»Utazás»Ildikó Kiss Einzinger utazási blogja
Utazási blog

Ildikó Kiss Einzinger utazási blogja

Spanyolország, Kanári szigetek, Tenerife, Santa Cruz, Playa de las Teresitas strand

Bár a férjemnek már semmi kedve nem volt az autókázáshoz, mégis rábeszéltem, hogy nézzük meg a Szahara- homokos strandot Santa Cruz-nál. Teneriffa fövárosáról az elsö benyomás az, hogy büdös. Sokszor kibírhatatlan a köolajfinomító gázolaj szaga, ha szembe fúj vele a szél. Mire odaértünk Playa de las Teresitas strandra már késő délután lett, de…

Görögország, K!SS* Sissi kastélya (Achilleon palota), Kerkyra város/Korfu

Délután béreltünk egy Hyundai i10-est, amivel útnak indultunk felfedezni a szigetet. Útközben letértünk a Sissy- kastélyhoz (Achilleion palota). A hét Eurós belépőt sajnálták a többiek, de én mindenképp be akartam menni ha már ott vagyok és megvettem a jegyet. Erzsébet császárné és magyar királyné nyári rezidenciáját érdemes megnézni, mert szerintem…

Horvátország, Lovrecica, Umag, Isztria

„Micsoda alvó porfészek... - gondoltam magamban korán reggel, mikor felfedeztük a rövid nyaralásunk helyszínét. Templomtorony, kőházak, ugató kutyák, kukorékoló kakasok... ennyi... de ott volt a tengerpart és az a fontos! Mikor lementünk megnézni a strandot sajnos csalódtunk egy kicsit, mert a nagy köveken bebukdácsolni a vízbe nem valami vidám dolog…

Olaszország, K!SS* Firenze

Firenze mindenképp a listán volt mindannyiunk fejében, tehát elindultunk megnézni. Az autópályán hamar oda is értünk. Leálltunk egy árnyékos helyen a vasút mellett és váltottunk parkolójegyet pár órára. Itt ismét a kreatív behajtani tilos táblák ugrottak legelőször elénk az utcákban, amiken most már jót mulathattunk. Erről a városról az embernek…

Ausztria, Tragöß, Grüner See, Zöld tó

Ha vendégek jönnek hozzánk és megkérdezzük őket, hogy hova szeretnének kirándulni menni, akkor a legtöbbször kórusban hangzik a válasz: „A ZÖLD TÓHOZ!“ Persze mi megértően bólogatunk, bár a párom már kezd morgolódni, hogy más látnivaló is van errefelé! Èn viszont szívesen járok oda, mert minden évszakban és majdnem minden látogatáskor más a hangulata ennek a helynek…

Olaszország, K!SS* Maranello, Ferrari Múzeum

Megcéloztuk Monzát, vagyis inkább Maranello-t a Ferrari hazáját. A sors fintora, hogy elsőként egy fekete Lamborghini tűnt fel a színen, éppen a „Testdrive Pushstart“ parkolóját célozva meg, ahol 70 Euro/óra tarifáért próbakörre el lehet vinni az egyik autót. Készítettünk pár felvételt, majd bementünk a Ferrari múzeumba. Már a bejárata impozáns…

Spanyolország, Kanári sziget, Tenerife, Pico del Teide vulkán

Tenerife, vagyis ahogy a németek mondják Teneriffa (ezentúl így is írom, mert jobban tetszik) egy nagyon érdekes vulkanikus eredetű sziget egzotikus növényekkel, bizarr tájjal és alvó vulkánokkal. Ezért csendben, lábujjhegyen közlekedtünk a két hétben, nehogy felébresszük valamelyiket is. ,) Amúgy simán nyaralhatsz heteket úgy, hogy a legnagyobbat…

Horvátország, Rovinj, Villas Rubin Resort

Napsütés minden mennyiségben... tengerben, uszómedencében lubickolás... fagyizás, esti séták, fincsi kaják és egy szép hotelszoba tengerre néző erkéllyel. Ez minden Rovinj-ba, a Horvát-tengerparton. Öten mentünk, mi ketten a férjemmel, a barátnőm a párjával és a sógornőm. Közvetlenül a tengerparton voltunk, pár lépésre a strandtól, csúszdáktól és uszómedencéktöl…

Spanyolország, Kanári sziget, Tenerife, Puerto de la Cruz, Botanikus kert

Volt bőven néznivaló Puerto de la Cruz-ban és környékén. Többször lelépcsőztünk a partra a papagájos utcai fotós embert kikerülve, aki már tudta, hogy minket nem kell kérdeznie fényképezkedés végett. A szoborember is biccentett egyet ha elmentünk mellette, aztán ismét megmerevedett. Lent a parton óriási hullámok ostromolták a nagyméretü fekete kockatömbökkel…

Spanyolország, Kanári sziget, Tenerife, Los Cristianos, Tengeralattjáró

Másnap elbicegtem ismét a buszmegállóhoz. Egy kék, Submarine Safaris feliratos busz vett fel bennünket. Az idegenvezető csaj nagyon szimpatikus volt, az úton sok mindenről tájékoztatott bennünket. Ismét ködben indultunk el otthonról, és mire a déli partra értünk sütött a nap. Már várt ránk a sárga tengeralattjáró. Mikor lemásztunk a belsejébe…

Görögország, Faliraki, Rodosz sziget, Hotel Colossos Beach****

Most repültem harmadszorra, úgyhogy még izgalmas a repülés, főleg amikor göröngyös úton repülünk. Egy kis verekedés után sikerült az ablaknál helyet foglalnom, tehát gyönyörködhettem a ködben. NIKI-FLY-al repültünk, egészen új gép volt, de remélem nem akkor tesztelték. Képernyőn mutatták, hogy merre járunk éppen és pont a Balaton felett repültünk el…

Olaszország, K!SS* Albergo, Ristorante da Pasquino, Toszkána

Siena meglátogatása után a középkor Manhattan-je, San Gimignano esett útba. Már kíváncsian vártam a dombra épült lakótornyokkal megtűzdelt várost. Egy üzlet parkolójában álltunk meg feltölteni az üdítőkészletet. Míg a többiek vásárolgattak, addig én felkapaszkodtam az egyik meredek utcán, ahonnan már rá lehetett egy-két toronyra látni. Innen jó képeket…

Ausztria, Reißeck-Seenplateau Mühldorfer- See sikló és kisvasút

Kétszeri átszállással kb. félórán át vitt fel bennünket 2.236 m magasba a három Sikló (Reisseckbahn) 82%-os kaptatón. Ott még volt egy kis időnk a környező hegyeket és a kilátást a Möllthal-ra ( Möllvölgyre) fényképezni, míg megérkezett a kisvasút. Ez állítólag Európa legmagasabban közlekedő kisvasútja, ami kb. két kilométeren át egy alagútban zakatol…

Németország, Rust, Európapark

Hajnali fél háromkor kelés... fél négykor indulás. Kilenc órán át 800 km ingerszegény autópálya, egy német McDonaldsban elfogyasztott reggeli és háromszor tízperces pisiszünet után végre megláttuk a hullámvasút sziluettjét. Megérkeztünk Rust-ba. Itt található Németország Disneyland-je az Európapark. Miután elfoglaltuk a tágas és barátságos szobánkat…

Olaszország, K!SS* A világ leggyönyörűbb elhagyatott helye!

Az egynapos strandolás és semmittevés után ismét kényszert éreztünk, hogy elinduljunk valamerre. Valaki súgott nekem egy titkos helyet, amiről csak kevesen tudnak és amit nehéz szívvel bár, de elárulok neked is, mert ezt látni kell. Arra viszont mindenkit megkérnék, hogy tartsa tiszteletben ezt a műremeket és ne szemetelje össze, ne tördeljen le belőle, stb…

Görögország, Lindos, Rodosz sziget

Egynapos buszkirándulás keretében megnéztük az egész szigetet. Na ja, körbebuszoztuk, mert a pillangók völgyébe nem vittek bennünket, ugyanis ebben az időszakban már nem lehet medvelepke-rajzást látni. Voltunk Lindos-ban (3500 éves falucska, fehér kocka alakú házakkal, egy kisebb, de érdekes templommal, fehér és fekete kavicsokból kirakott járdamozaikokkal…

Németország, K!SS* Amedia Hotel, Berlin

Berlinben felkerestük a szállóhelyünket, ami a főváros előkelő negyedében volt, direkt a sétálóutcában (Kurfürstendamm). Az Amédia**** hotel szinte beleolvadt az üzleti kirakatok és vendéglátó egységek közé, sokszor simán elsétáltunk mellette, mielőtt észrevettük volna. Egyszerre ritkán jöhet 40 vendég, mert a recepción láthatólag túl voltak terhelve a feladattal…

Görögország, Kréta, Agios Nikolaos

Első nap a keleti autópályának vettük az irányt... de így is sokat láttunk a tengerből. Türkizkék-zöld hullámok fehér tajtékkal csapkodták a parti sziklákat... Néha felbukkant egy egy elhagyatott strand is, de sajnos tele szeméttel, úgyhogy meg se álltunk a következő városig. Agios Nikolaos a keleti part egyik jelentős városa. Velencei kikötője nem…

Spanyolország, Kanári sziget, Tenerife, Puerto de la Cruz, Loro Park, Állatkert

Felültünk a főterén a gumikerekű kisvonatra, ami ingyen elszállított bennünket a Loro-Parkba. Ez egy papagájparknak indult, ami mára eléggé kinőtte magát csodálatos környezetet teremtve. Igaz még most is foglalkoznak a madarak tenyésztésével, de ezenkívül látható még orka-show, delfin-show, fóka,- és papagáj műsor. Egymásután néztük meg az állatidomárok…

Egyiptom, Hurghada, Makadi Bay, Hotel Makadi Palace*****

Hurghadá-tól délre 40 km-t buszoztunk szemetes homokkupacok közt mire megérkeztünk a hotelunkhoz: a Makadi Palace*****-hoz. A kapu után egy filmbe illő kulissza tárult elénk. Csodálatos, hogy mit varázsoltak a turistáknak! Mintha egy palotában lettünk volna az 1001 éjszaka meséiben. Pálmákkal, virágokkal, 8000 m²-es úszómedencével és zöld gyeppel…
Oszd meg ezt a blogot: Ildikó Kiss Einzinger utazási blogja

Itt voltam!

Bakancslista

Az utazási blog készítője még nem hozott létre egyetlen nyilvános bakancslistát sem!

Útvonal

Az utazási blog készítője még nem hozott létre egyetlen nyilvános útvonalat sem!