»Utazás»Somogy megye

Somogy megye

Magyarország, Somogyvár, Nemzeti Emlékhely, a Bencés apátság romjai, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Somogyvár kb. 20 km-re van Fonyódtól délre, itt található a bencés apátság romja, amelynek bemutatására létrehozták ezt a látványosságot. Már most mondom, késő ősztől kora tavaszig zárva van (ami engem azért nem állított meg, végigmentem a kerítés mentén és az a kilátó toronynál véget ért, így egy kicsit be tudtam menni). Az…

Magyarország, Eltűnt Árpád-kori falu 11 - Hetye falu

Egy 1265-ös oklevél tanúsága szerint az Árpád-korban a falu mai közigazgatási területén öt kis település létezett. Ezek egyike volt Hetye. A település 1082 körüli időre, késő Árpád korra kelteződik, szabad nemesi birtokként, ahol ma is látható az Árpád-kori templom tornyának maradványa. Az évszázadok során több nemzetség és földesúri család birtokolta…

Magyarország, Somogyvár, Széchenyi kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Somogyvár másik nevezetessége (a Bencés apátság romjain túl) a Széchenyi kastély lehetne, ha.... Ha már megint nem szólt volna bele a történelem a dolgokba. De beleszólt és most a kastélyban óvoda, iskola, nevelőotthon, meg számtalan más található. Pedig igen jó alap lehetett volna a Széchenyi család gyűjteménye egy szép, látogatható…

Magyarország, Balatonlelle

Balatonlelle város Somogy megyében, a Fonyódi járásban. A Balaton déli partján, Siófoktól nyugatra, Budapesttől 136 km távolságra fekszik. A terület 1211-ben került a tihanyi apátság tulajdonába és az első írásos említése 1229-ből származik, Lela néven. 1550-ben jutott török kézre a település, az ezt követő időszakban alaposan megcsappant a lakosság…

Magyarország, A Köröshegy-i völgyhíd (M7 autópálya), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Általában egy hídról külön nem szoktam bejegyzést tenni, azonban most kivételt teszek. Ennek több oka is van. Jelenleg ez Magyarország leghosszabb hídja (1872 m), valamint az építésével kapcsolatban igen sok ellentmondó nyilatkozat és okfejtés került felszínre. Ahogy Tihanyból jövet átértem a déli partra, itt mentem vissza…

Magyarország, BALATONBERÉNY, Tópart

Balatonberény külterületén, a Zala torkolat irányába egy olyan tóparti szakasz, ami még természetesnek mondható. Remélem, ez így is marad. Főképp horgászok járnak erre, a nyomokból ez látszik. Ugyan nem sok, de sajnos, szemetelés is van. Ha már balatoni horgászok, legalább erre odafigyelhetnének. A táj, a tópart egyébként gyönyörű. Kellemes túra tehető erre…

Magyarország, Balatonlelle

Ezt azért tettem fel, hogy aki szereti a Balatont, adjak hozzá egy kis hangulatot. 7 éve nem láttam őt de a szerelem múlhatatlan. Legalább 30 éve nem ültünk vonaton és a vonat ablakból a domb tetejéről viszontlátni csodás érzés volt. Már maga a vonatozás is egy kellemes csalódás volt. A Hotel Napfényben nyaraltunk, ami nem volt egy luxus, de nekünk megfelelt…

Magyarország, Jabapuszta

Múlt hét pénteken, kerékpárral érkeztem Ságvárra, majd onnan Jabapusztára és tovább. A táj Ságvár és Jabapuszta között rendkívül szép, csakhát a nagy részén földút vezet, de nem túl rossz minőségű. (Tán nem is baj, hogy földút). Szerintem kevesen fordulnak meg ezen a vidéken, eléggé természetes a táj. Az idei kerékpártúrám részét képezi.

Magyarország, Siófok - kikötő, móló, Aranypart

A téli Balaton látványa miatt ejtettem útba, nagyon szép volt.

Magyarország, Fonyód (part, hegy)

2006. 08. 12. Fonyódi hegy a már említett kerékpártúrám alkalmával. Nagyon esős idő volt, hatalmas záporokkal. Kerékpározni ezen a napon ugyan nem sokat tudtunk, de tökéletes kirándulás volt ennek ellenére is. A táj lenyűgöző, a víz csodálatos. BALATON oldalam: http://mc-bubu.uw.hu/belfike/a_balatonrol.html

Magyarország, Szántód-Kőröshegy / Szántód fürdőtelep

2007. 06. 16-án a Jabapusztát érintő kerékpártúrám alkalmával, Szántód-rév felé. Nagyon szép itt végigsétálni vagy végig kerekezni. A táj gyönyörű, sajnos sok helyen a part be van építve, de ki lehet menni a vízhez. Szép hely... BALATON oldalam: http://mc-bubu.uw.hu/belfike/a_balatonrol.html

Magyarország, Szántódpuszta

Zamárdi és Szántód között található eldugott hely. Skanzenszerű. Lovaglás és egyébb látnivalók.

Magyarország, Vörs

2014. A vörsi betlehemet láttuk, gyönyörű alkotás.

Magyarország, Balatonszárszóról futás Szántódra

A strandolás után jött Szántód, mint a következő cél. Útközben be is borult kicsit, amit eléggé tudtam értékelni olyan dél körül. Legalább mint ahogy egy wc-t is, de végül is a síneken átmászva tökéletesen megfelelt a bozót is. Peti elém jött volna rollerrel, de az út minősége ezt kevésbé engedte, úgyhogy végül egy padon üldögélve találtam meg, nem messze a kocsitól…

Magyarország, Balatonszántódról futás Siófokra

Szántódra érve beestem a kocsiba, aztán átmentünk Siófokra az Aranypart kempingbe. Gyorsan bejelentkeztünk és összedobtuk a sátrat, hogy minél előbb fürödhessünk, csak közben elkezdett fújni a szél és hűvös is lett, de azért megmártóztunk pár percet, ha már szétizzadtam magam előtte a futás alatt.. Négy körül ebédeltünk hideget a sátornál, aztán visszamentünk…

Magyarország, Siófokról futás a kempingbe

Reggel hétkor visszamentünk kocsival Siófokra, mert egy kis szakasz még kimaradt onnan, ahol tegnap este befejeztem meg a kemping közt, úgyhogy onnan futottam vissza a kempingbe, ahol várt a hideg inni meg a reggeli, amit szerzett közben a Peti. Beugrottam még egyet a vízbe, aztán cuccoltunk össze és futottam tovább Balatonvilágos felé.

Magyarország, Fonyódról futás a kempingbe

Strandolás után bementünk Fonyódra ebédelni, aztán én visszafutottam a kempingbe. Tűző nap, forróság, de legalább csak 4 km volt. A legszebb szakasz volt, szinte végig közvetlen a Balaton parton futottam. Peti meg addig strandolt, úgyhogy szedtem is a lábam, hogy minél gyorsabban visszaérjek és én is így tehessek.

Magyarország, Balatonmáriafürdőről futás Fenékpusztáig

Ébresztőre keltünk, hogy fél hétkor el tudjunk indulni Máriafürdőről, ahonnan tegnap este futottam a kempingbe. Onnan most visszafele indultam Fenékpusztára, ahol előző nap délelőtt abbahagytam mert ott még maradt egy kis táv, amit futva nem tettem meg, csak kocsival jöttünk már előrébb. Elég nehezen ment a futás, érezhetően elfogytam már azért…

Magyarország, Fonyódról futás Lellére

Onnan indultam Fonyódon, ahonnan tegnap ebéd után visszafutottam a kempingbe, a cél pedig a lellei szabadstrand volt. Elég jól húzott a cél, főleg az első pár kilométeren a 31 fokban, dél körül minél hamarabb ott akartam lenni már a strandon.. A vizem is percek alatt bemelegedett a tűző napon, viszont aztán teljesen beborult és sokkal elviselhetőbbé vált a helyzet…

Magyarország, 1. nap: Balatonszemesről Akarattyáig

Tavaly hét nap volt a kitűzött cél, idén pedig öt, hogy körbe fussam a Balatont. A felkészülés kritikán alulira sikerült, március óta a havi átlag, amit futottam 30-40 km között mozgott, idő/kedv hiány, vagy sérülések miatt, illetve a rövid távokon volt inkább a fókusz. Tudtam, hogy ez alatt az 5 nap alatt 40+ kilométereket kell fussak, ahogy azt…
Oszd meg ezt az oldalt: Somogy megye