»Utazás»Lengyelország

Lengyelország

Lengyelország, Tátra Nemzeti Park, Dolina Koscieliska, SzG3

Folytatva a völgyekben történő túrázásokat, a második és egyben a legszebb völgy a Dolina Kościeliska. Itt is le kell róni a szokásos 20 PLZ parkolási és a 4 PLZ/fő belépti díjat. Mi itt már a legelejétől gyalog mentünk, itt nincs gyengébb rész. Aki akar, az persze beülhet egy gorál lovaskocsiba és fölmehet úgy a völgy közepéig. Néhány perces gyaloglás…

Lengyelország, Krakkó, Sanktuarium Bożego Miłosierdzia w Krakowie-Łagiewnikach, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Először tisztázzuk a lengyelül eléggé kacifántos nevet: ez az Isteni Irgalmasság Szentéje. Azt már a zakopánei látogatásunkkor is láttuk, hogy a lengyelek nagyon értenek a templomépítéshez (régen és most is). Látszólag egy egyszerű betonszerkezet, de valójában egy nagyon puritán, de mégis látványos templom épült a területen…

Lengyelország, Auschwitz (Oświęcim)

Az Auschwitz-Birkenau Koncentrációs Tábor (németül Konzentrationslager Auschwitz-Birkenau, KL Auschwitz) a legnagyobb német megsemmisítő tábor és egy sor koncentrációs tábor neve, három fő táborból és 40-50 kisebb táborból állt. Nevét a közeli Oświęcim német nevéről kapta, mely város Krakkótól kb. 60 km-re nyugatra helyezkedik el Dél-Lengyelországban…

Lengyelország, Ojcówi Nemzeti Park, Jaskinia Łokietka (barlang), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Mint azt már írtam, az Ójcówi Nemzeti Park hasonlít Aggtelek környékére. Miután mészkőből épül fel a terület, logikus, hogy sok barlang található itt. Miután Mi barlangmániások vagyunk, logikus volt, hogy legalább egy barlangot meglátogattunk. Az, hogy ez a legjobb választás volt-e, vagy vannak ennél szebb barlangok, azt nem…

Lengyelország, Ladek Zdroj, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most egy tipikus lengyel fürdőhelyre látogatunk el. A lengyeleknél a zdroj gyakorlatilag megegyezik a cseheknél található lázné-val (bár Karlovy Vary nevében nem szerepel, mégis az az egyik legnagyobb fürdőhely). Ladek Zdroj Lengyelország egyik legrégebbi fürdőhelye, mint ilyen már a XV. században is ismert volt. Mivel német…

Lengyelország, Opactwo Benedyktynów w Tyńcu (Benedek-rendi Kolostor Tyniec-ben), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most ismét Krakkó mellé látogatunk el. Ez a község gyakorlatilag határos Krakkóval és a Visztula D-i partján található. Krakkóból a Tyniec-i úton lehet megközelíteni, a belvárostól számítva kb. 10 km. Állítólag hajóval is el lehet idáig jönni, erre vonatkozóan nem találtam semmit Krakkóban, de ettől még igaz is lehet. A kolostor…

Lengyelország, Nowy Wiśnicz, zamek Kmitów i Lubomirskich, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most Krakkótól K-re fogunk kirándulni, Nowy Wiśnicz-be, hogy megnézzük a Kmitów i Lubomirskich kastélyt. Kb. 30 km-re esik Krakkótól és a jelenlegi állapotában csak annak ajánlom a megtekintését, akinek már más dolga ezen a környéken nincs (meg annak, aki nem feltétlenül Wieliczka-ban kíván egy sóbányát megtekinteni (az már…

Lengyelország, Tátra Nemzeti Park, Dolina Chochołowska, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most végre belecsapunk abba, amiért a lengyel Tátrába jöttünk! Ezek a Tátrába benyúló völgyek, amelyekről immár kijelenthetem, hogy sokkal korábban meg kellet volna csinálni ezeket a túrákat. De végül is összejött a dolog, nem kell mindig az Alpokba menni (nem kell, de nagyon jó az is). Egymás után Ny-ról K-felé mutatom be…

Lengyelország, Krakkó főtere (Rynek Główny w Krakowie), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Akkor most térjünk vissza Krakkóba, annak is a főterére. A Posztócsarnokot már megnéztük, most a tér egyéb nevezetességeivel fogok foglalkozni. Az eredete a XIII. századig nyúlik vissza, akkor Európa legnagyobb fővárosi tere volt (Ekkor ugyanis Krakkó volt a Lengyel Királyság fővárosa). 200x200 m-es területe azért alakult…

Lengyelország, Zakopáne

Zakopane a Tátra lábánál fekszik (800-1000 m), a Tátra fővárosának illetve Lengyelország téli fővárosának nevezik. Egy város, amelyet a legenda, és a górálok személyisége tesz még különlegesebbé. A gorálok a helyi hegyi őslakos nép. Zakopanét évről évre turisták 10 ezrei keresik fel. A város vonzereje a Tátra, amely sokak számára a legszebb hegyeket jelenti…

Lengyelország, Babiogórski Park Narodowy (Babia Gora Nemzeti Park), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A Babia Gora nemzeti park Lengyelország egyik legkisebb parkja. Jablonkánál kell elfordulni balra és kb. 20 km után egy parkolónál le kell tenni a kocsit (parkolási díj!). Elérve a fogadó épülethez, akárcsak a lengyel Tátrában, itt is belépődíjat kell fizetni (2012-ben 5 PLZ). Eredetileg nem az első napon szerettünk volna ide…

Csehország, Sněžka, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ilyenkor van bajban az ember, hogy mit írjon, ez a hely ugyanis pont Csehország és Lengyelország határán van (fele itt, fele ott). A hegy az Óriás hegység legmagasabb pontja, egyben Csehország legmagasabb pontja is, 1602 m. Érdekesség, hogy 1945-ig Németországhoz tartozott ez a hegy, csak ahogy a német határ nyugat felé tolódott…

Lengyelország, Ojcowski Park Narodowy (Ojców-i Nemzeti Park), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most ismerkedjünk meg az egyik kisebb nemzeti parkkal Lengyelországban: ez az Ojców-i Nemzeti Park. Akinek régebbi autós térképe van (mint nekünk) azzal a ténnyel fog szembesülni, hogy a korábban használt utakon nem tud bejutni a nemzeti parkba, ugyanis azokat lezárták (nagyon helyesen). Itt most nem árulom el, hogy hogyan…

Lengyelország, Krakkó Hotel Florian

Karácsony és szilveszter között 3 napot töltöttünk itt 4 fiúnkkal, plusz kettőjük barátnőivel. Egy csodálatos appartemant hotelban laktunk.

Lengyelország, Warsawa

A Novotel szállóban laktam 2012. augusztusban.

Lengyelország, Lengyelország, Kudowa-Zdrój, Błędne Skały, SzG3

Ez volt az egyik elsődleges úti célunk, ami miatt Lengyelországba jöttünk. A homokkő képződmények egyébként egészen a cseh-német határtól (Szász-Svájc - Cseh Svájc) egészen eddig terjed, kisebb megszakításokkal. Ezen a részen is vannak olyan szabadon látogatható helyek, ahol akár egy hetet is el lehet tölteni anélkül, hogy ugyanazt még egyszer megnéztük volna (pld…

Lengyelország, Jarków, Ogród japoński (Japán-kert), SzG3

Ez az a hely (az egyik), amely szerintem nem igazán létezhetne Magyarországon. Gondoljunk bele: zsákfalu, a határ mentén van, az erdő mögött már egy másik ország található, az ilyen helyzet itthon gyakorlatilag a falu halálát jelenti. Itt viszont a falvak tiszták, élettel telik, stb. (nem vagyok olyan elvakult, hogy azt higgyem, ez mindenhol így van…

Lengyelország, Ludwikowice Kłodzkie Muzeum Mölke, SzG3

Most egy érdekes programot fogunk áttanulmányozni: az a terület, ahol most Lengyelországban kirándultunk, az 1945-ig Németország szerves része volt, ezen belül Poroszország Alsó-Szilézia tartománya. Ez azért lényeges, mivel ezek a területek nem elfoglalt területek voltak, a tevékenységeiket a saját területeiken végezték. A lengyelek is a honlapjaikon…

Lengyelország, Wambierzyce

Bár látszólag a templom a legnagyobb látványosság itt, mi azért találtunk más, érdekes dolgot is (erről később). A helyet hívják még Sziléziai Jeruzsálem-nek is, talán nem véletlenül. A templom körüli területen van Olajfák hegye , Sinai hegye, stb. tiszta bibliai, jeruzsálemi terület-nevek. Azonban a templom (ill. a környéke) elsősorban az itt található…

Lengyelország, Srebrna Góra, Twierdza Srebrna Góra, Fort Wysoka Skała

A túránk 6. napjának végén egy, az eddigiektől teljesen eltérő helyet látogattunk meg, hogy szélesebb témakörben merítsünk a látnivalók között. Ez a Twierdza Srebrna Góra, Fort Wysoka Skała. Azért ilyen hosszú a neve, mivel a Srebrna Góra-i erődrendszer Fort Wysoka Skała erődjéről van szó. Az egészre a hely történelme ad magyarázatot. Mint már korábban…
Oszd meg ezt az oldalt: Lengyelország