»Utazás»Batthyány

Batthyány

Magyarország, Körmend, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Sajnos megint egy olyan magyar helyről kell írnom, mert Itt voltam, amely szintén csak a lehetőséget tartalmazza, a megvalósítást nem. Ha valaki megnézi a Wikipediát, az láthatja, hogy Körmendnek igazából csak egy látnivalója van, ez a Batthyány kastély. A nemrég feltett beszámolóimból kitűnhetett, hogy ezen a környéken…

Szlovénia, Grad pri Gradu na Goričkem, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A múlt hétvégén átruccantam Szlovéniába, de nem igazán éreztem jól magamat. Amit már a korábban is írtam, az egész olyan szétszórtnak, esetlegesnek tűnt, a tájékoztatás gyatra, és csak a nap végén találtam egy vendéglőt, amiben végre tudtam enni valamit. Az egész összhatás nagyon gyenge volt (az Alpok és a tengerpart meg…

Ausztria, Mühlgräben, Schloß Tabor, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most egy újabb Batthyány kastélyhoz látogatunk el (be sajnos nem, mert hermetikusan le volt zárva, semmiféle információval nem szolgálva, hogy mikor lehet meglátogatni a kastélyt). A kastély maga egy a Burgenlandban ezer számra előforduló dombon helyezkedik el, az út felől nézve szép képet lehet róla készíteni. Az interneten…

Ausztria, Güssing (Németújvár), Ferences rendi templom és kolostor, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Németújvárnak a váron kívül tulajdonképpen már csak egy nevezetessége van, ez a ferencesrendi templom és kolostor. Megtalálni könnyű, mivel a városnak a várat körülölelő főutcáján található. Külseje (és a belseje is) eléggé szerény (ami nekem szimpatikus némelyik túldíszített barokk templommal összehasonlítva). Mint ez már…

Ausztria, Stadtschlaining (Szalónak), Szalónak vára, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Szalónak vára az egyik legnagyobb vár Burgenlandban, rendkívül látványos. Dél felől jövet lehet a legjobban érzékelni ezt, mivel ekkor láthatjuk a közútról az egész komplexumot így egyben, mivel a többi oldalról erdők övezik, ill. a bejárat felől már egy szintben vagyunk vele. A várba egy hídon juthatunk be, amely egy nagyon mély árkot ível át…

Ausztria, Burgau, Schloß Burgau, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ezen a hétvégén tovább folytattam az osztrák várak és kastélyok feltérképezését. Az mindenesetre látszik, hogy azért ott sem fenékig tejfel az élet ezen a területen. A kastélyok jó része magántulajdonban (vagy a település tulajdonában) van, ezért nem vagy nehezen látogathatóak. Persze van nagyon jól felhasznált kastély (már…

Ausztria, Rudersdorf (Radafalva), Batthyány-Sattler kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Előre bocsátom, ezt a helyet kizárólag azért kerestem fel, mert ahogy átmegyek az osztrák-magyar határon, szinte mindig elhaladtam mellette, de valamiért sohasem álltam meg. Igazából tényleg nem érdekes, viszont a parkja szép, van benne egy kis játszótér is. tehát ha valaki egy jó kis pihenő helyet keres a Grác felé menő úton, akkor ez jó hely arra…

Magyarország, Kisbér, a Batthyány-Wenckheim kastély és a Magyar Királyi Lovarda, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A múltkor, amikor a Móri árok több helyét megtekintettem (Mór, Fehérvárcsurgó, stb.) volt egy-két hely, ami kimaradt. A kitűnő időre való tekintettel a hónunk alá csaptuk az unokánkat és elmentünk egy jót kirándulni. Az egyik hely, amit megtekintettünk az Kisbér volt. Ide alapvetően a Mini-Magyarország makettparkért jöttünk, de arról később…

Ausztria, Pinkafeld (Pinkafő), Batthyány kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ez a kastély csak a Batthyány családdal kapcsolatos blogom miatt került be a beszámolókba, úti célként semmi hely. Nem is fogok sokat írni róla. Viszonylag nem régi kastély, a XVII. század elejére teszik az építését. Legfontosabb időszaka az 1805-1817. között volt, ekkor Franziska Batthyány grófnő a kultúra, a szellem találkahelyévé tette a kastélyt…

Ausztria, Heiligenbrunn (Szentkút), a történelmi pincesor, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Güssingtől nem messze található ez a település. Igazából egy nevezetessége van, ez a szőlőhegyen található pincesor. A pincesor házai igen régiek, a XVII. és a XVIII. századból valóak. 120 borospince található itt, ebből 50 zsúp fedelű (máshol ebből egy skanzent csináltak volna). Igazából ezek élő borospincék, a zömében bort…

Szlovénia, Rakičan (Battyánfalva), Batthyány kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Szlovéniában is lehet találni olyan kastélyt, amely a Batthyány családhoz köthető. A Mura völgyében épült kastély kezdetben a Széchy családé volt. Később a Poppel család birtokába került. Poppel Éva (Batthyány Ferencné) révén került a Batthyány család birtokába. Érdekesség, hogy egy későbbi Batthyány (Batthyány Borbála) révén…

Magyarország, Zalacsány, Batthyány kastélyszálló és a horgásztó, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Tavaly februárban hivatalos úton voltam Zalaegerszegen és közben megálltunk Zalacsányon is, elsősorban a Batthyány kastély miatt (aki emlékszik rá, van egy nagy blogom a Batthyány családról), visszafelé pedig a horgásztó partján ebédeltünk egy jót. A kastélyhoz a főútról (Zalaegerszeg felé menet) jobbra kell lekanyarodni és kb…

Ausztria, Bernstein, Schloß Bernstein, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Egy újabb magyar vonatkozású kastély. Ráadásul a hely neve is szép: Borostyánkő vára. Nagyjából ezzel véget is ért a nekünk érdekes dolgok sora, mivel szálloda működik benne, nem a mi árkategóriánkban. Ősztől tavaszig pedig zárva van, így még beosonni sem lehet a területére csak kívülről fényképezni, az pedig nehéz, mert csak egy oldalról hozzáférhető…
Oszd meg ezt az oldalt: Batthyány