»Utazás»Budapest

Budapest

Magyarország, Budapest, a Jókai kert, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Budapest egyik kevésbé ismert helyét mutatom be. Én is csak úgy bukkantam rá, hogy a Duna-Ipoly Nemzeti Park honlapját böngésztem a Sas-hegyi természetvédelmi terület miatt és ott láttam meg, hogy van egy ilyen terület is, ami az Ő kezelésükben van. Talán önmagában nem érdemes meglátogatni (erre később kitérek), de ha valaki…

Magyarország, Budapest, a CET-Bálna, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A kettős neve: CET/Bálna is a konfrontáció szüleménye, ha az egyik oldal ennek nevezett el valamit, akkor a másik oldal juszt is másnak nevezi el. Az egyéb botrányos dolgokról most nem írok, az interneten fellelhetőek. Az előző közlésemből azért az kiderülhetett, eléggé kiesik a mászkálási területemből. Gondolom ezzel sokan vannak így…

Magyarország, Budapest, a Dohány utcai zsinagóga, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Eddig akárhányszor erre jöttem, mindig rossz volt az idő, most végre tudtam szép képeket készíteni erről a zsinagógáról. Korábban már voltam itt koncerteken, így most csak a külső részeket fényképeztem le. A zsinagóga a szakrális alapfunkciója mellett még temető és kiállító hely is egyben. A temetőről el kell mondani, hogy…

Magyarország, Budapest, a Táncsics börtön, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Miután az amerikaiak visszaadták a volt Táncsics börtön épületét, október 6. alkalmából 2 napig meg lehetett tekinteni. Ezt az alkalmat én is megragadtam és hétfőn meglátogattam a helyet. Nagy tömeg volt, ami igen jelentős érdeklődést jelentett. Én szokás szerint kritikusan viszonyulok minden meglátogatott helyhez és több szempontból…

Magyarország, Budapest, a Nagytétényi kastélymúzeum, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Pontosítanék a címhez: igazából Száraz-Rudnyánszky kastélynak hívják, de most ez a hivatalos elnevezése. Jelenleg az Iparművészeti Múzeum fiók létesítményeként működik. Itt állandó bútortörténeti kiállítás található. A kastély története igen régi időkre vezethető vissza, már a római korban villa állt ezen a helyen. A jelenlegi kastély magja a XIII…

Magyarország, Budapest, a Citadella, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Folytatom Budapest nevezetességeinek bemutatását. Most a Citadellára látogatunk el. Már most mondom, ez számomra egy nagyon nemszeretem hely, talán ha kétszer voltam itt korábban. Ennek igazából egyetlen oka van, nagyon nem szerettem azt a bazári hangulatot, amit itt meg lehetett találni. Nekem úgy tűnt, hogy az egyetlen cél…

Magyarország, Budapest, a Budai Várnegyed, Budavári Palota, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most Budapest (ezzel együtt az ország) talán legjelentősebb történelmi emlékének, a budai Vár-negyednek az egyik felét mutatom be, ez a Budavári palota (a történelmi lakónegyeddel együtt szerintem sok lenne egyben). Úgy látom, hogy előbb utóbb itt rendeződni fognak a dolgok, viszont a leállított mélygarázs hely most egy nagy…

Magyarország, Budapest, a Várkert Bazár átadása 2.0, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A 4 napos önfeledt működés után a Várkert Bazár bezárt és most, augusztus utolsó hétvégéjén nyitotta meg a kapuit (látszólag) véglegesen. A nagy tömegre való tekintettel a Vár Tabán felőli oldaláról közelítettük meg a helyszínt (ez más okból kifolyólag utóbb még jobb megoldás lett, mint először gondoltuk). A lift mellett…

Magyarország, Budapest, Corvinus Egyetem - Budai Arborétum, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Budapesten több kisebb arborétum, füvészkert is található, ezek közül egyik a Budai Arborétum. Ezzel az arborétummal a nagyobb közönség virágkiállítások alkalmával szokott találkozni, ezek éves rendszerességgel megismétlődnek, azonban maga a kiállítás és a fabódék ilyenkor eléggé eltakarják magát a bemutató területet. Maga…

Magyarország, Budapest, a 4-es metró, Rákóczi téri állomás, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most folytassuk a 4-es metró megismerését. Ahogy haladunk befelé a belvárosba, egyre látványosabbak lesznek az állomások. Így van ezzel is. Itt is rendbe hozták a térfelszínt, szerencsére a vízről sem feledkeztek meg, van egy szép nagy medence. Az állomás egyik leglátványosabb eleme a fényoszlop. Miután itt a közvetlen bevilágítást…

Magyarország, Budapest, a Rumbach Sebestyén utcai zsinagóga, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A Dohány utcai zsinagógától elsétáltam a Rumbach Sebestén utcai zsinagógáig, alig pár száz méter van közöttük. Amint azt már említettem, a Dohány utcait nevezik nagy zsinagógának, míg ezt a kis zsinagógának. A zsinagóga 1869 és 1872 között épült közadakozásból, a mór építészet stílusjegyeit felhasználva. Az épület a II…

Magyarország, Fővárosi Állat- és Növénykert

Ha valaki követi az „Itt voltam…” eseményeit, az tud(hat)ja, hogy ebben a témában (is) - mármint Fővárosi Állat- és Növény kert - születtek már kitűnő bejegyzések, így a leírás szerkesztésére se időt, se „fáradtságot” nem kívánok pazarolni (és akkor még ott a Wiki is). Ami miatt ez a viszonylag hétköznapi bejegyzés mégis érdekes lehet, az az, hogy…

Magyarország, Budapest, a Fővárosi Állat- és Növénykert, a sárkányok éjszakája, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Tegnap este (az egyéb híresztelések ellenére, mely szerint km-es sorok állnak a jegyekért), szokás szerint a hónom alá kaptam az unokámat és magam mellé a feleségemet és elmentünk megnézni a sárkányok éjszakáját az állatkertben. Az idő is kitűnő volt, sort sem találtunk. Igaz, este 9-re mentünk oda, de a zárásig meglévő 1 óra…

Magyarország, Budapest, Fővárosi Állat- és Növénykert, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Azt hiszem, hogy az állatkertről már annyit írtak, hogy sok újat nem tudnék mondani róla. Az unokámmal abból az alkalomból voltunk itt, hogy most volt a Víz világnapja. Ebből az alkalommal a Fővárosi Vízművek alaposan ellepték az állatkertet, mindenhol standot állítottak fel és igen érdekes bemutatókat tartottak, még a gyerekeknek is érdekes lehetett…

Magyarország, Budapest, Széchenyi-hegyi Gyermekvasút, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Az unokámmal ellátogattunk a volt úttörő vasúthoz (mint azt már korábban írtam, nagy vasútkedvelő a gyerek). Most is nagyon élvezte az utazást, majd a sétát az erdőben. Látszik, korán kell kezdeni a szoktatást a túrázáshoz és akkor nem lesz semmi probléma ezzel. Az időtartamot is eltaláltuk, nem fáradt el nagyon. A vasút pedig…

Magyarország, Indulás a Liszt Ferenc Repülőtérről

Tudjátok milyen az, amikor valaki biztosra megy? Én már tudom. Olyan, hogy az esti fél tízes repülő indulásra már délután öt előtt a reptéren van. És a légitársaság is szeret biztosra menni, így késett még ötven percet a felszállásunk. De legalább meg volt az első sikerélmény, nem késtük le a gépet, nagyon úgy nézett, ki hogy eljutunk már Spanyolországba…

Magyarország, BME CH épület

A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Vegyészmérnöki és Biomérnöki Kara három mérnöki szakért felelős. Az Egyetem, melyet 1782-ben alapítottak, az első vegyészmérnöki oklevelet 1907-ben adta ki. A biomérnöki szak 1976, a környezetmérnöki pedig 1999 óta működik.

Magyarország, Budapest Karácsonyi vásár

Nem volt igazán karácsonyos hangulatunk, talán a hó hiánya miatt. Gondoltunk egy nagyot és tartottunk a legkisebb felnőtt lányommal egy anya-lánya napot Budapesten a karácsonyi vásárok forgatagában. Nosztalgiából utaztunk a Fogaskerekűn (már 30 éve nem jártam arra) és másnap ki is siklott. Szerencsénk volt. A Vörösmarty téren nagy volt a sokadalom…

Magyarország, Vasúttörténeti emlékpark

Akit a mozdony füstje megcsapott!!! Kihagyhatatlan élmény kicsiknek-nagyoknak. A vasút múltját-jelenét felelevenítő kiállítás.

Magyarország, Budapest, a Cinkotai Tájház, SzG3

Nemrég a feleségem a XVI. kerületben járt fejtágításon. Megnéztem, hogy mit lehet addig megnézni (mivel elvittem autóval), és gyakorlatilag csak erre bukkantam. Igazából ezt sem lehetett megnézni, mivel gyakorlatilag állandóan zárva van (esetleg valami jeles napon van nyitva, ill. telefonon történő előzetes egyeztetéssel látogatható). Budapest XVI…
Oszd meg ezt az oldalt: Budapest