»Utazás»Kastély

Kastély

Ausztria, Judenburg, a Liechtenstein várrom és az új kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Nem tévedés, van Ausztriában egy olyan város, amelynek a nevét Zsidóvárra lehetne fordítani (de erről majd a városnál bővebben). Egyik, bár nem túl látványos nevezetessége ez a várrom ill. a kastély. Azért nem túl érdekesek, mert az egyik nagyon romos várrom (helyette nagyon ajánlható a nem túl messze lévő Eppenstein várrom)…

Ausztria, Eberau (Monyorókerék), Erdődy kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Tulajdonképpen azt kell mondanom ezzel a kastéllyal kapcsolatban, hogy a legjobban a Panoramio-n lehet megnézni, a térképen, mert egyébként nem sok mindent lehet belőle látni. Ez talán még közelebb esik a magyar határhoz, saccra kb. 1 km. Itt Ausztria egy kicsit beöblösödik Magyarország területére. Elvileg könnyű a megközelítése…

Magyarország, Nagycenk, Széchenyi kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most ismét egy szívemnek kedves helyen vagyunk. Mint korábban már említettem, apámon keresztül több helyen tudtunk kastélyban nyaralni (pld. Zsennye), így történt itt is. A jelenleg szállodaként működő szárnyban voltak múzeumi vendégszobák, így többször nyaraltunk úgy, hogy itt volt a támaszpontunk - szinte ingyen - és innen jártunk át Ausztriába kirándulni…

Németország, Donaueschingen, a Duna forrása, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Remélem, hogy mostanában több beszámolót tudok majd csinálni, mert megint voltam néhány közepesen érdekes helyen. Csak az időjárással voltam bajban, ilyen rossz időt már régen fogtam ki. A harmadik napon olyan köd volt, hogy szinte vágni lehetett. Ez meg a miatt bosszant, hogy legtöbbször ugyanoda már nem tudok visszamenni…

Szlovákia, Alsósztregova (Dolná Strehová), a Madách kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ahogy haladunk előre a szlovák beszámolókban, úgy kerülünk egyre kedvezőbb helyzetbe a látogathatóság szempontjából. Most Alsósztregovára látogatunk el, ahol a Madách kastély található. Bár a sorsa kezdetben nem alakult jól (kétszer is leégett), jelenleg igen jó állapotban van és látogatható is. A kitett táblából arra a következtetésre…

Ausztria, Enns, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ahogy járogatok mostanában Németország felé, szinte minden alkalommal elhaladtam az Enns tábla mellett, ahonnan megtudhattam, hogy Enns Ausztria legrégebbi városa. Most nemrég végre be tudtam iktatni, hogy megnézzem. Ez nem egy egyutcás belváros - kb. négyzet alakú - , de azért a legszebb részek a Hauptplatzon (Főtéren) hosszában átmenő utcában vannak…

Ausztria, Rudersdorf (Radafalva), Batthyány-Sattler kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Előre bocsátom, ezt a helyet kizárólag azért kerestem fel, mert ahogy átmegyek az osztrák-magyar határon, szinte mindig elhaladtam mellette, de valamiért sohasem álltam meg. Igazából tényleg nem érdekes, viszont a parkja szép, van benne egy kis játszótér is. tehát ha valaki egy jó kis pihenő helyet keres a Grác felé menő úton, akkor ez jó hely arra…

Szlovákia, Bajmóc (Bojnice), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Miután Bajmóc elég közel van Budapesthez, ide úgy 5-6 évente eljutok. Általában egybekötjük egy selmecbányai vagy zólyomi kirándulással (ide 1 napra is érdemes eljönni). Tulajdonképpen a legszebb szlovák (magyar) kastély lenne, ha a belsejét nem rakták volna tele valami igen idétlen nagyfejű gnóm bábukkal, mint a berendezett…

Csehország, Slavkov u Brna, a kastély és a kastélypark, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Lednice és Kromeriz között azért beállítottam egy pihenőt, ez Slavkov. Lehet (biztos), hogy ez a név sokaknak nem mond semmit, de ha leírom a német nevét - Austerlitz - , akkor akár többeknek is eszébe juthat a Három Császár csatájaként emlegetett esemény, amely Napóleon egyik legfényesebb győzelme volt. A kastély úgy kapcsolódik…

Németország, Schloß Neuschwanstein - Hohenschwangau

Álomkastély formájában vált valósággá egy királyi vízió. A világ 100 csodáinak egyike! Neuschwansteinban egy álom valósult meg: a kastély tornyai és erkélyei a bajor Alpok erdeinek sűrűjéből bukkannak elő. A látogató egy színházi előadás díszletének vélheti, s ez nem véletlen, hiszen Christian Jank müncheni színpadtervező is közreműködött II. Lajos…

Németország, Kassel, az Orangerie, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Kasselben van egy nagyon szép kastély, aminek igen fura szerepet szántak az egykori gazdái. Az Orangerie kifejezéssel elég sok kastély vonatkozásában lehet találkozni, de ezek igazából (legalább is a legtöbb esetében) valamilyen módon inkább hasonlítanak egy pálmaházhoz, annál talán kissé úriasabb kivitelben, de nem kastélyhoz…

Ausztria, Spielfeld, Schloß Spielfeld, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Egy újabb kastély, ahol elég jelentős ellentmondást találtam az interneten elérhető információk és az általam látottak között. Ide úgy kerültem, hogy eredetileg Mariborba akartam menni egy kis vasút fényképezésre, de elakadtam, mivel azt hittem, hogy az autópályát elkerülve be tudok jutni a városba, de egy körforgalomnál azt…

Magyarország, Gyömrő, a Teleki kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Folytassuk a hányatott sorsú kastélyok meglátogatását! Gyömrőn található a Teleki kastély. Kissé nehéz megtalálni, mivel az útról (Ócsa felé) nem igen lehet látni, jó mélyen bent van a parkban. Eredetileg nem ez a kastély állt itt, de a korábban - az 1770-es években Teleki József által - építtetett kastély 1835-ben leégett…

Németország, Oberschleißheim, Schloss Schleißheim, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Amit most bemutatok, az az egyik legnagyobb szabású palotakomplexum Németországban. München mellett található, az északi autópályától néhány kilométerre. Könnyen megközelíthető, ingyenes a parkolás (legalábbis akkor amikor ott voltam, biztosan). Viszont igen jó példa arra, hogy némelyek mire szórják el a pénzüket, sokszor feleslegesen…

Csehország, Lednice 2., SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A mostani cseh utunknak az elsődleges célja az volt, hogy az unokámat megismertessük azokkal a szép látnivalókkal, amiket már korábban mi meglátogattunk, de azért némi újdonságot azért ebbe az útba is belecsempésztünk. A két korábban meglátogatott helyek közül az egyik ez, a másik a Zlín/Lesná-i állatkert (erről majd később)…

Németország, Königswinter, Drachenburg

A Bonnt övező Siebengebirge hegység legismertebb hegye a Drachenfels, magyarul Sárkányszirt. Ha már Kölnben jártunk, gondoltuk hogy egy napot kirándulunk Königswinterben. A germán mondavilág hőse, Siegfried a Nibelung-énekben itt küzdött meg a sárkánnyal. A 331 méter magas hegyen található a természetvédelem történetét feldolgozó tárlatnak helyt adó Schloss Drachenburg kastélymúzeum…

Szlovákia, Hodkovce (Zsigra Hatkóc), Kaštieľ Hodkovce, Csáky kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ezt a helyet még Szepes vára előtt látogattuk meg. Igazából sokat nem lehet elmondani róla, mivel jelenleg mentális fogyatékossággal kezelt betegeket ápolnak a kastélyban. Ettől függetlenül a kastély parkja szabadon látogatható és a kastély is megtekinthető kívülről. A klasszicista-barokk kastély maga a XVII. században épült és a fénykorát a Csákyak alatt élte…

Ausztria, Neumarkt an der Ybbs, Kemmelbach, Schloss Neudenburg, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ez egy turisztikailag nem túl fontos állomás, inkább egy érdekes hely (kastély). Maga a település igen régi múltra tekint vissza, már az 1100-as években volt írásos emlék róla. Érdekes, hogy a kastély építésébe csak az 1700-as években kezdtek bele. 1813-ban a tulajdonosok elhagyták és egyes szárnyai összeomlottak. 1913-ban…

Csehország, Náchod, SzG3

Lengyelországból az első város, amit érintettünk az Náchod volt. Ahogy ide értünk, már azonnal érezni lehetett, hogy az itteni városok magasabb építészeti nívót képviselnek, mint az általunk meglátogatott lengyel városok (itt elsősorban a házakra, az össz látképre, úgy egyáltalán az épített városkép összességére gondolok). Ez már a Főtéren (Masaryk…

Csehország, Opočno, SzG3

Ide csak beugrottunk megnézni a kastélyt kívülről. Előtte Dobruskában voltunk egy jót strandolni. Mivel csak néhány km-re esik ettől a helytől Opocno, így úgy döntöttünk, hogy megnézzük a kastélyt. A városközpontban éppen egy kis vidámpark települt le, ami elzárta az utat a kastély felé, így onnan elgyalogoltunk a régi városmagon keresztül a kastélyig…