»Utazás»Szlovákia

Szlovákia

Szlovákia, Modrý Kameň (Kékkő), a vár, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A múlt heti szlovák portya első állomása ez a kastély volt. Balassagyarmat felől könnyen elérhető, szinte egyenes út vezet ide. A községben is könnyű megtalálni, mivel egy kiugró hegyormon terpeszkedik. A legjobb balra elmenni alatta a főúton, ekkor túl kell menni a településen és egy jól jelzett helyen (kb. 800 m-re a vártól)…

Szlovákia, Palárikovó (Tótmegyer), Károlyi kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Érsekújvártól nem messze található ez a kastély. Egy kicsit csalódtam benne, mivel látszólag a kastély szépen rendben van (külsőleg), semmi életet nem láttam benne, ill. semmilyen külső feliratot, hogy mi is van benne. Az internet szerint ez jelenleg egy olyan vadászkastély, amely szállodaként működik, 10 kétágyas szobával és 12 apartmannal…

Szlovákia, Bajmóc (Bojnice), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Miután Bajmóc elég közel van Budapesthez, ide úgy 5-6 évente eljutok. Általában egybekötjük egy selmecbányai vagy zólyomi kirándulással (ide 1 napra is érdemes eljönni). Tulajdonképpen a legszebb szlovák (magyar) kastély lenne, ha a belsejét nem rakták volna tele valami igen idétlen nagyfejű gnóm bábukkal, mint a berendezett…

Szlovákia, Belá (Béla), a Baldacci (Baldácsy) kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Így jár az, aki csak néz, de nem lát! Már évek óta járok erre (a Párkány-Érsekújvár útvonalon) vasút fotózás miatt. Eddig észre sem vettem, hogy egy gyönyörű kastély van ezen a környéken, pedig még azt sem lehet mondani, hogy nem táblázták ki! Előjelzés is van, meg a lekanyarodásnál is tábla jelzi a kastélyt, ráadásul a kastély…

Szlovákia, Besztercebánya (Banska Bystrica)

BESZTERCEBÁNYA (81281 lakos) a Besztercebányai kerület északnyugati részén és a garammenti régió nyugati szélén fekszik. Bestercebánya egyetemi város - a Bél Mátyás Tudományegyetem és a Művészetek Akadémiája székhelye. A város festői szépségű környéke számos lehetőséget nyújt a turizmusra és pihenésre. Besztrecebánya város lakosainak élete elválaszthatatlanul…

Szlovákia, Salka (Szalka, Ipolyszalka), tájház, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Így jár az ember, ha figyelmetlen (legalábbis eddig). Már sokszor átmentem Vácról Esztergomba (érintve Párkányt), de erre az épületre még nem figyeltem fel valami miatt. Valószínűleg az utat figyeltem, de most feltűnően sok gépkocsi állt a ház előtt és ez megállásra késztetett. Ekkor derült ki, hogy itt egy tájház található…

Szlovákia, Kócs hegyi túra (2016. 04.), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most szombaton ismét egy szurdok túrán voltam Szlovákiában. Szervezett úttal mentem, pedig a Szlovák Paradicsom-i túra után megfogadtam, hogy majd egyénileg szervezem az ilyen túrákat. Nem a helyszíni szervezéssel volt a problémám, hanem azzal, hogy a busz igen lassú és kényelmetlen. Számításom szerint egy ilyen úton akár 3-4…

Szlovákia, Végles (Vígľaš), a vár (Zámok Vígľaš), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A múltkori fotótúrának az egyik állomása volt Végles vára. Már többször elmentem alatta, de valahogy eddig nem volt időm meglátogatni. Mint utóbb kiderült, véletlenül jól is tettem, mivel a vár felújítás alatt volt és úgysem lehetett volna meglátogatni. A vár egy kiugró ormon helyezkedik el, az út félig-meddig meg is kerüli azt…

Szlovákia, Stará Lesná (Felsőerdőfalva), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ez a hely azért került be a beszámolókba, mivel itt laktunk, a Penzion Altendorfban. Most nem cikáztunk össze-vissza, hanem letelepedtünk egy helyen és innen mentünk mindenhova csillagtúra szerűen. Maga a panzió nagyon szép, néhány éve teljesen felújították, a Booking.com-on jelenleg 9,2 ponton áll, ami igencsak nagyon jó eredmény…

Szlovákia, Dlhá Ves (Gömörhosszúszó), Jaskyňa Domica, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Végre eljutottam oda, hogy rendeztem a fényképeket és elkezdhetem a beszámolókat az idei szlovák nyaralásunkról. Igen érdekes dolgok fognak majd kiderülni az egyes beszámolók kapcsán (sajnos ránk nézve szinte mindegyik kedvezőtlen lesz, de erről nem én tehetek). Az lesz a legjobb ha időrendben haladok majd. Szlovákia egyébként…

Szlovákia, Dudince (Gyűgy), a szabadtéri strand, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Tényleg nem értem magunkat (magyarokat). Tegnap este néztem a híradókat és az alábbi elrettentő dolgokat hallottam és láttam: a Balatonban döglenek a halak (több, mint 15.000 darabot szedtek ki eddig), a strandok zsúfoltak, néhol koszosak is, hazafelé az M7-es egy rémálom (ideértve a zsúfoltságot, a rendkívül magas balesetveszélyt, stb…

Szlovákia, A Deményfalvi völgy, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Az Alacsony Tátra északi oldalának szerintem ez a legszebb völgye, ami persze szubjektív, de igen sok látnivaló is van itt a szokásos természeti szépségek mellett. Ide úgy kerültünk, hogy 2009. szeptemberében elmentünk a Kis-Fátrába egy nosztalgia túrára, ugyanis ott voltunk nászúton a feleségemmel és erre az útra mindig szívesen emlékszünk vissza…

Szlovákia, Kassa, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Érdekes a helyzet Kassával, mivel igen sok helyen voltam már Szlovákiában, de Kassa és környéke valami miatt mindig kimaradt, pedig volt, hogy csak 15-20 km-re voltam tőle. Most egy igen érdekes lehetőség hozott ide engem és a feleségemet. Aki figyelemmel kíséri fotós tevékenységemet a Panoramio-n az tudja, hogy amatőr szinten vasút fotózással is foglalkozom…

Szlovákia, Podlesok Suchá Bela

A túra a podlesoki autós kemping parkolójától indul. A hozzá legközelebb eső település Hrabusice. A parkolásért és a túráért fizetni kell. A parkolás 2 euró, a túra pedig 1.5 euró/fő. A túra árát ki lehet sakkozni, bár én így se sajnáltam érte a belépőt. Különböző NEHÉZSÉGŰ túrák vannak, de a térkép és az erőnlétünk szerint ezt érdemes előre meggondolni…

Szlovákia, Hodkovce (Zsigra Hatkóc), Kaštieľ Hodkovce, Csáky kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ezt a helyet még Szepes vára előtt látogattuk meg. Igazából sokat nem lehet elmondani róla, mivel jelenleg mentális fogyatékossággal kezelt betegeket ápolnak a kastélyban. Ettől függetlenül a kastély parkja szabadon látogatható és a kastély is megtekinthető kívülről. A klasszicista-barokk kastély maga a XVII. században épült és a fénykorát a Csákyak alatt élte…

Szlovákia, Jánosik szakadék, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Sokáig töprengtem, hogy ezt a helyet feltegyem-e, mivel nagyon későn érkeztünk ide, így alig négy használható képet tudtam csak csinálni. De miután egy nagyon szép hely, így mégis felteszem, majd ha legközelebb erre járok, megpróbálok nappali képeket csinálni róla. Azt már korábban megírtam, hogy itt, a Kis-Fátrában voltunk…

Szlovákia, Hriňová (Kosutka)

Az újonnan kiépült modern síközpont - Kosútka - a Vepor hegységben található Hriňová (Herencsvölgy) város központjától 1,5 kilométerre, télen is könnyen megközelíthető helyen. A síközpont völgyállomása 503 m tszf. magasságban fekszik. Itt nagyméretű ingyenes parkoló, valamint egy frissen felépített panzió van, amelyben a szálláslehetőségen kívül étterem…

Szlovákia, Patakalja (Podrečany), a Balassa kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Erről a helyről nem sok információt lehetett összeszedni. Mindössze annyi derült ki róla, hogy egy időben ez is Balassa birtok volt, később a Zichyek tulajdonába ment át. A kastélyt még II. Rákóczi Ferenc is látogatta, főleg vadászatai alkalmával. Ekkor Török András, Rákóczi seregeinek kapitánya látta vendégül. Jelenleg nem látogatható, magántulajdon…

Szlovákia, Pozsony, Dunacsún, SzG3

Most. hogy beszereztük a QR kódos EU-s oltási igazolványt, kicsit neki indultunk a feleségemmel szomszédolni (Bécs és környéke), viszont óhatatlanul is útba esett ez a hely, mivel mi soha nem Hegyeshalomnál megyünk át a határon, hanem Kittsee-nél. Így, bár az út kb. 10 km-el hosszabb, viszont biztos vagyok benne, hogy esetenként akár több órával is…

Szlovákia, Pozsony, a Belváros - 2021

Egy hónapig be volt zárva a Nyugati pu (2021 július) és Újpesten is megálltak a nemzetközi expresszek, ezt kihasználva elmentem 2 napra Pozsonyba. Azt eddig is tudtam (és láttam is), hogy a szlovákok alaposan elhúztak mellettünk, de az alábbit még én sem tudtam: 2017-ben Pozsony volt az Európai Unió harmadik leggazdagabb régiója a bruttó hazai termék…
Oszd meg ezt az oldalt: Szlovákia