»Utazás»barchen utazási blogja
Utazási blog

barchen utazási blogja

Indonézia, Benoa - Bali szigete

Ez egy gyönyörű sziget, kedvesek az emberek. Fehér part, mindig meleg van. Sajnos mi a monszum idején értünk ide. A cunami itt is sok embert megölt.

Chile, Coquimbo

Ez egy chilei város. Sajnos Chile nem hagyott bennem olyan mély nyomot, mint a pisco saur italuk. Ettől meg a vörösboruktól jó fejfájást kaptunk másnap. A pisco amúgy egy nagyon jó találmány, hasonlít a caipira, de ebben van tojásfehérje is. Ezt a keresztet még II. János Pál pápa szentelte meg. A millenniumra állíttatták. A halpiac egy külön élmény…

Chile, Chilei fjordok

Két napon keresztül hajóztunk a chilei fjordokban. Szép és szinte az egész Chile partvidéket a fjordokon keresztül közelíthetjük meg. Van nagyon sok gleccser és vulkán. Délen szinte mindig esik és köd van az évnek ebben a szakában. Ha valaki eljut ide, vigyázzon a Magellán útnál majd a Horn foknál.

Új-Zéland, Lyttelton

Ez a kis település is egy öbölben van de a déli szigeten. Christchurch kikötője. Van itt egy érdekes szép delfin a Hektor delfin ami csak itt honos. Nem sok van már belőle. Van a hegytetőn egy kilátó, ahová libegővel jutunk fel.

Új-Zéland, Wellington

Ez is az északi szigeten van és az ország fővárosa, de nem a legnagyobb. Van egy jó kis bevásárló utcája, ahonnan egy siklóval felmehetünk a hegyre. Innen jó a kilátás és van egy szép botanikus kert.

Norvégia, Leknes

Nagyon sokfelé jártam már Norvégiában. Ez a település fent északon a Lofoten-szigeten található. A népsűrűség itt is olyan, mint az egész országban. Alig látsz embert. A táj meg gyönyörű. Aki nem szereti a csendet a hideget és a magányt, az ne jöjjön erre.

Malajzia, Sandakan-borneo szigete

Borneó szigete, ahol sok orangután él. Voltunk egy rezervátumban, ahol sok orangután él és itt szoktatják rá őket a dzsungel élethez. Jó kis halászfalu van a kikötőtől nem messze.

Ukrajna, Jalta

Na sziasztok újra itt vagyok. Nemrég jöttem haza újabb 4 hónapos túrámról. Most megint Dél-Amerikában, Közép-Amerikában, Karibon és Nyugat-Európában barangoltam. De mielőtt arról mutatok képeket előtte a régebbi kimaradt országok jönnek. Ha minden igaz, elértem a 150 országot - nem rossz mi? Itt is majdnem minden nyáron megfordultam az elmúlt 11 évben…

Egyesült Arab Emírségek, Abu-Dzabi

Nagyon szép város, véleményem szerint jobb mint Dubai. Itt is ugyanolyan nagy építkezések zajlanak, mint Dubaiban. Itt található a világ legjobb és legszebb hotelja az Emirates Palace. A kép is ott készült. Olyan mint egy erődítmény. Az is található a város közepén. Ez a legrégebbi több száz éves épület felhőkarcolók között. Gyönyörü a víz. Télen is meleg van, nem olyan nagyon drága…

Jordánia, Petra

Hát ez csodálatos volt. Ha a képet valaki megnézi, láthatja azért olyan ismerős, mivel itt forgatták az Indiana Jones és az utolsó kereszteslovag című filmnek a végét, ahol a lovag elrejtőzött. A sziklába véset templomban amúgy semmi sincs, egy üres nagy terem 3 mellékteremmel.

Chile, Valparaiso

Santiago de Chile a főváros kikötője. Nagy szerencsénk volt, mert a hatalmas 9-es földrengés előtt nem sokkal voltunk itt. Nagy város, de nincs látnivaló.

Norvégia, Honningsvag

Na ez itt Európa legészakibb pontja. Itt is magas hegyek sok eső és még nyáron is max 15 fok. A hegyoldalakon sok rénszarvas futkorászik és a legérdekesebb az a kilátó. Többször is megfordultam erre de a jó idő az ritka errefelé.

Belgium, Oostende

Jó kis belga kikötőváros. Mindenhol lehet kapni igazi belga söröket. Igaz itt az év minden napján más sört ihatunk. mi is kipróbáltunk dupla és tripla söröket. A dupla 8-9 fokos, a tripla 10-13 fokos, szóval pár pohár azt vége.

Chile, Puerto Montt

Na itt kezdődnek az igazi nagy vulkánok. 100 meg 100 kisebb nagyobb vulkán. Legutóbb 2-3 éve volt erre nagyobb kitörés. Nagyon aktívak erre a vulkánok. A helyiek fürdenek a hideg vízben utánuk lehet csinálni. Vannak szervezett kirándulások a vulkánokhoz.

Ausztrália, Sydney

Nagyon szép város. Az Opera, a híd amire fel lehet menni sok pénzért biztosító kötéllel, a kilátótorony. Éjszaka a kikötőnél jókat lehet enni és a 4 emeletes szórakozóhely salonnal, diszkóval,night clubbal és játékteremmel.

Egyesült Államok, Key West

Mindig jó meleg van talán ezért is engedélyezett itt a melegek házasodása. Innen csak 80 mérföld Kuba. Egy jó ladik és 1-2 óra pl olyan amikor itt jártunk egy olyannal. Ekkor volt valami verseny hatalmas speedboatoknak. Brutál gyorsak. Szép város szívesen jönnék vissza bármikor ide. Aki Amerikába jönne esetleg Maiamiba akkor ruccanjon le ide megéri…

Tunézia, Carthago

A 3 pun háború kiinduló és végpontja. Innen indult Hannibál 100000 emberrel és 37 elefánttal a római birodalom ellen, de később a rómaiak a földig rombolták Carthagot. Rengeteg rom van, még egy régi kikötő is, Van egy hatalmas archeológiai park az elnöki rezidencia mellett. Csodálatos még a régi fürdő is, látható és semmi sincs felújítva, minden az eredeti romos formájában látható…

Peru, Lima

Sajnos a főváros nem valami tiszta. A főtéren kívül nem sokat lehet itt látni. Az szép és a környék is, de ha odébb megyünk akkor nagyon nagy szegénységet és koszt látni.

Montenegró, Kotor

Ez a település egy nagyon szép fjordban van. Olyan szép, mint a norvég fjordok. Felmehetünk a hegybe a kolostorhoz a várba. Az óvárosban nagyon szép napot töltöttünk el. Többször megfordultunk itt, nagyokat lehet kirándulni és fürdeni. Gyönyörű.

Tonga, Nukualofa

Ez a sziget a Csendes-óceánban fekszik. Nem nagy, de a királyuk annál nagyobb. Volt szerencsém az egész királyi családhoz, amikor előszór 2004-ben itt jártam. Legutóbb 2011. év elején jártam itt. A fotón a lila ruhás nő a királyné.
Oszd meg ezt a blogot: barchen utazási blogja

Itt voltam!

Bakancslista

Az utazási blog készítője még nem hozott létre egyetlen nyilvános bakancslistát sem!

Útvonal

Az utazási blog készítője még nem hozott létre egyetlen nyilvános útvonalat sem!