»Utazás»Csehország

Csehország

Csehország, Ostrov

Behatóbban nem tanulmányoztuk ezt a kedves, kis hangulatos várost, inkább csak kiragadtunk belőle egy részletét, nevezetesen a kolostor negyedet és a Kastély-parkot (Zámecký park), amely előtte terül el. Ha errefelé jártok, valószínűleg úgy fogtok járni, mint mi is: azmiazálljmeggyorsannézzükmegjajjdeszép! Kaple Panny Marie Einsiedelnské, azaz…

Csehország, Teplice nad Bečvou, Zbrašovské aragonitové jeskyně, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Azt eddig is tudtam, hogy a csehek igen jól állnak barlangokban és ráadásul elég jól szét vannak szórva az országban, így az általunk bejárt területre is esett egy. Rögtön az elején tisztázni kell, hogy bár a neve aragonit barlang, ebből a műfajból elég kevés látszik és az sem igazán látványos (a németeknél láttam ténylegesen…

Csehország, Malá Morávka, Bílá Opava szurdok, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A Praded környékén azért más látnivaló is található, ilyen például ez a szurdok. A kettő úgy ér össze, hogy a szurdok végén van egy nagyon meredek szerpentines kijárat, ez pontosan a felső parkolóba visz, ahol a kocsit le kell tenni a Praded-es túrához. A szurdok bejáratánál kis parkoló található, innen indul a túra felfelé…

Csehország, Javorník, Jánský Vrch, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A javorníki vár (kastély) az egyik legkiesőbb vár a cseheknél (magyar szempontból). Igazából a kis lengyel kitérő is e miatt született, hogy ott megaludva tudjuk a várat meglátogatni. Attól még volt egy jó lengyel program is persze. Az unokám miatt viszont úgy döntöttünk, hogy nem minden várat és kastélyt nézünk meg belülről…

Csehország, Vrbno pod Pradědem, Skalní Potok, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ez egy másik szurdok (inkább völgy) a Jeseníky-ben. Vrbno pod Pradědem és a tőle kb 8 km-re lévő Hotel Vidly között van félúton. Nem közvetlenül a völgy bejáratánál (attól kb. 200 m-re) van egy kis parkoló, itt érdemes a kocsit lerakni. Ez viszonylag egy kisebb jelentőségű völgy, de arra nagyon jó, hogy egy jót sétáljunk benne…

Csehország, Bruntál, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most egy igen szép és érdekes helyre látogatunk el, ez Bruntál kastélya és a város. Már más kastélynál (pld. Bouzov) is felmerült a Német Lovagrend jelenléte, ami itt fokozatosan előjött. Szép hosszú a német nevük: Haus der Ritter des Hospitals Sankt Marien der Deutschen zu Jerusalem. A nagymester ebben a kastélyban tartózkodott…

Csehország, Zlín, Lesná - az állatkert 2., SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most érkeztünk el ahhoz a helyhez, ami miatt az ez évi cseh nyaralás ezen a környéken zajlott le. Ez a lesnai állatkert!!!!!!! Igen, ilyen sok felkiáltó jellel. Ha valaki emlékszik a korábbi beszámolómra, akkor abban olvashatta, hogy ide csak véletlenül kerültünk, mivel az a kastély, amit meg akartunk nézni, az az állatkert területén volt…

Csehország, Mikulov 2., SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Mikulov volt az első komolyabb megálló az idei cseh túránknál. Már korábban jártunk itt, de akkor még éppen felújították a vár belső részét, így azt nem tudtuk megnézni. Korábban azt írtam, hogy Mikulov egy szép, de álmos kisváros. Ez mostanra alaposan megváltozott. A történelmi belvárost is nagyon szépen felújították és hatalmas tömegek özönlenek a vár felé…

Csehország, Kromeriz, a város, a kastély és a kastélypark, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Lednice után ide jöttünk, ez volt az egyik olyan cél, ahol még mi sem voltunk. Itt két napot éjszakáztunk a sok látnivaló miatt. A Penzion Kromeriz ben szálltunk meg, csak megjegyzésként: 816 KC volt egy éjszaka, fürdőszobás, légkondicionált szobában, gyakorlatilag a belvárosban. Kifizetünk 1 x 50 KC-a zárt udvarban való parkolásért…

Csehország, Zvíkov, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Találtam két várat, ill. kastélyt amelyeket eddig csak a cseh várak, kastélyok összefoglaló blogomba tettem fel, valamiért innen kimaradtak. Ezek közül az egyik Zvíkov. Elhelyezkedése parádés, egy hosszú földnyelven keresztül lehet gyalog megközelíteni (valamint hajóval is). Sajnos itt is belefutottunk abba, hogy a cseh várak…

Csehország, Nemzeti Múzeum - Prága

A nagyszabású épület, a nemzeti öntudat jelképe, 1890-ben készült el. Azért ezzel az épülettel kezdjük a bemutatónkat, mert szerintünk sokkalta inkább ez az épület uralja nem csak a Vencel tér felső részét, hanem az egész teret ... nomeg azért is, mert tényleg ide értünk először. :-) Az épület hatalmas és pompás neoreneszánsz stílusban épült, bejáratához…

Csehország, Ferencesek kertje - Prága

Ez a csendes kis oázis, itt a Vencel tér közelében, a Ferences kolostor egykori gyógyfüves kertje, melyet 1950-ben nyitottak meg a nagyközönség számára. Az 1980-as években néhány ágyásba olyan gyógyfűféléket ültettek, amilyeneket még a ferencesek használtak a XVII. században. Szerencsére ezt a jó szokásukat mind a mai napig megtartották, s rengeteg…

Csehország, Károly híd - Prága

Prága legismertebb műemlékét Peter Parlel építette IV. Károlynak 1357-ben. A lerombolt Judit híd helyén épült, ami 1741-ig a Moldva egyetlen hídja volt. A híd mindkét oldalán egy-egy hídtorony áll. A Kisoldal felőli hídtorony tetejére fel lehet menni április-tól októberig, naponta 10-18 óra között. Egyébként óránként trombitaszó hallatszik a torony…

Csehország, Táncoló ház - Prága

A Moldva partján, a Károly tértől keletre áll a kedveskedve csak Táncoló háznak nevezett rendkívüli épület. Másik népszerű neve, a Fred és Ginger arra utal, hogy a ház sziluettje a híres amerikai táncospárt, Fred Astair-t és Ginger Rogers-t idézi fel ...bár ehhez óriási képzelőerőre lesz szükségünk! :-) Az üveg-beton struktúra, amely valójában két…

Csehország, A prágai Vár

Prága tulajdonképpeni története itt, a Moldva folyó fölé magasodó várral kezdődött, még a IX. században. A vár falai által körbezárt épületek között volt három templom és egy rendház is. 1320 körül alapították a Hradzsin nevű negyedet a vár egy külső részén. A vár épületkomplexuma számos átépítésen esett át, valamint az ismétlődő tűzvészek és inváziók…

Csehország, Křivoklát

A Prágától nyugatra elterülő erdők között, a Křivokláti Tájvédelmi Körzetben található Csehország egyik legszebb vára, Křivoklát.

Csehország, Cesky Krumlov

Gyakran megfordulok itt. Az egyik a kedvenc úti céljaim közül.

Csehország, Brno, Zoo (Brünn, az Állatkert), SzG3

Az első napra csak ezt terveztük be, miután otthonról indulva csak ez férhetett be a napi programba. Az állatkert Brno egy kissé kieső külvárosi részén található. A hivatalos bejárat mellett csak néhány autó tud parkolni, de ha tovább megyünk 200-300 m-t, akkor balra találunk egy nagy és ingyenes parkolót. A parkolóból visszatérve az útra, a túloldalon…

Csehország, Adršpach-i sziklák 2. , SzG3

Ha rangsorolni kellene az idei (2018) betervezett látnivalókat, akkor ez benne van az első háromban. Már jó régen jártunk erre (kb. 25 éve) és most kihasználtuk, hogy Nowa Rudától csak 25 km-re volt ez a hely. Így meg tudtuk mutatni az unokámnak is ezt a pompás helyet. Rögtön le kell szögezni, hogy itt mindig sokan vannak (legalábbis nyáron), ennek…

Csehország, Nové Město nad Metují, SzG3

Hazafelé itt éjszakáztunk a 7. éjszaka. Talán ez volt a leggyengébb szállás, de ezt előre tudtam a kommentekből, de úgy döntöttem, hogy mégis megkockáztatjuk, mivel a környéken nagyon kevés az elfogadható szállás, és csak igen drágán tudtam volna egy másik szállást szerezni (meg csak egy éjszakáról volt szó). Csak zárójelben jegyzem meg, hogy úgy…
Oszd meg ezt az oldalt: Csehország