»Utazás»Finnország

Finnország

Finnország, Közép- és Észak-Finnország tájai

Ezek a képek Savonlinna és a norvég határ közti ezervalahányszáz kilométeres szakaszon készültek. Gondoltam bemutatok pár képet a finn tájakról, elvégre nem gyakran vetődik arra magyar ember. Tényleg gyönyörű az ezer tó vidéke, még ha a képeken ez nem is jön mindig át eléggé. Itt már ritkán találhatók nagyobb városok, a sarkkörön túl pedig már talán 20…

Litvánia, Baltikum, Finnország, Szentpétervár

Utazásunkat a Baltikum felé, sok éves érdeklődésünk előzte meg. Ifjúkori emlékeinkből felsejlett, hogy már a Szovjetunió fennállása idején is a három kis balti „állam” más volt, mint a birodalom többi tagországa. Már akkor, kimondva vagy kimondatlanul igyekeztek elkülönülni a „nagy hazától”, bár politikai és gazdasági értelemben természetesen oda tartoztak…

Finnország, Kotka, Sapokka-park

Tallinn után áthajóztunk a Finn-öblön, majd Helsinkiben kötöttünk ki. Itt nem találtunk semmi érdekeset, de lehet, hogy csak mi voltunk bénák.:( Ezután keletre vettük az irányt, és Kotkáig meg sem álltunk. Ez egy 50.000 körüli város, amely ma elsősorban fafeldolgozásból, és annak exportjából él. A város csak azért volt érdekes, mert a központjában találtunk egy gyönyörű kis parkot…

Finnország, Korvatonturi, a Mikulás városa

Lappföld legnagyobb városának, Rovanieminek a szélén él az igazi és egyetlen lappföldi Mikulás. Korvatonturi magyarul a nagy fülű manó helyét jelenti. Mivel Kierikki Keskusnál sokat időztünk, így ide is szokásunkhoz híven zárás után érkeztünk. Szerencsére egy kicsit így is körbe tudtunk nézni. Bezárva, de láttuk a Miki bá irodáját, postáját, az elmaradhatatlan játék- és ajándékboltokat…

Finnország, Yli-li, Kierikki Keskus Őskori Múzeum

Közép-Finnország északi részén található egy kis őskori múzeum. 5000-7000 évvel ezelőtt itt egy falu állt, amely családi és ikerházakból állt. Néha hatalmas sorházakat is építettek, ami a település különlegessége volt. A 60 méter hosszú sorházak öt, hat, vagy hét kis téglalap vagy négyszög alapú házakból álltak össze, amiket három méter széles folyósokkal kötöttek össze…

Finnország, Helsinki

Az emberek nagyon kedvesek, mondhatni rokoni nép. Nincs itt sok látnivaló a katedrálison és a piacon kívül. Lehet venni medvehús konzervet is.

Finnország, Tankavaara, a lapp aranyláz

A mindössze néhány állandó lakossal rendelkező falu fő látnivalója a Kultamuseo (az aranybányászat múzeuma). Bemutatják a világ aranylázainak történeteit, az aranybányászat fejlődését az ókortól napjainkig, és a leghíresebb aranyrögök másolatait. Természetesen a finn aranyláz is megismerhető. A századfordulón Lappföldön közel annyi aranymosó volt, mint Alaszkában…

Finnország, Savonlinna, Olavinlinna vára

Savonlinna a legszebb város a Finn Tóvidéken. Egy szigeten fekvő középkori várában, Olavinlinnában nyaranta nemzetközi operafesztivált tartanak. Sajnos a várat belülről nem tudtuk megnézni, mivel már későn értünk oda, és menni kellett tovább. A kifelé jövő utolsó csoporttal még sikerült találkoznunk. :( A család végső célja Norvégia legészakibb pontja…

Finnország, Inari, a lappok „fővárosa”

A pár száz fős falu a finnországi lappok (számik) központja. Finnország harmadik legnagyobb tavának a partján fekszik. Érdekességei közül mi csak a Számi Múzeumot láttuk. A kiállítóközpontban megismerhetjük a lappok hagyományos életét. Végigsétálhatunk a négy évszakon, közben megfigyelhetjük az emberek és az állatok hogyan alkalmazkodtak a nem túl idilli környezethez…

Norvégia, Treriksroysa

Itt találkozik Norvégia, Finnország és Oroszország. Gyönyörű tajga kellős közepén! Két norvég határőr őrzi az elkerített területet.
Oszd meg ezt az oldalt: Finnország