»Utazás»Kert

Kert

Magyarország, Vácrátót ősszel (2012), SzG3

Ezen a hétvégén ismét kimentünk Vácrátótra, egyrészt a gyönyörű szép őszi idő és a színek miatt, másrészt azért, mert úgy saccoltam, hogy az új üvegházak talán elkészültek. Ez részben igaz is lett, a régi üvegházat ismét látogatni lehetett, valamint az újak közül elkészült a pozsgásokat és kaktuszokat bemutató rész, valamint a másik üvegházat ez előbbivel…

Magyarország, Kámoni Arborétum, Szombathely

Valamikor Kámon önálló falu volt, ma már Szombathely belterületéhez tartozik. Itt kezdte meg az arborétum kialakítását az 1860-as években Saághy Mihály földbirtokos, a terület gazdája. Abban az időben a Gyöngyös-patak mentén húzódó négyhektáros tocsogós részt, láprét, égerlápos foltok, és kőris-tölgy ligeterdő borította. Az alapítót követte fia, aki…

Lengyelország, Krakkó, Ogród Botaniczny Uniwersytetu Jagiellońskiego (Krakkói Jagelló Egyetem Botanikus Kertje)

Sziasztok, Gábor vagyok! Aki végigkövette a beszámolóimat, az látta, hogy ahol egy botanikus kert a látóterünkbe került, azt igyekeztünk megtekinteni, itt sem volt másképp. A nevét azért írtam ki ilyen hosszan lengyelül, mivel ez a neve, így lehet a térképen megtalálni. A belvárostól nincs messze, ha úgy alakul, akkor gyakorlatilag fél óra alatt egy laza sétával el lehet érni…

Ausztria, Bécs, a Schönbrunn-i kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Nem tudom, hogy mennyire emlékeztek arra, hogy tavaly a karácsonyi szünetben milyen rossz idő volt (végig esett 2 nap kivételével), mi azt a 2 napot alaposan kihasználtuk, mert az egyik nap megnéztük Pozsonyt (lásd OTT), majd átmentünk Bécsbe (ott aludtunk). Mind a két nap klasszikusan jó idő volt (ez látszik a fényképekből is)…

Magyarország, Budapest, a Várkert Bazár átadása 2.0, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A 4 napos önfeledt működés után a Várkert Bazár bezárt és most, augusztus utolsó hétvégéjén nyitotta meg a kapuit (látszólag) véglegesen. A nagy tömegre való tekintettel a Vár Tabán felőli oldaláról közelítettük meg a helyszínt (ez más okból kifolyólag utóbb még jobb megoldás lett, mint először gondoltuk). A lift mellett…

Bulgária, Balcsik, Román királyné kastélya és arborétuma

Kétségkívül Bulgária egyik legszebb látnivalója. Mária román királyné (1914-27) építtette a minaretes kastélyt a hozzá tartozó parkkal, kerttel és kápolnával. A botanikus kertben 600 ritka növény, köztük szubtrópusi növények, rózsabokrok és kaktuszkert található. Személyes kedvenceim a mesterséges vízesés és a hatalmas virágágyások voltak. A terület…

Magyarország, Budapest, Corvinus Egyetem - Budai Arborétum, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Budapesten több kisebb arborétum, füvészkert is található, ezek közül egyik a Budai Arborétum. Ezzel az arborétummal a nagyobb közönség virágkiállítások alkalmával szokott találkozni, ezek éves rendszerességgel megismétlődnek, azonban maga a kiállítás és a fabódék ilyenkor eléggé eltakarják magát a bemutató területet. Maga…

Olaszország, Tivoli Villa D'Este

A mindenkori Pápa nyári rezidenciája, nem messze Rómától és természetesen, Vatikán Várostól. Egy gyönyörű szép kisebb kastély, de az igazán kellemes jelenséget a kert nyújtja, ahol sok szép, formára nyírt növény között, szobrokat is lehet csodálni, szökőkutakkal. A kilátás pedig lenyűgöző a kertből. A Pápa ide szokott nyáron visszavonulni, hogyha…

Olaszország, Róma-Vatikán Múzeum

A Vatikán múzeumai a római katolikus egyház pazar gyűjteményét mutatják be. A múzeumokat a 16. században alapították. Ma évente több, mint 4 millió látogatóval büszkélkedhetnek. Főbejáratuk a Viale del Vaticanón található. A múzeumokat, és a több, mint 50 ezer műtárgyat megtekintve az embernek páratlan élményben lehet része. Hogy a számos műtárgy között…

Chile, Valparaiso

Santiago de Chile a főváros kikötője. Nagy szerencsénk volt, mert a hatalmas 9-es földrengés előtt nem sokkal voltunk itt. Nagy város, de nincs látnivaló.

Lengyelország, Jarków, Ogród japoński (Japán-kert), SzG3

Ez az a hely (az egyik), amely szerintem nem igazán létezhetne Magyarországon. Gondoljunk bele: zsákfalu, a határ mentén van, az erdő mögött már egy másik ország található, az ilyen helyzet itthon gyakorlatilag a falu halálát jelenti. Itt viszont a falvak tiszták, élettel telik, stb. (nem vagyok olyan elvakult, hogy azt higgyem, ez mindenhol így van…

Ausztria, Bécs (Wien), a Botanikus kert, SzG3

A Belvedere kastély és annak parkja mellett található a Bécsi Egyetem Botanikus Kertje. Miután a kastély sokak célpontja, így könnyen be lehet iktatni a Botanikus Kert megtekintését. A belépés díjtalan. Úgy láttam, hogy nem mindenhonnan közelíthető meg, pld. a Főpályaudvar felőli végén nem lehet bejönni. Szerintem a legjobb a nagy (felső) Belvedere kastély felől meglátogatni…
Oszd meg ezt az oldalt: Kert