»Utazás»Szlovákia

Szlovákia

Szlovákia, Dudince-Kúpele (Dudinc-fürdő vagy Gyűgy fürdő), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Már igen sokszor elmentem a hely mellett Zólyom felé haladva (Lengyelország, Tátra, Kis-Fátra, stb.), de miután az útról nem igen látszik a hely, ennyiben is maradt a dolog. Most hétvégén keresgélni kezdtem egy jó strandot és a legnagyobb meglepetésemre kiderült, hogy van itt egy ilyen (lásd ott). Igazából azért nem látszik…

Szlovákia, Starý Smokovec (Ótátrafüred), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most vessünk néhány pillantást Magastátra község központi településrészére, Ótátrafüredre. Hasonlóan más településrészekre, ez is egy nyaraló (telelő) hely, saját lakossal alig rendelkezik. Szálloda szálloda hátán, panzió panzió hátán. Plusz éttermek és egyéb szolgáltató egységek. A tisztaság kimagasló és a szokásos csend is megtalálható itt…

Szlovákia, Modrý Kameň (Kékkő), a vár, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A múlt heti szlovák portya első állomása ez a kastély volt. Balassagyarmat felől könnyen elérhető, szinte egyenes út vezet ide. A községben is könnyű megtalálni, mivel egy kiugró hegyormon terpeszkedik. A legjobb balra elmenni alatta a főúton, ekkor túl kell menni a településen és egy jól jelzett helyen (kb. 800 m-re a vártól)…

Szlovákia, Rózsahegy - Vlkolínec, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Vlkolínec Rózsahegyhez tartozik közigazgatásilag, de senki ne próbáljon onnan eljutni ide, pedig érdemes (csak nem lehet, legalábbis autóval). A falu az 5 szlovák UNESCO világörökségi hely egyike. A térképeken mindig megjegyeztem, hogy ott van általában pont útközben, amerre megyek, de valahogy mégsem jutottam oda. Most viszont…

Szlovákia, Alsósztregova (Dolná Strehová), a Madách kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ahogy haladunk előre a szlovák beszámolókban, úgy kerülünk egyre kedvezőbb helyzetbe a látogathatóság szempontjából. Most Alsósztregovára látogatunk el, ahol a Madách kastély található. Bár a sorsa kezdetben nem alakult jól (kétszer is leégett), jelenleg igen jó állapotban van és látogatható is. A kitett táblából arra a következtetésre…

Szlovákia, Betliar (Betlér), az Andrássy kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ez is egy bakancslistás hely! Domica után ide érkeztünk. A kastély előtt parkoló (parkolási díjjal, ez szinte mindenhol így van, az ettől eltérőket majd külön jelzem). A kastélyról többek közt azt kell tudni, hogy ez Szlovákia egyik leglátogatottabb kastélya. A pénztár nem a kastélyban található, hanem ahogy elérjük a bejárattól…

Szlovákia, Bajmóc (Bojnice), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Miután Bajmóc elég közel van Budapesthez, ide úgy 5-6 évente eljutok. Általában egybekötjük egy selmecbányai vagy zólyomi kirándulással (ide 1 napra is érdemes eljönni). Tulajdonképpen a legszebb szlovák (magyar) kastély lenne, ha a belsejét nem rakták volna tele valami igen idétlen nagyfejű gnóm bábukkal, mint a berendezett…

Szlovákia, Salka (Szalka, Ipolyszalka), tájház, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Így jár az ember, ha figyelmetlen (legalábbis eddig). Már sokszor átmentem Vácról Esztergomba (érintve Párkányt), de erre az épületre még nem figyeltem fel valami miatt. Valószínűleg az utat figyeltem, de most feltűnően sok gépkocsi állt a ház előtt és ez megállásra késztetett. Ekkor derült ki, hogy itt egy tájház található…

Szlovákia, Csorba, Csorbató, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Először egy érdekesség: Csorba községben található Csorbató településrész, ahol a Csorba-tó található. Igen fura dolgok történtek a közelmúltban: a Magas Tátra összes településrésze 3 községhez tartozott: Csorbató, Tátralomnic, Ótátrafüred. 1999-2007-ig ezeket a településeket összevonták és így alakult meg a Magastátra község…

Szlovákia, Végles (Vígľaš), a vár (Zámok Vígľaš), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A múltkori fotótúrának az egyik állomása volt Végles vára. Már többször elmentem alatta, de valahogy eddig nem volt időm meglátogatni. Mint utóbb kiderült, véletlenül jól is tettem, mivel a vár felújítás alatt volt és úgysem lehetett volna meglátogatni. A vár egy kiugró ormon helyezkedik el, az út félig-meddig meg is kerüli azt…

Szlovákia, Spišský hrad (Szepes vára), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Erre a várra ráment két napunk, mivel amikor először voltunk itt, akkor a város felől akartuk megközelíteni, de onnan nagyon meredeknek tűnt és a feleségem nem akart onnan felmászni a várba. Aztán este elgondolkodott a dolgon és azt mondta, szeretné megnézni, de találjak jobb feljárót. Megnéztem a térképet és az látszott, hogy…

Szlovákia, Szentantal, Koháry-Coburg kastély és parkja, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A selmecbányai beszámolónál leírtam, hogy miért mentem oda. Máskor, ha Zólyom felé megyek, akkor maradok a főúton. Most viszont Szentantal felé (és Selmecbánya felé) le kell kanyarodni balra a főútról Hontnémetinél (szlovákul Hontianske Nemce). Viszonylag keskeny, elhagyatott út, Szentantalig talán ha egy falu van. Maga a táj…

Szlovákia, A Deményfalvi völgy, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Az Alacsony Tátra északi oldalának szerintem ez a legszebb völgye, ami persze szubjektív, de igen sok látnivaló is van itt a szokásos természeti szépségek mellett. Ide úgy kerültünk, hogy 2009. szeptemberében elmentünk a Kis-Fátrába egy nosztalgia túrára, ugyanis ott voltunk nászúton a feleségemmel és erre az útra mindig szívesen emlékszünk vissza…

Szlovákia, Demänovská Dolina, Demänovská jaskyňa slobody, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A Deményfalvi völgyben már többször jártunk és a mostani túra záró helyszínéül is ezt választottuk. Azt sokan tudják, hogy barlang mániások vagyunk és ha van a közelünkben barlang, akkor azt igyekszünk megnézni. Ezt a barlangot már láttuk korábban, de az nagyon régen volt és Lili sem látta még. Amikor a Google Earth-n utána…

Szlovákia, Zólyom (Zvolen) - Borová Hora arborétum, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Találtam Zólyomban egy nagyon szép arborétumot. Viszonylag eléggé kacifántos úton lehet eljutni ide, most igazán jól jött a GPS. Ez a címe, ha valaki be akarja táplálni: Borovianska cesta 2171/66 , 960 53 Zvolen. A kapun be kell hajtani, mivel van egy kis parkoló a területen belül. Zólyom központjától 3 km távolságra terül el a Borová hora Arborétum…

Szlovákia, Podlesok Suchá Bela

A túra a podlesoki autós kemping parkolójától indul. A hozzá legközelebb eső település Hrabusice. A parkolásért és a túráért fizetni kell. A parkolás 2 euró, a túra pedig 1.5 euró/fő. A túra árát ki lehet sakkozni, bár én így se sajnáltam érte a belépőt. Különböző NEHÉZSÉGŰ túrák vannak, de a térkép és az erőnlétünk szerint ezt érdemes előre meggondolni…

Szlovákia, Jánosik szakadék, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Sokáig töprengtem, hogy ezt a helyet feltegyem-e, mivel nagyon későn érkeztünk ide, így alig négy használható képet tudtam csak csinálni. De miután egy nagyon szép hely, így mégis felteszem, majd ha legközelebb erre járok, megpróbálok nappali képeket csinálni róla. Azt már korábban megírtam, hogy itt, a Kis-Fátrában voltunk…

Szlovákia, Patakalja (Podrečany), a Balassa kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Erről a helyről nem sok információt lehetett összeszedni. Mindössze annyi derült ki róla, hogy egy időben ez is Balassa birtok volt, később a Zichyek tulajdonába ment át. A kastélyt még II. Rákóczi Ferenc is látogatta, főleg vadászatai alkalmával. Ekkor Török András, Rákóczi seregeinek kapitánya látta vendégül. Jelenleg nem látogatható, magántulajdon…

Szlovákia, Tvrdošovce (Tardoskedd), szabadtéri vasúti skanzen, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Sokan tudják, hogy vasút fotózással is foglalkozom, ezért sokszor elolvasom az Indóház c. havi folyóiratot, hogy az újdonságokról értesülhessek. Itt olvastam, hogy nem messze Érsekújvártól Tardoskedden van egy kis vasúti múzeum, ami bár nem nagy, de további fejlesztések várhatóak. Miután nemrég jártam Érsekújváron vasúti fotózás miatt, elugrottam ide is (kb…

Szlovákia, Áji vízesések

Az áji szurdokvölgy meredeksége folytán a Garádics patak helyenként szép vízeséseket alkot. A legnagyobb magassága eléri a 6 métert.
Oszd meg ezt az oldalt: Szlovákia