»Utazás»Budapest

Budapest

Magyarország, Budapest, a Kossuth tér, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Úgy látszik, most azon van a sor, hogy a sok választás előtti avatás helyével foglalkozzak. Most a Kossuth térre kerül a sor (a Parlamentről majd később és külön, most még gyűlik az anyag). Ezekkel a létesítményekkel az a bajom, hogy bár a cél helyes, mert mint a Kossuth tér is, nagyon le volt pukkadva, ráfért egy kis ráncfelvarrás…

Magyarország, Budapest, a Kopaszi gát, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most gyorsan egy budapesti téma. Miután ez a hely viszonylag kiesik Újpest felől, eddig nem jutottunk el ide. Az előző hétvégén az Iparművészeti Múzeumban voltunk az Albert és Viktória Múzeum kiállítását megnézni (igen érdekes volt), úgy gondoltuk, hogy onnan már nincs messze a Kopaszi gát, valamint az ígérkezett az utolsó…

Magyarország, Budapest, a Várkert bazár I. ütemének átadása, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ha hivatalos levél lenne ez a beszámoló, akkor így kezdeném: folyó hó 3-án hivatalos utam során érintettem a Várkert bazár I. ütemének átadási helyszínét, amelyet sajnos pont az átadási ünnepség miatt nem tudtam megtekinteni. Ez úgy nagyjából azért stimmel. Alapvetően elfeledkeztem róla, pedig meg akartam nézni és csak ahogy…

Magyarország, Budapest, a CET-Bálna, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A kettős neve: CET/Bálna is a konfrontáció szüleménye, ha az egyik oldal ennek nevezett el valamit, akkor a másik oldal juszt is másnak nevezi el. Az egyéb botrányos dolgokról most nem írok, az interneten fellelhetőek. Az előző közlésemből azért az kiderülhetett, eléggé kiesik a mászkálási területemből. Gondolom ezzel sokan vannak így…

Magyarország, Budapest, Magyar Vasúttörténeti Park, Gőzmozdony fesztivál, 2012. 09., SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Idén már szinte menetrendszerűen látogattuk meg az éppen aktuális gőzmozdony fesztivált. Az idő rendkívül alkalmas volt a program lebonyolításra. Miután meglehetősen hasonló volt a múlt évihez, így most nem fogom nagyon részletesen leírni. Az idei programot a MÁV 411.118-as pályaszámú mozdony felújításának befejezése köré szervezték…

Magyarország, Budapest, Szent István bazilika, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Úgy látszik, mostanában csak Budapest eddig be nem mutatott turisztikai helyinek ismertetésére van időm, sajnos ebben is csak lassan tudok haladni. A bazilika tényleges turisztikai célpont, egyrészt az igen jó elhelyezkedése, másrészt az impozáns építészeti volta miatt (sokaknak persze vallási okok miatt is). Pedig nem igazán…

Magyarország, Budapest, az Eötvös Lóránd Tudományegyetem Füvészkertje, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Nemrég ezen a környéken jártam és mivel némileg napos volt az idő, gondoltam megnézem a Füvészkertet, mert igen régen jártam erre. Viszonylag könnyen el lehet érni, főleg a 3-as metró Klinikák állomása van közel, így mindenkinek ajánlom a helyet. Igen pici a Füvészkert, így javaslom, ne sokat várjunk tőle. Így télen elsősorban…

Magyarország, Budapest, a 4-es metró Baross téri megállója, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most egy kicsit rendhagyó beszámoló sorozatot indítok az útjára, ez a 4-es metró állomásairól, ill. felszíni létesítményeiről fog szólni. Ezt azért bontom szét állomásokra, mert szinte mindegyik más és más (mármint építészetileg), valamint a sok kép kezelhetetlen lenne. Kezdjük a Baross téri ideiglenes végállomással. Ezt…

Magyarország, Budapest, Pál-völgyi barlang, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Aki figyelte az eddigi beszámolóimat, az tudja, hogy eléggé barlang mániások vagyunk. Így esett, hogy nemrég megnéztük (immár sokadszorra) a Pál-völgyi barlangot. Könnyű idejutni úgy busszal, mint autóval. Budapest abban a szerencsés helyzetben van, hogy több nyilvános barlang is található a területén. Ezek közül az egyik ez…

Magyarország, Budapest, Fővárosi Állat- és Növénykert

Az első állattartó kerteket az ókori kelet államaiban hozták létre. Feljegyezték például, hogy Sulgi, az ókori Mezopotámia egyik jeles uralkodója már népes állatseregletet mondhatott a magáénak, s ugyancsak híres volt Assur-Uballit asszír uralkodó állatkertje is. Az ókori Egyiptomban már Hatsepszovet királynő idejében létesítettek állattartó kertet…

Magyarország, Budapest, a 4-es metró Kelenföld vasútállomás megállója, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most vettem észre, hogy a 4-es metró ideiglenes (végleges) kelenföldi végállomásáról nem írtam. Essünk túl rajta, hogy legyen a sorozat teljes, ígérem nem lesz hosszú. Amint azt írtam, ahogy haladunk kifelé a belváros felől, a megállók úgy lesznek egyre dísztelenebbek. Mire elérünk ide, azt tapasztaljuk, hogy a megállók…

Magyarország, Budapest, a 4-es metró Újbuda központ megállója, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most láttam, hogy 3 hete egyetlen metróállomást sem tettem fel (amit gondolom nagy megkönnyebbüléssel fogadtatok, de azért befejezem az egészet nemsokára). Az egyik legjellegtelenebb állomásnál járunk, ha nem lenne az állomás egyik végében egy zöld világító fal, akkor a teljes jelentéktelenségbe süllyedne. Nem is készítettem túl sok képet…

Magyarország, Budapest, a 4-es metró szent Gellért téri megállója, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Elérkeztünk az új metró vonal szerintem legszebb megállójához. A felszíni kialakítás itt nem túl jelentős, viszont annál szebb a mélyállomás. A Fővám téri megállónál már említettem, hogy ezt a két megálló össze lehetett volna vonni, erre még a meglévő stílusjegyek is utalnak, ugyanis itt is megtalálható a vasbeton gerendákból…

Magyarország, Budapest, Fővárosi Állat- és Növénykert

Érdemes meglátogatni, szerintem a Nagyszikla felújítása nagyon jól sikerült, érdemes körbemenni rajta, a kilátás gyönyörű. Felnőtt belépő: 1650 Ft (Megéri) További túra - és egyéb videóért iratkozz fel YOUTUBE csatornámra: https://www.youtube.com/user/MCBUBU0

Magyarország, Budapest, Széchenyi-hegyi Gyermekvasút, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Az unokámmal ellátogattunk a volt úttörő vasúthoz (mint azt már korábban írtam, nagy vasútkedvelő a gyerek). Most is nagyon élvezte az utazást, majd a sétát az erdőben. Látszik, korán kell kezdeni a szoktatást a túrázáshoz és akkor nem lesz semmi probléma ezzel. Az időtartamot is eltaláltuk, nem fáradt el nagyon. A vasút pedig…

Magyarország, Indulás a Liszt Ferenc Repülőtérről

Tudjátok milyen az, amikor valaki biztosra megy? Én már tudom. Olyan, hogy az esti fél tízes repülő indulásra már délután öt előtt a reptéren van. És a légitársaság is szeret biztosra menni, így késett még ötven percet a felszállásunk. De legalább meg volt az első sikerélmény, nem késtük le a gépet, nagyon úgy nézett, ki hogy eljutunk már Spanyolországba…

Magyarország, BME CH épület

A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Vegyészmérnöki és Biomérnöki Kara három mérnöki szakért felelős. Az Egyetem, melyet 1782-ben alapítottak, az első vegyészmérnöki oklevelet 1907-ben adta ki. A biomérnöki szak 1976, a környezetmérnöki pedig 1999 óta működik.

Magyarország, Budapest Karácsonyi vásár

Nem volt igazán karácsonyos hangulatunk, talán a hó hiánya miatt. Gondoltunk egy nagyot és tartottunk a legkisebb felnőtt lányommal egy anya-lánya napot Budapesten a karácsonyi vásárok forgatagában. Nosztalgiából utaztunk a Fogaskerekűn (már 30 éve nem jártam arra) és másnap ki is siklott. Szerencsénk volt. A Vörösmarty téren nagy volt a sokadalom…

Magyarország, Vasúttörténeti emlékpark

Akit a mozdony füstje megcsapott!!! Kihagyhatatlan élmény kicsiknek-nagyoknak. A vasút múltját-jelenét felelevenítő kiállítás.

Magyarország, Budapest, a Cinkotai Tájház, SzG3

Nemrég a feleségem a XVI. kerületben járt fejtágításon. Megnéztem, hogy mit lehet addig megnézni (mivel elvittem autóval), és gyakorlatilag csak erre bukkantam. Igazából ezt sem lehetett megnézni, mivel gyakorlatilag állandóan zárva van (esetleg valami jeles napon van nyitva, ill. telefonon történő előzetes egyeztetéssel látogatható). Budapest XVI…
Oszd meg ezt az oldalt: Budapest