»Utazás»Kriszti utazási blogja»Brüsszel - London - Párizs

Kriszti utazási blogja

Brüsszel - London - Párizs

Magyarország, Indulás a Domus parkolóból

Szombaton délután négy óra körül indultunk el a hatalmas, csodaszép lila buszunkkal, és egészen másnap délig meg sem álltunk Belgiumig. Azért persze nem kevés benzinkutat látogattunk meg útközben, és bár a legtöbbnél kellett fizetni a WC-ért, a boltjukban mindig levásárolhattuk az árát.

Belgium, Brüsszel

Vasárnap délelőtt érkeztünk meg az első úti célunkhoz a Grand Place-hez. Miután megtekintettük az aprócska pisilő kisfiút, sétálgathattunk egy kicsit a belvárosban. Megkóstoltuk a helyi ételkülönlegességet, a „waffel”-t, majd benéztünk néhány belga csokoládéboltba, de aztán ki is jöttünk ugyanis az elképesztő csokoládéválaszték mellett horror árak is fogadtak minket…

Franciaország, Calais to Dover

Éjjel Franciaországban egy tranzitszálláson aludtunk egészen a hajnali három órai ébresztőig, amikor is elindultunk a kompra, amivel átjutottunk Calais-ból Dover-be. A hajnali sötétségben nem sokat láttunk a francia tengerpartból, viszont magát a kompot volt időnk alaposan megnézni. Meglehetősen méretes volt, legalábbis az itthon megszokottakhoz képest…

Egyesült Királyság, Canterbury

Canterbury egy hangulatos kisváros barátságos utcákkal, egyenruhás diákokkal, szokatlan és ijesztő módon az utca bal oldalán közlekedő autósokkal, minden utcájában minimum három szuvenír árus bolttal és egy óriási katedrálissal. A szuvenír árusok mellett még különféle kis kajáldák voltak szép számmal, így megkóstolhattuk az első igazi angol villásreggelinket…

Egyesült Királyság, Leeds Kastély

A valaha királyi rezidenciaként működő monumentális parkban 15000 Fontért vásárolhattunk volna éves golfbérletet, de ehhez nem volt kedvünk. Inkább körbejártunk egy kicsit, megtekintve az óriásira nőtt növényzetet, az impozáns kastélyt és a hozzá tartozó botanikus kertet. Az állatok, mint azzal később többször is szembesültünk, nagyon barátságosak voltak…

Egyesült Királyság, Leysdown lakókocsipark

A következő szállásunk egy lakókocsiparkban volt, kisebb lakás méretű kocsikba költöztünk be. A fűtés ugyan nem működött tökéletesen, ám a közös épületben kárpótoltak minket finom ételekkel. Érkezésünk után megnéztük a szállás közelében lévő tengerpartot, amiben többen ruhástól meg is mártóztak. Való igaz, hogy előző éjjel a buszon nem tudtunk fürödni, többségünk mégsem erre vágyott…

Egyesült Királyság, Madame Tussauds panoptikum

Másnap reggel elindultunk a szép lila buszunkkal Londonba, ahol először fakultatív program lehetőségek között választhattunk. Akik hírességekkel szerettek volna fotózkodni, még ha csak viaszból is voltak a Madame Tussaud’s panoptikumba indultak, akiket a nyomozósdi világ vonzott a Sherlock Holmes Múzeumot látogatták meg. Néhányan pedig metrón mentek…

Egyesült Királyság, British Museum

Következő állomásunk a British Múzeum, ami egyike a világ legnagyobb, az emberi történelemmel és kultúrával foglalkozó múzeumainak. Gyűjteményei – melyek több mint 13 millió tárgyból állnak – a kezdetektől a jelenkorig mutatják be az emberi kultúra történetét. Különböző termekben különböző kultúrákban találhattuk magunkat, az ott töltött időnk alatt nem is tudtuk az egészet bejárni…

Egyesült Királyság, Westminster Apátság

Másnap, miután átverekedtük magunkat a reggeli dugón, a Westminsteri apátság volt a célpont, mely az angol gótikus építészet remekműve, gyönyörű. A székesegyház ablakai Anglia legszebb gótikus ablakai közé tartoznak. A nagyméretű, háromhajós épület ötoldalú, öt kápolnával körülvett szentéllyel zárul. A nyugati homlokzat alsó része a 15. századból származik…

Egyesült Királyság, Szent James Park

A Szent James parkon átsétálva szerettünk volna eljutni a Buckingham Palotáig, amit némileg nehezített a szabadon mászkáló állatsereg, és az is, hogy lépésenként meg kellett állni fotózni, mert mind aranyosak voltak. A St. James Park, magyarosabban Szent Jakab Park London szívében, Westminsterben található. A park nevét a korábban itt található…

Egyesült Királyság, Buckingham Palota

A Buckingham Palotához érve megnézhettük a táblát, amire az volt kiírva, hogy őrségváltás csak holnap lesz. Magát a palotát, illetve az előtte strázsáló fekete kucsmás őröket azért megcsodáltuk. Valamint még egy lovas felvonulást is elcsíptünk. A Buckingham-palota a brit uralkodó hivatalos rezidenciája, lakhelye. A klasszicista stílusú, kétemeletes…

Egyesült Királyság, Trafalgar tér

A Buckingham palotától a Piccadilly Circus színes, villogó fényreklámokkal felszerelt sarokháza mellett, és a kínai negyeden át elindultunk a Trafalgar térre. Útközben még belebotlottunk a több emeletes M&M World áruházba, ahol a ruháktól a mindenféle kiegészítőkig mindent a népszerű csoki inspirált. A Trafalgar tér London egyik legnevezetesebb köztere…

Egyesült Királyság, Big Ben

A Big Ben a londoni Westminster-palota toronyórájának harangja, illetve az óraszerkezet neve. Az angol parlament keleti szárnyának végén, egy óratoronyban található.

Egyesült Királyság, London Eye

A Trafalgar tér után a London Eye következett. A hatalmas kerekébe csak némi átvilágítás után juthattunk be. Miután a biztonsági őrök meggyőződtek arról, sem miszlikbe aprítani, sem felrobbantani nem akarjuk magunkat odafent, beléphettünk egy átlátszó kabinba, amiben szép lassan a város fölé emelkedtünk. A London Eye magassága 135 méter, és összesen 1700 tonna vas van benne…

Egyesült Királyság, Salisbury

Salisbury Anglia délnyugati részén fekvő város és fő látványossága a katedrális, ami a 123 méteres templomtornyával a legmagasabb az Egyesült Királyságban. Az épületben található a négy fennmaradt Magna Charta másolatból a legjobb állapotban lévő példány.

Egyesült Királyság, Stonehenge

A Stonehenge-hez érve furcsa volt, hogy egy kőrakást ennyire tud élvezni az ember. Persze erről az is tehet, hogy idegenvezetőnk hosszasan részletezte a kövek történetét. Valójában a legmegdöbbentőbb azzal szembesülni, hogy a fizika törvényei szerint ezek a kövek nem lehetnének ott. Akik nem vettek jegyet, mert hogy majd kívülről is látják a hatalmas…

Egyesült Királyság, Tower of London

Miután reggel utoljára elhagytuk a szállásunkat, a Tower-hez indultunk, mielőtt még Angliát is elhagytuk volna. A fekete hollók a helyükön voltak, tehát úgy tűnik, hogy a birodalom egyelőre nem omlik össze. Ugyanis a legenda szerint, ha a hollók elhagyják a Towert, elpusztul a Tower, a monarchia, sőt az egész birodalom is. A Tower egy több erődített…

Egyesült Királyság, Tower Bridge

A 19. század végén szükségessé vált Londonban egy újabb közlekedési kapcsolat létesítése a Temze felett, mely a megépült hidaknál keletebbre, a tengerhez közelebb helyezkedik el. London számára a tengeri kapcsolat azonban a városon belülinél is fontosabb volt, így a parlament előírta, hogy a hídnak biztosítania kell a legnagyobb tengeri hajók áthaladásának lehetőségét is…

Franciaország, Notre Dame

Az éjjelt megint a franciaországi tranzitszálláson töltöttük, majd onnan indultunk tovább az egy napos városnézésünk első látnivalójához a Notre Dame-hoz. A Notre-Dame jelentése: „Mi Asszonyunk”, Párizs legismertebb gótikus stílusú temploma. A katedrális 128 méter hosszú, 41 méter széles, és két tornya 69 méterre nyúlik, míg karcsú templomtornya a 90 méteres magasságot éri el…

Franciaország, Louvre

A Notre Dame megtekintése után, az elszántabbak beállhattak a pár órás sorba a Louvre-nál, hogy, ha már itt vannak, legalább a Mona Lisára ránézhessenek. Akiket meg kevésbé vonzott a festményeket tátott szájjal bámulni program, szabadon mászkálhattak, vásárolgathattak, nézelődhettek a belvárosban addig. A Louvre Párizs központi részén, a Szajna jobb…

Franciaország, Arc de Triomphe (Diadalív)

Az Arc de Triomphe magyar nevén a Diadalív híres párizsi emlékmű, Franciaország fővárosának egyik legismertebb látnivalója, amely I. Napóleon császár és a mindenkori francia hadsereg dicsőségét hirdeti.

Franciaország, Tuileriák kertje

A Tuileriák palotája szó szerint „a cserépgyárak palotája” a francia uralkodók lakhelye volt Párizsban. Nevét onnan kapta, hogy egy régi cserépgyár helyére épült.

Franciaország, Invalidusok háza

Az Invalidusok háza egy épületegyüttes Párizs VII. kerületében, melyben jelenleg Franciaország hadtörténetéhez kapcsolódó emlékművek és múzeumok találhatóak. A Hadtörténeti Múzeumban Napóleon igazán nem panaszkodhat a sírhelyét illetően, persze kérdés, hogy a sok kínai turistától tud-e megfelelően nyugodni.

Franciaország, Eiffel-torony

Az Eiffel-torony Párizs egyik jelképe, ami a tervezőcég tulajdonosáról, Gustave Eiffel mérnökről kapta a nevét. A torony összmagassága 324 m, ebből maga a torony 300 m, rászerelve 24 m-re magasodik egy tévé-adóantenna. Első emelete ahonnan kinézhetünk 58, második emelete 116, a harmadik 276 m magasban van. Négyzetalapú, 1,6 ha alapterületű, 10 100…