»Utazás»Keszthely

Keszthely

Magyarország, Keszthely, Festetich kastély

A kastély nagyon szép, egyedülálló. Kissé csalódott voltam a fotójegy miatt, igaz megvettem. Inkább lenne párszáz Ft-al drágább a belépő, de a fotó és videojegyet lehúzásnak tartom. A fotójegy megvásárlása miatt nem vettem a kissé erőszakosan reklámozott ajándéktárgyakból (mint előttem valaki), és mint hallottam, valaki a fotójegy miatt nem vásárolt belépőt…

Magyarország, Keszthely, a Festetics kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Az utóbbi időben egy kicsit lusta voltam a beszámolók közzétételében, de ennek egyrészt az volt az oka, hogy az év végére egy kicsit elfáradtam, valamint elkészítettem a mozdonyok és vasúti szerelvények fotóalbumait, ezzel végeztem is, csak az újdonságokat kell hozzácsatolnom (a Katalógus elérhető a Webcímen keresztül). Végre…

Magyarország, KESZTHELY, Balatoni múzeum

A lelkes lokálpatrióták által létrehozott intézmény kezdettől fogva arra törekedett, hogy megmentse és összegyűjtse a Balaton környékének történeti, régészeti, néprajzi és természettudományi értékeit. A kultuszkormányzat, Festetics Tasziló herceg és a város támogatásának köszönhetően 1928-ban felépült az a neobarokk épület, amely ma is otthont ad a múzeumnak…

Magyarország, Keszthely, Festetics-kastély

A Festetics-kastély Keszthely kiemelkedő jelentőségű műemléke. Építése még a 18. század közepén kezdődött el, ám csak az 1880-as években nyerte el végleges formáját. A 18. század elején Keszthely több földesúr tulajdonában volt. A legnagyobb birtokostól, Pethő Jánostól vásárolta meg az ő részeit Festetics Kristóf 1739-ben. A kastély 101 helyiségből áll…

Magyarország, ZALA TORKOLAT, Somogyi oldal

Idén az első jelentősebb kirándulásunk. Az érintetlen balatoni táj volt a cél. Itt a tópart még természetes, ami ma már igen ritka. Azért 100%-ban nem mondanám érintetlennek, mert látszik, hogy a tótól feljebb, a múltban kissé meg volt piszkálva, de már visszaszorítja a természet. A Zala befolyásának környéke igazi túra, már aki szereti a vadont. Nádas, mocsaras, nyáron szúnyogos…

Magyarország, Eltűnt Árpád-kori falu 42 - Fenék falu avagy Valcum Castrum

Balatoni átkelést biztosító római erődítmény, hajdani Festetich-birtok, lovarda (itt volt a híres fenéki Festetich ménes), itt született Szendrey Júlia. A területnek komoly történelme van. A középkori Fenék falu a Sármellékre vezető út mellett terült el. Királyi birtok volt. Fenék története az időszámítás elejétől keltezhető. A területen tovább élhetett…

Magyarország, Vonyarcvashegyről futás Keszthelyre

Éjjel szétfagytunk, reggel 7-kor arra ébredtünk, hogy megsülünk, mert elkezdett rásütni a nap a sátorra. A kemping éttermében reggeliztünk, de mivel csak 8-tól adtak, kilenc óra lett, mire elkezdtem futni a kempingből Keszthely felé, már akkor elég melegben. A sípcsontom nem fájt, cserébe elkezdett a csípőm szúrni kicsit, úgyhogy elég lassan haladtam csak…

Magyarország, Keszthelyről futás Fenékpusztáig

A keszthelyi rövid pihenő után mentem tovább Fenékpusztára, ami csak a km szám miatt volt a következő szakasz vége. Peti közben elment megnézni a fenékpusztai kastélyt. Keszthelyen nagyon megtetszett egy barack a boltban, aztán menet közben meg is ettem és rá kellett jönnöm, hogy nekem szilárd frissítőkből sokkal jobban bejönnek a természetes, hétköznapi…
Oszd meg ezt az oldalt: Keszthely