»Utazás»Horvátország

Horvátország

Horvátország, Rovinj, Villas Rubin Resort

Napsütés minden mennyiségben... tengerben, uszómedencében lubickolás... fagyizás, esti séták, fincsi kaják és egy szép hotelszoba tengerre néző erkéllyel. Ez minden Rovinj-ba, a Horvát-tengerparton. Öten mentünk, mi ketten a férjemmel, a barátnőm a párjával és a sógornőm. Közvetlenül a tengerparton voltunk, pár lépésre a strandtól, csúszdáktól és uszómedencéktöl…

Horvátország, Pula/Póla

A város főbb nevezetességei a római időkből származnak. Ekkor épült a kb. 20.000 főre méretezett amfiteátrum, a színház, a Sergius diadalív, és Augustus-temploma. Az amfiteátrum hamarabb készült, mit a római Colosseum. Ha valaki látott már pár római vagy görög kori épületeket, romokat, az nyugodtan kihagyhatja. A belépő ára amúgy is drága, plusz kintről…

Horvátország, Bakar-dio (Sveti Kuzam)

Az Oštećen most Antenal nevű bejelölésünkkor már írtuk, hogy közzé fogunk tenni még egy útépítészeti-csodát , hát ez az. Már akkor elmosolyodtunk, amikor a Bakar-dio táblát megláttuk, mondván: -Na ezt jól elírták, Bacardi helyett. :-) De aztán odaértünk a kereszteződéshez, a leágazáshoz Krk felé és csak kapkodtuk a fejünket. Van itt minden: aluljáró…

Horvátország, Limski fjord (Vrsar)

Sziasztok! Mint írtam Vrsarnál, szinte kötelező megcsodálni a Limski fjordot, legalábbis azoknak, akik az Isztria nyugati oldalán üdülnek. A fjord elnevezés csak a formájára utal, semmi köze a messzi északon található képződményekhez. Valójában egy hegyi folyócska torkolataként alakult ki az évezredek alatt. Mostanra ez a folyó is eltűnt a föld alatt…

Horvátország, Plitvice Nemzeti Park

Horvátország 7 Nemzeti Parkja közül a legjelentősebb a Plitvicei tavak vidéke. A Nemzeti Park területe 295 km2, ebből a tavak felülete 2 km2. A tizenhat tó észak - déli irányban, füzérszerűen húzódik a Kapela - hegységben.190-200 vízesés köti össze őket. A számuk változó, a vízbőségtől függően vannak időszakos vízesések is. A nemzeti park több mint 200 négyzetkilométeren terül el…

Horvátország, Laslovo/Szentlászló

Szentlászló főleg a délszláv háború miatt érdekes. Az Árpád kori faluban a II. Világháború végéig szinte csak magyarok éltek, csak ezután kezdték betelepíteni a szerbeket. Ekkor alapították Szentlászló és Kórógy között a szerb Palacsát, hogy megszűnjön a két magyar falu szomszédsága. Ennek ellenére a környékbeli szerbekkel és horvátokkal a délszláv háború kitöréséig jó viszonyt ápoltak…

Horvátország, Hvar sziget

Hvar a 80 kilométerével a második leghosszabb sziget az Adrián. Az egész szigetet levendulák és rozmaringok borítják. Konkrétan a levendula sövényre van vágva! A sziget keleti feléből Sucurajból autóztunk végig a szigeten Sveta Nedjeljáig, ahol a szállásunk volt. Az út végig olyan keskeny volt, hogy két autó alig fért el egymás mellett. Ráadásul…

Horvátország, Lovrecica, Umag, Isztria

„Micsoda alvó porfészek... - gondoltam magamban korán reggel, mikor felfedeztük a rövid nyaralásunk helyszínét. Templomtorony, kőházak, ugató kutyák, kukorékoló kakasok... ennyi... de ott volt a tengerpart és az a fontos! Mikor lementünk megnézni a strandot sajnos csalódtunk egy kicsit, mert a nagy köveken bebukdácsolni a vízbe nem valami vidám dolog…

Horvátország, Krk

A Krk-sziget az Adria legnagyobb szigete, területe 409 km², 38 km hosszú, a legszélesebb pontján pedig 13 km. Legmagasabb pontja az Obsova, 569 méterével. Tengerpartjának a hossza közel 200 km, lakossága 17000 fő körül van, ezzel a legnépesebb sziget a maga 68 településével. A szárazföldtől a Vindolini -, és a Velebiti - csatorna választja el, össze…

Horvátország, Batina/Kiskőszeg

A horvát és a szerb határon helyezkedik el jelentős magyar lakossággal. 1944-ben az oroszok itt keltek át a Dunán. Erre emlékeztet a Duna közelében lévő emlékmű, ahonnan szép kilátás nyílik a tájra. Ellátni innen egészen a Mecsekig is. A legjobb azonban az itt termő eperfák voltak, amiről szabadon lehetett szedni a termést:)

Horvátország, P2 kikötő - Plitvicei-tavak

Ha sikeresen átértünk a kishajóval a P2 kikötőbe, akkor itt kétfelé is mehetünk. Ha van időnk bőven, akkor a P2 kikötőből menjünk busszal az ST3 állomásra, majd sétáljunk vissza a tóparton a P2 kikötőbe. Ha nincs időnk, akkor a P2 kikötőből egyenesen hajózzunk át nagyhajóval a P3 kikötőbe. Mi az utóbbit választottuk, mivel arra gondoltunk, hogy majd…

Horvátország, Slap Milke Trnine - Plitvicei-tavak

Az úton tovább haladva érjük el a Slap Milke Trnine nevezetű vízesést, amely a Milanovac-tó és a Gavanovac-tó között található. A hely festői környezetben van, leírhatatlan, megfogalmazhatatlan, ezt látni kell, nincs mese. ,-) # 496.

Horvátország, Pula - Katedrala

A Szűz Máriának szentelt katedrálist a VI. században alapították, miután Pula püspöki székhely lett. A X. században megnagyobbították, jelenlegi formáját pedig a XVII. században nyerte el. A falak egy része, némelyik oszlopfő és az ablakok az eredeti épületből valók. A jobb oldali ajtó 1456-ban készült. A csiszolt kövekből álló, az ég felé törő, ám…

Horvátország, Rovinj - Kikötő

A Rómaiak egy szigetre építették a kikötőt, de a Rovinjt a szárazföldtől elválasztó csatornát 1763-ban feltöltötték. Kezdetben a bizánciak és a frankok uralták, 1283 és 1797 között pedig Velence birtoka volt. A középkori városfal maradványai még ma is láthatók. A vízpart mellett található a XIX. század végén alapított Tengerbiológiai Intézet, benne akváriumot is láthatunk…

Horvátország, Poreč - Északi kikötő

A szörnyű rózsaszínű templomot elhagyva, ha a Pina Budicina utcán jobbra fordulunk, elérünk az északi kikötőbe. Érdekes név, nemde!? ,-) # 468.

Horvátország, Poreč - Trg Jurja Dobrile (Euphrasius-bazilika)

Az Eufrazijeva (Euphrasius) - bazilika nem egészen ott van, ahol a műholdas képen látszik, hanem itt, a Jurja Dobrile tér észak-keleti sarkánál. A jelölőtől picit jobbra lehet felfedezni a tornyot. Az Euphrasius-bazilika. A bizánci stílusú templomok eme VI.századi remekét arany hátterű, gyönyörű mozaikok díszítik. A bazilikát 539 és 553 között Euphrasius…

Horvátország, Poreč - Obala Matka Laginje

A kikötőből nyugat felé indultunk tovább az Obala marsala Tita-n és így értünk el az Obala Matka Laginje-re. :-))) De hamar rá kellett jönnünk, hogy itt nincs semmi, csak fürdőzők, sziklák a tengerben és egy kis világítótorony egy piciny szigeten, ami a műholdas képen is jól látszik, a jelölőtől észak-nyugati irányban. Így készítettünk pár képet és…

Horvátország, Poreč - B. Parentina

B. Parentina téren találhatjuk Horvátország egyik legnagyobb nemzeti hősének, Joakim Rakovacnak a sírját és a fölé emelt szobrot. 1914.10.14-én született, a Poreč-től 10 km-re lévő, Rakovci (Roden) faluban. 1943. nyarán vezetett először egy nagyobb csoportot Gorski Kotarba, hogy csatlakozzon a partizánokhoz. Az olaszok 1943.09.08-i kapitulációja után…

Horvátország, Malinska

Krk szigetén, Malinskán nyaraltunk kétszer is. Nagyon szép kis város, kedves kis ófaluval, homokos és kavicsos stranddal. Esténként hosszú sétákat lehet tenni a szépen karbantartott tengerparton. Családosoknak és fiataloknak is kitűnő úticél lehet. Ha már ott jártok ne hagyjátok ki a CBA üzlettől balra lévő éttermet, még ha az asztalra várni is kell…

Horvátország, Rijeka

Rijeka Horvátország 3. legnagyobb városa. Igazi gyárváros, teherkikötő, hajókikötő. A város főutcája a Korzó, üzletek, boltok sokaságával. A város legmagasabb pontján található a Trsat erőd.
Oszd meg ezt az oldalt: Horvátország