»Utazás»Worldwalk

Worldwalk

Spanyolország, Oliva

Üdvözlet Oliva-ból! A mai téma: a Narancs. Nem most írok először, és szerintem nem is utoljára, a narancsról. Mivel anyagiaink erősen szűkülnek, egyelőre nincs más választásunk mint hogy elkezdjük a kéregetést, illetve abból táplálkozunk amit a természet (termesztés) ad. Narancsból van elég, Amazonast lehetne vele rekeszteni. Úgy gondoltuk kipróbáljuk…

Spanyolország, Almería

Üdvözlet Castell de Ferro-ból! Almeriat már elhagytuk, szép város, érdekes hely, főleg a Puccso! Mi is az a Puccso? Közeledett az éjszaka és helyet kerestünk az alváshoz, gondoltuk Almeria külvárosa körül jó lesz, láttunk is arrafelé egy kiszáradt folyómedret úgyhogy gondoltuk jó lesz. Ahogy haladtunk a lakott részből kifelé, egyszer csak ott találtuk magunkat a Puccso közepén…

Szenegál, Ross Béthio

Üdvözlet Ross-Bethio-ból ! (ejtsd: Rossz Betyo) Sahel. Ez a neve annak a sávnak, ahol a sivatag és a szavanna küzdelme zajlik. Nouakchott-tól Rosso felé haladva a változás drámai, de annyira, hogy kétszáz kilométeren belül minden más lett. Más lett a talaj, az időjárás, a flóra és fauna, meg az emberek is megváltoztak. A homok az maradt, azonban…

Ausztria, Türnitz

Folyó völgyben haladunk fölfelé az Alpok felé. Finoman és lassan, de állandóan fölfelé, más izmok kezdenek fáradni. Nagyon izgalmas dolog, hogy csak egy hegyvonulatnyit látunk előre, és kíváncsian lessük, hogy mögötte mi jön, ha minden igaz (és eddig úgy volt), mind magasabb és magasabb hegyeket kellene látnunk. Ma már itt-ott sziklákat is láttunk a csúcsokon kibukkanni…

Marokkó, Laâyoune

Üdvözlet Laayoune-ból a Nyugat-Szahara fővárosából! A múltkor arról írtam hogy a Tarfaya-Laayune szakasz nem az óceán mellett lesz, hanem egy kicsit be kell gyalogolnunk a Szaharába. Amitől a leginkább tartottunk, a hőség, végül is nem okozott gondot, a szél viszont annál inkább. Még most is görcsöl a bal lábam az izomláztól. A szél megállás nélkül…

Franciaország, Vienne

Ferencék elhagyták Lyon-t, jelenleg Vienne-ben vannak. Lyonba annyira nem tudtak semmit elintézni, hogy az őket tovább és tovább küldő szervezetek végül egy leszakadt hajléktalan szállásra küldték őket, ahol pihenni nem sokat tudtak, de legalább valaki lehugyozta Ferenc hátizsákját. Egy fél napot tehát a mosodában is eltöltöttek. Internet közelébe sem…

Spanyolország, Cuevas de Almanzora

Üdvözlet Cuevas de Almanzora-ból! Beléptünk Andalúziába, az utolsó spanyol és egyben európai tartomány, melyen átgyalogolunk. Igazi vadnyugati hangulatot csinálnak a vörös-sárga kopár hegyek és az érezhetően délies hevülettel bíró spanyolok. Láttunk házakat, melyeket a hegybe építettek bele, gondolom a nyári negyven fok fölött így könnyebben elviselhető…

Spanyolország, Palafrugell

Üdvözlet Palafrugell-ből! Sikerült találnunk egy kicsi, nyugodt, szélvédett tengerpartot, Aiguafreda volt a neve. Itt Újéveztünk, ittunk bort és sangriát, játszottunk ki nevet a végén-t, majd úgy tíz óra körül elmentünk aludni. Sajnos, ha az ember megszokja a 9 óra körüli rendszeres bealvást, nehezen tud éjfélig fennmaradni. Kb. hajnali négykor ébredtünk…

Mauritánia, Nouadibhou

Kissé szutykosan, szakadtan, porosan és büdösen, de mindenekfölött hulla fáradtan (a kaja is elfogyott), megérkeztünk a Nyugat-Szahara (Marokkó) - Mauritánia határra. Az már elsőre látható volt, hogy itt komolyan veszik a határ dolgot és rohadtul szigorúan ellenőriznek mindent. A vámosok nem csak úgy, körbekopogtatják a járműveket, meg félvállról megkérdezik…

Marokkó, Laâyoune (ENSZ bázis)

Hello ! Délelőtt egy-egy kis cipót ettünk, lekvárra már nem jutott. No ekkor szakadt a fonál. Az utunk folyamán már harmadszor vagyunk a szakadék szélén. Én már direkt engedem hogy kis híján az összeomlás mélységeire jussak. Ahogy a mondás tartja: ha már padlón vagy, ott összeszedhetsz valamit. Ma már fél óránként néztük a bankautomatát, mivelhogy egy lyukas petákunk se maradt…

Franciaország, Perpignan

Sziasztok, üdvözlet Perpignan-ból. Két napig esett az eső, ebben semmi különös nincs, de a hideg, sűrű, áztató eső különösen kellemetlen, ha az ember mellett pálmafák, narancsfák meg mindenféle ismeretlen virágzó növények vannak. A legjobb ha estefelé is esik az eső, amikor a helyet keressük, hogy hova tegyük a sátrat. Errefelé már a sziklak és nagy…

Németország, Karlsruhe

Ferenc és István még mindig a német erdőkben bolyong, és várhatóan még két-három nap, mire átérnek Franciaországba. Ott újra a magyar telefonszámukat használják majd (+36204165722). Bár hosszú, csodaszép sétákat tesznek az erdőkben, légvonalban nem nagyon haladnak a kacskaringós utakon. Kicsit unják is már az évszázados tölgyek nyújtotta romantikát…

Spanyolország, Montgat

Üdvözlet Barcelona széléből! Azon fáradozunk, hogy hogyan legyünk még egy éjszakát Barcelonában. Próbáltuk a Magyar konzult, de ők csak a helyi hajléktalan szállókat tudták megadni. Nagyvárosok hajléktalan szállóiba nem megyünk. Soha többé. Felejtsék el. Most a Magyar-Katalán baráti társasággal próbálkozunk. Reméljük hogy tudnak segíteni, ha nem, akkor…

Spanyolország, Barcelona

Üdv Barcelonából. A Gaudi tervezte templomot megnéztük, tényleg király, és beteg. Sajna senki nem tudott segíteni alvás, tusolás és mosás ügyben, úgyhogy a Gaudi féle templomon kívül nem sok mindenre marad idő. Sötétedés előtt el kell hagynunk ezt a várost. Nagyon komoly regenerációra van szükségünk, külsőleg (és szagra is) kezdünk hajléktalanszerűek lenni…

Németország, Rottweil

Ulm-ból szerdán indultunk el, hogy a sváb Alpokon keresztül végre elérhessünk szülővárosomba Rottweilbe. Az Osztrák Alpok nehezen überelhetők, ennek ellenére volt egy-két komoly szakaszunk. Az útvonalat (Ulm-Rottweil) öcsém tervezte meg, mivel a főútvonalak nagy kerülőkkel jártak volna (kb. 180-190 km), gondoltuk a hegyi utak, faluról-falura lesznek a gyorsabb megoldás (140 km)…

Németország, Stuttgart

Most beszéltem Ferenccel, a mai nap folyamán elérik Stuttgartot, ahonnan remélhetőleg újabb képeket tudnak feltölteni, és talán a blogra is írnak majd. Az elmúlt napokban nagyon szép időben sétáltak, mára ez kicsit megváltozott, lóg az eső lába. Rotweili rokonaiktól kaptak új hálózsákokat, így remélhetőleg akkor sem fáznak majd, ha újra hideg lesz. Mivel…

Spanyolország, Calella

Üdvözlet Calella-ból! Kevés az idő, ezért most nem írok semmit. Az internetezők olyan lassúak, hogy az ember idegbajt kap és akkor nincs kedve irkálni. Azért annyit elmondok, hogy tényleg nagyon szépek a tengerpartok és sajnálóm hogy a Webmester nem tűzdelte tele velük az oldalt, hogy mások a nyálukat csurgathassák. Na, mindegy, a fotóalbumban meg lehet őket találni…

Spanyolország, Málaga

Ferenc és István, a WorldWalk csapat pénz hiányában nem tudott Dakarból a tengerentúlra hajózni/repülni, így kényszerszünetet iktattak a gyalogútba. Visszastoppoltak/buszoztak Tangerig, átkompoztak Spanyolországba és elgyalogoltak Málagába. Most ott próbálnak munkát keresni és aktivizálni a jóakaróikat.

Franciaország, Tournon

Üdvözlet Tournon-ból! Jajj, újra koldulunk, Taize-ban a Német csoport vezetőjétől kaptunk 100 eurót, eddig azt ettük, sajnos elfogyott. Nem értem miért nincs annyi szerencsénk itt délen, mint északon. Lehet hogy érzékenyebbek az emberek a hidegre és most egy kicsit mogorvábbak. Na azért kaja van, még ha néha egy kicsit szűkösen is.

Magyarország, Kecskemét

A fiúk pár perce hagyták el Kecskemétet. A tegnapi napjuk nagyon kellemesen telt, egy haver segített nekik internet-kávézót keresni, bevásárolni, és még a helyi kempingben is elintézte, hogy ingyen megszállhassanak. Most végre jól kialhatták magukat, és elindulhatnak Nagykőrös felé, amit várhatóan még délután elhagynak, hogy holnap időben Ceglédre érjenek…
Oszd meg ezt az oldalt: Worldwalk