kíla

szalay2 utazási blogjaA Szlovák Paradicsom, a Tamásfalvi kilátó, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Egy újabb bakancslistás hely! A Szlovák Paradicsomba már eljutottam nemrég, igen jó túra volt!, de az egész táj jelképének ez a kilátóhely tekinthető, szinte mindig ezzel a képpel mutatják be ezt a helyet. Ha kifejezetten…

Utazás - Útvonal

Pepe utazási blogjaŐszi séta a Mecsekben

A családdal felsétáltunk Égertetőre, onnan a Jakab-hegy oldalában a Babás-szerköveken át a Sas-fészek érintésével felmentünk a Pálos-kolostor romjaihoz. Ja, még előtte Zsongor-kőnél megnéztük a csodálatos kilátást. Majd levezetett az utunk Éger-völgybe. Nagyon…

szalay2 utazási blogjaZlín, Lesná - az állatkert 2., SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most érkeztünk el ahhoz a helyhez, ami miatt az ez évi cseh nyaralás ezen a környéken zajlott le. Ez a lesnai állatkert!!!!!!! Igen, ilyen sok felkiáltó jellel. Ha valaki emlékszik a korábbi beszámolómra, akkor abban…

szalay2 utazási blogjaGrác, a Schloßberg, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Annyi mindent írogattam Grácról, hogy a tulajdonképpeni egyik nagy számról csak futólag emlékeztem meg, még a legelején, amikor nem tudtam, hogy lesz bőven alkalmam Grácot megnézni, ráadásul több alkalommal is. Ez a Schloßberg, amely a központtól…

tam.tam utazási blogjaCapri - Fraglione sziklák

Nos kérem, aki azt hiszi tudja milyen a kék szín, annak rá kell döbbennie, hogy téved! Ehhez persze el kell utazni Caprira. Ott aztán bárki könnyedén beláthatja, hogy a tenger kék színe olyan varázslatos, olyan csodálatos, hogy azt sem szavak…

JeDee utazási blogjaPrága, az Óváros tér és környéke (Česká Republika, Praha, Starometské Námestí)

A prágai Óváros (Staré Město) Prága közepén helyezkedik el, az I. kerületének része, a cseh főváros legrégebbi, egyben az egyik leghangulatosabb, legtöbb látnivalót kínáló negyede. A városrész a Hradzsinnal és a Kisoldallal szemben, a Moldva kanyarulatában fekszik…

bbonyar utazási blogjaJakab-hegy

A nyugati Mecsek legmagasabb csúcsa a Pécs mellett emelkedő, közel 600 méteres Jakab-hegy. A hegy meredek déli oldalát jellegzetes színű, vörös permi homokkő alkotja, amelyből a víz és a szél munkája különleges szirteket, kőtornyokat formált: a Babás-szerköveket…

szalay2 utazási blogjaBern, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Egy napot Bernben is eltöltöttünk. Bern mintegy Svájc közepén fekszik az Aare folyó partján. Az óváros a folyó egyik hurokszerű kanyarulatában fekszik, innen terjed ki a város minden égtáj felé néhol egészen 12 kilométer távolságban is…

Tündüs & zo- utazási blogjaVesuvio (A Vezúv vulkán)

Az 1277 méteres magasságával a Vezúv, mint vulkán, nem is olyan magas. Páratlan szépségével csak azért nyűgözi le az embert, mert önálló hegyként emelkedik ki a síkságból, nem pedig egy hegylánc részeként…

KilátóK!SS* Piran

Egyszer kirándultunk is a szlovéniai háromnapos nyaralásunk alatt, de csak Piran-ig jutottunk. Ott felmásztunk az erődre és fentről gyönyörködtünk a városban. Csodálatos kilátás nyílt onnan a tengerre is, ahol éppen egy fenséges ötárbócos vitorlás ringatózott a távolban…

Kriszti utazási blogjaPort Aventura élménypark

A reggeli után egyből el is indultunk a Port Aventura élményparkba. Útközben kifogtunk egy alaposnál is alaposabb busz átvizsgálást, ráadásul mi voltunk nekik az elsők aznap, úgyhogy még a sofőr alsógatyáját is megnézték, hogy az idegenvezetőnk szavait idézzem…

Ildikó Kiss Einzinger utazási blogjaK!SS* Pisai ferde torony

Ezen a napon meg akartuk nézni a világ leghíresebb ferde tornyát. Písában leparkoltunk az egyik Szupermarket parkolójában, ahonnan elsétáltunk a Csodák teréhez (Campo dei Miracoli), ahol a Dóm és a Keresztelőkápolna épülete is van. A kapun…

KilátóKékestető

1014 m. Kékestető - Nemzetközi Békehegy. Kékestető csatlakozik ahhoz a több száz jelentős, szép és gondolatébresztő helyhez, amelyet az egész világon a béke és a népek barátságának szenteltek. Kékestető: Magyarország legmagasabb pontja. Béke: A legnagyobb emberi teljesítmény…

Tündüs & zo- utazási blogjaÓvárosi Városháza - Prága

Prága egyik legszebb épületét, az Óvárosi Városházát 1338-ban építtette Luxemburgi János király. A századok során számos közeli épületet csatoltak hozzá, ahogy a hivatal terjeszkedett, ma pedig egy sor színes gótikus és reneszánsz stílusú épületet foglal magába…

Ildikó Kiss Einzinger utazási blogjaKeutschach am See, Pyramidenkogel kilátó

A Pyramidenkogel tornyába természetesen lifttel mentünk fel... bár a sportosabbak lépcsőzhettek is. Onnan aztán gyönyörűen beláttuk a wörthi-tó panorámáját. Le is fotóztam a körbeölelő hegyeket, szigeteket, félszigeteket... szóval az egész tavat és környékét…

KilátóGrác, a göstingi várrom, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ahogy a múlt hétvégén Grácban voltam, alapvetően egy ahogy esik, úgy puffan túrát tartottam. Ennek keretében megnéztem a Botanikus kertet, valamint a Villamos Múzeumot. Aztán valahogy elkeveredtem ide, pedig eléggé…

Tündüs & zo- utazási blogjaKilátó-torony - Zalakaros

Kicsit fellapoztuk a Panoráma kiadó 1981. június 20.-án lezárult szerkesztésének útikönyvét, miszerint: Zalakaros még más néven szerepelt. Zalakaros-fürdő A gyümölcs- és szőlőkultúrájáról ismert Zalakaros község szelíd völgyekkel tagolt…

Tündüs & zo- utazási blogjaBudapest, Fővárosi Állat- és Növénykert

Az első állattartó kerteket az ókori kelet államaiban hozták létre. Feljegyezték például, hogy Sulgi, az ókori Mezopotámia egyik jeles uralkodója már népes állatseregletet mondhatott…

KilátóBudakeszi, Vadaspark, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Az utóbbi időben többször jártunk az unokámmal a budakeszi Vadasparkban, de valami ok miatt csak a legutolsó látogatásunknál vittem fényképezőgépet. Megközelítése viszonylag egyszerű, Budapest felől a Budakeszi úton…

KilátásBalatonalmádi

Csak vásárolni voltam itt legutóbb, de 2006. aug. 16-án a kerékpártúrám is érintette. Nagyon-nagyon szép hely... Rövid története: A környék a természet által nyújtott előnyök és a Balaton közelsége révén már a római időkben lakott hely volt…

KilátóFonyód

A Balaton déli partján, a Nagy-berek mellett fekszik. A Sipos-hegyről és a Vár-hegyről gyönyörű panoráma nyílik. Évente több százezer ember hajózik át innen a túlsó partra. A kikötő bejáratánál kezdődik a Balatonban élő több mint 40 halfajtára vadászó horgászok szigete…

szalay2 utazási blogjaČeské Budějovice, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! České Budějovice dél-Csehország egyik legnagyobb városa, mely mégis meg tudta őrizni kisvárosi hangulatát, minden bájával egyetemben. Fontos szerepet játszott a huszita felkeléseknél, és egy időben itt tartották a császári ereklyéket is…

szalay2 utazási blogjaBudapest, a Budai Várnegyed, Budavári Palota, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most Budapest (ezzel együtt az ország) talán legjelentősebb történelmi emlékének, a budai Vár-negyednek az egyik felét mutatom be, ez a Budavári palota (a történelmi lakónegyeddel együtt szerintem sok lenne egyben)…

Ildikó Kiss Einzinger utazási blogjaNaklice, Omis, Rafting, Vadvizi evezés

Még soha nem voltunk úgy, hogy minél délebbre megyünk, annál hidegebb lett volna. Ahányszor megálltunk pihenni, egyre rosszabb lett az idő... először szélvihar lökdösött bennünket, majd a hideg esőt is a nyakunkba csapta. Mire Omis-ba értünk…

zsumol4 utazási blogjaBudapest, Árpád kilátó

Sokan jöttek ki a természetbe ezen a hűvös húsvét hétfőn. Gyönyörű kilátás nyílik innen a budai oldalra és a Duna hídjaira. A Látó-hegyen, 376 méter magasan áll a kilátó, melynek építését (akárcsak az Erzsébet kilátóét) Glück Frigyes vendéglátós kezdeményezte…

Giuseppe utazási blogjaBaltikum, Finnország, Szentpétervár

Utazásunkat a Baltikum felé, sok éves érdeklődésünk előzte meg. Ifjúkori emlékeinkből felsejlett, hogy már a Szovjetunió fennállása idején is a három kis balti „állam” más volt, mint a birodalom többi tagországa. Már…

Giuseppe utazási blogjaSpanyolország közepén

Körutazásunk, számunkra alapvető hiányokat pótolt. A legtöbb turista Andalúziát, a tengerpartokat, Santiago de Compostelát vagy a Pireneusokat látogatják a legsűrűbben. Pedig Spanyolország „európai lelke”…

István utazási blogjaZakinthos

Fedezze fel az elbűvölő Zakynthos szigetét. Magyarországról közvetlen charterjárat indul az Ión-tenger legdélibb szigetére. Alig kétórás repülőút után egy másik dimenzióba kerülhetünk, ami rabul ejti az idelátogatót. Zakynthos a jón-szigetek közül a legrégebbi…

szalay2 utazási blogjaLednice 2., SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A mostani cseh utunknak az elsődleges célja az volt, hogy az unokámat megismertessük azokkal a szép látnivalókkal, amiket már korábban mi meglátogattunk, de azért némi újdonságot azért ebbe az útba is belecsempésztünk. A két korábban meglátogatott…

MC BUBU utazási blogjaSirok, Siroki vár

A Bükk és a Mátra határán a Tarna-patak észak felé kiszélesedő völgye felett áll a vár. A középkorban a Tarna-völgyében észak felé vezető utak lezárására és ellenőrzésére igen alkalmas helyen épült, bár elsősorban földesúri magánvár colt, stratégiai szerepet alig játszott…

KilátásBadacsony

2006. 08. 15. Kerékpártúrám Szigliget után ide érkezett. Gyalogtúra a hegyen a Kisfaludy kilátóhoz körbe, majd vissza. A hegyen nagyszerű túrák tehetők, inkább gyalog, mint bicóval. A kilátás elképesztően gyönyörű. BALATON oldalam: http://mc-bubu…

KilátóHonningsvag

Na ez itt Európa legészakibb pontja. Itt is magas hegyek sok eső és még nyáron is max 15 fok. A hegyoldalakon sok rénszarvas futkorászik és a legérdekesebb az a kilátó. Többször is megfordultam erre de a jó idő az ritka errefelé…

bbonyar utazási blogjaOroszlány-Majkpuszta: Kamalduli remeteség

Tatabányától pár kilométerre található hazánk egyik méltatlanul ismeretlen kincse. Pedig a remeteházak egész jó állapotban vannak és a kastély még romosan is sok érdekességet rejt. Már a középkorban egy premontrei kolostor állt a mai remeteség helyén…

szalay2 utazási blogjaKassel, parkok a városban, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Szerintem most érkeztünk el Kassel legjobb részéhez, a parkokhoz! Mint említettem, Kassel Németország legzöldebb városa. Ennek sajnos az az egyik előzménye, hogy a II. világháborúban szinte porrá égették az egész várost, így az újjáépítésekor…

szalay2 utazási blogjaJungfrau Region, Grindelwald, First - Grosse Scheidegg túraútvonal, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ma egy olyan helyet mutatok be, amiért igazából ide jöttünk. Azok, akik ebbe a régióba jönnek, zömük egy-két napra jön, általában felrohannak a Jungfraujoch-ra (Top of Europe), esetleg megnéznek még egy helyet és rohannak tovább…

szalay2 utazási blogjaKudowa-Zdrój, Błędne Skały, SzG3

Ez volt az egyik elsődleges úti célunk, ami miatt Lengyelországba jöttünk. A homokkő képződmények egyébként egészen a cseh-német határtól (Szász-Svájc - Cseh Svájc) egészen eddig terjed, kisebb megszakításokkal. Ezen a részen is vannak olyan szabadon látogatható…

MC BUBU utazási blogjaEltűnt Árpád-kori falu 19 - Szentbalázs falu

Az ódörögdi templomrom előtt ejtettük útba ezt a templomromot is. A rosszabb utat választottuk, Dörgicse felől földúton, de a táj gyönyörű. A romtól csodálatos kilátás nyílik a Balatonra. Történelme: A kora Árpádok idején épült a templom, melyet…

Ildikó Kiss Einzinger utazási blogjaKanári sziget, Tenerife, Puerto de la Cruz, Botanikus kert

Volt bőven néznivaló Puerto de la Cruz-ban és környékén. Többször lelépcsőztünk a partra a papagájos utcai fotós embert kikerülve, aki már tudta, hogy minket nem kell kérdeznie fényképezkedés végett. A szoborember is biccentett egyet ha elmentünk…

Csabó utazási blogjaSzékesfehérvár - Bory vár

Aki Székesfehérvár közelében kalandozik, vegye fel programjába - a város egyéb nevezetességei mellett - a Bory várat. Korábban magam sem hallottam felőle, de aztán 2008-as látogatásunk után, hogy jobban megismerjem, tavaly is elmentünk oda…

szalay2 utazási blogjaTátra Nemzeti Park, Dolina Koscieliska, SzG3

Folytatva a völgyekben történő túrázásokat, a második és egyben a legszebb völgy a Dolina Kościeliska. Itt is le kell róni a szokásos 20 PLZ parkolási és a 4 PLZ/fő belépti díjat. Mi itt már a legelejétől gyalog mentünk, itt nincs gyengébb rész…

szalay2 utazási blogjaJungfrau Region, TOP OF EUROPE (Jungfraujoch), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Eddig tudtam visszatartani magamat (ezt a helyet utoljára akartam feltenni, de annyi). Ez a non plus ultra Európában, itt lehet a legmagasabbra felmenni egy közönséges turistának. Konkrétan: a legmagasabb pont: 3571…

szalay2 utazási blogjaTata, Fényes forrás tanösvény, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Végre egy hely (Mo-n), amely esetben bátran kijelenthetem, ezt mindenkinek látnia kell. Most hétvégén a hónom alá csaptam Lilit és a lányommal hármasban elmentünk ide. A légi képek alapján nem igazán tudtam, hogy…

szalay2 utazási blogjaMalá Morávka, Praděd, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Az idei cseh túránkat alapvető célja a Jeseník hegység (csehül: Jeseníky) és annak környezete volt. Jeseník egyébként egy város is, annak a Lázné (fürdő) része a Priessnitz féle gyógyfürdő hely. Ennyit a környék beazonosításáról…

Oszd meg ezt a keresést: kíla