»Utazás»Worldwalk

Worldwalk

Marokkó, Essaouira

Beszéltem Ferenccel, most Essaouiraban vannak, ami Safitól nagyjából 110 km-re délre van. Ez az első olyan város, amelyet kifejezetten turistáknak is ajánlanának, talán úgy fogalmazhatnánk meg a legfrappánsabban, ha azt mondanánk, az első európai város Marokkóban. Jól kiépített strandok, hotelek, ezek környékén rend és tisztaság. Ez nem mindig jó, mert…

Marokkó, Rabat

Üdvözlet Rabat-ból! Igen, az előzetes hír igaz, vannak tenyérnyi skorpiók (a farka végétől az ollói hegyéig), de egyelőre nem kell velük csatázni. Afrika egy más világ, az Európához szokott embert kissé meglepheti. Voltak kellemetlen pillanatok, főleg azért mert még nem tanultuk meg hogyan kell a sok kéregetőt lerázni. Szegénység az van, de afféle tisztességes…

Spanyolország, Algeciras

Üdvözlet Algeciras-ból! Európa ennyi volt! Hétfőn megyünk Afrikába, pontosabban Tanger-be (Marokkó), már ma mentünk volna, de haza kell postázni egy DVD-nyi képet és egy csomó áfás számlát. Voltunk Gibraltárban, megmásztuk a gibraltári Upper Rock-ot, és nem a laza úton, hanem a tökös harmadfokozatú (dangerous !) túraúton. Klausgraben után ez a másik…

Ausztria, Türnitz

Folyó völgyben haladunk fölfelé az Alpok felé. Finoman és lassan, de állandóan fölfelé, más izmok kezdenek fáradni. Nagyon izgalmas dolog, hogy csak egy hegyvonulatnyit látunk előre, és kíváncsian lessük, hogy mögötte mi jön, ha minden igaz (és eddig úgy volt), mind magasabb és magasabb hegyeket kellene látnunk. Ma már itt-ott sziklákat is láttunk a csúcsokon kibukkanni…

Marokkó, Laâyoune

Üdvözlet Laayoune-ból a Nyugat-Szahara fővárosából! A múltkor arról írtam hogy a Tarfaya-Laayune szakasz nem az óceán mellett lesz, hanem egy kicsit be kell gyalogolnunk a Szaharába. Amitől a leginkább tartottunk, a hőség, végül is nem okozott gondot, a szél viszont annál inkább. Még most is görcsöl a bal lábam az izomláztól. A szél megállás nélkül…

Spanyolország, Motril

Üdvözlet Motril-ból! Találtunk munkát! Egy angol házaspár házat épít az Isten hátamögött, fenn a hegyekben, nincs áram, nincs térerő, gyakorlatilag a házon kívül nincs ott semmi sem. Na jó, egy kis áram az van, napelemekkel és szélgenerátorral van megtermelve, és van üzemanyaggal működő generátor is. Úgy kb. két, talán három hétre van munkánk, egy…

Szenegál, Louga

Varjak! Nádd má, varjak! Ez még Noakchott-ban hangzott el. Alkonyatkor figyeltünk fel a varjúcsapatokra. Úr Isten! Ilyen létszámban még otthon sincsenek, több ezren nyüzsögnek az égen, és mintha egy kicsit nagyobbak lennének, mint odahaza. Azután egy-két varjú lejjebb szállt. Huh, tényleg nagyok, dünnyögtem. Ezután jött a nagy megvilágosodás. Óriásdenevérek!!!…

Marokkó, Tarfaya

Üdvözlet Tarfaya-ból! Holnap átlépjük a Nyugat-Szahara politikai határát, azt hogy politikai azért hangsúlyozom, mert a geológiai határt már két-háromszáz kilométerrel ezelőtt átléptük. Mit lehet erről a Szaharáról mondani? Valamelyik keleti nép (lehet hogy az Iráni) a sivatagot Achriman herceg birodalmának tulajdonította. Ahriman a sivárság, a halál…

Szenegál, Thiès

Gondolom odahaza lassan előkerül a nagykabát. Itt Szenegálban hőség van, minden nap, óramű pontossággal. Reggel hét órakor feljön a nap, kilenc-tíz óra körül már meleg van, ez fokozódik délután kettő-háromig. Ekkor már patakokban ömlik rólunk a víz, huhogunk és szédelgünk. Öt órától enyhül a meleg és fél hétkor már naplemente van. És ez így megy, amióta Szenegálban vagyunk…

Franciaország, Perpignan

Sziasztok, üdvözlet Perpignan-ból. Két napig esett az eső, ebben semmi különös nincs, de a hideg, sűrű, áztató eső különösen kellemetlen, ha az ember mellett pálmafák, narancsfák meg mindenféle ismeretlen virágzó növények vannak. A legjobb ha estefelé is esik az eső, amikor a helyet keressük, hogy hova tegyük a sátrat. Errefelé már a sziklak és nagy…

Spanyolország, Valencia

Üdvözlet Valencia városból! Végtelen nagy narancs és mandarin ültetvényeken gyalogolunk keresztül, olyanok mint valami narancsosokban futó labirintusok. A mandarin errefelé akkora, mint a narancs. Ennyi mandarint egész életemben nem ettem. Állandóan azt hajtogatom, hogy elég volt, nem bírom tovább, de a napsütésben narancssárgán csillogó szaftos gyümölcsöknek nagyon nehéz ellenállni…

Németország, Pforzheim

Sziasztok, itt vagyunk Pforzheim-ban. Sokat vándorolunk vándorutakon, mivel az autóúton és autópályán nem lehet. Át kellett hogy gyalogoljunk a Rotwildpark nemzeti parkon (Stuttgart-nál van), tele van 100-200 éves fákkal, Sajnos annyira sötét az erdő, hogy filmet nem tudtunk felvenni, de képeket lőttünk néhányat. Több durva hágót kell errefelé megmásszunk…

Spanyolország, Tarragona

Ma végre sikerült felhívnom Ferencet, jól vannak. Tarragona előtt járnak, ott igyekeznek valamiféle fürdési lehetőséget találni, mert kezdenek úgy kinézni, hogy nem szívesen kerülnének az emberek szeme elé, főleg nem kaját, szállást kérni. Bár a tenger mellett haladnak, az túl hideg egy fürdéshez, térdig már belementek, de pár perc után a lábuk hibernálódott…

Franciaország, Beaune

Két napja folyamatosan esőben gyalogolnak. Mivel a forgalmasabb utakon az autók felcsapják az esővizet, kis hegyi utakra tértek le. Ezek nagyon ritkán és csak nagyon kis településeken vezetnek keresztül. Itt nehézkes a kommunikáció, mindenki csak franciául beszél. A higiénés állapotuk nem teszi lehetővé, hogy éttermekbe menjenek be, meg nem is nagyon vannak…

Franciaország, Neuville-sur-Saone

Sziasztok! Csak röviden: Itt vagyunk Neuville sur Saone-ban, egy kedves, félig Magyar, félig Francia családnál (véletlenül futottunk össze velük), sajnos az idő esősre váltott, és a kellemes mikroklíma ellenére az égből hulló víz hideg, és hullik megállás nélkül, állítólag még három napig. Szeretnénk Lyon-ban megpihenni, sajnos sem a Magyar, sem…

Spanyolország, Marbella

Üdvözlet Marbella-ból! Ma van az öcsém születésnapja (26), ennek köszönhetően az elkövetkező 3 napban kicsit több időt szentelünk a helyi borok és sörök tanulmányozásával. Nagyon lakott ez a vidék, Adios.

Magyarország, Kecskemét

A fiúk pár perce hagyták el Kecskemétet. A tegnapi napjuk nagyon kellemesen telt, egy haver segített nekik internet-kávézót keresni, bevásárolni, és még a helyi kempingben is elintézte, hogy ingyen megszállhassanak. Most végre jól kialhatták magukat, és elindulhatnak Nagykőrös felé, amit várhatóan még délután elhagynak, hogy holnap időben Ceglédre érjenek…

Magyarország, Szeged, Garabonciás borozó

Egy pár hangulatkép a tegnapi buliról, ahova a fiúk az érdeklődők szíves vendéglátása miatt csak kissé késve érkeztek meg. Még Szerbiában esett meg a következő párbeszéd: - Hová mentek? - Szabadkára. - De hát az éppen ellenkező irányban van! - Majd csak odajutunk így is. - Oda, de ahhoz meg kell kerülnötök a Földet. - Ez az!

Szerbia, Palics

ELINDULTAK!!!! ELINDULTAK!!! Elindult a csapat Palicsról délelőtt. Többen kísérték a fiúkat a határig, és három lelkes gyalogló egészen Szegedig jön velük. Már a távolból látják a Pick tornyát, 8-9 között érnek a Kálvin térre, így a buli a Garabonciásban kicsit később kezdődik, legalábbis nekik.

Magyarország, Budapest, Hősök tere

A fiúkat tegnap a Hősök terén kisebb tömeg fogadta. A hangsúly most a kisebben van, konkrétan ketten voltak: a Napi Ász riportere és a HTMIK képviselője, akinél végül szállást kaptak. Most pár napig ügyeket intéznek.