»Utazás»Görögország

Görögország

Görögország, Kréta sziget, Vai

Barátném adott telefonon keresztül egy tippet, hogy nézzük meg a pálmastrandot Vai-ban. Hát kicsit messze volt az... a sziget legkeletibb csücskében... már azt hittem soha nem érünk oda. Végül is megérte, mert szinte egy más világba cseppentünk. Hatalmas datolyapálmák koszorúzták az aprókavicsos-homokos partot, gyorsan be is ugrottunk a vízbe pancsolni…

Görögország, Kréta, Agios Nikolaos

Első nap a keleti autópályának vettük az irányt... de így is sokat láttunk a tengerből. Türkizkék-zöld hullámok fehér tajtékkal csapkodták a parti sziklákat... Néha felbukkant egy egy elhagyatott strand is, de sajnos tele szeméttel, úgyhogy meg se álltunk a következő városig. Agios Nikolaos a keleti part egyik jelentős városa. Velencei kikötője nem…

Görögország, Akheron folyó

Az Akherón (Achelóos) a Görögország észak-nyugati részén elterülő Epirusz régió folyója. Nevének jelentése ”bánatot hozó”, „örömtelen”. A görög mitológiában a Sztüx (gyűlölt), a Phlegethón (égő) és a Kókütosz (jajgatás) mellett az Akherón (örömtelen) egyike a poklot átszelő, Hadészba merülő alvilági folyóknak. Homérosznál, az Odüsszeia tizedik énekében…

Görögország, Lindos, Rodosz sziget

Egynapos buszkirándulás keretében megnéztük az egész szigetet. Na ja, körbebuszoztuk, mert a pillangók völgyébe nem vittek bennünket, ugyanis ebben az időszakban már nem lehet medvelepke-rajzást látni. Voltunk Lindos-ban (3500 éves falucska, fehér kocka alakú házakkal, egy kisebb, de érdekes templommal, fehér és fekete kavicsokból kirakott járdamozaikokkal…

Görögország, K!SS* Sissi kastélya (Achilleon palota), Kerkyra város/Korfu

Délután béreltünk egy Hyundai i10-est, amivel útnak indultunk felfedezni a szigetet. Útközben letértünk a Sissy- kastélyhoz (Achilleion palota). A hét Eurós belépőt sajnálták a többiek, de én mindenképp be akartam menni ha már ott vagyok és megvettem a jegyet. Erzsébet császárné és magyar királyné nyári rezidenciáját érdemes megnézni, mert szerintem…

Görögország, K!SS* Korfu, Messonghi, Apollo Palace

Szerencsésen megérkeztünk Korfu (Kerkyra) szigetre ahol 22:30-kor még 26 fokot mutatott a hőmérő. A bőröndöm először nem ismertem meg, mert elveszett róla az új öv. A késő éjszaka ellenére is vadul dudáló buszsofőrrel egymás után álltunk meg halványan kivilágított Hotelek előtt, ahol pár ember kiszállt és eltűnt a sötétségben. Végre mi is célhoz értünk…

Görögország, K!SS* Hajókirándulás Korfun

Ezen a napon már 8:30-kor megreggeliztünk kivételesen közösen, mert hajókirándulás volt a programon. „Homer kisebb halászhajója már várt ránk a kijáratnál a folyón ringatózva. Huszonöten voltunk a kapitánnyal és feleségével együtt, akik aztán egész úton Ouso+lemon-al, savanyú fehérborral és iható vörösborral kínálgattak bennünket. Húsz Eurót fizettünk fejenként…

Görögország, Kréta sziget, Chersonisos,The Village Heights Golf Resort*****

Pénteken reggel hatkor már a FlyNiki egyik repülőgépéről néztem le az ébredező Gráz-ra. Miután megreggeliztünk Athén felett, nemsokára már landoltunk is Kréta fővárosában, Heraklion-ban. A nyári időszámítás miatt csak egy órát ugrottunk az időzónában, így már fél tízkor lekapkodhattuk a futószalagról a bőröndöket. A taxisok szép sorban álltak a repülőtér…

Görögország, Olympia (Olimpia)

Az ókori olümpiai játékok az ókori Görögországban pánhellén játékok legfontosabbika, atlétikai és vallási ünnep volt Zeusz tiszteletére az éliszi Olümpiában. A történeti források szerint a játékokat i. e. 776 és 393 között négyévente tartották, összesen 292-t. Az olümpiai játékok a pánhellén játékok részét képezték, amelyek 2-4 évente megrendezett 4…

Görögország, Faliraki, Rodosz sziget, Hotel Colossos Beach****

Most repültem harmadszorra, úgyhogy még izgalmas a repülés, főleg amikor göröngyös úton repülünk. Egy kis verekedés után sikerült az ablaknál helyet foglalnom, tehát gyönyörködhettem a ködben. NIKI-FLY-al repültünk, egészen új gép volt, de remélem nem akkor tesztelték. Képernyőn mutatták, hogy merre járunk éppen és pont a Balaton felett repültünk el…

Görögország, Zakinthos

Fedezze fel az elbűvölő Zakynthos szigetét. Magyarországról közvetlen charterjárat indul az Ión-tenger legdélibb szigetére. Alig kétórás repülőút után egy másik dimenzióba kerülhetünk, ami rabul ejti az idelátogatót. Zakynthos a jón-szigetek közül a legrégebbi. Területe 404 km, melynek egy részét hegyek foglalják el, a legmagasabb pontja: a Mount Vrachionas…

Görögország, Parga

Eme kisváros a szárazföldi Görögországban található, melyet Epirusnak hívnak. A tenger mellett húzódó lejtőn terül el, pínia erdők és olívaligetek övezik, a háttérben pedig a hatalmas Pindos hegység csúcsai emelkednek a magasba A város felett egy kis félszigeten vár romját találjuk, melyet Ali pasa építtetett fel. Rögtön a városközpontban homokos strandot…

Görögország, Meteorák

A Meteorák a legnevezetesebb látnivalók egyike Görögországban. A vidék és a hegység elnevezése: sajátságos környék, tele gigantikus torony- és csipkealakú sziklákkal. Maguk a sziklák egyenként 100-150 m magasak. A Meteorákon huszonnégy bizánci kolostor található, melyek egyenként 600 évnél idősebbek, de ma már csak ötöt használnak a szerzetesek. Az…

A Meteorák a legnevezetesebb látnivalók egyike Görögországban van. A vidék és a hegység elnevezése: sajátságos környék tele gigantikus torony- és csipke alakú sziklákkal. Maguk a sziklák egyenként 100-150 m magasak. A Meteora (görög szó) levegőben lebegőt jelent. A sziklák elnevezése nem véletlen, valóban az égbolt közelében keresendők a csúcsok…

Görögország, Knossos/ Knosszosz, Kréta sziget

Délelőtt beültünk a Golf-ba és nyugatnak vettük az irányt. Útközben megálltunk egy Mc-Donad´s-nál, ahol megreggeliztünk. A férjem még rendelt egy halasszendvicset elvitelre, de a csaj másnak pakolta véletlenül be, így várni kellett egy keveset, de vigaszdíjként kaptunk egy fagyit nyalogatni. Knossos-ba hamar eljutottunk... ott jó hosszú sorba kellett beállni a jegyekért…

Görögország, Thesshaloniki

Thesszalonikiben általában a sétáját mindenki a Fehértoronynál kezdi. Érdemes a toronyba felmenni és a magasból meglesni először is a várost. A torony kicsivel magasabb a házaknál, ne ijesszen meg minket az antenna erdő hisz a kilátás kárpótol. A torony mellett egy forgalmas út halad el. Több sugárút vezet innen a város szívébe. A tengerpart közelében…

Görögország, Vikos Gorge Canyon

A Pindus hegység része. 20 km hosszú, mélysége 450 métertől 1600 méterig, szélessége 400 métertől néhány méter a legkeskenyebb részén. Vikos a legmélyebb szurdok a világon a Guinness Rekordok Könyve szerint.

Görögország, Zakynthosz

Nyáron jártunk itt. Csodaszép hely. Kristálytiszta a tenger. 8 méter mélyre is le lehet látni. :) Görögök nagyon vendégszeretőek csak kicsit drága hely és helyenként koszos.

Görögország, Lassi

Hangulatos kis városka közvetlenül Argostoli mellett. Mi szerettük. :)

Görögország, Ouranoupoli

Egy Athosi hajókirándulás alkalmával kötöttünk itt ki.
Oszd meg ezt az oldalt: Görögország