»Utazás»barchen utazási blogja
Utazási blog

barchen utazási blogja

Svédország, Visby-gotföld

Svédországhoz tartozó sziget, régen a gozók lakták és állítólag sok kincset rejtettek itt el a vikingek is. Szép hely, nyáron is kellemes időjárás van, nincs kánikula.

Argentína, Ushuaia

End of the world ez a tábla áll itt és valahol igazuk is van, mivel a világ legdélebbi városa. Sok pingvint lehet itt látni és sok a fóka is. Innen indulnak az expedíció hajók az Antarktiszra. Itt is nagyon jó grillezett argentin steakeket ettünk. A Magellán szorosnál 225 km-hs vihart éltünk át. Mindenkinek tudom ezt a helyet ajánlani

Egyesült Arab Emírségek, Abu-Dzabi

Nagyon szép város, véleményem szerint jobb mint Dubai. Itt is ugyanolyan nagy építkezések zajlanak, mint Dubaiban. Itt található a világ legjobb és legszebb hotelja az Emirates Palace. A kép is ott készült. Olyan mint egy erődítmény. Az is található a város közepén. Ez a legrégebbi több száz éves épület felhőkarcolók között. Gyönyörü a víz. Télen is meleg van, nem olyan nagyon drága…

Norvégia, Leknes

Nagyon sokfelé jártam már Norvégiában. Ez a település fent északon a Lofoten-szigeten található. A népsűrűség itt is olyan, mint az egész országban. Alig látsz embert. A táj meg gyönyörű. Aki nem szereti a csendet a hideget és a magányt, az ne jöjjön erre.

Olaszország, Nápoly

Sokszor jártam már itt, ez az a város, ahol az igazi digok élnek. A bűnözés az nem semmi. A sétáló ember mellett elmegy a motoros és kiszakítják a kezéből a táskát. Egyszer egy kollégámnak eladtak 400 euroért egy bedobozolt követ I-phone helyet. A város tényleg olyan mint a Piedone filmekben. A hegyoldalban vannak olyan sikátorok, ahova még két kísérővel…

Belgium, Antwerpen

Nagyon szép flamand város. A belvárosban a házak is nagyon régiek. itt található Guliwer vára is. Tudom mindenkinek ajánlani egy jó hétvégi kirándulásnak.

Indonézia, Parepare

A világ legnépesebb iszlám országa. Nekem bejön a hely. Nagyon sok szigetből áll az ország és minden szigetnek megvan a sajátossága. Sok eső és napsütés. Egzotikus állatok és kedves emberek. Voltam üzletben, ahol használt műfogakat és aranyfogakat árultak.

Ausztrália, Cairns

Szép, rendezett város. Olyan, amit itt Ausztráliában elvárhatunk. Nagyon meleg volt. A város közepén szabad medence, szabad grillhelyekkel. A waggi marhasteak nagyon finom (masszírozzák a marhát). A strand a sósvízi krokik miatt van. A taxisunk is elütött egyet.

Tunézia, Carthago

A 3 pun háború kiinduló és végpontja. Innen indult Hannibál 100000 emberrel és 37 elefánttal a római birodalom ellen, de később a rómaiak a földig rombolták Carthagot. Rengeteg rom van, még egy régi kikötő is, Van egy hatalmas archeológiai park az elnöki rezidencia mellett. Csodálatos még a régi fürdő is, látható és semmi sincs felújítva, minden az eredeti romos formájában látható…

Tajvan, Jilong

Tök jó utcai felvonulás volt sok-sok dobossal.

India, Cochin

Nagyon szegény fűszerkereskedő város. az 1500-as években Vasco de Gamma portugál felfedező kezdett el az itteniekkel kereskedni. a mai napig megvannak a fűszer feldolgozó gyárak.Olyan itt az élet, mintha az angol gyarmatosítók kivonulásával megállt volna az élet.. itt áll India legrégebbi keresztény katedrálisa. ide volt eltemetve Vasco de Gamma is…

Izland, Reykjavik

Egy unalmas város, DE ha kijjebb megyünk a városból, sok csodát látni. Gejzírek, lagúnák és vízesések.

Portugália, Lisszabon

Nagyon sokszor jártam már itt. Érdekes város de sajnos nem a legtisztább. Valamikor itt rendezték az expo-t és egy csodálatos városrészt építettek fel. Tényleg szép lett. A belváros is tartogat érdekes épületeket, de van itt is egy Jézus szobor, ami az Atlanti óceán másik felén Rio-i szobor testvére és pont egymással szemben állnak. A híd majdnem…

Japán, Kóbe

Tök jó volt. Az ételek és a kiszolgálás tökéletes volt. Mint minden japán étteremben, az étlap fényképes hogy mi civilizálatlan emberek is tudjunk választani. Voltunk egy ajándék üzletben és láttuk, hogy egy magyar képeslap lóg. Mondtuk az idős japán hölgynek, mi onnan jöttünk. Ő erre tört magyarsággal üdvözölt és beszélgetett velünk.

Norvégia, Fjord válogatás

A fjordok között utazni igen érdekes. Ezeket a hegyek között levő képződményeket a jégkorszakban megfagyott víz és a gleccser mozgása alakította ki. A mai napig rengeteg gleccser van erre, de sajnos egyre kevesebb. Talán a leghosszabb a 72 km hosszú 800 m vastag itt norvég földön. Rengeteg a magas hófedte hegy, a vízesés és a lazac-farm.

Olaszország, Roma

Minden út Rómába vezet. Ez így igaz. Ezt a várost mindenkinek látnia kell, de erre kell vagy egy hét. Plusz egy nap a Vatikánhoz. Voltam olyan szerencsés hogy többször megfordultam itt. Erről a városról oldalakat lehetne írni, de csak röviden: CSODÁLATOS.

Olaszország, Velence

Itt már nagyon sokat voltam, nyaralni is és munka miatt is. Legutóbb kikapcsolódni jöttünk. mindig jó itt a kis utcákban sétálni. Könnyen el lehet tévedni, de aki követi a táblákat az sose fog. Ezt mindenki elérheti szerintem, 700 km Magyarországról.

Törökország, Canakkale

Ennél a szorosnál tudunk Isztambulhoz felhajózni. Aki itt jár, menjen el Trójába. Megéri.

Belgium, Oostende

Jó kis belga kikötőváros. Mindenhol lehet kapni igazi belga söröket. Igaz itt az év minden napján más sört ihatunk. mi is kipróbáltunk dupla és tripla söröket. A dupla 8-9 fokos, a tripla 10-13 fokos, szóval pár pohár azt vége.

Dél-Afrikai Köztársaság, Port Elisabeth

Ez is egy nagyobb dél-afrikai város. Itt is többször megfordultam. Voltunk egy oroszlán parkban, ahol kis oroszlánokkal játszottam és utána egy szafarit is csináltunk. Fociztunk egy helyi csapat ellen de 2-1-re kikaptunk, igaz a gólpaszt én adtam. Jó volt.
Oszd meg ezt a blogot: barchen utazási blogja

Itt voltam!

Bakancslista

Az utazási blog készítője még nem hozott létre egyetlen nyilvános bakancslistát sem!

Útvonal

Az utazási blog készítője még nem hozott létre egyetlen nyilvános útvonalat sem!