»Utazás»Worldwalk

Worldwalk

Szenegál, Ross Béthio

Üdvözlet Ross-Bethio-ból ! (ejtsd: Rossz Betyo) Sahel. Ez a neve annak a sávnak, ahol a sivatag és a szavanna küzdelme zajlik. Nouakchott-tól Rosso felé haladva a változás drámai, de annyira, hogy kétszáz kilométeren belül minden más lett. Más lett a talaj, az időjárás, a flóra és fauna, meg az emberek is megváltoztak. A homok az maradt, azonban…

Marokkó, Agadir

Üdvözlet Agadir-ból! Durvul a vidék, eddig még úgy volt, hogy a térképen üresnek jelölt helyeken is lehetett találni valamit, pl. egy tanyaközpontot 1 bolttal. Most már ha a térképen nincs semmi, akkor ott nincs semmi. Reménykedtem benne, hogy a térképen zölddel jelölt helyek erdők, hogy talán még utoljára hűsölhetünk az eukaliptusz erdőkben, hát nem…

Spanyolország, Motril

Üdvözlet Motril-ból! Találtunk munkát! Egy angol házaspár házat épít az Isten hátamögött, fenn a hegyekben, nincs áram, nincs térerő, gyakorlatilag a házon kívül nincs ott semmi sem. Na jó, egy kis áram az van, napelemekkel és szélgenerátorral van megtermelve, és van üzemanyaggal működő generátor is. Úgy kb. két, talán három hétre van munkánk, egy…

Németország, Stein an der Traun

Ausztria Alföldön nevelkedett magyar embernek különleges élményben lehet része, ha elmegy az Alpokba. Mi is mehettünk volna a Duna mentén egész Németországig, de nem tettük, mert tudtuk, hogy Ausztriában az Alpokat kihagyni bűn. Igaz, hogy így az út hosszabb lett és nehezebb, de cserébe felejthetetlen élményben volt részünk. A hegyek körülöttünk…

Marokkó, Tarfaya

Üdvözlet Tarfaya-ból! Holnap átlépjük a Nyugat-Szahara politikai határát, azt hogy politikai azért hangsúlyozom, mert a geológiai határt már két-háromszáz kilométerrel ezelőtt átléptük. Mit lehet erről a Szaharáról mondani? Valamelyik keleti nép (lehet hogy az Iráni) a sivatagot Achriman herceg birodalmának tulajdonította. Ahriman a sivárság, a halál…

Franciaország, Cerbère

Tegnap beszéltem Ferenccel. Amióta megkapták a budapesti támogatást, sokkal nyugodtabban érzik magukat. Azért igyekeznek spórolni, mert valószínűleg Afrikában nagyobb szükségük lesz a pénzre. Ma már valószínűleg megérkeznek Spanyolországba, így újabb papírt kell fordíttatniuk, mert ezt a nyelvet sem beszélik. Szerencsére az önkéntes már megvan, csak a szöveget kell neki eljuttatni…

Franciaország, Metz

Újra a magyar számon sikerült Ferenccel beszélnem. Sikeresen átjutottak Franciaországba. Beszerzési problémáik itt sincsenek, hála a Blazy fordította mézes-mázos lejmolópapírnak. Metztben ismét egy luxus vendéglőben ehettek. Addig-addig keresték a legmegfelelőbb helyet, míg az egyik legelegánsabba sikerült betérniük. Kicsit zavarban voltak, ugyanis négy pincér szolgálta ki őket…

Franciaország, Nîmes

Ferencék ma hagyták el Nimes-t. Nagyjából 10 km-re vannak a tengertől, de egyelőre nem mennek le a partra, mert csak ugyanazon az úton tudnának visszajönni, de pár nap múlva odaérnek. Bár a budapesti pénz még nem érkezett meg, de a szabadkai alapítvány 1000 EUR előleget átutalt nekik. Így most keresnek egy nagyvárost, ahol felújíthatják a felszerelésüket…

Franciaország, Béziers

Megvan az új hálózsák, sőt vettünk kis gáztűzhelyet (pici palackos, talán mindenhol kaphatók hozzá palackok). Ezzel a megújulás teljes. Új sátor, hálózsák, hátizsák, cipók és újdonság: a gázfőző. Mindezt támogatóinknak köszönhetjük. Legnagyobb és egyben legbőkezűbb támogatónk, Budapest önkormányzata, utunkat 2000 (kettőezer) euróval azaz félmilliió forinttal támogatta…

Spanyolország, Barcelona

Üdv Barcelonából. A Gaudi tervezte templomot megnéztük, tényleg király, és beteg. Sajna senki nem tudott segíteni alvás, tusolás és mosás ügyben, úgyhogy a Gaudi féle templomon kívül nem sok mindenre marad idő. Sötétedés előtt el kell hagynunk ezt a várost. Nagyon komoly regenerációra van szükségünk, külsőleg (és szagra is) kezdünk hajléktalanszerűek lenni…

Németország, Rottweil

Ulm-ból szerdán indultunk el, hogy a sváb Alpokon keresztül végre elérhessünk szülővárosomba Rottweilbe. Az Osztrák Alpok nehezen überelhetők, ennek ellenére volt egy-két komoly szakaszunk. Az útvonalat (Ulm-Rottweil) öcsém tervezte meg, mivel a főútvonalak nagy kerülőkkel jártak volna (kb. 180-190 km), gondoltuk a hegyi utak, faluról-falura lesznek a gyorsabb megoldás (140 km)…

Spanyolország, Amposta

Üdvözlet L·Amposta-ból! Már régen volt izomlázam, most van újra, sikerült újra durva terepen gyalogolni. Eddig az Osztrák Klausgraben volt a csúcs, de ezt a Spanyol partokon végigfutó piros-fehér jelzéssel ellátott túraútvonal überelte. Vagy kerülünk és a kamionoktól nyüzsgő nationalon megyünk, vagy a rövidebb, de nagyon kemény, szakadékokkal tűzdelt…

Egyesült Államok, Miami

Az USA határon kicsit kikérdeztek minket (a német turistákat nem). Asszem a helyes válaszokat adtuk, úgyhogy beléphettünk. Miami nagy, méghozza nagyon. A repülőutat délben kezdtük meg és délután fél háromra értünk oda, úgyhogy kb. 9 órát repültünk. 6 órás az időelcsúszás. Tehát fáradtan elkezdtünk érdeklődni arról, hogy hogyan és mint tudnánk megszállni…

Spanyolország, Benicarló

Üdvözlet Benicarlo-ból! Elhagytuk Katalóniát, és beléptünk Valencia tartományba. Narancs és mandarin van ameddig a szem ellát, én már kezdem unni. Mostanában nem annyira a hegyi ösvényeken, hanem inkább a national nevű úton gyalogolunk, eddig nem látott forgalom van ezen az úton, a kamionok hosszú kigyőző sorokban haladnak (fele narancsot szállít)…

Marokkó, Dar-el-Beida

Újra beszéltem Ferenccel: Elhagyták Rabatot, és megerősítette, hogy az autóból készült képek egy - a rabati nagykövet nagylelkűségének köszönhető - kis városnézés során készültek, az autóból pontosan ott szálltak ki, ahol beültek, tehát csalás nem történt. A rovarvilág egyre érdekesebb lesz, Ferenc szerint a hangyák mérete exponenciálisan növekszik…

Franciaország, Beaune

Két napja folyamatosan esőben gyalogolnak. Mivel a forgalmasabb utakon az autók felcsapják az esővizet, kis hegyi utakra tértek le. Ezek nagyon ritkán és csak nagyon kis településeken vezetnek keresztül. Itt nehézkes a kommunikáció, mindenki csak franciául beszél. A higiénés állapotuk nem teszi lehetővé, hogy éttermekbe menjenek be, meg nem is nagyon vannak…

Franciaország, Neuville-sur-Saone

Sziasztok! Csak röviden: Itt vagyunk Neuville sur Saone-ban, egy kedves, félig Magyar, félig Francia családnál (véletlenül futottunk össze velük), sajnos az idő esősre váltott, és a kellemes mikroklíma ellenére az égből hulló víz hideg, és hullik megállás nélkül, állítólag még három napig. Szeretnénk Lyon-ban megpihenni, sajnos sem a Magyar, sem…

Franciaország, Tournon

Üdvözlet Tournon-ból! Jajj, újra koldulunk, Taize-ban a Német csoport vezetőjétől kaptunk 100 eurót, eddig azt ettük, sajnos elfogyott. Nem értem miért nincs annyi szerencsénk itt délen, mint északon. Lehet hogy érzékenyebbek az emberek a hidegre és most egy kicsit mogorvábbak. Na azért kaja van, még ha néha egy kicsit szűkösen is.

Magyarország, Kecskemét

A fiúk pár perce hagyták el Kecskemétet. A tegnapi napjuk nagyon kellemesen telt, egy haver segített nekik internet-kávézót keresni, bevásárolni, és még a helyi kempingben is elintézte, hogy ingyen megszállhassanak. Most végre jól kialhatták magukat, és elindulhatnak Nagykőrös felé, amit várhatóan még délután elhagynak, hogy holnap időben Ceglédre érjenek…

Marokkó, Larache

Ferencék lassan elérnek Rabatba, ahol van nagykövetség vagy konzulátus, és egész barátságosnak tűntek email-ben. Azt ígérték onnan lesz fénykép, blog, videó stb. Addig annyi, hogy tenyérnyi skorpiókkal csatáznak...
Oszd meg ezt az oldalt: Worldwalk