami jelenleg 8-9 ezer Ft! De! Ez tartalmazza a hajózást és a buszt is, amit igényünk (vagy útvonalunk) szerint igénybe vehetünk. Ha valaki…

Horvátország, Kraljevica

Krajlevica-Ostro camping. Több alkalommal voltunk itt az elmúlt években, utoljára az idén nyáron. Csendes nyugodt hely, nem utolsósorban olcsó. Kiváló támaszpont a környék bejárására. Elhelyezés emeletes faházakban, két különálló hálószobával az emeleten, vizesblokk a földszinten. Nem túl extra, de minek is ha örökké csavarogtunk. Közel van Rijeka…

Horvátország, Bol

Brac sziget déli részén fekszik. Ide Hvar szigetről hajóztunk át strandolni. A szigetből kinyúló földnyelv (Zlatni Raz-Aranyszarv) a tengeri áramlatoktól függően 20 fokokkal változik a vége, valamint minden évben 3 cm-rel lesz hosszabb. A fák árnyékában rengeteg étterem, büfé, fagyizó és kávézó várja a vendégeket. Ebben az évben sem hagytuk ki a fánkozást…

Horvátország, Omis

Omisban ismerkedtem meg először Horvátországgal. Nagyon kellemes meglepetés volt. Omis csodás természeti táj. Hatalmas sziklás hegyek tövében, egy folyó ömlik a tengerbe! Nemirában laktunk, ahol azt ígérték, hogy 70 méterre van a tenger. Annyi is volt, csak a hegy oldalában. De a kilátás kárpótolt minket a lépcsőmászásért cserébe.

Horvátország, P3 kikötő - Plitvicei-tavak

Miután megérkeztünk a P3 kikötőbe, kicsit elvesztettük a fonalat, már ami az útirányt illeti. Arra alapoztunk, hogy majd követjük a tömeget, de mivel a nép minden irányba igyekezett, így nem tudtuk, hogy merre is menjünk tovább. Így betértünk az első Souvenir -be és vettünk egy térképet potom 20 kunáért. :-S Na szóval... Van itt sok büfé ismét, játszótér, zöld rét, foci-pálya, stb…

Horvátország, Milanovački slapovi - Plitvicei-tavak

Milanovački slapovi, tehát a Milanovac vízesés. :-) Ez az első szemetgyönyörködtető vízesés, amivel sétánk során szembesülhetünk. A Kozjak-tó amúgy 535 méter magasan fekszik és 47 méter mély, mielőtt ezen a gyönyörű vízesésen keresztül a Milanovac-tóba ömlene. # 495.

Horvátország, Slap Milke Trnine - Plitvicei-tavak

Az úton tovább haladva érjük el a Slap Milke Trnine nevezetű vízesést, amely a Milanovac-tó és a Gavanovac-tó között található. A hely festői környezetben van, leírhatatlan, megfogalmazhatatlan, ezt látni kell, nincs mese. ,-) # 496.

Horvátország, Velike kaskade - Plitvicei-tavak

Sokan a nagy vízesést tartják a Plitvicei-tavak Nemzeti Park legfőbb látványosságának, de szerintünk ez a hely érdemli ki ezt a címet. A Gavanovac-tó itt ömlik bele számtalan vízesésen keresztül a Kaluderovac-tóba, amely már csak 503 méteren fekszik. Emlékeztetőül: 636 méterről indultunk. ,-) A számtalan vízesés mellett megcsodálhatunk még egy barlangot…

Horvátország, Pula - Kikötő

Pula fantasztikus, római kori műemlékeiről híres. Ekkor a kolónia neve Pietas Julia volt. 425-ben püspöki székhely lett, ma is láthatók az V.században épült egyházi épületek alapjai. Az osztrogótok rombolták le, majd a VI. és VII. században a bizánci flotta fő bázisa lett. Ebben az időszakban ismét felvirágzott a település, ekkoriban épült a katedrális…

Horvátország, Poreč - Északi kikötő

A szörnyű rózsaszínű templomot elhagyva, ha a Pina Budicina utcán jobbra fordulunk, elérünk az északi kikötőbe. Érdekes név, nemde!? ,-) # 468.

Horvátország, Ston, Mali Ston

Mokaloból egynapos kirándulásra mentünk a félsziget tövénél található Stonba és kistestvéréhez Mali Stonba. A peljesacra és Korculára tartó turisták érdemtelenül hanyagolják ezt a valaha nagyon szép települést. Sólepárlással foglalkoztak mindig - és ez az ásvány nagy kincsnek számított - állandó fenyegetettségnek voltak kitéve, ezért különleges formájú…

Horvátország, Korcula

Mokalo-Orebicből többször áthajóztunk Korcula városába. Az első benyomásom, hogy egy kis Dubrovnikot látok, amiről később kiderült, csak a kicsi igaz, a hangulata másabb köszönhetően a kisebb nyüzsgésnek, méreteknek, viszont nagyon szép és elvarázsolja a látogatót. Az Óvárost rövid idő alatt be lehet járni, de nem árt az ismétlés, ezért is mentünk át többször…

Horvátország, Malinska

Krk szigetén, Malinskán nyaraltunk kétszer is. Nagyon szép kis város, kedves kis ófaluval, homokos és kavicsos stranddal. Esténként hosszú sétákat lehet tenni a szépen karbantartott tengerparton. Családosoknak és fiataloknak is kitűnő úticél lehet. Ha már ott jártok ne hagyjátok ki a CBA üzlettől balra lévő éttermet, még ha az asztalra várni is kell…

Horvátország, Zavratnica fjord

KRK szigeten nyaraltunk és egy fakultatív hajókirándulás során jutottunk erre a festői helyre. A hajónk kikötött és egy hídon kisegítettek minket a partra. Egy keskeny ösvényen lehetett besétálni az öböl végéig, ahol egy gyönyörű sekély és tiszta vizű strand található. A fjordban több helyen is alkalom van 3-4 méteres sziklaugrásokra, illetve egy II…

Horvátország, Dramalj

Crikvenica mellett található Dramalj. Igazi fürdős, strandolós falucska. Mi nem a kavicsos strandon voltunk, hanem egy saját magunk talált sziklás részen. Itt hamar mélyül a víz, viszont kristálytiszta és tele van hallal (meg sünnel, úgyhogy a cipő kötelező!) Az alsó tengerparti úton jár a kisvonat, ami Crikvenicától jár Dramalj végéig.

Horvátország, Rijeka

Rijeka Horvátország 3. legnagyobb városa. Igazi gyárváros, teherkikötő, hajókikötő. A város főutcája a Korzó, üzletek, boltok sokaságával. A város legmagasabb pontján található a Trsat erőd.

Horvátország, Sibenik

A Sibeniki öböl partján, a Krka folyó torkolatánál fekszik.

Horvátország, Plitvicei-tavak

Gyönyőrű hely, varázslatos vízesések! Érdemes megnézni!
Oszd meg ezt az oldalt: Horvátország