»Utazás»Lengyelország

Lengyelország

Lengyelország, Krakkó, Sanktuarium Bożego Miłosierdzia w Krakowie-Łagiewnikach, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Először tisztázzuk a lengyelül eléggé kacifántos nevet: ez az Isteni Irgalmasság Szentéje. Azt már a zakopánei látogatásunkkor is láttuk, hogy a lengyelek nagyon értenek a templomépítéshez (régen és most is). Látszólag egy egyszerű betonszerkezet, de valójában egy nagyon puritán, de mégis látványos templom épült a területen…

Lengyelország, Auschwitz (Oświęcim)

Az Auschwitz-Birkenau Koncentrációs Tábor (németül Konzentrationslager Auschwitz-Birkenau, KL Auschwitz) a legnagyobb német megsemmisítő tábor és egy sor koncentrációs tábor neve, három fő táborból és 40-50 kisebb táborból állt. Nevét a közeli Oświęcim német nevéről kapta, mely város Krakkótól kb. 60 km-re nyugatra helyezkedik el Dél-Lengyelországban…

Lengyelország, Ojcówi Nemzeti Park, Jaskinia Łokietka (barlang), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Mint azt már írtam, az Ójcówi Nemzeti Park hasonlít Aggtelek környékére. Miután mészkőből épül fel a terület, logikus, hogy sok barlang található itt. Miután Mi barlangmániások vagyunk, logikus volt, hogy legalább egy barlangot meglátogattunk. Az, hogy ez a legjobb választás volt-e, vagy vannak ennél szebb barlangok, azt nem…

Lengyelország, Opactwo Benedyktynów w Tyńcu (Benedek-rendi Kolostor Tyniec-ben), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most ismét Krakkó mellé látogatunk el. Ez a község gyakorlatilag határos Krakkóval és a Visztula D-i partján található. Krakkóból a Tyniec-i úton lehet megközelíteni, a belvárostól számítva kb. 10 km. Állítólag hajóval is el lehet idáig jönni, erre vonatkozóan nem találtam semmit Krakkóban, de ettől még igaz is lehet. A kolostor…

Lengyelország, Krakkó, Galeria Krakowska, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Még egy téma eszembe jutott Lengyelországgal (és itt most Krakkóval) kapcsolatban. Amit eddig bemutattam, az a történelmi helyeket (meg a természeti szépségeket) mutatta be. De azt ne higgyük, hogy lengyel barátaink ne lépnének a fejlődés rögös útjára, az egész ország tele van modern épületekkel (legalábbis amerre jártunk…

Lengyelország, Krakkó Főtér

Krakkó jó hely. Ha jól akarod érezni magad, jókat akarsz sétálni, érdekel a történelem, a kultúra, de emellett szeretnél jókat enni és inni-és mindezért ne kelljen sokat fizetni, akkor menj Krakkóba. Mi Karácsony és szilveszter között töltöttünk itt 3 napot, és mindenki élvezte, 9 éves kisfiúnk, 3 huszonéves fiúnk, sőt, még a barátnőik is. Ez tényleg ritkaság…

Lengyelország, Oswiecim, Auschwitz 1

Meglátogattuk Auschwitz területét.... Ez az a hely, amelyet mindenkinek - legalább egyszer látni kellene, és vannak olyan kiállítások, ahol - kegyeleti okok miatt - tilos fényképezni, ezeken a helyeken én sem tettem, de a fénykép úgyis kevés a hely bemutatásához, valamint vannak fényképeim, amiket ide inkább én sem teszek fel. Elsőnek jöjjön Auschwitz…

Lengyelország, Krakkó, Collegium Maius Uniwersytetu Jagiellońskiego, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ezt a helyet ugyanúgy kerülgettük eddig, mint Szlovákiában Vlkolinecet (lásd OTT). Soha nem volt rá idő valamiért, ezzel kapcsolatban most már kijelenthetem, nagy kár volt érte. Ha valamit ki kellene emelnem az idei utamból, az Ojców-i Pieskowej Skála-i kastély mellett a Collegium Maius voltak a legszebb látnivalók! A Collegium…

Csehország, Sněžka, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ilyenkor van bajban az ember, hogy mit írjon, ez a hely ugyanis pont Csehország és Lengyelország határán van (fele itt, fele ott). A hegy az Óriás hegység legmagasabb pontja, egyben Csehország legmagasabb pontja is, 1602 m. Érdekesség, hogy 1945-ig Németországhoz tartozott ez a hegy, csak ahogy a német határ nyugat felé tolódott…

Lengyelország, Ojcowski Park Narodowy (Ojców-i Nemzeti Park), Zamek w Pieskowej Skale, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Egy kissé össze-vissza ugrálva megyek végig a látnivalókon, de ezt inkább csak a változatosság kedvéért, mindenre sor kerül majd! Lengyelországban több kisebb nemzeti park van (pld. a már korábban bemutatott Babia Gora Nemzeti Park), most az Ojców Nemzeti Parkban vagyunk (erről majd később részletesen). Ez egy völgyrendszer…

Lengyelország, Krakkó, a Wawel, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Krakkó legnagyobb látványossága kétségkívül a Wawel. A királyi vár és a hozzá tartozó egyéb létesítmények egy szerves egészet alkotnak a Visztula partján. A parkolási díjak elkerülése miatt célszerű az autót a folyó túlsó partján hagyni, ez a kis plusz séta szerintem mindenkinek bele kell férnie (meg néhány óra alatt nem elintézhető a vár)…

Lengyelország, Sucha Beskidzka, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A hely viszonylag jelentéktelen, sem a környék sem a város nem bír sok látnivalóval. Ide úgy kerültünk, hogy az eredeti terv szerint hazafelé kirándultunk volna a Babia Gora Nemzeti Parkban, de egyéb okok miatt ezt meg kellett fordítani és a túrát az első napon tettük meg. A Nemzeti Parkhoz legközelebb csak itt tudtunk szállást…

Lengyelország, Lengyelország, Kudowa-Zdrój, Błędne Skały, SzG3

Ez volt az egyik elsődleges úti célunk, ami miatt Lengyelországba jöttünk. A homokkő képződmények egyébként egészen a cseh-német határtól (Szász-Svájc - Cseh Svájc) egészen eddig terjed, kisebb megszakításokkal. Ezen a részen is vannak olyan szabadon látogatható helyek, ahol akár egy hetet is el lehet tölteni anélkül, hogy ugyanazt még egyszer megnéztük volna (pld…

Lengyelország, Ludwikowice Kłodzkie Muzeum Mölke, SzG3

Most egy érdekes programot fogunk áttanulmányozni: az a terület, ahol most Lengyelországban kirándultunk, az 1945-ig Németország szerves része volt, ezen belül Poroszország Alsó-Szilézia tartománya. Ez azért lényeges, mivel ezek a területek nem elfoglalt területek voltak, a tevékenységeiket a saját területeiken végezték. A lengyelek is a honlapjaikon…

Lengyelország, Kłodzko, Minieuroland, SzG3

Ezt a helyet is az Google Maps gondos átkutatása után találtam. Ha már Kłodzko (főleg az erődrendszere) már másodszor marad ki, legalább ezt megnéztük. Igaz erősen a város határában van, egy szántóföld közepén. ahogy a térképen is látszik. Az első pozitívum az ingyenes parkoló. A második maga a Minieuroland, amely nekem inkább egy csodálatos virágos…

Lengyelország, Kudowa-Zdrój

A lengyeleknél található Zdroj-ok nagy valószínűséggel analógok a fürdő-vel, ill. spa-val, a Bad-al, Lázné-val, stb. Van belőlük vagy ezer. Ezen a környéken is található legalább három, ebből kettőben jártunk. Az a jó bennük, hogy a felépítésük szinte azonos, van a régi falu, város és azon kívül a fürdőhely (ami általában gyógyfürdő, vagy gyógyvízforrás)…

Lengyelország, Wałbrzych, Zamek Książ

Kudowa-Zdrój, Błędne Skały után ez volt a másik hely, ami már az első lépéseknél is a fő programunkban szerepelt. Erről a kastélyról és a történelméről is a National Geographic (továbbiakban NG) révén szereztem tudomást. Itt most egy kis történelmi kitérőt kell tenni, hogy a dolgok világosak legyenek: Most egy érdekes programot fogunk áttanulmányozni:…

Lengyelország, Wambierzyce

Bár látszólag a templom a legnagyobb látványosság itt, mi azért találtunk más, érdekes dolgot is (erről később). A helyet hívják még Sziléziai Jeruzsálem-nek is, talán nem véletlenül. A templom körüli területen van Olajfák hegye , Sinai hegye, stb. tiszta bibliai, jeruzsálemi terület-nevek. Azonban a templom (ill. a környéke) elsősorban az itt található…

Lengyelország, Srebrna Góra, Twierdza Srebrna Góra, Fort Wysoka Skała

A túránk 6. napjának végén egy, az eddigiektől teljesen eltérő helyet látogattunk meg, hogy szélesebb témakörben merítsünk a látnivalók között. Ez a Twierdza Srebrna Góra, Fort Wysoka Skała. Azért ilyen hosszú a neve, mivel a Srebrna Góra-i erődrendszer Fort Wysoka Skała erődjéről van szó. Az egészre a hely történelme ad magyarázatot. Mint már korábban…

Lengyelország, Świebodzice

Ide úgy kerültünk, hogy a városka határos a Wałbrzych-i Książ kastéllyal és a nap nagy részét ott töltöttük. A kastélyt körülölelő parkos, erdőd terület egy része is ehhez a városkához tartozik. Így hazafelé nem volt nagy kerülő beugrani ide. Igazából nem sok látnivaló van itt, ez egy tipikus lengyel városka, az óváros közepén a négyszögletes rynekkel, annak a közepén a városházával…
Oszd meg ezt az oldalt: Lengyelország