»Utazás»Budapest

Budapest

Magyarország, Budapest, a Kossuth tér, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Úgy látszik, most azon van a sor, hogy a sok választás előtti avatás helyével foglalkozzak. Most a Kossuth térre kerül a sor (a Parlamentről majd később és külön, most még gyűlik az anyag). Ezekkel a létesítményekkel az a bajom, hogy bár a cél helyes, mert mint a Kossuth tér is, nagyon le volt pukkadva, ráfért egy kis ráncfelvarrás…

Magyarország, Budapest, az Erzsébet tér és az Akvárium, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ezzel a beszámolóval megvártam a tegnapi napot, mivel akkor volt a John Mayall koncert a nagy teremben és szerettem volna vele dedikáltatni a DVD és CD borítóimat. Sikerült és az együttes valamennyi tagjával is!! 81 éves és még nyomja az ipart! Na de vissza a térhez! Sajnos itt is megjelenik az a sematikus modernizmus, amit már számon kértem máshol…

Magyarország, Budapest, a Várkert bazár I. ütemének átadása, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ha hivatalos levél lenne ez a beszámoló, akkor így kezdeném: folyó hó 3-án hivatalos utam során érintettem a Várkert bazár I. ütemének átadási helyszínét, amelyet sajnos pont az átadási ünnepség miatt nem tudtam megtekinteni. Ez úgy nagyjából azért stimmel. Alapvetően elfeledkeztem róla, pedig meg akartam nézni és csak ahogy…

Magyarország, Budapest, a Dohány utcai zsinagóga, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Eddig akárhányszor erre jöttem, mindig rossz volt az idő, most végre tudtam szép képeket készíteni erről a zsinagógáról. Korábban már voltam itt koncerteken, így most csak a külső részeket fényképeztem le. A zsinagóga a szakrális alapfunkciója mellett még temető és kiállító hely is egyben. A temetőről el kell mondani, hogy…

Magyarország, Budapest, a Hősök tere, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Aki Budapestre ellátogat, az nagy valószínűséggel megnézi a Hősök terét (a térburkolat minőségét leszámítva úgy rendben van az egész). A Hősök tere Budapest legtágasabb, legnagyobb hatású tere a XIV. kerületben, szűkebb értelemben véve a Millenniumi emlékművet jelöli. A Hősök tere az előtte fekvő Andrássy úttal együtt a Világörökség része…

Magyarország, Budapest, a Rókahegyi kőbánya, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A Róka-hegyi kőbánya Budapest III. kerületében található, közvetlenül Csillaghegy fölött. Könnyen megközelíthető a Csillaghegyi HÉV megállójából vagy gépkocsival. Ha a gyaloglást választjuk a HÉV-től, akkor jókora kaptatóra kell számítanunk, autóval mindez levágható. Azonban ennek ellenére úgy gondolom, hogy érdemes legalább…

Magyarország, Budapest, a 4-es metró Baross téri megállója, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most egy kicsit rendhagyó beszámoló sorozatot indítok az útjára, ez a 4-es metró állomásairól, ill. felszíni létesítményeiről fog szólni. Ezt azért bontom szét állomásokra, mert szinte mindegyik más és más (mármint építészetileg), valamint a sok kép kezelhetetlen lenne. Kezdjük a Baross téri ideiglenes végállomással. Ezt…

Magyarország, Budapest, a Budai Várnegyed, Budavári Palota, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most Budapest (ezzel együtt az ország) talán legjelentősebb történelmi emlékének, a budai Vár-negyednek az egyik felét mutatom be, ez a Budavári palota (a történelmi lakónegyeddel együtt szerintem sok lenne egyben). Úgy látom, hogy előbb utóbb itt rendeződni fognak a dolgok, viszont a leállított mélygarázs hely most egy nagy…

Magyarország, Budapest - Red Bull Air Race Világfutam 2007

Új helyszínek, új pilóták, új versenyformátum. A Red Bull Air Race Világfutam 2007-ben magasabb fokozatra kapcsol. A korábbi nyolc futam helyett tizenkettőt rendeznek, az új helyszínek között szerepel Rio, San Diego és a svájci Intarlaken is. Ebben az évben három új pilóta száll versenybe, vagyis immár 14 nemzetközileg elismert pilóta küzd az Air Race világbajnoki címéért…

Magyarország, Budapest, a Várkert Bazár átadása 2.0, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A 4 napos önfeledt működés után a Várkert Bazár bezárt és most, augusztus utolsó hétvégéjén nyitotta meg a kapuit (látszólag) véglegesen. A nagy tömegre való tekintettel a Vár Tabán felőli oldaláról közelítettük meg a helyszínt (ez más okból kifolyólag utóbb még jobb megoldás lett, mint először gondoltuk). A lift mellett…

Magyarország, Budapest, Fővárosi Állat- és Növénykert

Az első állattartó kerteket az ókori kelet államaiban hozták létre. Feljegyezték például, hogy Sulgi, az ókori Mezopotámia egyik jeles uralkodója már népes állatseregletet mondhatott a magáénak, s ugyancsak híres volt Assur-Uballit asszír uralkodó állatkertje is. Az ókori Egyiptomban már Hatsepszovet királynő idejében létesítettek állattartó kertet…

Magyarország, Budapest, a 4-es metró Bikás park megállója, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Észrevettem, hogy mostanában nem foglalkoztam a 4-es metróval, pedig csak két megállója van hátra. Lássuk most a Bikás park megállót: Ez a megálló azért nem olyan jellegtelen, mint az Újbuda központ megálló, legalább a felszíni létesítményei kitűnnek valamennyire. Ez viszont feltűnő hasonlatosságot mutat a CET - Bálnával.…

Magyarország, Budapest, a 4-es metró Kelenföld vasútállomás megállója, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most vettem észre, hogy a 4-es metró ideiglenes (végleges) kelenföldi végállomásáról nem írtam. Essünk túl rajta, hogy legyen a sorozat teljes, ígérem nem lesz hosszú. Amint azt írtam, ahogy haladunk kifelé a belváros felől, a megállók úgy lesznek egyre dísztelenebbek. Mire elérünk ide, azt tapasztaljuk, hogy a megállók…

Magyarország, Budapest, Aquincum - Aréna (Polgárvárosi amfiteátrum)

Aquincum két amfiteátruma közül a kisebbik, az un. polgárvárosi amfiteátrum a város északi falán kívül helyezkedik el. A 2. század közepén már mûködõ építményt a 3. század folyamán többször felújították. Szerkezete alapján a szinte köralaprajzú, 86,5 x 75,5m tengelyméretû épület a földamfiteátrumok körébe sorolható. Ennél a típusnál a lelátást biztosító…

Magyarország, Budapest, a Rumbach Sebestyén utcai zsinagóga, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A Dohány utcai zsinagógától elsétáltam a Rumbach Sebestén utcai zsinagógáig, alig pár száz méter van közöttük. Amint azt már említettem, a Dohány utcait nevezik nagy zsinagógának, míg ezt a kis zsinagógának. A zsinagóga 1869 és 1872 között épült közadakozásból, a mór építészet stílusjegyeit felhasználva. Az épület a II…

Magyarország, Szabadság Szobor

A Gellért-hegyi Szabadság-szobor Budapest egyik jelképe. Felemelt kezében pálmafaágat tartó nőalak, Kisfaludi Strobl Zsigmond 1947-ben elkészült alkotása. Maga a szobor 14 méter magas, amely talapzatával együtt 40 méter magasra emelkedik a 235 méter magas Gellért-hegy fölé.

Magyarország, Budapest Karácsonyi vásár

Nem volt igazán karácsonyos hangulatunk, talán a hó hiánya miatt. Gondoltunk egy nagyot és tartottunk a legkisebb felnőtt lányommal egy anya-lánya napot Budapesten a karácsonyi vásárok forgatagában. Nosztalgiából utaztunk a Fogaskerekűn (már 30 éve nem jártam arra) és másnap ki is siklott. Szerencsénk volt. A Vörösmarty téren nagy volt a sokadalom…

Magyarország, Budakeszi Nagy-Hárs-hegy Kaán Károly kilátó

A kilátóból olyan szép kilátás tárul a látogatók számára, amilyen az Erzsébet kilátóból, mivel mind a kettő (a Kaán-Károly kilátó illetve az Erzsébet kilátó) körpanoráma jellegű, tehát minél magasabb szintekre haladva egyre nagyobb kilátás nyílik a városra, a hegyekre, bár az Erzsébet kilátó közel 70 méterrel magasabban van, de a Kaán-Károly kilátóból…

Magyarország, Budapest, Árpád kilátó

Sokan jöttek ki a természetbe ezen a hűvös húsvét hétfőn. Gyönyörű kilátás nyílik innen a budai oldalra és a Duna hídjaira. A Látó-hegyen, 376 méter magasan áll a kilátó, melynek építését (akárcsak az Erzsébet kilátóét) Glück Frigyes vendéglátós kezdeményezte.

Magyarország, Vasúttörténeti emlékpark

Akit a mozdony füstje megcsapott!!! Kihagyhatatlan élmény kicsiknek-nagyoknak. A vasút múltját-jelenét felelevenítő kiállítás.
Oszd meg ezt az oldalt: Budapest