»Utazás»Pest megye

Pest megye

Magyarország, Visegrádi-hegység, Holdvilág-árok

A Holdvilág-árok kedvelt kirándulóhely a Visegrádi-hegységben, Pomáztól körülbelül hat kilométerre északnyugatra. Ezen túlmenően azonban ősi temetkezési, kultikus helynek is tartják, egyes feltevések szerint ezen a területen állt egykor Attila városa (Sicambria, Ecilburg). Egy másik feltételezés szerint itt temették el Árpád fejedelmet. Ezek az elméletek…

Magyarország, Budapest, a Várkert bazár I. ütemének átadása, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ha hivatalos levél lenne ez a beszámoló, akkor így kezdeném: folyó hó 3-án hivatalos utam során érintettem a Várkert bazár I. ütemének átadási helyszínét, amelyet sajnos pont az átadási ünnepség miatt nem tudtam megtekinteni. Ez úgy nagyjából azért stimmel. Alapvetően elfeledkeztem róla, pedig meg akartam nézni és csak ahogy…

Magyarország, Budapest, Campona - Tropicarium, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ma ismét el akartam menni az unokámmal az Állatkertbe, de akkora tömeg volt, hogy ki sem szálltunk az autóból, hanem egyből elmentünk a Camponához megnézni a Tropicáriumot, amit még eddig nem láttunk (Újpesttől majdnem 30 km!). Elsősorban a halak kedvelőinek lehet ajánlani, akkora akvárium parádé van, amit még eddig nem láttam sehol (Magyarországon)…

Magyarország, Pilisszentkereszt, a Dera patak szurdokja, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Mostanában elég sokszor jártam erre (a családdal), mivel közel van Bp-hez, így akár egy rövidebb, délelőtti sétára is jó. Sokan inkább a Holdvilág árokba mennek, mivel azt ismerik, pedig ez nincs messze tőle (kb. 7 km). Akár mind a kettőt be lehet iktatni egy napra. Pilisszentkereszt felé menet egy jobb kanyarnál kell lemenni…

Magyarország, Budapest, a Dohány utcai zsinagóga, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Eddig akárhányszor erre jöttem, mindig rossz volt az idő, most végre tudtam szép képeket készíteni erről a zsinagógáról. Korábban már voltam itt koncerteken, így most csak a külső részeket fényképeztem le. A zsinagóga a szakrális alapfunkciója mellett még temető és kiállító hely is egyben. A temetőről el kell mondani, hogy…

Magyarország, Budapest, a Táncsics börtön, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Miután az amerikaiak visszaadták a volt Táncsics börtön épületét, október 6. alkalmából 2 napig meg lehetett tekinteni. Ezt az alkalmat én is megragadtam és hétfőn meglátogattam a helyet. Nagy tömeg volt, ami igen jelentős érdeklődést jelentett. Én szokás szerint kritikusan viszonyulok minden meglátogatott helyhez és több szempontból…

Magyarország, Budapest, Szent István bazilika, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Úgy látszik, mostanában csak Budapest eddig be nem mutatott turisztikai helyinek ismertetésére van időm, sajnos ebben is csak lassan tudok haladni. A bazilika tényleges turisztikai célpont, egyrészt az igen jó elhelyezkedése, másrészt az impozáns építészeti volta miatt (sokaknak persze vallási okok miatt is). Pedig nem igazán…

Magyarország, Budapest, Mesterségek Ünnepe

A Népművészeti Egyesületek Szövetsége 1987. óta minden évben az augusztus 20-i rendezvények keretében rendezi meg a magyarországi kézművesek legnagyobb országos találkozóját, a Mesterségek Ünnepét a Budai Várban. Ez a rendezvény egyre nagyobb szakmai és idegenforgalmi sikert hoz, a résztvevők és a látogatók száma folyamatosan nő. 1994. óta a Mesterségek…

Magyarország, Budapest, az Eötvös Lóránd Tudományegyetem Füvészkertje, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Nemrég ezen a környéken jártam és mivel némileg napos volt az idő, gondoltam megnézem a Füvészkertet, mert igen régen jártam erre. Viszonylag könnyen el lehet érni, főleg a 3-as metró Klinikák állomása van közel, így mindenkinek ajánlom a helyet. Igen pici a Füvészkert, így javaslom, ne sokat várjunk tőle. Így télen elsősorban…

Magyarország, Gödöllő, a Szent István Egyetem botanikus kertje, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Gödöllőn azért a kastélyon túl is van egy-két látnivaló, ezek közül az egyik ez a kis botanikus kert. Ide teljesen véletlenül kerültünk, mivel mi végig a gödöllői arborétumot kerestük (rossz helyen, mert nem néztem utána az interneten) és valami ok miatt (ez a vasút túloldalán látható, sűrűnek tűnő fenyves miatt történhetett…

Magyarország, Budapest, Vajdahunyad vára (Történelmi épületcsoport), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most a Városligetbe látogatunk el, ott is a Vajdahunyad várát nézzük meg, hivatalos nevén Történelmi Épületcsoportot. Alpár Ignác alkotása. Az 1896-os millenniumi ünnepségek tiszteletére olyan épületegyüttest kívántak létrehozni a magyar fővárosban, amely „három dimenzióban” ábrázolja a magyar építészet ezeréves történetét…

Magyarország, Budapest, Pál-völgyi barlang, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Aki figyelte az eddigi beszámolóimat, az tudja, hogy eléggé barlang mániások vagyunk. Így esett, hogy nemrég megnéztük (immár sokadszorra) a Pál-völgyi barlangot. Könnyű idejutni úgy busszal, mint autóval. Budapest abban a szerencsés helyzetben van, hogy több nyilvános barlang is található a területén. Ezek közül az egyik ez…

Magyarország, Zsámbék, premontrei templomrom, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ez a hely valahogy eddig mindig elkerült (vagy én kerültem el?), de most végre útba tudtam ejteni. Sajnos az idő nem volt nagyon jó, mire ide értem, szépen beborult. Már az elején akadályba ütköztem, mert bár ez Zsámbék leghíresebb látnivalója, a tájékoztatás, maradjunk ennyiben, nem a legmegfelelőbb. Mivel nem a főút mellett…

Magyarország, Budapest, a 4-es metró Bikás park megállója, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Észrevettem, hogy mostanában nem foglalkoztam a 4-es metróval, pedig csak két megállója van hátra. Lássuk most a Bikás park megállót: Ez a megálló azért nem olyan jellegtelen, mint az Újbuda központ megálló, legalább a felszíni létesítményei kitűnnek valamennyire. Ez viszont feltűnő hasonlatosságot mutat a CET - Bálnával.…

Magyarország, Galgahévíz, Szent András domb

GALGAHÉVÍZ, SZENTANDRÁSPART Mi itt gyújtunk tüzet. Hívj, ha csatlakozni akarsz hozzánk: 06 20 8244767 RÖVID TÖRTÉNET: A falutól délnyugatra elhelyezkedő Szentandráspart elõször a Pesty Frigyes féle Helynévgyûjteményben szerepel Késõbb Galgóczi K. említi a hévízi kolostor maradványait. Reiszig Ede szerint a hajdani kolostor alapfalai még látszanak…

Magyarország, Budapest, Aquincum - Aréna (Polgárvárosi amfiteátrum)

Aquincum két amfiteátruma közül a kisebbik, az un. polgárvárosi amfiteátrum a város északi falán kívül helyezkedik el. A 2. század közepén már mûködõ építményt a 3. század folyamán többször felújították. Szerkezete alapján a szinte köralaprajzú, 86,5 x 75,5m tengelyméretû épület a földamfiteátrumok körébe sorolható. Ennél a típusnál a lelátást biztosító…

Magyarország, Szentendre, Skanzen, Pünkösdi sokadalom - Szellemi kulturális örökség találkozó, 2012. 05., SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most egy rövid pillanatra megszakítom a nyugat-magyarországi és osztrák beszámolókat. Ezen a hétvégén (2012. 05. 27.) ismét kilátogattunk Lilivel a szentendrei Skanzenbe, mégpedig a színvonalasnak ígérkező műsor miatt. Ráadásul az abszolút jó időt fogtuk ki (+23 fok, gyönyörű felhők, enyhe szellő). Még azzal is szerencsénk…

Magyarország, Fővárosi Állat- és Növénykert

Ha valaki követi az „Itt voltam…” eseményeit, az tud(hat)ja, hogy ebben a témában (is) - mármint Fővárosi Állat- és Növény kert - születtek már kitűnő bejegyzések, így a leírás szerkesztésére se időt, se „fáradtságot” nem kívánok pazarolni (és akkor még ott a Wiki is). Ami miatt ez a viszonylag hétköznapi bejegyzés mégis érdekes lehet, az az, hogy…

Magyarország, Szentendre, Szabadtéri Néprajzi Múzeum (Skanzen)

Tradicionális családi kirándulás, (szinte) minden évben eljövünk ide, néhány éve követtem már el hasonló témájú bejegyzést. Mivel azonban a szabadtéri múzeum építése folyamatos, mindig találni valami újat, hogy a szezonális vagy alkalmi programokról már ne is beszéljek. Szóval - a téli hónapokat kivéve - az év bármely szakában, bárkinek ajánlható program…

Magyarország, Indulás a Liszt Ferenc Repülőtérről

Tudjátok milyen az, amikor valaki biztosra megy? Én már tudom. Olyan, hogy az esti fél tízes repülő indulásra már délután öt előtt a reptéren van. És a légitársaság is szeret biztosra menni, így késett még ötven percet a felszállásunk. De legalább meg volt az első sikerélmény, nem késtük le a gépet, nagyon úgy nézett, ki hogy eljutunk már Spanyolországba…
Oszd meg ezt az oldalt: Pest megye