»Utazás»Lengyelország

Lengyelország

Lengyelország, Krakkó, Sanktuarium Bożego Miłosierdzia w Krakowie-Łagiewnikach, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Először tisztázzuk a lengyelül eléggé kacifántos nevet: ez az Isteni Irgalmasság Szentéje. Azt már a zakopánei látogatásunkkor is láttuk, hogy a lengyelek nagyon értenek a templomépítéshez (régen és most is). Látszólag egy egyszerű betonszerkezet, de valójában egy nagyon puritán, de mégis látványos templom épült a területen…

Lengyelország, Ojcówi Nemzeti Park, Jaskinia Łokietka (barlang), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Mint azt már írtam, az Ójcówi Nemzeti Park hasonlít Aggtelek környékére. Miután mészkőből épül fel a terület, logikus, hogy sok barlang található itt. Miután Mi barlangmániások vagyunk, logikus volt, hogy legalább egy barlangot meglátogattunk. Az, hogy ez a legjobb választás volt-e, vagy vannak ennél szebb barlangok, azt nem…

Lengyelország, Ladek Zdroj, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most egy tipikus lengyel fürdőhelyre látogatunk el. A lengyeleknél a zdroj gyakorlatilag megegyezik a cseheknél található lázné-val (bár Karlovy Vary nevében nem szerepel, mégis az az egyik legnagyobb fürdőhely). Ladek Zdroj Lengyelország egyik legrégebbi fürdőhelye, mint ilyen már a XV. században is ismert volt. Mivel német…

Lengyelország, Opactwo Benedyktynów w Tyńcu (Benedek-rendi Kolostor Tyniec-ben), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most ismét Krakkó mellé látogatunk el. Ez a község gyakorlatilag határos Krakkóval és a Visztula D-i partján található. Krakkóból a Tyniec-i úton lehet megközelíteni, a belvárostól számítva kb. 10 km. Állítólag hajóval is el lehet idáig jönni, erre vonatkozóan nem találtam semmit Krakkóban, de ettől még igaz is lehet. A kolostor…

Lengyelország, Krakkó, Ogród Botaniczny Uniwersytetu Jagiellońskiego (Krakkói Jagelló Egyetem Botanikus Kertje)

Sziasztok, Gábor vagyok! Aki végigkövette a beszámolóimat, az látta, hogy ahol egy botanikus kert a látóterünkbe került, azt igyekeztünk megtekinteni, itt sem volt másképp. A nevét azért írtam ki ilyen hosszan lengyelül, mivel ez a neve, így lehet a térképen megtalálni. A belvárostól nincs messze, ha úgy alakul, akkor gyakorlatilag fél óra alatt egy laza sétával el lehet érni…

Lengyelország, Oswiecim, Auschwitz 1

Meglátogattuk Auschwitz területét.... Ez az a hely, amelyet mindenkinek - legalább egyszer látni kellene, és vannak olyan kiállítások, ahol - kegyeleti okok miatt - tilos fényképezni, ezeken a helyeken én sem tettem, de a fénykép úgyis kevés a hely bemutatásához, valamint vannak fényképeim, amiket ide inkább én sem teszek fel. Elsőnek jöjjön Auschwitz…

Lengyelország, Tátra Nemzeti Park, Dolina Chochołowska, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most végre belecsapunk abba, amiért a lengyel Tátrába jöttünk! Ezek a Tátrába benyúló völgyek, amelyekről immár kijelenthetem, hogy sokkal korábban meg kellet volna csinálni ezeket a túrákat. De végül is összejött a dolog, nem kell mindig az Alpokba menni (nem kell, de nagyon jó az is). Egymás után Ny-ról K-felé mutatom be…

Lengyelország, Morskie Oko, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most térjünk át a legkeletibb völgyre a lengyel Tátrában - ez a Dolina Bialki (később ebből ágazik ki a Rybi Potok - ahol az út felmegy a Morkie Oko-hoz). Ide szinte mindenki eljön, mivel itt lehet a legkönnyebben eljutni egy tengerszemhez (jelen esetben a Morski Oko-hoz). Na itt már több dolog van, amit át kell gondolni. A…

Lengyelország, Krakkó óvárosa, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Krakkó óvárosának néhány kiemelt részét már bemutattam, de azért ha az egész óvárost nézzük, azért még van igen sok és érdekes látnivaló. Amit eddig bemutattam: - a Posztócsarnok (Sukiennice) - a Főtér (Rynek Główny) - a Jagelló Egyetem, Campus Maius Ezekről most nem fog szó esni, de azért mint említettem van még bemutatni való…

Lengyelország, Ojcowski Park Narodowy (Ojców-i Nemzeti Park), Zamek w Pieskowej Skale, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Egy kissé össze-vissza ugrálva megyek végig a látnivalókon, de ezt inkább csak a változatosság kedvéért, mindenre sor kerül majd! Lengyelországban több kisebb nemzeti park van (pld. a már korábban bemutatott Babia Gora Nemzeti Park), most az Ojców Nemzeti Parkban vagyunk (erről majd később részletesen). Ez egy völgyrendszer…

Szlovákia, Dunajeci tutajozás, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most azt szeretném bemutatni, hogy nem túl messzire is milyen szép helyek találhatóak. Több alkalommal voltunk már itt és soha sem csalódtunk a tájban. A Dunajec ezen a helyen határfolyó Szlovákia és Lengyelország között (anno magyar lengyel határ volt). Mind a két ország indít tutajokat, a lengyel kb. 14 km hosszan, a szlovák kb…

Lengyelország, Krakkó, a Wawel, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Krakkó legnagyobb látványossága kétségkívül a Wawel. A királyi vár és a hozzá tartozó egyéb létesítmények egy szerves egészet alkotnak a Visztula partján. A parkolási díjak elkerülése miatt célszerű az autót a folyó túlsó partján hagyni, ez a kis plusz séta szerintem mindenkinek bele kell férnie (meg néhány óra alatt nem elintézhető a vár)…

Lengyelország, Krakkó Hotel Florian

Karácsony és szilveszter között 3 napot töltöttünk itt 4 fiúnkkal, plusz kettőjük barátnőivel. Egy csodálatos appartemant hotelban laktunk.

Lengyelország, Warsawa

A Novotel szállóban laktam 2012. augusztusban.

Lengyelország, Kłodzko, Minieuroland, SzG3

Ezt a helyet is az Google Maps gondos átkutatása után találtam. Ha már Kłodzko (főleg az erődrendszere) már másodszor marad ki, legalább ezt megnéztük. Igaz erősen a város határában van, egy szántóföld közepén. ahogy a térképen is látszik. Az első pozitívum az ingyenes parkoló. A második maga a Minieuroland, amely nekem inkább egy csodálatos virágos…

Lengyelország, Duszniki-Zdrój, SzG3

Ez volt a másik Zdroj, amit meglátogattunk, elsősorban azért, mert egy jót akartunk sétálni a zöldben, erre pedig egy fürdőhely fürdői parkja nagyon alkalmas Lengyelországban. Kisebb, mint Kudowa-Zdroj, de ettől még annál is nyugodtabb. Igazából nem sokat lehet írni róla, az egyetlen különlegessége, hogy itt található a Chopin ház. A 16 éves Chopin az édesanyjával ill…

Lengyelország, Międzygórze, Wodospad Wilczki

A második nap záró eseménye volt a vízesés megtekintése. Csak magamat ismétlem: a GoogleMaps igen gondos áttanulmányozása után, szinte véletlenül találtam ezt a helyet, csupán néhány nappal az indulás előtt. Mindenképpen be akartam szuszakolni a programba és ez végül is sikerült. A főúttól néhány (kb. 6-7 km-es) kitérőt kell megtenni és jobbra egy magas…

Lengyelország, Wałbrzych, Palmiarnia

Azt kell mondanom, hogy (nem betervezve) jól döntöttünk, hogy nem a Zamek Książ-hoz (Ksiaz-i kastély) mentünk először, hanem ide. Ennek roppant egyszerű az oka: mint kiderült, itt is meg lehet vásárolni a jegyet a kastély meglátogatásához, kombijegy formájában. Ez azért volt jó megoldás, mivel itt gyakorlatilag senki nem állt sorba, ott viszont elég…

Lengyelország, Kudowa-Zdrój

A lengyeleknél található Zdroj-ok nagy valószínűséggel analógok a fürdő-vel, ill. spa-val, a Bad-al, Lázné-val, stb. Van belőlük vagy ezer. Ezen a környéken is található legalább három, ebből kettőben jártunk. Az a jó bennük, hogy a felépítésük szinte azonos, van a régi falu, város és azon kívül a fürdőhely (ami általában gyógyfürdő, vagy gyógyvízforrás)…

Lengyelország, Wałbrzych, Zamek Książ

Kudowa-Zdrój, Błędne Skały után ez volt a másik hely, ami már az első lépéseknél is a fő programunkban szerepelt. Erről a kastélyról és a történelméről is a National Geographic (továbbiakban NG) révén szereztem tudomást. Itt most egy kis történelmi kitérőt kell tenni, hogy a dolgok világosak legyenek: Most egy érdekes programot fogunk áttanulmányozni:…
Oszd meg ezt az oldalt: Lengyelország