»Utazás»Croatia

Croatia

Horvátország, Savudrija

A Savudrija világítótorony 1818-ban épült és a legrégibb világítótorony az Adrián, emellett ez Horvátország területén a legészakibb világítótorony, közvetlenül a horvát-szlovén határ mellett és csak 56 km-re délre van Trieszt városától. A legközelebbi turisztikai központ, egyben a teniszről ismert város – Umag, mindössze 9 km-re van Savudrijától, s…

Horvátország, Novigrad

Olaszul: Cittanova A Mirna-folyó torkolatánál álló Novigrad eredetileg görög kolónia volt, majd római település lett Aemonia néven. A bizánci időkben (VI. század) megnagyobbították, s ekkor kapta az Újváros, azaz a Neopolis nevet. A középkor elejétől 1831-ig püspöki székhely volt. 1277-ben került ez a város is velencei kézbe, innét szállították…

Horvátország, Trogir - Ciovó

Sziasztok! Néhányszor már meglátogattuk ezt a gyönyörű várost, de három éve egy hetet töltöttünk itt. Néhány szűkszavú bejegyzést már találtam itt róla, képeket viszont alig. Gondoltam, kiegészítem az előzőeket ,főleg fotókkal. A város maga egy ékszerdoboz, sok száz éve épült házakkal, mintha egy szabadtéri múzeumba csöppent volna a látogató. Valamikor…

Horvátország, Limski-fjord

Táborhelyünktől, Vrasrtól délre, Rovinj felé találjuk a Limski-fjordot, vagy más néven a Lim-fjordot, azaz a Limski-kanalt, tehát a Limski-csatornát. :-D Akár Vrasar felől, akár Rovinj felől érkezünk, az út igen meredeken lejt lefelé, szép lassan közelítsük meg a leágazást, mert igen veszélyes a főútról lekanyarodni, a mára már tengeri rezervátummá minősített terület felé…

Horvátország, Politin Naturist Camping - Krk

A nem túl hosszú, ám az óriási forgalom miatt annál inkább fárasztó út után, végre megérkeztünk következő állomásunkra, a Politin kempingbe, Krk városa mellett. Kivettük az egyetlen helyet, ami szabad volt. Óriási mázlink volt, ha 5 perccel később jövünk, már az sincs meg, de legalább nem kellett másik kemping után néznünk, nem úgy, mint annak a német…

Horvátország, Vrsar

Üdv Mindenkinek! Tavaly utószezonban egy jól sikerült hetet töltöttünk Vrsarban. Az utószezon már csak azért is jó, mert általában közel felére csökkennek a szállások árai és az már hab a tortán, ha jó időt fogunk ki. Nos mi kifogtuk, végig nyár, szinte kánikula volt napozással, fürdéssel. Az Isztrián már voltunk néhányszor,de Vrsarban még nem tettünk látogatást…

Horvátország, Spomenik Josipu Joviću - Plitvicei-tavak

Muszáj, hogy pár szóban kitérjünk a Plitvicei-tavak Nemzeti Park történelmére is. 1979 óta, tehát a Nemzeti Park alapítása után 30 évvel a park felkerült az UNESCO Világörökségének listájára is, ahová szinte az elsők között került fel, már ami a parkokat illeti. 10 évvel később, az éves látogatók száma már elérte a 800 ezer főt és csaknem 2000 embernek…

Horvátország, Krk

A Krk-sziget az Adria legnagyobb szigete, területe 409 km², 38 km hosszú, a legszélesebb pontján pedig 13 km. Legmagasabb pontja az Obsova, 569 méterével. Tengerpartjának a hossza közel 200 km, lakossága 17000 fő körül van, ezzel a legnépesebb sziget a maga 68 településével. A szárazföldtől a Vindolini -, és a Velebiti - csatorna választja el, össze…

Horvátország, P1 kikötő - Plitvicei-tavak

Az 1949-ben alapított Plitvicei-tavak Nemzeti Park, hivatalos nevén: Nacionalni Park Plitvička Jezera, területe közel 300 km², ebből az itt található 16 tó 2 km²-t tesz ki. A vízbőségtől függően 190-200 vízesést lehet összeszámolni, az északi Proscensko-tó (Prošćansko Jezero) és a déli Sastavci-tó (Sastavći Jezero) között. E két tó között kb. 8 km…

Horvátország, P3 kikötő - Plitvicei-tavak

Miután megérkeztünk a P3 kikötőbe, kicsit elvesztettük a fonalat, már ami az útirányt illeti. Arra alapoztunk, hogy majd követjük a tömeget, de mivel a nép minden irányba igyekezett, így nem tudtuk, hogy merre is menjünk tovább. Így betértünk az első Souvenir -be és vettünk egy térképet potom 20 kunáért. :-S Na szóval... Van itt sok büfé ismét, játszótér, zöld rét, foci-pálya, stb…

Horvátország, Milanovački slapovi - Plitvicei-tavak

Milanovački slapovi, tehát a Milanovac vízesés. :-) Ez az első szemetgyönyörködtető vízesés, amivel sétánk során szembesülhetünk. A Kozjak-tó amúgy 535 méter magasan fekszik és 47 méter mély, mielőtt ezen a gyönyörű vízesésen keresztül a Milanovac-tóba ömlene. # 495.

Horvátország, Slap Milke Trnine - Plitvicei-tavak

Az úton tovább haladva érjük el a Slap Milke Trnine nevezetű vízesést, amely a Milanovac-tó és a Gavanovac-tó között található. A hely festői környezetben van, leírhatatlan, megfogalmazhatatlan, ezt látni kell, nincs mese. ,-) # 496.

Horvátország, Pula - Amfiteatar

A pulai ellipszis alakú amfiteátrum a ma is létező 6 (!) legnagyobb római amfiteátrumok közé tartozik. Eredetileg Claudius császár építtetett ide egy kis arénát, majd ezt Vespasianus császár, Krisztus után 79-ben megnagyobbíttatta, hogy gladiátorjátékokat is lehessen benne rendezni. Amikor felépítették, az amfiteátrum széles üléssorain 23.000 fős nézősereg…

Horvátország, Pula - Zerostrasse

A Zerostrasse nem más, mint a pulai erőd alatt húzódó alagútrendszer, ami mind a mai napig óvóhelyként is szolgál, amellett persze, hogy nyitva áll a turista-nagyközönség előtt is. Külön már nem térünk ki rá, de, hogy ne menjünk el szó nélkül az erőd, az Isztriai Történeti Múzeum valamint a Régészeti Múzeum mellett, pár szó ezekről is, amiknek mind itt van a bejárata, egy helyen…

Horvátország, Rovinj - Kikötő

A Rómaiak egy szigetre építették a kikötőt, de a Rovinjt a szárazföldtől elválasztó csatornát 1763-ban feltöltötték. Kezdetben a bizánciak és a frankok uralták, 1283 és 1797 között pedig Velence birtoka volt. A középkori városfal maradványai még ma is láthatók. A vízpart mellett található a XIX. század végén alapított Tengerbiológiai Intézet, benne akváriumot is láthatunk…

Horvátország, Poreč - Trg Slobode

Olaszul: Parenzo. Poreč római város volt (Colonia Julia Parentium) amely évszázadokig virágzott, de miután kirabolták a gótok, hanyatlásnak indult. 539-ben a bizánciak foglalták el, majd 800 körül püspökséget alapítottak itt. Ekkor a város a Frank Királyság része lett, de később az Aquileai Patriarkátushoz került. 1267-ben Poreč volt az első isztriai…

Horvátország, Poreč - Északi kikötő

A szörnyű rózsaszínű templomot elhagyva, ha a Pina Budicina utcán jobbra fordulunk, elérünk az északi kikötőbe. Érdekes név, nemde!? ,-) # 468.

Horvátország, Poreč - Decumanus utca

A rövid kis kikötői kitérő után, a főutca felé vettük az irányt. A város alaprajza még mindig a római úthálózatot követi, a főutca a Decumanus, erre merőleges a Cardo Maximus. A város legfontosabb műemlékei e két út mentén sorakoznak. Rengeteg, szebbnél szebb gótikus házak sorakoznak egymás mellett, az ember nem győzi kapkodni a fejét, nomeg a lábát…

Horvátország, Poreč - Trg Matije Gupca

Ha a Dobrile térről dél felé haladunk, a már korábban említett másik főutcán, a Cardo Maximus-on, akkor érünk el erre a kis térre. Ha eddig nem vettetek semmit, itt megtehetitek. Zsibvásár, ajándéktárgyak turistáknak, eszem-iszom, dínom-dánom. ,-) # 471.

Horvátország, Poreč - Körbástya

Visszaérkezve a kikötőbe, utunkat tovább folytattuk a Tito sétányon kelet felé, a tengerparton. Az út végén, a bal oldalon áll a XV.század második felében épült kör alakú torony, mely igen jó állapotban maradt fenn. Csodák csodájára, ennek a tetején is egy étterem van. ,-) A bástya után egy kis körforgalomhoz érünk (ld.műholdas kép) ahol egy csodálatos ház áll…
Oszd meg ezt az oldalt: Croatia