»Utazás»Worldwalk

Worldwalk

Franciaország, Lyon

Lyon nagy város, nagyon nagy, mégsem találunk szállást, az egyik iskolából mentünk a másikba, az egyik vallásos szervezetből a másikba, míg végül a csöves (hajléktalan) szállóban kötöttünk ki.

Ausztria, Wolfgangsee

Mostanában ritkán jut lehetőség a higiéniára, és ez már csak azért is kellemetlen, mert újra Restaurantokba járunk kajálni, illetve Városházákra és Internet Cafek-ba is bemegyünk. Sajnos errefelé a Campingekben a meleg vizet külön kell fizetni. Ha valaki olvassa a soraimat, légyszi gondolkozzon el azon, hogy van-e ismerősi vagy rokoni kapcsolata…

Szenegál, Ross Béthio

Üdvözlet Ross-Bethio-ból ! (ejtsd: Rossz Betyo) Sahel. Ez a neve annak a sávnak, ahol a sivatag és a szavanna küzdelme zajlik. Nouakchott-tól Rosso felé haladva a változás drámai, de annyira, hogy kétszáz kilométeren belül minden más lett. Más lett a talaj, az időjárás, a flóra és fauna, meg az emberek is megváltoztak. A homok az maradt, azonban…

Spanyolország, Algeciras

Üdvözlet Algeciras-ból! Európa ennyi volt! Hétfőn megyünk Afrikába, pontosabban Tanger-be (Marokkó), már ma mentünk volna, de haza kell postázni egy DVD-nyi képet és egy csomó áfás számlát. Voltunk Gibraltárban, megmásztuk a gibraltári Upper Rock-ot, és nem a laza úton, hanem a tökös harmadfokozatú (dangerous !) túraúton. Klausgraben után ez a másik…

Marokkó, Agadir

Üdvözlet Agadir-ból! Durvul a vidék, eddig még úgy volt, hogy a térképen üresnek jelölt helyeken is lehetett találni valamit, pl. egy tanyaközpontot 1 bolttal. Most már ha a térképen nincs semmi, akkor ott nincs semmi. Reménykedtem benne, hogy a térképen zölddel jelölt helyek erdők, hogy talán még utoljára hűsölhetünk az eukaliptusz erdőkben, hát nem…

Franciaország, Vienne

Ferencék elhagyták Lyon-t, jelenleg Vienne-ben vannak. Lyonba annyira nem tudtak semmit elintézni, hogy az őket tovább és tovább küldő szervezetek végül egy leszakadt hajléktalan szállásra küldték őket, ahol pihenni nem sokat tudtak, de legalább valaki lehugyozta Ferenc hátizsákját. Egy fél napot tehát a mosodában is eltöltöttek. Internet közelébe sem…

Franciaország, Châlons-en-Champagne

Köszönjük M. D. Lilinek, aki 3600 HUF feltöltésével segítette elő, hogy ma egy hosszabbat beszélgethettem Ferenccel és egy kicsit Istvánnal is. Az idő kegyetlen, nagyjából reggel négyig van esélyük aludni, aztán annyira hideg lesz, hogy kénytelenek felébredni. Elindulni persze nem lehet, a sátoron kívül még hidegebb van, 7-8-ig csak meditálnak, és…

Spanyolország, Palafrugell

Üdvözlet Palafrugell-ből! Sikerült találnunk egy kicsi, nyugodt, szélvédett tengerpartot, Aiguafreda volt a neve. Itt Újéveztünk, ittunk bort és sangriát, játszottunk ki nevet a végén-t, majd úgy tíz óra körül elmentünk aludni. Sajnos, ha az ember megszokja a 9 óra körüli rendszeres bealvást, nehezen tud éjfélig fennmaradni. Kb. hajnali négykor ébredtünk…

Mauritánia, Nouadibhou

Kissé szutykosan, szakadtan, porosan és büdösen, de mindenekfölött hulla fáradtan (a kaja is elfogyott), megérkeztünk a Nyugat-Szahara (Marokkó) - Mauritánia határra. Az már elsőre látható volt, hogy itt komolyan veszik a határ dolgot és rohadtul szigorúan ellenőriznek mindent. A vámosok nem csak úgy, körbekopogtatják a járműveket, meg félvállról megkérdezik…

Marokkó, Laâyoune (ENSZ bázis)

Hello ! Délelőtt egy-egy kis cipót ettünk, lekvárra már nem jutott. No ekkor szakadt a fonál. Az utunk folyamán már harmadszor vagyunk a szakadék szélén. Én már direkt engedem hogy kis híján az összeomlás mélységeire jussak. Ahogy a mondás tartja: ha már padlón vagy, ott összeszedhetsz valamit. Ma már fél óránként néztük a bankautomatát, mivelhogy egy lyukas petákunk se maradt…

Franciaország, Cerbère

Tegnap beszéltem Ferenccel. Amióta megkapták a budapesti támogatást, sokkal nyugodtabban érzik magukat. Azért igyekeznek spórolni, mert valószínűleg Afrikában nagyobb szükségük lesz a pénzre. Ma már valószínűleg megérkeznek Spanyolországba, így újabb papírt kell fordíttatniuk, mert ezt a nyelvet sem beszélik. Szerencsére az önkéntes már megvan, csak a szöveget kell neki eljuttatni…

Spanyolország, Elx (Elche)

Ferenc és István elhagyták Elche-t, a legszebb helyet, ahol eddig jártak. Ez egy nagyon régi város, sok régi műemlékkel, és rengeteg datolyapálmával. Ferencék 300.000-re tippelték, a wikipedia-n azt írják, hogy fénykorában, a 18. században 200.000 volt. Mindenesetre sikerült a fákról is datolyát szedni, igaz a tavalyit, tehát helyből aszalt datolya, de finom…

Spanyolország, Barcelona

Üdv Barcelonából. A Gaudi tervezte templomot megnéztük, tényleg király, és beteg. Sajna senki nem tudott segíteni alvás, tusolás és mosás ügyben, úgyhogy a Gaudi féle templomon kívül nem sok mindenre marad idő. Sötétedés előtt el kell hagynunk ezt a várost. Nagyon komoly regenerációra van szükségünk, külsőleg (és szagra is) kezdünk hajléktalanszerűek lenni…

Ausztria, Bécs

Ferenc levele: Péntek délelőtt érkeztünk Bécsbe. Előző nap Bécs előtt aludtunk kb.10 kilométerrel és akkora vihar készülődött, hogy befeketedett az égbolt. Sátrainkat már szemerkélő esőben állítottuk fel egy temető bejárata előtti tisztáson. Remény, hogy megússzuk nem sok volt, és mint kiderült, ez egy igencsak reális hozzáállás volt. Hullámokban támadt…

Németország, Rottweil

Ulm-ból szerdán indultunk el, hogy a sváb Alpokon keresztül végre elérhessünk szülővárosomba Rottweilbe. Az Osztrák Alpok nehezen überelhetők, ennek ellenére volt egy-két komoly szakaszunk. Az útvonalat (Ulm-Rottweil) öcsém tervezte meg, mivel a főútvonalak nagy kerülőkkel jártak volna (kb. 180-190 km), gondoltuk a hegyi utak, faluról-falura lesznek a gyorsabb megoldás (140 km)…

Spanyolország, Figueres (Figueras)

Üdvözlünk mindenkit Spanyolországból! Beléptünk a hegyek közé és kulturális szempontból is más világ van itt. Szerencsére Oconell barátnőnknek köszönhetően van egy Spanyol-Magyar turista szótárunk, nagyon hasznos eszköz: Gracias Oconell. Hogy is mondjam, a városok és falvak kicsit szegényesebbnek tűnnek errefelé, a hangulat olyan latinos. Az elmúlt…

Franciaország, Montpellier

Nagy-nagy várva várt esemény: kukába kerültek a hátizsákok, sátrak. Ez azt jelenti hogy vannak új sátrak, hátizsákok, sőt új sportcipőink (patikáink-a vajdaságiak kedvéért) is vannak, igaz a régieket még koptatjuk egy kicsit. Mindezt köszönhetjük elsősorban a budapesti és a VMSZ-es támogatásnak, másodsorban, de nem utolsósorban az Omladinski Eko Zivot…

Spanyolország, Málaga

Ferenc és István, a WorldWalk csapat pénz hiányában nem tudott Dakarból a tengerentúlra hajózni/repülni, így kényszerszünetet iktattak a gyalogútba. Visszastoppoltak/buszoztak Tangerig, átkompoztak Spanyolországba és elgyalogoltak Málagába. Most ott próbálnak munkát keresni és aktivizálni a jóakaróikat.

Franciaország, Tournon

Üdvözlet Tournon-ból! Jajj, újra koldulunk, Taize-ban a Német csoport vezetőjétől kaptunk 100 eurót, eddig azt ettük, sajnos elfogyott. Nem értem miért nincs annyi szerencsénk itt délen, mint északon. Lehet hogy érzékenyebbek az emberek a hidegre és most egy kicsit mogorvábbak. Na azért kaja van, még ha néha egy kicsit szűkösen is.

Magyarország, Budapest, Hősök tere

A fiúkat tegnap a Hősök terén kisebb tömeg fogadta. A hangsúly most a kisebben van, konkrétan ketten voltak: a Napi Ász riportere és a HTMIK képviselője, akinél végül szállást kaptak. Most pár napig ügyeket intéznek.
Oszd meg ezt az oldalt: Worldwalk