»Utazás»Csehország

Csehország

Csehország, Ostrov

Behatóbban nem tanulmányoztuk ezt a kedves, kis hangulatos várost, inkább csak kiragadtunk belőle egy részletét, nevezetesen a kolostor negyedet és a Kastély-parkot (Zámecký park), amely előtte terül el. Ha errefelé jártok, valószínűleg úgy fogtok járni, mint mi is: azmiazálljmeggyorsannézzükmegjajjdeszép! Kaple Panny Marie Einsiedelnské, azaz…

Csehország, Valtice, Rendez-Vous, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Kezdő cseh turistáknak mindig a Lednice, Valtice, Mikulov háromszöget ajánlom, egyrészt nagyon közel van Mo-hoz, másrészt nagyon sok látnivaló is koncentrálódik igen kis helyen. Maga a terület nagyrészt a Lednice-Valtice kultúr-tájhoz tartozik, amely része az UNESCO világörökségnek (érdekes, ebbe nem tartozik bele Mikulov)…

Csehország, Jiříkov, Hrad Sovinec, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Sovinec vára az egyik legnagyobb kastélykomplexum Csehországban. Eléggé zaklatott volt a történelme, amit még mostanra sem hevert ki teljesen. Az 1500-as évek végéig cseh tulajdonban volt, attól kezdve elfoglalták a svédek, a teuton lovagok, stb. Ami egy kicsit azért furcsa, mivel eléggé erős várnak tűnt nekünk. Valami nem működhetett rendben…

Csehország, Lázné Jeseník, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Végre eljutottam oda, hogy a nyári fotó anyagokat nagyjából elrendeztem és elkezdhetem írni a beszámolókat. Elsőnek egy olyan helyre látogatunk el, amely ilyen módon kis honunkban egyszerűen nem létezhetne, mivel az itthoni rombolási vágy nem tűrné ezt (az eddigi tapasztalatom az az, hogy ha valamit átadnak, akkor azt már…

Csehország, Slavkov u Brna, a kastély és a kastélypark, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Lednice és Kromeriz között azért beállítottam egy pihenőt, ez Slavkov. Lehet (biztos), hogy ez a név sokaknak nem mond semmit, de ha leírom a német nevét - Austerlitz - , akkor akár többeknek is eszébe juthat a Három Császár csatájaként emlegetett esemény, amely Napóleon egyik legfényesebb győzelme volt. A kastély úgy kapcsolódik…

Csehország, Macocha - Morva karszt, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most a Morva karszt közlekedési rendszerével fogunk foglalkozni. A négy barlang közül kettőt közúton lehet elérni: ezek a Balcarka barlang és a Sloupi-Sosuvszki barlangok. A másik kettő egy, a forgalomtól szerencsére elzárt területen található: Punkevni barlang, Katarinské barlang. A területet 3 oldalról közelíthetjük meg:…

Csehország, Prága, Botel Vodnik (Česká Republika, Praha, Botel Vodnik)

A prágai utunk egy kicsit kalandosan kezdődött. Mivel még Prágába érkezés előtt meg akartunk nézni két, többé-kevésbé útba eső kastélyt, várat, ezért meglehetősen korán indultunk. Csakhogy Murphy-nek megint igaza volt, a szolgálati jármű az M1-es autópálya 78-as kilométerszelvényében megadta magát. Ez az autó márkáját, korát és futásteljesítményét figyelembe…

Csehország, Adršpach-i sziklák, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Az Adršpach-i sziklaváros egy természeti csoda (és ilyenből itt van rengeteg). Homokkő sziklák olyan tömege, hogy ha valaki nem nézte meg személyesen, akkor ezt el sem tudja képzelni. A szépségéről nem is beszélek. Az egészben az a szép, hogy a nagy része akár kerekes kocsival is bejárható! A bejárattól a sziklatóig gyakorlatilag…

Csehország, Lednice 2., SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A mostani cseh utunknak az elsődleges célja az volt, hogy az unokámat megismertessük azokkal a szép látnivalókkal, amiket már korábban mi meglátogattunk, de azért némi újdonságot azért ebbe az útba is belecsempésztünk. A két korábban meglátogatott helyek közül az egyik ez, a másik a Zlín/Lesná-i állatkert (erről majd később)…

Csehország, Prága, a Troja kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Prága ezen kerületét - Prága/Troja - valamiért kifelejtettem, pedig legalább egy egynapos programra alkalmas, ha már a Hradzsinnal és a belvárossal végeztünk (meg a sok egyéb mással). Itt három dolog található: a botanikus kert, az állatkert és Troja kastélya (így, rövid o-val). Ráadásul az állatkert és a kastély parkolója…

Csehország, Orlík nad Vltavou, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ez a másik kastély, ami kimaradt az itteni beszámolókból. Nos ha valamelyik kastély fekvése frenetikus, akkor ezé az. Amikor feltöltötték az orlíki víztározót, akkor alakult ki a kastély mostani látképe, amely egy sziklás földnyelven? (sziklanyelven!) helyezkedik el. Amint azt írtam, a zvíkovi várat a japánok filmezése miatt csak kívülről tudtuk megtekinteni…

Csehország, Kutná Hora

Sedleci osszárium, ismertebb nevén a Csontkápolna, avagy a Mindenszentek kápolnája: a város külterületén helyezkedik el, egy temető közepén. A temetőben, 3,5 hektáron helyezték örök nyugalomra az 1318-as pestisjárvány áldozatait, kb. 30-40 000 embert. A templom a XIV. században épült. A kápolnához tartozó csontházban főleg a huszita háborúk, kiemelten…

Csehország, Vencel tér - Prága

A tér története egészen 1348-ig nyúlik vissza, hiszen V. Károly ekkor alapította Újvárost. Az Óvárosnál mintegy kétszer nagyobb kiterjedésű kerületet egykor főként kereskedők és kézművesek lakták, ez a tér pedig nem volt más, csak egy lópiac. Az 1800-as évek végén az Újváros jelentős részét lebontották és teljesen újjáépítették, s tulajdonképpen ekkor alakult ki a mai arculata is…

Csehország, Kisoldali tér - Prága

A Kisoldal (Malá Strana) a prágai vár alatti lejtőkön épült és az 1700-as évek óta szinte alig változott. Girbegurba utcáinak labirintusában egymást érik a fényűzően díszített, kertekkel is körülvett barokk paloták és az impozáns templomok. A negyedet régen nemesek lakták, ma a művészek és zenészek tanyája. A Kisoldal 1257-es megalapítása óta…

Csehország, Týn előtti Miasszonyunk-templom - Prága

Az Óvárosi teret a történelmi templom pompás tornyai uralják, de fogalmazhatnánk úgy is, hogy a templom gótikus toronysisakja az Óvárosi tér legszembetűnőbb tájékozódási pontja és a város minden magasabb pontjáról könnyen észrevehető. A jelenlegi gótikus épület építése 1365-ben kezdődött és hamar összekapcsolódott a csehországi reformmozgalommal…

Csehország, Óvárosi tér - Prága

A forgalomtól elzárt és történelmi épületekkel körülvett Óvárosi tér a világ egyik legszebb köztere! A közeli utcák, többek között a korábban már említett Celetná utca is, a gyalogosok számára vannak fenntartva, nomeg a kerékpárosok számára és jópár kölcsönözhető segway is feltűnik itt, néha-néha elég nagy pánikot keltve, köszönhetően a kezdő, bénázó turistáknak…

Csehország, Broumov, Klášter Broumov, SzG3

Az Adršpach-i sziklák után hazafelé ide is beugrottunk. Némi fenntartásom van a látogatás után a következők miatt. Maga a kolostor kívülről nagyon szépen helyre van állítva, azonban belül, legalább is azon a részen ahol mi voltunk, van még mit tenni. Óránként van vezetés, minden páros órában 'Élet a kolostorban' címmel, minden páratlan órában 'A barokk részek' címmel…

Csehország, Dolní Morava, Stezka v oblacích (Sky Walk), SzG3

A második nap legnagyobb slágere ez volt (ismét meg kell jegyeznem, hogy erre a helyre csak a Google Maps igen gondos áttanulmányozása után leltem rá, Mo-n semmi információ erről nincs (most már van!!!), és ismét megemlítem: rajtunk kívül magyaroknak nyoma sem volt, még magyar rendszámú autót sem láttunk). Ez a hely egy zsákutca völgyben található…

Csehország, Vysoké Mýto, SzG3

Ez az a hely, ahová úgy kerültünk, hogy nem is volt betervezve az idei nyaralásunkba. Ennek ez a története: soha nem megyünk el úgy külföldre, hogy nem kötünk biztosítást. Amikor végeztem a személyi utasbiztosításokkal, az ügyintéző felvetette, nem akarok-e az autóra assistant biztosítást kötni? A hatodik érzékem azt súgta, hogy kössek (nem volt drága, ha jól emlékszem úgy 6…

Csehország, Valtice, SzG3

Utolsó nap, utolsó hely. Mindig nagyon kellemes emlékek törnek rám, ha erre járok. Ez a hely, amit én úgy nevezek: Lednice - Valtice - Mikulov háromszög. Létezik a Lednice - Valtice Kultúr-táj terület is, de annak úgy néz ki, Mikulov nem a tagja. Ezzel kapcsolatban az a problémám, hogy már igen sok ismerősömnek ajánlottam, hogy ha nem akarnak beljebb…
Oszd meg ezt az oldalt: Csehország