»Utazás»Horvátország

Horvátország

Horvátország, Ilok/Újlak

Újlak Horvátország legkeletibb városa, a horvátországi Szerémség központja, amely már a római idők óta híres boráról. A középkor óta vár áll itt magas falakkal, tornyokkal és megerősített épületekkel. A védművet 1365-ben erősítették meg ismét, a város pedig Nikola Kont birtokába került, akinek családja később felvette az „Ilok grófja” címet, azaz ez…

Horvátország, Hvar sziget fővárosa Hvar

Üdvözlök Mindenkit! A Spliti bejegyzésemnél már említettem,hogy egynapos látogatást tettünk Hvar szigetén. Autóval rohantunk szállásunkról Primostenből Splitbe - nagyon korán indult a hajó - és még így is délelőtt értünk a szigetre. A kocsit Splitben, a kikötőben hagytuk, egy napra felesleges lett volna horror árért bekompolni. A komp Stari Gradban…

Horvátország, Plitvice Nemzeti Park

Horvátország 7 Nemzeti Parkja közül a legjelentősebb a Plitvicei tavak vidéke. A Nemzeti Park területe 295 km2, ebből a tavak felülete 2 km2. A tizenhat tó észak - déli irányban, füzérszerűen húzódik a Kapela - hegységben.190-200 vízesés köti össze őket. A számuk változó, a vízbőségtől függően vannak időszakos vízesések is. A nemzeti park több mint 200 négyzetkilométeren terül el…

Horvátország, Lug/Laskó

A 850 fős falu nagy része magyarnak vallja magát. Már a római korban is lakott település volt. A református templom helyén római erősség állt. Mátyás korában kezdett a falu felemelkedni, és a török korra jelentősége már Mohácsot is meghaladta. Ekkoriban a magyar reformáció egyik jelentős településévé vált. A törökök kiűzésekor az itt átvonuló keresztény…

Horvátország, Limski-fjord

Táborhelyünktől, Vrasrtól délre, Rovinj felé találjuk a Limski-fjordot, vagy más néven a Lim-fjordot, azaz a Limski-kanalt, tehát a Limski-csatornát. :-D Akár Vrasar felől, akár Rovinj felől érkezünk, az út igen meredeken lejt lefelé, szép lassan közelítsük meg a leágazást, mert igen veszélyes a főútról lekanyarodni, a mára már tengeri rezervátummá minősített terület felé…

Horvátország, Vrsar

Üdv Mindenkinek! Tavaly utószezonban egy jól sikerült hetet töltöttünk Vrsarban. Az utószezon már csak azért is jó, mert általában közel felére csökkennek a szállások árai és az már hab a tortán, ha jó időt fogunk ki. Nos mi kifogtuk, végig nyár, szinte kánikula volt napozással, fürdéssel. Az Isztrián már voltunk néhányszor,de Vrsarban még nem tettünk látogatást…

Horvátország, Kutyafürdető - Krk

Első olvasásra talán kicsit furcsának hangozhat, sőt mi több, nincs is kutyánk, meg mi a fenének kell ilyet bejelölni, de ha megnézitek majd a képeket, akkor magatok is rá fogtok jönni, hogy ilyen gyönyörű tengerparti öblöt ritkán lehet látni. Mint azt már korábban említettük, fürdőruhát mindig vigyünk magunkkal, hát most is jól jött. Kutyafürdető…

Horvátország, Bol

Brac sziget déli részén fekszik. Ide Hvar szigetről hajóztunk át strandolni. A szigetből kinyúló földnyelv (Zlatni Raz-Aranyszarv) a tengeri áramlatoktól függően 20 fokokkal változik a vége, valamint minden évben 3 cm-rel lesz hosszabb. A fák árnyékában rengeteg étterem, büfé, fagyizó és kávézó várja a vendégeket. Ebben az évben sem hagytuk ki a fánkozást…

Horvátország, Trakošćan/Trakostyán

A horvát-szlovén határtól pár kilométerre található Horvátország egyik legszebb kastélya. Sokak szerint mesebeli szépségű a kis dombon a sűrű erdőkkel és egy kis tóval körbevett kastély. Szerintem a mesebeliség túlzás, de tényleg érdemes mindenkinek megnézni. Felveszi a versenyt hazánk legjobb kastélyával is. A 14. század óta álló épület mai formáját a 19…

Horvátország, Omis

Omisban ismerkedtem meg először Horvátországgal. Nagyon kellemes meglepetés volt. Omis csodás természeti táj. Hatalmas sziklás hegyek tövében, egy folyó ömlik a tengerbe! Nemirában laktunk, ahol azt ígérték, hogy 70 méterre van a tenger. Annyi is volt, csak a hegy oldalában. De a kilátás kárpótolt minket a lépcsőmászásért cserébe.

Horvátország, Milanovački slapovi - Plitvicei-tavak

Milanovački slapovi, tehát a Milanovac vízesés. :-) Ez az első szemetgyönyörködtető vízesés, amivel sétánk során szembesülhetünk. A Kozjak-tó amúgy 535 méter magasan fekszik és 47 méter mély, mielőtt ezen a gyönyörű vízesésen keresztül a Milanovac-tóba ömlene. # 495.

Horvátország, Pula - Zerostrasse

A Zerostrasse nem más, mint a pulai erőd alatt húzódó alagútrendszer, ami mind a mai napig óvóhelyként is szolgál, amellett persze, hogy nyitva áll a turista-nagyközönség előtt is. Külön már nem térünk ki rá, de, hogy ne menjünk el szó nélkül az erőd, az Isztriai Történeti Múzeum valamint a Régészeti Múzeum mellett, pár szó ezekről is, amiknek mind itt van a bejárata, egy helyen…

Horvátország, Poreč - Decumanus utca

A rövid kis kikötői kitérő után, a főutca felé vettük az irányt. A város alaprajza még mindig a római úthálózatot követi, a főutca a Decumanus, erre merőleges a Cardo Maximus. A város legfontosabb műemlékei e két út mentén sorakoznak. Rengeteg, szebbnél szebb gótikus házak sorakoznak egymás mellett, az ember nem győzi kapkodni a fejét, nomeg a lábát…

Horvátország, Poreč - Körbástya

Visszaérkezve a kikötőbe, utunkat tovább folytattuk a Tito sétányon kelet felé, a tengerparton. Az út végén, a bal oldalon áll a XV.század második felében épült kör alakú torony, mely igen jó állapotban maradt fenn. Csodák csodájára, ennek a tetején is egy étterem van. ,-) A bástya után egy kis körforgalomhoz érünk (ld.műholdas kép) ahol egy csodálatos ház áll…

Horvátország, Split

A 221 000 lakosú Split Horvátország második legfontosabb városa, a horvát tengerpart legnagyobb városa, valamint közép-Dalmácia szíve, igazgatási és gazdasági központja.

Horvátország, Krka nemzeti park

Ez egy igazi természeti csoda. 12 vízesés található itt. A legnagyobb vízesés hosszúsága 650m, magassága 27m.

Horvátország, Dobropoljana (Pasman sziget)

A 2010. évi nyarunk fő állomása volt ez a szigeten található, csendes, világtól kissé elzárt partszakasz.

Horvátország, Plitvicei-tavak

Gyönyőrű hely, varázslatos vízesések! Érdemes megnézni!

Horvátország, Split

Split Horvátország második legnagyobb városa. Bárhol is nyaraljunk a Split régióban, legalább egyszer biztosan áthaladunk majd Spliten, hiszen minden út ide fut be és minden út, busz, kompjárat innen indul tovább. Érdemes egy napot arra szánni, hogy megnézzük Split látnivalóit, a Diocletianus palotát, illetve a tengerparti sétányon sétálgassunk egyet…

Horvátország, Supetar

Város és kikötő Brač sziget északi részén, hosszú és gyönyörű homokos tengerpartja miatt már régóta kedvelt a turisták körében. A lakosság száma: 2568 A gazdaság fontos alapjai a földművelés, halászat és a turizmus. A főút mellett fekszik, amely végig vezet az egész szigeten. Trajekttal össze van kötve Splittel. Már a neolitikban lakott volt ez a helyiség…
Oszd meg ezt az oldalt: Horvátország