somo

MC BUBU utazási blogjaSOMOGYVÁR, Történelmi emlékhely, Bencés Apátság romjai

Visszatértünk Somogyvárhoz, régebben voltunk itt, de akkor fényképezni nem sikerült. A táj gyönyörű. Sajnos a romok csak alapjaiban maradtak meg az utókornak, de így is jelentős, látványos. Az apátság mellett jó ötlet a kilátótorony, melyből…

Somogy megyeBalatonmáriafürdőről futás Fonyódra

Este bementünk Máriafürdőre kocsival, Peti kirakott én meg futhattam vissza 12 km-t a kempingbe. Az eleje még jól ment, csak a táj volt kissé unalmas, sokáig csak az volt, hogy egyik oldalt nyaralók, másikon fal, ami mögött megy a vonat. Aztán kezdtek fáradni a lábaim…

Somogy megyeBalatonszántódról futás Siófokra

Szántódra érve beestem a kocsiba, aztán átmentünk Siófokra az Aranypart kempingbe. Gyorsan bejelentkeztünk és összedobtuk a sátrat, hogy minél előbb fürödhessünk, csak közben elkezdett fújni a szél és hűvös is lett, de azért megmártóztunk pár percet, ha már szétizzadtam magam előtte a futás alatt…

Somogy megyeLelléről futás Balatonszemesre

A vízben szétvágta a talpamat egy kagyló, de akkor már csak 8 km volt hátra, 204 mögöttem, úgyhogy már nem tudott érdekelni semmi fájdalom, úgy voltam vele, hogy azt a kis maradékot féllábon is megcsinálom ha kell... A strandon ebédeltünk, aztán még egyet csobbantam…

Somogy megyeBalatonmáriafürdőről futás Fenékpusztáig

Ébresztőre keltünk, hogy fél hétkor el tudjunk indulni Máriafürdőről, ahonnan tegnap este futottam a kempingbe. Onnan most visszafele indultam Fenékpusztára, ahol előző nap délelőtt abbahagytam mert ott még maradt egy kis táv, amit futva nem tettem meg, csak kocsival jöttünk már előrébb…

Somogy megyeBalatonszárszóról futás Szántódra

A strandolás után jött Szántód, mint a következő cél. Útközben be is borult kicsit, amit eléggé tudtam értékelni olyan dél körül. Legalább mint ahogy egy wc-t is, de végül is a síneken átmászva tökéletesen megfelelt a bozót is. Peti elém jött volna rollerrel, de…

Somogy megyeFonyódról futás a kempingbe

Strandolás után bementünk Fonyódra ebédelni, aztán én visszafutottam a kempingbe. Tűző nap, forróság, de legalább csak 4 km volt. A legszebb szakasz volt, szinte végig közvetlen a Balaton parton futottam. Peti meg addig strandolt…

Somogy megyeFonyódról futás Lellére

Onnan indultam Fonyódon, ahonnan tegnap ebéd után visszafutottam a kempingbe, a cél pedig a lellei szabadstrand volt. Elég jól húzott a cél, főleg az első pár kilométeren a 31 fokban, dél körül minél hamarabb ott akartam lenni már a strandon…

Somogy megyeSiófokról futás a kempingbe

Reggel hétkor visszamentünk kocsival Siófokra, mert egy kis szakasz még kimaradt onnan, ahol tegnap este befejeztem meg a kemping közt, úgyhogy onnan futottam vissza a kempingbe, ahol várt a hideg inni meg a reggeli, amit szerzett közben a Peti. Beugrottam…

szalay2 utazási blogjaSomoskő vára (Hrad Šomoška), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Nemrég Somoskő várát látogattuk meg, most ezt mutatom be. Nem a magyar oldalról mentünk fel, hanem átmentünk Szlovákiába, itt nemsokkal a határ után kell jobbra fordulni az első faluban, majd erről az útról is jobbra kell fordulni a falu végénél…

MC BUBU utazási blogjaEltűnt Árpád-kori falu 42 - Fenék falu avagy Valcum Castrum

Balatoni átkelést biztosító római erődítmény, hajdani Festetich-birtok, lovarda (itt volt a híres fenéki Festetich ménes), itt született Szendrey Júlia. A területnek komoly történelme van. A középkori Fenék falu a Sármellékre vezető út mellett terült el…

Somogy megye1. nap: Balatonszemesről Akarattyáig

Tavaly hét nap volt a kitűzött cél, idén pedig öt, hogy körbe fussam a Balatont. A felkészülés kritikán alulira sikerült, március óta a havi átlag, amit futottam 30-40 km között mozgott, idő/kedv hiány, vagy sérülések miatt, illetve a rövid távokon volt inkább a fókusz…

Somogy megyeEltűnt Árpád-kori falu 11 - Hetye falu

Egy 1265-ös oklevél tanúsága szerint az Árpád-korban a falu mai közigazgatási területén öt kis település létezett. Ezek egyike volt Hetye. A település 1082 körüli időre, késő Árpád korra kelteződik, szabad nemesi birtokként, ahol ma is látható…

MC BUBU utazási blogjaEltűnt Árpád-kori falvu 41 - Föveny falu, avagy Gorsium és Herculia

A romok, a romterület gyönyörű. Kellemes sétát lehet tenni a romok között. Az M7-es autópályáról a Szabadbattyán, Tác, Gorsium csomópontnál délre letérve 3 km után, a temető mellett balra fordulva 1,5 km-re található Pannónia Inferior tartomány…

Somogy megye5. nap: Balatonberényről Balatonszemesre

Pont jól esett az elmúlt napok átlag öt órás alvása után a hajnali négyig tartó üvöltő zene a kemping szomszédjából... Hajnalban 13 fokban indultam futni, de gyorsan melegedett, pedig egészen tetszett az a hőfok. Az utolsó…

MC BUBU utazási blogjaRegöly, Somolyi templomrom

Legújabb szerzeményünk. Tamási - Szakály között, nagyjából félúton, Tamási felől érkezve aki jobban figyel, jobbra már megláthatja a templomromot. Kb. 600 méterre, a szántók közt helyezkedik el, egy kis dombocskán, a Somolyi patak túloldalán…

pandoukht utazási blogjaSantander

Tiszta felüdülés, kaszálókon, földutakon gyalogolni a tengertől 10 méterre, 15-tel felette. Strandok, madárvilág, jelzetlen utak, de nem lehet eltévedni. És a végjáték a legjobb, Somo strandja. Semmi beton, aszfalt az utolsó 10 kilométeren…

MC BUBU utazási blogjaEltűnt Árpád-kori falu 38 - Csopak

Somogyvámos határában, a mai Ihász-dűlőnek nevezett részen áll a Puszta-torony nevű épület, amely romos állapotában is egyedi és gyönyörű. Helyén egy kisebb, félköríves szentélyű kápolna állt, amely a XII. században épülhetett. Döngölt agyagba…

MC BUBU utazási blogjaZALA TORKOLAT, Somogyi oldal

Idén az első jelentősebb kirándulásunk. Az érintetlen balatoni táj volt a cél. Itt a tópart még természetes, ami ma már igen ritka. Azért 100%-ban nem mondanám érintetlennek, mert látszik, hogy a tótól feljebb, a múltban kissé meg volt piszkálva…

szalay2 utazási blogjaSomogyvár, Nemzeti Emlékhely, a Bencés apátság romjai, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Somogyvár kb. 20 km-re van Fonyódtól délre, itt található a bencés apátság romja, amelynek bemutatására létrehozták ezt a látványosságot. Már most mondom, késő ősztől kora tavaszig zárva van (ami engem azért nem állított…

MC BUBU utazási blogjaSóly

Várpalotára tartva megálltunk itt. Kicsiny kis szép falu a 8-as főút határában, ókori római hadiutak találkozásánál a Séd patak mentén, Veszprém és Várpalota között. Itt, Sóly és Királyszentistván között zajlott le 997-ben a sorsdöntő ütközet…

MC BUBU utazási blogjaEltűnt Árpád-kori falu 33 - Rád

A 7-es főútról, Balatonlelléről lekanyarodva lehet odajutni, Rádpusztára beérve az utca végén jobbra. Gyönyörű környezetben és kilátással, gyönyörű rom. A templom eredetileg egy lapos, jól kiégetett vörös színű téglából falazott félköríves…

Somogy megyeKEREKI - Fejérkő vára

Még tavaly, szeptember 01-én voltunk itt. Szántód Kőröshegy felől Kerekire beérve, jobbra egy kis úton (Dózsa György út) kell elmenni, a falu végén van egy kis parkoló. Innen gyalog lehet felmenni. A táj gyönyörű, ahol mi felmentünk, nagyon…

szalay2 utazási blogjaSomogyvár, Széchenyi kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Somogyvár másik nevezetessége (a Bencés apátság romjain túl) a Széchenyi kastély lehetne, ha.... Ha már megint nem szólt volna bele a történelem a dolgokba. De beleszólt és most a kastélyban óvoda, iskola, nevelőotthon, meg számtalan más található…

JeDee utazási blogjaSzigetvár, Zrinyi vár - NOX koncert

Szigetvár egy Dél-dunántúli település, Baranya nyugati szélén helyezkedik el, a Zselic déli oldalán, a domboktól nagyjából 8 kilométerre, sík területen. A várost kettészeli az Almás-patak, amely a szabályozás előtt gyakran kiáradt, mocsaras ártérré téve a környéket…

MC BUBU utazási blogjaEltűnt Árpád-kori falu 7 - Szabadi falu

A dombtetőről gyönyörű a panoráma, de sajnos a romokból nagyon kevés látszik. Ezen a helyen volt az Árpád-kori Szabadi falu. A leletek alapján a XI. századtól meglévő első templom és temető a környék egyik legkorábbi szakrális épülete lehetett. Koppány…

szalay2 utazási blogjaFülek vára (Fiľakovo), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Somoskő felől csak egy ugrás Fülek vára (várromja, már megint egy rom! nagyon sok van belőlük ezen a környéken, néhány elég nehezen elérhető. Mind vagy tönkrement, vagy felrobbantották a sógorok). Ennek a várnak…

MC BUBU utazási blogjaSZIGLIGET, Vár

2006. 08. 15. Tópart, körbe a hegyen és a vár. Kerékpártúrám egyik kiemelkedő része, már visszafele úton. Semmiképpen sem akartam kihagyni (mert volt, amit ki kellett, gondoskodott róla az időjárás). Minden kirándulónak és túrázónak csak javasolni tudom…

Somogy megyeBalatonlelle

Ezt azért tettem fel, hogy aki szereti a Balatont, adjak hozzá egy kis hangulatot. 7 éve nem láttam őt de a szerelem múlhatatlan. Legalább 30 éve nem ültünk vonaton és a vonat ablakból a domb tetejéről viszontlátni csodás érzés volt…

MC BUBU utazási blogjaBAKONYBÉL - Bakonyújvár rom

Bakonybéltõl északra kb. 3 km-re a Gerence völgy felett, a Tönkölös-hegy egyik kiugró nyúlványán, 432 m magasan találjuk az elpusztult vár csekély maradványait. Odvaskõ és Bakonybél között (Bakonybéltõl északra kb. 3 km.-re) a 'Gerencepuszta'…

JeDee utazási blogjaBalatonlelle

Balatonlelle város Somogy megyében, a Fonyódi járásban. A Balaton déli partján, Siófoktól nyugatra, Budapesttől 136 km távolságra fekszik. A terület 1211-ben került a tihanyi apátság tulajdonába és az első írásos említése 1229-ből származik, Lela néven…

szalay2 utazási blogjaHatvan, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Nemrég Hatvanban voltam hivatalos úton, így elhatároztam, hogy megnézem a várost. Eddig sohasem voltam itt, ill. régebben átmentem néhányszor rajta, elsősorban ha É felé fordulva Hollókő, Somoskő, stb. felé mentünk kirándulni…

Somogy megyeSzántód-rév

Története szorosan összefonódott a rév történetével. A települést a tihanyi apátság 1055-ben kelt alapítólevelében már említik. A rév első mólóját és kikötőjét 1802-ben építették meg, 1928-tól közlekedett az első motoros gőzhajó, 1958-tól teherautókat, autóbuszokat is szállít…

Somogy megyeGyugy

Az ősi település a Balatontól nem messze fekszik, Lengyeltótitól 3 km-re. A tatárjárás előtt a falu birtokosa Izsép volt a Bő nemzetségből, aki idős kora ellenére 10 fős lovascsapatával részt vett a muhi csatában is és ott életét áldozta a hazáért…

Somogy megyeFonyód

A Balaton déli partján, a Nagy-berek mellett fekszik. A Sipos-hegyről és a Vár-hegyről gyönyörű panoráma nyílik. Évente több százezer ember hajózik át innen a túlsó partra. A kikötő bejáratánál kezdődik a Balatonban élő több mint 40 halfajtára vadászó horgászok szigete…

Oszd meg ezt a keresést: somo