vándo

Utazás - Útvonal

Lacus utazási blogjaErdély körút

Utunk első tervezett kétnapos állomása a Kárpátok magasában a Balea-tó megtekintése. Onnan tovább a Brassó melletti Négyfaluba (Sacele) mentünk át kétnapos szállásra, majd a Szovátához közeli Vármezőn a Vándor Fogadóban és egy ott kibérelt házban töltöttünk el újabb 1-1 szép napot…

Tündüs & zo- utazási blogjaBudapest, Fővárosi Állat- és Növénykert

Az első állattartó kerteket az ókori kelet államaiban hozták létre. Feljegyezték például, hogy Sulgi, az ókori Mezopotámia egyik jeles uralkodója már népes állatseregletet mondhatott…

Giuseppe utazási blogjaIzraeli körutazás

Útibeszámoló A Haris Travel Club szervezésében 2007. május 16 -24. között Izraelben jártunk. A területet nevezték az Atyák földjének, Szentföldnek, az Ígéret Földjének is. Ez ma Izrael. Itt három, egyistenhívő vallás: a kereszténység…

Ildikó Kiss Einzinger utazási blogjaKanári sziget, Tenerife, Pico del Teide vulkán

Tenerife, vagyis ahogy a németek mondják Teneriffa (ezentúl így is írom, mert jobban tetszik) egy nagyon érdekes vulkanikus eredetű sziget egzotikus növényekkel, bizarr tájjal és alvó vulkánokkal. Ezért csendben, lábujjhegyen közlekedtünk…

WorldWalk utazási blogjaPforzheim

Sziasztok, itt vagyunk Pforzheim-ban. Sokat vándorolunk vándorutakon, mivel az autóúton és autópályán nem lehet. Át kellett hogy gyalogoljunk a Rotwildpark nemzeti parkon (Stuttgart-nál van), tele van 100-200 éves fákkal, Sajnos annyira sötét…

szalay2 utazási blogjaFreising, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Nemrég megint Németországban voltam, Münchenben, és ebben a kisvárosban szálltunk meg (Münchenben éppen valamilyen vásár volt, így ott szállást találni lehetetlen volt). Freising egy szép német (bajor) kisváros…

Ildikó Kiss Einzinger utazási blogjaK!SS* Firenze

Firenze mindenképp a listán volt mindannyiunk fejében, tehát elindultunk megnézni. Az autópályán hamar oda is értünk. Leálltunk egy árnyékos helyen a vasút mellett és váltottunk parkolójegyet pár órára. Itt ismét a kreatív behajtani tilos táblák…

szalay2 utazási blogjaKecskemét, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Kecskemétre elsősorban a repülőnap miatt (lásd OTT) szoktunk ellátogatni. Legutóbb valamikor decemberben voltam ott, már megkezdődött a karácsonyi kirakodóvásár a parkban, a hó miatt volt egy kellemes téli hangulata…

Tündüs & zo- utazási blogjaDubaj (Dubai)

Ezúttal egy olyan arab országba látogattunk el, ami nagyrészt még ismeretlen az európai látogató számára, vagy inkább egyik városa, Dubai (Dubaj) révén lett híres az elmúlt évtizedekben. Nagyon kíváncsiak voltunk erre a városra, de ugyanakkor…

szalay2 utazási blogjaHann. Münden, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most egy több szempontból is érdekes helyre látogatunk el (azon túl, hogy tényleg egy szép hely). Az első érdekesség a neve. Már az is szokatlan, hogy egy névvel ennyit variáltak. Az eredeti neve egyszerűen Münden…

László67 utazási blogjaMagyarpolány (Bakony)

A falu nemzetközi hírű nevezetessége a Petőfi utca. Az itt álló szép bakonyi házak bemutatják a régi faluszerkezetet. A terület 1990 óta a Nemzeti Örökség része. A települést 1171-ben említik először, később, a török kor háborúi során elnéptelenedett…

Jaszkari utazási blogjaBolonia Beach

Tarifától a Cadiz felé vezető út letér az Óceán mellől, csak bekötőúton lehet letérni Bolonia falu mellett elterülő homokos parthoz. A településen hamar átjutni, talán 50 házból áll, és eztán elénk tárul egy 3,7 km hosszúságú, 70-100 méter szélességű…

Jaszkari utazási blogjaWildseelauder

Fieberbrunnból indultam útnak, kemény 4 órás emelkedő várt rám. Kezdetben még elég jó minőségű kavicsos út volt, amit autók is használhattak. Majd 1200 méteren egy parkoló és innen az út minősége is folyamatosan romlott. A látvány miatt…

WorldWalk utazási blogjaAsilah

Tegnap beszéltem Ferenccel. Afrika abszolút kulturális váltás. Tiszta, fehér pólóikban, nyakvédős sivatagi fejfedőikben, hatalmas hátizsákjaikkal a helyiek nem szegény vándoroknak, hanem gazdag európai turistáknak vélik őket. Így most fordult…

Tündüs & zo- utazási blogjaBalatonfüred - Tagore sétány

A közel egy kilométer hosszú Tagore sétány névadója a híres hindu költő, Rabindranath Tagore, aki 1926-ban itt lelt gyógyulásra, s ezért egy hársfát ültetett a parkban. Azóta számos híresség gyarapította fával a sétányt. A hindu legenda szerint…

WorldWalk utazási blogjaEssaouira

Beszéltem Ferenccel, most Essaouiraban vannak, ami Safitól nagyjából 110 km-re délre van. Ez az első olyan város, amelyet kifejezetten turistáknak is ajánlanának, talán úgy fogalmazhatnánk meg a legfrappánsabban, ha azt mondanánk, az első európai város Marokkóban…

Ildikó Kiss Einzinger utazási blogjaK!SS* A világ leggyönyörűbb elhagyatott helye!

Az egynapos strandolás és semmittevés után ismét kényszert éreztünk, hogy elinduljunk valamerre. Valaki súgott nekem egy titkos helyet, amiről csak kevesen tudnak és amit nehéz szívvel bár, de elárulok neked is, mert ezt látni kell. Arra viszont…

Tündüs & zo- utazási blogjaDubai Creek

A Dubai Creek természetes, keskeny, csatornaszerű öböl, amely kettévágja a város központját, az óvárost, ahol a lüktető, mozgalmas élet zajlik. Egy séta a bankok között felidézi az évszázados kereskedelmi hagyományokat, mert ebben Dubai semmit…

WorldWalk utazási blogjaLaâyoune (ENSZ bázis)

Hello ! Délelőtt egy-egy kis cipót ettünk, lekvárra már nem jutott. No ekkor szakadt a fonál. Az utunk folyamán már harmadszor vagyunk a szakadék szélén. Én már direkt engedem hogy kis híján az összeomlás mélységeire jussak. Ahogy a mondás…

Lacus utazási blogjaVármező (Campu Cetatii)

Az országos (európai) hírű pisztrángos faluban az út melletti és tó-közeli Vándor Fogadóban szálltunk meg egy éjszakára, majd a következő napra mintegy további szállásként kibéreltünk egy egész házat. Belecsöppentünk az akkor éppen…

Oszd meg ezt a keresést: vándo