»Utazás»Lengyelország

Lengyelország

Lengyelország, Krakkó, Sanktuarium Bożego Miłosierdzia w Krakowie-Łagiewnikach, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Először tisztázzuk a lengyelül eléggé kacifántos nevet: ez az Isteni Irgalmasság Szentéje. Azt már a zakopánei látogatásunkkor is láttuk, hogy a lengyelek nagyon értenek a templomépítéshez (régen és most is). Látszólag egy egyszerű betonszerkezet, de valójában egy nagyon puritán, de mégis látványos templom épült a területen…

Lengyelország, Ojcówi Nemzeti Park, Jaskinia Łokietka (barlang), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Mint azt már írtam, az Ójcówi Nemzeti Park hasonlít Aggtelek környékére. Miután mészkőből épül fel a terület, logikus, hogy sok barlang található itt. Miután Mi barlangmániások vagyunk, logikus volt, hogy legalább egy barlangot meglátogattunk. Az, hogy ez a legjobb választás volt-e, vagy vannak ennél szebb barlangok, azt nem…

Lengyelország, Ladek Zdroj, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most egy tipikus lengyel fürdőhelyre látogatunk el. A lengyeleknél a zdroj gyakorlatilag megegyezik a cseheknél található lázné-val (bár Karlovy Vary nevében nem szerepel, mégis az az egyik legnagyobb fürdőhely). Ladek Zdroj Lengyelország egyik legrégebbi fürdőhelye, mint ilyen már a XV. században is ismert volt. Mivel német…

Lengyelország, Krakkó, Galeria Krakowska, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Még egy téma eszembe jutott Lengyelországgal (és itt most Krakkóval) kapcsolatban. Amit eddig bemutattam, az a történelmi helyeket (meg a természeti szépségeket) mutatta be. De azt ne higgyük, hogy lengyel barátaink ne lépnének a fejlődés rögös útjára, az egész ország tele van modern épületekkel (legalábbis amerre jártunk…

Lengyelország, Krakkó Főtér

Krakkó jó hely. Ha jól akarod érezni magad, jókat akarsz sétálni, érdekel a történelem, a kultúra, de emellett szeretnél jókat enni és inni-és mindezért ne kelljen sokat fizetni, akkor menj Krakkóba. Mi Karácsony és szilveszter között töltöttünk itt 3 napot, és mindenki élvezte, 9 éves kisfiúnk, 3 huszonéves fiúnk, sőt, még a barátnőik is. Ez tényleg ritkaság…

Lengyelország, Tátra Nemzeti Park, Dolina Chochołowska, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most végre belecsapunk abba, amiért a lengyel Tátrába jöttünk! Ezek a Tátrába benyúló völgyek, amelyekről immár kijelenthetem, hogy sokkal korábban meg kellet volna csinálni ezeket a túrákat. De végül is összejött a dolog, nem kell mindig az Alpokba menni (nem kell, de nagyon jó az is). Egymás után Ny-ról K-felé mutatom be…

Lengyelország, Zakopáne

Zakopane a Tátra lábánál fekszik (800-1000 m), a Tátra fővárosának illetve Lengyelország téli fővárosának nevezik. Egy város, amelyet a legenda, és a górálok személyisége tesz még különlegesebbé. A gorálok a helyi hegyi őslakos nép. Zakopanét évről évre turisták 10 ezrei keresik fel. A város vonzereje a Tátra, amely sokak számára a legszebb hegyeket jelenti…

Lengyelország, Morskie Oko, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most térjünk át a legkeletibb völgyre a lengyel Tátrában - ez a Dolina Bialki (később ebből ágazik ki a Rybi Potok - ahol az út felmegy a Morkie Oko-hoz). Ide szinte mindenki eljön, mivel itt lehet a legkönnyebben eljutni egy tengerszemhez (jelen esetben a Morski Oko-hoz). Na itt már több dolog van, amit át kell gondolni. A…

Lengyelország, Zloty Stok, az aranybánya, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Eredetileg nem a bánya miatt jöttünk erre, más látnivalókat szerettünk volna megnézni, de bizonyos okok miatt arra nem volt időnk, így a bányát választottuk úti célunknak. Azt már korábban is írtam, hogy a lengyelek irigylésre méltó életszínvonalon élnek (legalább is amit mi láttunk), kb 2/3-os! árszinten, mint mi. Az aranybánya…

Lengyelország, Zakopane, SzG3

Zakopanéban az a jó , hogy annyira kevés a látnivaló benne, hogy igazából nem vonja el a figyelmet a Tátrától. Esténként jó benne sétálni, parkok, sok fa, nem üvölt a zene, kitűnő éttermek (jó árakkal), jó közbiztonság, mi kell még? A Gubalowkáról nézve egy kertvárosnak tűnik az egész. Zakopane a Magas-Tátra lengyel részének legfontosabb városa. Lengyelország…

Lengyelország, Ojcowski Park Narodowy (Ojców-i Nemzeti Park), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most ismerkedjünk meg az egyik kisebb nemzeti parkkal Lengyelországban: ez az Ojców-i Nemzeti Park. Akinek régebbi autós térképe van (mint nekünk) azzal a ténnyel fog szembesülni, hogy a korábban használt utakon nem tud bejutni a nemzeti parkba, ugyanis azokat lezárták (nagyon helyesen). Itt most nem árulom el, hogy hogyan…

Lengyelország, Sucha Beskidzka, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A hely viszonylag jelentéktelen, sem a környék sem a város nem bír sok látnivalóval. Ide úgy kerültünk, hogy az eredeti terv szerint hazafelé kirándultunk volna a Babia Gora Nemzeti Parkban, de egyéb okok miatt ezt meg kellett fordítani és a túrát az első napon tettük meg. A Nemzeti Parkhoz legközelebb csak itt tudtunk szállást…

Lengyelország, Krakkó Hotel Florian

Karácsony és szilveszter között 3 napot töltöttünk itt 4 fiúnkkal, plusz kettőjük barátnőivel. Egy csodálatos appartemant hotelban laktunk.

Lengyelország, Lengyelország, Kudowa-Zdrój, Błędne Skały, SzG3

Ez volt az egyik elsődleges úti célunk, ami miatt Lengyelországba jöttünk. A homokkő képződmények egyébként egészen a cseh-német határtól (Szász-Svájc - Cseh Svájc) egészen eddig terjed, kisebb megszakításokkal. Ezen a részen is vannak olyan szabadon látogatható helyek, ahol akár egy hetet is el lehet tölteni anélkül, hogy ugyanazt még egyszer megnéztük volna (pld…

Lengyelország, Ludwikowice Kłodzkie Muzeum Mölke, SzG3

Most egy érdekes programot fogunk áttanulmányozni: az a terület, ahol most Lengyelországban kirándultunk, az 1945-ig Németország szerves része volt, ezen belül Poroszország Alsó-Szilézia tartománya. Ez azért lényeges, mivel ezek a területek nem elfoglalt területek voltak, a tevékenységeiket a saját területeiken végezték. A lengyelek is a honlapjaikon…

Lengyelország, Duszniki-Zdrój, SzG3

Ez volt a másik Zdroj, amit meglátogattunk, elsősorban azért, mert egy jót akartunk sétálni a zöldben, erre pedig egy fürdőhely fürdői parkja nagyon alkalmas Lengyelországban. Kisebb, mint Kudowa-Zdroj, de ettől még annál is nyugodtabb. Igazából nem sokat lehet írni róla, az egyetlen különlegessége, hogy itt található a Chopin ház. A 16 éves Chopin az édesanyjával ill…

Lengyelország, Wałbrzych, Palmiarnia

Azt kell mondanom, hogy (nem betervezve) jól döntöttünk, hogy nem a Zamek Książ-hoz (Ksiaz-i kastély) mentünk először, hanem ide. Ennek roppant egyszerű az oka: mint kiderült, itt is meg lehet vásárolni a jegyet a kastély meglátogatásához, kombijegy formájában. Ez azért volt jó megoldás, mivel itt gyakorlatilag senki nem állt sorba, ott viszont elég…

Lengyelország, Nowa Ruda, Turystyczna Kopalnia Węgla w Nowej Rudzie, SzG3

Nowa Rudán nem sok látnivaló van, támaszpontnak jó, ám ez a bánya viszont elsőrangú látnivalónak bizonyult. Az unokám szerint (aki 9 éves kislány) ez tetszett neki a legjobban az összes látnivaló közül. A földalatti világ nem idegen a számára, számtalan barlangban volt már, valamint 2 évvel ezelőtt volt már (arany)bányában is. Már az is pozitívum volt…

Lengyelország, Wambierzyce

Bár látszólag a templom a legnagyobb látványosság itt, mi azért találtunk más, érdekes dolgot is (erről később). A helyet hívják még Sziléziai Jeruzsálem-nek is, talán nem véletlenül. A templom körüli területen van Olajfák hegye , Sinai hegye, stb. tiszta bibliai, jeruzsálemi terület-nevek. Azonban a templom (ill. a környéke) elsősorban az itt található…

Lengyelország, Nowa Ruda (Park Hotel), SzG3

Nowa Ruda nem azért került bele a beszámolókba, mert valami fantasztikus hely lenne, hanem mert támaszpontnak igencsak alkalmas. A városban van egy kis Rynek (Főtér), annak közepében a szokásos városháza, meg néhány templom. Az egyetlen igazán érdekes látnivaló a turisztikai szénbánya (lengyelül: Turystyczna Kopalnia Węgla w Nowej Rudzie), A város épületállománya…
Oszd meg ezt az oldalt: Lengyelország