mir

Tündüs & zo- utazási blogjaCampo dei Miracoli - Pisa

Erős tengeri flottájának köszönhetően Pisa sokáig meg tudta őrizni hatalmát a Földközi-tenger nyugati medencéje fölött. A kereskedelemből származó haszon teremtette meg a feltételeit annak…

JeDee utazási blogjaBrüsszel, (Belgique, Bruxelles) Manneken Pis

Ha valakit megkérdezünk (a belgákat kivéve persze), hogy mi Brüsszel jelképe, nagy valószínűséggel azt a választ kapjuk: az Atomium. Pedig Brüsszel igazi jelképes alakja - ezernyi souvenir-ötlet szülője - egy pisilő kisfiú… ami valójában egy…

Ildikó Kiss Einzinger utazási blogjaK!SS* Pisai ferde torony

Ezen a napon meg akartuk nézni a világ leghíresebb ferde tornyát. Písában leparkoltunk az egyik Szupermarket parkolójában, ahonnan elsétáltunk a Csodák teréhez (Campo dei Miracoli), ahol a Dóm és a Keresztelőkápolna épülete is van. A kapun…

Kriszti utazási blogjaA szállodánk: Hotel Bon Repós

A különbuszunkon amivel mentünk a szállásra, már elég nagy volt a csend, lévén hogy olyan hajnali 2-3 óra környékén járhattunk, egészen addig, amíg egy őzike gondolt egyet, és átrohant a kb. 90-el haladó buszunk előtt. Így miután mindenki homloka megismerkedett…

Csabó utazási blogjaGarda tó, Lago di Garda

Veronai látogatáshoz - ha már ilyen messze eljöttünk - hozzá tartozónak éreztem a Garda tó körbejárását. Bár az időnk már kevés volt, arra még futotta, hogy körbe autózzuk a tavat megszakításokkal. Nem lehetett nem megállni egy-egy szép részletnél…

szalay2 utazási blogjaKrakkó, a Wawel, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Krakkó legnagyobb látványossága kétségkívül a Wawel. A királyi vár és a hozzá tartozó egyéb létesítmények egy szerves egészet alkotnak a Visztula partján. A parkolási díjak elkerülése miatt célszerű az autót a folyó…

szalay2 utazási blogjaKonstanz (2022), SzG3

Konstanz már régóta felkeltette az érdeklődésemet, egyrészt a történelme miatt, másrészt mit keres egy svájci területen egy beékelődött város (a Bodensee déli oldal nagyrészt svájci, kivéve Konstanz-t). A történelméről röviden: itt volt a nevezetes Konstanz-i Zsinat…

Ildikó Kiss Einzinger utazási blogjaNaklice, Omis, Rafting, Vadvizi evezés

Még soha nem voltunk úgy, hogy minél délebbre megyünk, annál hidegebb lett volna. Ahányszor megálltunk pihenni, egyre rosszabb lett az idő... először szélvihar lökdösött bennünket, majd a hideg esőt is a nyakunkba csapta. Mire Omis-ba értünk…

Giuseppe utazási blogjaSpanyolország közepén

Körutazásunk, számunkra alapvető hiányokat pótolt. A legtöbb turista Andalúziát, a tengerpartokat, Santiago de Compostelát vagy a Pireneusokat látogatják a legsűrűbben. Pedig Spanyolország „európai lelke”…

szalay2 utazási blogjaDolní Morava, Stezka v oblacích (Sky Walk), SzG3

A második nap legnagyobb slágere ez volt (ismét meg kell jegyeznem, hogy erre a helyre csak a Google Maps igen gondos áttanulmányozása után leltem rá, Mo-n semmi információ erről nincs (most már van!!!), és ismét megemlítem: rajtunk kívül…

Ildikó Kiss Einzinger utazási blogjaKanári sziget, Tenerife, Pico del Teide vulkán

Tenerife, vagyis ahogy a németek mondják Teneriffa (ezentúl így is írom, mert jobban tetszik) egy nagyon érdekes vulkanikus eredetű sziget egzotikus növényekkel, bizarr tájjal és alvó vulkánokkal. Ezért csendben, lábujjhegyen közlekedtünk…

MC BUBU utazási blogjaEltűnt Árpád-kori falu 42 - Fenék falu avagy Valcum Castrum

Balatoni átkelést biztosító római erődítmény, hajdani Festetich-birtok, lovarda (itt volt a híres fenéki Festetich ménes), itt született Szendrey Júlia. A területnek komoly történelme van. A középkori Fenék falu a Sármellékre vezető út mellett terült el…

Ildikó Kiss Einzinger utazási blogjaKanári sziget, Tenerife, Icod de los Vinos, Lepkeház, Sárkányfa

Megreggeliztünk a hotel éttermében, aztán bedobtuk a fürdőcuccot a bérelt !törtfehér! Citroën C3-asba és elindultunk délnyugat felé felfedezni a szigetet. Autónk horpadt és nyúzott volt több helyen is, nem volt benne klímaberendezés és a hegyi…

szalay2 utazási blogjaOberschleißheim, Schloss Schleißheim, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Amit most bemutatok, az az egyik legnagyobb szabású palotakomplexum Németországban. München mellett található, az északi autópályától néhány kilométerre. Könnyen megközelíthető, ingyenes a parkolás (legalábbis akkor amikor ott voltam, biztosan)…

PK utazási blogjaUltrabalaton

Ultrabalaton: 22 óra 52 percnyi futás, boldogság, küzdés a kilométerekkel, az elemekkel, önmagunkkal, 10 futó, egy csapat. Szombat hajnaltól indították a csapatokat az Ultrabalatonon, mi délután 14:10-kor rajtoltunk. Pár métert futottunk közösen…

Ildikó Kiss Einzinger utazási blogjaK!SS* Firenze

Firenze mindenképp a listán volt mindannyiunk fejében, tehát elindultunk megnézni. Az autópályán hamar oda is értünk. Leálltunk egy árnyékos helyen a vasút mellett és váltottunk parkolójegyet pár órára. Itt ismét a kreatív behajtani tilos táblák…

WorldWalk utazási blogjaPárizs

Üdvözlet a szép és nyüzsgő Párizsból. Párizs egy nagy város, nagyon nagy. 25-30 kilométert gyalogoltunk hogy a keleti oldalról, a város széléből bejussunk a központba. Már Pesten is jellemző, hogy az emberek nem tudják mi merre van, hiszen…

PK utazási blogjaVonyarcvashegyről futás Keszthelyre

Éjjel szétfagytunk, reggel 7-kor arra ébredtünk, hogy megsülünk, mert elkezdett rásütni a nap a sátorra. A kemping éttermében reggeliztünk, de mivel csak 8-tól adtak, kilenc óra lett, mire elkezdtem futni a kempingből Keszthely felé, már akkor elég melegben. A…

szalay2 utazási blogjaSalzburg, SzG3

2. nap, 3. helyszín: Mivel a feleségemmel már többször voltunk itt, elsősorban az unokám miatt jöttünk be a hellbrunni látnivalók után (kastélypark, állatkert). Arra most nem térek ki, hogy Salzburg milyen szép, inkább az általam tapasztalt problémákra mutatnék…

Ildikó Kiss Einzinger utazási blogjaKréta sziget, Chersonisos,The Village Heights Golf Resort*****

Pénteken reggel hatkor már a FlyNiki egyik repülőgépéről néztem le az ébredező Gráz-ra. Miután megreggeliztünk Athén felett, nemsokára már landoltunk is Kréta fővárosában, Heraklion-ban. A nyári időszámítás miatt csak egy órát ugrottunk az időzónában, így már fél…

Ildikó Kiss Einzinger utazási blogjaK!SS*Berlin/ Siemens Turbinagyár

Úgy hozta a sors, hogy idén még Berlinbe is ellátogathattam, bár nem volt betervezve. Férjem munkahelye szervezte a kirándulást a dolgozóknak, de mivel kevés jelentkező jött össze, így mindenki vihette a jobbik felét is magával… párom esetében…

Ildikó Kiss Einzinger utazási blogjaSplit

Ismét szemerkélt az eső és május közepe ellenére 16°-ot mutatott a hőmérő. Brrrr... Meg is kérdeztük a kikötőben, hogy melyik Jadrolinija komp megy melegebb éghajlatú irányba és mennyibe kerülne az út? Aztán úgy döntöttünk, hogy az a plusz 3°, vagy 4° pl…

szalay2 utazási blogjaKromeriz, a város, a kastély és a kastélypark, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Lednice után ide jöttünk, ez volt az egyik olyan cél, ahol még mi sem voltunk. Itt két napot éjszakáztunk a sok látnivaló miatt. A Penzion Kromeriz ben szálltunk meg, csak megjegyzésként: 816 KC volt egy éjszaka, fürdőszobás…

MC BUBU utazási blogjaCsesznek - Vár

Napsütéses, de nagyon szeles időben jártunk erre. A lépcsőkről szinte levitt minket a szél, de a környékbeli táj és a vár szépsége bőven kárpótolt mindezért. A vár belépős, a felnőtt jegy 400 Ft. A vár az 1241 – 42-es…

Tündüs & zo- utazási blogjaSheikh Zayed Bin Sultan Al Nahyan Mosque - Abu Dhabi

Sheikh Zayed Grand Mosque néven ismeri itt minden hívő, de a mecset teljes neve: Sheikh Zayed Bin Sultan Al Nahyan Mosque. De teljesen mindegy, hogy ki hogyan nevezi, itt mindenki tudja, hogy a mecset az alapító atya, az Egyesült Arab Emirátusok…

szalay2 utazási blogjaJiříkov, Hrad Sovinec, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Sovinec vára az egyik legnagyobb kastélykomplexum Csehországban. Eléggé zaklatott volt a történelme, amit még mostanra sem hevert ki teljesen. Az 1500-as évek végéig cseh tulajdonban volt, attól kezdve elfoglalták a svédek, a teuton lovagok, stb…

WorldWalk utazási blogjaAmposta

Üdvözlet L·Amposta-ból! Már régen volt izomlázam, most van újra, sikerült újra durva terepen gyalogolni. Eddig az Osztrák Klausgraben volt a csúcs, de ezt a Spanyol partokon végigfutó piros-fehér jelzéssel ellátott túraútvonal überelte…

Mana,Sövi utazási blogjaMiremare

Egy őszi társasutazás során jártam e gyönyörű helyen…

MC BUBU utazási blogjaEGER, Egri vár

Kétszer voltunk itt, először júliusban, csak úgy átutazóban, és csak a panoptikumba jutottunk be. Mivel nagyon tetszett, másodszor Sirok után idelátogattunk. Akkor már az esti kazamatatúrán is részt vettünk, valamint megnéztük a várbörtönt és egyéb kiállításokat is…

szalay2 utazási blogjaDuszniki-Zdrój, SzG3

Ez volt a másik Zdroj, amit meglátogattunk, elsősorban azért, mert egy jót akartunk sétálni a zöldben, erre pedig egy fürdőhely fürdői parkja nagyon alkalmas Lengyelországban. Kisebb, mint Kudowa-Zdroj, de ettől még annál is nyugodtabb. Igazából nem sokat lehet…

Tündüs & zo- utazási blogjaHulhule Island

Maldív-szigetek - Kaafu Atoll, avagy Észak-Malé Atoll - Hulhule-sziget. Malé International Airport. Malé felé repülve, már a levegőből látni lehet a várost, mely csak egy folt az óceánban, ahol nincs hely felszállópályára. Amint a repülőgép…

Oszd meg ezt a keresést: mir