»Utazás»Worldwalk

Worldwalk

Ausztria, Wolfgangsee

Mostanában ritkán jut lehetőség a higiéniára, és ez már csak azért is kellemetlen, mert újra Restaurantokba járunk kajálni, illetve Városházákra és Internet Cafek-ba is bemegyünk. Sajnos errefelé a Campingekben a meleg vizet külön kell fizetni. Ha valaki olvassa a soraimat, légyszi gondolkozzon el azon, hogy van-e ismerősi vagy rokoni kapcsolata…

Spanyolország, Oliva

Üdvözlet Oliva-ból! A mai téma: a Narancs. Nem most írok először, és szerintem nem is utoljára, a narancsról. Mivel anyagiaink erősen szűkülnek, egyelőre nincs más választásunk mint hogy elkezdjük a kéregetést, illetve abból táplálkozunk amit a természet (termesztés) ad. Narancsból van elég, Amazonast lehetne vele rekeszteni. Úgy gondoltuk kipróbáljuk…

Spanyolország, Almería

Üdvözlet Castell de Ferro-ból! Almeriat már elhagytuk, szép város, érdekes hely, főleg a Puccso! Mi is az a Puccso? Közeledett az éjszaka és helyet kerestünk az alváshoz, gondoltuk Almeria külvárosa körül jó lesz, láttunk is arrafelé egy kiszáradt folyómedret úgyhogy gondoltuk jó lesz. Ahogy haladtunk a lakott részből kifelé, egyszer csak ott találtuk magunkat a Puccso közepén…

Spanyolország, Motril

Üdvözlet Motril-ból! Találtunk munkát! Egy angol házaspár házat épít az Isten hátamögött, fenn a hegyekben, nincs áram, nincs térerő, gyakorlatilag a házon kívül nincs ott semmi sem. Na jó, egy kis áram az van, napelemekkel és szélgenerátorral van megtermelve, és van üzemanyaggal működő generátor is. Úgy kb. két, talán három hétre van munkánk, egy…

Mauritánia, Nouakchott

Nouadibhou-Nouakchott között durván 500 kilométer a táv. Kissé naivan úgy gondoltuk, ez lesz a Szahara könnyebbik szakasza, ugyanis a nagy táv ellenére arra számítottunk, hogy az utolsó két-háromszáz kilométert már a szavannában tehetjük meg, rosszabbik esetben félsivatagban. Egyrészt hanyagságunknak köszönhetően nem informálódtunk eléggé a ránk váró…

Marokkó, Asilah

Tegnap beszéltem Ferenccel. Afrika abszolút kulturális váltás. Tiszta, fehér pólóikban, nyakvédős sivatagi fejfedőikben, hatalmas hátizsákjaikkal a helyiek nem szegény vándoroknak, hanem gazdag európai turistáknak vélik őket. Így most fordult a kocka, nem ők próbálnak forrásokat szerezni, hanem azzá váltak. Marokkó kedves állampolgárai több különböző…

Franciaország, Pont-Saint-Esprit

Üdvözlet Point St. Esprit-ból! Délután öt óra körül értünk Bourg St. Andeol-ba, gondoltuk keresünk egy jó helyet az alváshoz (pl. buszmegálló). Ahogy gyalogoltunk befele, elkerültünk néhány embert, az egyik megszólított minket és valamiféle alvás dologról kérdezősködött. Nem igazán értettük mit akar, de mivel hevesen mutogatta hogy kövessük, követtük…

Franciaország, Cerbère

Tegnap beszéltem Ferenccel. Amióta megkapták a budapesti támogatást, sokkal nyugodtabban érzik magukat. Azért igyekeznek spórolni, mert valószínűleg Afrikában nagyobb szükségük lesz a pénzre. Ma már valószínűleg megérkeznek Spanyolországba, így újabb papírt kell fordíttatniuk, mert ezt a nyelvet sem beszélik. Szerencsére az önkéntes már megvan, csak a szöveget kell neki eljuttatni…

Németország, Pforzheim

Sziasztok, itt vagyunk Pforzheim-ban. Sokat vándorolunk vándorutakon, mivel az autóúton és autópályán nem lehet. Át kellett hogy gyalogoljunk a Rotwildpark nemzeti parkon (Stuttgart-nál van), tele van 100-200 éves fákkal, Sajnos annyira sötét az erdő, hogy filmet nem tudtunk felvenni, de képeket lőttünk néhányat. Több durva hágót kell errefelé megmásszunk…

Franciaország, Auxerre

A fiúk Auxerre városa előtt sátoroztak. A hajnali fagyok állandósoltak, egyébként meg jéghideg eső teszi változatosabbá az éjszakáikat, ami természetesen a sátrakba is bejut. A VMSZ támogatásából sikerült zoknikat, pólókat, pulóvereket vásárolni, de ezzel a pénz el is fogyott. Nagyon fárasztó állandóan éttermekben, pékségekben koldulni, a rövidülő nappalok…

Egyesült Államok, Miami

Az USA határon kicsit kikérdeztek minket (a német turistákat nem). Asszem a helyes válaszokat adtuk, úgyhogy beléphettünk. Miami nagy, méghozza nagyon. A repülőutat délben kezdtük meg és délután fél háromra értünk oda, úgyhogy kb. 9 órát repültünk. 6 órás az időelcsúszás. Tehát fáradtan elkezdtünk érdeklődni arról, hogy hogyan és mint tudnánk megszállni…

Spanyolország, Tarragona

Ma végre sikerült felhívnom Ferencet, jól vannak. Tarragona előtt járnak, ott igyekeznek valamiféle fürdési lehetőséget találni, mert kezdenek úgy kinézni, hogy nem szívesen kerülnének az emberek szeme elé, főleg nem kaját, szállást kérni. Bár a tenger mellett haladnak, az túl hideg egy fürdéshez, térdig már belementek, de pár perc után a lábuk hibernálódott…

Ausztria, Hieflau

Egy újabb 900-as feltöltés erejéig sikerült beszélnem a fiúkkal. Túl vannak a Wilde Alpokon, azt mondták, ilyen gyönyörű helyeken még soha életükben nem jártak. Az időjárás felemás, amíg a legszebb helyeken jártak, szerencsésen alakult. Sütött a Nap, előtte, utána eső, köd, most is egy vasútállomásra húzódtak be az eső elől. Egyik nap letértek a betonútról…

Spanyolország, Málaga

Kicsit lassan, de sikerült felfognom, hogy Ferencék lejöttek a hegyről, így végre van térerő, tehát fel is hívhatom őket. Ma estére elérik Malaga-t, ott eltöltenek két napot beszerzéssel, majd nagyjából 150 km és irány Afrika, sz'al nagyjából egy hét. Az EU-n kívülről történő tájékoztatás, kapcsolattartás érdekes lesz, bár Marokkó még talán nem a világ vége…

Franciaország, Neuville-sur-Saone

Sziasztok! Csak röviden: Itt vagyunk Neuville sur Saone-ban, egy kedves, félig Magyar, félig Francia családnál (véletlenül futottunk össze velük), sajnos az idő esősre váltott, és a kellemes mikroklíma ellenére az égből hulló víz hideg, és hullik megállás nélkül, állítólag még három napig. Szeretnénk Lyon-ban megpihenni, sajnos sem a Magyar, sem…

Franciaország, Montpellier

Nagy-nagy várva várt esemény: kukába kerültek a hátizsákok, sátrak. Ez azt jelenti hogy vannak új sátrak, hátizsákok, sőt új sportcipőink (patikáink-a vajdaságiak kedvéért) is vannak, igaz a régieket még koptatjuk egy kicsit. Mindezt köszönhetjük elsősorban a budapesti és a VMSZ-es támogatásnak, másodsorban, de nem utolsósorban az Omladinski Eko Zivot…

Németország, Ulm

A fiúk 20 km-rel Ulm előtt járnak, egy gyönyörű erdőben ismerkednek Dél-Németország flórájával és faunájával. Túl vannak az eddigi leghidegebb éjszakájukon, mely reményeik szerint a túra végéig megőrzi első helyét. Nulla fok körüli hőmérsékletet tippeltek, majdnem belefagytak a sátorba. A fényképezőgépük sem bírta ki a viszontagságokat, így egy ideig…

Magyarország, Szeged, Garabonciás borozó

Egy pár hangulatkép a tegnapi buliról, ahova a fiúk az érdeklődők szíves vendéglátása miatt csak kissé késve érkeztek meg. Még Szerbiában esett meg a következő párbeszéd: - Hová mentek? - Szabadkára. - De hát az éppen ellenkező irányban van! - Majd csak odajutunk így is. - Oda, de ahhoz meg kell kerülnötök a Földet. - Ez az!

Marokkó, Larache

Ferencék lassan elérnek Rabatba, ahol van nagykövetség vagy konzulátus, és egész barátságosnak tűntek email-ben. Azt ígérték onnan lesz fénykép, blog, videó stb. Addig annyi, hogy tenyérnyi skorpiókkal csatáznak...

Gibraltár, Gibraltár

Tegnap jött egy SMS Ferenctől: Látjuk Afrikát! Mára Gibraltárba érnek. A jegy 35 EUR, de én javasoltam, hogy próbáljanak stoppolni, esetleg vállaljanak valami kikötői munkát, hogy valaki átvigye őket. Majd meglátjuk.
Oszd meg ezt az oldalt: Worldwalk