»Utazás»Szlovákia

Szlovákia

Szlovákia, Dudince-Kúpele (Dudinc-fürdő vagy Gyűgy fürdő), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Már igen sokszor elmentem a hely mellett Zólyom felé haladva (Lengyelország, Tátra, Kis-Fátra, stb.), de miután az útról nem igen látszik a hely, ennyiben is maradt a dolog. Most hétvégén keresgélni kezdtem egy jó strandot és a legnagyobb meglepetésemre kiderült, hogy van itt egy ilyen (lásd ott). Igazából azért nem látszik…

Szlovákia, Nyitra, a vár, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Csehországból visszafelé pihenés céljából útba ejtettük Nyitrát, hogy a várban egy kicsit sétálgassunk. Már rég óta kerülgetem, hogy eljussak ide, de valahogy mindig kimaradt. Most viszont arra derült fény, hogy olyan nagyon nem maradtam le semmiről. Maga a város egyébként szépen rendben van tartva, tiszta, nem nagyon láttam…

Szlovákia, Alsósztregova (Dolná Strehová), a Madách kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ahogy haladunk előre a szlovák beszámolókban, úgy kerülünk egyre kedvezőbb helyzetbe a látogathatóság szempontjából. Most Alsósztregovára látogatunk el, ahol a Madách kastély található. Bár a sorsa kezdetben nem alakult jól (kétszer is leégett), jelenleg igen jó állapotban van és látogatható is. A kitett táblából arra a következtetésre…

Szlovákia, Betliar (Betlér), az Andrássy kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ez is egy bakancslistás hely! Domica után ide érkeztünk. A kastély előtt parkoló (parkolási díjjal, ez szinte mindenhol így van, az ettől eltérőket majd külön jelzem). A kastélyról többek közt azt kell tudni, hogy ez Szlovákia egyik leglátogatottabb kastélya. A pénztár nem a kastélyban található, hanem ahogy elérjük a bejárattól…

Szlovákia, Bajmóc (Bojnice), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Miután Bajmóc elég közel van Budapesthez, ide úgy 5-6 évente eljutok. Általában egybekötjük egy selmecbányai vagy zólyomi kirándulással (ide 1 napra is érdemes eljönni). Tulajdonképpen a legszebb szlovák (magyar) kastély lenne, ha a belsejét nem rakták volna tele valami igen idétlen nagyfejű gnóm bábukkal, mint a berendezett…

Szlovákia, Belá (Béla), a Baldacci (Baldácsy) kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Így jár az, aki csak néz, de nem lát! Már évek óta járok erre (a Párkány-Érsekújvár útvonalon) vasút fotózás miatt. Eddig észre sem vettem, hogy egy gyönyörű kastély van ezen a környéken, pedig még azt sem lehet mondani, hogy nem táblázták ki! Előjelzés is van, meg a lekanyarodásnál is tábla jelzi a kastélyt, ráadásul a kastély…

Szlovákia, Kócs hegyi túra (2016. 04.), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most szombaton ismét egy szurdok túrán voltam Szlovákiában. Szervezett úttal mentem, pedig a Szlovák Paradicsom-i túra után megfogadtam, hogy majd egyénileg szervezem az ilyen túrákat. Nem a helyszíni szervezéssel volt a problémám, hanem azzal, hogy a busz igen lassú és kényelmetlen. Számításom szerint egy ilyen úton akár 3-4…

Szlovákia, Tátra, Kőpataki tó - Tarpataki vízesések túra, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Alapvetően ezért jöttünk ide, de ez a nap alapvetően meg is változtatta a hozzáállásunkat a Tátra szlovákiai szakaszához. Az előző nap felmentünk a tátralomnici kabinos felvonó alsó állomásához, az árakról tájékozódni, meg úgy általában képben lehessünk (az árakról és az egyebekről interneten is lehet információkhoz jutni…

Szlovákia, Spišský hrad (Szepes vára), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Erre a várra ráment két napunk, mivel amikor először voltunk itt, akkor a város felől akartuk megközelíteni, de onnan nagyon meredeknek tűnt és a feleségem nem akart onnan felmászni a várba. Aztán este elgondolkodott a dolgon és azt mondta, szeretné megnézni, de találjak jobb feljárót. Megnéztem a térképet és az látszott, hogy…

Magyarország, Komárom, az erődrendszer, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most a komáromi erődrendszert fogom bemutatni. Jelenleg két országban találhatóak az elemei, de miután a legnagyobb erődje Magyarországon látogatható, hát ide tettem fel. A legelején le kell szögezni, hogy nem egy időben készült a rendszer. A legelső eleme, a Révkomáromi Óvár már az 1500-as években elkészült és beleillett a magyar végvár rendszerbe…

Szlovákia, Zólyom, a zólyomi vár, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Végre egy kicsit több időt tudtam Zólyomban tölteni, mint korábban. Lengyelország, a Magas-Tátra ill a Kis-Fátra felé menet mindig erre jöttünk, de a legtöbbször csak kikerültük (ekkor a Donovaly-n pihentünk egy kicsit), vagy ha mégis bementünk, akkor legfeljebb ettünk valamit, de nem nézelődtünk (ugyanis a váron kívül nem sok látnivaló van)…

Szlovákia, Dobróváralja vára (Podzámčok, Dobrá Niva), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A múlt héten Zólyomban voltam egy jó kis vasút fotózásra, ezt kihasználva meglátogattam néhány eddig be nem mutatott helyet. Azt már most megállapíthatom, hogy ősztől tavaszig nem nagyon érdemes ilyen túrát tenni, mivel a várak általában zárva vannak. Néha azért van kivétel is, ott majd kitérek rá. Először is ezt a várromot szeretném bemutatni…

Szlovákia, Besztercebánya, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Besztercebányában az a jó, hogy útba esik jövet-menet, meg persze szépen rendbe hozták. Itt érdemes egy fél napot eltölteni. A főtéren sok kiülős étteremmel, jó konyha. Néhány szó a történelméről: Már a kvád törzsek is bányásztak itt ércet a hegyekben, a honfoglalás után kis bányatelepe a zólyomi vár tartozéka volt. A várost a németek alapították a 12…

Szlovákia, Podlesok Suchá Bela

A túra a podlesoki autós kemping parkolójától indul. A hozzá legközelebb eső település Hrabusice. A parkolásért és a túráért fizetni kell. A parkolás 2 euró, a túra pedig 1.5 euró/fő. A túra árát ki lehet sakkozni, bár én így se sajnáltam érte a belépőt. Különböző NEHÉZSÉGŰ túrák vannak, de a térkép és az erőnlétünk szerint ezt érdemes előre meggondolni…

Szlovákia, Hodkovce (Zsigra Hatkóc), Kaštieľ Hodkovce, Csáky kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ezt a helyet még Szepes vára előtt látogattuk meg. Igazából sokat nem lehet elmondani róla, mivel jelenleg mentális fogyatékossággal kezelt betegeket ápolnak a kastélyban. Ettől függetlenül a kastély parkja szabadon látogatható és a kastély is megtekinthető kívülről. A klasszicista-barokk kastély maga a XVII. században épült és a fénykorát a Csákyak alatt élte…

Szlovákia, Hriňová (Kosutka)

Az újonnan kiépült modern síközpont - Kosútka - a Vepor hegységben található Hriňová (Herencsvölgy) város központjától 1,5 kilométerre, télen is könnyen megközelíthető helyen. A síközpont völgyállomása 503 m tszf. magasságban fekszik. Itt nagyméretű ingyenes parkoló, valamint egy frissen felépített panzió van, amelyben a szálláslehetőségen kívül étterem…

Szlovákia, Vyšné Ružbachy (Felsőzúgó), a kráter, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A dunajeci tutajozás és az ólublói vár után még ez a kis hely belefért a 4. napba. A hazafelé menő útról egy pár kilométeres kitérőt kellett tenni észak felé. Itt található a kráter nevű nem kráter. Ugyanis semmi köze a vulkáni tevékenységhez, hanem a földből feltörő meleg vizek alkották. A kiváló mésztufa (travertin) itt kivételesen…

Szlovákia, Áji völgy

A Szádelői völggyel párhuzamos völgy nem kevésbé szép. A két völgy látogatását megéri egybekötni. Míg Szádelőben a különleges sziklaképződmények addig az áji völgyben a vízesések gyönyörűek.

Szlovákia, Pozsony, Dunacsún, SzG3

Most. hogy beszereztük a QR kódos EU-s oltási igazolványt, kicsit neki indultunk a feleségemmel szomszédolni (Bécs és környéke), viszont óhatatlanul is útba esett ez a hely, mivel mi soha nem Hegyeshalomnál megyünk át a határon, hanem Kittsee-nél. Így, bár az út kb. 10 km-el hosszabb, viszont biztos vagyok benne, hogy esetenként akár több órával is…

Szlovákia, Pozsony, a Belváros - 2021

Egy hónapig be volt zárva a Nyugati pu (2021 július) és Újpesten is megálltak a nemzetközi expresszek, ezt kihasználva elmentem 2 napra Pozsonyba. Azt eddig is tudtam (és láttam is), hogy a szlovákok alaposan elhúztak mellettünk, de az alábbit még én sem tudtam: 2017-ben Pozsony volt az Európai Unió harmadik leggazdagabb régiója a bruttó hazai termék…
Oszd meg ezt az oldalt: Szlovákia