»Utazás»Balatonlelle

Balatonlelle

Magyarország, Balatonlelle

Balatonlelle város Somogy megyében, a Fonyódi járásban. A Balaton déli partján, Siófoktól nyugatra, Budapesttől 136 km távolságra fekszik. A terület 1211-ben került a tihanyi apátság tulajdonába és az első írásos említése 1229-ből származik, Lela néven. 1550-ben jutott török kézre a település, az ezt követő időszakban alaposan megcsappant a lakosság…

Ezt azért tettem fel, hogy aki szereti a Balatont, adjak hozzá egy kis hangulatot. 7 éve nem láttam őt de a szerelem múlhatatlan. Legalább 30 éve nem ültünk vonaton és a vonat ablakból a domb tetejéről viszontlátni csodás érzés volt. Már maga a vonatozás is egy kellemes csalódás volt. A Hotel Napfényben nyaraltunk, ami nem volt egy luxus, de nekünk megfelelt…

Magyarország, Eltűnt Árpád-kori falu 33 - Rád

A 7-es főútról, Balatonlelléről lekanyarodva lehet odajutni, Rádpusztára beérve az utca végén jobbra. Gyönyörű környezetben és kilátással, gyönyörű rom. A templom eredetileg egy lapos, jól kiégetett vörös színű téglából falazott félköríves szentélyből és egy ennél alig szélesebb hossznégyszögű hajóból állt. A kis templom falainak alapozása különleges, kb…

Magyarország, BALATONLELLE, homokpad

A lellei homokpad nagyon-nagyon tetszik. Érdemes meglátogatni. Lelléről később majd mást is, még visszatérek. BALATON oldalam: http://mc-bubu.uw.hu/belfike/a_balatonrol.html

Magyarország, Balatonlelle-Badacsony, hajó+bortúra

Hát ez nem lesz valami hosszú beszámoló, mivel Balatonlelle vonatkozásában már korábban (is) születtek kitűnő bejegyzések, a bortúra részletei pedig nem nyilvánosak, mivel az ALKOHOL KÁROS AZ EGÉSZSÉGRE.

Magyarország, Lelléről futás Balatonszemesre

A vízben szétvágta a talpamat egy kagyló, de akkor már csak 8 km volt hátra, 204 mögöttem, úgyhogy már nem tudott érdekelni semmi fájdalom, úgy voltam vele, hogy azt a kis maradékot féllábon is megcsinálom ha kell... A strandon ebédeltünk, aztán még egyet csobbantam, majd négy körül elindultam Szemesre, miután alaposan nyakon öntöttem magam egy üveg vízzel…

Magyarország, II. Fuss Neki Szilveszteri Futógála

Reggel indultunk Balatonlellére a II. Fuss Neki Szilveszteri Futógálára. Anyukám is indult a 2020 méteres távon, bátyámmal pedig mentünk közösen az 5 kilométeresen. Nagyon hideg volt, visszafelé a Balaton parton pedig hatalmas szembeszéllel is meg kellett küzdenünk de egyébként a téli, háborgó Balaton látványáért megérte. Meg a célban kapott meleg teáért és a croissantért…

Magyarország, 5. nap: Balatonberényről Balatonszemesre

Pont jól esett az elmúlt napok átlag öt órás alvása után a hajnali négyig tartó üvöltő zene a kemping szomszédjából... Hajnalban 13 fokban indultam futni, de gyorsan melegedett, pedig egészen tetszett az a hőfok. Az utolsó nap már nem számíthat fájdalom vagy fáradtság, a tudat, hogy még pár kilométer és megcsináltam, vitt előre és végig ezen az ötödik napon…
Oszd meg ezt az oldalt: Balatonlelle