»Utazás»Szlovákia

Szlovákia

Szlovákia, Betliar (Betlér)

Kelet-Szlovákiában, Rozsnyótól (Rožňava) északnyugatra a Sajó folyó völgyében áll négy saroktornyával a mesés kétemeletes betléri kastély (kaštieľ Betliar) -egy romantikus építményekkel, műbarlanggal és vízeséssel ellátott csodálatos angolpark közepén elhelyezkedő reprezentatív vadászkastély. Ugyanúgy érdekes annak belseje is a képtárral, zene-…

Szlovákia, Kassa, mozdonyfesztivál a fűtőházban, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most van egy kis időm, így rátérhetek arra, hogy minek az okán keveredtünk el Kassára, ha ez eddig sehogyan sem sikerült. Ez a mozdonyparádé volt a fűtőházban. Azok, akiket ez nem érdekelt, azok leszállhattak a főpályaudvaron, majd a szerelvényt áttolták a fűtőház mellé. Onnan leszállva lehetett eljutni a kiállítási részre…

Szlovákia, Modrý Kameň (Kékkő), a vár, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A múlt heti szlovák portya első állomása ez a kastély volt. Balassagyarmat felől könnyen elérhető, szinte egyenes út vezet ide. A községben is könnyű megtalálni, mivel egy kiugró hegyormon terpeszkedik. A legjobb balra elmenni alatta a főúton, ekkor túl kell menni a településen és egy jól jelzett helyen (kb. 800 m-re a vártól)…

Szlovákia, Betliar (Betlér), az Andrássy kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ez is egy bakancslistás hely! Domica után ide érkeztünk. A kastély előtt parkoló (parkolási díjjal, ez szinte mindenhol így van, az ettől eltérőket majd külön jelzem). A kastélyról többek közt azt kell tudni, hogy ez Szlovákia egyik leglátogatottabb kastélya. A pénztár nem a kastélyban található, hanem ahogy elérjük a bejárattól…

Szlovákia, Spišské Podhradie (Szepesváralja), Sivá Brada, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Szepesváralja több kellemes meglepetéssel szolgál a turistáknak. Ez egy kisebb jelentőségű hely, de én minden érdekességért lehajolok és ha lehet, akkor meg is nézem. Felsőzúgói kráter esetében már írtam, hogy Szlovákia ezen részén nagyon sok ásványvíz tör a felszínre és igen sok helyen, ahol ez megtörténik, mésztufa (travertin) bevonatot képez a felszínen…

Szlovákia, A Szlovák Paradicsom, a Tamásfalvi kilátó, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Egy újabb bakancslistás hely! A Szlovák Paradicsomba már eljutottam nemrég, igen jó túra volt!, de az egész táj jelképének ez a kilátóhely tekinthető, szinte mindig ezzel a képpel mutatják be ezt a helyet. Ha kifejezetten a kilátóhoz akarunk menni, akkor egy Durkovec nevű helyet kell keresni, onnan ugyanis szinte majdnem vízszintesen…

Szlovákia, Salka (Szalka, Ipolyszalka), tájház, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Így jár az ember, ha figyelmetlen (legalábbis eddig). Már sokszor átmentem Vácról Esztergomba (érintve Párkányt), de erre az épületre még nem figyeltem fel valami miatt. Valószínűleg az utat figyeltem, de most feltűnően sok gépkocsi állt a ház előtt és ez megállásra késztetett. Ekkor derült ki, hogy itt egy tájház található…

Szlovákia, Végles (Vígľaš), a vár (Zámok Vígľaš), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A múltkori fotótúrának az egyik állomása volt Végles vára. Már többször elmentem alatta, de valahogy eddig nem volt időm meglátogatni. Mint utóbb kiderült, véletlenül jól is tettem, mivel a vár felújítás alatt volt és úgysem lehetett volna meglátogatni. A vár egy kiugró ormon helyezkedik el, az út félig-meddig meg is kerüli azt…

Magyarország, Komárom, az erődrendszer, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most a komáromi erődrendszert fogom bemutatni. Jelenleg két országban találhatóak az elemei, de miután a legnagyobb erődje Magyarországon látogatható, hát ide tettem fel. A legelején le kell szögezni, hogy nem egy időben készült a rendszer. A legelső eleme, a Révkomáromi Óvár már az 1500-as években elkészült és beleillett a magyar végvár rendszerbe…

Szlovákia, Hronsec (Garamszeg), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Sajnos Budapest felől egyre csökkennek azok a helyek, amit egy nap alatt meg lehet látogatni. A mostani fotó szafarimra csak 3 helyet tudtam felfűzni, ezek közül az egyik legérdekesebb hely ez. Mindjárt három dologgal is büszkélkedik, még ha azok nem is igen látogathatóak, legalábbis mindegyik. Az első a garamszegi evangélikus fatemplom…

Szlovákia, Ruzomberok (Rózsahegy)

A Vág és Rőce (Revúca) folyók összefolyásánál, az Alacsony-Tátra észekkeleti szélén található város. Előnyös kiindulópont az Alacsony-Tátrába, a Nagy-Fátrába és a Kócsi-hegyekbe (Chočské vrchy). A város történelme a korabronzkorban kezdődött, erről a luzsicei és a puhói kultúra népének feltárt települései vallanak. Később egy szláv település jött létre…

Szlovákia, Spišské Podhradie (Szepesváralja), Spišská Kapitula (Szepesi Káptalan), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most ismét Szepesváralján vagyunk, annak külső területén. Itt található a Szepességi Káptalan. Ez egy igen érdekes hely, egy egyutcás egyházi település, fallal körülvéve. A két végén kapuzaton lehet a településre bemenni, ami tulajdonképpen egy szép templomból, valamint több egyházi építményből és az utca két oldalán található kanonok házakból áll…

Szlovákia, A Deményfalvi völgy, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Az Alacsony Tátra északi oldalának szerintem ez a legszebb völgye, ami persze szubjektív, de igen sok látnivaló is van itt a szokásos természeti szépségek mellett. Ide úgy kerültünk, hogy 2009. szeptemberében elmentünk a Kis-Fátrába egy nosztalgia túrára, ugyanis ott voltunk nászúton a feleségemmel és erre az útra mindig szívesen emlékszünk vissza…

Szlovákia, Demänovská Dolina, Demänovská jaskyňa slobody, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A Deményfalvi völgyben már többször jártunk és a mostani túra záró helyszínéül is ezt választottuk. Azt sokan tudják, hogy barlang mániások vagyunk és ha van a közelünkben barlang, akkor azt igyekszünk megnézni. Ezt a barlangot már láttuk korábban, de az nagyon régen volt és Lili sem látta még. Amikor a Google Earth-n utána…

Szlovákia, Besztercebánya, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Besztercebányában az a jó, hogy útba esik jövet-menet, meg persze szépen rendbe hozták. Itt érdemes egy fél napot eltölteni. A főtéren sok kiülős étteremmel, jó konyha. Néhány szó a történelméről: Már a kvád törzsek is bányásztak itt ércet a hegyekben, a honfoglalás után kis bányatelepe a zólyomi vár tartozéka volt. A várost a németek alapították a 12…

Szlovákia, Podlesok Suchá Bela

A túra a podlesoki autós kemping parkolójától indul. A hozzá legközelebb eső település Hrabusice. A parkolásért és a túráért fizetni kell. A parkolás 2 euró, a túra pedig 1.5 euró/fő. A túra árát ki lehet sakkozni, bár én így se sajnáltam érte a belépőt. Különböző NEHÉZSÉGŰ túrák vannak, de a térkép és az erőnlétünk szerint ezt érdemes előre meggondolni…

Szlovákia, Hodkovce (Zsigra Hatkóc), Kaštieľ Hodkovce, Csáky kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ezt a helyet még Szepes vára előtt látogattuk meg. Igazából sokat nem lehet elmondani róla, mivel jelenleg mentális fogyatékossággal kezelt betegeket ápolnak a kastélyban. Ettől függetlenül a kastély parkja szabadon látogatható és a kastély is megtekinthető kívülről. A klasszicista-barokk kastély maga a XVII. században épült és a fénykorát a Csákyak alatt élte…

Szlovákia, Jánosik szakadék, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Sokáig töprengtem, hogy ezt a helyet feltegyem-e, mivel nagyon későn érkeztünk ide, így alig négy használható képet tudtam csak csinálni. De miután egy nagyon szép hely, így mégis felteszem, majd ha legközelebb erre járok, megpróbálok nappali képeket csinálni róla. Azt már korábban megírtam, hogy itt, a Kis-Fátrában voltunk…

Szlovákia, Patakalja (Podrečany), a Balassa kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Erről a helyről nem sok információt lehetett összeszedni. Mindössze annyi derült ki róla, hogy egy időben ez is Balassa birtok volt, később a Zichyek tulajdonába ment át. A kastélyt még II. Rákóczi Ferenc is látogatta, főleg vadászatai alkalmával. Ekkor Török András, Rákóczi seregeinek kapitánya látta vendégül. Jelenleg nem látogatható, magántulajdon…

Szlovákia, Tvrdošovce (Tardoskedd), szabadtéri vasúti skanzen, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Sokan tudják, hogy vasút fotózással is foglalkozom, ezért sokszor elolvasom az Indóház c. havi folyóiratot, hogy az újdonságokról értesülhessek. Itt olvastam, hogy nem messze Érsekújvártól Tardoskedden van egy kis vasúti múzeum, ami bár nem nagy, de további fejlesztések várhatóak. Miután nemrég jártam Érsekújváron vasúti fotózás miatt, elugrottam ide is (kb…
Oszd meg ezt az oldalt: Szlovákia