ebr

Tündüs & zo- utazási blogjaBudapest, Fővárosi Állat- és Növénykert

Az első állattartó kerteket az ókori kelet államaiban hozták létre. Feljegyezték például, hogy Sulgi, az ókori Mezopotámia egyik jeles uralkodója már népes állatseregletet mondhatott…

Ildikó Kiss Einzinger utazási blogjaKanári sziget, Tenerife, Puerto de la Cruz, Botanikus kert

Volt bőven néznivaló Puerto de la Cruz-ban és környékén. Többször lelépcsőztünk a partra a papagájos utcai fotós embert kikerülve, aki már tudta, hogy minket nem kell kérdeznie fényképezkedés végett. A szoborember is biccentett egyet ha elmentünk…

szalay2 utazási blogjaJungfrau Region, TOP OF EUROPE (Jungfraujoch), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Eddig tudtam visszatartani magamat (ezt a helyet utoljára akartam feltenni, de annyi). Ez a non plus ultra Európában, itt lehet a legmagasabbra felmenni egy közönséges turistának. Konkrétan: a legmagasabb pont: 3571…

Tündüs & zo- utazási blogjaBasilica di San Pietro

Cittá del Vaticano - Basilica di San Pietro. Vatikánváros - Szent Péter-bazilika Szent Pétert Krisztus után 64-ben temették el egy nekropoliszban, közel ahhoz a helyhez, ahol Néró cirkuszában fejjel lefelé keresztre feszítették. Krisztus után…

Tündüs & zo- utazási blogjaVyšehrad - Prága

A második napunkon, mint olyan sok más Prágába látogatót, az első napi sokk, avagy a történelmi városközpont rengeteg lenyűgöző látnivalója és embertömege kikényszeríti az embert egy kicsit nyugisabb részekre, hogy utána újra, már energiával…

Kriszti utazási blogjaCalais to Dover

Éjjel Franciaországban egy tranzitszálláson aludtunk egészen a hajnali három órai ébresztőig, amikor is elindultunk a kompra, amivel átjutottunk Calais-ból Dover-be. A hajnali sötétségben nem sokat láttunk a francia tengerpartból, viszont magát a kompot volt időnk alaposan megnézni…

PK utazási blogjaBalatonmáriafürdőről futás Fenékpusztáig

Ébresztőre keltünk, hogy fél hétkor el tudjunk indulni Máriafürdőről, ahonnan tegnap este futottam a kempingbe. Onnan most visszafele indultam Fenékpusztára, ahol előző nap délelőtt abbahagytam mert ott még maradt egy kis táv, amit futva nem tettem meg, csak kocsival jöttünk már előrébb…

PK utazási blogjaVonyarcvashegyről futás Keszthelyre

Éjjel szétfagytunk, reggel 7-kor arra ébredtünk, hogy megsülünk, mert elkezdett rásütni a nap a sátorra. A kemping éttermében reggeliztünk, de mivel csak 8-tól adtak, kilenc óra lett, mire elkezdtem futni a kempingből Keszthely felé, már akkor elég melegben. A…

Ildikó Kiss Einzinger utazási blogjaKréta sziget, Chersonisos,The Village Heights Golf Resort*****

Pénteken reggel hatkor már a FlyNiki egyik repülőgépéről néztem le az ébredező Gráz-ra. Miután megreggeliztünk Athén felett, nemsokára már landoltunk is Kréta fővárosában, Heraklion-ban. A nyári időszámítás miatt csak egy órát ugrottunk az időzónában, így már fél…

szalay2 utazási blogjaSzékesfehérvár, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Budapestről autópályán csak 60 km Székesfehérvár. Úgy látszik, ahogy elhagyjuk Budapestet, egyre rendezettebb városokat találunk. Ilyen város Székesfehérvár is. A belvárost szépen rendbe rakták, érdemes egy jó sétát tenni. Jó üzletek is…

WorldWalk utazási blogjaCastellón de la Plana

Üdvözlet Castello-ból! Már kezdtük megkedvelni a szakállunkat, amikor éheztünk találtunk benne még egy kis maradékot, alváskor felszívta az elcsurranó nyálunkat, rágcsálhattuk amikor idegesek voltunk stb, de mivel a kutyák megugattak minket…

PK utazási blogja1. nap: Balatonszemesről Akarattyáig

Tavaly hét nap volt a kitűzött cél, idén pedig öt, hogy körbe fussam a Balatont. A felkészülés kritikán alulira sikerült, március óta a havi átlag, amit futottam 30-40 km között mozgott, idő/kedv hiány, vagy sérülések miatt, illetve a rövid távokon volt inkább a fókusz…

WorldWalk utazási blogjaBécs

Ferenc levele: Péntek délelőtt érkeztünk Bécsbe. Előző nap Bécs előtt aludtunk kb.10 kilométerrel és akkora vihar készülődött, hogy befeketedett az égbolt. Sátrainkat már szemerkélő esőben állítottuk fel egy temető bejárata előtti tisztáson…

PK utazási blogja4. nap: Badacsonyból Balatonberényig

Vannak kempingek ilyen fura szabályokkal, mint hogy 23-tól 6-ig zárva vannak a vizesblokkok, így kénytelenek voltunk ehhez igazodva tervezni az indulást. Nem mintha bántam volna azt a kis időt, amíg tovább aludhattunk, így is nagyon nehezen ment a felkelés, és talán…

Ildikó Kiss Einzinger utazási blogjaK!SS*Alpesi körtúra

Hajnalban kellett kelnem, mert már 06:00 kor jöttek értem. Mikor a hegyek közé értünk, még ködpárában úszott a völgy és a zöld tó mellett elhaladva megállapítottuk, hogy már igen kiapadt. Kiszedtük a hátizsákokat a csomagtartóból és a hátunkra vettük…

szalay2 utazási blogjaSzeged, Ferences templom és kolostor, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A Füvészkert mellett egy másik kellemes meglepetés volt (ellentétben a Dómmal) ez a templomegyüttes. A Szegedi pályaudvartól nincs messze, de tulajdonképpen a belvárostól is csak úgy 20 percre van gyalog. Az 500 éves…

szalay2 utazási blogjaSrebrna Góra, Twierdza Srebrna Góra, Fort Wysoka Skała

A túránk 6. napjának végén egy, az eddigiektől teljesen eltérő helyet látogattunk meg, hogy szélesebb témakörben merítsünk a látnivalók között. Ez a Twierdza Srebrna Góra, Fort Wysoka Skała. Azért ilyen hosszú a neve, mivel a Srebrna Góra-i erődrendszer Fort Wysoka Skała erődjéről van szó…

WorldWalk utazási blogjaDakhla

Már három perce töprengem, hogyan is adjam elő a Bozsdur-Dakhla sétát. Megpróbálom egyszerűen, aztán hátha belemelegedek. A sivatag már nagyon sivatag, alig vannak növények, sőt, a képekről látni fogjátok, van ahol az élet nincs jelen…

magdinurse utazási blogjaKusadasi

Kusadasi a Török Riviera egyik legnépszerűbb üdülővárosa az Égei-tenger partján. A valaha kicsi halászfalu mára 65000 állandó lakosú város lett,amely a nyári szezonban többszörösére duzzad,néha a félmilliót is elérheti. Akár ébren alvó városnak…

Tündüs & zo- utazási blogjaBabuna Bar - Kuredu

Itt gyülekeznek esténként az éhes emberek arra várva, hogy kinyíljon az étterem, illetve itt is végzik a vacsora után. ,-) A legtöbb program is itt indul útjára, avagy itt fejeződik be. Értjük ezen azt, hogy aki pl…

WorldWalk utazási blogjaEssaouira

Beszéltem Ferenccel, most Essaouiraban vannak, ami Safitól nagyjából 110 km-re délre van. Ez az első olyan város, amelyet kifejezetten turistáknak is ajánlanának, talán úgy fogalmazhatnánk meg a legfrappánsabban, ha azt mondanánk, az első európai város Marokkóban…

bbonyar utazási blogjaSiauliai, Keresztek Dombja

A világon talán sehol sincs annyi kereszt egy helyen, mint az egyébként szokványos litván iparvárostól, Siauliaitól 12 kilométerre lévő Kryziu Kalnas dombocskán. Vannak, akik szerint mintegy százezer különböző méretű és anyagú feszület…

pandoukht utazási blogjaCastro Urdiales

Igen kevés kedvvel indultam neki a napnak, reggel a lábaim helyett mintha két disznósajttal ébredtem volna. Korán lelépett Jon, a bőbeszédű holland kerékpáros, aki 2780 kilométernél járt, leugrott egy ibér körre otthonról. A Nervión jobb partján…

WorldWalk utazási blogjaPalafrugell

Üdvözlet Palafrugell-ből! Sikerült találnunk egy kicsi, nyugodt, szélvédett tengerpartot, Aiguafreda volt a neve. Itt Újéveztünk, ittunk bort és sangriát, játszottunk ki nevet a végén-t, majd úgy tíz óra körül elmentünk aludni. Sajnos, ha…

szalay2 utazási blogjaKirchberg an der Raab, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Szombaton délután az itteni kastély miatt ugrottam át ide, de az szokás szerint használhatatlan volt, így most nem szedem szét a meglátogatott helyeket, egy helyre beteszek mindent (kivéve a Tavirózsa strandot, mert az külön beszámolót igényel, szerintem)…

Ildikó Kiss Einzinger utazási blogjaK!SS* Korfu, Messonghi, Apollo Palace

Szerencsésen megérkeztünk Korfu (Kerkyra) szigetre ahol 22:30-kor még 26 fokot mutatott a hőmérő. A bőröndöm először nem ismertem meg, mert elveszett róla az új öv. A késő éjszaka ellenére is vadul dudáló buszsofőrrel egymás után álltunk…

bazsimc utazási blogjaRila

A rilai kolostor (bolgárul Рилски Манастир, Rilszki Manasztir), Bulgária és a Bolgár Ortodox Egyház legnépszerűbb és legszentebbnek tartott kegyhelye Délnyugat-Bulgáriában helyezkedik el a Rila-hegységben. Története a 10. században kezdődött, amikor a bolgárok védőszentje…

Oszd meg ezt a keresést: ebr