»Utazás»Csehország

Csehország

Csehország, Ostrov

Behatóbban nem tanulmányoztuk ezt a kedves, kis hangulatos várost, inkább csak kiragadtunk belőle egy részletét, nevezetesen a kolostor negyedet és a Kastély-parkot (Zámecký park), amely előtte terül el. Ha errefelé jártok, valószínűleg úgy fogtok járni, mint mi is: azmiazálljmeggyorsannézzükmegjajjdeszép! Kaple Panny Marie Einsiedelnské, azaz…

Csehország, Karlovy Vary

Karlovy Vary - Karlsbad (D), Carlsbad (Eng) A gyógyforrásairól lett világhíressé ez a város, amelyet még IV. Károly alapított a XIV. század közepén. A legenda szerint akkor fedezte fel ezt a különleges helyet, amikor vadászat közben az egyik kutyája beleesett egy meleg vizű forrásba. Vary - cseh nyelven meleg forrást jelent. A jelölőt nem véletlenül…

Csehország, Zlaté Hory, Rejvíz, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ez a hely az egyik elsődleges úti célunk volt és nem is csalódtunk benne. Igaz, fel lehetne tenni azt a kérdést, hogy egy magyar szívét mennyire dobogtatná meg az felvetés, hogy megnézhet egy erdei mohos lápot. Nem is láttunk erre egyetlen magyart sem. Pedig eszméletlenül szép táj annak, aki szereti a természetet. Célszerű…

Csehország, Cseh Svájc Nemzeti Park, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ha Szász Svájc ismertségét 100-nak vesszük, akkor Cseh Svájc ismertsége Mo-n valahol a 0 és az 5 között van. Én még olyan emberrel nem találkoztam, aki még legalább hallott volna róla. Ez persze a cseheket nem nagyon zavarja, mivel a többi helyhez hasonlóan nem nagyon reklámozzák, mégis tele vannak csehekkel (itt van működő és széles középosztály)…

Csehország, Kromeriz, a város, a kastély és a kastélypark, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Lednice után ide jöttünk, ez volt az egyik olyan cél, ahol még mi sem voltunk. Itt két napot éjszakáztunk a sok látnivaló miatt. A Penzion Kromeriz ben szálltunk meg, csak megjegyzésként: 816 KC volt egy éjszaka, fürdőszobás, légkondicionált szobában, gyakorlatilag a belvárosban. Kifizetünk 1 x 50 KC-a zárt udvarban való parkolásért…

Csehország, Adršpach-i sziklák, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Az Adršpach-i sziklaváros egy természeti csoda (és ilyenből itt van rengeteg). Homokkő sziklák olyan tömege, hogy ha valaki nem nézte meg személyesen, akkor ezt el sem tudja képzelni. A szépségéről nem is beszélek. Az egészben az a szép, hogy a nagy része akár kerekes kocsival is bejárható! A bejárattól a sziklatóig gyakorlatilag…

Csehország, Olomouc (Olmütz), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Erről a szép cseh városról még nem szóltam. Mikor a Morva karsztot néztük meg, ide is ellátogatunk egy rövid időre. A főteret (Városháza tér) és a Szent Vencel katedrálist néztük meg. Olmütz (csehül Olomouc, archaikus magyar nevén Alamóc, lengyelül Ołomuniec, latinul Eburum vagy Olomucium) város a Cseh Köztársaságban, Morvaország…

Csehország, Prága, Kafka Múzeum (Česká Republika, Praha, Franz Kafka Museum)

A XX. századi irodalom egyik leghíresebb képviselőjének szentelt múzeumban Franz Kafka naplóját, vázlatait, kézzel írott könyveiből részleteket, valamint az összes könyvének első kiadását tekinthetik meg az idelátogatók. (Franz Kafka ((Prága, 1883. július 3. - Kierling, 1924. június 3.)) a 20. század egyik legkiemelkedőbb írója.) Bár műveit német…

Csehország, Zvíkov, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Találtam két várat, ill. kastélyt amelyeket eddig csak a cseh várak, kastélyok összefoglaló blogomba tettem fel, valamiért innen kimaradtak. Ezek közül az egyik Zvíkov. Elhelyezkedése parádés, egy hosszú földnyelven keresztül lehet gyalog megközelíteni (valamint hajóval is). Sajnos itt is belefutottunk abba, hogy a cseh várak…

Csehország, Prága, Táncoló ház(ak) (Česká Republika, Praha, Tančící dům)

A prágai Táncoló ház az amerikai sztárépítész Frank O. Gehry jellegzetes munkája, szabálytalan forma és elegánsan szép (forma)tervezés. Építészetileg a modern épület úgy ugrik ki a szomszédos, szabályos vonalú házak közül, mint egy lelkesen feltartott hüvelykujj. Az eredeti épület a második világháború végén elpusztult a bombázások alatt, és a romok…

Csehország, Kutná Hora

Sedleci osszárium, ismertebb nevén a Csontkápolna, avagy a Mindenszentek kápolnája: a város külterületén helyezkedik el, egy temető közepén. A temetőben, 3,5 hektáron helyezték örök nyugalomra az 1318-as pestisjárvány áldozatait, kb. 30-40 000 embert. A templom a XIV. században épült. A kápolnához tartozó csontházban főleg a huszita háborúk, kiemelten…

Csehország, Nemzeti Múzeum - Prága

A nagyszabású épület, a nemzeti öntudat jelképe, 1890-ben készült el. Azért ezzel az épülettel kezdjük a bemutatónkat, mert szerintünk sokkalta inkább ez az épület uralja nem csak a Vencel tér felső részét, hanem az egész teret ... nomeg azért is, mert tényleg ide értünk először. :-) Az épület hatalmas és pompás neoreneszánsz stílusban épült, bejáratához…

Csehország, Állami Operaház - Prága

Mielőtt a Nemzeti Múzeumtól gyorsan átszaladnánk a másik oldalra, hogy jaj, itt a Vencel tér, érdemesebb kicsit elbóklászni tovább az út mellett, s szemügyre venni több épületet, mint pl. ezt is. Az Állami Operaház, az itt korábban emelt Újvárosi Színház helyén épült, melyet 1885-ben lebontottak, hogy helyet biztosítsanak a jelenlegi épületnek. Eredetileg…

Csehország, Vyšehrad - Prága

A második napunkon, mint olyan sok más Prágába látogatót, az első napi sokk, avagy a történelmi városközpont rengeteg lenyűgöző látnivalója és embertömege kikényszeríti az embert egy kicsit nyugisabb részekre, hogy utána újra, már energiával feltöltődve visszatérjen oda, ahol előző nap abbahagyta. Így kezdtük a mai napi sétánkat mi is, kicsit a belvárostól…

Csehország, Óvárosi Városháza - Prága

Prága egyik legszebb épületét, az Óvárosi Városházát 1338-ban építtette Luxemburgi János király. A századok során számos közeli épületet csatoltak hozzá, ahogy a hivatal terjeszkedett, ma pedig egy sor színes gótikus és reneszánsz stílusú épületet foglal magába. Legtöbbjüket (hála az égnek) helyreállították, a nácik 1945-ös pusztító rombolása után…

Csehország, Adršpach-i sziklák 2. , SzG3

Ha rangsorolni kellene az idei (2018) betervezett látnivalókat, akkor ez benne van az első háromban. Már jó régen jártunk erre (kb. 25 éve) és most kihasználtuk, hogy Nowa Rudától csak 25 km-re volt ez a hely. Így meg tudtuk mutatni az unokámnak is ezt a pompás helyet. Rögtön le kell szögezni, hogy itt mindig sokan vannak (legalábbis nyáron), ennek…

Csehország, Náchod, SzG3

Lengyelországból az első város, amit érintettünk az Náchod volt. Ahogy ide értünk, már azonnal érezni lehetett, hogy az itteni városok magasabb építészeti nívót képviselnek, mint az általunk meglátogatott lengyel városok (itt elsősorban a házakra, az össz látképre, úgy egyáltalán az épített városkép összességére gondolok). Ez már a Főtéren (Masaryk…

Csehország, Častolovice, Zámek Častolovice, SzG3

Ezt a kastély úgy ütemeztük be hazafelé, hogy ezt meg akartuk nézni belülről is, mivel ez az egyik legszebben berendezett kastély Csehországban. Azt tudni kell, hogy ez a kastély magántulajdonban van, a Sternberg családé. Övék volt (ők voltak az utolsó tulajdonosok) a II. VH. alatt, de mivel csehnek vallották magukat, a németek elkobozták tőlük. 1945-ben…

Csehország, Vysoké Mýto, SzG3

Ez az a hely, ahová úgy kerültünk, hogy nem is volt betervezve az idei nyaralásunkba. Ennek ez a története: soha nem megyünk el úgy külföldre, hogy nem kötünk biztosítást. Amikor végeztem a személyi utasbiztosításokkal, az ügyintéző felvetette, nem akarok-e az autóra assistant biztosítást kötni? A hatodik érzékem azt súgta, hogy kössek (nem volt drága, ha jól emlékszem úgy 6…

Csehország, Brno, az Egyetemi Botanikus kert, SzG3

Az már eddig is világos volt, ha van egy botanikus kert a közelünkben, megpróbáljuk megnézni. Brno-ban kettő is van, ez az egyik. A másikkal nem volt szerencsénk (pedig nagyon szép és nagyobb, mint ez), de szombaton mentünk oda és kiderült, hogy csak hétköznap van nyitva. Megnéztem (így utólag) a honlapjukat, az szerint egyáltalán nincsenek nyitva a Covid miatt…
Oszd meg ezt az oldalt: Csehország