»Utazás»Szlovákia

Szlovákia

Szlovákia, Ružomberok-Malinô Brdo (Rózsahegy), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Rózsahegy Vlkolinecen túl egy másik kellemes hellyel is szolgálhat, ez Malinô Brdo. Ez tulajdonképpen egy sípálya rendszer, ahová kabinos felvonóval lehet eljutni. A felvonó alsó állomása a Vág mentén haladó útról közelíthető meg a Hrabovská cestán keresztül. Kb. 1 km után egy mesterséges tóhoz érkezünk (itt nem kívánom magamat…

Szlovákia, Alsósztregova (Dolná Strehová), a Madách kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ahogy haladunk előre a szlovák beszámolókban, úgy kerülünk egyre kedvezőbb helyzetbe a látogathatóság szempontjából. Most Alsósztregovára látogatunk el, ahol a Madách kastély található. Bár a sorsa kezdetben nem alakult jól (kétszer is leégett), jelenleg igen jó állapotban van és látogatható is. A kitett táblából arra a következtetésre…

Szlovákia, Kežmarok (Késmárk), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A szepességi városok közül ez tetszett a legjobban (ha sorrendet akarok felállítani, akkor másodikként Lőcsét jelölném). Elsősorban azt kell tisztázni, hogy - a helybeliek szerint - a pontos magyar kiejtése Kézsmárk. Igazából azért tetszett nagyon a város, mivel elég nagy a megmaradt belvárosi rész, valamint itt található a Thököly vár is…

Szlovákia, Belá (Béla), a Baldacci (Baldácsy) kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Így jár az, aki csak néz, de nem lát! Már évek óta járok erre (a Párkány-Érsekújvár útvonalon) vasút fotózás miatt. Eddig észre sem vettem, hogy egy gyönyörű kastély van ezen a környéken, pedig még azt sem lehet mondani, hogy nem táblázták ki! Előjelzés is van, meg a lekanyarodásnál is tábla jelzi a kastélyt, ráadásul a kastély…

Szlovákia, Besztercebánya (Banska Bystrica)

BESZTERCEBÁNYA (81281 lakos) a Besztercebányai kerület északnyugati részén és a garammenti régió nyugati szélén fekszik. Bestercebánya egyetemi város - a Bél Mátyás Tudományegyetem és a Művészetek Akadémiája székhelye. A város festői szépségű környéke számos lehetőséget nyújt a turizmusra és pihenésre. Besztrecebánya város lakosainak élete elválaszthatatlanul…

Szlovákia, Kócs hegyi túra (2016. 04.), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most szombaton ismét egy szurdok túrán voltam Szlovákiában. Szervezett úttal mentem, pedig a Szlovák Paradicsom-i túra után megfogadtam, hogy majd egyénileg szervezem az ilyen túrákat. Nem a helyszíni szervezéssel volt a problémám, hanem azzal, hogy a busz igen lassú és kényelmetlen. Számításom szerint egy ilyen úton akár 3-4…

Szlovákia, Tutajozás a Dunajecen - II., SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Miután az idő nagyon jó volt (kissé borult és kb. 28-30 fok az itthoni 40 helyett), úgy döntöttünk, hogy ekkor megyünk tutajozni a Dunajecre az út alatt, egyébként végig sütötte volna a fejünket a nap (ami azért kellemetlen, még ha sapkát is visel az ember). Az indulási helyet könnyen megtaláltuk, a Vörös torony kolostor mellett van az egyik kiinduló hely…

Szlovákia, Spišská Nová Ves (Igló, Szepesújhely (régebben)), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Egy újabb szepességi város. Ide úgy kerültünk, hogy ebédelni szerettünk volna, majd utána meglátogatni az itt található kis állatkertet. Maga a város a szokásos hosszúkás tér alakú belvárossal rendelkezik, a két oldalán nagyon szép polgárházakkal (alattuk a szokásos üzletekkel). A tér északi oldalán több teraszos étterem volt…

Szlovákia, Fülek vára (Fiľakovo), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Somoskő felől csak egy ugrás Fülek vára (várromja, már megint egy rom! nagyon sok van belőlük ezen a környéken, néhány elég nehezen elérhető. Mind vagy tönkrement, vagy felrobbantották a sógorok). Ennek a várnak nagyon kalandos volt a történelme: a régészeti leletek tanúsága szerint a vár környéke már a történelem előtti időkben is lakott volt…

Magyarország, Komárom, az erődrendszer, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most a komáromi erődrendszert fogom bemutatni. Jelenleg két országban találhatóak az elemei, de miután a legnagyobb erődje Magyarországon látogatható, hát ide tettem fel. A legelején le kell szögezni, hogy nem egy időben készült a rendszer. A legelső eleme, a Révkomáromi Óvár már az 1500-as években elkészült és beleillett a magyar végvár rendszerbe…

Szlovákia, Dudince (Gyűgy), a szabadtéri strand, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Tényleg nem értem magunkat (magyarokat). Tegnap este néztem a híradókat és az alábbi elrettentő dolgokat hallottam és láttam: a Balatonban döglenek a halak (több, mint 15.000 darabot szedtek ki eddig), a strandok zsúfoltak, néhol koszosak is, hazafelé az M7-es egy rémálom (ideértve a zsúfoltságot, a rendkívül magas balesetveszélyt, stb…

Szlovákia, Hronsec (Garamszeg), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Sajnos Budapest felől egyre csökkennek azok a helyek, amit egy nap alatt meg lehet látogatni. A mostani fotó szafarimra csak 3 helyet tudtam felfűzni, ezek közül az egyik legérdekesebb hely ez. Mindjárt három dologgal is büszkélkedik, még ha azok nem is igen látogathatóak, legalábbis mindegyik. Az első a garamszegi evangélikus fatemplom…

Szlovákia, Spišské Podhradie (Szepesváralja), Spišská Kapitula (Szepesi Káptalan), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most ismét Szepesváralján vagyunk, annak külső területén. Itt található a Szepességi Káptalan. Ez egy igen érdekes hely, egy egyutcás egyházi település, fallal körülvéve. A két végén kapuzaton lehet a településre bemenni, ami tulajdonképpen egy szép templomból, valamint több egyházi építményből és az utca két oldalán található kanonok házakból áll…

Szlovákia, Dunajeci tutajozás, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most azt szeretném bemutatni, hogy nem túl messzire is milyen szép helyek találhatóak. Több alkalommal voltunk már itt és soha sem csalódtunk a tájban. A Dunajec ezen a helyen határfolyó Szlovákia és Lengyelország között (anno magyar lengyel határ volt). Mind a két ország indít tutajokat, a lengyel kb. 14 km hosszan, a szlovák kb…

Szlovákia, Dobróváralja vára (Podzámčok, Dobrá Niva), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A múlt héten Zólyomban voltam egy jó kis vasút fotózásra, ezt kihasználva meglátogattam néhány eddig be nem mutatott helyet. Azt már most megállapíthatom, hogy ősztől tavaszig nem nagyon érdemes ilyen túrát tenni, mivel a várak általában zárva vannak. Néha azért van kivétel is, ott majd kitérek rá. Először is ezt a várromot szeretném bemutatni…

Szlovákia, Besztercebánya, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Besztercebányában az a jó, hogy útba esik jövet-menet, meg persze szépen rendbe hozták. Itt érdemes egy fél napot eltölteni. A főtéren sok kiülős étteremmel, jó konyha. Néhány szó a történelméről: Már a kvád törzsek is bányásztak itt ércet a hegyekben, a honfoglalás után kis bányatelepe a zólyomi vár tartozéka volt. A várost a németek alapították a 12…

Szlovákia, Podlesok Suchá Bela

A túra a podlesoki autós kemping parkolójától indul. A hozzá legközelebb eső település Hrabusice. A parkolásért és a túráért fizetni kell. A parkolás 2 euró, a túra pedig 1.5 euró/fő. A túra árát ki lehet sakkozni, bár én így se sajnáltam érte a belépőt. Különböző NEHÉZSÉGŰ túrák vannak, de a térkép és az erőnlétünk szerint ezt érdemes előre meggondolni…

Szlovákia, Áji vízesések

Az áji szurdokvölgy meredeksége folytán a Garádics patak helyenként szép vízeséseket alkot. A legnagyobb magassága eléri a 6 métert.

Szlovákia, Pozsony, Dunacsún, SzG3

Most. hogy beszereztük a QR kódos EU-s oltási igazolványt, kicsit neki indultunk a feleségemmel szomszédolni (Bécs és környéke), viszont óhatatlanul is útba esett ez a hely, mivel mi soha nem Hegyeshalomnál megyünk át a határon, hanem Kittsee-nél. Így, bár az út kb. 10 km-el hosszabb, viszont biztos vagyok benne, hogy esetenként akár több órával is…

Szlovákia, Pozsony, a Vár, SzG3

A Belváros után felmentem a Várhoz. Néhány szóban foglaljuk össze a történelmét, mert eléggé hektikus: Gyakorlatilag Szent Istvántól 1919-ig magyar tulajdonban volt, egy rövid időszakot leszámítva (1042 körül). Az I. VH végére gyakorlatilag rom volt és szlovák részről felmerült a teljes eltakarítása, mivel az a volt magyar fennhatóságra emlékeztetett…
Oszd meg ezt az oldalt: Szlovákia