»Utazás»Worldwalk

Worldwalk

Marokkó, Safi

Üdvözlet Safi-ból! Gyönyörű helyeken járunk, ez itt a NyiNyi-k, SziSzi-k, TikTik-ek es ZumZum-ok birodalma (szótár: NyiNyi: pók, SziSzi: kígyó, TikTik: skorpió, ZumZum: minden ami repül és csíp). Néha-néha le kell térnünk az aszfaltozott útról, ilyenkor ezer szemmel nézünk a lábunk elé, amikor sátrazunk, a nagy köveket és gyanús lyukakat átellenőrizzük…

Szenegál, Saint-Louis

Szenegál nemzeti jelképei között ott van a Baobab fa, magyar nevén Majomkenyérfa (Adansonia digitata). Már itt Saint-Louisban is találhatók példányai, és már ezek is szép nagyra nőnek. A valóság az, hogy a Saint-Louis-i példányok törpék. Dél fele haladva, ha minden igaz, találkoznunk kellene az óriás Baobab-okkal, amelyek magassága több mint 20 méter…

Spanyolország, Almería

Üdvözlet Castell de Ferro-ból! Almeriat már elhagytuk, szép város, érdekes hely, főleg a Puccso! Mi is az a Puccso? Közeledett az éjszaka és helyet kerestünk az alváshoz, gondoltuk Almeria külvárosa körül jó lesz, láttunk is arrafelé egy kiszáradt folyómedret úgyhogy gondoltuk jó lesz. Ahogy haladtunk a lakott részből kifelé, egyszer csak ott találtuk magunkat a Puccso közepén…

Spanyolország, Algeciras

Üdvözlet Algeciras-ból! Európa ennyi volt! Hétfőn megyünk Afrikába, pontosabban Tanger-be (Marokkó), már ma mentünk volna, de haza kell postázni egy DVD-nyi képet és egy csomó áfás számlát. Voltunk Gibraltárban, megmásztuk a gibraltári Upper Rock-ot, és nem a laza úton, hanem a tökös harmadfokozatú (dangerous !) túraúton. Klausgraben után ez a másik…

Ausztria, Türnitz

Folyó völgyben haladunk fölfelé az Alpok felé. Finoman és lassan, de állandóan fölfelé, más izmok kezdenek fáradni. Nagyon izgalmas dolog, hogy csak egy hegyvonulatnyit látunk előre, és kíváncsian lessük, hogy mögötte mi jön, ha minden igaz (és eddig úgy volt), mind magasabb és magasabb hegyeket kellene látnunk. Ma már itt-ott sziklákat is láttunk a csúcsokon kibukkanni…

Spanyolország, Cuevas de Almanzora

Üdvözlet Cuevas de Almanzora-ból! Beléptünk Andalúziába, az utolsó spanyol és egyben európai tartomány, melyen átgyalogolunk. Igazi vadnyugati hangulatot csinálnak a vörös-sárga kopár hegyek és az érezhetően délies hevülettel bíró spanyolok. Láttunk házakat, melyeket a hegybe építettek bele, gondolom a nyári negyven fok fölött így könnyebben elviselhető…

Spanyolország, Castellón de la Plana

Üdvözlet Castello-ból! Már kezdtük megkedvelni a szakállunkat, amikor éheztünk találtunk benne még egy kis maradékot, alváskor felszívta az elcsurranó nyálunkat, rágcsálhattuk amikor idegesek voltunk stb, de mivel a kutyák megugattak minket, az emberek nem köszöntek vissza, sőt kitértek vagy két métert elölünk és a rendőrök is sandán néztek ránk, úgy…

Mauritánia, Nouadibhou

Kissé szutykosan, szakadtan, porosan és büdösen, de mindenekfölött hulla fáradtan (a kaja is elfogyott), megérkeztünk a Nyugat-Szahara (Marokkó) - Mauritánia határra. Az már elsőre látható volt, hogy itt komolyan veszik a határ dolgot és rohadtul szigorúan ellenőriznek mindent. A vámosok nem csak úgy, körbekopogtatják a járműveket, meg félvállról megkérdezik…

Marokkó, Dakhla

Már három perce töprengem, hogyan is adjam elő a Bozsdur-Dakhla sétát. Megpróbálom egyszerűen, aztán hátha belemelegedek. A sivatag már nagyon sivatag, alig vannak növények, sőt, a képekről látni fogjátok, van ahol az élet nincs jelen. Nekünk több mint 300 kilót kellett ebben a pokolban megtennünk. A próba keményebb volt, mint vártam. Talán kezdem azzal…

Szenegál, Thiès

Gondolom odahaza lassan előkerül a nagykabát. Itt Szenegálban hőség van, minden nap, óramű pontossággal. Reggel hét órakor feljön a nap, kilenc-tíz óra körül már meleg van, ez fokozódik délután kettő-háromig. Ekkor már patakokban ömlik rólunk a víz, huhogunk és szédelgünk. Öt órától enyhül a meleg és fél hétkor már naplemente van. És ez így megy, amióta Szenegálban vagyunk…

Németország, Karlsruhe

Ferenc és István még mindig a német erdőkben bolyong, és várhatóan még két-három nap, mire átérnek Franciaországba. Ott újra a magyar telefonszámukat használják majd (+36204165722). Bár hosszú, csodaszép sétákat tesznek az erdőkben, légvonalban nem nagyon haladnak a kacskaringós utakon. Kicsit unják is már az évszázados tölgyek nyújtotta romantikát…

Franciaország, Cerbère

Tegnap beszéltem Ferenccel. Amióta megkapták a budapesti támogatást, sokkal nyugodtabban érzik magukat. Azért igyekeznek spórolni, mert valószínűleg Afrikában nagyobb szükségük lesz a pénzre. Ma már valószínűleg megérkeznek Spanyolországba, így újabb papírt kell fordíttatniuk, mert ezt a nyelvet sem beszélik. Szerencsére az önkéntes már megvan, csak a szöveget kell neki eljuttatni…

Spanyolország, Montgat

Üdvözlet Barcelona széléből! Azon fáradozunk, hogy hogyan legyünk még egy éjszakát Barcelonában. Próbáltuk a Magyar konzult, de ők csak a helyi hajléktalan szállókat tudták megadni. Nagyvárosok hajléktalan szállóiba nem megyünk. Soha többé. Felejtsék el. Most a Magyar-Katalán baráti társasággal próbálkozunk. Reméljük hogy tudnak segíteni, ha nem, akkor…

Spanyolország, Valencia

Üdvözlet Valencia városból! Végtelen nagy narancs és mandarin ültetvényeken gyalogolunk keresztül, olyanok mint valami narancsosokban futó labirintusok. A mandarin errefelé akkora, mint a narancs. Ennyi mandarint egész életemben nem ettem. Állandóan azt hajtogatom, hogy elég volt, nem bírom tovább, de a napsütésben narancssárgán csillogó szaftos gyümölcsöknek nagyon nehéz ellenállni…

Spanyolország, Amposta

Üdvözlet L·Amposta-ból! Már régen volt izomlázam, most van újra, sikerült újra durva terepen gyalogolni. Eddig az Osztrák Klausgraben volt a csúcs, de ezt a Spanyol partokon végigfutó piros-fehér jelzéssel ellátott túraútvonal überelte. Vagy kerülünk és a kamionoktól nyüzsgő nationalon megyünk, vagy a rövidebb, de nagyon kemény, szakadékokkal tűzdelt…

Franciaország, Beaune

Két napja folyamatosan esőben gyalogolnak. Mivel a forgalmasabb utakon az autók felcsapják az esővizet, kis hegyi utakra tértek le. Ezek nagyon ritkán és csak nagyon kis településeken vezetnek keresztül. Itt nehézkes a kommunikáció, mindenki csak franciául beszél. A higiénés állapotuk nem teszi lehetővé, hogy éttermekbe menjenek be, meg nem is nagyon vannak…

Spanyolország, Málaga

Kicsit lassan, de sikerült felfognom, hogy Ferencék lejöttek a hegyről, így végre van térerő, tehát fel is hívhatom őket. Ma estére elérik Malaga-t, ott eltöltenek két napot beszerzéssel, majd nagyjából 150 km és irány Afrika, sz'al nagyjából egy hét. Az EU-n kívülről történő tájékoztatás, kapcsolattartás érdekes lesz, bár Marokkó még talán nem a világ vége…

Franciaország, Neuville-sur-Saone

Sziasztok! Csak röviden: Itt vagyunk Neuville sur Saone-ban, egy kedves, félig Magyar, félig Francia családnál (véletlenül futottunk össze velük), sajnos az idő esősre váltott, és a kellemes mikroklíma ellenére az égből hulló víz hideg, és hullik megállás nélkül, állítólag még három napig. Szeretnénk Lyon-ban megpihenni, sajnos sem a Magyar, sem…

Marokkó, Larache

Ferencék lassan elérnek Rabatba, ahol van nagykövetség vagy konzulátus, és egész barátságosnak tűntek email-ben. Azt ígérték onnan lesz fénykép, blog, videó stb. Addig annyi, hogy tenyérnyi skorpiókkal csatáznak...

Gibraltár, Gibraltár

Tegnap jött egy SMS Ferenctől: Látjuk Afrikát! Mára Gibraltárba érnek. A jegy 35 EUR, de én javasoltam, hogy próbáljanak stoppolni, esetleg vállaljanak valami kikötői munkát, hogy valaki átvigye őket. Majd meglátjuk.
Oszd meg ezt az oldalt: Worldwalk