»Utazás»Croatia

Croatia

Horvátország, Camping Borje

Ha a műholdas képet nézitek, jogosan tehetitek fel ezt a kérdést, hogy: - Mi a fenét kerestek ők itt, a mező közepén!? Nos a válasz egyszerű: a Plitvicei-tavak mindössze 15 km-re vannak innen és ami a legfőbb, hogy aki a kempingben tartózkodik, azt a kemping autóbusza ingyen viszi a park bejáratához. A busz reggel 8-kor, vissza pedig 16:30-kor indul…

Horvátország, Trogir - Ciovó

Sziasztok! Néhányszor már meglátogattuk ezt a gyönyörű várost, de három éve egy hetet töltöttünk itt. Néhány szűkszavú bejegyzést már találtam itt róla, képeket viszont alig. Gondoltam, kiegészítem az előzőeket ,főleg fotókkal. A város maga egy ékszerdoboz, sok száz éve épült házakkal, mintha egy szabadtéri múzeumba csöppent volna a látogató. Valamikor…

Horvátország, Limski fjord (Vrsar)

Sziasztok! Mint írtam Vrsarnál, szinte kötelező megcsodálni a Limski fjordot, legalábbis azoknak, akik az Isztria nyugati oldalán üdülnek. A fjord elnevezés csak a formájára utal, semmi köze a messzi északon található képződményekhez. Valójában egy hegyi folyócska torkolataként alakult ki az évezredek alatt. Mostanra ez a folyó is eltűnt a föld alatt…

Horvátország, Vrsar

Üdv Mindenkinek! Tavaly utószezonban egy jól sikerült hetet töltöttünk Vrsarban. Az utószezon már csak azért is jó, mert általában közel felére csökkennek a szállások árai és az már hab a tortán, ha jó időt fogunk ki. Nos mi kifogtuk, végig nyár, szinte kánikula volt napozással, fürdéssel. Az Isztrián már voltunk néhányszor,de Vrsarban még nem tettünk látogatást…

Horvátország, Koversada FKK Camping (Naturist Park) - Vrsar

Idei nyaralásunk egyik fő helyszíne, kiindulópontja. Hogy miért választottuk ezt? Egyrészt azért, mert a CCU (Croatian Camping Union) 2011 legjobb kempingje címét nyerte el, valamint azért, mert ez a kemping maga a naturista kempingtörténelem. 1961 óta része történelmünknek, tehát idén ünnepelte 50 éves fennállását. A legismertebb és egyben a legrégebbi…

Horvátország, Kutyafürdető - Krk

Első olvasásra talán kicsit furcsának hangozhat, sőt mi több, nincs is kutyánk, meg mi a fenének kell ilyet bejelölni, de ha megnézitek majd a képeket, akkor magatok is rá fogtok jönni, hogy ilyen gyönyörű tengerparti öblöt ritkán lehet látni. Mint azt már korábban említettük, fürdőruhát mindig vigyünk magunkkal, hát most is jól jött. Kutyafürdető…

Horvátország, P3 kikötő - Plitvicei-tavak

Miután megérkeztünk a P3 kikötőbe, kicsit elvesztettük a fonalat, már ami az útirányt illeti. Arra alapoztunk, hogy majd követjük a tömeget, de mivel a nép minden irányba igyekezett, így nem tudtuk, hogy merre is menjünk tovább. Így betértünk az első Souvenir -be és vettünk egy térképet potom 20 kunáért. :-S Na szóval... Van itt sok büfé ismét, játszótér, zöld rét, foci-pálya, stb…

Horvátország, Velike kaskade - Plitvicei-tavak

Sokan a nagy vízesést tartják a Plitvicei-tavak Nemzeti Park legfőbb látványosságának, de szerintünk ez a hely érdemli ki ezt a címet. A Gavanovac-tó itt ömlik bele számtalan vízesésen keresztül a Kaluderovac-tóba, amely már csak 503 méteren fekszik. Emlékeztetőül: 636 méterről indultunk. ,-) A számtalan vízesés mellett megcsodálhatunk még egy barlangot…

Horvátország, Pula - Amfiteatar

A pulai ellipszis alakú amfiteátrum a ma is létező 6 (!) legnagyobb római amfiteátrumok közé tartozik. Eredetileg Claudius császár építtetett ide egy kis arénát, majd ezt Vespasianus császár, Krisztus után 79-ben megnagyobbíttatta, hogy gladiátorjátékokat is lehessen benne rendezni. Amikor felépítették, az amfiteátrum széles üléssorain 23.000 fős nézősereg…

Horvátország, Pula - Katedrala

A Szűz Máriának szentelt katedrálist a VI. században alapították, miután Pula püspöki székhely lett. A X. században megnagyobbították, jelenlegi formáját pedig a XVII. században nyerte el. A falak egy része, némelyik oszlopfő és az ablakok az eredeti épületből valók. A jobb oldali ajtó 1456-ban készült. A csiszolt kövekből álló, az ég felé törő, ám…

Horvátország, Pula - Sergius diadalíve

A diadalívet a Krisztus előtti I. században, 29 és 27 között emelték Salvia Postuma Sergia rendeletére, tisztelegve a család három fivére előtt, akik fontos pozíciókat töltöttek be a Római Birodalomban. A bordázott oszlopos diadalív kicsi, rajta a győzelem istennője látható, az oszlopfők korinthosziak. A diadalív frízének domborművén lóvontatta harci szekér látható…

Horvátország, Pula - Zerostrasse

A Zerostrasse nem más, mint a pulai erőd alatt húzódó alagútrendszer, ami mind a mai napig óvóhelyként is szolgál, amellett persze, hogy nyitva áll a turista-nagyközönség előtt is. Külön már nem térünk ki rá, de, hogy ne menjünk el szó nélkül az erőd, az Isztriai Történeti Múzeum valamint a Régészeti Múzeum mellett, pár szó ezekről is, amiknek mind itt van a bejárata, egy helyen…

Horvátország, Pula - Fort Monvidal

A XIX. század második felében a város körül kiépített védelmi rendszer egy tornya. Ha jól kinagyítjátok a műholdas képet, több ilyen, vagy ehhez hasonló tornyot fogtok látni a város körül. Félkör alakban helyezkednek el, lényegüket tekintve a város és a kikötő, valamint az itt állomásozó haditengerészeti flotta védelmét szolgálták. Jogosan kérdezhetné…

Horvátország, Rovinj - Balbi diadalíve

A móló előtti téren áll Balbi diadalíve (1680), ami nem más, mint egy ókori városkapu, valamint egy késő reneszánsz óratorony. Az 1680-ban épült loggia ma a Városi Múzeum (Zavicajni Muzej Grada Rovinja) otthona,melyben a velencei stílusban készült XVIII. századi műtárgyakat, valamint modern horvát művészek alkotásait láthatjuk. A térről nyíló utcákban…

Horvátország, Poreč - Északi kikötő

A szörnyű rózsaszínű templomot elhagyva, ha a Pina Budicina utcán jobbra fordulunk, elérünk az északi kikötőbe. Érdekes név, nemde!? ,-) # 468.

Horvátország, Poreč - Decumanus utca

A rövid kis kikötői kitérő után, a főutca felé vettük az irányt. A város alaprajza még mindig a római úthálózatot követi, a főutca a Decumanus, erre merőleges a Cardo Maximus. A város legfontosabb műemlékei e két út mentén sorakoznak. Rengeteg, szebbnél szebb gótikus házak sorakoznak egymás mellett, az ember nem győzi kapkodni a fejét, nomeg a lábát…

Horvátország, Poreč - Kikötő

Poreč fő hajókikötője a félsziget déli részén fekszik. A műholdas képpel ellentétben, ottjártunkkor a kikötő zsúfolásig tele volt luxus hajókkal, yachtokkal. Az első képen, Tündüs mögött a Szent Miklós-sziget (Sv. Nikola) látható. Ebből a kikötőből indulnak a hajók Velencébe. # 472.

Horvátország, Poreč - Obala Matka Laginje

A kikötőből nyugat felé indultunk tovább az Obala marsala Tita-n és így értünk el az Obala Matka Laginje-re. :-))) De hamar rá kellett jönnünk, hogy itt nincs semmi, csak fürdőzők, sziklák a tengerben és egy kis világítótorony egy piciny szigeten, ami a műholdas képen is jól látszik, a jelölőtől észak-nyugati irányban. Így készítettünk pár képet és…

Horvátország, Poreč - Körbástya

Visszaérkezve a kikötőbe, utunkat tovább folytattuk a Tito sétányon kelet felé, a tengerparton. Az út végén, a bal oldalon áll a XV.század második felében épült kör alakú torony, mely igen jó állapotban maradt fenn. Csodák csodájára, ennek a tetején is egy étterem van. ,-) A bástya után egy kis körforgalomhoz érünk (ld.műholdas kép) ahol egy csodálatos ház áll…

Horvátország, Poreč - B. Parentina

B. Parentina téren találhatjuk Horvátország egyik legnagyobb nemzeti hősének, Joakim Rakovacnak a sírját és a fölé emelt szobrot. 1914.10.14-én született, a Poreč-től 10 km-re lévő, Rakovci (Roden) faluban. 1943. nyarán vezetett először egy nagyobb csoportot Gorski Kotarba, hogy csatlakozzon a partizánokhoz. Az olaszok 1943.09.08-i kapitulációja után…
Oszd meg ezt az oldalt: Croatia