»Utazás»Budapest

Budapest

Magyarország, Budapest, a Gozsdu udvar, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Nemrég hivatalos ügyben a Belvárosban voltam, és megnéztem néhány helyet hogy mostanában miként néznek ki? Ezek egyike a Gozsdu udvar. Egy időben elég sokat szerepelt a médiákban, mivel valami jogi vita volt, ha jól tudom, Gozsdu Manó örököseivel. Ugyanis ez a háztömbsor (nevezzük így) az Ő alapítványa révén jött létre az 1900-as évek elején…

Magyarország, Budapest, a Kopaszi gát, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most gyorsan egy budapesti téma. Miután ez a hely viszonylag kiesik Újpest felől, eddig nem jutottunk el ide. Az előző hétvégén az Iparművészeti Múzeumban voltunk az Albert és Viktória Múzeum kiállítását megnézni (igen érdekes volt), úgy gondoltuk, hogy onnan már nincs messze a Kopaszi gát, valamint az ígérkezett az utolsó…

Magyarország, Budapest, a CET-Bálna, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A kettős neve: CET/Bálna is a konfrontáció szüleménye, ha az egyik oldal ennek nevezett el valamit, akkor a másik oldal juszt is másnak nevezi el. Az egyéb botrányos dolgokról most nem írok, az interneten fellelhetőek. Az előző közlésemből azért az kiderülhetett, eléggé kiesik a mászkálási területemből. Gondolom ezzel sokan vannak így…

Magyarország, Budapest, a 4-es metró Kálvin téri megállója, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ahogy haladunk a Belváros felé, egyre látványosabbak a megállók. Itt a térfelszínen szinte semmi nem látszik, így ott nem is fényképeztem. Az új metró az aluljáró szinten keresztül érhető el, ill. itt csatlakozik a 3-as metróhoz. Itt érzek egy kis problémát, mert a 3-as metrónál eléggé kicsi táblák mutatják az átszállási lehetőséget…

Magyarország, Budapest, Magyar Vasúttörténeti Park, Gőzmozdony fesztivál, 2012. 09., SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Idén már szinte menetrendszerűen látogattuk meg az éppen aktuális gőzmozdony fesztivált. Az idő rendkívül alkalmas volt a program lebonyolításra. Miután meglehetősen hasonló volt a múlt évihez, így most nem fogom nagyon részletesen leírni. Az idei programot a MÁV 411.118-as pályaszámú mozdony felújításának befejezése köré szervezték…

Magyarország, Budapest, a Nagytétényi kastélymúzeum, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Pontosítanék a címhez: igazából Száraz-Rudnyánszky kastélynak hívják, de most ez a hivatalos elnevezése. Jelenleg az Iparművészeti Múzeum fiók létesítményeként működik. Itt állandó bútortörténeti kiállítás található. A kastély története igen régi időkre vezethető vissza, már a római korban villa állt ezen a helyen. A jelenlegi kastély magja a XIII…

Magyarország, Budapest - Red Bull Air Race Világfutam 2007

Új helyszínek, új pilóták, új versenyformátum. A Red Bull Air Race Világfutam 2007-ben magasabb fokozatra kapcsol. A korábbi nyolc futam helyett tizenkettőt rendeznek, az új helyszínek között szerepel Rio, San Diego és a svájci Intarlaken is. Ebben az évben három új pilóta száll versenybe, vagyis immár 14 nemzetközileg elismert pilóta küzd az Air Race világbajnoki címéért…

Magyarország, Budapest, a Szemlő-hegyi barlang, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Budapest másik látogatható barlangja a Szemlő-hegyi barlang. Nincs igazán messze a Pál-völgyi barlangtól, és ahogy írtam érdemes kombi jegyet venni, mert így olcsóbb a két barlang meglátogatása. Viszonylag későn, az 1930-as években fedezték fel és rövid idő alatt igen sok néven szerepelt: Szemlőhegyi-barlang, Zöldmáli cseppkőbarlang…

Magyarország, Budapest, Vajdahunyad vára (Történelmi épületcsoport), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most a Városligetbe látogatunk el, ott is a Vajdahunyad várát nézzük meg, hivatalos nevén Történelmi Épületcsoportot. Alpár Ignác alkotása. Az 1896-os millenniumi ünnepségek tiszteletére olyan épületegyüttest kívántak létrehozni a magyar fővárosban, amely „három dimenzióban” ábrázolja a magyar építészet ezeréves történetét…

Magyarország, Budapest, a Várkert Bazár átadása 2.0, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A 4 napos önfeledt működés után a Várkert Bazár bezárt és most, augusztus utolsó hétvégéjén nyitotta meg a kapuit (látszólag) véglegesen. A nagy tömegre való tekintettel a Vár Tabán felőli oldaláról közelítettük meg a helyszínt (ez más okból kifolyólag utóbb még jobb megoldás lett, mint először gondoltuk). A lift mellett…

Magyarország, Budapest, Corvinus Egyetem - Budai Arborétum, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Budapesten több kisebb arborétum, füvészkert is található, ezek közül egyik a Budai Arborétum. Ezzel az arborétummal a nagyobb közönség virágkiállítások alkalmával szokott találkozni, ezek éves rendszerességgel megismétlődnek, azonban maga a kiállítás és a fabódék ilyenkor eléggé eltakarják magát a bemutató területet. Maga…

Magyarország, Budapest, a 4-es metró Kelenföld vasútállomás megállója, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most vettem észre, hogy a 4-es metró ideiglenes (végleges) kelenföldi végállomásáról nem írtam. Essünk túl rajta, hogy legyen a sorozat teljes, ígérem nem lesz hosszú. Amint azt írtam, ahogy haladunk kifelé a belváros felől, a megállók úgy lesznek egyre dísztelenebbek. Mire elérünk ide, azt tapasztaljuk, hogy a megállók…

Magyarország, Budapest, a 4-es metró II. János Pál pápa téri megállója, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Folytassuk a 4-es metró bejárását, a következő megálló a II. János Pál pápa téri. Ez az egyik legkisebb megálló, teljesen dísztelen. Egy kijárata van. Ezzel az a baj, hogy szinte egy hangszóróként sugározza a mozgólépcsők zaját a házak felé. Szerintem tervezési hiba az egész. A kijárat mögött van egy kis tavas rész, a parkot is szépen rendbe hozták…

Magyarország, Aquincum Polgárváros

Budapest területe, főleg a III. kerület bővelkedik római romokban. Aquincum polgárvárosa, a Katonavárosi és a Polgárvárosi Amfiteátrum valamint fürdő jelentős Aquincumi együttest alkot. Érdemes mindet végigjárni. A Gellért-hegyi oppidumból leköltöző eraviszkuszok és római telepesek alapították. Az Aquincum-canabae-tól északra, a hadsereg felügyelete…

Magyarország, Indulás a Liszt Ferenc Repülőtérről

Tudjátok milyen az, amikor valaki biztosra megy? Én már tudom. Olyan, hogy az esti fél tízes repülő indulásra már délután öt előtt a reptéren van. És a légitársaság is szeret biztosra menni, így késett még ötven percet a felszállásunk. De legalább meg volt az első sikerélmény, nem késtük le a gépet, nagyon úgy nézett, ki hogy eljutunk már Spanyolországba…

Magyarország, BME CH épület

A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Vegyészmérnöki és Biomérnöki Kara három mérnöki szakért felelős. Az Egyetem, melyet 1782-ben alapítottak, az első vegyészmérnöki oklevelet 1907-ben adta ki. A biomérnöki szak 1976, a környezetmérnöki pedig 1999 óta működik.

Magyarország, Budapest, Árpád kilátó

Sokan jöttek ki a természetbe ezen a hűvös húsvét hétfőn. Gyönyörű kilátás nyílik innen a budai oldalra és a Duna hídjaira. A Látó-hegyen, 376 méter magasan áll a kilátó, melynek építését (akárcsak az Erzsébet kilátóét) Glück Frigyes vendéglátós kezdeményezte.

Magyarország, Budapest, a Cinkotai Tájház, SzG3

Nemrég a feleségem a XVI. kerületben járt fejtágításon. Megnéztem, hogy mit lehet addig megnézni (mivel elvittem autóval), és gyakorlatilag csak erre bukkantam. Igazából ezt sem lehetett megnézni, mivel gyakorlatilag állandóan zárva van (esetleg valami jeles napon van nyitva, ill. telefonon történő előzetes egyeztetéssel látogatható). Budapest XVI…

Magyarország, Középkori szerzetesek 11 - Budaszentlőrinci Pálos monostor

A pálos kolostor helyén egy remete gondozásában álló királyi kápolna volt, ami az esztergomi érseknek volt alárendelve. 1290-ben ezt a kápolnát Lodomér esztergomi érsek visszahelyezi a veszprémi püspökség joghatósága alá. 1304 körül alapítja meg Lőrinc, a rend negyedik elöljárója Budaszentlőrinc pálos monostorát, majd Károly király, János óvári ispán…

Magyarország, Zúzmara Félmaraton és Futófesztivál

Szombat délután mentem fel Pestre bátyámhoz, hogy másnap reggel menjünk futni a Zúzmara Félmaraton és Futófesztiválra. Kisebb könyörgés árán tesóm is benevezett, úgyhogy az 5 kilométeres távon indultunk. Amikor neveztünk, még nem sok versenyen voltam, nem is emelték ki külön, hogy van férfi-női póló ezért S-est kértem, amiről kiderült, miután megkaptam, hogy igencsak rövid rám…
Oszd meg ezt az oldalt: Budapest