»Utazás»Worldwalk

Worldwalk

Spanyolország, Almería

Üdvözlet Castell de Ferro-ból! Almeriat már elhagytuk, szép város, érdekes hely, főleg a Puccso! Mi is az a Puccso? Közeledett az éjszaka és helyet kerestünk az alváshoz, gondoltuk Almeria külvárosa körül jó lesz, láttunk is arrafelé egy kiszáradt folyómedret úgyhogy gondoltuk jó lesz. Ahogy haladtunk a lakott részből kifelé, egyszer csak ott találtuk magunkat a Puccso közepén…

Ausztria, Türnitz

Folyó völgyben haladunk fölfelé az Alpok felé. Finoman és lassan, de állandóan fölfelé, más izmok kezdenek fáradni. Nagyon izgalmas dolog, hogy csak egy hegyvonulatnyit látunk előre, és kíváncsian lessük, hogy mögötte mi jön, ha minden igaz (és eddig úgy volt), mind magasabb és magasabb hegyeket kellene látnunk. Ma már itt-ott sziklákat is láttunk a csúcsokon kibukkanni…

Franciaország, Vienne

Ferencék elhagyták Lyon-t, jelenleg Vienne-ben vannak. Lyonba annyira nem tudtak semmit elintézni, hogy az őket tovább és tovább küldő szervezetek végül egy leszakadt hajléktalan szállásra küldték őket, ahol pihenni nem sokat tudtak, de legalább valaki lehugyozta Ferenc hátizsákját. Egy fél napot tehát a mosodában is eltöltöttek. Internet közelébe sem…

Szenegál, Louga

Varjak! Nádd má, varjak! Ez még Noakchott-ban hangzott el. Alkonyatkor figyeltünk fel a varjúcsapatokra. Úr Isten! Ilyen létszámban még otthon sincsenek, több ezren nyüzsögnek az égen, és mintha egy kicsit nagyobbak lennének, mint odahaza. Azután egy-két varjú lejjebb szállt. Huh, tényleg nagyok, dünnyögtem. Ezután jött a nagy megvilágosodás. Óriásdenevérek!!!…

Marokkó, Dakhla

Már három perce töprengem, hogyan is adjam elő a Bozsdur-Dakhla sétát. Megpróbálom egyszerűen, aztán hátha belemelegedek. A sivatag már nagyon sivatag, alig vannak növények, sőt, a képekről látni fogjátok, van ahol az élet nincs jelen. Nekünk több mint 300 kilót kellett ebben a pokolban megtennünk. A próba keményebb volt, mint vártam. Talán kezdem azzal…

Marokkó, Tarfaya

Üdvözlet Tarfaya-ból! Holnap átlépjük a Nyugat-Szahara politikai határát, azt hogy politikai azért hangsúlyozom, mert a geológiai határt már két-háromszáz kilométerrel ezelőtt átléptük. Mit lehet erről a Szaharáról mondani? Valamelyik keleti nép (lehet hogy az Iráni) a sivatagot Achriman herceg birodalmának tulajdonította. Ahriman a sivárság, a halál…

Franciaország, Pont-Saint-Esprit

Üdvözlet Point St. Esprit-ból! Délután öt óra körül értünk Bourg St. Andeol-ba, gondoltuk keresünk egy jó helyet az alváshoz (pl. buszmegálló). Ahogy gyalogoltunk befele, elkerültünk néhány embert, az egyik megszólított minket és valamiféle alvás dologról kérdezősködött. Nem igazán értettük mit akar, de mivel hevesen mutogatta hogy kövessük, követtük…

Franciaország, Perpignan

Sziasztok, üdvözlet Perpignan-ból. Két napig esett az eső, ebben semmi különös nincs, de a hideg, sűrű, áztató eső különösen kellemetlen, ha az ember mellett pálmafák, narancsfák meg mindenféle ismeretlen virágzó növények vannak. A legjobb ha estefelé is esik az eső, amikor a helyet keressük, hogy hova tegyük a sátrat. Errefelé már a sziklak és nagy…

Spanyolország, Barcelona

Üdv Barcelonából. A Gaudi tervezte templomot megnéztük, tényleg király, és beteg. Sajna senki nem tudott segíteni alvás, tusolás és mosás ügyben, úgyhogy a Gaudi féle templomon kívül nem sok mindenre marad idő. Sötétedés előtt el kell hagynunk ezt a várost. Nagyon komoly regenerációra van szükségünk, külsőleg (és szagra is) kezdünk hajléktalanszerűek lenni…

Spanyolország, Figueres (Figueras)

Üdvözlünk mindenkit Spanyolországból! Beléptünk a hegyek közé és kulturális szempontból is más világ van itt. Szerencsére Oconell barátnőnknek köszönhetően van egy Spanyol-Magyar turista szótárunk, nagyon hasznos eszköz: Gracias Oconell. Hogy is mondjam, a városok és falvak kicsit szegényesebbnek tűnnek errefelé, a hangulat olyan latinos. Az elmúlt…

Németország, Stuttgart

Most beszéltem Ferenccel, a mai nap folyamán elérik Stuttgartot, ahonnan remélhetőleg újabb képeket tudnak feltölteni, és talán a blogra is írnak majd. Az elmúlt napokban nagyon szép időben sétáltak, mára ez kicsit megváltozott, lóg az eső lába. Rotweili rokonaiktól kaptak új hálózsákokat, így remélhetőleg akkor sem fáznak majd, ha újra hideg lesz. Mivel…

Spanyolország, Amposta

Üdvözlet L·Amposta-ból! Már régen volt izomlázam, most van újra, sikerült újra durva terepen gyalogolni. Eddig az Osztrák Klausgraben volt a csúcs, de ezt a Spanyol partokon végigfutó piros-fehér jelzéssel ellátott túraútvonal überelte. Vagy kerülünk és a kamionoktól nyüzsgő nationalon megyünk, vagy a rövidebb, de nagyon kemény, szakadékokkal tűzdelt…

Franciaország, Auxerre

A fiúk Auxerre városa előtt sátoroztak. A hajnali fagyok állandósoltak, egyébként meg jéghideg eső teszi változatosabbá az éjszakáikat, ami természetesen a sátrakba is bejut. A VMSZ támogatásából sikerült zoknikat, pólókat, pulóvereket vásárolni, de ezzel a pénz el is fogyott. Nagyon fárasztó állandóan éttermekben, pékségekben koldulni, a rövidülő nappalok…

Spanyolország, Tarragona

Ma végre sikerült felhívnom Ferencet, jól vannak. Tarragona előtt járnak, ott igyekeznek valamiféle fürdési lehetőséget találni, mert kezdenek úgy kinézni, hogy nem szívesen kerülnének az emberek szeme elé, főleg nem kaját, szállást kérni. Bár a tenger mellett haladnak, az túl hideg egy fürdéshez, térdig már belementek, de pár perc után a lábuk hibernálódott…

Ausztria, Hieflau

Egy újabb 900-as feltöltés erejéig sikerült beszélnem a fiúkkal. Túl vannak a Wilde Alpokon, azt mondták, ilyen gyönyörű helyeken még soha életükben nem jártak. Az időjárás felemás, amíg a legszebb helyeken jártak, szerencsésen alakult. Sütött a Nap, előtte, utána eső, köd, most is egy vasútállomásra húzódtak be az eső elől. Egyik nap letértek a betonútról…

Franciaország, Beaune

Két napja folyamatosan esőben gyalogolnak. Mivel a forgalmasabb utakon az autók felcsapják az esővizet, kis hegyi utakra tértek le. Ezek nagyon ritkán és csak nagyon kis településeken vezetnek keresztül. Itt nehézkes a kommunikáció, mindenki csak franciául beszél. A higiénés állapotuk nem teszi lehetővé, hogy éttermekbe menjenek be, meg nem is nagyon vannak…

Franciaország, Neuville-sur-Saone

Sziasztok! Csak röviden: Itt vagyunk Neuville sur Saone-ban, egy kedves, félig Magyar, félig Francia családnál (véletlenül futottunk össze velük), sajnos az idő esősre váltott, és a kellemes mikroklíma ellenére az égből hulló víz hideg, és hullik megállás nélkül, állítólag még három napig. Szeretnénk Lyon-ban megpihenni, sajnos sem a Magyar, sem…

Spanyolország, Calella

Üdvözlet Calella-ból! Kevés az idő, ezért most nem írok semmit. Az internetezők olyan lassúak, hogy az ember idegbajt kap és akkor nincs kedve irkálni. Azért annyit elmondok, hogy tényleg nagyon szépek a tengerpartok és sajnálóm hogy a Webmester nem tűzdelte tele velük az oldalt, hogy mások a nyálukat csurgathassák. Na, mindegy, a fotóalbumban meg lehet őket találni…

Szerbia, Palics

ELINDULTAK!!!! ELINDULTAK!!! Elindult a csapat Palicsról délelőtt. Többen kísérték a fiúkat a határig, és három lelkes gyalogló egészen Szegedig jön velük. Már a távolból látják a Pick tornyát, 8-9 között érnek a Kálvin térre, így a buli a Garabonciásban kicsit később kezdődik, legalábbis nekik.

Marokkó, Larache

Ferencék lassan elérnek Rabatba, ahol van nagykövetség vagy konzulátus, és egész barátságosnak tűntek email-ben. Azt ígérték onnan lesz fénykép, blog, videó stb. Addig annyi, hogy tenyérnyi skorpiókkal csatáznak...
Oszd meg ezt az oldalt: Worldwalk