»Utazás»Horvátország

Horvátország

Horvátország, Split

Ismét szemerkélt az eső és május közepe ellenére 16°-ot mutatott a hőmérő. Brrrr... Meg is kérdeztük a kikötőben, hogy melyik Jadrolinija komp megy melegebb éghajlatú irányba és mennyibe kerülne az út? Aztán úgy döntöttünk, hogy az a plusz 3°, vagy 4° pl. Görögországban nem ér meg annyit! Ezekután kóvályogtunk egyet az óvárosban és a piacon, de nem…

Horvátország, Bakar-dio (Sveti Kuzam)

Az Oštećen most Antenal nevű bejelölésünkkor már írtuk, hogy közzé fogunk tenni még egy útépítészeti-csodát , hát ez az. Már akkor elmosolyodtunk, amikor a Bakar-dio táblát megláttuk, mondván: -Na ezt jól elírták, Bacardi helyett. :-) De aztán odaértünk a kereszteződéshez, a leágazáshoz Krk felé és csak kapkodtuk a fejünket. Van itt minden: aluljáró…

Horvátország, Laslovo/Szentlászló

Szentlászló főleg a délszláv háború miatt érdekes. Az Árpád kori faluban a II. Világháború végéig szinte csak magyarok éltek, csak ezután kezdték betelepíteni a szerbeket. Ekkor alapították Szentlászló és Kórógy között a szerb Palacsát, hogy megszűnjön a két magyar falu szomszédsága. Ennek ellenére a környékbeli szerbekkel és horvátokkal a délszláv háború kitöréséig jó viszonyt ápoltak…

Horvátország, Split

Split jó nagyra nőtt kikötő- és iparváros. Bármerről a városba érve fél-egy órás is lehet az út a centrumig, lámpás nagy kereszteződések hátráltatják a turistát. Aztán a kikötőbe érve már igazi mediterrán hangulat fogadja az érkezőt. Sétányok, pálmafák, a kikötőben hatalmas hajók, hullámzó tömeg, presszók, fagylaltozók teremtik a hangulatot. A fő látnivaló…

Horvátország, Vrsar

Üdv Mindenkinek! Tavaly utószezonban egy jól sikerült hetet töltöttünk Vrsarban. Az utószezon már csak azért is jó, mert általában közel felére csökkennek a szállások árai és az már hab a tortán, ha jó időt fogunk ki. Nos mi kifogtuk, végig nyár, szinte kánikula volt napozással, fürdéssel. Az Isztrián már voltunk néhányszor,de Vrsarban még nem tettünk látogatást…

Horvátország, Vrsar

Olaszul: Orsera A középkori latin dokumentumokban különböző változatokban találhatjuk meg: Ursaria, Ursarium, Vrsarium, Orsaria… Az Ursaria nevet a teljes partvonalra használták Funtana falva és a Lim-fjord között. Néhány nyelvész szerint az öreg mediterrán ''ur'' szó – jelentése ''forrásvíz'' – maradt meg az Ursaria név elején. Miközben az ókori…

Horvátország, Lovrecica, Umag, Isztria

„Micsoda alvó porfészek... - gondoltam magamban korán reggel, mikor felfedeztük a rövid nyaralásunk helyszínét. Templomtorony, kőházak, ugató kutyák, kukorékoló kakasok... ennyi... de ott volt a tengerpart és az a fontos! Mikor lementünk megnézni a strandot sajnos csalódtunk egy kicsit, mert a nagy köveken bebukdácsolni a vízbe nem valami vidám dolog…

Horvátország, Kraljevica

Krajlevica-Ostro camping. Több alkalommal voltunk itt az elmúlt években, utoljára az idén nyáron. Csendes nyugodt hely, nem utolsósorban olcsó. Kiváló támaszpont a környék bejárására. Elhelyezés emeletes faházakban, két különálló hálószobával az emeleten, vizesblokk a földszinten. Nem túl extra, de minek is ha örökké csavarogtunk. Közel van Rijeka…

Horvátország, Rovinj

A horvát tengerpart egyik legszebb mediterrán kisvárosa. A szűk kis utcáiban kellemesen elidőzik az ember. A településnek két nagyobb nevezetessége van. Az egyik a Szent Eufémia-székesegyház, amely a legnagyobb barokk épület az Isztrián. Benne található Szent Eufémia sírja, akinek a legendája nem egy hollywoodi történet. A szentet egy amfiteátrumban…

Horvátország, Bol

Brac sziget déli részén fekszik. Ide Hvar szigetről hajóztunk át strandolni. A szigetből kinyúló földnyelv (Zlatni Raz-Aranyszarv) a tengeri áramlatoktól függően 20 fokokkal változik a vége, valamint minden évben 3 cm-rel lesz hosszabb. A fák árnyékában rengeteg étterem, büfé, fagyizó és kávézó várja a vendégeket. Ebben az évben sem hagytuk ki a fánkozást…

Horvátország, Batina/Kiskőszeg

A horvát és a szerb határon helyezkedik el jelentős magyar lakossággal. 1944-ben az oroszok itt keltek át a Dunán. Erre emlékeztet a Duna közelében lévő emlékmű, ahonnan szép kilátás nyílik a tájra. Ellátni innen egészen a Mecsekig is. A legjobb azonban az itt termő eperfák voltak, amiről szabadon lehetett szedni a termést:)

Horvátország, P3 kikötő - Plitvicei-tavak

Miután megérkeztünk a P3 kikötőbe, kicsit elvesztettük a fonalat, már ami az útirányt illeti. Arra alapoztunk, hogy majd követjük a tömeget, de mivel a nép minden irányba igyekezett, így nem tudtuk, hogy merre is menjünk tovább. Így betértünk az első Souvenir -be és vettünk egy térképet potom 20 kunáért. :-S Na szóval... Van itt sok büfé ismét, játszótér, zöld rét, foci-pálya, stb…

Horvátország, Pula - Kikötő

Pula fantasztikus, római kori műemlékeiről híres. Ekkor a kolónia neve Pietas Julia volt. 425-ben püspöki székhely lett, ma is láthatók az V.században épült egyházi épületek alapjai. Az osztrogótok rombolták le, majd a VI. és VII. században a bizánci flotta fő bázisa lett. Ebben az időszakban ismét felvirágzott a település, ekkoriban épült a katedrális…

Horvátország, Poreč - Decumanus utca

A rövid kis kikötői kitérő után, a főutca felé vettük az irányt. A város alaprajza még mindig a római úthálózatot követi, a főutca a Decumanus, erre merőleges a Cardo Maximus. A város legfontosabb műemlékei e két út mentén sorakoznak. Rengeteg, szebbnél szebb gótikus házak sorakoznak egymás mellett, az ember nem győzi kapkodni a fejét, nomeg a lábát…

Horvátország, Poreč - Kikötő

Poreč fő hajókikötője a félsziget déli részén fekszik. A műholdas képpel ellentétben, ottjártunkkor a kikötő zsúfolásig tele volt luxus hajókkal, yachtokkal. Az első képen, Tündüs mögött a Szent Miklós-sziget (Sv. Nikola) látható. Ebből a kikötőből indulnak a hajók Velencébe. # 472.

Horvátország, Poreč - Obala Matka Laginje

A kikötőből nyugat felé indultunk tovább az Obala marsala Tita-n és így értünk el az Obala Matka Laginje-re. :-))) De hamar rá kellett jönnünk, hogy itt nincs semmi, csak fürdőzők, sziklák a tengerben és egy kis világítótorony egy piciny szigeten, ami a műholdas képen is jól látszik, a jelölőtől észak-nyugati irányban. Így készítettünk pár képet és…

Horvátország, Rijeka

Rijeka Horvátország 3. legnagyobb városa. Igazi gyárváros, teherkikötő, hajókikötő. A város főutcája a Korzó, üzletek, boltok sokaságával. A város legmagasabb pontján található a Trsat erőd.

Horvátország, Észak-Velebit, Vucjak

Pár kilométerre a tengertől, varázslatos magashegyi környezet, csodás alpesi növények.

Horvátország, Supetar

Város és kikötő Brač sziget északi részén, hosszú és gyönyörű homokos tengerpartja miatt már régóta kedvelt a turisták körében. A lakosság száma: 2568 A gazdaság fontos alapjai a földművelés, halászat és a turizmus. A főút mellett fekszik, amely végig vezet az egész szigeten. Trajekttal össze van kötve Splittel. Már a neolitikban lakott volt ez a helyiség…

Horvátország, Bol

A horvát képeslapok leggyakoribb motívuma az Aranyszarv, a legismertebb és legnagyobb strand, melynek formája a hattyúnyakhoz hasonlít, és mely 500 m-re nyúlik merőlegesen a tengerbe. A híres strand oly rugalmas mint a folyékony arany, folyamatosan változtatja alakját, a szél és a tengeráramlatok hatására elhajlik az egyik, vagy másik irányba. Kivételes…
Oszd meg ezt az oldalt: Horvátország