»Utazás»Győr-Moson-Sopron megye

Győr-Moson-Sopron megye

Magyarország, Nagycenk, Széchenyi kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most ismét egy szívemnek kedves helyen vagyunk. Mint korábban már említettem, apámon keresztül több helyen tudtunk kastélyban nyaralni (pld. Zsennye), így történt itt is. A jelenleg szállodaként működő szárnyban voltak múzeumi vendégszobák, így többször nyaraltunk úgy, hogy itt volt a támaszpontunk - szinte ingyen - és innen jártunk át Ausztriába kirándulni…

Magyarország, Győr, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Nemrég ellátogattam Győrbe és ismét azt tapasztaltam, hogy a vidéki nagyvárosok sokkal jobb állapotban vannak, mint pld. Budapest (jelenleg Szombathely áll az első helyen nálam, de Győr előkelő helyezést érhetne el, ha rangsort akarnék felállítani ebben a témában). Az látszik, hogy van pénz a városban (AUDI, stb. egyéb gyárak)…

Magyarország, Pannonhalma, a Főapátság, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most jöjjön egy magyar téma, nehogy azt mondják, hogy itthon nem nézek meg semmit. Nemrég Pannonhalmán jártam, legutóbb még a gimnáziumi őszi kirándulások keretein belül jártam erre. Maga a Főapátság nem sokat változott, viszont a környezete igen. Megépült egy modern étterem és parkoló, valamint egy információs központ is az apátság lábainál…

Magyarország, Nagycenk, kisvasúti szabadtéri skanzen, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Persze azért a bevásárlás mellett néhány dolgot azért meg is néztem. Sajnos (erre csak később jöttem rá) mindig túltervezem a dolgokat, most is még 2-3 osztrák kastély felkeresését beiktattam volna, de ha azokat is megnézem, akkor este 10-re sem értem volna haza, nem beszélve az esti fényképezés nehézségeiről. Így maradtam…

Magyarország, Fertőd - Esterházy-kastély

Amit a császár megtehet, azt én is megtehetem! - E mondat jegyében épült fel az ország legnagyobb és legfényűzőbb barokk-rokokó kastélya a Fertő-tó nádrengeteggel szegélyezett lápos, vadban gazdag vidékén. A kastélyegyüttes kiépítése és fénykora Esterházy „Fényes” Miklós herceghez kötődik, aki 1762-től haláláig, 1790-ig folyamatosan építkezett…

Magyarország, Fertőd, Esterházy kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Itt még tavaly márciusban voltam, de csak most tudtam sort keríteni a beszámolóra. Az egészben az az érdekes (már ha az), hogy itt utoljára a gimnáziumi osztálykiránduláson voltam. Bár Sopron felé azért többször jöttem erre, de a Győr-Soproni útról azért le kell térni Fertőd felé és ezek szerint ez eddig nem fért bele az időmbe…

Magyarország, FERTŐRÁKOS, Mithras-szentély, Pellengér

Fertőrákosnak több érdekes látnivalója is van, a térképen a Mithras-szentélyt jelöltem meg, hiszen a pellengért egyszerű megtalálni, az Önkormányzat előtt, a központban áll, valamint a kőfejtőt is egyszerű megtalálni, de sajnos az zárva tart, és így is marad feltehetőleg 2014-ig. Az egykori Scarbantia (Sopron) - környékének egyik legérdekesebb római kori emléke…

Magyarország, Fertő-tó / Neusiedlersee

A Fertő-tavat az UNESCO 1979-ben egyedi természeti értékei miatt bioszféra rezervátummá nyilvánította, hiszen Európa nemzetközi jelentőségű vadvize és a kontinens legnagyobb sósvizű tava, az eurázsiai sztyeppe tavak legnyugatibb képviselője. A Világörökség Bizottság mindazonáltal - Magyarország és Ausztria példamutató együttműködésben és közös irányelvek…

Magyarország, Fenyőfői Ősfenyves TT

A védett terület nagysága: 449 hektár, ebből szigorúan védett 322 hektár. Elhelyezkedés: A védett terület Fenyőfő falutól északra, Bakonyszentlászló irányában található. Kezelő: Balaton-felvidéki Nemzeti Park Igazgatósága. A fenyőfői homokvidék átmenetet képez a Bakony hegyei és a Sokoró-vidéke, a melegebb kisalföldi tájak között: délre az Észak-Bakony…

Magyarország, Fertőrákosi Kőfejtő

A kőfejtő az egyiptomi sziklatemplomokra emlékeztet bennünket. A tudományos vizsgálatok igazolták, hogy anyaga lajta mészkő, mintegy 15 millió évvel ezelőtt a területet borító Pannon tengerből rakódott le. A víz visszahúzódásával formálódott és merevült meg a lajtamészkő. A tenger létét az itt fejtett lajtamészkőbe zárt tengeri ősmaradványok igazolják…

Magyarország, Sopron, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most Sopront látogatjuk meg, ami azért is érdekes (számomra), mert itt jártam egyetemre 5 évig (1972-1977), tehát a nyári szünetet leszámítva 5 évig éltem itt. Akkor alaposan más volt a helyzet, mivel a város a határzáron belül feküdt, ide még a bejutás is kalandos volt (akit érdekel, hogy mi volt a határzár, az nézzen utána)…

Magyarország, Balf

Balf története: Balf neve írásos emlékben először 1199-ben került először említésre Farkasd néven. A település 1999-ben ünnepelte fennállásának 800. évfordulóját, de bizonyítékaink vannak arról ásatások eredményeként, hogy ez a helység már korábban is létezett, gyógyhatású vizét már a rómaik is ismerték. A német népesség Wolf-ként említi, ebből származik…

Magyarország, FERTŐD, Esterházy-kastély

A fertő-tó körüli kirándulásunk részét képezte. A kastély gyönyörű és szépen felújították. A termekben, szobákban idegenvezetéssel, csoportokban visznek végig, közben szépen elmondanak mindent, ami az adott helyiséghez vagy a kastély történelméhez tartozik. Érdemes meglátogatni. A kastélyegyüttes kiépítése és fénykora Esterházy Miklós herceghez kötődik…

Magyarország, FERTŐRÁKOS, Cölöpházak

Üdvözlök mindenkit. Egy huzamosabb kihagyás után egy régebbi helyet teszek fel, még a Fertő-tó körüli kiránduláskor voltunk itt. Sajnos a helyhez semmilyen történetet nem sikerült kiderítenem. Mi az esti és a kora-reggeli órákban kirándultunk itt, illetve végigmentünk a cölöpházakhoz vezető stégen. Nagyon kellemes túra tehető itt, a víz felett. A táj gyönyörű…
Oszd meg ezt az oldalt: Győr-Moson-Sopron megye