»Utazás»Ildikó Kiss Einzinger utazási blogja
Utazási blog

Ildikó Kiss Einzinger utazási blogja

Olaszország, K!SS* Lucca és az ördög hídja

Reggeli után úgy gondoltuk, átugrunk a szomszédos Lucca-ba. Ez a város Puccini szülővárosa és a textilgyártásban volt régebben nagyobb jelentősége, míg a szövőmesterek el nem menekültek Velencébe a zűrös politikai helyzet miatt. Az utóbbi időben azzal keltette magára a figyelmet, hogy történelmi belvárosából a városi tanács kitiltotta a különböző külföldi…

Spanyolország, Puerto de la Crus, Apartementos Casablanca****

Az IBÈRIA légitársasággal utaztunk egy fura gépen, ami hosszúra volt nyújtva és a farkára volt hegesztve a hajtóműve. Nem tudtam elképzelni hogyan fog majd a levegőbe emelkedni, sőt orra bukás nélkül leszállni. Ráadásul a belsejében súrolta majdnem a fejem teteje a mennyezetet, olyan alacsony volt. Szerencsére sikerült felszállnunk és landolni is. Bár…

Ausztria, K!SS*Alpesi körtúra

Hajnalban kellett kelnem, mert már 06:00 kor jöttek értem. Mikor a hegyek közé értünk, még ködpárában úszott a völgy és a zöld tó mellett elhaladva megállapítottuk, hogy már igen kiapadt. Kiszedtük a hátizsákokat a csomagtartóból és a hátunkra vettük. A Nordic-botjaim is vittem, „biztos ami biztos“ alapon. Persze, hogy jól tettem. Ezen a napon 10 órán…

Spanyolország, Kanári sziget, Tenerife, Playa de las Americas, Freebird One Katamarán hajóút

A buszmegállóban simán felvett bennünket a kirándulóbusz (anélkül, hogy elé vetettük volna magunkat-igaz kicsit futhattunk utána!), amivel a ködös Puerto de la Cruz-ból a napos déli partra utaztunk. Csodálkozásom akkor hágott a tetejére, mikor egyórás út után a mólón várva délelőtt tízkor majdnem lepörkölte a nap a hajat a fejem tetejéről. Micsoda éghajlati…

Németország, Grünwald, Bavaria Filmstúdiók

Első állomás a Bavaria filmstúdió, ahol először a Bulllyversum-ot néztük meg, ahol Bully Herbig filmjeibe kaptunk betekintést. (pl. „A Manitu bocskora , „A zűrhajó , „Lizi & Yeti , „Asterix az olimpián , „Wickie ,....stb.). Játszani is lehetett... pl. versenyeztünk, hogy ki tudja gyorsabban hajtani a sínjárgányt, ki tud több üveget lelőni a bárban…

Olaszország, K!SS* Firenze

Firenze mindenképp a listán volt mindannyiunk fejében, tehát elindultunk megnézni. Az autópályán hamar oda is értünk. Leálltunk egy árnyékos helyen a vasút mellett és váltottunk parkolójegyet pár órára. Itt ismét a kreatív behajtani tilos táblák ugrottak legelőször elénk az utcákban, amiken most már jót mulathattunk. Erről a városról az embernek…

Ausztria, Bad Hofgastein, Termálfürdő, Gyógyfürdő, Túrázás

Délután 1 óra körül értünk Bad Hofgastein-be, ahol az egyik tágas és szép vállalati apartmanba költöztünk be. Ezért nem is csodálkoztam azon, hogy belebotlottunk vásárolgatás közben férjem két munkatársába is, idejárnak ugyanis sokan a cégtől kikúrálni magukat. Érdemes volt ide elutazni - állapítottam meg - már szendvicset majszolva a kúrapark egyik tóparti padján…

Spanyolország, Kanári szigetek, Tenerife, Santa Cruz, Playa de las Teresitas strand

Bár a férjemnek már semmi kedve nem volt az autókázáshoz, mégis rábeszéltem, hogy nézzük meg a Szahara- homokos strandot Santa Cruz-nál. Teneriffa fövárosáról az elsö benyomás az, hogy büdös. Sokszor kibírhatatlan a köolajfinomító gázolaj szaga, ha szembe fúj vele a szél. Mire odaértünk Playa de las Teresitas strandra már késő délután lett, de…

Görögország, K!SS* Hajókirándulás Korfun

Ezen a napon már 8:30-kor megreggeliztünk kivételesen közösen, mert hajókirándulás volt a programon. „Homer kisebb halászhajója már várt ránk a kijáratnál a folyón ringatózva. Huszonöten voltunk a kapitánnyal és feleségével együtt, akik aztán egész úton Ouso+lemon-al, savanyú fehérborral és iható vörösborral kínálgattak bennünket. Húsz Eurót fizettünk fejenként …

Ausztria, Riegersburg, Várkastély

Útba esett éppen Riegersburg, így meglátogattuk a várát. A várkastély egy 482 méter magas sziklára épült, amelyet gyalogosan és felvonóval is meg lehet közelíteni. Mi a felvonót választottuk. A felvonóhíd után a fellegvárba csak belépődíj ellenében lehet bejutni. Érdekessége az, hogy erődítményként is nagyszerűen megállta a helyét, mert se a magyar…

Ausztria, K!SS* Graz/Zentralfriedhof

Mikor vége van a nyárnak és hűvös szelek járnak“… na ilyenkor szokott rám jönni, hogy szívesen mászkálok temetőkben. A temetők békések: ott soha senki nem kiabál, oda emlékezni és elmélkedni járnak az emberek. A temetők segítenek földolgozni a halál tudatát. Ezen a napon azonban ez nem nekem jutott az eszembe. Eredetileg az IKEA áruházba mentünk…

Spanyolország, Kanári sziget, Tenerife, Puerto de la Cruz, Botanikus kert

Volt bőven néznivaló Puerto de la Cruz-ban és környékén. Többször lelépcsőztünk a partra a papagájos utcai fotós embert kikerülve, aki már tudta, hogy minket nem kell kérdeznie fényképezkedés végett. A szoborember is biccentett egyet ha elmentünk mellette, aztán ismét megmerevedett. Lent a parton óriási hullámok ostromolták a nagyméretü fekete kockatömbökkel…

Ausztria, St. Wolfgang

Hazafelé megpihentünk a Wolfgangsee partján. Mindenkinek ajánlom ha Salzburg felé jár St.Wolfgang-ot, mert azt külön kell megkeresni, hiszen nem direkt az autóút mellett található. Varázslatos helység, ami egy itt forgatott komédia alapján lett híres, azóta sokan felkeresik és fényképezik a Weiße Rössel Hotelt. A hotel különlegessége a tavon lebegő pezsgőfürdő…

Spanyolország, Kanári sziget, Tenerife, Guía de Isora, Abama Hotel Golf & Spa*****

Autóba ülve bekapcsoltuk az iPhone navigálóját, ami szűk utcákba és valami járhatatlan erdei útra vitt bennünket... ezért inkább magunktól próbáltunk eligazodni. Követtük a többi autót a szerpentinen, ami aztán hosszan kanyargott, mint valami veszett, részeg kígyó. Letértünk a Masca hasadék felé, de sokáig nem jutottunk, mert vastag ködbe keveredtünk…

Ausztria, Reißeck-Seenplateau Mühldorfer- See sikló és kisvasút

Kétszeri átszállással kb. félórán át vitt fel bennünket 2.236 m magasba a három Sikló (Reisseckbahn) 82%-os kaptatón. Ott még volt egy kis időnk a környező hegyeket és a kilátást a Möllthal-ra ( Möllvölgyre) fényképezni, míg megérkezett a kisvasút. Ez állítólag Európa legmagasabban közlekedő kisvasútja, ami kb. két kilométeren át egy alagútban zakatol…

Görögország, Faliraki, Rodosz sziget, Hotel Colossos Beach****

Most repültem harmadszorra, úgyhogy még izgalmas a repülés, főleg amikor göröngyös úton repülünk. Egy kis verekedés után sikerült az ablaknál helyet foglalnom, tehát gyönyörködhettem a ködben. NIKI-FLY-al repültünk, egészen új gép volt, de remélem nem akkor tesztelték. Képernyőn mutatták, hogy merre járunk éppen és pont a Balaton felett repültünk el…

Egyiptom, Colossi of Memnon/ Memnón- kolosszusok, átkelés a Níluson

Ezen a napon hajókázás volt programon, tehát megcéloztuk a pár méterre folyó Nílust. Tágra nyílt szemmel bámultuk a tükörablakos luxuscirkálót és éppen a feljáratot kerestük mikor beszólt az idegenvezetőnk, hogy - „Ugye milyen szép hajó???... a mienk éppen előtte parkol. ...- valóban az árnyékában észre se vettük először a kis nyitott motoros lélekvesztőt!…

Görögország, Lindos, Rodosz sziget

Egynapos buszkirándulás keretében megnéztük az egész szigetet. Na ja, körbebuszoztuk, mert a pillangók völgyébe nem vittek bennünket, ugyanis ebben az időszakban már nem lehet medvelepke-rajzást látni. Voltunk Lindos-ban (3500 éves falucska, fehér kocka alakú házakkal, egy kisebb, de érdekes templommal, fehér és fekete kavicsokból kirakott járdamozaikokkal…

Görögország, K!SS* Sissi kastélya (Achilleon palota), Kerkyra város/Korfu

Délután béreltünk egy Hyundai i10-est, amivel útnak indultunk felfedezni a szigetet. Útközben letértünk a Sissy- kastélyhoz (Achilleion palota). A hét Eurós belépőt sajnálták a többiek, de én mindenképp be akartam menni ha már ott vagyok és megvettem a jegyet. Erzsébet császárné és magyar királyné nyári rezidenciáját érdemes megnézni, mert szerintem…

Ausztria, K!SS* Szalamander-kisvasút, Schneeberg

Szép napos vasárnap lévén, úgy döntöttünk nem fekszünk el ebéd után a tévé előtt, hanem elindulunk a hegyekbe. Délután kettőre már meg is volt a jegyünk a Schneeberg-i Szalamander kisvasútra. Ez egy zöld-sárga foltos fogaskerekű, amivel könnyedén feljuthatunk Alsó- Ausztria legmagasabb hegyére. Aki nem akar két személyre 70 Eurót kiadni, az gyalogosan is megteheti a hegyre vezető utat…
Oszd meg ezt a blogot: Ildikó Kiss Einzinger utazási blogja

Itt voltam!

Bakancslista

Az utazási blog készítője még nem hozott létre egyetlen nyilvános bakancslistát sem!

Útvonal

Az utazási blog készítője még nem hozott létre egyetlen nyilvános útvonalat sem!