»Utazás»Szlovákia

Szlovákia

Szlovákia, Ružomberok-Malinô Brdo (Rózsahegy), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Rózsahegy Vlkolinecen túl egy másik kellemes hellyel is szolgálhat, ez Malinô Brdo. Ez tulajdonképpen egy sípálya rendszer, ahová kabinos felvonóval lehet eljutni. A felvonó alsó állomása a Vág mentén haladó útról közelíthető meg a Hrabovská cestán keresztül. Kb. 1 km után egy mesterséges tóhoz érkezünk (itt nem kívánom magamat…

Szlovákia, Dudince-Kúpele (Dudinc-fürdő vagy Gyűgy fürdő), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Már igen sokszor elmentem a hely mellett Zólyom felé haladva (Lengyelország, Tátra, Kis-Fátra, stb.), de miután az útról nem igen látszik a hely, ennyiben is maradt a dolog. Most hétvégén keresgélni kezdtem egy jó strandot és a legnagyobb meglepetésemre kiderült, hogy van itt egy ilyen (lásd ott). Igazából azért nem látszik…

Szlovákia, Starý Smokovec (Ótátrafüred), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most vessünk néhány pillantást Magastátra község központi településrészére, Ótátrafüredre. Hasonlóan más településrészekre, ez is egy nyaraló (telelő) hely, saját lakossal alig rendelkezik. Szálloda szálloda hátán, panzió panzió hátán. Plusz éttermek és egyéb szolgáltató egységek. A tisztaság kimagasló és a szokásos csend is megtalálható itt…

Szlovákia, Bozók (Bzovík) vára, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ezt a helyet már hazafelé látogattam meg. Miután korán sötétedett, hiába volt derült az égbolt, sajnos már nem sütött be ide a nap. Könnyű megtalálni, a Parassapuszta Zólyom útvonalról két helyen is le lehet térni (az éppen aktuális iránytól függően) és e miatt nem kell visszatérni a kiágazáshoz mivel egy háromszög nyomvonalán kell menni…

Szlovákia, Palárikovó (Tótmegyer), Károlyi kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Érsekújvártól nem messze található ez a kastély. Egy kicsit csalódtam benne, mivel látszólag a kastély szépen rendben van (külsőleg), semmi életet nem láttam benne, ill. semmilyen külső feliratot, hogy mi is van benne. Az internet szerint ez jelenleg egy olyan vadászkastély, amely szállodaként működik, 10 kétágyas szobával és 12 apartmannal…

Szlovákia, A Szlovák paradicsom, Suchá Belá szurdok - Klástorisko - Hernád áttörés túra, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Mostanában nem azért nem írtam, mert lusta vagyok, de sok volt a dolgom, meg némi anyaggyűjtés is folyt a közelmúltban. Ennek egyik eredménye volt a múlt szombati túra. Ennek egyik kiváltó oka az volt, hogy kíváncsi voltam, tényleg megfelelő kondícióban vagyok-e egy ilyen túrához, a másik pedig az, hogy amikor összeházasodtunk…

Szlovákia, Salka (Szalka, Ipolyszalka), tájház, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Így jár az ember, ha figyelmetlen (legalábbis eddig). Már sokszor átmentem Vácról Esztergomba (érintve Párkányt), de erre az épületre még nem figyeltem fel valami miatt. Valószínűleg az utat figyeltem, de most feltűnően sok gépkocsi állt a ház előtt és ez megállásra késztetett. Ekkor derült ki, hogy itt egy tájház található…

Szlovákia, Kócs hegyi túra (2016. 04.), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most szombaton ismét egy szurdok túrán voltam Szlovákiában. Szervezett úttal mentem, pedig a Szlovák Paradicsom-i túra után megfogadtam, hogy majd egyénileg szervezem az ilyen túrákat. Nem a helyszíni szervezéssel volt a problémám, hanem azzal, hogy a busz igen lassú és kényelmetlen. Számításom szerint egy ilyen úton akár 3-4…

Szlovákia, Tátra, Kőpataki tó - Tarpataki vízesések túra, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Alapvetően ezért jöttünk ide, de ez a nap alapvetően meg is változtatta a hozzáállásunkat a Tátra szlovákiai szakaszához. Az előző nap felmentünk a tátralomnici kabinos felvonó alsó állomásához, az árakról tájékozódni, meg úgy általában képben lehessünk (az árakról és az egyebekről interneten is lehet információkhoz jutni…

Szlovákia, Fülek vára (Fiľakovo), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Somoskő felől csak egy ugrás Fülek vára (várromja, már megint egy rom! nagyon sok van belőlük ezen a környéken, néhány elég nehezen elérhető. Mind vagy tönkrement, vagy felrobbantották a sógorok). Ennek a várnak nagyon kalandos volt a történelme: a régészeti leletek tanúsága szerint a vár környéke már a történelem előtti időkben is lakott volt…

Magyarország, Komárom, az erődrendszer, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most a komáromi erődrendszert fogom bemutatni. Jelenleg két országban találhatóak az elemei, de miután a legnagyobb erődje Magyarországon látogatható, hát ide tettem fel. A legelején le kell szögezni, hogy nem egy időben készült a rendszer. A legelső eleme, a Révkomáromi Óvár már az 1500-as években elkészült és beleillett a magyar végvár rendszerbe…

Szlovákia, Dudince (Gyűgy), a szabadtéri strand, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Tényleg nem értem magunkat (magyarokat). Tegnap este néztem a híradókat és az alábbi elrettentő dolgokat hallottam és láttam: a Balatonban döglenek a halak (több, mint 15.000 darabot szedtek ki eddig), a strandok zsúfoltak, néhol koszosak is, hazafelé az M7-es egy rémálom (ideértve a zsúfoltságot, a rendkívül magas balesetveszélyt, stb…

Szlovákia, Spišské Podhradie (Szepesváralja), Spišská Kapitula (Szepesi Káptalan), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most ismét Szepesváralján vagyunk, annak külső területén. Itt található a Szepességi Káptalan. Ez egy igen érdekes hely, egy egyutcás egyházi település, fallal körülvéve. A két végén kapuzaton lehet a településre bemenni, ami tulajdonképpen egy szép templomból, valamint több egyházi építményből és az utca két oldalán található kanonok házakból áll…

Szlovákia, A Deményfalvi völgy, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Az Alacsony Tátra északi oldalának szerintem ez a legszebb völgye, ami persze szubjektív, de igen sok látnivaló is van itt a szokásos természeti szépségek mellett. Ide úgy kerültünk, hogy 2009. szeptemberében elmentünk a Kis-Fátrába egy nosztalgia túrára, ugyanis ott voltunk nászúton a feleségemmel és erre az útra mindig szívesen emlékszünk vissza…

Szlovákia, Demänovská Dolina, Demänovská jaskyňa slobody, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A Deményfalvi völgyben már többször jártunk és a mostani túra záró helyszínéül is ezt választottuk. Azt sokan tudják, hogy barlang mániások vagyunk és ha van a közelünkben barlang, akkor azt igyekszünk megnézni. Ezt a barlangot már láttuk korábban, de az nagyon régen volt és Lili sem látta még. Amikor a Google Earth-n utána…

Szlovákia, Selmecbánya, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A múlt héten egy kis fotószafarin voltam Szlovákiában. Néha ellátogatok Selmecbányára is, aminek megvan az oka. Az nem titok, hogy Sopronban végeztem, mint erdőmérnök, ez az első diplomám. Az anya Egyetem (Akadémia) Selmecbányán volt, ahonnan ok miatt (Trianon) el kellett jönni. Az erdőmérnöki kar Sopronban, a bányamérnöki kar végül is Miskolcon kötött ki…

Szlovákia, Zólyom (Zvolen) - Borová Hora arborétum, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Találtam Zólyomban egy nagyon szép arborétumot. Viszonylag eléggé kacifántos úton lehet eljutni ide, most igazán jól jött a GPS. Ez a címe, ha valaki be akarja táplálni: Borovianska cesta 2171/66 , 960 53 Zvolen. A kapun be kell hajtani, mivel van egy kis parkoló a területen belül. Zólyom központjától 3 km távolságra terül el a Borová hora Arborétum…

Szlovákia, Dobróváralja vára (Podzámčok, Dobrá Niva), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A múlt héten Zólyomban voltam egy jó kis vasút fotózásra, ezt kihasználva meglátogattam néhány eddig be nem mutatott helyet. Azt már most megállapíthatom, hogy ősztől tavaszig nem nagyon érdemes ilyen túrát tenni, mivel a várak általában zárva vannak. Néha azért van kivétel is, ott majd kitérek rá. Először is ezt a várromot szeretném bemutatni…

Szlovákia, Hriňová (Kosutka)

Az újonnan kiépült modern síközpont - Kosútka - a Vepor hegységben található Hriňová (Herencsvölgy) város központjától 1,5 kilométerre, télen is könnyen megközelíthető helyen. A síközpont völgyállomása 503 m tszf. magasságban fekszik. Itt nagyméretű ingyenes parkoló, valamint egy frissen felépített panzió van, amelyben a szálláslehetőségen kívül étterem…

Szlovákia, Áji völgy

A Szádelői völggyel párhuzamos völgy nem kevésbé szép. A két völgy látogatását megéri egybekötni. Míg Szádelőben a különleges sziklaképződmények addig az áji völgyben a vízesések gyönyörűek.
Oszd meg ezt az oldalt: Szlovákia