»Utazás»Horvátország

Horvátország

Horvátország, Ilok/Újlak

Újlak Horvátország legkeletibb városa, a horvátországi Szerémség központja, amely már a római idők óta híres boráról. A középkor óta vár áll itt magas falakkal, tornyokkal és megerősített épületekkel. A védművet 1365-ben erősítették meg ismét, a város pedig Nikola Kont birtokába került, akinek családja később felvette az „Ilok grófja” címet, azaz ez…

Horvátország, Trogir - Ciovó

Sziasztok! Néhányszor már meglátogattuk ezt a gyönyörű várost, de három éve egy hetet töltöttünk itt. Néhány szűkszavú bejegyzést már találtam itt róla, képeket viszont alig. Gondoltam, kiegészítem az előzőeket ,főleg fotókkal. A város maga egy ékszerdoboz, sok száz éve épült házakkal, mintha egy szabadtéri múzeumba csöppent volna a látogató. Valamikor…

Horvátország, Split

Ismét szemerkélt az eső és május közepe ellenére 16°-ot mutatott a hőmérő. Brrrr... Meg is kérdeztük a kikötőben, hogy melyik Jadrolinija komp megy melegebb éghajlatú irányba és mennyibe kerülne az út? Aztán úgy döntöttünk, hogy az a plusz 3°, vagy 4° pl. Görögországban nem ér meg annyit! Ezekután kóvályogtunk egyet az óvárosban és a piacon, de nem…

Horvátország, Hum, a világ legkisebb városa

A Guinness Rekordok Könyve szerint ez a világ legkisebb városa. Mindössze 17 (más források szerint 6) állandó lakossal rendelkezik a Belső-isztriai település. Legalább egy tucat hegytetőre épült kis városka található a félszigeten, de Hum eldugott volta miatt ide még viszonylag kevés turista érkezik. Buzet felől jövet már az ide vezető út is érdekes…

Horvátország, Naklice, Omis, Rafting, Vadvizi evezés

Még soha nem voltunk úgy, hogy minél délebbre megyünk, annál hidegebb lett volna. Ahányszor megálltunk pihenni, egyre rosszabb lett az idő... először szélvihar lökdösött bennünket, majd a hideg esőt is a nyakunkba csapta. Mire Omis-ba értünk, szerencsére már csak szemerkélt. Mikor kikászálódtam az autóból egyből az jutott eszembe, hogy ezentúl is…

Horvátország, Spomenik Josipu Joviću - Plitvicei-tavak

Muszáj, hogy pár szóban kitérjünk a Plitvicei-tavak Nemzeti Park történelmére is. 1979 óta, tehát a Nemzeti Park alapítása után 30 évvel a park felkerült az UNESCO Világörökségének listájára is, ahová szinte az elsők között került fel, már ami a parkokat illeti. 10 évvel később, az éves látogatók száma már elérte a 800 ezer főt és csaknem 2000 embernek…

Horvátország, Lovrecica, Umag, Isztria

„Micsoda alvó porfészek... - gondoltam magamban korán reggel, mikor felfedeztük a rövid nyaralásunk helyszínét. Templomtorony, kőházak, ugató kutyák, kukorékoló kakasok... ennyi... de ott volt a tengerpart és az a fontos! Mikor lementünk megnézni a strandot sajnos csalódtunk egy kicsit, mert a nagy köveken bebukdácsolni a vízbe nem valami vidám dolog…

Horvátország, Slunj, Vízesések és vízimalmok városa télen

Ebbe a városba még visszatérek egy nyáron! Télen is gyönyörű, de nyáron, szép tiszta időben még szebb lehet. A vízimalom múzeum és más érdekes látnivalók is akkor látogathatóvá válnak majd. Furcsálltam, hogy még senki sem rakott fel képeket erről a helyről, pedig Plitvicétől nincs messze. A település a régi főútvonalon fekszik. Az utolsó kép a Plitvicei…

Horvátország, P1 kikötő - Plitvicei-tavak

Az 1949-ben alapított Plitvicei-tavak Nemzeti Park, hivatalos nevén: Nacionalni Park Plitvička Jezera, területe közel 300 km², ebből az itt található 16 tó 2 km²-t tesz ki. A vízbőségtől függően 190-200 vízesést lehet összeszámolni, az északi Proscensko-tó (Prošćansko Jezero) és a déli Sastavci-tó (Sastavći Jezero) között. E két tó között kb. 8 km…

Horvátország, P3 kikötő - Plitvicei-tavak

Miután megérkeztünk a P3 kikötőbe, kicsit elvesztettük a fonalat, már ami az útirányt illeti. Arra alapoztunk, hogy majd követjük a tömeget, de mivel a nép minden irányba igyekezett, így nem tudtuk, hogy merre is menjünk tovább. Így betértünk az első Souvenir -be és vettünk egy térképet potom 20 kunáért. :-S Na szóval... Van itt sok büfé ismét, játszótér, zöld rét, foci-pálya, stb…

Horvátország, Milanovački slapovi - Plitvicei-tavak

Milanovački slapovi, tehát a Milanovac vízesés. :-) Ez az első szemetgyönyörködtető vízesés, amivel sétánk során szembesülhetünk. A Kozjak-tó amúgy 535 méter magasan fekszik és 47 méter mély, mielőtt ezen a gyönyörű vízesésen keresztül a Milanovac-tóba ömlene. # 495.

Horvátország, Slap Milke Trnine - Plitvicei-tavak

Az úton tovább haladva érjük el a Slap Milke Trnine nevezetű vízesést, amely a Milanovac-tó és a Gavanovac-tó között található. A hely festői környezetben van, leírhatatlan, megfogalmazhatatlan, ezt látni kell, nincs mese. ,-) # 496.

Horvátország, Pula - Zerostrasse

A Zerostrasse nem más, mint a pulai erőd alatt húzódó alagútrendszer, ami mind a mai napig óvóhelyként is szolgál, amellett persze, hogy nyitva áll a turista-nagyközönség előtt is. Külön már nem térünk ki rá, de, hogy ne menjünk el szó nélkül az erőd, az Isztriai Történeti Múzeum valamint a Régészeti Múzeum mellett, pár szó ezekről is, amiknek mind itt van a bejárata, egy helyen…

Horvátország, Rovinj - Kikötő

A Rómaiak egy szigetre építették a kikötőt, de a Rovinjt a szárazföldtől elválasztó csatornát 1763-ban feltöltötték. Kezdetben a bizánciak és a frankok uralták, 1283 és 1797 között pedig Velence birtoka volt. A középkori városfal maradványai még ma is láthatók. A vízpart mellett található a XIX. század végén alapított Tengerbiológiai Intézet, benne akváriumot is láthatunk…

Horvátország, Rovinj - Balbi diadalíve

A móló előtti téren áll Balbi diadalíve (1680), ami nem más, mint egy ókori városkapu, valamint egy késő reneszánsz óratorony. Az 1680-ban épült loggia ma a Városi Múzeum (Zavicajni Muzej Grada Rovinja) otthona,melyben a velencei stílusban készült XVIII. századi műtárgyakat, valamint modern horvát művészek alkotásait láthatjuk. A térről nyíló utcákban…

Horvátország, Poreč - Északi kikötő

A szörnyű rózsaszínű templomot elhagyva, ha a Pina Budicina utcán jobbra fordulunk, elérünk az északi kikötőbe. Érdekes név, nemde!? ,-) # 468.

Horvátország, Poreč - Obala Matka Laginje

A kikötőből nyugat felé indultunk tovább az Obala marsala Tita-n és így értünk el az Obala Matka Laginje-re. :-))) De hamar rá kellett jönnünk, hogy itt nincs semmi, csak fürdőzők, sziklák a tengerben és egy kis világítótorony egy piciny szigeten, ami a műholdas képen is jól látszik, a jelölőtől észak-nyugati irányban. Így készítettünk pár képet és…

Horvátország, Poreč - Körbástya

Visszaérkezve a kikötőbe, utunkat tovább folytattuk a Tito sétányon kelet felé, a tengerparton. Az út végén, a bal oldalon áll a XV.század második felében épült kör alakú torony, mely igen jó állapotban maradt fenn. Csodák csodájára, ennek a tetején is egy étterem van. ,-) A bástya után egy kis körforgalomhoz érünk (ld.műholdas kép) ahol egy csodálatos ház áll…

Horvátország, Zadar

Zadar az Adria északi részén fekszik. Csodálatos az óvárosa.

Horvátország, Sibenik

A Sibeniki öböl partján, a Krka folyó torkolatánál fekszik.
Oszd meg ezt az oldalt: Horvátország