»Utazás»Magyarország

Magyarország

Magyarország, Eltűnt Árpád-kori falu 15 - Sóstókál falu

A koordináta a Sóstókáli templomromé, azonban párszázméteres közelségében van egy másik rom, egy középkori Pusztapalotáé. Sóstókál falu maradványai még fellelhetők a bozótok, facsoportok alatt. Érdemes megemlíteni az út másik oldalán elhelyezkedő Kornyi-tavat is. Tehát összességében egy nagyon kellemes kirándulás tehető a vidékre. Érdemes jól körbenézni…

Magyarország, ZALAVÁR - BALATONHÍDVÉG kerékpárút

Közel öt kilométer hosszú új kerékpárutat avattak 2008. májusában a Kis-Balaton nyugati részén, a Hidvégi-tóként ismert 1-es tárolójának észak-keleti partja mellett. A bicikliút mellett Kis-Balaton Kerékpáros Ház kerékpárkölcsönző, Madárvárta, vízi játszótér és a Kis-Balaton Ház található. Az egyedülálló természeti terület most először vált megközelíthetővé a látogatók számára…

Magyarország, Szeged, Kiskundorozsma, szélmalom, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ma ismét Szegeden voltam és megnéztem a dorozsmai szélmalmot. Nagy szerencsém volt, mert egyébként zárva lett volna, de éppen aznap felújítási munkák voltak, így össze tudtam ismerkedni a gondnokkal, aki megengedte, hogy töviről hegyire megnézzem a szélmalmot belülről is. Egészen a tetejéig felmásztam és az összes szerkezetet…

Magyarország, Budapest, a Szemlő-hegyi barlang, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Budapest másik látogatható barlangja a Szemlő-hegyi barlang. Nincs igazán messze a Pál-völgyi barlangtól, és ahogy írtam érdemes kombi jegyet venni, mert így olcsóbb a két barlang meglátogatása. Viszonylag későn, az 1930-as években fedezték fel és rövid idő alatt igen sok néven szerepelt: Szemlőhegyi-barlang, Zöldmáli cseppkőbarlang…

Magyarország, Debreceni virágkarnevál

Idén volt szerencsém megtekinteni a 40. virágkarnevált vagy félmillió emberrel együtt. Mi még időben érkeztünk meg a városba, mert utánunk pár perccel már a város jó része be volt dugulva, és persze üres parkolóhelyeket csak mérföldekre lehetett találni. A felvonulás természetesen szép volt, csak a szokásos két óra helyett négy órán át tartott az esemény…

Magyarország, Budapest, a Fővárosi Állat- és Növénykert, a sárkányok éjszakája, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Tegnap este (az egyéb híresztelések ellenére, mely szerint km-es sorok állnak a jegyekért), szokás szerint a hónom alá kaptam az unokámat és magam mellé a feleségemet és elmentünk megnézni a sárkányok éjszakáját az állatkertben. Az idő is kitűnő volt, sort sem találtunk. Igaz, este 9-re mentünk oda, de a zárásig meglévő 1 óra…

Magyarország, Eltűnt Árpád-kori falu 42 - Fenék falu avagy Valcum Castrum

Balatoni átkelést biztosító római erődítmény, hajdani Festetich-birtok, lovarda (itt volt a híres fenéki Festetich ménes), itt született Szendrey Júlia. A területnek komoly történelme van. A középkori Fenék falu a Sármellékre vezető út mellett terült el. Királyi birtok volt. Fenék története az időszámítás elejétől keltezhető. A területen tovább élhetett…

Magyarország, Boldogkő vára

A boldogkői vár a Hernád folyó völgyének keleti oldalán, Boldogkőváralja közvetlen közelében emelkedő sziklaszirten álló középkori vár. A vár alatt kiváló parkoló van, innen egy kissé meredeken vezet gyalogút a várhoz. A miocénben keletkezett andezittufa Bodókő-hegy, melyen a vár áll, a Zempléni Tájvédelmi Körzet része. A táj szépsége, illetve a vár…

Magyarország, Aquincum Polgárváros

Budapest területe, főleg a III. kerület bővelkedik római romokban. Aquincum polgárvárosa, a Katonavárosi és a Polgárvárosi Amfiteátrum valamint fürdő jelentős Aquincumi együttest alkot. Érdemes mindet végigjárni. A Gellért-hegyi oppidumból leköltöző eraviszkuszok és római telepesek alapították. Az Aquincum-canabae-tól északra, a hadsereg felügyelete…

Magyarország, Baradla barlang, Jósvafő

Az Aggteleki és a Jósvafői szakaszt jártuk be, egyszerűen csodálatos! A túra hossza: 1 400 m A túra időtartama: kb. 60 perc A Baradla-barlang jósvafői bejáratától induló, és ugyanoda visszaérkező túra hossza oda-vissza 1400 m, bejárása nagyjából 60 percet vesz igénybe. Bár a túra mindösszesen 700 m-t mutat be ebből a hatalmas barlangból, mégis…

Magyarország, Aquincum, Aréna, Katonavárosi Amfiteátrum

Budapest római romjainak egy jelentős része. Aquincum katonai (katonavárosi) amfiteátruma a település két arénája közül a nagyobbik. A másik a polgárvárosi amfiteátrum. A katonai amfiteátrum a mai Budapesten a katonai tábortól délre, a III. kerületi Nagyszombat utca-Pacsirtamező utca-Viador utca-Szőlő utca által határolt területen található. Egy építési…

Magyarország, Esztergom, A Bazilika kupolája

Esztergomi kirándulásunkkor bejártuk a kupolát. A kilátás, panoráma a kupolából önmagáért beszél. Egyszerűen csodálatos. A Nagyboldogasszony- és Szent Adalbert-főszékesegyház (németül: Kathedrale Unserer Lieben Frau und des heiligen Adalbert) vagy közkedvelt rövidítése alapján Esztergomi bazilika (németül: Dom von Esztergom), egy a 19. században épült…

Magyarország, Almádiból futás Fűzfőre

Keneséről elmentünk kocsival Almádiba, az aznapi kempingünkbe. Két placcon voltak sátorhelyek, az egyiken nem volt áram, úgyhogy mentünk a másikra, ahol volt, extraként pedig 3 méterre volt a sín is. És akkor még nem is tudtuk, hogy közvetlen egy lámpa alá települtünk be, ez csak este derült ki, hogy konkrétan olvasni lehetne akkora fényben, amiben…

Magyarország, Tihanyból futás Akaliba

Már este elkezdett fújni a szél, ami aztán kitartott egész éjjel, reggelre pedig csak még erősebb lett. Nyolckor mentünk be Tihanyba, még megnéztünk egy levendula táblát, aztán elkanyarogtunk a tegnap esti futásom végpontjához. Hát az előző napi 32 fokos, tűző napos futás semmi volt ehhez képest. Akkora szembe szél volt, hogy rendesen koncentrálnom kellett, ha haladni akartam…

Magyarország, Szigligetről futás Balatongyörökre

A Balatongyörök melletti Vonyarcvashegyen volt a szállásunk. Az iszap itt volt a legszörnyűbb, mert nem csak puha meg nyálkás volt, de annyira mély is, hogy a lábfejem már benne volt teljesen és még ment volna lejjebb is, csak már nem mertem jobban beletenni mielőtt valami megeszi.. Fél hétkor jöttünk ki a vízből, fél nyolcra értünk be Szigligetre…

Magyarország, Balatonmáriafürdőről futás Fonyódra

Este bementünk Máriafürdőre kocsival, Peti kirakott én meg futhattam vissza 12 km-t a kempingbe. Az eleje még jól ment, csak a táj volt kissé unalmas, sokáig csak az volt, hogy egyik oldalt nyaralók, másikon fal, ami mögött megy a vonat. Aztán kezdtek fáradni a lábaim. És kezdtem feszegetni a tűrőkepésségem, kezdett minden idegesíteni. Leginkább…

Magyarország, Balatonmáriafürdőről futás Fenékpusztáig

Ébresztőre keltünk, hogy fél hétkor el tudjunk indulni Máriafürdőről, ahonnan tegnap este futottam a kempingbe. Onnan most visszafele indultam Fenékpusztára, ahol előző nap délelőtt abbahagytam mert ott még maradt egy kis táv, amit futva nem tettem meg, csak kocsival jöttünk már előrébb. Elég nehezen ment a futás, érezhetően elfogytam már azért…

Magyarország, Balatonvilágosról futás Balatonkenesére

Kenesére útközben jött vissza szembe velem a Peti kocsival, mert egy sorompó volt az út közepén és onnan csak gyalogosan lehetett tovább menni. Amikor odaértem kiderült, hogy a sorompó után valami kemping féleség volt, aminek a végén viszont már csak elhagyatott, betört ablakú, romos épületek voltak bokrokkal. Egyszer csak egy jégkásával várt az út…

Magyarország, Orfű Spartan

A Spartanról már akkor hallottam és érdekelt, amikor még olyan kicsi voltam, hogy csak a Kids-re mehettem volna.. Három hónapja nem voltam versenyen. Sorban mondták le, halasztották el a tavaszi, nyár eleji versenyeket. A Spartan kivárt, kereste a megoldásokat, figyelte a kormány bejelentéseit. Én meg vártam és nagyon reménykedtem egy pozitív hírben, mint sok ezer másik ember is…

Magyarország, Ultrabalaton

Ultrabalaton: 22 óra 52 percnyi futás, boldogság, küzdés a kilométerekkel, az elemekkel, önmagunkkal, 10 futó, egy csapat. Szombat hajnaltól indították a csapatokat az Ultrabalatonon, mi délután 14:10-kor rajtoltunk. Pár métert futottunk közösen, aztán elengedtük kezdő futónkat, majd szétosztottuk magunkat kocsikba, és elindultunk a váltópontra…
Oszd meg ezt az oldalt: Magyarország