»Utazás»Worldwalk

Worldwalk

Ausztria, Türnitz

Folyó völgyben haladunk fölfelé az Alpok felé. Finoman és lassan, de állandóan fölfelé, más izmok kezdenek fáradni. Nagyon izgalmas dolog, hogy csak egy hegyvonulatnyit látunk előre, és kíváncsian lessük, hogy mögötte mi jön, ha minden igaz (és eddig úgy volt), mind magasabb és magasabb hegyeket kellene látnunk. Ma már itt-ott sziklákat is láttunk a csúcsokon kibukkanni…

Spanyolország, Castellón de la Plana

Üdvözlet Castello-ból! Már kezdtük megkedvelni a szakállunkat, amikor éheztünk találtunk benne még egy kis maradékot, alváskor felszívta az elcsurranó nyálunkat, rágcsálhattuk amikor idegesek voltunk stb, de mivel a kutyák megugattak minket, az emberek nem köszöntek vissza, sőt kitértek vagy két métert elölünk és a rendőrök is sandán néztek ránk, úgy…

Németország, Stein an der Traun

Ausztria Alföldön nevelkedett magyar embernek különleges élményben lehet része, ha elmegy az Alpokba. Mi is mehettünk volna a Duna mentén egész Németországig, de nem tettük, mert tudtuk, hogy Ausztriában az Alpokat kihagyni bűn. Igaz, hogy így az út hosszabb lett és nehezebb, de cserébe felejthetetlen élményben volt részünk. A hegyek körülöttünk…

Marokkó, Tarfaya

Üdvözlet Tarfaya-ból! Holnap átlépjük a Nyugat-Szahara politikai határát, azt hogy politikai azért hangsúlyozom, mert a geológiai határt már két-háromszáz kilométerrel ezelőtt átléptük. Mit lehet erről a Szaharáról mondani? Valamelyik keleti nép (lehet hogy az Iráni) a sivatagot Achriman herceg birodalmának tulajdonította. Ahriman a sivárság, a halál…

Marokkó, Asilah

Tegnap beszéltem Ferenccel. Afrika abszolút kulturális váltás. Tiszta, fehér pólóikban, nyakvédős sivatagi fejfedőikben, hatalmas hátizsákjaikkal a helyiek nem szegény vándoroknak, hanem gazdag európai turistáknak vélik őket. Így most fordult a kocka, nem ők próbálnak forrásokat szerezni, hanem azzá váltak. Marokkó kedves állampolgárai több különböző…

Marokkó, Laâyoune (ENSZ bázis)

Hello ! Délelőtt egy-egy kis cipót ettünk, lekvárra már nem jutott. No ekkor szakadt a fonál. Az utunk folyamán már harmadszor vagyunk a szakadék szélén. Én már direkt engedem hogy kis híján az összeomlás mélységeire jussak. Ahogy a mondás tartja: ha már padlón vagy, ott összeszedhetsz valamit. Ma már fél óránként néztük a bankautomatát, mivelhogy egy lyukas petákunk se maradt…

Franciaország, Pont-Saint-Esprit

Üdvözlet Point St. Esprit-ból! Délután öt óra körül értünk Bourg St. Andeol-ba, gondoltuk keresünk egy jó helyet az alváshoz (pl. buszmegálló). Ahogy gyalogoltunk befele, elkerültünk néhány embert, az egyik megszólított minket és valamiféle alvás dologról kérdezősködött. Nem igazán értettük mit akar, de mivel hevesen mutogatta hogy kövessük, követtük…

Franciaország, Perpignan

Sziasztok, üdvözlet Perpignan-ból. Két napig esett az eső, ebben semmi különös nincs, de a hideg, sűrű, áztató eső különösen kellemetlen, ha az ember mellett pálmafák, narancsfák meg mindenféle ismeretlen virágzó növények vannak. A legjobb ha estefelé is esik az eső, amikor a helyet keressük, hogy hova tegyük a sátrat. Errefelé már a sziklak és nagy…

Franciaország, Nîmes

Ferencék ma hagyták el Nimes-t. Nagyjából 10 km-re vannak a tengertől, de egyelőre nem mennek le a partra, mert csak ugyanazon az úton tudnának visszajönni, de pár nap múlva odaérnek. Bár a budapesti pénz még nem érkezett meg, de a szabadkai alapítvány 1000 EUR előleget átutalt nekik. Így most keresnek egy nagyvárost, ahol felújíthatják a felszerelésüket…

Franciaország, Béziers

Megvan az új hálózsák, sőt vettünk kis gáztűzhelyet (pici palackos, talán mindenhol kaphatók hozzá palackok). Ezzel a megújulás teljes. Új sátor, hálózsák, hátizsák, cipók és újdonság: a gázfőző. Mindezt támogatóinknak köszönhetjük. Legnagyobb és egyben legbőkezűbb támogatónk, Budapest önkormányzata, utunkat 2000 (kettőezer) euróval azaz félmilliió forinttal támogatta…

Spanyolország, Barcelona

Üdv Barcelonából. A Gaudi tervezte templomot megnéztük, tényleg király, és beteg. Sajna senki nem tudott segíteni alvás, tusolás és mosás ügyben, úgyhogy a Gaudi féle templomon kívül nem sok mindenre marad idő. Sötétedés előtt el kell hagynunk ezt a várost. Nagyon komoly regenerációra van szükségünk, külsőleg (és szagra is) kezdünk hajléktalanszerűek lenni…

Németország, Stuttgart

Most beszéltem Ferenccel, a mai nap folyamán elérik Stuttgartot, ahonnan remélhetőleg újabb képeket tudnak feltölteni, és talán a blogra is írnak majd. Az elmúlt napokban nagyon szép időben sétáltak, mára ez kicsit megváltozott, lóg az eső lába. Rotweili rokonaiktól kaptak új hálózsákokat, így remélhetőleg akkor sem fáznak majd, ha újra hideg lesz. Mivel…

Spanyolország, Valencia

Üdvözlet Valencia városból! Végtelen nagy narancs és mandarin ültetvényeken gyalogolunk keresztül, olyanok mint valami narancsosokban futó labirintusok. A mandarin errefelé akkora, mint a narancs. Ennyi mandarint egész életemben nem ettem. Állandóan azt hajtogatom, hogy elég volt, nem bírom tovább, de a napsütésben narancssárgán csillogó szaftos gyümölcsöknek nagyon nehéz ellenállni…

Franciaország, Auxerre

A fiúk Auxerre városa előtt sátoroztak. A hajnali fagyok állandósoltak, egyébként meg jéghideg eső teszi változatosabbá az éjszakáikat, ami természetesen a sátrakba is bejut. A VMSZ támogatásából sikerült zoknikat, pólókat, pulóvereket vásárolni, de ezzel a pénz el is fogyott. Nagyon fárasztó állandóan éttermekben, pékségekben koldulni, a rövidülő nappalok…

Spanyolország, Málaga

Kicsit lassan, de sikerült felfognom, hogy Ferencék lejöttek a hegyről, így végre van térerő, tehát fel is hívhatom őket. Ma estére elérik Malaga-t, ott eltöltenek két napot beszerzéssel, majd nagyjából 150 km és irány Afrika, sz'al nagyjából egy hét. Az EU-n kívülről történő tájékoztatás, kapcsolattartás érdekes lesz, bár Marokkó még talán nem a világ vége…

Franciaország, Neuville-sur-Saone

Sziasztok! Csak röviden: Itt vagyunk Neuville sur Saone-ban, egy kedves, félig Magyar, félig Francia családnál (véletlenül futottunk össze velük), sajnos az idő esősre váltott, és a kellemes mikroklíma ellenére az égből hulló víz hideg, és hullik megállás nélkül, állítólag még három napig. Szeretnénk Lyon-ban megpihenni, sajnos sem a Magyar, sem…

Spanyolország, Marbella

Üdvözlet Marbella-ból! Ma van az öcsém születésnapja (26), ennek köszönhetően az elkövetkező 3 napban kicsit több időt szentelünk a helyi borok és sörök tanulmányozásával. Nagyon lakott ez a vidék, Adios.

Spanyolország, Málaga

Ferenc és István, a WorldWalk csapat pénz hiányában nem tudott Dakarból a tengerentúlra hajózni/repülni, így kényszerszünetet iktattak a gyalogútba. Visszastoppoltak/buszoztak Tangerig, átkompoztak Spanyolországba és elgyalogoltak Málagába. Most ott próbálnak munkát keresni és aktivizálni a jóakaróikat.

Franciaország, Tournon

Üdvözlet Tournon-ból! Jajj, újra koldulunk, Taize-ban a Német csoport vezetőjétől kaptunk 100 eurót, eddig azt ettük, sajnos elfogyott. Nem értem miért nincs annyi szerencsénk itt délen, mint északon. Lehet hogy érzékenyebbek az emberek a hidegre és most egy kicsit mogorvábbak. Na azért kaja van, még ha néha egy kicsit szűkösen is.

Magyarország, Szeged, Garabonciás borozó

Egy pár hangulatkép a tegnapi buliról, ahova a fiúk az érdeklődők szíves vendéglátása miatt csak kissé késve érkeztek meg. Még Szerbiában esett meg a következő párbeszéd: - Hová mentek? - Szabadkára. - De hát az éppen ellenkező irányban van! - Majd csak odajutunk így is. - Oda, de ahhoz meg kell kerülnötök a Földet. - Ez az!
Korfu - Barangoló23% kedvezmény!1990 Ft helyett: 1532 Ft
John Sykes
111 különleges hely - London
23% kedvezmény!3990 Ft helyett: 3072 Ft
Barcelona - Rendhagyó útikalauz gyerekeknek23% kedvezmény!2800 Ft helyett: 2156 Ft