»Utazás»Magyarország

Magyarország

Magyarország, Szentendre, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Budapest mellett ide hozzák el a legtöbb külföldit, nagyon sok magyar is meglátogatja. A város területén található múzeumok számával, ill. minőségével nincs problémám, a templomok száma is lényegesen meghaladja az országos átlagot (noha ezek egy része nem működik templomként, csak jó pénzért megtekinthető). Az viszont nem tetszik…

Magyarország, Vácrátót ősszel (2012), SzG3

Ezen a hétvégén ismét kimentünk Vácrátótra, egyrészt a gyönyörű szép őszi idő és a színek miatt, másrészt azért, mert úgy saccoltam, hogy az új üvegházak talán elkészültek. Ez részben igaz is lett, a régi üvegházat ismét látogatni lehetett, valamint az újak közül elkészült a pozsgásokat és kaktuszokat bemutató rész, valamint a másik üvegházat ez előbbivel…

Magyarország, Eltűnt Árpád-kori falu 15 - Sóstókál falu

A koordináta a Sóstókáli templomromé, azonban párszázméteres közelségében van egy másik rom, egy középkori Pusztapalotáé. Sóstókál falu maradványai még fellelhetők a bozótok, facsoportok alatt. Érdemes megemlíteni az út másik oldalán elhelyezkedő Kornyi-tavat is. Tehát összességében egy nagyon kellemes kirándulás tehető a vidékre. Érdemes jól körbenézni…

Magyarország, Budapest, Campona - Tropicarium, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ma ismét el akartam menni az unokámmal az Állatkertbe, de akkora tömeg volt, hogy ki sem szálltunk az autóból, hanem egyből elmentünk a Camponához megnézni a Tropicáriumot, amit még eddig nem láttunk (Újpesttől majdnem 30 km!). Elsősorban a halak kedvelőinek lehet ajánlani, akkora akvárium parádé van, amit még eddig nem láttam sehol (Magyarországon)…

Magyarország, Eltűnt Árpád-kori falu 16 - Tálod (Thalad) falu

Pula falu határában, Tálod-völgyben, a Veszprém-Tapolca közötti úttól délre található. A tálodi kolostort pálos rendi szerzetesek alapították. Az egykori Tálod falu temploma a Bakony sűrűjében, a Vázsonyi-Séd patak mellett, Nagyvázsony közelében található. A falu a forrásokban legkorábban 1171-ben szerepel, mely Benedek veszprémi ispán végrendelete…

Magyarország, Budapest, a Nagytétényi kastélymúzeum, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Pontosítanék a címhez: igazából Száraz-Rudnyánszky kastélynak hívják, de most ez a hivatalos elnevezése. Jelenleg az Iparművészeti Múzeum fiók létesítményeként működik. Itt állandó bútortörténeti kiállítás található. A kastély története igen régi időkre vezethető vissza, már a római korban villa állt ezen a helyen. A jelenlegi kastély magja a XIII…

Magyarország, Budapest, az Eötvös Lóránd Tudományegyetem Füvészkertje, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Nemrég ezen a környéken jártam és mivel némileg napos volt az idő, gondoltam megnézem a Füvészkertet, mert igen régen jártam erre. Viszonylag könnyen el lehet érni, főleg a 3-as metró Klinikák állomása van közel, így mindenkinek ajánlom a helyet. Igen pici a Füvészkert, így javaslom, ne sokat várjunk tőle. Így télen elsősorban…

Magyarország, Székesfehérvár - Bory vár

Aki Székesfehérvár közelében kalandozik, vegye fel programjába - a város egyéb nevezetességei mellett - a Bory várat. Korábban magam sem hallottam felőle, de aztán 2008-as látogatásunk után, hogy jobban megismerjem, tavaly is elmentünk oda, összekötve egy Velencei tavi kirándulással. A várat Bory Jenő (1879-1959) szobrász-festőművész hozta össze feleségével évtizedeken keresztül…

Magyarország, Zalaszántó, Tátika-vár rom

A vár romos, de felújítás alatt van. A kilátás a környező tájra - egyszerűen csodálatos. Egy 412 méter magas vulkáni kúpon állnak Tátika várának romjai. A belsőtornyos, szabálytalan alaprajzú vár a XVIII. században rommá lett, de az elmúlt évek rekonstrukciója nyomán egyre több látszik a falakból. Históriájához tartozik, hogy 1248-ban Árpád-házi IV…

Magyarország, Budapest, a Várkert Bazár átadása 2.0, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A 4 napos önfeledt működés után a Várkert Bazár bezárt és most, augusztus utolsó hétvégéjén nyitotta meg a kapuit (látszólag) véglegesen. A nagy tömegre való tekintettel a Vár Tabán felőli oldaláról közelítettük meg a helyszínt (ez más okból kifolyólag utóbb még jobb megoldás lett, mint először gondoltuk). A lift mellett…

Magyarország, Budapest, a Fővárosi Állat- és Növénykert, a sárkányok éjszakája, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Tegnap este (az egyéb híresztelések ellenére, mely szerint km-es sorok állnak a jegyekért), szokás szerint a hónom alá kaptam az unokámat és magam mellé a feleségemet és elmentünk megnézni a sárkányok éjszakáját az állatkertben. Az idő is kitűnő volt, sort sem találtunk. Igaz, este 9-re mentünk oda, de a zárásig meglévő 1 óra…

Magyarország, Visegrád, Királyi palota

Egész Visegrád egy kiváló, tökéletes kirándulóhely. Érdemes körbejárni a tájat a Királyi palotán, Fellegváron kívül is. A palota előzménye Károly Róbert városi háza volt. Komoly palotává csak I. Lajos fejlesztette uralkodása első felében. A romjaiban ma is álló épületeket még szintén I. Lajos kezdte meg építeni élete végén de már csak utódai: Mária és Zsigmond fejezték be a XIV…

Magyarország, Tisza-tavi tanösvény

Gyönyörű vízitúra a nádasokban. Csónakkal átvisznek, majd gyalogtúra a kiépített stégeken. Csodálatos. A Vízi Sétány Poroszló mellett a tó belső területén a partvonaltól mintegy 500m-re található. A viz fölött cölöpökre épített 1500m hosszú pallóúton kényelmes sétával fedezhetők fel a Tisza-tó természeti értékei. A Vízi Sétány természeti értékeinek…

Magyarország, Balatonederics, Szellemkastély - Fekete kastély

Mi is meglátogattuk a balatonedericsi szellemkastélyt, eredeti nevén Fekete kastélyt. A kastélyról már sokan, sokat írtak. Én sem maradok ki belőle. A kastélyt Nedeczky Jenő emeltette, s a hagyomány szerint ő maga is tervezte 1880-1881 körül. Falait az eklektika és a historizmus korának díszítő elemei: a bábos korlát, a félkörívesen záródó hangsúlyos…

Magyarország, Égertető

Mai sétánk első állomása Égertető volt. Kilátóból gyönyörködhetünk a Mecsekben, és játszótér, tűzrakóhely is van.

Magyarország, Mecsek, Zsongor-kő

Zsongor-kő a Jakab-hegy déli oldalán korláttal ellátott kiugró vörös homokkő szikla, melyről a Dél-baranyai-síkságra nyílik csodálatos kilátás. 1892-ben alakították ki lépcsőit és helyezték el a korlátot. 540 méter magasan van ez a természetes kilátóhely. A Mecsek legcsodálatosabb pontja, innen madártávlatból vehetjük szemügyre az alattunk elterülő síkságot…

Magyarország, Eltűnt Árpád-kori falu 9 - Alcsab és Felcsab falu

Az Alcsabi templomromot Csabrendekből Nagytárkánypuszta felé indulva, a falutáblától kb. 1,5 km-re találtuk meg. Jobb oldalt találunk egy kis földutat a szántón, ami egy fás területhez visz. Ennek a facsoportnak a belsejében található az Alcsabi templomrom. A sűrűn benőtt templomból falmaradványok látszódnak, a templombelsőben és körülötte vastag omladék van…

Magyarország, Eltűnt Árpád-kori falu 14 - Nagykeszi falu

Kiváló kirándulóhely, egy nagyon szép templomrommal és egy jól megfigyelhető Árpád-kori földvárral. Gyepűkaján községtől DK-re, a Marcal (Nádtó) patak jobb partján, a Pusztaszentegyházi-dűlőben ma is áll Nagykeszi falu templomának romja. Tornya védelmi jellegű, földszintje ablaktalan, a felsőbb emeleteken lőrés-ablakokkal látták el. Védelmi jellegre…

Magyarország, Szolnok, SzG3

Szolnok nem igazán turisztikai célpont (legalábbis szerintem, bár amióta átadták a Rep-tár-at, ugrásszerűen megnőtt a népszerűsége, erről majd később). Ide elsősorban azért jöttem, hogy megnézzem a Rózsakertet, mivel a feleségem kedvenc virága, de azért fölöslegesen nem akartam vele idejönni. Most kivételesen vonattal érkeztem (mivel örök bérletem van mindenhová, így ingyen volt)…

Magyarország, Szolnok, Rep Tár, repülő múzeum, SzG3

Végre egy olyan hely, amit majdnem maradéktalanul ajánlani tudok (ami egy kicsit nem tetszett az az, hogy a kiállításon kívül minden csak külön fizetés ellenében volt csak igénybe vehető és ha ezeket egyenként mondjuk csak két személy - apa és fia - veszi igénybe, akkor az már egy eléggé tekintélyes summát tesz ki. Az ajándékbolt árait is eléggé drágának tartottuk)…
Oszd meg ezt az oldalt: Magyarország